مشاهده سبد خرید و ادامه جهت پرداخت “اقتصاد اطلاعاتی” به سبد خرید شما افزوده شد.
کسب و کار مدیریت و رهبری

اقتصاد اطلاعاتی

aghtsaad-atlati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد اطلاعاتی”

اقتصاد اطلاعاتی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : اقتصاد اطلاعاتی استاد مربوطه : تهیه کننده :

اسلاید 2: اطلاعات یکی از عوامل اساسی در فرایند تصمیم گیری عاملان اقتصادی است. اقتصاد اطلاعات را شاخه ای از علم اطلاعات می دانند که به مطالعه و بررسی تولید، توزیع، مصرف و عملکرد بازار اطلاعات می پردازد. برای ورود به مبحث اقتصاد اطلاعات، مناسب است فرض در دسترس بودن اطلاعات کامل در نظریه بازار رقابت کامل در نظر گرفته شود. در این نوع بازارها، اطلاعات در دسترس عاملان بازار(خریداران و فروشندگان )نامتقارن است (عدم تقارن اطلاعاتی). عدم تقارن اطلاعاتی در اصل حالت خاصی از اطلاعات ناکامل است که در پی آن اقتصاد اطلاعات مطرح شده است. عدم تقارن اطلاعاتی، به موقعیتی اطلاق می شود که در آن دو عامل اقتصادی در تقابل با یکدیگر اطلاعات یکسانی را در اختیار ندارند. در این شرایط، ممکن است یک طرف به اندازه طرف مقابل اطلاعات لازم را نداشته باشد و یا یکی از آنها به طور کلی فاقد اطلاعات لازم باشد.

اسلاید 3: در واقع در این حالت عدم تقارن اطلاعاتی به وجود آمده ناشی از پنهان کردن اطلاعات لازم است. برای مثال، فروشندگانت اجناس خارجی تقلبی، نسبت بهخریداران آنها اطلاعات بیشتری دارند. هم چنین، عدم تقارن اطلاعاتی می تواند ناشی از پنهان کردن برخی رفتارها در فرایند تقابل دو عامل اقتصادی به وجود آید. بنابراین عدم تقارن اطلاعاتی، در هر یک از دو حالت مذکور، رفتار و تصمیم گیری عاملین اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را با دو پدیده کژگزینی و کژمنشی روبه رو می کند. عدم تقارن اطلاعاتی، در دو حالت و با دو پدیده کژگزینی و کژمنشی روبرو می باشد. کژمنشی مربوط به پنهان نمودن اطلاعات و کژگزینی مربوط به پنهان بودن اطلاعات است. معمولا کژگزینی اتفاقی است که در قبل یا حین بستن قرارداد پیش می آید و کژمنشی معمولا مربوط به رفتار بعد از بستن قرارداد است.

اسلاید 4: کژگزینی هنگامی اتفاق می افتد که یکی از طرفین معامله اطلاعاتی دارد که طرف معامله فاقد آن اطلاعات است. به این ترتیب، عدم تقارن اطلاعات باعث وارد شدن زیان به شخص فاقد اطلاعات می شود. انواع کژگزینی عبارتند از: 1- کژگزینی در بازار خودرو های دست دوم 2- کژگزینی در بازار نیروی کاربرای حل مشکل کژگزینی، دو راه حل غربال کردن و علامت دادن ارائه می شود که هر دو روش مبتنی بر مکانیزم آشکار سازی اطلاعات پنهان هستند.غربال کردن : در غربال کردن، طرف نامطلع سعی می کند با توسل به روش هایی از اطلاعات پنهان طرف مقابل آگاه شود. برای مثال نشان دادن خودروی دست دوم به مکانیک مورد اعتماد توسط خریداران. علامت دادن : علامت دادن یا علامت دهی، روی دیگر سکه غربال کردن است. در این روش، طرف مطلع سعی میکند به گونه ای اطلاعات پنهان را برای طرف مقابل آشکار کند که او به کامل شدن اطلاعاتش متقاعد شود. برخی از روش های علامت دهی کم هزینه و برخی دیگر پرهزینه اند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید