اشتباهات متداول در فرآیند نوشتن پایان نامه
اسلاید 1: پايانبعدقبلشروع مجدداشتباهات متداول در فرآيند نوشتن پايان نامهتهيه كننده و مدرسحسن خادمي زارع
اسلاید 2: پايانبعدقبلشروع مجدد اشتباهات متداول در صورت بندي يك مطالعه اشتباهات متداول در بررسي كتب و نشريات مربوط به موضوع اشتباهات متداول در جمع آوري دادههاي تحقيق اشتباهات متداول در استفاده از ابزار اندازهگيري استاندارد. اشتباهات متداول ابزار آماري اشتباهات متداول طراحي تحقيق و روش اجراي آن اشتباهات متداول انجام تحقيقات تاريخي اشتباهات متداول مطالعات مبتني بر مصاحبه اشتباهات متداول در فرآيند پايان نامه
اسلاید 3: پايانبعدقبلشروع مجدد اشتباهات متداول مطالعات مبتني بر مشاهده اشتباهات متداول تجزيه و تحليل محتوا اشتباهات متداول مطالعه روابط اشتباهات متداول انجام طرحهاي تجربي اشتباهات متداول درطرحهای كاربردي اشتباهات متداول در پردازش و تحليل دادهها اشتباهات متداول در تدوين پايان نامه اشتباهات متداول در فرآيند پايان نامه
اسلاید 4: پايانبعدقبلشروع مجدد دانشجو انتخاب موضوع تحقيق را به بعد از گذراندن تمام و يا حداكثر دروس موكول ميكند. اولين ايده تحقيقي را كه به ذهنش خطور ميكند و يا فردي پيشنهاد ميكند بدون فكر و بررسي ميپذيرد. مسئله اي را براي تحقيق انتخاب ميكند كه بسيار گسترده يا مبهم است و انجام يك تحقيق با معني در مورد آن امكان پذير نيست.فرضيه هاي مبهم و غير قابل آزمون تدوين ميكند. هنگام تدوين طرح آزمايشي تحقيق، توجه كافي به روش اجرا و نحوه تجزيه و تحليل دادهها ندارد. اشتباهات متداول در صورت بندي يك مطالعه تحقيقي
اسلاید 5: پايانبعدقبلشروع مجدد1- بررسي عجولانه كتابها و نشريات2- تکیه بيش از حد به منابع فرعي و ثانوي3- توجه زيادي به نتايج و عدم توجه به فرآيند تحقيق4- استفاده از نشريات عمومي و غيرتخصصي 5- بررسي منابع بدون تعيين كردن محدوده مطالعاتي6- اشتباه در عنوان و نام نويسنده منابع7- پر كردن كارتهاي يادداشت برداري از مطالب غي مرتبط با تحقيق. اشتباهات متداول در بررسي كتب و نشريات مرتبط با موضوع
اسلاید 6: پايانبعدقبلشروع مجدد عدم توجه به ميزان رابطه با موضوع تحقيق ايجاد تغييرات شديد در طرح به منظور سهولت اجراعدم اطلاع مسئولان و دست اندركاران از مقصود تحقيق انتخاب ابزار نامناسب براي جمع آوري اطلاعات استفاده از ابزار غير پايا در تحقيق اشتباهات متداول درجمع آوري داده هاي تحقيق
اسلاید 7: پايانبعدقبلشروع مجدد عدم بررسي روايي ابزار براي شرايط تحقيق حذف نقش استاد در جريان جمع آوري اطلاعات و تعيين ابزار بررسي كلي و اجمالي غير دقيق روايي و پاييايي ابزار مورد استفادهاستفاده از مقياس هايي كه در مورد شيوه اجرا، تجزیه و تحليل ،تعبير و تفسیر آن علم و اطلاع كافي وجود ندارد. استفاده ازآزمونهاي طولاني که متناسب با زمان تحقيق نيست عدم استفاده از ابزار به صورت مقدماتي و آزمايشي و اصلاح آن اشتباهات متداول در استفاده از ابزار اندازه گيري استاندارد
اسلاید 8: پايانبعدقبلشروع مجدد1- انتخاب آمارهايي كه براي تجزيه و تحليل نامناسب هستند.2- جمع آوري دادهها و سپس به دنبال يافتن تكنيك تجزيه و تحليل ( قبل از جمع آوري بايد به فكر ابزار تجزيه و تحليل بود).3- استفاده از يك روش تجزيه و تحليل به جای هاي چند روش.4- بيان تفاوت هايي كه از نظر آماري معني دار نيست.5- استفاده غلط از تكنيك ها و ابزار آماري6- استفاده غلط از جداول و نمودارهاي آماري (نرمال بجاي - پيرسون)7- تلاش براي عدد سازي و ايجاد نتايج معنيدار.اشتباهات متداول در استفاده از ابز ار آماري
اسلاید 9: پايانبعدقبلشروع مجدد1-غفلت از تعريف جامعه تحت بررسي2- انتخاب نمونه كوچك كه بيانگر عملكرد جامعه نيست.3- ايجاد تغيير در طرح تحقيق به منظور كاهش مزاحمت در حين جمع آوري اطلاعات4- برخورد متوقعانه با افرادي كه بايد پرسش نامه را پركنند.5- در نظر گرفتن زمان كوتاه براي اجراي تحقيق بلند مدت6- قبل از تعيين طرح تحقيق اقدام به جمع آوري اطلاعات نكنيد.اشتباهات متداول در طراحي تحقيق و روش اجراي آن
اسلاید 10: پايانبعدقبلشروع مجدد زمينه تحقيق فاقد شواهد و مدارك براي آزمون فرضيات باشد. استفاده از منابع فرعي كه ارتباطي به حوادث ندارد. طرح سئوالات زياد و عدم توجه به وقت مورد نياز براي پاسخگويي. عدم توجه به صفحه آرايي پرسشنامه، دستور زبان و نحوه چاپ. غفلت از بررسي نمونه هاي غیر پاسخ دهنده. اشتباهات متداول در انجام مطالعات تاريخي
اسلاید 11: پايانبعدقبلشروع مجددعدم دقت در طرح ریزی مصاحبه و تدوین جزئیات مرتبط با موضوععدم تمرین کافی برای کسب مهارت لازم در جلسات مصاحبه عدم پيشبيني لازم براي محاسبه پايايي داده هاي مصاحبه. استفاده از كلمات و عياراتي كه پاسخگو قادر به درك آن ها نيست. درخواست اطلاعاتي كه در حيطه اطلاعات پاسخگو نيست.اشتباهات متداول در مطالعات مبتنی بر مصاحبه
اسلاید 12: پايانبعدقبلشروع مجدد عدم آموزش جامع و كافي به مشاهده كنندگان و ناظران طرح تدوين دستورالعملي كه انتظارات زيادي از مشاهده كنندگان دارد.عدم اعمال تدابير لازم براي ممانعت از داخل و تصرف مشاهده كنند. مطالعه رفتارهايي كه به دليل منحصر به فرد بودن از طريق مشاهده امكانپذير نيست.اشتباهات متداول در مطالعات مبتني بر مشاهده
اسلاید 13: پايانبعدقبلشروع مجدد انتخاب مستندات و مدارك سهل الوصول كه معرف كل نيست. غفلت از تعيين ميزان پايايي روش و مستندات. به كارگيري مقوله هايي كه در حد لازم خاص و جامع نمي باشند.اشتباهات متداول در تجزيه و تحليل محتوا
اسلاید 14: پايانبعدقبلشروع مجدد تعميم نتايج تحقيقات همبستگي به وجود روابط بين متغيرها استفاده از نمونه هاي وابسته كه قابل تغيير و تعميم نميباشند. گسترده بودن موضوع و متغيرها و يافتن نتايج مبهم استفاده از داده هاي سهل الوصول به جاي داده هاي ارزشمنداستفاده از متغيرهايي براي ايجاد هميستگي ، که بيارتباطی آنان ثابت شده است. مطالعه همبستگي متغيرها بدون انتخاب نظريه هاي تحقيق استفاده از تكنيك هاي همبستگي داده به جاري واقعي استفاده نا مناسب و اشتباه از جداول آماري اشتباهات متداول در بررسي روابط
اسلاید 15: پايانبعدقبلشروع مجدد بروز برخوردهاي متفاوت توسط گروههاي پژوهشگر بررسی موارد محدود و نمونههاي كوچك كه قابل تعميم نباشد عدم تقسيمبندي در گروه هاي مورد مطالعه و نيافتن اطلاعات از همه گروهها استفاده از چند متغير محدود و از دست رفتن اطلاعات مهم به خاطر سادگي مدل استفاده از متغيرهاي وابسته كه باعث نتايج غلط است.اشتباهات متداول در انجام طرح هاي تجربي
اسلاید 16: پايانبعدقبلشروع مجدد انتخاب مسايل پيش پا افتاده و جزيي. شروع پروژه در شرايطي كه موضوع، مسايل و مشكلات تحقيق به خوبي معلوم نشدهاند. غفلت از بررسي و ارزيابي منابع مهم و استفاده از منابع فرعي. غفلت از جلب همكاري مشاوران و محققان قبل از شروع پروژه.اشتباهات متداول در تحقيقات كاربردي
اسلاید 17: پايانبعدقبلشروع مجدد غفلت از يك روش ثابت و سیستماتیک براي كدگذاري و ثبت دادهها غفلت از ثبت كامل تغييرات و اصلاحات در جمعآوري اطلاعات تغيير روش كدگذاري در طي مراحل تحقيقاشتباهات متداول در پردازش و تحليل داده ها
اسلاید 18: پايانبعدقبلشروع مجدد اعتماد به حافظه و عدم يادداشت مطالب در طول جمع آوري اطلاعات موكول كردن كليه امور تدوين پايان نامه به بعد از انجام امور تحقيق استفاده از كتاب ها و نشريات بر مبناي تاريخ و زمان انتشار در صورتي كه بايد بر مبناي موضوع و مفاد تحقيق باشد و بعد بر اساس تاريخ. در نظر گرفتن اهميت و فضاي يكسان براي همه منابع بدون توجه به درجه ارتباط آنها به موضوع تحقيق. عدم ادغام و تركيب نتايج حاصل از مطالعه كتاب ها و نشريات استفاده بيش از حد از نقل قول مستقيم به جاي خود مطالباشتباهات متداول در تدوين پايان نامه
اسلاید 19: پايانبعدقبلشروع مجدد ارايه شرح نامفهوم از نحوه انتخاب نمونه و مقياسهاي مورد استفاده عدم استفاده از جدول و نمودارها براي بيان مطالب و استفاده از متن هاي نوشتاري كه باعث خستگي و غفلت از يافتههاي مهم ميشود.اشتباهات متداول در تدوين پايان نامه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.