اصول مدیریت زنجیره تامین و اندازه گیری عملکرد آن (SCM)
اسلاید 1: اصول مدیریت زنجیره تامین و اندازه گیری عملکرد آن((SCMبسمه تعالی
اسلاید 2: استاد راهنما: دکتر ستاکاعضای گروه:کاوه قانونی مصطفی پازکیحسین زمان
اسلاید 3: یک زنجیره تامین عبارت است از صف بندی شرکتهایی که محصولات و یا خدماتی را وارد بازار می کنندیک زنجیره تامین شامل کلیه مراحلی است که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در برآوردن نیاز مشتریان دخالت دارند یک زنجیره تامین شبکه ای از تسهیلات و عملیات توزیع است که فعالیت های تهیه مواد و تبدیل آنها به محصولات نیمه پایانی و پایانی و توزیع این محصولات پایانی به مشتریان را اجرا می کنند معرفی زنجیره تامین
اسلاید 4: ساختار در حال رشد زنجیره های تامینشکست در بازار رقابتییکپارچگی عمودی یکپارچگی مجازی
اسلاید 5:
اسلاید 6: موضوع کاملا جدیدی وجود ندارد ............ فقط یک تغییر تدریجی مهم اصطلاح مدیریت زنجیره تامین در اواخر دهه 1980 بوجود آمد و دردهه 1990 کاربرد گسترده ای از آن به عمل آمدقبل از این سالها شرکتها اصطلاحاتی نظیر لجستیک و مدیریت عملیات را به عنوان جانشین استفاده می کردند.تاریخچه
اسلاید 7: هماهنگی استراتژیک و سیستماتیک فعالیتها و تاکتیکهای تجاری در سراسر فعالیتهای تجاری در یک شرکت بخصوص و در سراسر کسب و کارها در زنجیره تامین, با هدف بهبود عملکرد بلند مدت شرکتها به عنوان یک جزء و زنجیره تامین به عنوان یک کل. مدیریت زنجیره تامین عبارت است از هماهنگی تولید, موجودی, موقعیت و حمل ونقل در میان مشارکت کننده ها در یک زنجیره تامین برای رسیدن به بهترین ترکیب پاسخگویی و کارایی در بازاری که در آن فعالیت می شود. مدیریت زنجیره تامین
اسلاید 8: یکپارچگیانتخاب شرکاءهمکاری بین سازمانیرهبریهماهنگیاستفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطاتفرایند گراییبرنامه ریزی پیشرفته(APS)ستون های مدیریت زنجیره تامین
اسلاید 9: مفهومسطح خدمتکارایی داخلی Effective SCM
اسلاید 10: تولیدموجودیموقعیتحمل و نقلاطلاعاتمحرکهای اصلی زنجیره تامینتوانایی های زنجیره تامین
اسلاید 11: کارخانهتمرکز بر روی وظایفتمرکز بر روی محصولانبارواحد نگهداری موجودی(SKU)نگهداری انباشته کاریرویکرد Wal-Martتولید
اسلاید 12:
اسلاید 13: مفهومفاکتورهایی که باید در نظر گرفته شوندموقعیت به عنوان استراتژی پایه ای شرکتموقعیت
اسلاید 14: انواع حمل و نقلکشتیراه آهنخطوط لولهکامیونهاهواپیماالکترونیکیحمل و نقل
اسلاید 15: هماهنگی فعالیتهای روزانهپیش بینی و برنامه ریزیاطلاعات
اسلاید 16: معرفی Wal-Martتکنیکهای Wal-Martاستراتژی گسترش در حوزه مراکز توزیعDCs)) استفاده از تبادل اطلاعات الکترونیکی با تامین کنندگانفرمت نگهداری BIG BOX هر روز یک قیمت پایین تردید اجرایی
اسلاید 17: تولید کنندگانتوزیع کنندگانخرده فروشانمشتری هافراهم کننده خدماتمشارکت کننده ها در زنجیره تامین
اسلاید 18:
اسلاید 19: درک بازارهایی که شرکت شما در آن فعالیت می کندتعریف شایستگی های اصلی شرکت خودتوسعه توانایی های مورد نیاز زنجیره تامین تطابق زنجیره تامین با استراتژی تجاری
اسلاید 20: فرایند انتخاب دو مرحله ای فرایند انتخاب ده مرحله ای:شناسایی نیازتصمیم به تامین داخلی یا خارجیتعیین نوع تامین کنندگان با توجه به نوع نیازجستجو برای شناسایی تامین کنندگانتعیین معیارهای انتخابکسب اطلاعات تامین کنندگانانتخاب تامین کنندگان بر اساس چند معیارتشکیل زنجیره تامین با حضور تامین کنندگانارزیابی و تقویت تامین کنندگان و گروه بندیتوسعه محصول یا ایجاد یک نیاز جدیدانتخاب تامین کنندگانnext
اسلاید 21: قدرت و توانایی مالیامکانات و ساختارهای مدیریتیخصوصیات فنیتوانایی پشتیبانیسیستمها و فرایندهای کیفی
اسلاید 22:
اسلاید 23: معیار های عملکردشاخص هااعداد مطلق یا نسبیانواع نسبتهاسه وظیفه شاخص هابررسی عملکرد زنجیره تامین
اسلاید 24: قسمتهایی که شاخص ها باید در آن بررسی شوندطراحی(Plan)تامین منابع و تامین کنندگان(Source/Supplier)تولید(Make)تحویل به مشتری و خدمات(Customer service/Delivery)فعالیت های لجستیکیانواع شاخص های کمی و غیر کمی در زنجیره تامین
اسلاید 25: روش دریافت سفارشمسیر بررسی سفارش مشتریطراحی
اسلاید 26: ارزیابی تامین کنندگانبررسی استحکام ارتباطواکنش پذیری زنجیره تامینتامین منابع و تامین کنندگان
اسلاید 27: گستره محصولات و خدماتکارامدی روشها و تکنیکهای برنامه ریزی زمانیروزهای تامین موجودیبهره وری ارزش افزوده کارکنانانعطاف پذیری تولیدتولید
اسلاید 28: عملکرد تحویلعملکرد تکمیل سفارشتکمیل کامل سفارشهزینه ضمانتتحویل به مشتری و خدمات
اسلاید 29: گردش داراییزمان چرخه نقد - به - نقدکل هزینه توزیعهزینه تحلیل اطلاعاتفعالیت های لجستیکی
اسلاید 30: با تشکر از توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.