کسب و کار سرمایه‌گذاری و بورس

اصول سرمایه گذاری

osole_sarmaye_gozari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول سرمایه گذاری”

اصول سرمایه گذاری

اسلاید 1: اصول سرمايه گذاريhttp://www.Beiki.info

اسلاید 2: 2فهرست مطالبمقدمهطرح كسب و كار يك صفحه اي(One Page Business Plan)طرح كسب و كار(Full Scale Business Plan)ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكاربرنامه مالي و تامين مالي كارآفريني

اسلاید 3: 3طرح كسب و كار يك صفحه ايباورها غلط درباره طرحهاي كسب و كارهمه ی طرحهای تجاری مکتوب اندبرای اینکه خوب باشند باید طولانی باشند.هدف اصلی از نوشتن آنها جذب سرمایه است.دیگران راحت تر می توانند طرح كسب و كار بنویسند.شما میتوانید و باید طرح كسب و كارتان را خودتان تنهائی بنویسید.نوشتن این برنامه شش ماه طول میکشد و کلی از وقت صاحبکار کارکنان اصلی و مشاوران شرکت را میگیرد.اگر هم تمام بشود در کتابخانه خاک میخورد.کار من خیلی کوچک است.طرح كسب و كار مال فعالیت های بزرگ است.من میدانم دارم چیکار میکنم. طرح كسب و كار لازم ندارم.من پولش را دارم که یک مشاور بگیرم و او این برنامه را برایم بنویسد . همین کافیست

اسلاید 4: 4طرح كسب و كارنوشتن يك طرح كسب و كارصفحه معرفيخلاصه مديريتيبررسي صنعتشرح كسب و كاربرنامه توليدبرنامه بازاريابيبرنامه سازمانيارزيابي ريسكبرنامه ماليپيوست ها

اسلاید 5: 5طرح كسب و كارنوشتن يك طرح كسب و كارتحقيق، تحقيق، تحقيقصداقت، صداقت، صداقتاگر دو مورد فوق با هم تطابق نداشتند، مدل خود را تغيير دهيد يا برنامه خود را عوض كنيدشناخت اينكه آيا كشتن يك ايده حاشيه‌اي ارزانتر است يا اينكه بدنبال كار كردن روي آن باشيمانجام تمرينهاي ماليصحبت با مشتريان و رقبارسيدن به نقطه‌اي كه كاركردن بر روي برنامه ديگر ممكن نباشدبه خاطر داشته باشيد كه آن يك مدرك زنده است.

اسلاید 6: 6طرح كسب و كارصفحه معرفينام و آدرسعنوان كسب و كاربيان نيازهاي ماليمشخصات افراد اصلي نمونه اي از صفحه معرفي

اسلاید 7: 7طرح كسب و كارخلاصه مديريتيكوتاهسراصل موضوعخلاصه فعاليت‌هاآخرين بخشي كه نوشته مي‌شود.

اسلاید 8: 8طرح كسب و كارخلاصه مديريتيفقط يك چكيده از برنامه نيست.يك مقدمه نيست.يك مجموعه تصادفي از نكات مهم نيست.خلاصه مديريت مينياتور برنامه کسب و کار شما است.(بايد جلب توجه خواننده را به همراه داشته باشد)

اسلاید 9: 9طرح كسب و كارخلاصه مديريتياندازهترجيحا دو صفحه حداكثر پنج صفحهخلاصه مديريت بايد :منطقي روشنهيجان انگيزخلاصه مديريت شبيه يك رزومه است.اگر بتواند توجه خواننده را جلب نمايد بقيه گزارش نيز خوانده خواهد شد.

اسلاید 10: 10طرح كسب و كارخلاصه مديريتي شما چه كسي هستيد؟ راهبرد و چشم‌انداز شما چيست؟ كسب و كار شما چيست؟ بازار شما چيست؟ چه قدر سرمايه نياز داريد و آن را چگونه هزينه خواهيد كرد؟ مزيت‌رقابتي پايدار شما چيست؟ توان توليد درآمد برنامه کسب و کار شما چقدر است؟ وقتي خواننده آن را تمام كرد مي‌تواند به كس ديگر بگويد شما قرار است چه كنيد.

اسلاید 11: 11طرح كسب و كاربررسي صنعتچشم‌انداز و روندهاي آتي صنعتتحليل رقباناحيه‌بندي بازارپيش‌بيني صنعت

اسلاید 12: 12طرح كسب و كارشرح كسب و كارمحصول يا محصولاتخدماتاندازه كسب و كارتجهيزات اداري و پرسنليسوابق مجريان

اسلاید 13: 13طرح كسب و كاربرنامه توليدفرآيند توليدتاسيسات فيزيكيابزار و ماشين‌آلاتنام تامين‌كنندگان مواد خام

اسلاید 14: 14طرح كسب و كاربرنامه بازاريابينرخ‌گذاريCost PlusFollowerLow Cost LeadershipDifferentiationتوزيعتبليغات و ترويجPackingAdvertisingPublic Relationپيش‌بيني محصول

اسلاید 15: 15طرح كسب و كاربرنامه سازمانيمالكيتهاشناخت شركاوضعيت حقوقيسوابق تيم مديريتينقش و مسووليت اعضاي مختلف سازمان

اسلاید 16: 16طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك risk : ريسك عبارت است از انحراف در پيشامدهاي ممكن آينده هرچقدر احتمال وقوع آينده كمتر باشد ريسك بيشتر استاگر تنها يك پيشامد ممكن باشد انحراف و ريسك صفر ميباشد ريسك در كجا ؟در هرجائي كه آينده ناشناخته باشد هر جا بيش از يك پيشامد احتمال وقوع دارد

اسلاید 17: 17طرح كسب و كارارزيابي ريسكاثرات ريسكاحتمال وقوع ريسكتقريبا غير ممكنغير محتملممكنمحتملبسيار محتملاثر نامشخصاثر مهماثر مشخص ولي قابل تحملاثر خفيفاثري كه مي تواند بقاء سازمان را تهديد كند

اسلاید 18: 18طرح كسب و كارارزيابي ريسكمديريت ريسك : فرآيند شناسائي ، ارزيابي و انجام اقدامات كنترلي و اصلاح ريسكهاي اتفاقي بالقوه اي است كه مشخصا پيشامدهاي ممكن آن خسارت يا عدم تغيير در وضع موجود مي باشد Defining, Assessment, Control and Treatment of outcomes to decisions

اسلاید 19: 19طرح كسب و كارارزيابي ريسكعدم اطمينان – عدم قطعيت يا uncertainty : عدم اطمينان شكي است كه شخص در ارتباط با توانائي خويش براي پيش بيني تعدادي از پيشامدهاي ممكني كه اتفاق مي افتند دارد عدم اطمينان خودآگاهي شخص از ريسك در شرايط معين مي باشد

اسلاید 20: 20طرح كسب و كارارزيابي ريسكواكنش نسبت به عدم قطعيت ، شرايط ريسك : ميزان واكنش افراد نسبت به ريسك علاوه بر مشخصه هاي فردي مدير تصميم گير به عوامل مختلف بستگي دارد:: احتمال شكست يا موفقيت ميزان فايده يا ضرر حاصله توان مالي شركت يا فرد در شرايط شكست يا موفقيت

اسلاید 21: 21طرح كسب و كارارزيابي ريسكواكنش نسبت به عدم قطعيت ، شرايط ريسك : مشخصه هاي فردي موثر بر ريسك : در بيشتر مطالعات مردان ريسك پذيرتر از زنها هستند وجود سابقه حضور در فعاليت توام با ريسك ، با افزايش ريسك پذيري همراه است تصميمات گروهي از ريسك پذيري بالاتري برخورداراست افراد نسبت به ريسك مالي حساستر از ريسك اجتماعي هستند

اسلاید 22: 22طرح كسب و كارارزيابي ريسكواكنش نسبت به عدم قطعيت ، شرايط ريسك : مشخصه هاي سازماني موثر بر ريسك : تاريخچه تكاملي شركت شخصيت ها و تجربه مديريت فعليطبيعت و ميزان دارائيهاي شركت طبيعت فعاليتهاي شركت ميزان هم راستائي (يا تعارض) در اهداف و ترجيحات سهامداران ، موسسان و مديران شركت

اسلاید 23: 23طرح كسب و كارارزيابي ريسكتفاوت ريسك واقعي با ريسك سوداگرانه يا برد و باخت :ريسك واقعي : ريسك واقعي زماني است كه احتمال ضرر وجود دارد ولي احتمال سود وجود ندارد ريسك واقعي هميشه ناخوشايند و توام با استرس است مثل اينكه مالك ماشين در معرض تصادف است و زيان ولي اگر تصادف نكند سود در يافت نمي كندريسك سوداگرانه يا برد و باخت : در ريسك سوداگرانه هم احتمال برد و هم باخت وجود دارد ريسك سوداگرانه بالقوه داراي جنبه جذابيت مي باشدمثل عقد قرار داد با يك شركت جديد التاسيس يا اجراي يك فرايند تبليغاتي

اسلاید 24: 24طرح كسب و كارارزيابي ريسكشرايط موجود :در تمامِي اقدامات سازماني ، امكان تصميم گيري متعدد است شرايط تصميم گيري در زمانها و مكانهاي مختلف ، متفاوت است عواقب تصميم گيري در شرايط مختلف متفاوت است وقايع آينده عمدتا غير قابل پيش بيني و عدم قطعيت قاعده عام است uncertainty درجه پيچيدگي سازمانها و ميزان تعامل آنها با محيط ، با ميزان توجه به مديريت ريسك ارتباط مستقيم دارد هميشه مي توان با اعمال مديريت علمي و تحليل ريسك احتمال ضرر و زيان به شركت را به حداقل رساند

اسلاید 25: 25طرح كسب و كارارزيابي ريسكاهداف مديريت ريسكبقاء : حفظ هزينه ها زير حد معيني كه تداوم شركت را به مخاطره نياندازدصرفه جوئي : در صورت سازگاري با ساير اهداف تاثيرات كليدي بر موفقيت شركت ميگذاردايجاد سطح قابل قبولي از نگراني و اضطراب ثبات عايدات يا درآمدها : ايجاد سطح قابل قبولي از عايدات با محدود نمودن كاهشهاي پيش بيني نشده در درآمدها يا جريانات نقدي ناشي از خساراتعدم توقف عمليات و يا ايجاد حداقل تاخيرات رشد مداوم و تخصيص بهنگام براي توسعه مسئوليت اجتماعي يا سودمند نمودن شركت ، محدود نمودن خسارات به كاركنان ، عرضه كنندگان و مشتريان و جامعه رعايت مقررات نگهداري سوابق سازمان و موارد مرتبط با ريسك و ساير الزامات خارجي

اسلاید 26: 26طرح كسب و كارارزيابي ريسكنمونه هايي از پيامدهااحتمال وقوع آتش سوزي در انبار و بحث بيمه آتش سوزي احتمال وقوع تصادف ماشين حمل دارو و بيمه حوادث احتمال و ميزان آسيب اقتصادي وارده از تصادف كاميون حمل دارو و ميزان حق بيمه پرداختي احتمال عدم موفقيت محصولات يك شركت و عقد قرارداد توزيع محصولات شركت احتمال جبران غرامت وميزان آن با اخراج يك كارمند خاطي احتمال نشت گازهاي آلوده كننده شيميائي در محيط كارخانه و عوارض انساني آن و بيمه درماني كاركنان احتمال خراب شدن سيستم كامپيوتري frame main در شركت و خريد دستگاه حمايتي و....................................

اسلاید 27: 27طرح كسب و كارمديريت ريسك شركت را قادر مي سازد كه به نحو بهتري ريسكهاي متداول در فعاليتهاي روزمره را مديريت نموده و با خيالي آسوده از خسارات تصادفي ، بطور جامعتر و موثرتر فعاليتهاي روزمره خود را ادامه دهد . مديريت ريسك ما را قادر ميسازد كه به نتايج قابل قبول با حداقل هزينه نايل گرديم

اسلاید 28: 28طرح كسب و كارارزيابي ريسكعوارض عدم قطعيت بدون اعمال مديريت ريسك عدم سرمايه گذاري بعلت احتمال زيان در مورد ريسك هاي واقعي بعلت عدم جذابيت احتمال عدم سرمايه گذاري افزايش مي يابد محدود سازي بعضي از فعاليتهاي جاريايجاد استرس و فشار جسمي رواني ناشي از ترس و نگرانيبي نظمي در استفاده از منابع بصورت انباشت بيمورد بعضي از كالاها يا منابع ، افزايش قيمت تمام شده بعضي از كالاها توسعه بيش از حد در صنايع با اطمينان بالاتر ، در نتيحه عقب افتادگي در صنايع با ريسك و عقب ماندگي كلي برنامه هاي توسعه اين پديده خود آفت رشد و سبب عقب ماندگي تدريجي صنايع مطمئن موجود براي صاحبان صنايع مي گردد

اسلاید 29: 29طرح كسب و كارارزيابي ريسكشش گام اصلي در فرايند مديريت ريسكتعريف هدف مشخص از مديريت ريسك بقاء بد نبال يك خسارت فاجعه آميز در آمد با ثبات هزينه هاي كم در بلند مدت و آرامش خاطر كوتاه مدت شناسائي ريسك ها : اين قسمت اهميت خاصي دارد چراكه عدم شناسائي هركدام سبب آسيب هاي جدي به سازمان ميگرددارزيابي خسارت بالقوه در طي برنامه احتمال يا شانس خسارت اثر خسارت بر شركت توانائي شناسائي خساراتي كه واقعا اتفاق خواهند افتاد

اسلاید 30: 30طرح كسب و كارارزيابي ريسكشش گام اصلي در فرايند مديريت ريسكانتخاب ابزار مقابله با مشكلات اجتناب از ريسك كاهش احتمال وقوع خسارات و درصورت وقوع جلوگيري از توسعه آن انتقال خسارات به طرف ديگر مثل سازمان بيمه گرنگهداري و يا تحمل خسارت (مديريت خود بيمه گري)اجراي تصميم مثلا در بيمه تعيين مناسبت ترين پوشش بيمه ،‌ منطقي ترين نرخ و قرارداد با سازمان بيمه گر مناسب ارزيابي نتايج از نظر عقلانيت

اسلاید 31: 31طرح كسب و كارارزيابي ريسكشش گام اصلي در فرايند مديريت ريسك

اسلاید 32: 32طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك بانكي ريسك بانكي به اجزاء زير تقسيم بندي ميشود:ريسك اعتباريCredit Riskريسك نقدينگيLiquidity Riskريسك بازارMarket Riskريسك نوسانات نرخ بهره و تورمInterest Rate & Inflation Riskريسك نوسانات نرخ ارزCurrency Riskريسك نوسانات قيمتهاPrice Riskريسك سرمايهCapital Riskريسك عملياتي و تسويه حسابهاOperational & Settlement Riskريسك حقوقيLegal Risk

اسلاید 33: 33طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك اعتباري احتمال عدم برگشت اصل و فرع تسهيلات اعطا شده, ريسك اعتباري تعريف ميشوداين ريسك به حالتهاي زير خود را نشان ميدهد:احتمال كاهش توان باز پرداخت اصل و فرع تسهيلات دريافتياحتمال عدم باز پرداخت اصل و فرع تسهيلات دريافتياحتمال معوق شدن بازپرداخت اصل و فرع تسهيلات دريافتي

اسلاید 34: 34طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك نقدينگي احتمال عدم توان اجرا به تعهدات مالي كوتاه مدت ريسك نقدينگي تعريف ميشوداين ريسك به حالتهاي زير خود را نشان ميدهد:احتمال عدم توان اجرا به تعهدات كوتاه مدتاحتمال عدم توان تامين منابع مالي كوتاه مدت در زمان لازماحتمال عدم توان تامين منابع مالي كوتاه مدت با هزينه مقرون به صرفه

اسلاید 35: 35طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك بازار خطا در پيش بيني ها يي كه حاصل از نوسانات نرخها در بازار باشد, ريسك بازار تعريف ميشوداين ريسك به حالتهاي زير خود را نشان ميدهد:ريسك حاصل از نوسانات نرخ بهره و تورم و تاثير آن بر Net Margin و ارزش دارائيها و بدهيهاريسك حاصل از نوسانات نرخ ارز و تاثير آن بر Net Margin و ارزش دارائيها و بدهيهاريسك حاصل از نوسانات قيمت دارائيها و تاثير آن بر Net Margin و ارزش دارائيها و بدهيها

اسلاید 36: 36طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك سرمايه احتمال مواجه شدن با كمبود سرمايه لازم بعنوان آخرين پشتوانه و ذخيره مالي, ريسك سرمايه تعريف ميشوداين ريسك براي سهامداران و مالكين بسيار با اهميت ميباشد

اسلاید 37: 37طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك عملياتي و تسويه حسابها احتمال مشاهده خطا در كنترل و روان بودن جريان نظام تسويه حسابهاي مالي, ريسك عملياتي و تسويه حسابها تعريف ميشوداين ريسك به حالتهاي زير خود را نشان ميدهد:احتمال وجود خطاي عمدي, غير عمدي, ماشيني و انساني در معاملات و تسويه حسابهاي مالياحتمال تاخير دريافتها و پرداختها در معاملات و تسويه حسابهاي ماليعدم وجود كنترلهاي لازم براي نظارت و مديريت جريان پرداختها و دريافتهاي مالياحتمال عدم وجود تخصص, اطلاعات و ديگر ابزار لازم براي نظام عملياتي و تصميم گيري مديران

اسلاید 38: 38طرح كسب و كارارزيابي ريسكريسك حقوقي احتمال عدم طراحي صحيح حقوقي قراردادها بصورتي كه حق و حقوق قانوني سازمان و مشتريان در حالتهاي مختلف بصورت عادلانه لحاظ نگردد, ريسك حقوقي تعريف ميشوداين ريسك به حالتهاي زير خود را نشان ميدهد:عادلانه نبودن و طراحي ناصحيح قراردادهاي تسهيلات اعطائي و سپرده پذيريعدم توانائي در اجراي مفاد قراردادها

اسلاید 39: 39طرح كسب و كارارزيابي ريسكشناخت نقاط ضعف كسب و كارخطرپذیری عملياتخطرپذیری از دست دادن سرمايهخطرپذیری لو رفتن فنّاوريخطرپذیری شكست در توليد محصول / خدمتخطرپذیری از دست دادن پرسنل كليديخطر پذيري بازارعوامل موثر بر تغيير بازار خطرپذیری از دست دادن هزينه‌هاي بازاريابي خطرپذیری عكس‌العمل رقبا خطرپذیری عدم موفق عمل كردن در كانال‌هاي توزيعتكنولوژيهاي جديدبرنامه‌هاي احتمالي

اسلاید 40: 40طرح كسب و كاربرنامه ماليصورتحساب سود و زيانترازنامهجريان نقدينگي نقطه سربه سرمنابع مالي و كاربردهاي آن

اسلاید 41: 41طرح كسب و كاربرنامه مالينكاتي براي نوشتن بخش ماليمحتاط باشيد.صادق باشيد.از اصطلاحات استاندارد استفاده نماييد.واقع‌بين باشيد.تجربه‌هاي عملي در كسب و كار خود را مد نظر قرار دهيد.از روش‌هاي حساب‌داري علمي استفاده كنيد.سازگاري بين اجزاء را رعايت نماييد.

اسلاید 42: 42طرح كسب و كارپيوست هانامه‌هاداده‌هاي تحقيقات بازارقرادادها با سازمانهاي ديگرليست قيمتهاي تامين‌كنندگان

اسلاید 43: 43ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارده دام در برنامه ريزياستفاده تك منظورهاجرا توسط يك نفرجدي نگرفتن كارسند غيراجراييبخش هاي غير متعادلسرخوردگيخيلي عملياتيبدون استانداردهاي كارآكنترلرهاي ضعيفزود مصرف

اسلاید 44: 44ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارسرمايه گذاران و وام دهندگان به چه نكاتي توجه مي كنند؟معيار هاي داوري: 1)     مشخصات كلي طرح   (Cover Page)   عنوان طرح :   نام طراح / مسئول اصلي تيم طراحان:   وضعيت کسب و کار:         نو و بديع ( مشابه داخلي يا خارجي )                                         بومي شده طرحهاي خارجي   ميزان سرمايه مورد نياز براي انجام طرح :     طرح کسب کار يک صفحه اي (One Page Business Plan):     2)    فهرست مطالب (Table Of Contents)          قسمتهاي 1 و2 به همراه رعايت نظم ظاهر طرح                                                              ((10 امتياز))

اسلاید 45: 45ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارسرمايه گذاران و وام دهندگان به چه نكاتي توجه مي كنند؟3)     تشريح مديريتي (Executive Summary) اين بخش چکيده اي است از تمام بخشهاي طرح که بصورت خلا صه در حداکثر 3 صفحه ارائه مي شود.                                                                                                                        ((10 امتياز))   4)     تشريح کسب وکار(Business Description)         4-1-  توصيف محصول / خدمت شامل : ايده نو آوري ، پتانسيل ها و فرصت هاي ايجاد کسب و کار ، قابليت تجاري شدن 4-2- اندازه کسب و کار 4-3- تجهيزات اداري و پرسنل مورد نياز                                                                                                                                   ((22 امتياز))       5)      تحليل بازار (Market Analysis)   5-1- تحليل صنعت (آينده اين کسب وکار ، رقباي اين کسب و کار) 5-2- مطالعه و تحقيق بازار( بخش بندي بازار ، پتانسيل بازار ، نوع مشتري) 5-3- برنامه ريزي بازار (استراتژي قيمت گذاري ، استراتژيهاي توزيع و تبليغات ، آينده محصول )                                                                                                                ((18 امتياز))  

اسلاید 46: 46ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارسرمايه گذاران و وام دهندگان به چه نكاتي توجه مي كنند؟6)      ارزيابي ريسک ((Risk Evaluation))   6-1-  نقاط ضعف کسب و کار 6-2-  ارزيابي ريسک در ارتباط با تکنولوژي و شرايط جديد                                                                              ((8 امتياز))     7)      ساختار / برنامه سازماني (Organization Plan/Chart)   7-1- شکل مالکيت (نوع شرکت ، نحوه و ميزان سرمايه گذاري شرکاء) 7-2- معرفي شرکاء تيم کاري و حوزه اختيارات 7-3- پيشينه مديريتي و مسئوليت اعضاء                                                                                                                     ((8 امتياز)) 8)     برنامه اجرايي (Implementation Plan)   8-1- فرايند توليد محصول / ارائه خدمات 8-2- محل اجراء 8-3- تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز 8-4- تامين کنندگان مواد اوليه                                                                                                                                        ((8 امتياز))  

اسلاید 47: 47ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارسرمايه گذاران و وام دهندگان به چه نكاتي توجه مي كنند؟  9)      برنامه ريزي مالي (Financial Plan)   9-1- پيش بيني حساب سود و زيان 9-2- پيش بيني تراز نامه 9-3- پيش بيني جريان  نقدينگي 9-4- تحليل نقطه سر به سر 9-5- منابع تامين و کاربرد سرمايه                                                                                                                                                                                                                                                    ((10امتياز))                                                            10)   ساير اطلاعات و ضمائم (Appendix)   10-1- داده هاي بازار 10-2- ليست قيمتها 10-3- مستندات 10-4- بروشورها 10-5- تصاوير يا نقشه هاي نمونه محصول / خدمت                                                                                                                 ((6 امتياز))

اسلاید 48: 48ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارسرمايه گذاران و وام دهندگان به چه نكاتي توجه مي كنند؟طرحهاي تجاري معمولا توسط کميته هاي مخصوص، ارزيابي مي شوندکميته ها متشکل از افراد استکميته ها سعي مي کنند که منصف باشند و مسايل فني را ارزيابي کننددر عمل شما بايد به اين نکته توجه کنيد کهطرح كسب و كار ممكن است توسط افراد تصميم گيري خوانده شود که ديدي از زمينه تحقيقي و فني کار شما ندارند افرادي که به اين زمينه تحقيقاتي توجهي ندارندافرادي که وقت کافي براي مطالعه طرح كسب و كار ندارنددر بسياري موارد به دنبال دليل کوچکي براي رد طرح كسب و كار مي گردندطرح كسب و كار بايد سرمايه گذاران را تحت تاثير قرار دهد لذا بايد در عين توجه به مسايل فني، مخاطب مديريتي را نيز قانع کندبراي تهيه يک طرح كسب و كار موثر بايد کار نسبتا بلند مدت انجام شودبايد کاملا اجرايي باشد و خواننده حس کند که بحث اجرايي است نه نظري و خيالي

اسلاید 49: 49ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارتمام موارد به شكل يك بسته ارائه گردد.جلد و شيرازه‌بندي طرح كسب و كار‌ بايد مناسب باشد. به ياد داشته باشيد كه برداشت اولية افراد از شما از طريق طرح. تجاري ايجاد مي‌شود.طرح كسب و كار بايد عاري از هرگونه اشتباه تايپي و دستور زباني باشد.ظاهر طرح كسب و كار بايد از جذابيت مناسب برخوردار باشد

اسلاید 50: 50ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارنكات قابل توجهدر ابتداي طرح كسب و كار فهرست بياوريد تا افراد بتوانند هر بخش دلخواه را به سرعت پيدا كرده و بررسي نمايند.طرح كسب و كار بايد نشان دهد كه سرمايه‌گذاري در آن، سودآور است ( نه الزاماً سود سريع، ولي در نهايت سود كلان حاصل مي‌شود).حجم طرح كسب و كار معمولاً بين 25 تا 50 صفحه است.هميشه واقعيت‌ها را ذكر كنيد و از دروغ بپرهيزيد.طرح كسب و كار يک نوع نوشتن براي قانع کردن استنکات کليدي که براي قانع کردن سرمايه گذار مطرح شده است بايد توسط آمارها، اشکال و حقايق ضمني غني شوديک طرح كسب و كار خوب در يک مرحله نوشته نمي شود بلکه به تدريج کامل مي شودبرخي از مواردي که بايد در ذهن خواننده قرار گيرداهداف اين پروژه به موقعيت برد براي دو طرف مي انجامدسازمان مجري، قابليت اجراي اين پروژه را به راحتي دارددر حال حاضر در سازمان مجري تحقيقات اوليه راجع به مطلب انجام شده است و سازمان از نظر فني در سطح بالايي قرار داردتخمين هزينه و زمان براي پروژه معقول و در حد پروژه است (نه کمتر و نه بيشتر)

اسلاید 51: 51ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارنكات قابل توجهقرار گرفتن در سمت مشتري (سرمايه گذار)از نقطه نظر خواننده متن را بنويسيد (چنان که در حال نوشتن متني در ارتباط با مشکلات سازمان خودتان هستيد)آگاهي دقيق خود از صورت مسئله و فهميدن کامل مشکلات سازمان سرمايه گذار را در متن منعکس کنيدکاملا بي طرفانه و با خونسردي راجع به راه حل ها صحبت کنيد و بسيار ظريف به دفاع از راه حل خود بپردازيدمشتري را به سمت خودتان سوق دهيدمتن را به شکل منصفانه در بياوريدکليه راه حل هاي ممکن براي حل مشکل را بيان کنيددر متن به مشتري اين بهانه را بدهيد که راه حل شما را رد کند (خود دليلي بر رد آن مطرح کنيد)نظر مورد ترجيح خود را در پايان ساير نظرها مطرح کنيد

اسلاید 52: 52ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارارائه شفاهي طرح كسب و كاراغلب ضروري است در مقابل سرمايه‌گذاران بالقوه طرح كسب و كار‌ را به طور شفاهي ارائه داد. انتظار مي‌رود در اين جلسة مناظره‌، كارآفرين اراية كوتاهي (20 دقيقه تا نيم ساعت) از طرح كسب و كار خود را آماده نمايد. با حرارت و احساس، طرح خود را به مخاطب ارايه دهيد ولي در بروز احساسات زياده‌روي نكنيد.مخاطبان خود را بشناسيد و مطابق با خواستة آنها ارايه كنيد.نخست سرفصل مطالب عمده را عنوان كنيد و جزئيات را براي بعد بگذاريد.اراية شما بايد ساده و قابل فهم باشد. روي دو تا سه موضوع اصلي تمركز كنيد و از ذكر جزئيات فني بپرهيزيد.از وسايل شنيداري و ديداري بهره بگيرد.ارايه را با ذكر مجدد نقاط قوت پايان دهيد.خود را براي پاسخگويي به پرسش‌هاي احتمالي سرمايه‌گذاران آماده كنيد.

اسلاید 53: 53ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكاركار عملي

اسلاید 54: 54ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارچرا برخي از طرحهاي كسب و كار به شكست مي انجامد؟طرح كسب و كار سرشار از اصطلاحات خاص بازار يا تكنولوژي بوده است.برداشتهاي ساده انگارانه و ساده فرض كردن مسائلسبك بودن نگارش، دستور زبان غير شيوا، اشكالات زيادكوتاه بودن بيش از حدتفصيل زياد به همراه اطلاعات غير مرتبط

اسلاید 55: 55ساير پيشنهادات و توضيحات مرتبط با طرح كسب وكارچرا برخي از طرحهاي كسب و كار به شكست مي انجامد؟اهداف كارآفرين غيرمنطقي‌اند.اهداف، سنجش‌پذير نيستند.كارآفرين در قبال كسب‌وكار نوپا خود تعهد كامل ندارد.كارآفرين در كسب‌وكار موردنظر هيچ تجربه‌اي ندارد.كارآفرين هيچ‌ شناختي از خطرها و ضعف‌هاي بالقوة در بازار ندارد. بازاري وجود ندارد كه در آن مشتريان به كالا يا خدمات عرضه شده نياز داشته باشند.

اسلاید 56: 56نمونه اي از طرحهاي كسب و كارHttp://www.sba.gov/starting/wideindexbusplan.htmlhttp://www.bplans.comhttp://www.businessplans.org/MootCorp.htmlhttp://www.state.nj.us/njbiz/s_step1_sample.shtmlhttp://www.sb.gov.bc.ca/smallbus/workshop/download/samplebp.htmlhttp://153.91.1.141/sbdc/centsbdc/BUSPLAN.HT

اسلاید 57: 57تامين مالي كارآفرينيدلایل و ضرورت توجه به تامین مالی کارآفرینانتغییر در روشهای تامین مالی برای کارآفرینان در سطح جهانی و ملینقش اساسی دولتها درتقویت کارآفرینی در دهه های اخیرویژگیهای خاص پروژه های کارآفرینان ( خطر پذيری بالا، محدودیتهای منابع مالی کارآفرینان و ...)تغییرات سریع در رابطه با مسائل فنّاوری و سازمانی الزامات سند چشم انداز بیست ساله نظام و برنامه هاي توسعه اقتصادی در رابطه با نقش فعال کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشوروجود تجربیات بین المللی که نشان دهنده موفقیت اقدامات کارآفرینان است .فقدان توسعه موسسات کوچک و متوسط (SME ) به عنوان یک عامل عمومی عقب ماندگی

اسلاید 58: 58تامين مالي كارآفرينيهدف كارآفرينان در تأمين ماليتركيب مناسب وجوه باكمترين هزينه براي كسب و كار وكمترين محدوديت براي توليد و عمليات همزمان با پذیرش بالاترین درجه خطر پذيری

اسلاید 59: 59تامين مالي كارآفرينيویژگیهای فعالیتهای کارآفرینیعملیات در مقیاس خردخطر پذيری بالانقدینگی پاییننرخ رشد نامطمئنهزینه مبادلات نسبتا بالا برای اندازه سرمایه گذارینرخ بقا پاییندوره زمانی طولانی برای توسعه

اسلاید 60: 60تامين مالي كارآفرينيمشکلات کارآفرینانسرعت بالای تغییراتانتخاب بین بازارهای مختلفبازیگران جهانینیاز به بازاریابی و بهبود کسب و کارساختار دهی و نظارت بر کسب و کارنیاز به تجربه مدیریتوجوه نقد مشکل دائمی است

اسلاید 61: 61تامين مالي كارآفرينيمشکلات کارآفرینانمنبع: گزارش موسسه GEM

اسلاید 62: 62تامين مالي كارآفرينيتعریف تامین مالیمطالعه و مشخص نمودن راههایی که افراد و سازمانها اقدام به افزایش، تخصیص و استفاده از منابع پولی با در نظرگرفتن خطر پذيری های طرح هایشان در طی زمان انجام می دهند.اصطلاح تامین مالی ممکن است موارد زیر را در بر گیرد:مطالعه پول و سایر دارایی هامدیریت و کنترل دارایی هامدیریت و مشخص نمودن خطر پذيری های پروژه به عنوان فعل (to finance ) تهیه و تدارک وجوه برای کسب و کار

اسلاید 63: 63تامين مالي كارآفرينيتفاوتهای ذاتی بین کارآفرینان و سرمایه گذارانکارآفرینسرمایه گذار موضوعات مورد اختلافردیفموفقیت کسب و کاربرگشت منافع بیشترهدف1تحت کنترل کارآفرین تحت کنترل سرمایه گذارانترکیب هیات مدیره2توسط کارآفرینتوسط سرمایه گذار و نمایندگان وینظارت3عدم محدودیتمحدودیت زمانزمان4مرحله شروعمرحله توسعهمرحله مناسب برای تامین مالی5هر چه بیشتر بهتر20 تا 30 درصد کل نیازهای فعالیتمیزان منابع مالی6

اسلاید 64: 64تامين مالي كارآفرينينیازهای مالی (Financial Requirments) کارآفریناننیازهای مالی کارآفریناننیازهای شخصینیازهای عملیاتینیازهای داراییتحقیق و توسعه (R&D)اداریسرمایه در گردش ماشین آلات و تجهیزاتتوسعه تاسیسات

اسلاید 65: 65تامين مالي كارآفرينيمنابع تامین مالیسرمایه سهمی: دوستان و خانواده، پیشگامان ( فرشتگان ) و سرمایه گذاران مخاطره پذیرقرض: بانکها، موسسات اعتباری و مالی، وام دهندگان (فروشندگان / پیمانکاران )کمکهای بلا عوض: دولتها و نهادهای حمایتی دولتی منبع تامین مالی برای کارآفرینانسرمایه سهمیوامها و کمکهای بلا عوضوامهای بلند مدت و اوراق قرضهوامهای کوتاه مدت رهناعتبارات فروشندگان و پیمانکاران و ....

اسلاید 66: 66تامين مالي كارآفرينيچگونگی استفاده از منابع مالی توسط کارآفرینان - سرمایه سهمی - خطر پذيری کسب و کار: %100 - تحقیق و توسعه: %50 - دارائیهای ثابت: 50- %25 - سرمایه در گردش: %20 - کمکهای بلا عوض - تحقیق و توسعه: 80- %50 - وامهای بلند مدت - دارائیهای ثابت: 75- %50 - رهن - دارایی های ثابت:15- %10 - وامهای کوتاه مدت - سرمایه در گردش: %40 - اعتبار ( فروشندگان / پیمانکاران ) - سرمایه در گردش: %40

اسلاید 67: 67تامين مالي كارآفرينيسوالاتی که قبل از انتخاب روش تامین مالی باید توسط کارآفرینان پاسخ داده شودکسب و کار در چه مرحله ای ( مفهوم، شروع، بهبود یا سودآوری ) است؟کسب و کار در چه سطحی ( محلی، منطقه ای، ملی، بین المللی ) است؟آیا کسب و کار برای نسل آینده خودم است؟چه موقع کسب و کار قابلیت سودآوری پیدا می کند؟آیا نیازمند شریک هستم؟

اسلاید 68: 68تامين مالي كارآفرينيعوامل موثر بر انتخاب روشهای تامین مالی توسط کارآفرینانویژگیهای کارآفرینانویژگیهای کسب و کارموانع کسب و کار ( داخلی و خارجی )مشوقهای کسب و کار ( داخلی و خارجی )

اسلاید 69: 69تامين مالي كارآفرينيروشهای سهمیپرداختها از عواید باقیمانده از کسب و کار تامین می گردد.یک واحد سازمانی جدید با مالکیت تقسیم شده و مدیریت مجزا تشکیل می گردد.روابط بین شرکاء دارای محدودیت زمانی نیست.روشهای غیر سهمیدارای شرایط پرداخت معینروابط قراردادی دارای هدف و زمان مشخصی می باشد. نیازی به تشکیل شرکت وجود ندارد.

اسلاید 70: 70تامين مالي كارآفرينيمراحل تامین مالی سرمایه مورد نیاززمانکارآفریناندوستانخانوادهساده هاپیشگامان (فرشتگان) کسب و کارسندیکای پیشگامان( فرشتگان ) کسب و کارموسسات و شرکتهای عمومیخطر پذيری بالاسرمایه گذاران خطر پذیررشدهسته ( بذر )شروعرشد اولیهرشد پایدارخطر پذيری پایین

اسلاید 71: 71تامين مالي كارآفرينيمراحل تامین مالی

اسلاید 72: 72تامين مالي كارآفرينيايده(Gestation)كارآفرين در اين مرحله داراي يك ايده است كه بازار بالقوه خوبي نيز دارد ولي از نظر كارشناسي در فضاي كسب و كار محدود مي‌باشد و منابع براي تجاري كردن آن در دسترس نيست.سازمان: ذهنيمديريت: كارآفرينيفنّاوري: ايدهتامين مالي: قبل از سرمايه‌گذاري اوليه- هزينه‌هاي پژوهش

اسلاید 73: 73تامين مالي كارآفرينيآغاز(Inception)هيچ درآمدي از محصول موجود نيست و هزينه‌هايي نيز بايد صورت گيرد، تيم كاري در اين مرحله ناقص مي‌باشد. در اين مرحله طرح تجاري وجود دارد و در آغاز شروع تكامل محصول هستيم.سازمان: غيررسميمديريت: كارآفرينيفنّاوري: مفهومتامين مالي: سرمايه‌گذاري اوليه- هزينه پژوهش و نوآوري

اسلاید 74: 74تامين مالي كارآفرينيمرحله توليد نمونه اوليه(Pilot Stage)ادامه توسعه محصول، تحمل هزينه قابل توجه و در عين حال هيچ درآمدي از محصول حاصل نخواهد شد.سازمان: غيررسميمديريت: كارآفرينيفنّاوري: نمونه اوليهتامين مالي: سرمايه‌گذاري اوليه- هزينه نمونه‌سازي

اسلاید 75: 75تامين مالي كارآفرينيمعرفي كالا به بازار(Roll Out)درآمدهاي محدود از محصول، فنّاوری ثابت شده كه به بازار عرضه مي‌شود.سازمان: سادهمديريت: كارآفرينيفنّاوري: اثبات شدهتامين مالي: سرمايه‌گذاري اوليه (تجاري‌سازي)

اسلاید 76: 76تامين مالي كارآفرينيرشد(Growth)شركت مشغول توسعه خط توليد خويش است و بيشتر بر محصول اصلي خويش تاكيد دارد و مديريت انتقال از سازمان غير رسمي به رسمي را بر عهده دارد.سازمان: متمركزمديريت: تركيبي از رسمي و غيررسميفنّاوري: توسعه‌يافته و متمركزتامين مالي: سرمايه‌گذاري ثانويه(رشد)

اسلاید 77: 77تامين مالي كارآفرينيگسترش(Expansion)شركت به مرحله درآمدزايي مي‌رسد و توليد خود را توسعه داده و وارد مرحله‌هاي جديد مي‌شود .سازمان: غيرمتمركزمديريت: حرفه‌ايفنّاوري: متنوعتامين مالي: سرمايه‌گذاري ثانويه

اسلاید 78: 78تامين مالي كارآفرينيبلوغ(Maturity)شركت در بازار به شهرت مي‌رسد و نياز به نوآوري دارد تا به طور مستمر رقابتي باقي بماند .سازمان: غيرمتمركزمديريت: حرفه‌ايفنّاوري: يكپارچهتامين مالي: دارايي محور

اسلاید 79: 79تامين مالي كارآفرينيمنابع شخصي كارآفرينانپس اندازهاي شخصيفروش دارائي هاارثوامهاي بلا عوضبيمه مشترياناعتبار تجاريكارتهاي اعتباري

اسلاید 80: 80تامين مالي كارآفريني ساده ها، خانواده، دوستانروابط شخصی، تماس های بلند مدتارتباط نزدیک با کارآفرینان پول شخصی از 1000تومان تا 20،000،000 تومانپول را بدون هیچ سوالی می دهندبرای اعطا پول بررسی نمی نمایندچارچوب زمانی برای بازپرداخت ندارندهدف کمک است و انتظار منافع خاصی نیستارزانترین روش تامین مالی

اسلاید 81: 81تامين مالي كارآفرينيفرشتگان (angels) کسب و کارويژگي هاافراد خصوصی با تجربه مدیریت یا کارآفرینیمیزان سرمایه گذاری بین 25،000،000 تا 250،000،000 تومانمتمایل به سرمایه گذاری در بخش خاص که خودشان قبلا درآن تجربه داشته اندتامین مالی بخاطر تفریح و درگیر بودن در برخی فعالیتها که انجام می داده اند

اسلاید 82: 82تامين مالي كارآفرينيفرشتگان (angels) کسب و کاراهدافمتمرکز روی شرکتهای کوچکسرمایه گذاری در مراحل هسته و شروع به کارنزدیکی با نوع خاص کسب و کارسهامدار اقلیت سرمایه گذاران فعالبازده مورد انتظار:%20 - %15خروج از کسب و کار: 10 - 5 سال

اسلاید 83: 83تامين مالي كارآفرينيفرشتگان (angels) کسب و کارآمارها1000 پروژه 360 پروژه مورد مذاکره قرار می گیرددر 30پروژه سرمایه گذاری می کنند

اسلاید 84: 84تامين مالي كارآفرينيسرمایه گذاران مخاطره ويژگي هابه طور حرفه ای منابع مالی خود را مدیریت می نمایندمعمولا پول سایر افراد را بکار می گیرندهدفشان سود استحداقل میزان سرمایه گذاری 1،000،000،000 تومان می باشدروی خروج متمرکزندانتخابی عمل می نمایندتمرکز جغرافیایی دارند

اسلاید 85: 85تامين مالي كارآفرينيسرمایه گذاران مخاطره اهدافقبل از سرمایه گذاری اقدام به بررسی های عمده می نمایندسهامدار حداقلی هستنددر هیات مدیره عضویت دارندبازده مورد انتظار: 50- 30درصدخروج: 5- 3 سال

اسلاید 86: 86تامين مالي كارآفرينيسرمایه گذاران مخاطره آمارها* قبل از سرمایه گذاری: از هر 1000 پیشنهاد: - 200 برنامه کسب و کار مطالعه می شود - 50 پروژه / شرکت مورد بازدید قرار می گیرند - 10 پروژه / شرکت مورد بررسی دقیق قرار می گیرند - به 5 پروژه / شرکت پیشنهاد سرمایه گذاری داده می شود - در 2 مورد سرمایه گذاری انجام می شود

اسلاید 87: 87تامين مالي كارآفرينيسرمایه گذاران مخاطره آمارها* بعد از سرمایه گذاری، در طی 3 سال از هر 10 شرکت: - یکی ستاره می شود - 2 مورد بازده مناسب دارند - 5 مورد تغییر چندانی نمی کنند - 2 مورد از بین می روند

اسلاید 88: 88تامين مالي كارآفرينيسرمایه گذاران مخاطره کسب و کار باید قابل اندازه گیری باشد .روی ارزشیابی کسب و کار فکر می نمایند .همیشه بازده خودشان را قبل از دیگران بدست می آورند

اسلاید 89: 89تامين مالي كارآفرينيهمه روشهای تامین مالی مناسب برای همه کسب و کارها نیستندکارآفرینان باید روش تامین مالی را انتخاب نمایند که متناسب با کسب و کار و اهداف مشخص آنها باشد .اهداف خودشان را بر روشهای تامین مالی مقدم بدارند .

اسلاید 90: 90تامين مالي كارآفرينيانواع تامین مالی کار آفرینیسرمایه سهمیوامترکیب بهینه 1 و 2

اسلاید 91: 91تامين مالي كارآفرينيساختار سرمایه بهینه در مراحل توسعه کارآفرینی

اسلاید 92: 92تامين مالي كارآفرينيساختار سرمایه بهینه در مراحل توسعه کارآفرینی

اسلاید 93: 93تامين مالي كارآفرينيتامین مالی سرمایه در گردشاعتبارات تجاری (30، 60 و 90 روزه ) رهن ( 3 ماهه )وامهای کوتاه مدت بانکی ( 2 یا 3 ماهه ) دوستان، آشنایان و بستگان

اسلاید 94: 94تامين مالي كارآفرينيچرخه سرمایه در گردشفروشحسابهای دریافتیحسابهای پرداختیوامها سرمایه سهمیموجودینقدسربارها و...

اسلاید 95: 95تامين مالي كارآفرينيمنابع تامین مالی شرکت/ پروژه در ایرانانتشار سهام و سایر اوراق بهادارتسهیلات مالی(وام)توسط سرمایه گذاران (داخلی و خارجی)کمکهای بین المللی و دولتی (يارانه و ...)داخلیخارجیبانکها و موسسات اعتباریحساب ذخیره ارزیوامهای بانک توسعه اسلامیوامهای بانک جهانیبانکها و موسسات اعتباری خارجی

اسلاید 96: 96تامين مالي كارآفرينيوضعيت تسهيلات مالي براي كارآفريني در ايران شصندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيكوام با كارمزد كمترهين سند ملكي و غيرهبودجهصندوق مالي توسعه فنّاوریوام با كارمزد كم و كوتاه مدت--بانكها، وزارت صنايع و علومصندوقصندوق غيردولتي پژوهش و فنّاوري صنعت برقوام بر اساس عقود اسلامي--بخش دولتي و غيردولتيبند خ تبصره 13 قانون بودجه سال 1382وام با كارمزد كم--منابع داخلي وزارتخانهبند «ر» تبصره 2 قانون بودجه سال 1384وام بانكيمعاف از سهم آوردهتسهيلات تكليفيقانونبند د ماده 45 برنامه چهارمحمايت يارانه اي40 درصد هزينه پروژهبودجهطرح خودرووام با كارمزد كم--5 درصد ماليات واردات و توليد طرح توسعه كارآفرينيوام با كارمزد كمترهين سند ملكي به ارزش 2/1 برابر وامسازمان گسترش و نوسازيطرحطرح تحقيقات صنعتي آموزش و اطلاع رسانيبلاعوض40 درصد بودجه مورد نيازدو در هزار فروش محصولات صنعتي ويژگي‌هانوع حمايتنوع تسهيلاتآورده سرمايه‌پذيرمحل تامين اعتبار

اسلاید 97: 97تامين مالي كارآفرينيوضعيت تسهيلات مالي براي كارآفريني در ايران ش

اسلاید 98: 98

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید