علوم انسانی و علوم اجتماعیرسانه و شبکه‌های اجتماعی

اشتراک گذاری محتوا در روابط عمومی ها با نگاهی به آینده

صفحه 1:
اشتر ا ككذارى محتوا در روابط عمومى ها با نكاهى به آينده ‎eer ee Yee‏ ‎Peete recor ry‏

صفحه 2:
بعترین روش برای پیش بینی آینده. ساختن آن است بيتر دراكر بدر علم مديريت نوين

صفحه 3:

صفحه 4:
fa) Pep ‏ل‎ aT Le ‏ا‎

صفحه 5:
«ری کرزوایل» آینده پژوه آمریکایی. ‎rene)‏ | [1 eerie rr eee] 530011010 yy

صفحه 6:
% ۷ بت لا تبدیل ریات های خدمتکار تمدید عمر به ازای هر | تشکیل بازارهای بزرگ انيه به كمك ييشرفت | عضوهاى مصنوعى بدن اسان a خستین دیدار اسان با موش مسنوعی (تحتق فیلم

صفحه 7:
2038 2039 2040 2041 2042 8 5 5 ۵ افزایش توان ایترنت ۰ کشت موتور جستجو در ۰ کاشت نانومافین‌هابه فا 00 | ۳ ‎ee ee ae eee‏ امروز ع اا مخصوص) ‎(Coe recta‏ هيج دستكاهى) پیشگویی آینده فن آورى ل توسط كرزوايل 99 neeer err)

صفحه 8:
تله‌پورت کردن اشیا و انسان‌ها براساس (فیزیکدان و معروف به آقای جهان‌های موازی) کاکو: تله‌پورت کردن کوانتومی الان وجود دارد... گام بعدی تله‌پورت کردن فوتون‌ها به ماه پس از سال ۲۰۲۰ است... با كذشت زمان انطباق اين فرآيند به اجسام بزركتر ( و سيس موجودات زنده مانند حيوانات و حتى انسانها) امكان يذير خواهد شد و

صفحه 9:
ایتترنت اشیا

صفحه 10:

صفحه 11:
وقتی به صورت همزمان و آنی در حال دیدن ۱ ‎ea eee aed‏ ‎Bt ae een Eanes prom ra‏ مى شود كه عملاً از «واقعيت افزوده» استفاده Pia

صفحه 12:
Microsoft HoloLens eee eho Tae Eee De ee ESTO Se aCS ‏ا‎ De) ‏دنیای واقعی را با هم ادغام می کند.‎ 5 > سس ۳۳

صفحه 13:
کلان داده ها مدب Sere ‏ا اام ا‎ se res ‏تواتایی ابزارهای نرم‌افزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است. مقیاس کلان‌داده. به طور مداوم در‎ ee ‏ا ا ااا ا‎ INT | ۱ nee een arene See cee eee at پژوهش‌های زمین‌شناسی و تجارت در مقیاس بزرگ هستند.

صفحه 14:
نكاهى به اآينده روابط عمومى و اشتراك كذارى محتوا

صفحه 15:
” اینترنت اشیاء طراحی و توسعه محصولات را دگرگون کرده و بازاریابی» روابط عمومی و ارتباطات برای محصول و دسته بندی خدمات را نیز دچار تغییر می‌کند. ۲ از یک ساعت هوشمند تا سیستم تنظیم دمای خانه که به صسورت میکرو کنترل می شود. محصولات و خدمات مرتیط آن. فرصتهای بسیاری را برای خدعات مشتریان و روایط عمومی ایجاد می کند... با ینترنت اشیا همه بعدی است آغاز است.اینترنت اشیا جبهه جدیدی برای روابط رسانه ای و محتوای مبتنی بر داده در کمپینهای روایط عمومی ایجاد می کند که خدمات و محصولات مرتبط ‎Oy‏ هم و هوشمند را ((-Crenshawcomm n.d) 338 ye cula>

صفحه 16:
فرصت روی روابط عمومی ها قرار می دهد: ۱ - فراهم کردن دیتا برای مختصصان روابط عمومی ۲- بهره گیری از دیتا برای ایجاد مخاطبان هدف نیازهای مشتریان در بستر ایتترنت اشیا و تلاش برای پاسخگویی به آنها ۴- کمک ‎Oy‏ ارائه تحلیلهای دقیق و تفسیری ن روابط عمومی و مخاطبانش در یک بستر ارتباطی با فرصتهای مختلف بسیار ( امنیت اطلاعات و عدم صدمه به مخاطبان)

صفحه 17:
سه شرط اصلی در بهره گیری اینترنت اشیا در روابط عمومی ها مشتری مداری . مدیریت بحران (جلوگیری از هک اطلاعات) و تعهد (احترام به حریم شخصی افراد و با این ملاحظات انجام امور ارتباطی. تبلیغی و...) ,۲۰۱۶) ۳۱۵056۳) “ون ويا

صفحه 18:
نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ اشتراک گذاری مد مزا فاته كاك ره سا ندويت ایتترنت اشیا مود و ارزان: اقراد شاید حاضر نباشند هزینه صرف هوشمند شدن برخی لوازم خود کنند ولی در اینده ابن ری مق که رشان داد با رغیت انجام می شود.یا هوشمند شدن اشياء حیوانات و... : امکان اندازه گیری برخی پارامترها و کسب برخی اطلامات تسهیل می یابد بتابراین به راحتی از اين اظاعات می توان در کسب و کار و اراده راه حل تزه و كلك ور الات از اين می‌توان در کسب و کار و ارائه راه حلهایی نى: اطلاعات فردى به تنهايى شايد جندان كارا نباشنذ ولى با ارتباط اطلاعاتی می توان آنها را ترکیب کرد و از برایند ‎A ee a ae‏ انى مى توان آنها را تركيب كرد و ان برا ‎(KIESSLING (yo 1m,‏ ارتباط اطلاعا ارتباط اطلاعا

صفحه 19:
‎Gane Sys 1‏ تر از اخبار. آموزشها و... به یاری تعامل ‏آمادگی بیشتر مردم برای دریافت و قبول تعامل به سیب افزایش سواد مردم از تعامل و ابزارهاى تعاملي ‎ ‎١‏ ) تعامل براى كاربران و مخاطبان جذاب و درگیرکننده است (صنعت بازیهای ویدئویی با درک این اصول . با بهره گیری از اصل تعامل با رشد و گسترش مواجه شده است) ‎١‏ با توجه به اهمیت آن : نیاز به بودجه برای تولید محتوای تعاملی ولو با بودجه کم (حتی در حد ساخت یک ویدئوی سه دقیقه ای) (۲۳۱۳۴۶۱۱8۵۸۵۷۲۰۱۴) ‎

صفحه 20:
8)مخاطبان (بر خلاف گذشته) هم مصرف کننده اند و هم تولیدکننده خ و پیامی که توسط خود مشتری منتشر می شود قانع کننده تر از آن 8)ارتباط موثر سازمان با مخاطبانشان می تواند به رضایت خاطر انها منجر شود (Pelusi

صفحه 21:
Ce RCL Oe ee Re eee cL) شارکت شرکتهایی مانند گوگل, مایکروسافت و... در قالب فناوریهایی همچون عیتک گوگل, لنز هولو ماکروسافت و... با هدف اشتراک گذاری محتوا در قالب این فناوریها (اين ابزارها می‌تواند در کنار اشتراک گذاری محتوا مورد توجه روابط عمومی‌ها نیز قرار گیرد چرا که با استفاده از این ابزارها براحتی می توانتد اهداف خود را در قالب این فناوری به مخاطب نزدیک کرده و با انان همراه شوند. بر این اساس دیگر سازمان ها بروشورها یا کتابچه های راهنما برای معرفی خود نخواهند داشت) ازق به تؤلية و جا

صفحه 22:
Se a an 9 ‏م‎ « WHAT WE KNOW... م۵ ۵/6 4 نحص ام ‎eny‏ اك

صفحه 23:
در گذشته مردم به یاری مراکز تلفتی و گروههای تمرکز و... به بیان نظراتشان می پرداختند و اکنون به ارائه این نظرات در رسانه های اجتماعی می پردازند. ارانه دهنده نظر با دیدگاه مثبت پا متفی در خصوص برند شما به مثابه حامی برند است چراکه فرد مخالف به محض حل مشکلش به یک حامی تبدیل می شود. داده ها به ویه در قالیهای بصری به خوبی و راحتی به اشتراک گذاشته می شوند. بهترین روش در این خصوص اینفوگرافیک یا گرافیک اطلاع رسان است. مطبوعات نیز به راحتی از آنها استفاده می‌کنند. در حوزه بهره گیری از داده کلان و در ارتیاط با مشتریان باید از روشهایی همچون استفاده از اینفوگرافیک, تحلیل رقابتی و... بهره گرفت( 2014, 00610)

صفحه 24:
بهره گیری از شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری گرافیک اطلاع رسان 6227 شناسایی مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار لزوم شناخت افراد مهم علاقه‌مند به انتشار گرافیکهای اطلاع رسان شما در شبکه‌های اجتماعی با فالوورهای زیاد. مثال: 2.80 گرافیک اطلاع رسان مسابقات قهرملتی تنیس ویمبلدون توسط آژلنس رولبط عمومی پ اج ای مدیا 9متقاعد کردن راسل شیبتی (وبلاگ نویس و بیزنسمن حوزه ورزشی) برای اینکه دربره لین گرافیک اطلاع رسان در توبیترش بنویسد و آن را در پیترستش اد کند (باتعداد ۸هزار فالوور) ‎(Chapman ,2014)‏ متخصصان روابط عمومی باید مغز خود را دوباره آموزش دهند تا مانند طراحان فکر کرده و چگونگی کمک گرفتن از گرافیک اطلاع رسان برای انتقال پیام را درک کنند ‎(Compton ,2011 )‏ لت

صفحه 25:
به استناد کتاب اصول کاربردی دیتاژورنالیسم: روابط عمومی ها در شرکت‌ها و موسسات جهان در پی حرفه‌ای‌هایی هستند که مهارت زیادی در جستجوی داده‌ها و تبدیل آن‌ها به اطلاعاتی ملموس داشته باشند. ضرورت درک اهمیت بهره گیری از داده ها توسط روابط عمومی ها و تلاش برای یادگیری و نحوه بهره گیری از آنها بهره گیری از وجود کارشناسان داده در جمع متخصصان روابط عمومی و انجام سرمایه گذاریهای لازم در اين خصوص

صفحه 26:
اقدام مهم روابط عمومی‌ها در حوزه اشتراک گذاری با نگاه به آینده 6 استفاده از افراد خبره و متخصص در زمینه اتتشار و بازاریابی محتوا 6 استفاده از متون قوی و تاثیرگذار با هدف معرفی بهتر سازمان 6 بروز رسانی مدام اطاعات و جلوگیری از کهنه شدن موضوعات و مطالب پایش مداوم ذانقه مخاطب و توجه خاص به مواردی که با ذانقه وی چندان همخواتی ندارد 6 توجه ویژه به بلاگرها و دیگر متابع رسانه‌ای ‎(Therisetotheto,n.d)‏

صفحه 27:
3 3 3 4 i 2 4

صفحه 28:
25/6 3[ بهره گیری از — دادة هاى حاصل ينترنث به عنوان لايكها و از تظرستجيهاى انقشة حرارتىٍ (بخشهاى با كليك فیدیکها عمومی

صفحه 29:
توجه به عامل زمان در بحث اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی > بهره گیری از شبکه های اجتماعی (فعال بودن در این شبکه ها برای معرفی خدمات سازمان یا شرکت مربوطه واستفاده بهینه و هوشمند از شیوه ها و متدهای ارتباطی همراه با شناخت مخاطبان و اشتراک‌گذاری هوشمند اطلاعات و محتوا بر مبنای روان‌شناسی مخاطب) > به ویژه در فیس‌بوک, تونیتر. پیترست : گوگل پلاس و لینکداین : > بهترین زمان اتتشار محتوا در فیس‌بوک اواخر هفته مثل روزهای ۵شنبه و جمعه > تونیتر در زمان‌های خارج از اوج مراجعه نظیر ات (برای جلوگیری از گم شدن مطلب به اشتراک گذاشته شده) > گوگل‌پلاس (صیحگاه نزدیک ظهر) ‎ad‏ ان با کی > لینکداین قبل یا بعد از ساعت کار

صفحه 30:
توجه به کارکرد شبکه های اجتماعی در بحث اشتراک گذاری محتوا در آنها (27/3 لینکدین: برای انتشار آثار با اهداف رهبری ۱ (دیدگاههای سازمان). ارتباط بین مردم برای روط کری/ را روط عمومی ها منسب پرای یبط با وزنمه گرا اشتراك انتشار مطبوعاتيء انتشار آمار وب فیس تبوگ: به عنوان ابزار روابط عمومی برای ایجاد آگاهی, انتشار نظرسنجی . انتشار اطاعیه ها و اخبار و ایجاد ارتباط با مشتریان و رسانه ها توئیتر: مناسب برای انتشار اخبار فوری و ارتباط و اشتراك كذارى اخبار, داشتن سرعت عمل در پاسخ به نظرات و عدم پاسخ به نظرات منفی. فیلکر : برای اشتراک گذاری عکس یوتیوپ: برای اشتراک گذاری فیلم پینترست. برای اشتراک گذاری اینفوگرافیک ]> روابط عمومی ها در کنار ارسال اخبار به مطبوعات: آن را در شیکه های اجتماعی منتشر ‎SHS‏ ‏> ضرورت توجه به زمان مناسب برای ارسال پیام و اخبار بزان کلیکها و... برای بهبود اشتراک گذاری محتوا > ارزیابی تتایج اعم از تحليل بازديدهاء ]هه برقرارى ارتباط موثر با روزنامه نكاران در توئيتر

صفحه 31:
روابط عمومی دیگر تنها به رسانه‌های سنتی وابسته نیست و در حال حاضر. بر پایه رسانه های سنتی بنا شده و راهبردهای روابط عمومی دیجیتال در ترکیب با درگیری اجتماعی (رسانه‌های اجتماعی: وبلاگ‌نویسی و غیره؛ روزنامه‌تگاری برند. رهبری اندیشه. راهبردهای 560 و راهبردهای محتوایی را نیز دربر می‌گیرد. در آینده روابط عمومی با پیشرفت و بازسازی خود در دوره رسانه‌های اجتماعی. فرصت‌های بیشتری برای متخصصان در این رشته به منظور انتشار پیام مشتریان خود خواهد روابط عمومی در حال حاضر: در کنار ایمیل کردن محتوای مطبوعات به روزنامه‌نگاران (طبق 9692 82616 ۱۷/۵ روزنام‌نگاران ترجیح می‌دهند با ایمیل اطلاعات را دریافت کنند) باید توانایی انتشار محتوای مطبوعاتی در توییتر برای مخاطبان تاثیرگذار و نظر دادن در بازار محتوای رایج در وبلاگ‌ها و فروم‌ها را داشته باشند. توجه متمرکز بر پوشش خبری روشی در گذشته بوده است. متخصصان روابط عمومی اکتون باید هدف خود را جذب مخاطب مشتریان قرار دمند و آن‌ها را در چرخه خبری سهیم کنند(۸5۳۱۲۴۱1۸2۱,2014)

صفحه 32:
ياسخ به كامنتها (مطالعه اظهارنظر افراد با هدف راهنمايى آنها . در عين به اشتراك كذارى مطالب ) 0000011 ‏م‎ Deemer] ‏انتشار محتوا در سايت شخصى خصوصا در بخش منابع و مستندات‎ كميين ها در فضاى مجازى مكان مناسبى براى اشتراك كذارى محتوا (ارائه مطالبى در راستاى كميين ها و استفاده از قضاى موجود) 0 ‏ما ا م ااام ااا اا ا‎ TCE WIEN CeR] تبليغ و انتشار با استفاده از فايلهاى ويديونى و ساخت كليب كوتاه (با هدف اشتراك كذارى در فضاهايى نظير ‎at re erty‏ لا ا الل 900 ‎Lac)‏ 6 بازاریابی برای محتوا (یکی از مهم ترین مراحل پیش روی روابط ا ا ل جذب مقتری وارانه اطست بو وی) استفاده از شبکه های محلی برای اشتراک گذاری محتوا و اینفوگر افیکها ( از طریق تعامل و ارتباط گرفتن ) Ren eee ‏ا ا‎ eeene Pe] Ree rer cae erermeorn nya er ye Rcber ane mar cc we nveyey Mie Fe ete cae Pe

صفحه 33:
استفاده از تصاویر برای بهبود اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی تحقیقات روی محتوای اشتراک گذاشته شده در دههی گذشته نشان داد که: "پست‌های وبلاگی که از تصاویر استفاده کرده‌اند ‎٩۴‏ درصد بیش از سایر پست‌ها کامنت دریافت می‌کنند. كان با تصاویر فقط در ۱۳ میلی‌ثانیه(يا کمتر) ارتباط برقرار می‌کنند. "مغز انسان‌ها تصاویر را ۶۰۰۰۰ بار سریع‌تر از متن پردازش می‌کنند (مداحی ۰ ۱۳۹۵) "خوانت جداول و نمودارها

صفحه 34:

صفحه 35:
2 ما با نسل جدیدی به نام تسل هزاره سوم (دارای سنی حدود ۱۶ تا ۳۴ سال) 2736 0 دارای تما ادی به استفاده از فناوری‌های 193 0 ضروری است شرکت‌ها برای جذب این گروه از مخاطبا درک کنند و بپذیرند آنها تحت تاثیر پیشرفت‌ها و نوآوری‌های گسترده‌ای که در عرصه فناوری رخ داده است. به شکل جدیدی با برندها تماس برقرار می‌کنند. 6 ۶۷ درصد این گروه از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند. © اين كروه کمتر کتاب‌ها و مجلات چاپی می‌خوانند و حتی کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند. ن, ویژگی‌های شخصیتی و ارزش‌های این گروه را سرعت و راحتی برایشان بسیار مهم است ) عموما به دتبال لذت آنی هستند( به دوستان خود بیشتر از کارشناسان اعتماد دارند روابط اجتماعی گسترده‌تری دارند) به کمک رسانه‌های اجتماعی با افراد ی و به دق همسن و سالان و دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنند. حدود نیمی از نها (۴۶ درصد) بیش از ۲۰۰ دوست در فب بن آنها از اینکه مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی منت مورد تاييد دوستائشان قرار بكيرد. احساس ارزشمندى مىكتتد.( به دنبال ساختن جهان بهترى هستن ابر اين باورند كه مىتوانند جهان را به مكان بهترى براى زندگی تبدیل کنند و ارتباط جمعی و کار گروهی را لازمه آن می‌دانند. برای شرکت‌هایی که دغدغه‌های اجتماعی و زیست محیطی دارند احترام قائل هستند اين نسل داراى برگذاری زیادی بر سایر افراد جامعه هستند. (دنیای اقتصاد. ۱۳۹۳)

صفحه 36:
متولدین بین سالهای ۱۹۸۰ و ۲۰۰۰ متولد كاملا همراه با دنیای تکنولوژی رشد کرده اند و سالنه بیش از ۶۰۰ ميليارد دلار در بازار تکتولوژی خرج می کنند. داشتن مشاغل مجازی و استارآپی را به مشاغل دفترى و سنتى همراه با بازنشستكى ترجيح مى دهند بايك كروه جديد سر و كار داريد كه بايد نقشه هاى مبتكرانه و خلاق براى جذب اين افراد داشته باشيد استناد به شبکه های اجتعاعی ( 76۸۴ این افراد اعتراف می کنند که نظرات ديكران در شبكه هاى اجتماعى بر روى تصميم آثها آثر گذار بوده): ضرورت استفاده مناسب از همچنین از شبکه های اجتماعی مانتد فیسبوک اینستاگرام و تونیتر برای ارتقای برند و اشتراک گذاری محتوا توجه به پیشنهاد های وسوسه انگیز ( به شدت علاقمند به کوپن های تخفیف, حراجی ها و پيشنهادات ویژه هستند و آفرهایی با کمتر از 9۳۰ تخفیف برایشان وسوسه انگیز نیست) موبایلی شدن (70۸۳ تسل موبایل با گوشی های خود به رختخواب می روند): ضرورت داشتن برنامه های تبلیغاتی در اپلیکیشن های موبایل و شبکه های اجتماعی موبایل و اشتراک گذاری محتوا هرجا كه هستند شما هم باشید. اگر آنها یه سمت شما نمى آيند شما به طرف آنها برويد! مطابق آمارها 7:۸۵ این افراد خریدهای خود را پس از مشاهده در شبکه های اجتماعی انجام داده اند پس لازم است که این شبکه های اجتمامی را بشناسید و در آنها فعالیت کنید. ۵ شبکه برتر عبارتند از 1۲۸ ‏اینستاگرام 5۴۵ اسنپ چت 0۴۲ تولیتر‎ OT Sound FF gator همجنين بايد بدانید که تبلیغات ویدنویی اثر پیشتری روی این گروه ستی دارد

صفحه 37:
با توجه به تحولات نو به نوی جهان؛ روابط عمومی ها توان پیش بینی و : با تحولات روز جهان در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. شنا مناسب از آنها و نیز شناخت دا با ملاحظات ویژگیهای نسلی. لازمه توفیق روابط عمومی ها در فعالیتهایشان به ویژه در سه گام برنامه ریزی, تولید و توزیع محتوا است

صفحه 38:
حم 35/36 TRIPPENBACH , PHILIP (MAY 29, 2014),Four Reasons Interactivity is the Future of PR,http://www.edelman.com/post/four-reasons- interactivity-future-pr/ Pelusi Miriam (November 11, 2015 ), Sharing a new idea: PR produsers, http://www. behindthespin.com/features/sharing-a- new-idea-pr-produsers Comcowich,William (11/02/2015), Impact of Internet of Things (loT) on Marketing and PR, http://www.cyberalert.com/blog/index.php/impact-of- internet-of-things-iot-on-marketing-and-pr/ Hansen,Natalie (March 17, 2016 ), PUBLIC RELATIONS IN THE AGE OF THE INTERNET OF THINGS, HTTP://AWORDSMITHCOMM.COM/3351-2/ KIESSLING ,THOMAS (2013) CULTURE OF SHARING TO EXPAND THE INTERNET OF THINGS, HTTP://WWW. WIRED.COM/INSIGHTS/2013/10/ CULTURE-OF-SHARING-TO-EXPAND-THE-INTERNET-OF- THINGS/ Therisetotheto (n.d.)5 Predictions On The Future Of Marketing, PR and — Advertising —_ Agencies, HTTP://WWW. THERISETOTHETOP.COM/DAVIDS-BLOG/5 -PREDICTIONS-FUTURE-MARKETING-PR-ADVERTISING- AGENCIES/

صفحه 39:
36/36 > @ Crenshawcomm (n.d.)Internet of things, http://crenshawcomm.com/industry/internet-of-things/ PRIGG ,MARK (30 May 2014) Beam me up: Scientists say human teleportation is 'possible' as they transfer atoms three metres in groundbreaking experiment, http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2643332/Beam- Scientists-sat-teleportation-possible-transfer- @ atoms. htmisixzzasstusagw Christine Oneto (August 26th 2014), Top Social Media PR Trends Brin cing DD inte the Cite Dark Ea Big ote 0 اسپوتینک (۳۸۰۴:۲۰۱۵) پیش گویی های مدیر فتی گوگل برای آینده ی دنیای تکنولوژسی. ‎http:/fir. sputniknews.com/world/20150428/183988.html‏ مداحی. سعید (۰)۱۳۹۵ ۸ نوع تصویری که بیشترین اشتراک‌گذاری‌ها در رسانه‌های اجتماعی را دارند. ‎http://pouyanet.co‏ () روزناه _دنیای " اقتصاد . (۱۳۹۳/۰۶/۲۵) ویژگی‌ها و رفتار مصرفکنندگان هزاره سوم . ‎donya-¢-eqtesad. com/news/828490‏ 19 0 چگونگی جذب مشتری از تسل هزاره سوم: ‎http://www.shivahost.net‏

صفحه 40:

صفحه 41:
‎Ta ١‏ توحه شما بزر گواران ‎ei GOO‏ ‏“ل رن

اشتراک‌گذاری محتوا در روابط عمومی ها با نگاهی به آینده مریم سلیمی و بهروز مظلومی فر هتل المپیک 26 -اردیبهشت 1395 آینده از آن کسانی است که به استقبالش می روند .فردریش نیچه اشتراک گذاری و مخاطبان اشتراک گذاری و فناوری اطالعات آینده فناوری اطالعات و ارتباطات آینده روابط عمومی و اشتراک گذاری محتوا 1/ 36 آب دريا را اگر نتوان كشيد هم به قدر تشنگی بايد چشيد نگاهی به آینده فناوری اطالعات و ارتباطات 2/ 36 «ری کرزوایل» آینده پژوه آمریکایی، مدیر فنی گوگل ،مخJJترع و نویسJJنده کتابهایی همچJJJون «تکینگی نزدیJJJک است» او باور دارد نامیرایی تJJJا سال 2050دست یافتنی است پیشگویی آینده فن آوری در کره زمین توسط کرزوایل 2024 اجباری شJJJJJدن هJJJJJوش رایانJJJJJه ای در خودروها (عJJJJدم اجازه نشسJJJJتن پشت خودرو فاقد هوش مصنوعی) 2022 وضع قانون رفتار انسان ها و ربات ها در ایاالت متحJJJده و اروپا (تعJJJیین وظJJJایف و حJJJوزه فعالیت رباتها) 2021 امکJJJJان دسترسJJJJی بJJJJه اینترنت وایرلس در 85 درصد از نقاط کره زمین 2020 افزایش قJJJدرت رایانJJJه های شخصJJJJی با امکJJJJان مقایسه آنها با تJJJوان مغز انسان 2019 خJJJداحافظی رایانJJJه های شخصJJJی و لJJJوازم جانبی رایانه ها ،با کابل و سیم 2029 2028 2027 دارای هJJJJJوش شJJJJJدن کامپیوترها (در چارچوب مJJJدل سازی کJJJامپیوتری مغز انسان) ارزان و قابJJل دسJJترس شدن انرژی خورشJJJیدی بJJJJJJJJرای مصرف ساکنان زمین تبدیل ربات های خJJدمتکار با تJJJJJJJJJJوان انجام کارهای سJJJخت ،همچJJJون یخچال و قهوه جوش ،به یک ابJJزار و دستگاه معمولی در زنJJدگی روزمره انسان 2026 تمدید عمر بJJJJه ازای هر ثانیه به کمJJJک پیشرفت علم 2025 تشکیل بازارهای بJJJزرگ عضJوهای مصJنوعی بJدن انسان پیشگویی آینده فن آوری در کره زمین توسط کرزوایل 2036 استفاده از متدهای برنامه نویسی برای برنامه نویسی سلولها و درمان بیماریها 2034 2032 نخستین دیدار انسان با هوش مصنوعی (تحقق فیلم او) استفاده از ربات های نانو در علم پزشJJJکی (حJJJدف مJJJJواد زائJJJJد از بJJJJدن و اسJJکن مغز بJJرای کشJJف اسرار آن) 2031 استفاده از چاپگرهای سJJJه بعدی اعضای بدن در تمام بیمارستانها 2030 گسترش استفاده فناوری نانوتکنولوژی در صنعت 2042 2041 2040 نخستین مورد جاودانگی انسان .ارتش ربات های نJJانو بJJه کمJJک سیسJJتم دفاعی بدن آمده و انواع بیماری ها درمان می کند افزایش تJJوان اینJJترنت بJJJه مJJJیزان 500برابJJJر امروز کاشت موتور جسJJتجو در بJJJJدن انسان (مشJJJJاهده پیشگویی آینده فن آوری در کره زمین توسط کرزوایل )اسپوتینک (2015, 2099 تکینگی تکنولJJJJJJJJJJوژی ، سراسر کره زمین را فرا خواهد گرفت نتیجه آن روی لنز یا عینJJک مخصوص) 2045 آغJJJاز عصر تکینگی یا بJJJه عبارتی ،برگشت ناپJJذیری فن آوری .کره زمین بJJJJJه یJJJک ابJJJر رایانJJJه تبJJJدیل خواهد شد 2039 کاشت نانو ماشین ها بJJه صورت مسJJJتقیم در مغز (غوطه وری کامل انسان در دنیای مجازی بJJJJJدون هیچ دستگاهی) 2044 توانJJJJایی هJJJJوش غJJJJیر بیولJJJJJJJوژیکی ،میلیاردها برابر هوش انسان 2038 ظهJJJJJور ربات های انسان نما (مجهJJJJز بJJJJه هJJJJوش مضاعف ) 2043 بدن انسان می توانJJد بJJه کمJJک نانو ربات ها ،بJJه هر شJJکلی کJJه بخواهد دربیاید 5/ 36 تله‌پورت کردن اشیا و انسان‌ها براساس پیش گویی دکتر میچیو کاکو (فیزیکدان و معروف به آقای جهان‌های موازی) کاکو :تله‌پورت کردن کوانتومی االن وجود دارد ...گام بعدی تله‌پورت کردن فوتون‌ها بJJJJه ماه پس از سال 2020 است ...با گذشت زمان انطباق این فرآیند به اجسام بزرگ‌تر ( و سپس موجJJودات زنJJده ماننJJد حیوانJJات و حJJتی انسان‌ها) امکان پذیر خواهد شد ()messagetoeagle,2015 پورت امکان تله تأیید (ضمن ترین هلند دفت در تکنولوژی انسان) :جسJJم فJJیزیکی بJJه داده و ‏Jدیل یJJک پورت ،تبJ روی تله پیش مشکالت اساسی پروفسور هانسون از دانشگاهیکی از اطالعات را روی این جهانی از ‌ای مقصد جسمهدر استآن اینترنتمجدد کوانتومیباز سازی جایی دیگر و «کاربرد اصلی تله‌پورت کردنارسال آن استما با ‌کنJJJد و گسJJJترده می که شبک کوانتومی،بهنسخه چالشهای استفاده از آن می‌توانیم اطالعات کوانتومی را منتقل کنیم»« .ما نشان داده‌ایم که انجام آن ممکن است و هرباری کJJJه در بدن انسان یک با 19صفر در مقابل آن اتم وجود دارد که بJJرای انتقJJال آن با دانش و تله پورت آن را انجام دهید اتفاق می‌افتJJد .این آزمایش اولین گJJام اینJJترنت کوانتJJومی در آینJJده اسJJت .یJJک کJJاربرد ان کJJه بJJه امکانات کنونی 15میلیارد سال زمان نیاز است انسان نزدیک‌تر است ،ارتباطات امن است .در واقع شما از درهم‌تنیدگی به عنوان کانال ارتباطی استفاده می‌کنیJJد. زندگی ما اطالعات به سوی دیگر تله‌پورت می‌شود و راهی برای فرد دیگری برای قطع کردن رشته اطالعات وجود ندارد .در واقJJع از دیگر چالشهای تله پورت مسائل دینی ،حقوقی و ...است این روش 100%امنیت دارد)PRIGG ,2014( ». 6/ 36 اینترنت اشیا اریک اشمیت ،رئیس سابق هیئت مدیره گوگل : هر برای استJJدکه مدرنی فناوری ساده)IOT اختصار آنآینJJده نزدیJJک تعJJداد دردر شJJد. ناپدیJد خواه اینترنت میگویم که اینترنت اشیا )Internet of Thingsیا به خیلی تکنولJJJوژی های حسJJJگرها، هوشJJJمند، ‌هایهای دسJJJتگاه طریق،IP از آدرس زیادی بسJJJیار اینJJJترنت اعم از ارتباطی، شبکه داده موجودی (انسان ،حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال میآنها دیگر اسJJتفاده از ضJJمن کJJه وجJJJود تعاملی پوششJJJی و دیجیتJJال ‏Jویت داشJJتهJ خواهنJJد خJJود ‏Jیز بJJرای جان نJ اشیا بی یا اینترانت ،فراهم می‌گردد .به یاری این فناوری، حضوراینترنت را احساس نخواهید کرد .اینترنت بخشی از وجود شما در همJJه اپلی (این کننJJد مJJدیریت سازماندهی ‏Jتا نبJJوده و یاری ایسJ بJJهJJد کJJه کJJارگذاری ‏Jدم می اتاقی قJ که در بود.وتصور کنید یابند و به کامپیوترها اجازه می دهند آن ها را حال خواهد است) اشیایی که در این اتاق وجود دارد تعامل برقرار پذیرهمه امکانشما با وکامپیوتراست .و کیشنهای موجود در تلفنهای هوشمند و تبلت داینامیک می کنید 7/ 36 8//436 91 وقتی به صورت همزمان و آنی در حال دی دن محیط پیرامونمان هستیم و اطالعاتی در م ورد آنها به صورت تکمیلی ،جلوی چشممان ظ اهر می شود که عمًال از «واقعیت افزوده» استفاده کرده ایم واقعیت افزوده ....... .......... واقعیت واقعیت افزوده هدست واقعیت میکس (افزوده و مجازی) 9/ 36 فناوریهای پوشیدنی کالن داده ها 10/ 36 ()big data کالن داده ،اصطالحی است که به مجموعه داده‌هایی اطالق می‌شود که مدیریت ،کنترل و پردازش آنها فراتر از توانایی ابزارهای نرم‌افزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است .مقیاس کالن‌داده ،بJJه طJJور مJJداوم در حال رشد از محدوده چند ۱۰ترابایت بJJه چنJJدین پتابایت ،در یJJک مجموعJJه داده واحJJد اسJJت .نمونه‌هایی از کالن‌داده ،گزارش‌های وبی ،سامانه‌های بازشناسJJJی با امJJJواج رادیJJJویی ،شبکه‌های حسJJJگر ،شبکه‌های اجتماعی، متون و اسناد اینترنتی ،نمایه‌های جستجوهای اینترنتی ،نجJJوم ،مJJدارک پزشJJکی ،آرشJJیو عکس ،آرشJJیو ویJJدیو، پژوهش‌های زمین‌شناسی و تجارت در مقیاس بزرگ هستند کالن داده ها ،در بسیار حوزه ها از جمله بهداشت، درمان ،آمJJJJوزش ،تولیJJJJد ،تبلیغJJJJات و بازاریابی، ارتباطJJJJJJات ،علJJJJJJوم اجتماعی ،دولت ،ورزش و... کاربرد دارد 11/ 36 نگاهی به آینده روابط عمومی و اشتراک گذاری محتوا 12/ 36 روابط عمومی و اینترنت اشیاء اینترنت اشیاء طراحی و توسعه محصوالت را دگرگون کرده و بازاریابی ،روابط عمومی و ارتباطات برای محصJJول و دسته بندی خدمات را نیز دچار تغییر می کند از یک ساعت هوشمند تا سیستم تنظیم دمای خانه که به صورت میکرو کنJJترل می شJJود ،محصJJوالت و خJJدمات مرتبط آن ،فرصتهای بسیاری را برای خدمات مشتریان و روابط عمومی ایجاد می کنJJد ...با اینJJترنت اشJJیا همJJه چیز با هم مرتبط است و فرصتها چند بعدی است نظرات و اخبار مربوط به محصول ،نقطه آغاز است.اینترنت اشیا جبهه جدیدی برای روابJJط رسانه ای و محتJJوای مبتنی بر داده در کمپینهای روابط عمومی ایجاد می کنJJد کJJه خJJدمات و محصJJوالت مرتبJJط بJJه هم و هوشJJمند را حمایت می کند ()).Crenshawcomm ,n.d فرصتهایی که اینترنت اشیا پیش روی روابط عمومی ها قرار می دهد: 13/ 36 -1فراهم کردن دیتا برای مختصصان روابط عمومی -2بهره گیری از دیتا برای ایجاد مخاطبان هدف -3بررسی نیازهای مشتریان در بستر اینترنت اشیا و تالش برای پاسخگویی به آنها -4کمک به ارائه تحلیلهای دقیق و تفسیری -5قرار گرفتن روابط عمومی و مخاطبانش در یک بستر ارتباطی با فرصJJتهای مختلJJف بسJJیار (بJJه شرط رعایت امنیت اطالعات و عدم صدمه به مخاطبان) تالش روابط عمومی ها برای اشتراک گذاری محتوا در بستر اینترنت اشیا انجام یک تحقیق در خصوص فرصتها و چالشهای اینترنت اشJJJیا از 200نفر از فعاالن اقتصادی در آمریکJJJا و انگلستان 75 :درصد اینترنت اشیا را در پیشرفت خود موثر ارزیابی کرده اند ((Comcowich,2015 14/ 36 سه شرط اصلی در بهره گیری اینترنت اشیا در روابط عمومی ها مشتری مداری ،مدیریت بحران (جلوگیری از هک شدن اطالعات) و تعهد (احترام بJJه حریم شخصJJی افراد و با این مالحظات انجام امور ارتباطی ،تبلیغی و)Hansen )2016, )... نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ اشتراک گذاری 15/ 36 مزایای اشتراک گذاری دیتا به یاری اینترنت اشیا هوشمند شدن ،کوچک و ارزان :افراد شاید حاضر نباشند هزینه صرف هوشمند شدن بJJرخی لJJوازم خJJود کننJJد ولی در اینJJده این کار با منفعی کJJه برایشJJان دارد ،با رغبت انجام می شJJود.با هوشJJمند شJJدن اشJJیا ،حیوانJJات و ، ...امکJJان انJJدازه گJJیری بJJرخی پارامترها و کسب برخی اطالعات تسهیل می یابد بنابراین بJJه راحJJتی از این اطالعات می تJJوان در کسب و کJJار و ارائJJه راه حلهایی برای مشکالت موجود بهره گرفت ارتباط اطالعاتی :اطالعات فردی به تنهایی شاید چندان کارا نباشند ولی با ارتباط اطالعاتی می توان آنها را ترکیب کرد و از براینJد و تحلیل انها در حوزه کسب و کار و ...استفاده کرد )KIESSLING )2013, روابط عمومی ها می توانند از نقش موثری در توسعه فرهنگ اشتراک گذاری در ترغیب افراد به اشJJتراک گJJذاری دیتای خود داشته باشند ،آنهم با تأمین منافع دوسویه افزایش اهمیت تعامل در آینده روابط عمومی 16/ 36 • درک عمیق تر از اخبار ،آموزشها و ...بJJJه یاری تعامل • آمادگی بیشJJتر مردم بJJرای دریافت و قبJJول تعامل به سبب افزایش سواد مردم از تعامل و ابزارهای تعاملی • تعامJJJل بJJJرای کJJJاربران و مخاطبان جJJJذاب و درگیرکننده است (صنعت بازیهای ویدئویی با درک این اصول ،با بهره گیری از اصل تعامل با رشد و گسترش مواجه شده است) • با توجه بJJه اهمیت آن ،نیاز بJJه بودجJJه بJJرای تولید محتوای تعاملی ولو با بودجJJه کم (حJJتی در حJJد ساخت یJJک ویJJدئوی سJJه دقیقJJه ای) ()TRIPPENBACH,2014 استفاده بیشتر از بازیها و اپلی کیشنها می تواند به درک بیشتر کاربران و افزایش قدرت بیان روابJJط عمومی ها منجر شود (به ویژه اپلی کیشنها و بازیهای آنالین با امکان دانلود و به کارگیری ساده) 17/ 36 تکنیک جدید و پیشرو روابط عمومی؛ اشتراک گذاری محتوایی که از تعامل کاربران بهره می گیرد مخاطبان (بر خالف گذشته) هم مصرف کننده اند و هم تولیدکننده تبلیغ و پیامی که توسJJط خJJود مشJJتری منتشر می شود قJJانع کننJJده تر از آن چJJیزی اسJJت کJJه روابJJط عمJJومی یJJک سازمان منتشر می کند ارتباط موثر سازمان با مخاطبانشان می تواند به رضایت خاطر انها منجJJر شJJود و در نهایت در یJJJJJک فضJJJJJای تعاملی، مخاطبان تبدیل به مبلغان یک برند در رسانه های اجتماعی و ...شوند (,2015 ) Pelusi 18/ 36 روابط عمومی و فناوریهای پوشیدنی جلب مشارکت شرکتهایی مانند گوگل ،مایکروسافت و ...در قالب فناوریهایی همچون عینک گوگل، لنز هولو ماکروسافت و ...با هدف اشتراک گذاری محتوا در قالب این فناوریها (این ابزارها می‌تواند در کنار اشتراک گذاری محتوا مورد توجه روابJJط عمومی‌ها نJJیز قرار گJJیرد چرا کJJه با اسJJتفاده از این ابزارها براحJJتی می تواننJJد اهJJداف خJJود را در قJJالب این فنJJاوری بJJه مخاطب نزدیک کرده و با انان همراه شوند .بر این اساس دیگر سازمان ها نیازی به تولید و چاپ بروشورها یا کتابچه های راهنما برای معرفی خود نخواهند داشت) 19/ 36 کالن داده و روابط عمومی کالن داده ها بر روابط عمومی ها اثر زیادی می گذارند کالن داده ها به یک مشکل تبدیل شده اند و استخراج اطالعات از آنها سخت است مردم اعم از مشتریان ،تحلیل گران و رقبا به صJJورت آنالین اطالعاتی را در ارتباط با برنJJد شJJما منتشر می کننJJد و استخراج کلیه این اطالعات به صورت دستی و سنتی امکانپذیر نیست .بنابراین نیاز به ابزارهایی است که به کنترل و مدیریت رسانه های اجتماعی و ...می پردازنJJJد در عین حال کJJJه یاریگر کارشناسان روابJJJط عمJJJومی و بازاریابی در دسترسی به یک دیدگاه کلی در این خصوص است که مردم راجع آنها چه می گویند 20/ 36 در گذشته مردم به یاری مراکز تلفنی و گروههای تمرکز و ...به بیان نظراتشJJان می پرداختنJJد و اکنJJون بJJه ارائJJه این نظرات در رسانه های اجتماعی می پردازند .ارائه دهنده نظر با دیدگاه مثبت یا منفی در خصوص برند شJJما بJJه مثابJJه حامی برند است چراکه فرد مخالف به محض حل مشکلش به یک حامی تبدیل می شود داده ها به ویژه در قالبهای بصری به خJJوبی و راحJJتی بJJه اشJJتراک گذاشJJته می شJJوند. بهترین روش در این خصوص اینفوگرافیک یا گرافیک اطالع رسان است .مطبوعات نیز به راحتی از آنها استفاده می کنند اگر نمی دانید چه روشی برای اشتراک گذاری محتوا برای مخاطبان شما بهJJتر اسJJت یJJک پیام را بJJه روشJJهای مختلJJف منتشر کنید تا ببینید کدامیک طرفدار بیشتری دارد در حوزه بهره گیری از داده کالن و در ارتباط با مشتریان باید از روشهایی همچJJون اسJJتفاده از اینفوگرافیJJک ،تحلیJJل رقابتی و ...بهره گرفت( )Oneto ,2014 35/12 21/ 36 بهره گیری از شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری گرافیک اطالع رسان پینترست یک شبکه اجتماعی موثر برای به اشتراک گذاری گرافیک اطالع رسان است ()Chapman ,2014 شناسایی مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار لزوم شناخت افراد مهم عالقه‌مند ب ه انتش ار گرافیکهای اطالع رسان ش ما در شبکه‌های اجتماعی با فالوورهای زیاد ،مثال: تهیه گرافیک اطالع رسان مسابقات قهرمانی تنیس ویمبلدون توس ط آژانس رواب ط عم ومی پ اچ ای مدیا متقاعد کردن راسل شیبتی (وبالگ نویس و بیزنسمن حوزه ورزشی) ب رای اینک ه درباره این گرافی ک اطالع رسان در توییترش بنویسد و آن را در پینترستش اد کند (با تعداد 8هزار فالوور) ()Chapman ,2014 متخصصان روابط عمومی باید مغز خود را دوباره آموزش دهند تا مانند طراحان فکر کرده و چگونگی کمک گرفتن از گرافیک اطالع رسان برای انتقال پیام را درک کنند ( )Compton ,2011 22/ 36 به استناد کتاب اصول کاربردی دیتاژورنالیسم :روابط عمومی ها در شرکت‌ها و موسسات جهان در پی حرفه‌ای‌هایی هستند که مهارت زیادی در جستجوی داده‌ها و تبJJJدیل آن‌ها بJJJه اطالعاتی ملمJJJوس داشته باشند. ضرورت درک اهمیت بهره گیری از داده ها توسط روابJJط عمJJومی ها و تالش بJJرای یادگیری و نحJJوه بهره گیری از آنها بهره گیری از وجود کارشناسان داده در جمع متخصصان روابط عمومی و انجام سرمایه گJJذاریهای الزم در این خصوص ایجاد پایه های تکنولوژیکی الزم در این خصوص و نیز چارچوب نظارت قوی ارائه تحلیل مبتنی بر داده ها و بهره گیری از آن در مسیر تولید و توزیع هدفمند محتوا 5 23/ 36 اقدام مهم روابط عمومی‌ها در حوزه اشتراک گذاری با نگاه به آینده استفاده از افراد خبره و متخصص در زمینه انتشار و بازاریابی محتوا استفاده از متون قوی و تاثیرگذار با هدف معرفی بهتر سازمان بروز رسانی مدام اطالعات و جلوگیری از کهنه شدن موضوعات و مطالب پایش مداوم ذائقه مخاطب و توجه خاص به مواردی که با ذائقه وی چندان همخوانی ندارد توجه ویژه به بالگرها و دیگر منابع رسانه‌ای ().Therisetotheto,n.d 24/ 36 رسانه های اجتماعی و روابط عمومی 25/ 36 متخصصان روابط عمومی از اولین کسانی هستند که از قدرت رسانه های اجتماعی اسJتقبال کردنJد و در این حوزه پیشرو هستند کالن داده ها از تصمیم گیریهای عمومی افراد جمع آوری می شود مانند اندازه گیری زبان بJJJدن ،نیازها و خواسJJJته ها و ...که نتایج حاصل از آن پس از جمع آوری در اختیار روابط عمومی ها قرار می گJJJیرد و آنها را در مسJJJیر انجام کسب و کار و نیز ارتباط بهتر با مشتریان یاری می کند ‏  اسکن قرنیه چشم ‏ الیکها و فیدبکها شناخت صدا داده های حاصل از نظرسنجیهای عمومی اثر انگشت بهره گیری از اینترنت به عنوان نقشه حرارتی (بخشهای با کلیک بیشتر) توجه به عامل زمان در بحث اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی 26/ 36 بهره گیری از شبکه های اجتماعی (فعال بودن در این شبکه ها بJJJرای معرفی خJJJدمات سازمان یا شرکت مربوطJJه واسJJتفاده بهینJJه و هوشJJمند از شJJیوه ها و متJJدهای ارتباطی همراه با شJJناخت مخاطبان و اشتراک‌گذاری هوشمند اطالعات و محتوا بر مبنای روان‌شناسی مخاطب) به ویژه در فیس‌بوک ،توئیتر ،پینترست ،گوگل پالس و لینکداین : بهترین زمان انتشار محتوا در فیس‌بوک ،اواخر هفته مثل روزهای 5شنبه و جمعه توئیJJتر در زمان‌های خJJارج از اوج مراجعJJه نظJJیر تعطیالت (بJJرای جلوگJJیری از گم شJJدن مطلب بJJه اشتراک گذاشته شده) گوگل‌پالس (صبحگاه نزدیک ظهر) پینترست روزهای شنبه لینکداین قبل یا بعد از ساعت کار توجه به کارکرد شبکه های اجتماعی در بحث اشتراک گذاری محتوا در آنها شبکه های اجتماعی مناسب برای استفاده روابط عمومی ها 27/ 36 لینکدین :برای انتشار آثار با اهداف رهبری اندیشJJJه (دیJJJدگاههای سازمان) ،ارتباط بین مردم بJJJرای روابط کاری /برای روابط عمومی ها مناسب برای ارتباط با روزنامه نگاران ،اشتراک انتشJJار مطبوعاتی، انتشار آمار و... فیس بوک :به عنوان ابزار روابط عمومی برای ایجاد آگاهی ،انتشJJار نظرسJJنجی ،انتشJJار اطالعیJJه ها و اخبار و ایجاد ارتباط با مشتریان و رسانه ها توئیتر :مناسب برای انتشار اخبار فJJوری و ارتباط و اشJJتراک گJJذاری اخبار ،داشJJتن سرعت عمJJل در پاسخ به نظرات و عدم پاسخ به نظرات منفی فیلکر :برای اشتراک گذاری عکس یوتیوپ :برای اشتراک گذاری فیلم پینترست :برای اشتراک گذاری اینفوگرافیک روابط عمومی ها در کنار ارسال اخبار به مطبوعات ،آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند ضرورت توجه به زمان مناسب برای ارسال پیام و اخبار ارزیابی نتایج اعم از تحلیل بازدیدها ،میزان کلیکها و ...برای بهبود اشتراک گذاری محتوا برقراری ارتباط موثر با روزنامه نگاران در توئیتر 28/ 36 روابJJط عمJJومی دیگر تنها بJJه رسانه‌های سJJنتی وابسJJته نیسJJت و در حال حاضر ،بJJر پایJJه رسانه های سJJنتی بنJJا شJJده و راهبردهای روابJJط عمJJومی دیجیتال در ترکیب با درگیری اجتماعی (رسانه‌های اجتماعی ،وبالگ‌نویسJJJی و غJJJJیره) ،روزنامه‌نگJJJJاری برنJJJJد ،رهبری اندیشJJJJه ،راهبردهای SEOو راهبردهای محتJJوایی را نJJیز دربJJر می‌گJJیرد .در آینJJده روابJJط عمJJومی با پیشرفت و بازسازی خJJJJJJJود در دوره رسانه‌های اجتماعی ،فرصJJJJJJJت‌های بیشتری برای متخصصان در این رشته به منظور انتشار پیام مشتریان خود خواهد داشت روابط عمومی در حال حاضر ،در کنJJJار ایمیJJJل کردن محتJJJوای مطبوعات بJJJه روزنامه‌نگJJJJJاران (طبJJJJJق Muck Rack %92روزنامه‌نگJJJJJاران ترجیح می‌دهند با ایمیل اطالعات را دریافت کننJJد) بایJJد توانJJایی انتشJJار محتJJوای مطبوعاتی در توییتر برای مخاطبان تاثیرگذار و نظر دادن در بازار محتJJJوای رایج در وبالگ‌ها و فروم‌ها را داشته باشند توجه متمرکز بر پوشش خبری روشJJی در گذشJJته بJJوده اسJJت .متخصصان روابط عمومی اکنون باید هدف خود را جذب مخاطب مشتریان قرار دهند و آن‌ها را در چرخه خبری سهیم کنند()ASHKENAZI,2014 روشهای مختلف اشتراک گذاری محتوا 29/ 36 پاسخ به کامنتها (مطالعه اظهارنظر افراد با هدف راهنمایی آنها ،در عین به اشتراک گذاری مطالب ) استفاده از ابزار صدا (برای معرفی و انتشار محتوا به شرط جذابیت صدای گوینده) انتشار محتوا در سایت شخصی خصوصا در بخش منابع و مستندات کمپین ها در فضای مجازی مکان مناسبی بJJرای اشJJتراک گJJذاری محتJJوا (ارائJJه مطJJالبی در راسJJتای کمپین ها و استفاده از فضای موجود) استفاده از وبالگ‌ها (تعامل با بالگرهایی که در زمینه موضوع شما فعال هستند و اشتراک گذاری محتوا با آنها) تبلیغ و انتشار با استفاده از فایلهای ویدیوئی و ساخت کلیپ کوتاه (با هدف اشتراک گذاری در فضاهایی نظJJیر یوتیوب ،محتوای مورد استفاده در این فیلم‌ها با توجه به ذائقJJه مخJJاطب ،جJJذابیت فیلم و اسJJتفاده از فنJJاوری های به روز در تهیه و تدوین محتواست) بازاریابی برای محتوا (یکی از مهم ترین مراحل پیش روی روابط عمومی ها ،بازاریابی مناسب در راستای جJJذب مشتری و ارائه اطالعات به وی) استفاده از شبکه های محلی برای اشتراک گذاری محتوا و اینفوگرافیکها ( از طریق تعامل و ارتباط گرفتن ) ارسال محتوا و مطالب برای دوستان از طریق ایمیل یا پیامک (ارسال مطJJالب و محتJJوا بJJرای دوسJJتان از طریJJق ایمیل کماکان یکی از رایج ترین شیوه‌ها برای اشتراک و بازخوردگیری است .در عین حال کJJه می تJJوان از این دوستان خواست نسبت به اشتراک‌گذاری مجدد محتوای شما برای سایر دوستان اقدام کنند) 30/ 36 استفاده از تصاویر برای بهبود اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی تحقیقات روی محتوای اشتراک گذاشته شده در دهه‌ی گذشته نشان داد که: ‏پست‌های وبالگی که از تصاویر استفاده کرده‌اند ۹۴درصد بیش از سایر پست‌ها کامنت دریافت می‌کنند ‏خوانندگان با تصاویر فقط در ۱۳میلی‌ثانیه(یا کمتر) ارتباط برقرار می‌کنند ‏مغز انسان‌ها تصاویر را ۶۰۰۰۰بار سریع‌تر از متن پردازش می‌کنند (مداحی )1395 ، جداول و نمودارها اسکرین شات‌ها تصاویر شاخص تصاویر حاوی نقل قول تصاویر شخصی اینفوگرافیک کاریکاتور تصاویر متحرک 31/ 36 اشتراک گذاری و مخاطبان 32/ 36 ما با نسل جدیدی به نام نسل هزاره سوم (دارای سنی حدود 16تا 34سال) دارای تمایل زیادی به استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین رسانه‌های اجتماعی ضروری است شرکت‌ها برای جذب این گروه از مخاطبان ،ویژگی‌های شخصیتی و ارزش‌های این گروه را درک کنند و بپذیرند آنها تحت تJJاثیر پیشرفت‌ها و نوآوری‌های گسJJترده‌ای کJJه در عرصJJه فنJJاوری رخ داده اسJJت ،بJJه شJJکل جدیدی با برندها تماس برقرار می‌کنند 67درصد این گروه از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند این گروه کمتر کتاب‌ها و مجالت چاپی می‌خوانند و حتی کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند سرعت و راحتی برایشان بسیار مهم است ) عموما به دنبال لذت آنی هستند( به دوستان خود بیشتر از کارشناسان اعتماد دارند روابط اجتماعی گسترد ‌ه‌تری دارند) به کمک رسانه‌های اجتماعی با افراد بیشتری و بJJJه دفعات بیشJJJتر با همسن و ساالن و دوستان خود ارتباط برقرار می‌کننJJJد ،حJJJدود نیمی از آنها ( 46درصJJJد) بیش از 200 دوست در فیسبوک دارند .همچنین آنها از اینکه مطالبی را کJJJه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کننJJJد، مورد تایید دوستانشان قرار بگیرد ،احساس ارزشمندی می‌کنند(. به دنبال ساختن جهان بهتری هستند .آنها بJJر این باورنJJد کJJه می‌تواننJJد جهان را بJJه مکJJان بهJJتری بJJرای زندگی تبدیل کنند و ارتباط جمعی و کار گروهی را الزمه آن می‌دانند .برای شرکت‌هایی کJJه دغJJدغه‌های اجتماعی و زیست محیطی دارند احترام قائل هستند این نسل دارای تاثیرگذاری زیادی بر سایر افراد جامعه هستند( .دنیای اقتصاد)1393 ، چگونگی جذب نسل هزاره سوم 33/ 36 متولدین بین سالهای ۱۹۸۰و ۲۰۰۰متولد کامال همراه با دنیای تکنولوژی رشد کرده اند و ساالنه بیش از ۶۰۰میلیارد دالر در بازار تکنولوژی خرج می کنند داشتن مشاغل مجازی و استارآپی را به مشاغل دفتری و سنتی همراه با بازنشستگی ترجیح می دهند با یک گروه جدید سر و کار دارید که باید نقشه های مبتکرانه و خالق برای جذب این افراد داشته باشید استناد به شبکه های اجتماعی ( %۸۴این افراد اعتراف می کنند که نظرات دیگران در شبکه های اجتماعی بر روی تصJJJمیم آنها اثر گذار بوده) ،ضرورت استفاده مناسب از همچنین از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ،اینسJJتاگرام و توئیJJتر بJJرای ارتقJJای برند و اشتراک گذاری محتوا توجه به پیشنهاد های وسوسه انگیز ( به شدت عالقمند به کوپن های تخفیف ،حراجی ها و پیشنهادات ویژه هستند و آفرهایی با کمتر از %۳۰تخفیف برایشان وسوسه انگیز نیست) موبایلی شدن ( % ۸۳نسل موبایل با گوشی های خود به رختخواب می روند) :ضرورت داشتن برنامه های تبلیغاتی در اپلیکیشن های موبایل و شبکه های اجتماعی موبایل و اشتراک گذاری محتوا هرجا که هستند شما هم باشید اگر آنها به سمت شما نمی آیند شما به طرف آنها برویJJد! مطJJابق آمارها %۸۵این افراد خریJJدهای خJJود را پس از مشJJاهده در شبکه های اجتماعی انجام داده اند پس الزم است که این شبکه های اجتماعی را بشناسید و در آنها فعالیت کنید ۵ .شبکه برتر عبارتند از: ‏یوتیوب ،%۶۴فیسبوک ،%۵۱اینستاگرام ،%۴۵اسنپ چت ،%۴۲توئیتر %۲۸ همچنین باید بدانید که تبلیغات ویدئویی اثر بیشتری روی این گروه سنی دارد. 34/ 36 جمع بندی با توجه به تحوالت نو به نوی جهان ،روابط عمومی ها نیازمند بهره گیری از توان پیش بینی و نیز همگامی با تحوالت روز جهان در حوزه های فناوری اطالعات و ارتباطات هستند .شناخت این تحوالت و بهJره گJیری مناسب از آنها و نیز شناخت دقیق مخاطبان (به ویژه به یاری تحلیلهای حاصل از کالن داده ها) و نJJJJیز با مالحظات ویژگیهای نسلی ،الزمه توفیق روابط عمJJومی ها در فعالیتهایشJJان بJJه ویJJژه در سJJه گJJام برنامJJه ریزی ،تولید و توزیع محتوا است 35/ 36 TRIPPENBACH , PHILIP (MAY 29, 2014),Four Reasons Interactivity is the Future of PR,http://www.edelman.com/post/four-reasonsinteractivity-future-pr/ Pelusi ,Miriam (November 11, 2015 ), Sharing a new idea: PR produsers, http://www.behindthespin.com/features/sharing-anew-idea-pr-produsers Comcowich,William (11/02/2015), Impact of Internet of Things (IoT) on Marketing and PR, http://www.cyberalert.com/blog/index.php/impact-ofinternet-of-things-iot-on-marketing-and-pr/ Hansen,Natalie (March 17, 2016 ), PUBLIC RELATIONS IN THE AGE OF THE INTERNET OF THINGS, HTTP://AWORDSMITHCOMM.COM/3351-2/ KIESSLING ,THOMAS (2013) CULTURE OF SHARING TO EXPAND THE INTERNET OF THINGS, HTTP://WWW.WIRED.COM/INSIGHTS/2013/10/ CULTURE-OF-SHARING-TO-EXPAND-THE-INTERNET-OFTHINGS/ Therisetotheto (n.d.)5 Predictions On The Future Of Marketing, PR and Advertising Agencies, HTTP://WWW.THERISETOTHETOP.COM/DAVIDS-BLOG/5 -PREDICTIONS-FUTURE-MARKETING-PR-ADVERTISINGAGENCIES/ منابع و مأخذ 36/ 36 Crenshawcomm (n.d.)Internet of http://crenshawcomm.com/industry/internet-of-things/ things, PRIGG ,MARK (30 May 2014) Beam me up: Scientists say human teleportation is 'possible' as they transfer atoms three metres in groundbreaking experiment, http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2643332/BeamScientists-sat-teleportation-possible-transferatoms.html#ixzz485fUSd9W Christine Oneto (August 26th 2014), Top Social Media PR Trends Bringing PR into the Future, Part Four: Big Data, ،وژیJJJJتکنول دنیای ی دهJJJJآین رایJJJJب لJJJJگوگ نیJJJJف دیرJJJJم های وییJJJJگ پیش ) 28.04.2015 ( اسپوتینک http://www.meltwater.com/blog/social-media-pr-trends-part-fourhttp://ir.sputniknews.com/world/20150428/183988.html big-data/ ،دJJتراک‌گذاری‌ها در رسانه‌های اجتماعی را دارنJJترین اشJJه بیشJJویری کJJوع تصJJ ن۸ ،)1395( عیدJJ س،داحیJJم http://pouyanet.co ، ومJJJJJJJJJJJJار مصرف‌کنندگان هزاره سJJJJJJJJJJJJ) ویژگی‌ها و رفت1393/06/25( ه دنیای اقتصادJJJJJJJJJJJJروزنام /http://www.donya-e-eqtesad.com/news/828490 http://www.shivahost.net ،چگونگی جذب مشتری از نسل هزاره سوم در بن بست هم راه آسمان باز است ، پرواز را بياموزیم ب ز ر گ و ا ر ا ن ب ا ت ش ک ر ا ز ت و جه ش م ا com . o o h a y 56@ 3 i1 m li a s o.com o h a y i@ um B_mazlo

51,000 تومان