صفحه 1:
صفحه 2:
٠ مشروح سخنان رهبر معظم انقلاب
۴ خرداه ٩۴
صفحه 3:
| تحریف امام(ره)
"۰ تحویف شخصیتهلبه لین است که ارکان اصلی شخصيت تكن انسان بزرگ با
مجهول بملنسیا غلط معنا شودیلبه صورت انحرلفی و سطحی معنی شود. همه
اینها برمیگردد به تحریف شخصیت.
۰ شخصيتي که الگوست امام و پیشواست و رفتارش برای نسلهای بعد از خود او |
راهنما و رهنمود است. |
٠ اكر تحریف شود زیان بزرگی به وجود خواهد آمد.
٠ امام را نبايد به عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد.
"۰ بعضی اینجور میخواهند.
صفحه 4:
۰ امامیک شخصیت محترصی است در تاریخ این کشور»
روزگاری بود؛ فعال بود» مفيد بود و بعد هم از ميان
جمعيت رفت و روزكار او قمام شد.
٠ بعضى می خواهند امام را اینجور بشناسند و بشناسانند.
۰ این غلط است.
صفحه 5:
امام مظهر عينى حرركت عظيمى استكه ملت ايران آغاز كرد و تاريخ خود را متحول
oS
امام بنیانگذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است.
ملت ایران اين مکتب را این راه را این نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد.
ادلمه لین راه بستگی داردبه لین که لین نقشه راه درست شناخته شود. بدون اینکه
امام را درست بشناسيم به معنای شناخت اصول امام» این نقشه راه شناخته نخواهد شد.
بدیهی است بحث عا بر مبلنی فکری امام است. بحث بر سر تصمیمهای مقطعی و
مربوط به زمان یا مکان نیست.
بحث بر سر آن شاکله اصلی تفکر امام بز رگوار ماست.
این را می خواهیم درست بشناسیم.
صفحه 6:
امام البته یک فقیه بزرگ بود؛ هم فقیه بود. یک فقیه برجسته و بزرگ؛ هم فیلسوف
بود و هم صاحب نظر در عرفان نظری بود.
در این مسائل بخشهای فنی و علمی یک س رآمد به حساب می آمد لکن شخصیت
برجسته امام به هیچکدام از اینها وابسته نیست.
بلکه شخصیت اصلی امام در تحقق مضمون آیه وجاهدوا فی الّه حق جهاده است.
امام بزركوارسبا كن زمينههاى برجسته علمى وارد ميدان مجاهدت فى سبيل الله
شد واين مجاهدت را تا آخر عمر خود ادامه داد.
و حركت عظيمى را به وجود آورد» نه فقط در كشور خود بلكه در همه منطقه ما و
در همه دنياى اسلام و به يك اعتبار در همه جهان.
محصول اين حركت يك محصول بى نظير بود.
صفحه 7:
۰ دو کار بزرگ ومبی سابقه در تاییخ کشور حلبه وسیله امام تحقق بيدا
کرد.
۰ یکی برانداختن بنای سلطنت موریثی ظالملنه و غیرعاقللنه؛ که چند
هزار سال در کشورسا سابقه داشت؛ لین بنای پوسیده کهنه غلط را که |
حکومت کشوربه دست انسانهایی باشد هبه صورت موروثی از کسی به
كس بون يليا تعشير او وو نظلفى psc ee
فسل,به نسل از یکیبه دیگریبه ارث برسد» لین-یک سنت غلط و بی
منطق در کشورحا بود در طول چند هزار سال. کار اول امام اين بود
كه این بنای غلط را برانداخت و کار را به دست مردم کشور سپرد.
صفحه 8:
۰ کار بزرگ دیصی که امام بزرگوار انجام داد» ایجادیک حکومت و نظام بر اساس
اسلام بود» که لین هم در تاییخ کشورسا بلکه بعد از صدر اسلام در تاريخ كل اسلام
بی سابقه بود.
٠ لين جهاد بزرك امام بزركوارعليك چنین محصول ارزشمندی داشت و لذا جا دارد
واقعا كفته شود كه جاهدت فى الله حق جهاده.
۰ همچنلنی که در قرتن هست که جاهدوافی ال حق جهاده و همچنان که درباره
اولیای دین گفته می شود؛ این مرد بزرگ هم مصداق جاهد فی اللّه حق جهاده است.
٠ امام بزركوار اهل خشوع بودء اهل بكاء بودء اهل دعا و توسل و تضرع بود.
٠ در همين ماه مبارك شعبان مكرر لين فقره مناجات شعبانيه را در سخنرانى خود
تكرار مى كرد.
صفحه 9:
| * مين رفتلو او بود» کییه سحرگاهان اوه مناجات و دعای او» ارتباط دائمی
اوکه لین حللت پشتولنه معنوی تداوم و استمرلو جهاد اين مرد 55932
تشکیل می داد.
۰ لین راهم در حاشیه جهادفی سبیل اللّه امام بزرگوارمانبه یاد داشته
باشیم.
۰ خب منظیمه فکری امام دارای خصوصیات کلملیک "مکتب فکری و
اجتماعی و سیاسی" است. اولا متکی و مبتنی برسیک جهان بینی است که
این جهان بینی عبارت است از توحید.
۰ همه فعالیت اوه همه منطق او مبتنی بود بر توحید که زیربنای اصلی همه
تفکرات اسلامی است.
صفحه 10:
خصوصیات دیگر لین منظومه فکری که آّن رلبه صورتیک مکتب به
معنای واقعی کلمه درمیآورد لین است که منظومه فکری امام به روز
بود.
مسائل مورد ابتلای جوامع بشری و جامعه ایرانی را مطرح میکرد.
مخاطبان آن را حس میکردند.
در مکتب فکری امام ضدیت با استبداد و استکبار حرف اول را می زند.
Lot چیزی است كه ملت ايران هم كن را حسعى كرد و ملت هاى
مسلمان ديكر بلكه ملتهاى غير مسلمان كن را حس كردند؛, براى همين
ابن دعوت كسترش بيدا كرد.
صفحه 11:
خصوصيت ديكر اين مکتب فکری آن بود که زنده و پوبا و پرتحرک و عملیاتی بود.
مثل بعضی از اندیشه پردازیها و تنوری سازی های روشنفکرانه نبودکه در محفل بعث حرفهای زیبا و قشنگی است اما
در ميدان عمل کار آیی ندارد.
منطق امام» فکر امام؛ راه امام» عملیاتی بود.
قابل تحقق در میدان عمل بود؟ به همین دلیل هم به پیروزی رسید و پیش رفت.
این حرکت مسیر تاریخ کشور ما را عوض کرد.
ما ملت ابران ملتى بوديم زيردستء غرقه در بی هدفی و ناامیدی.
ما ملتی بودیم وابسته که به عمد ما را عقب نگهداشته بودند.
هم فکر خود را بر ما تحمیل می کردند.
هم فرهنگ خود راء
هم منابع اقتصادی ما را می بردند.
وهم کاروان لجنزاری از عادت های زشت رلبه سوی کشورحا سرازیرحی کردند..علیک چنین ملتی بودیم. امام ما را
تبمیل کرمبیک ملت پرانکیزه؛ پرامید پرتحرک؛ ملت دارای هدفهای بزرک. امروز ملت ایران پرتحرک است؛ پرانکیزه
است؛ امیدوار است و به سمت هدفهای بزرگ روانه است.
صفحه 12:
البته ما با هدفهای خود هنوز خیلی فاصله داریم اما مهم این است که در حال حر کتیم» مهم این است که
نیرو و همت پیشرفت در ملت ما وجود دارد.
۰ مهم این است که جوانان ما معتقدند که می توانند به این هدفها برسند.
۰ می توانند عدالت اجتماعی را به طور کامل تامین کنند.
۰_میتوانند پیشرفت و روت را به این کشور بیاورند.
|
© می توانند ما را به یک کشور پیشرفته و دارای قدرت متناسب با هویت تاریخی خودمان تبدیل کنند.
بیرون آمدیم. از حال خواب آلودگی بیرون آمدیم. لین کار را نمضت امام بزرگوار ها و اين مرد
٠ اين امید امروز در کشورها موج میند و جوانهایها در لین جهت در حرکتند؛ها از حال تخدیر شده
بزرگ انجام داده است.
۰ لگر ملت ايران بخواهدبه تن هدفها برسد؛ بخواهد لین راه ادلمه دهد؛ بايد راه امام بزرگوار را
درست بشناسد» اصول او را درست بشناسد» نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند.
٠ كه تحريف شخصيت امام تحريف راه امام و منحرف كردن مسير صراط مستقيم ملت ایران است.
صفحه 13:
٠ لكر راه امام راكم كنيمسيا فراموش كنيمسيا خدلئى نکرده عمدا به نار
opt ملت ايران سيلى خواهد خورد.
٠ همه بليد بدانند که هاضمه سیری ناپنیر استکبار جهلنی چشم از
کشورشان برنداشته است.
* میک کشور بزرک» و فروتمند و لقع شده درسیک چهارراه حساس جهانی»
برای قدرتمندان دغلباز عالم خیلی مهم است.
۰ اینها دست از طمع خود برنداشتند.
۰ چشم برنداشتند» فقط كن وقتى عقب خواهند نشست كه شما ملت ايران
آنجنان قديتى يبدا كنيد» آنجنان بيشرفتى بيدا كنيد كه اميد آنها قطع
شود
صفحه 14:
۰ اینجلست که خطر تحریف امام اهمیت می یابد. اگر شخصیت امام تحریف شد, بد معرفی شد, غلط
معرفی شد؛ همه ی این خطرات بزر گ متوجه ملت ايران خواهد شد.
۰ در زمان حیات امام هم برای تحویف شخصیت امام کارهی شد. ازمیک طرف دشمن بود» از اول
انقلاب سعی کرد در تبلیغات جهلنی خود امام رلبه صورتیک انقلابی خشک و خشن از نوع آنچه
که در تاییخ انقلاب های بزرگ و معروف عللم ملنند انقلاب فرانسه و مارکسیتی شوروی و بعضی
انقلاب های دیگر می شناسیم معرفی کند.
۰ میک انسانی که خشک است و خشن است و گره ابروی او باز نمی شود و صرفا نگاهعی کند به
مقلبلمبا دشمن و هیچ عاطفه ای و هیچ انعطلفی در او نیست معیفی میکردند. که خب لین غلط
oy
* امام قاطع بود غیرمتزلزل بود» در تصمیم خود انسانی بود راسخ» لکن مظهر عاطفه بود.
۰ مظهر لطافت و محبت و دلداری و دلدادگی بود
۰ در مقابل خدا و خلق خدا و بخصوص نسبت به قشرهای مظلوم و مستضعف جامعه,
صفحه 15:
۰ در داخل هم بعضی ندانسته و بعضی هم دانسته تحریف می کردند. حتی در زمان Le خود امام. حرفی
که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می دادند درحالی که ارتباطی به امام نداشت.
۰ بعد از رحلت امام هم همین جریان ادلمه داشته حتیستا آنجا که بعضی حرفها و اظهارات امام را به
صورتیک آدم لیبرال که هیچ قید و شرطی در رفتار لو در زمینه های سیاسی حتی در زمینه های نکری
و فرهنگی وجود ندارد معرفی می کنند.
- لینهمبه شدت غلط و خلاف ولقع است.ما لگر بخواهیم شخصیت امام رلبه معناى واقعى كلمه بيدا كنيم
Cut راه دارد. لگرحا کین راه رانکه عرض خولهم کرد رفتیم» مطلب حل خولهد شد والا امروز کسانی مى
آیند طبق میل و سلیقه خود یک جور امام را معرفی می کنند. ممکن است در فرداها کسان دیگری بیایند
بر طبق سلایق و حوادث دیگری که در دنیا پیش حی آید مصلحت بدانند امام را جور دیگری معرفی
کنند. لین نمی شود. محبوبیت امام در بین مردمیک چیز ماندگار است. لین را نتوانست دشمن از بين
برد برای همین مسئله تحویف شخصیت امام نافذ در دلهای مردمان زيادى در كشوري بیرون از کشور»
خطر بزرگی محسوبحی شود. ّن رلهی gmt تولند ملنح از لین تحویف شود بازخولنى اصول امام
است.
صفحه 16:
اصول ومبانی خط امام
اصول امام را گزینشی نبلید انتخاب کرد. امروز ۶-۵ مورد اینها
را عرض میکنم لما همینجامی گهیم ممکن است فقط اینها نباشد.
صاحب نظران و افرادی که حی توانند و توانلیی دایند بروند
دنبال کنند و بیانات امام را نگاه کنند که بحمداللّه تدوین شده
است.
صفحه 17:
اولین مطللبی که وجود دارد در امام اثبات اسلام ناب محمدی(ص) است.
و نفی اسلام آمریکایی است. امام اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی قرار داد.
اسلام آمریکایی چیست؟
اسلام آمریکلیی در زمان هاي در زمان امام و در همه زمانهلتا آنجليى كه هاهى شناسيم و ممکن
است در آينده هم اينطور باشد دو شاخه بيشتر ندارد.
یکی اسلام سکولار و دیگری اسلام متحجر.
لذا لملبا آنماکه تفکر سکولاري داشتند بعنی دین و جامعه و رفتار اجتملعی انسانها را جدای از
اسلاممی خواستند اینها را همواره امام در ردیف کسانی گذاشت که نگاه متحجرلنمبه دین داشتند؛
یعنی نگاه عقب افتاده غیرقابل فهم برای انسانهای نواندیش و متعصبانه بر روی مبانی غلط.
تحجر؛ هر دوی اینها را امام در کنار هم همواره ذکر کرده است.
امروز که نگاهعی کنیدحی بینید هر دونمینه اسلام در دنیای اسلام وجود دارد و هر دو هم مورد
حمایت قدرتهای قلدر دنیا و آمریکاست.
صفحه 18:
اسلام نابء از نظر امام بزركوار ّن لسلام متکیبه کتاب وسنت اس تكه با فكر روشنء با آشنایی با
زمان و مکانسبا شیوه و متد علمی جا افتاده و تکمیل شده در حوزه هاى علميه استنباط مى شود و
به دست می آید.
اینجور نیستکه روش استنباط مورد توجه نباشد وهر کسی بتیلند قرّن را باز کند و اصول حرکت
اجتملعی را استنباط کند.نه لینیک متد و روش دارد. لین روش علمی است. کار شده است؛
کسانی هستند که می توانند این روش را دنبال کنند؛ لسلام ناب از نظر امام بزرگوار این است. البته
هر کسی که ن متد را بلد هست هم قادر نیست؛ بلید فکر روشن داشته باشد و آشنای با زمان و
مکان باشد و نیازهای بالفعل جولمع بشری و جولمع اسلامی را بشناسد و نحوه دشمنی دشمن را
بدلند و آنیقت اسلام ناب را مشخص کند و بشنلسد و بشناساند. اسلام آخوندهای درباری که امام
مکرربا لین تعبیر اسمحی آوردند؛ اسلام داعشی»و از آنطرف اسلام بی تفاوت در برابر جنایات
صهیونیسم و آمریکاء لسلام چشم دوخته به آمریکا و قدرتهای بزرگ و اشاره آمریکاه همه سر در یک
آخور دارند و در یک جا اینها به هم می رسند. از نظر امام همه اینها مردودند.
صفحه 19:
اسلامی که امام معرفی میکند در مقابل ابنهاست.
پیرو امام بلید مرزبندی داشته باشد حمبا اسلام متحجر
و هم با اسلام سکولار.
اسلام ناب را شناسایی کند و دنبال کند.
این یکی از اصول امام است.
این چیزی نیست که امام یکبار گفته باشد.
در سرتاسر بیانات امام گسترده است.
صفحه 20:
۰ یکی دیگر از اصول امام اتکالبه کمک الهمی؛ اعتمادبه صدق وعده الهی» و نقطه مقلبلسبی اعتمادی به
قدرتهاى مستکبر و زور گوی جهانی است.
۰ این یکی از اجزای مکتب امام است.
+ اتکالبه قدرت الهی. خدای متعال وعده داده استدبه مومنین و کسانی که لین وعده را باور ندارند در کلام خود
خداوند لعن شده است.
٠ لعن الله علبهم و...غضب الله علیهم.
٠ رهبر معظم انقلاب افزودند: اعتقاهبه وعده الهى و صدق وعده الهى از اركان تفكر امام استكه بايد به آن اعتماد
و اتكال كرد.
٠ نقطه مقلبلبه دلخوشكنكهاى مستكبران و قدرتهاى جهلفى مطلقا نبليد اعتماد كرد. لين در عمل و رفتار و بيانات
امامبه طور كلمل مشهود است. لين اتكال.به قدرت بروردكار و اعتماهبه او موجب.مى شد كه امام بزركوار در
مواضع انقلابى خود صريح باشد.
۰ امامبا صراحت صحبت میکرد. آنچه مورد اعتقاد او بود صريح بيان ميكرد جون اتكاى.به خدا داش تنه اينكه
نميدانست قدرتها عصبانى مى شوند. ميدانست اما به نصرت الهى باور داشت.
صفحه 21:
در برابر حوادث دجار رودربایستی نشد. در یکی از نامههاه دو نامه را شاید امام از نامه های سران
مستکبر دنیلیا وابستگانبه مستکبر جواب داد. .که پخش شد همان یقت در صداوسیمای جمهیری
اسلامی. با صراحت تمام» مطلب را البته مودبانه حرف می زد. اما مواضع قاطع و روشن خود را در
تن نلمه ها بیان کرد و لین تیکل خود را امام مثل خونی در شریان ملت جاری کرد. ملت هم اهل
توکلسبه خدای متعال شدسبه نصرت الهی معنقد شد و در لین راه وارد شد. لین كمبه مستكبرين»
امام هيج اعتمادی و هیچ اعنقادی نداشت؛ این موجب می شد به وعده های آنها اعتنایی نکند.
رئیس جمهور آمریکا» ریگان که مقتدر هم بودبه امام نلمه نوشت و آدم فرستاد ولی امام اعتنا
نکرد و وعده او رلبه هیچ گرفت. درسیک مورد دیگر وعده ای درباره پایان جنگ تحمیلی یکی از
دولتهای وابستمبه آمریکا داده بید, بعث صدها میلیاردیا هزار میلیارد در میان بود» امام اعتنا و
اعتمادیبه او نکردند. ها در قضایای گوناگون جاری خود داییم لمسحی کنیم وهی بینیم که
نميشود به وعده مستکبرین اعتماد کرد و به حرفهای جلسه خصوصیشان نمی توان اعتماد كرد. امام
این را جزو خطوط اصلی خود قرار داد: اعتماد به خداء بی اعتمادی به مستکبران
صفحه 22:
سوم» اعتقأك به اراده مردم و نبروی مردم. و مخالفتبا تمرکزهای دولتی. اين از
جمله خطوط اصلی حرکت امام است. در ّن روزها سعیحی شدبه خاطریک برداشت
نادرست» همه کارهای اقتصادی کشوربه دیلت موکول شود, امام بارها و بارها هشدار می
داد و لین هشدارها منعکس است در بیانات ایشانبه طور واضح. که لین مسائل را به مردم
بسپارید.
اعتمادبه مردم داشت در مسائل اقتصادی و نظلمی و... امام پشتیبان ارتش بود از اول»
کسی که ملنع از انحلال ایقش شد شخص امام بودسبا وجود لین نیروی سپاه را به وجود
آورد؛ بعد هم نهاد بسیج را به وجود آورد.
حرکت نظلمی رلیک جریان مردمی قرار داد. در مسائل اقتصادی تکیمبه مردم» در مساثل
نظامى همينطورء در مساثل سازندگی کشور همینطور که جهاد سازندگی را به راه انداخت.
صفحه 23:
۰ در مسائل تبلیغات و باللتر از همه مسئله انتخابات کشور و آرای مردم در مدیریت
کشور و تشکیلات نظام سیاسی کشور.
۰ در تمام طول لین مدت» ۱۰سال دوران حاکمیت امام بزرگوار ملست» از لین ۱۰ سال ۸
سال در لین کشور جنک بود. شهرها بمبارانمی شد جبهه ها مشغول جنگ بودند» در
لین ۱۰ سال که شلید حدود ۱۰ انتخابات در کشور انجام گرفت؛ انتخاباتهای گوناگون
یک روز از تاییخ مقرر خودش عقب نیفتاد. در همه مراحل» در تمام شرایط و احوال»
امام بزرگوار اصرار داشت که انتخابات در وقت مقرر خود انجام شود. اينکه در برخی
کشورها حللت فوق العاده اننخاب.حی کنند اماممیک روز هم اینکار را نکرد. در روز
انتخابات جزء اولین کسانی که بای صندوق رای حاضر حی شد امام بود. اعتقاد به
مردم و به معنای حقیقی کلمه احترام برای آرای مردم و افکار مردم و تشخیص مردم.
صفحه 24:
ممکن بود آنچیزی که مردم انتخاب.عی کنند مورد نظر امام درسیک موردی هم
نباشد اما در عین حال برای آرای مردم احترام قاثل بود و آن را محترم و معتبر
می شمرد. امام مردم را ولی نعمت مسئولان معرفی کرد.
مکرر امام ذکر کردند که لین مردم ولی نعمت حا هستند. مواردی خود را
بعنوان خادم ملت معرفی کرد و گفت بهتر استبه هن خادم ملت بگویند تا
رهبر. لین خیلی حرف بزرگی است. نشان دهنده جایگاه برجسته مردم در نظر
امام. مردم هم پاسخ مناسب دادند و در صحنه حضور یافتند.
رهبر انقلاب افزود: آنجاکه انگشت اشاره او بود مردم با جان و دل آنجا حاضر
شدند.
امامبه مردم اعتماد داشت و مردمبه امام. امام مردم را دوست داشت و مردم
امام را. این رابطه متقابل امری طبیعی است.
صفحه 25:
* فکته چهارم» در بمد مسائل داخلى كشورء امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و
مستضعفان بود.
٠ نابرابری اقتصادی را امامبا شدت و حدت ردمی کرد. اشرلفی گری رلبا تلخی ردحی کرد. به
معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدللت اجتملعی بود. لین شلید یکی از پرتکرارتیین مطالبی
باشد که امام بز رگوارا در بیانات خود گفته لند و از خطوط روشن و اصول قطعی امام است.
طرفداری از مستضعفان. همه بلید تلاش کنند فقر را ريشه کن کنند و محرومان را از محرومیت
بیرون بیاویند وتا آنجلیی که در توان کشور است کمک کنند. از ّن جهتبه مسئولان کشور
تنکرحی داد درباره خوی کاخ نشینی. خوی کاخ نشینی را برحذرحی داشت همه را از آن.
تاکید مکرر هی کرد بر اينکه جه وفاداری طبقات ضعیف اعتماد کنید. رهبر معظم انقلاب
افزودند: امام مکرر میگفت فقرا و محرومان و کوخ
اعتراض هم نمیکنند و در میدانهای خطر حاضر می شوند.
نان هستند ,که صحنه ها را پرکرده اند و
صفحه 26:
* نکته پنچم» در بعد خارجی امام صریحا در جبهه مخللف قلدران بین المللی و
مستکبران قرار داشت و هیچ ملاحظه ای نمی کرد.
۰ امام در مقابلهجا قدرتهای زورگوی عللم» امام در جبهه مظلومان بود. صریح و
بدون ملاحظه وبی تقیه لین را بیان میکرد. طرفدار جدی مظلومان جهان بود. با
مستکبران امام سر آشتی نداشت. وایه شیطان بزرگ برای آمریکا یک ابداع
عجیبی از سوی امام بود. امتداد معرفتی و عملی لین تعبیر شیطان بزرگ خیلی
زياد است. وقتی شملیک کسی و دستگاهی را شیطان دانستید معلوم است كه بايد
رفتار شما در مقلبل او چکونه بلشد. بلید احساسات شما نسبتبه او چگونه باشد.
امامنا روز آخر نسبتبه آمريكا همین احساس را داشت. عنوان شیطان بزرگ را
هم به کار می برد و هم از بن دندان اعتقاد به این قضیه داشت.
صفحه 27:
میک خط اصلى ديكرء مسئله استقلال و نفى سلطه بذيرى است..من سال گذشته در همین جاسه عرض
کردم که استقلال بعنی آزادی در مقیاسمیک ملت. اینی که بعضى در زبان يا شعار دنبال آزاديهاى
فردی باشند اما علیه استقلال کشور حرف بزنند اين بك تناقض است. چطور ممکن است آزادی فردی
اشخاص محترم باشد لما آزادی-یک ملت» آزادی در مقیاس-یک کشور در مقابل تحریمهای مخالفان
و بیگانگان محترم نباشد. لین قلبل فهم و قلبل قبول نیست. متاسفانه هستند کسانی که تنوری سازی
ی کنند برای نفی استقلال کشور. استقلال را گلهیبه انزوا معناعی کنند و گلهیبه لین عنوان که
استقلال کشورها امروزمیک ارزشبه حساب نمی آید قلم نینی.می کنند و حرفمی زنند. لین یک
غلط بزرگ ویک خطای بسیار مهم و خطرناک است. امام معتقسبه استقلال کشور و معتقد به رد
سلطه کشور بود. دشمنما در طول لین سالها بسیاری از فعالیت هلیی که علیه ملت و کشور ما کرده
برای لین بوده که خدشه در استقلابه وجود بیاورد. جه تحویم و جه تهديد اينها استقلال را هدف
گرفته. بلید همه هشیارباشند. لین هم یکی از خطوط اصلی است. یکی دیگر از خطوط اصلی تفکر
امام و راه امام و خط امام» که این مطلب آخری است که عرض میکنم مسئله وحدت ملی است.
صفحه 28:
توجهبه توطنه های تفیقه اذکن. چه تفیقه بر لساس مذهب شیعه و سنی» و چه تفرقه بر
اساس قومیت هاء فارس و عرب و ترک و کرد وطر و بلوج و...» تفرقه افکنی یکی از
سیاست های قطعی دشمن بود و امام بزرگوار سا از اول بر روی وحدت ملی و اتحاد
آحاد ملت یک تکیه کم نظیر داشت.
ابن خط را بايد دنبال كنيم.
امروز شماحى ببنيد در دفيا مسئله تفرقه دنياى اسلام یکی از سیاست های اصلی استکبار
است. آمریکاییهای کارشان به آنجا رسيده كه حالا ديكر اسم شيعه و سنى مى آورفد.
از يكى حمليت ميكنند ding یکی حمله.حی کنند. در حللیکه جمهوری اسلامی ایران از
اول نسبتبه لین مسئله اختلاف مذهبی-یک نگاه کاملا یکسانی داشت. ها با برادران
فلسطینی که سنی هستند همانطور عمل کردیم که با برادران شيعه حزب اللّه.
صفحه 29:
نگاه امام بزرگوار ها لین بود در داخل کشور» در دنیای اسلام» نگاه جمهوری اسلامی نگاه
امت ساز است.
لمت اسلامی مورد نظر است. لین که نوکرهای دست دوم آمریکاعی آیند و مسئله هلال
شیعی را مطرحجمی کنند» لین نشان دهنده سیاست های تفیقه افکن است. لین که آمریکایی
حا علیرغم تبلیغات فراوان نستبه همین گروه های تفیقه افکن تکفیری در عراق و سوریه
مماشاتمی کنند» احيانا در مواردى همبه آنها کمک می کننسبه صورتبی خبر و مخفیانه»
عواملشان کمبه صورت صریح از آنها حملیت.می کنند؛ لین نشان دهنده ن است که نقش
تفیقه افکنی از سوی دشمنان اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی نقش بسیار برجسته ای
است سبه مين هم شيعه توجه کند وهم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننیکه آمریکا از
بآّن حملیت کند ون تشیعیکه از مرکز لندن صادر شودبه دنیاء اینها مثل هم هستند. هر
دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند
صفحه 30:
۰ هملی و همزبلنیکهما امسال و اول سال بر ّن تاکید کردیم و
مکرر بعد از ّن تکرار کردیم» برهمین مبنا استوار است؛ در داخل
کشور خواهران و برادران از اقوام مختلف از مذاهب گوناگون در
کنار هم بد واحده تشکیل دهند.
۰ همجنلنی که بحمداللستا امروز بیده است. نگذایند دشمن نفوذ
کند در قلمرو دنیای اسلام.
* برادران سنی و شیعه در کنار هم بدانند که دشمنی دارد اصل
موجودیت اسلام را تهدید می کند.
۰ این یکی از خطوط اساسی است.
صفحه 31:
* حن هفت مورد را از مبلنى و اصول امام عرض كردم. و مطمئنا اصول امام منحصر در اینهانیست. دیگران هم
بكردند منتهى هر كسى حر حرفى.كه خودش.مى يسندد به امام نسبت ندهد. 1نجمبه امام نستمی دهیم باید در
منلبع مربوطبه امام موجود باشد آنهمبه شکل مکرر و مستمر. منند هعین موارد هفت گلنه ای که كفتيم. اينها از
اول بيانات اماما آخرء همینطور که امام مراجته ميكند در طول ساليان متمادى همه را انسانسمى بيند. إينها مى
شود اصول. ديكران هم بكردند وبا همين مبانى اصول را بيدا كنند. جافبه و دافعه امام بر مبناى همين اصول بود.
حا هم ميخواهيم بر مبناى همين اصول جاذبه و دافعه داشته باشيم. همه بداتند هدف دشمنان عالبا ريخت و
قبافه كيرىهاى مختلفى.كه از خود نشان ميدهند كلهى اخم و كلهى لبخند و كلهى وعده و كلهى تهديدء هدفشان
تسلط بر کشور است.
* دشمنحی خواهد برگردد بر سلطمبی قید و شرط بر کشور. چون اسلامبا لین برگشتبه شدت مخللف است و
نيروى مقاوم در مقلبل لین توطنه دشمن چون اسلام استسبا اسلام مخالفند.مخالفت دشمنبا اسلاجبه خاطر این
است که می دانند معارف و احکام اسلامی در مقابل آنها سد مستحکمی درست کرده است. با ملت ما مخالفند چون
ملت مثل كوهى در مقابل آنها ایستاده است. باهر کسی در ميان ملت که در مقابل دشمن ایستادگی بیشتری داشته
بلشسبا او یشتر مخافندباعناصر مومن بیشتر مخالفندباسازمانها و نهادهاى انقلابى و عناصر حزب اللهى بيشتر
مخالفند جون مى دانند اينها سدهاى محكم و مستحكم در برابر نفوذ دشمن هستند.
صفحه 32:
* دشمن دنبال سلطه گری است و همه تلاش دشمن برای این
است که جلوی حرکت اسلامی نظام جمهوری اسلامی را که
مایه پیشرفت و ترقی و اوج این ملت است را بگیرد.
٠ یک کهنه سیاستمدار آمریکلیی گفته بود که گروه های
تروریست تکفیری برای ما غربی ها اهمیتی ندارند.
۰ باشند عیب ندارد. آنچه برای ما مهم است ایران اسلامی است.
۰ چون ايران اسلامی در صدد ابجاد.یک تمدن است البته او
تعبیر امپراتوری به کار برده که غلط کرده است.
صفحه 33:
۰ او میگوید بلید ایران لسلامی را دشمن مهم خود بدانیم.
این حرف اهمیت Cool سازی را هم به ما نشان می دهد
٠ لین عرلیض حابه شما دوستان عزیز و افرادی که از
شهرهای دور تشییف آوردیسبه شما خسته نباشید می
کوییم انشاءاللّه خداوند شما را محفوظ نگهدارد.