کسب و کار مدیریت و رهبری

استراتژی holding Cross برای افزایش کنترل مطالعه موردی (گروه Tata)

esterategy_cross_holding_baraye_afzayeshe_kontrole_motalee_moredi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی holding Cross برای افزایش کنترل مطالعه موردی (گروه Tata)”

استراتژی holding Cross برای افزایش کنترل مطالعه موردی (گروه Tata)

اسلاید 1: استراتژی holding Cross برای افزایش کنترل مطالعه موردی (گروه Tata )تنظیم وارائه :معصومه اکبری داریان

اسلاید 2: Holding : شرکت هولدينگ شرکتی است که دارای سهام ممتاز و يا عمده چندين شرکت ديگر است ، به اين معنا که در هيئت مديره آن شرکت ها حداقل يک عنصر دارد و بنابراين دارای حق رأی است و مي تواند از اين طريق آن شرکت ها را مديريت و کنترل کند و از مزايای حاصل از کسب و کارهای مختلف نيز منتفع شود.به اين شرکت ها گهگاه شرکت های مادر نيز گفته مي شود . Cross holding: داشتن اوراق بهاداریکدیگرتوسط دو یا بیش ازدوشرکت . برای مثال شرکت الف مالک دارایی درشرکت ب ،و شرکت ب مالک دارایی درشرکت الف است.

اسلاید 3: معرفی گروه Tata یکی ازقدیمی ترین گروه های کسب وکاردرهند است . بطوروسیعی ازطریق کمپانی هلدینگ که Tata Sons نامیده می شود عمل می کند. رئیس هیئت مدیره Tata Sons بطور سنتی رئیس هیئت مدیره کل Tata است .

اسلاید 4: Business sectors Information systems and communicationsEngineeringMaterialsServicesEnergyConsumer productsChemicals

اسلاید 5: تاریخچه تاسیس یک شرکت خصوصی در1868 توسطJamsetji Nusserwanji Tata بایک کارخانه منسوجات در1970 اغازکرد. در1903 هتل تاج محل را تاسیس نمود.بعدها ورود به صنایع اهن ، فولاد ، الکتریسته وکالاهای مصرفی و ... نهادهای علمی

اسلاید 6: JRD Tata در1938 رئیس هیئت مدیره Tata Sons گردید. اززمان شروع کارش ، واگذاری قدرت وتفویض اختیار را برای دموکراسی نمودن Tata رایج نمود. درسراسر50 سال بعدی نظارت او ، گروه درمواد شیمیایی، اتومبیل، چایی وفناوری اطلاعات توسعه داده شد. باشکستن این رسم کسب وکاردرهند که خوداعضای یک خانواده ، عملیات های مختلف کسب وکار را اداره کنند ، گروه را به سمت حرفه ای وتخصصی شدن سوق داد. و گروه را به اتحادیه کسب وکاری تبدیل نمود که مهارت واستعداد کارافرینی روبه شکوفایی تشویق شود.

اسلاید 7: JRD بسیاری از روئسای هیئت مدیره Tata را انتخاب نمود. وانها را به عمل به صورت خودگردان پیرامون فسلفه حرفه ای بودن و شیوه های اخلاقی کسب وکار Tata تشویق می نمود.کمپانی های Tata با بی مصرف کردن سیستم مدیریت درسال 1970 ،قانونا مستقل شدند. با اینحال ظاهری ازوحدت باشبکه ای از سهامداری میان شرکت ها ، جلسات هفتگی مدیران و شخصیت پویای JRD و وقدرت اخلاقی او نگهداشته شد.رئسای هیئت مدیره وابستگان عمده Tata با عادت به حکمرانی درقلمروشان به صورت مستقل وبدون دخالت Tata برای چندین دهه رشد کردند .

اسلاید 8: Rattan Tataدر1962 وارد گروه Tata شد.در1981 بعنوان رئیس هیئت مدیره صنایع Tata LTD (TIL)انتخاب شد وان را ازیک کمپانی کوچک به یک مخزن تفکر استراتژیک برای گروه تبدیل نمود.در1983 ، برنامه استراتژیک وی TIL رابعنوان پیش برنده گروه درکسب وکارهای باتکنولوژی بالا در4 ناحیه (الکترونیک پیشرفته ، بیوتکنولوژی ،مواد ، انرژی های جایگزین) قراردادوبه تدریج از کسب وکارهای روبه افول مانند منسوجات وروغن اشپزی خارج نمود.

اسلاید 9: در1991 رئیس هیئت مدیره Tata Sons شد . Rattan خودرابعنوان رئیس ترکیبی ازکمپانی ها دید که به گفته یکی ازمدیران Tata :”بعنوان یک گروه چیزی وجود نداشت به جزفرهنگ واسم.“یکی نمودن گروهی ازکمپانی های فردی که تحت سرپرستی رئیس هیئت مدیره یا مدیرعامل قوی ای بودند که راه خود را می رفتند. کاهش سن بازنشستگی رئسای هیئت مدیره

اسلاید 10: Rattan Tataاستراتژی 1- بهبود خدمات اداری TataTata Administrative Services (TAS) ، یکی ازدپارتمان های Tata Service LTD ، که درمقایسه باسایرکمپانی ها دراحراز افراد موفق تر بود، با توسعه برنامه بهبود وپویایی بعنوان مخزن استعداد برای شرکت کنندگان دراین برنامه استراتژیک گروه شد ونیروهای استخدام شده دران ، دردامنه وسیعی ازصنایع درگروه کار می کردند.

اسلاید 11: استراتژی Rattan2- توافق تجاری Rattan 20 % از دارای کمپانی TIL رابه یک شرکت خارجی واگذارنمود. وی برنامه ریزی نموده بود ازاین هجوم سرمایه برای تامین مالی شروع فعالیت های اقتصادی دیگر استفاده نماید . Rattan پیش بینی نمود این شرکت دردامنه وسیعی ازفعالیت های کسب وکارمانند توزیع ، املاک ومستغلات، هتل ها ، مهندسی ، ساختمان وخدمات مالی بصورت کارشناسی همکاری وشرکت خواهد کرد.

اسلاید 12: استراتژی Rattan3- برند Tata Rattan اعلام نمود گروه به هویت جامع تری نیازدارد. ارتقا یک برند یکپارچه برای کمپانی هایی که درطرح شرکت می کردند.کمپانی های شرکت کننده درطرح برند یکپارچه باتوجه به میزان پیوستگی شان به برند ، باید سهمی پرداخت می کردند.جهت استفاده از برندTata درعلامت کمپانی ومحصول 25% جهت استفاده ازبرند دریکی ازاین ها15% و اگرتنها بخواهند بعنوان کمپانی وابسته به Tata به نظربیایند 10%

اسلاید 13: کمپانی های شرکت کننده دریک ایین نامه اداریکه استاندارهای بالای کیفیت وشیوه های اخلاقی کسب وکار را تضمین می کرد مشترک شدند. Tata sons با استفاده از پول بدست امده برای ساخت تصویر برند گروه برنامه ریزی نمود . بعضی ازسهامداران Tata ازتلاش Tata sons برای جدایی خودش ازمحدودیت های یک سهامدارمعمولی منزجرشدند وعده ای تاانجا پیش رفتند که اعلام کردند نام Tata لزوما دلیل موفقیت کمپانی های انها نیست.

اسلاید 14: استراتژی Rattan4- تجدید سازمان کردن” من فکرمی کنم مادرتعداد زیادی نواحی هستیم بیشتر ازانچه که باید باشیم . امروز نیازاین است که کسب وکارخود را جداجدا تعریف کنیم وبه جای پراکندگی متمرکز باقی بمانیم.“وی تصمیم گرفت از کسب وکارهای صابون ،وسایل بهداشتی ،وسایل ارایشی ، داروسازی ، کامپیوترونرم افزار، خدمات اکتشاف نفت ، سیمان ومنسوجات خارج شود و ورود وتوسعه به کسب وکارهایی که با پتانسیل بالای رشد شناخته شده اند .

اسلاید 15: استراتژی Rattanاهداف تجدید سازمان کردن به روشنی تعریف شدند:درامد ها باید بیشتراز هزینه سرمایه باشدهرکمپانی باید با تصرف یکی ازسه جایگاه برتر ، رهبرصنعت باشد. هویت کسب وکارباید دارای پتانسیل رشد بالا وبطور جهانی رقابتی باشد.

اسلاید 16: استراتژی Rattan5- تزریق سرمایه به Tata Sonsاز اولین کمپانی هلدینگ (Tata sons) ، Tata سهام اقلیتی درکمپانی های گروه از 0.1% تا 0.15%داشت . به منظور بالا بردن 1% افزایش دارایی درهریک ازکمپانی های عمده گروه ، Tata sons اقدام به انتشاراوراق بهادار جدید به منظور فروش به سهامداران بارعایت حق تقدم خرید بصورت غیرنقدی نمود.

اسلاید 17: نتیجه گیری یکی ازموضوعات امروز دنیای کسب وکارتلاش برای تجدید سازمان نمودن شرکت های بزرگ است. تلاش برای تجدید سازمان کردن درهند معمولا با مسائل مرتبط با مدیریت ساختار مالکیت برای داشتن کنترل مدیریت خوب ، واجتناب ازدرگیری برای تسلط ، سروکاردارد. قبل از تجدید سازمان دهی درسال 1991 Tata ،کمپانی هایش را با حق ناشی ازسرمایه های بسیارکوچک مدیریت می کرد.رئسای هیئت مدیره وابستگان عمده باعادت به حکمرانی درقلمروی خود بدون دخالت ازطرف Tata رشد نموده بودند وحتی درکسب وکارمشابه رقابت می کردند.

اسلاید 18: Rattan تصمیم به تغییرگروه گرفت.تجدید سازمان کردن Tata گام های متنوعی داشت ازقبیل:ساخت برندTata ، بهبود مدیریت اداری ، تغییرخطوط کسب وکار، وازهمه مهمترگروه را قابل کنترل ومنسجم ترنمودن .افزایش درساختارCrossholding کمپانی های گروه ، مکانیزمی برای گروه Tata جهت کنترل شرکت ها درگروه بدون لزوم داشتن سرمایه گذاری قابل توجه ، فراهم نموده است.

اسلاید 19: مزایا ومعایب Crossholdingمزایا:کمک به هم ترازنمودن انگیزه های وابستگان گروه Tataکمک به اشتراک اطلاعات بین وابستگان گروهمعایب ناشی ازداشتن Cross holding بیشترکاهش درشفافیت کمپانی هاCross holding تنوع در اوراق بهادار را به سهامداران شخصی تحمیل می کند . بعبارتی سهامداران درهریک ازکمپانی های Tata دارای اوراق بهادارگوناگونی ازسهام شدند.

اسلاید 20: با تشکراز توجه شما

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید