صفحه 1:
صفحه 2:
مجموعه اعمال یا تاثیرات
مدی و هدفدار یک انسان (مربی) به
منظور اثر گذاری بر شناخت هاء اعتقادات.
احساسات. عواطف و رفتارهای انسان
دیگر (متربیان) براساس برنامه ای
سنجیده.
ترست دبنی: مجموعه اعمال عمدی و
هدفدار . به منظور آموزش گزاره های
هتبر یک دین به افراد دیگر به نحوی که
عمل و نظر به آن آموزه ها متعهد و
ید گردند.
صفحه 3:
کی ۳ 7388557۳۲ ,
هدف از تربیت دینی ,پرورش شور و شوق خطری
کودک نسبت به جلال و جمال الهی است نه
ارائه مستقیم معارف آلهی.
من هوادار آن دسته از روش هاى تربيتى
«نقنقد مد برآین فراطلر7ورکامنرانش د.لتلیی
معترکی رویز شد یراگدای فطرتزاسقن
مس درونی انسان برای کشف و تفکر
آماده می شود . یکی از مریان بررک
صفحه 4:
اصل غیر مستقیم گویی
اصل مثبت گرایی
اصل تراز فطري و رغبت ,
خر اه ای ی
اصل جایگزینی وجایگزین سازی
سنك را به همان سمتى كه به سويتان يتاب
شده استهنشانه بگیررید
@ اصل کشف پس از ابهام
الشی یبهم ثم ینس اوقع فی النفوس
@ اصل ارتباط و محبت
۵ اصل ایجاد تجربه معنوی
اصل وحدت موضوع و تنوع قالب
صفحه 5:
صفحه 6:
امربمعروف و نهی از منکر
شیوه های ترغیب و تبشیر
انذار و تبشیر
وعده و وعيد
اراثه تصوير كامل از
—
انعام 000
ان الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر عنکبوت ۳
طوبی للذین بتهجدون فی اللیل ۰ اولنک الذین پرتون النور
الدائمذمن اجل انهم قاموا فى ظلمة الليل عن ارجلهم فى مساجدهم
» يتضرعون الى ربهم رجاء ان ينجيهم فى الشدة غدا بح ج
س 20086
قال النبی ص طوبی لمن احبهم و طوبی لمن تمسک بهم والویل
لمبنضهم ج ص066
اوعد الله الذين امنوا و عملوا الصالحات لهم مغفرة و اجر كريم
مائده ©
ووعد الله المنفقين و المنفقت و الكفار نار جهنم توبه 66
ابوبصير و مرد آلوده و سفارش امام صادق ع
الصلاة تتزل الرحمة / حصن من سطوأت الشیطان
لایزال الشیطان برعب من بنی آدم ما حافظ علی الصلوات
الخمس فاذا ضيّعهن تجرا عليه و اوقعه فی العظایم.
ریشه و فلسفه تعلیم و تربیت
ربّی یربّی تربیة
ربو رشد و نمو کردن
تعلیم وتربیت :مجموعه اعمال یا تاثیرات
عمدی و هدفدار یک( انسان (مربی) به
منظور اثرگذاری بر شناخت ها ،اعتقادات،
احساسات ،عواطف و رفتارهای انسان
دیگر (متربیان) براساس برنامه ای
سنجیده.
تربیت دینی :مجموعه اعمال عمدی و
هدفدار ،به منظور آموزش گزاره های
معتبر یک( دین به افراد دیگر به نحوی که
در عمل و نظر به آن آموزه ها متعهد و
پایبند گردند.
هدف از تربیت دینی ،پرورش شور و شوق فطری
کودک نسبت به جالل و جمال الهی است نه
ارائه مستقیم معارف الهی.
من هوادار آن دسته از روش های تربیتی
شرائطحد اقل
کالم به
دخالت
هستم که
دستیابی
آوردن
آن،فراهم
اساسیدرمربی
نقش
فطرت است.
زیرابادرگرایش
درونی
تجربه
متربی
تامل
سکوت و
برسد
ممکنبهخود
حس درونی انسان برای کشف و تفکر
یکی از مربیان بزرگ
آماده می شود .
`
اصول تربيت ديني
اصل غير مستقيم گويي
•
(ف پس از ابهام
اصل كش
الشي يبهم ثم يفسر اوقع في النفوس
اصل مثبت گرایی
•
اصل تراز فطري و رغبت
يها
ِفط َ
اس َعلَ َْ
َرْت اهَّلل ِ الَّتىِ َف َط َر الن َّ َ
•
اصل ارتباط و محبت
اصل جايگزيني وجايگزين سازي
•
اصل ايجاد تجربه معنوي
سنگ را به همان سمتي كه به سويتان پرتاب
شده است،نشانه بگيريد
•
اصل وحدت موضوع و تنوع قالب
تحرک
تخیل
ریتم
کانون
تنوع
نشاط
رغبت
علمي فني
هیجان
روشهای تربیت دینی
• ترغیب و ترهیب
شوق و خوف
•
•
•
• تشویق و تنبیه = تحریض تحذیر
امربمعروف و نهی از منکر
• شیوه های ترغیب و تبشیر
•
• انذار و تبشیر
• وعده و وعید
•
•
ارائه تصویر کامل از عمل •
•
•
•
من جاء بالحسنه فله عشر امثالها انعام 60
ان الصالة تنهی عن الفحشاء و المنکر عنکبوت 47
طوبی للذین یتهجدون فی اللیل ،اولئک الذین یرثون النور
الدائمذمن اجل انهم قاموا فی ظلمة اللیل عن ارجلهم فی مساجدهم
بح ج
،یتضرعون الی ربهم رجاء ان ینجیهم فی الشدة غدا
14ص314ح17
قال النبی ص طوبی لمن احبهم و طوبی لمن تمسک بهم والویل
لمبغضهم ج36ص285
وعد هللا الذین امنوا و عملوا الصالحات لهم مغفرة و اجر کریم
مائده 9
ووعد هللا المنفقین و المنفقت و الکفار نار جهنم توبه 68
ابوبصیر و مرد آلوده و سفارش امام صادق ع
الصالة تنزل الرحمة /حصن من سطوات الشیطان
الیزال الشیطان یرعب من بنی آدم ما حافظ علی الصلوات
الخمس فاذا ضیّعهن تجرا علیه و اوقعه فی العظایم