کسب و کار مدیریت و رهبری

اصول مدیریت خردمندانه

osoul_modiriyat_kheradmandane

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول مدیریت خردمندانه”

اصول مدیریت خردمندانه

اسلاید 1: به نام خدااصول مدیریت خردمندانهگروه هاي مشارکتيو پاداش

اسلاید 2: اصل اول

اسلاید 3: درارتباطات کاری درحدایثار عمل کنید ولی بیش از حدمعقول انتظار نداشته باشید.بیشتر ارتباطات کاری هستندودلیل وجودی آنها برتجارت استواراست یعنی ان چه که افرادبرای یکدیگر انجام می دهند.

اسلاید 4: ارزیابی ارتباطات کاریبرای هر یک از ارتباطات مهم کاری خود به سوالات زیرپاسخ دهید:چه چیزی این ارتباط راحفظ می کند؟آیا آن چه که ازطرف مقابل توقع دارید، دائما به دست می آورید؟

اسلاید 5: برای بهبود وتوسعه ارتباطات کاری به سوالت زیر پاسخ دهیدشما چگونه می توانید تسهیلاتی را در ارتباطات کاری خود برای دستیابی به خواسته هایتان ایجادکنید؟شماچگونه می توانید انگیزه ای درمردم ایجاد کنید که هدایایی به شما بدهند؟

اسلاید 6: راهکارهای ارتقاء کیفی ارتباطات عمده کاری دربرآورده ساختن انتظارات وجامعه عمل پوشاندن به آرزوهای اوکوشا باشید.ازخواست ها،نیازها ودیگرتوقعات طرف مقابل اطلاع حاصل کنید.فراترازتوقعات او عمل کنید.بدین مفهوم که به او هدایایی منطقی ومعقول عرضه کنید.

اسلاید 7: اصل دوم

اسلاید 8: درارتباطات شخصی ازدیگران بیش ازتوان یا تمایل آنان انتظارنداشته باشید.عوامل مهمی که ما را قادر به انجام تعهدات می کند.- برآورده کردن حداقل توقعات معقول - نداشتن توقعات بیش از توان وتمایل طرف مقابل وفراترنگذاشتن پاازحداقل انتظارات- انجام دادن کارهای که برای حفظ ارتباطات شخصی لازم هستند.

اسلاید 9: اصل سوم

اسلاید 10: گذرازارتباط کاری به ارتباط شخصیبا عدم تداخل ارتباط شخصی باارتباط کاری می توان هردو راحفظ کرد.

اسلاید 11: گذر ازارتباط شخصی به ارتباط کاریبرای احتراز تضادهاواختلافات درارتباطات شخصی درارتباطات کاری باشرایط زیررادرنظرگرفت:* باوجود داشتن روابط شخصی، شما درداخل سازمان یک کارمندهستید.* همانند دیگران، شمانیزملزم به پیروی از معیارهاومقررات هستید.* شمانیزمانند یک کارمند دقیقامثل دیگران ارزیابی می شوید.

اسلاید 12: اصل چهارم

اسلاید 13: به همه مسائل زندگی بادید مثبت بنگیریدبرای برخورد موثربا مسائل، نخست باید آنهارا با بیان مثبت تعریف کرد،بیانی که دقیقا خواسته هاونیازهای شما رامشخص می کند

اسلاید 14: اصل اساسی رهنمود شمابیان مثبت مسائل منجربه راه حل وبیان منفی آنها را منتهی به احساس ناباوری می شودوهمیشه مسائل رابا دیدمثبت بیان کنید

اسلاید 15: اصل پنجم

اسلاید 16: ازمنطقی بودن خواسته های خود اطمینان حاصل کنیدحال که شما مسائل خودرا به عنوان خواسته های مشخص با دیدی مثبت بیان کرده ایدف بایستی میزان معقول ومنطقی بودن آنها را ارزیابی کنید.

اسلاید 17: روش تدافعیدارندگان حالت تدافعی بهتراست دفاع آگاهانه داشته باشندو دفاع آگاهانه تازمانی که افراط درآن نباشد کاملا منطقی است.

اسلاید 18: روش حل مسئلهبرای حل هر مشکل انسانی احتیاج داریم:دقیقا بدانیم چه می خواهیم.مطمئن شویم خواسته ما منطقی است.برنامه ای برای رسیدن به خواسته منطقی خود داشته باشیم.

اسلاید 19: بیان مسئلهمسئله را براساس خواسته ای که بدنیال آن بوده اید بیان کنید وتوجه داشته باشید که آن خواسته حالتی قاطعانه ومنحصربه فرد داشته باشید.

اسلاید 20: نحوه برخورد باحالت تدافعی دیگرانهنگام برخورد باچنین حالتی سه نکنته راباید به خاطر داشته باشید:- تدافعی بودن مردم رابپذیرید.- به آنها نگوییدکه حالت تدافعی به خود گرفته اید.- با قبول دفاع ، با حل مسئله به پردازید.

اسلاید 21: اصل ششم

اسلاید 22: همیشه جانب اعتدال را رعایت کنید.شماباید دردنیای آگاهانه ومحبت زندگی کنید دنیایی که درآن افراط وتفریط وجودندارد.

اسلاید 23: ارزیابی صلاحیت حرفه ای افراددرآغازجهت تعیین صلاحیت حرفه ای افراد دردنیای تعادل باید شاخص هایی داشت وبایدانتظارداشته باشیم افراد حرفه ای منطقی و مسلط باشند.

اسلاید 24: نکات داشتن فکرواندیشه متعادل* داشتن انعطاف درشرایط مختلف یک نقطه قوت است.* بجای اصراربرناممکنهاونامحتمل ها به امکانات توجه کنید.* با بررسی تمام جوانب ، فرصت های طلایی را می توان بدست آورد.* برای موفقیت باید خطر کرد.* به قضاوت خود اعتماد داشته باشید.

اسلاید 25: اصل هفتم

اسلاید 26: ازرفتارهای افراطی بپرهیزید.دانستن آگاهی به این که رفتارها و روش های افراطی موجب زیان می گردد ، شما را درداشتن فکر متعادل یاری می کند.

اسلاید 27: مشخصات گروه اول افراطیونسرسختمطلق گراتصمیماتشان ناشی ازاحساسواکنش غیرارادی

اسلاید 28: مشخصات گروه دوم افراطیوندارای انعطاف پذیری زیادنداشتن قدرت تصمیم گیری

اسلاید 29: اصل هشتم

اسلاید 30: کشف توانمندی هاما باید توانمندی های خود را کشف کنیم وتوانمندی ها را برای بکارگیری تقویت کنیم.

اسلاید 31: نحوه کشف توانمندی ها قدم اول: نوشتن خصوصیات مثبت ومهارتها ،ویژگی های باطنی وظاهریقدم دوم: برای تقویت باورها کمک گرفتن ازیک دوستقدم سوم: پاسخ دادن به سوال زیر:- چه ویژگی ومهارتی را که اکنون فاقد آن هستم دوست دارم داشته باشم؟

اسلاید 32: قدم چهارم: نوشتن خواسته ها وپاسخ دادن به سوالات زیر:- برای حصول این امرمشخص چه کاری بابد بکنیم؟- برای کمک به انجام این کاربه چه منابعی نیازداریم ؟- برای نیل به این مقصودآیا واقعا مایلم وقت و تلاش موردنیاز راصرف کنم؟

اسلاید 33: ارزیابی نتایج حاصلهقدم اول: نوشتن تمام دستاوردهای چه کاری وچه شخصی قدم دوم: پاسخ دادن به سوالات زیر:- کدام ویژگی فردی موجب حصول این دستاورد می شود؟- چه مهارت هایی مرا درنیل به آن تقویت می کند؟

اسلاید 34: اصل نهم

اسلاید 35: افکارخورا براعمال ورفتارنیک متمرکزکنید* آرزودارم افرادی که برایم مهم هستند مرادوست داشته باشند* احساس می کنم اگرآنهارا راضی کنم آنان مرادوست دارند.* من می توانم آن چه را که آنهاازمن می خواهند به آنها بدهم.

اسلاید 36: اصل دهم

اسلاید 37: نسبت به دیگران صادق وروراست باشید.نکات زیر باعث اصلاح نظام فکرشما می شود:* نظرات خودرابه دیگران تحمیل نکنید.* بدانید که دیگران حق دارندوواقعیت را ازآنان کتمان نکنید.* ادب ونزاکت درکاهش آلام روحی اطرافیان دخیل است.* اگربامردم مودبانه به مذاکره بنشینید آنها به شمااحترام می- گذارند.

اسلاید 38: اصل یازدهم

اسلاید 39: بیش از حد به دیگران متکی نباشیدوابستگی ها باعت می شود انسان را تحت کنترل خود داشته باشدوباید وابستگی هارا از بین برد.

اسلاید 40: ماهیت وابستگی افراطیاعتیاد به هرشکلی که باشد بابت وابستگی می شود.ترس به هرشکلی باشد بابت وابستگی می شود.

اسلاید 41: نحوه کاستن از وابستگی های افراطی جایگزینی چیزی برای ترک وابستگیکمک گرفتن از افراد و گروه ها برای ترک وابستگی برخورد جدی با عادت های خوب و بد،که در مقابلتغیرات بسیار مقاوم هستند.

اسلاید 42: اصل دوازدهم

اسلاید 43: برای غلبه برترس ازشکست ، قدم به قدم پیش روید.برای غلبه برترس رهنمودهای زیر رااجرا کنید:کسی که برترس خود فائق نیامده باشیدهمواره بر توان خود شک دارد.شکست یعنی فاصله گرفتن ازتلاش و موفقیت یعنی با هر قدمی که به جلو برداشته میشود تقویت وقدرت می یابد.

اسلاید 44: نتایج نهایی در کنترل شما نیستندو تمام چیزهایی که راکه بایستی برای دستیابی به اهدافتان انجام دهید دراختیار دارید.بابرداشتن هرقدمی ازمیزان ترستان می کاهد.

اسلاید 45: اصل سیزدهم

اسلاید 46: هرروزباخودعهد وپیمان خاصی بسته وبه آنهاوفا کنیدایجاد تعهدات معقول هر روز هبرای خود وانجام آنها،نه تنها میزان کنترل برزندگی خودرا افزایش می دهید بلکه از موفقیتی که آن کنترل فراهم می آورید خشنود هستید.

اسلاید 47: اصل چهاردهم

اسلاید 48: هنگام گوش دادن ،گوینده رامهمترین فرد زندگی بدانید.گوش دادن مهمترین وتنها نیاز یادگیری وهمچنین شرط اساسی پاسخ به دیگران ومسائل است.

اسلاید 49: ابزارهای مفید تمرکز برتکلماز عواملی که باعث عدم تمرکزمی شود بپرهیزید.سوالات خود را متناسب وبه روش صحیح بپرسید.باشرح وتاویل ،اطمینان حاصل کنید که منظور گوینده رادرک کرده اید.

اسلاید 50: عوامل عدم تمرکز درونیمشغول کردن افکاری غیراز موضوع مورد بحثپرت شدن حواص شمانسبت به ویژگی های آزاردهنده طرف مقابلغوطه ورشدن درافکار خود

اسلاید 51: ابزارهای مفید تمرکز برتکلماز عواملی که باعث عدم تمرکزمی شود بپرهیزید.سوالات خود را متناسب وبه روش صحیح بپرسید.باشرح وتاویل ،اطمینان حاصل کنید که منظور گوینده رادرک کرده اید.

اسلاید 52: اصل پانزدهم

اسلاید 53: دیگران رادرحالت تدافعی قرارندهید.هرکسی بترسدحالت تدافعی به خود می گیردوترس، خود مانع کارآیی، خلاقیت ورشد می شود.

اسلاید 54: افکارکسانی که ذاتاحالت تدافعی دارند.همراهی کردن مطمئن تراز مخالفت است.آیامخالفت کردن باعث غم وتاسف من نخواهد شد؟ازآن جایی که نمی خواهم همواره از نظراتم دفاع کنم بهتراست چیزی نگویم.دفعه قبل اوازپیشنمهادم عصبانی شد نمی خواهم این تجربه تکرار شود.

اسلاید 55: ازقضاوت بیجا درمورد کلیت افراد بپرهیزید.دوخصوصیت چنین قضاوت هایی بصورت زیراست:ملامت وسرزنش کردن فرد بخاطریک عمل خاص.نگرش منفی درباره اعمال فرد

اسلاید 56: از سوالات اتهام انگیز بپرهیزید.وقتی یک سوال جنبه اتهام انگیز داشته باشد موجب تخریب روحی طرف مقابل می گردد.

اسلاید 57: ازمچ گیری بپرهیزیدبرخی سوالت به هر شکلی مطرح شوند حالت مچ گیری دارند باعث به دام افتادن طرف مقابل می شود.

اسلاید 58: از اقداماتی که موجب احساس گناه می شود بپرهیزید.بعضی ازعبارات باعث رنجش می شود وبه ارتباط شما لطمه می زنداین عملا واکنش های تدافعی را می طلبد.

اسلاید 59: اصل شانزدهم

اسلاید 60: انتقادات سازنده داشته باشید.انتقادات بایستی درقالب جذاب ومناسب ارائه گرددبنحوی که دریافت کننده را به سوی اعمال ورفتارنیکوتری ترغیب نمایند.

اسلاید 61: ماهیت و موجبات انتقادتنها اهداف یک انتقاد سازندگی به شرح زیراست:واداشتن طرف مقابل به درک خواسته های شماتعیین این که چه تغیراتی مشکل را مرتفع ساختهپرهیزازرفتاری که موجب یافتن مشکل می شود.

اسلاید 62: تفاوت بین انتقاد وقضاوت بیجاانتقاد عبارت دل سوزانه است که عملا می گوید:با اظهارنظردراین مورد می خواهم کمک کنم.ازاین مسئله ناخرسندم ولی خواسته های خود را می گویم بقدری به فکرشماهستم که آن چه از دید شما پنهان مانده را تذکر می دهم.

اسلاید 63: اصل هفدهم

اسلاید 64: ماهیت پیام های دوقسمتی گفتاریپیام هامنطقی: پیام باکلمات بیان شده احساسی: پیام به شکل دیگری بیان شده

اسلاید 65: .ابرازعلاقه به شنیدن جزئیاتشنیدن ودرک جزئیات مستلزم این دوامراست: وقتی احساسات وی فروکش کردند بخش منطقی پیام را مورد توجه قراردهید.بادریافت بخش احساسی پیام، علاقه واقعی خودرا بیان کنید وبه اواجازه دهید مسائل مهم خود رابیان کند.

اسلاید 66: افزایش اعتماد به نفسقانون اول: به هیچ قیمتی درمورد احساسات دیگران قضاوت منفی نکنید.قانون دوم: برای مسائل احساسی راه حل عجولانه پیشنهاد نکنید.قانون سوم: تازمانی که طرف مقابل شما ازنظراحساسی آمادگی ندارد به جزء منطقی پیام وی واکنش نشان ندهید.

اسلاید 67: ماهیت پیام های دوقسمتی غیرگفتاریپیام هامنطقی:اعمالی که قابل مشاهده هستند.احساسی: قابل رویت نیستند.

اسلاید 68: اصل هجدهم

اسلاید 69: برای تقویت خرد، چه دراداره دیگران وچه درزندگیباید بدانید دررابطه با توقعات چه جایگاهی دارید.افراد رابه دادن انتقاد تشویق کنید.برای بهبود ارتباطات خود، به تغییر واصلاح رفتارها وشیوه های ارتباطی خود بپردازید.باید بدانید که افرادی که برایتان ارزشمند هستند ازشما چه توقعات منطقی دارند.

اسلاید 70: اصل نوزدهم

اسلاید 71: پیام های سکوتچیزی برای گفتن ندارم.نمی خواهم درگیر شوم.نمی دانم.تعجب می کنم.اعتماد به نفس لازم را برای بیان افکارم ندارم.

اسلاید 72: اصل بیستم

اسلاید 73: اعمالی که گویای احترام هستند.خواسته های خود را بصورت درخواست بیان کنید.تنها تعهداتی را بپذیرید که قادربه انجام آنها هستید.مردم را ازتغییردربرنامه هایتان ازقبل آگاه سازید.به احساسات افرادی که برایتان مهم هستند توجه کنید.قبل ازاتخاذ تصمیمات مهم، نظروعقیده افراد راجویا شوید.

اسلاید 74: به همه افرادی که برای شماارزش دارنداحترام بگذاریددرارتباطات کاری یا شخصی باید به افرادی که احترام برایمان مهم هستند احترام بگذارید.

اسلاید 75: برخوردمحترمانهافراد محترم بدون توجه به نوع احساس خودشان می دانند چگونه با دیگران صحبت کنند.

اسلاید 76: پنج اصل موثر درايجاد نواوري بايد مشتري را درگير ارزيابي راه حلهاي ممکن کرد .نواوري مسئوليتي فاگير شود وهمه ا فراد خود را مسئول بدانند.در گرو بودن اينده شرکت در حوضه نواوري اصل سرعت از گذشته تا کنون عرضه کالا نو بوده است.اداره کردن داراي معنوي .

اسلاید 77: مهمترين دلايل ناکام بودن نواوريهاپيوند ورابطه اي با مصرف کننذه ندارد .ميزان سود اوري و ارزش اقتصادي نامعلوم است .توزيع انها دشوار است .

اسلاید 78: احل عرضه ي کالاي نو:ميزان سوداوريوارزش اقتصادي انها نامعلوم است تععين حجم واندازه توزيع انها دشوار است مر

اسلاید 79: تقسيمات نواوري :رخدادهاي بيرون از انتظار وضعيت هاي ناسازگار نيازهاي فراينديدگرگوني وضعيت بازار دگرگوني در امار جمعيت دگر گوني در ادراک دانشهاي نو

اسلاید 80: چند توصيه براي اجراي نواوريتحقيق براي شيوه هاي انجام کار نواوري قابل اجرا در تمام سازمان هاست بازاند يشي فرايندها وابسته بودن هم افريني محصولات با مشتري

اسلاید 81: مراحل چرخه فناوري ناپيوستگي در فناوري د وره در اوردن طرح برتر د وره دگرگوني جزوي و فرايند

اسلاید 82: توصيه هاي لازم براي مديريت فناوري مبارزه با ذهنيت منفي متوقف کردن جر و بحث در اميختن صبر و اشتيا ق رها سازي ايده هاي خود

اسلاید 83: عوامل لازم براي تشکيل تيم هاي ارشد تعويض اختبار به تيم پرورش اعضاي تيم ترکيب مناسب اعضاي تيم اطمينان از همبستگي تيم رئيکرد به پيش بيني هاي راهبردي تعويض اختبار به تيمپرورش تئان رهبري

اسلاید 84: انواع گرو هها در سازمانگروهاي سنتي گروههاي مشارکتي گروه های علاقه به کار فردي گروهاي مشارکتي با عملکرد بسيار بالا

اسلاید 85: گروه های علاقه مند به کار فردی 1/ با یکدیگر کار کنند2/عدم علاقه به کار گروهی3/ ارزشیابی عملکردشان به صورت گروهی4/ وجود رقابت گروهی کل کار کمتر از مجموعه هاست

اسلاید 86: خصوصیات گروه های سنتی انجام کار به صورت گروهی تضعیف شدن ارتباط بین انها تشویق کارکنان به عنوان افراد عدم علاقه به کمک بدیگران کل کار کمتر از مجموعه اعضاست

اسلاید 87: گروه های مشارکتی وابسته بودن سازمان به تلاش گروهافزایش بازده کار از طریق ارتباط رودر رو حداکثر استفاده از توانائیهای فردی وجود احساس مسئولیت فردی و گروهی کل کار بیشتر از مجموعه اجزاست .

اسلاید 88: گروه های مشارکتی با عملکرد بالا رعایت معیارهای گروه مشارکتي اعتماد واحترام وعشق بسيار زياد اعضا نسبت به يکديگر تسريع در حل تکاليف داوطلب شدن براي کمک به يکديگر

اسلاید 89: گروه های نوعی متداول -مدیر رهبر گره را انتخاب می کند از نظر ماهیت همگون هستند اعضا بر اساس عملکرد پاداش می گیرند مدیر برای حل مشکلات وهشدار به کارکنان کار گروهیرا متوقف می کند گروه های مشارکتی -همه کارکنان به نوعی رهبر ومسئول هستند از نظر ماهیت ناهمگون هستنداگر پاداشی در کار باشد به گروه تعلق می گیرد مدیر گروه را به حل مشکل ترغیب می کند ودخالت را به حداقل می رساند علاوه بر انجام کار مشارکت همه اعضا ورشد مهارتها ی انان مورد توجهاست اولویت اصلی انجام واتمام کار است تفاوت گروه هاي مشارکتي با گروه هاي نوعي متداول

اسلاید 90: علل تمایز بین گروه وتیم گروه تیم اعضا مستقل از یکدیگر کار می کنند اعضا بیشتر به اهداف خود تکیه می کنند درگیری باعث مداخله سر گروه می شود ارتباطات نیاز به مراقبت داردرهبر با عملکردهای نامناسب مواجه است دستور کار را رهبر معین می کند اعضا به شکل هدفمندی وابسته به هم هستندعملکردها برای رسیدن به اهداف مشترک است خود تیم مشکل را حل می کندارتباطات بازوصادقانه به وقوع می پیوندد کل اعضا با عملکرد نامناسب مقابله می کند کل تیم دستور کار را تعیین می کند

اسلاید 91: انواع کار گروهی مشارکتی 1)کار کردن به صورت فردی روی تکالیف مشابه جهت حصول نتایج فردی 2)کار کردن به صورت فردی روی عناصر معما برای رسیدن به نتیجه مشترک 3)کار کردن مشترک بر روی یک تکلیف برای رسیدن به نتیجه مشترک

اسلاید 92: کار کردن به صورت فردی روی تکالیف مشابه جهت حصول نتایج فردی از افراد خواسته می شود به نتایج فردی برسند هنگام کار کارکنان در تجربیات علایق وانگیزه ودرک یکدیگر سهیم باشند تاثیر گذاری کارکنان روی کیفیت عملکرد یکدیگر

اسلاید 93: نمودار کارکردن به صورت فردی روی تکالیف مشابه جهت حصول نتایج فردی .a.a.a.a

اسلاید 94: کارکردن به صورت فردی روی عناصر معمابرای رسیدن به نتیجه مشترک هرکارمندی روی جنبه خاصی از معما کار می کنند تاتمام جنبه ها کنارهم قرارنگیرند معماحل نمی شود کم کاری یک کارمند مانع رسیدن هدف مشترک گروهی می شود

اسلاید 95: کارکردن به صورت فردی روی عناصر معما برای رسیدن به نتایج مشترک .a1.a3.a2.a4a

اسلاید 96: کارکردن مشترک روی یک تکلیف برای رسیدن به نتیجه مشترک هماهنگی وسازماندهی ضرورت اساسی است کارکنان باید به صورت مشارکتی کارکنند کارهرفردبر نتیجه عملکرد گروه تاثیر دارد

اسلاید 97: کارکردن مشترک روی یک تکلیف برای رسیدن به نتیجه مشترک 0000a

اسلاید 98: مشخصه های گروه مشارکتی وابستگی درونی مثبت پاسخگویی فردی تعامل رودرو مهارتهای بین فردی پردازش گروهی

اسلاید 99: عوامل موثر در تشکیل گروه های مشارکتی مشخص کردن ترکیب گروهی کارکنان برای کارکردن پرداخت پاداش به کارکنان به صورت فردی در برابر عملکردشان خشنودی کارکنان درکارکردن با یکدیگر احترام واعتماد افراد به یکدیگر

اسلاید 100: پنج اصل اساسی در رهبری سازمان ها براساس نقاط قوت وضعف در افراد ایجاد انگیزع کنند تعیین استانداردها در سطح بالا وازادی در زمینه کاری دقت ونظارت در بررسی عملکرد افراد ایجاد فرصتهای دگراموزی در سازمان احترام گذاشتن افراد به یکدیگر

اسلاید 101: مشخصه های اساسی یک گروه مشارکتی -کارکنان از طریق کار گروهی برای انجام دادن تکالیف مشترک با یکدیگر همکاری می کنند - کارکنان در گروه های 2-5 نفره با یکدیگر فعالیت می کنند - هرکارمندی مسئولیت رفتار خود را به عهده دارد - انجام تکالیف کارکنان از طریق رفتار مشارکتی - وجود وابستگی مثنت نین کارکنان

اسلاید 102: مشخصه های مهم در خصوص گروه مشارکتی مشارکت داوطلبانه افراد مشارکت در تصمیم گیری ها سازگاری تصمیمات با اهداف گروه صرف منابع پذیرش مسئولیت وجود یک هدف مشترک

اسلاید 103: عوامل لازم براي موفقيت گروه هاي مشارکتي مشخص شدن هدف هاي گروه بر اساس موضوعات کاري پاسخگويي فردي شامل ارزيابي لز تک تک لعضا انجام دادن وظيفه توسط هر يک از اعضا

اسلاید 104: انواع پاداش پاداش بيروني پاداش دروني

اسلاید 105: پاداش بيروني از بيرون اداره مي شود از طريق سرپرست يا مدير به زيردست داده شود

اسلاید 106: پاداش ذاتی (طبیعی)از طرف سازمان داده می شود به طور مستقیم درون خود شغل است منابع اصلی احساس شایستگی توسعه شخصی و ...

اسلاید 107: انواع پاداشهایی که توسط سازمان به کار گرفته میشود پاداش مادیپاداشهای حاصل از کارپاداش خود اداره شونده نمادهای وضعیتیپاداشهای اجتماعیمزایای مکمل

اسلاید 108: انواع سیستمهای پاداشبرنامه سهیم شدن در سودپرداخت مبتنی بر مهارتمرخصیبرنامه مزایای انعطاف پذیر

اسلاید 109: طراحی استراتژیهای مدیریت پاداشتصحیح عملکرد افرادفراهم کردن ابزاری جهت برانگیختنساختارمند کردن پرداختی به کارکنان براساس ارزش زمانیتوسعه و آموزشکارکنان

اسلاید 110: کافی و مناسب باشد منصفانه باشد متنوع باشد پاداش حتمی و واقعی باشد برانگیزاننده باشد مورد قبول نیروی کار باشد موازنه شده و سنجیده باشد معیارهای پاداش

اسلاید 111: به هنگام طراحی استراتژی مدیریت پاداش سوال زیر را باید پاسخ دادسازمان دارد به کجا میرود؟ما چه نوع رفتاری را میخواهیم؟چگونگی اثرگذاریفرایندهای پاداشدر رفتار کارکان؟چه برنامه هایی در موفقیت سازمان موثر است؟

اسلاید 112: ویژگیهای استراتژیهای پاداشدر جهت ارزشهای سازمان باشد با ارزشها و باورهای شرکت هماهنگ باشد یک مدیریت مطلوب را تثبیت کندبا عملکرد سازمان پیوند داده شودرفتار مطلوب را در تمام سطوح حمایت کند

اسلاید 113: دوکار لازم برای ایجاد استراتژی پاداشدرک روشن از آنچه افراد در کار خود نشان میدهند ایجاد و توضیح پاداش برای ارضای این خواسته ها زمانی که علایق سازمانی براورده گردد

اسلاید 114: ارائه يک پيامد خوشايند براي انجام رفتاري مطلوب از فرد به منظور افزايش احتمال تکرار است پاداش

اسلاید 115: اشتراک منابع: در بردارنده يک ارتباط متقابل به عنوان اشتراک است که در آن هر عضوداراي چند چيز با ارزش براي مشارکت با ديگران است.مکانيزم هاي اشتراک منابعمبادلهتبادل درمقابل دريافت پولبخششاجبار

اسلاید 116: مبادله 1-با افزايش تقاضا دچار مشکل مي شود2-به عنوان مکانيزمي براي اشتراک منابع يک محدوديت ذاتي دارد3-رکود وکاهش عملکرد درمقابل افزايش تقاضا4-دوام اين مکانيزم بستگي به رفتاراخلاقي اعضا دارد

اسلاید 117: تبادل در مقابل دريافت پول افراد مي توانند به طور ضمني عملکرد خود را در مقابل ابعاد مختلف يک خدمتتعيين کند بدون وجود قيمت تصميم گيري براي استفاده کنندگان مشکل خواهد بود

اسلاید 118:

اسلاید 119: مکانيزم هاي ترکيبيهريک از مکانيزم ها در شرايط خاصي نسبت به ديگران مزيت دارد. يک جامعه با تعادل ساختن هدفهاي مختلف براي دستيابي به بهترين ترکيب ازمکانيزم ها مواجه است مبادله براي تبادل محدوده منابع مناسب است مکانيزم هايي که بر اساس تبادل منابع در مقابل پول شکل مي گيرد –اغلب ونه هميشه-بالاترين بازده را از اشتراک منابع حاصل ميکنند . مکانيزم هاي مبتني بربخشش در ايجاد مالکيت اشتراکي و تامين گروههاي محروم بهترين پاسخ را مي دهد در حالي که مکانيزمهاي اجباري دردستيابي به هدفهاي گسترده اجتماعي نقش اساسي دارد

اسلاید 120: اهداف مشارکت تبادل تجربه هاغلبه بر تکروي موسسات و جدايي آنها از يکديگرافزايش کارآيي و اثر بخشيبهبود خدمات موجود و ايجاد خدمات جديدافزايش استفاده از منابع موجود موسسات

اسلاید 121: راههاي مشارکت

اسلاید 122: مکان يابي موارد ويژه راهنمايي منابعراهنمايي مشروح منابع بر اساسموضوعکلي – ملي- منطقه اي- بين المللي

اسلاید 123: دسترسي به اطلاعات يا موارد خاصدسترسي به اطلاعات1-امانت بين موسسات آموزش عالي2-تبادل سيستمهاي دستيابي به منابع3-خدمات اطلاع رساني ماشيني4-نظامهاي مشترک نقل وانتقال بين موسسه

اسلاید 124: دسترسي به اطلاعات يا موارد خاصدسترسي به اطلاعات1-امانت بين موسسات آموزش عالي2-تبادل سيستمهاي دستيابي به منابع3-خدمات اطلاع رساني ماشيني4-نظامهاي مشترک نقل وانتقال بين موسسه

اسلاید 125: بهبود کل منابع

اسلاید 126: روابط بين سازماني ممکن است به عنوان شيوه اي براي: نيروي کارافزايش سرمايهمعاوضه کالاروابط بين سازماني از نظر شکلمشارکتي يا رقابتيداوطلبانه يا بر حسب وظيفهعمودي يا افقي

اسلاید 127: مديريت روابط بين سازماني حداقل مستلزم در نظر گرفتن 4 وظيفه مديريت مي باشد

اسلاید 128:

اسلاید 129: نام کتاب: مدیریت خردمندانهمترجمین: محمد سلطانی- محسن کهندلانتشارات آتنا – چاپ اولنویسنده: جک گراسمن

اسلاید 130: ساير منابع: سايت اينترنتي www.google.comاميد است اين اندک مورد قبول واقع گردد

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید