کسب و کار اقتصاد و مالی

اقتصاد شهری ایران

eqesade_shahri_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اقتصاد شهری ایران”

اقتصاد شهری ایران

اسلاید 1: اولين كنفرانس اقتصاد شهري ايران 2-3 آذرماه 1390 The First Iranian Conference of Urban Economics23 – 24 Nov 2011

اسلاید 2: بررسی عوامل مربوط به درآمدهای پایدار شهرداری تهران و اولویت بندی آن ها محمود محمودی1، غلامرضا زمردیان2، مرتضی آقایی31-دکتري اقتصاد، رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه، مدرس دانشکده مديريت، تهران مرکزي2-دکتري مديريت مالي، مدرس دانشکده مديريت، تهران مرکزي3-کارشناس ارشد مديريت مالی دولتی، دانشکده مديريت، تهران مرکزيتامین مالی و منابع درآمدی شهر

اسلاید 3: بیان مساله تحقیق : درسالهای اخیر به جهت فقدان منابع مالی مناسب و ضرورت خدمات رسانی، بخش عمده درآمد شهرداری ازطریق فروش «تراکم» بوده است که ، شهردار تهران هم با انتقاد از آن 75 درصد درآمدهای شهرداری تهران را متکی برساخت وساز می داند . نگرش موردي و مقطعي به نظام درآمدي شهرداري‌ها و عدم‌تعيين تكليف آن در قالب يك نظام كلان اقتصادي، عدم‌شفافيت نظام بودجه و درآمد شهرداري تهران به همراه هدفمند نبودن شكل‌گيري و تأسيس سازمانهاي تابعه و توزيع نامناسب بعضي از درآمدها و نبود ساختار تشكيلات مناسب از ديگر چالش‌هاي درآمدي است.حال مسئله این است که چگونه می توان عوامل مربوط به چالش های درآمدی شهرداری را شناسایی و حل نمود و به درآمدهای پایدار با حاشیه ایمنی قابل قبولی رسید.

اسلاید 4: اهميت و ضرورت موضوع تحقيق :با توجه به آنکه درآمد های نا پایدار دارای سه اصل مطلوب بودن ، انعطاف پذیر بودن و با ثبات بودن نمی باشد و همیشه در خطر کاهش عوارض ناشی از ساخت و ساز به دلایل مختلف هستیم ، این نوع از عوارض قابل اتکا نیست که به توان بر مبنای آن برای شهرداری تهران برنامه میان مدت و بلند مدت تنظیم نمود لذا ضروری است نسبت به شناسایی عوامل مربوط به درآمدهای پایدار اقدام گردد . همچنین این تحقیق از آن سو اهمیت می یابد که توسعه پایدار فقط در قالب و محدوده درآمدهای پایدار محقق می گردد .

اسلاید 5: اهداف تحقيق:هدف اصلی و کلی از انجام این تحقیق ارائه مدلی از عوامل تاثیرگذار بر چالش های درآمدی شهرداری تهران می باشد. و پس از شناسایی عوامل فوق، موضوع مهم اولویت بندی آنها و میزان تاثیرگذاری هر یک می باشد، به طوری که با الویت بندی این عوامل بتوان برنامه مدون درآمدهای پایدار را به نحو مطلوب پیاده سازی کرد.

اسلاید 6: مدل تحليلي تحقيق : متغیر مستقل متغیر وابسته   افزایش نرخ عوارض بر ارزش زمین دسترسی به بازارهای مالی و پولی و تامین مالی از این طریق    روابط مالی دولت و شهرداری تهران  نظام تشخیص و وصول عوارض شهرداری تهران درآمدهای پایدار شهرداری تهران

اسلاید 7: مطالعات تطبیقی مالیات بر ارزش زمینکشورهاي مختلفی با نظام هاي متفاوت اقتصادي و مالیاتی، اقدام به وضع مالیات بر ارزش زمین و حتّی جایگزینی سیستم هاي پیشین مالیات بر زمین و مسکن خود با مالیات بر ارزش زمین کرده اند. بر همین اساس تاکنون بیش از 700 شهر در سراسر جهان اقدام به وضع مالیات بر ارزش زمین کرده اند .

اسلاید 8: در شهرداری تهران ( سال 1389 ) این نسبت برابر 1 است . عوارض بر ارزش زمین = 1/5% ارزش زمین، عوارض بر ارزش ساختمان = 1/5% ارزش ساختمان ، مجموع این دو عوارض برابر است با عوارض نوسازی ) (Bourassa,2009 : منبع)

اسلاید 9: دلایل کمکهای میان حکومتی :دو دلیل زیر از مهمترین دلایل کمکهای میان حکومتی است:جهت تامین مالی خدماتی که حکومت محلی به نمایندگی از حکومت مرکزي ارائه می دهد . جهت رعایت استانداردها و کیفیت مورد نظر حکومت مرکزي در ارائه خدمات . Sullivan))مالیات بر دارایی = شهرداری ( حکومت های محلی ) مالیات بر درآمد = حکومت مرکزی رشد هزینه های حکومت محلی بسیار سریعتر از رشد درآمدهای آنها است .

اسلاید 10: انواع کمک های میان حکومتی

اسلاید 11: روش های تامین مالی و ایجاد بازارهای مالی :در یک تقسیم بندي کلی می توان روشها و ابزارهاي تأمین مالی را بصورت زیر تقسیم بندي نمود:2-1-8-1) تأمین مالی داخلی :- ابزارهاي کوتاه مدت مانند وام ، اوراق قرضه ، خرید نسیه و ...- ابزارهاي میان مدت و بلند مدت مانند وام ، اجاره بلند مدت ، سهام عادی ، سهام ممتاز و ...2-1-8-2(تأمین مالی خارجی : روش جذب منابع خارجی دوگونه است: 1- سرمایه گذاري خارجی مستقیم 2- سرمایه گذاري خارجی غیر مستقیم . در هر دو روش تأمین کننده منابع مالی حق خواهند داشت اصل و سود سرمایه خود را پس از پرداخت مالیات و هزینه ها طبق مقررات کشور میزبان دریافت نمایند.Foreign Direct Investment (FDI)Foreign Indirect Investment (FII)مانند : قراردادهاي ساخت، بهره برداري و انتقال (BOT )- ساخت انتقال بهره برداری و ...

اسلاید 12: بازارهای پولی :صندوق توسعه شهرداری : صندوق هاي توسعه شهرداری (MFDs) موسسات دولتی هستند که برای سرمایه گذاري در تأسیسات زیربنایی وام می دهند. این صندوقها که به عنوان پشتیبان در تأمین اعتبار شهرداريها عمل می کنند، ابتدا به عنوان مؤسساتی دولتی تشکیل شدند و سپس به واسطه هاي مالی که فعالیت آنها بر اعتبارات شهرداريها متمرکز است تبدیل شدند. این مؤسسات به حکومتهاي محلی و سایر مؤسسات سرمایه گذار در تأسیسات زیربنایی اعتبار می دهند و به عنوان ابزاري سنتی جهت ایجاد خودکفایی شهرداريها عمل می کنند Municipal Development Funds صندوق توسعه شهري FINDETER در کلمبیا صندوق توسعه شهري جورجیا

اسلاید 13: اصول و استانداردهای حاکمیت شرکتی :1) چارچوب حاکمیت شرکتی باید به توسعه بازارهاي شفاف و کارا کمک کند. با حاکمیت قانون سازگار باشد و تقسیم بندي مسولیتها را بین سازمانهاي مختلف مسؤل سرپرستی، نظارت و اجرا به روشنی شرح دهد.2) چارچوب حاکمیت شرکتی باید حافظ حقوق سهامداران باشد و اعمال این حقوق را تسهیل کند.3) چارچوب حاکمیت شرکتی باید رفتار یکسان با همه سهامداران، از جمله سهامداران اقلیت و خارجی را تضمین کند. همه سهامداران باید این امکان را داشته باشند که در برابر تجاوز به حقوق خود مقاومت کنند.4) چارچوب حاکمیت شرکتی باید حقوق ذینفعان را که در قانون یا از طریق توافقهاي دو جانبه مشخص شده به رسمیت بشناسد و همکاري فعال میان شرکتها و ذینفعان را در ایجاد ثروت، شغل و ثبات شرکت هایی که از سلامت مالی برخوردارند تقویت کند.5) چارچوب حاکمیت شرکتی باید افشاي بهنگام و دقیق تمام مسائل مهم از جمله وضعیت مالی، عملکرد، مالکیت و حاکمیت شرکتی را تضمین کند.6) چارچوب حاکمیت شرکتی باید متضمن ارائه رهنمودهاي استراتژیک براي شرکت، نظارت مؤثر هیات مدیره بر مدیریت و پاسخگویی هیات مدیره در برابر شرکت و سهامداران باشد.اما متاسفانه به دلیل عدم رعایت چنین اصولی شهرداري نتوانسته اعتماد بخش خصوصی را براي تأمین منابع جلب نماید  

اسلاید 14: نظام تشخیص و وصول عوارض شهرداری تهران : اهمیت و ضرورت در انتخاب نیروی انسانی انگیزش در کارکنان توانمندسازی کارکنان فرهنگ سازی توانمندسازی شهروندان

اسلاید 15: روش تحقيق : این تحقیق با توجه به نوع هدف کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده های توصیفی از نوع روش توصیفی پیمایشی انجام شده است .به این طریق که جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای تدوین پیشینه تحقیق و مبانی نظری آن از روش کتابخانه ای استفاده گردیده و همچنین جهت بررسی وضعیت موجود سازمان و ارتباط آن با موضوع تحقیق از روش میدانی استفاده شده است . در این پژوهش روش های جمع آوری اطلاعات شامل :پرسش نامه و روش کتابخانه ای می باشد .ضمنا تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از کامپوتر و بر نامه آماری spss و روش های اماری دستی انجام خواهد گرفت .

اسلاید 16: قلمرو تحقيق(موضوعي، مكاني، زماني): قلمرو موضوعی : موضوع تحقیق در خصوص درآمدهای پایدار شهرداری تهران، شناسایی عوامل موثر بر چالش های درآمدی شهرداری تهران می باشد . قلمرو مکانی : قلمرو مکانی این تحقیق شهر تهران تحت پوشش شهرداری های مناطق 22 گانه می باشد.قلمرو زمانی :قلمرو زمانی تحقیق حاضر از سال 88 الی 89 می باشد .

اسلاید 17: جامعه آماري:جامعه آماری این تحقیق متشکل از مدیران و کارشناسان مالی شهرداری می باشد.که این جامعه متشکل از معاونان مالی مناطق 22 گانه و مرکز ،روسای ادارات درآمد مناطق 22 گانه و مرکز ، کارشناسان اداره درآمد مناطق 22 گانه و مرکز می باشد که تعداد معاونان مالی به همراه معاون مالی شهردار تهران 23 نفر و تعداد روسای ادارات درآمد مناطق 22 گانه به همراه رئیس اداره درآمد مرکز 23 نفر و تعداد کارشناسان زیر نظر اداره درآمد شهرداری تهران و مرکز 240 نفر ، در نهایت تعداد جامعه آماری تحقیق در مقطع انجام پژوهش 286 نفر بوده است .

اسلاید 18: نمونه،روش نمونه گيري وتعيين حجم نمونه :به علت اینکه دسترسی به کل جامعه میسر نمی باشد بنابراین با استفاده از نمونه گیری کوکران نسبت به انتخاب نمونه اقدام می گردد .برای صفات کیفی در صورت مشخص بودن حجم جامعه ، حداقل حجم نمونه از رابطه زیر به دست می آید:n=پس از محاسبات مربوطه تعداد نمونه برابر 91 نفر شد .

اسلاید 19: روش تجزيه و تحليل داده:تعدادی سوال جهت آزمون فرضیات تحقیق طراحی می شوند. سوالات مرتبط با هر کدام از فرضیات ،فراوانی های به دست آمده برای هر کدام از سوالات با در نظر گرفتن هر کدام از طبقات طیف لیکرت، رتبه بندی توزیع فراوانی ،چگونگی آزمون فرضیات با توجه به آزمون فریدمن و نهایتاً قضاوت و تصمیم گیری و محاسبه ضریب توافق چوپروف انجام می گردد .

اسلاید 20: روایی محتوایی ابزار تحقیق :بدلیل اینکه روایی محتوایی توسط افراد متخصص تعیین می شود لذا ملاک ارزیابی ، قضاوت گروهی از متخصصان است که در مورد دقت و صحت ابزار اندازه گیری داوری می کنند .برای بیان روایی ، روش عددی وجود ندارد .در تحقیق حاضر پرسشنامه اولیه شامل 34 سوال در مرحله پیش آزمون تهیه شده که در تدوین سوالات پرسشنامه از مبانی نظری تحقیق و مطالعات کتابخانه ای استفاده شده بود . سپس جهت ارزیابی روایی محتوای پرسشنامه آنرا به تعدادی صاحب نظر ( حدود 10 نفر از معاونان مالی و روسای ادارات درآمد ) طی چند مرحله ارائه نموده و از آنان خواسته شده تا در مورد اینکه سوالات پرسشنامه همان چیزی را که باید مورد پرسش و آزمون قرار دهد و اندازه گیری کند ، اندازه گیری می کند یا نه، نظرات خود را ابراز دارند .بر اساس نظرات اصلاحی و پیشنهادات مطرح شده از طرف گروه مذبور ، استاد راهنما و استاد مشاور ، 31 سوال از سوالات پرسشنامه اولیه طی چند مرحله مربوط و قابل اتکاء تشخیص داده شد و تغییرات لازم در سوالات اولیه نیز صورت گرفت .

اسلاید 21: پایایی ابزار تحقیق : منظور از قابلیت اعتماد ( پایایی ) ابزار تحقیق ، ثبات اندازه گیری در زمانهای مختلف است در آزمون هایی که ضریب اعتبار بالایی دارند خطاهای اندازه گیری به حداقل کاهش می یابد .جهت آزمون پایایی پرسشنامه روشهای مختلفی وجود دارد . در تحقیق حاضر برای آزمون پایایی ابزار تحقیق از آزمون یکسان بودن نسبت ها استفاده شده است .

اسلاید 22: نحوه محاسبه پایایی تحقیق : فرضیه H0 : نسبت پاسخهای خیلی کم و کم در دو گروه یکسان است فرضیه H1 : نسبت پاسخهای خیلی کم و کم در دو گروه یکسان نیست سطح معنی دار بودن ملاک آزمون کننده حدود0/05 = α انتخاب می شود .فرمول 0/151 پایایی آزمون

اسلاید 23: نحوه محاسبه پایایی تحقیق : چون مقدار عددی ملاک آزمون کننده در ناحیه بحرانی قرار نمی گیرد ، بنابراین نمی توان فرضیه H0 را رد کرد و آنرا به عنوان یک فرضیه صحیح حفظ می کنیم ، به عبارت دیگر با احتمال 95% می توان گفت که اختلاف معنی داری بین نسبت گزینه های کم و خیلی کم در دو گروه از پاسخ دهنده گان وجود ندارد. بنابراین پایایی ابزار تحقیق بدین طریق اثبات می باشد .

اسلاید 24: خلاصه نتایج آزمون فرضیات :

اسلاید 25: پیشنهادات در راستای فرضیه اول تحقیق : 1- از آنجایی که زمین یک دارایی غیر منقول است بنابراین به راحتی قابل شناسایی است همین امر سبب می گردد تا اخذ عوارض بر ارزش زمین نسبت به انواع عوارض های دیگر مشکلات اجرایی کمتری داشته باشد .همچنین این عوارض از نظر هزینه وصول برای شهرداری تهران دارای صرفه اقتصادی است بنابراین پیشنهاد می گردد از این نوع عوارض که جزئی از عوارض نوسازی است بیش از پیش جهت تامین درآمدهای پایدار شهرداری تهران استفاده گردد .2- با توجه به اجرای موفقیت آمیز تغییر نسبت عوارض بر ارزش زمین به عوارض بر ارزش ساختمان در شهرداری های جهان که در فصل دوم به ان اشاره شد ( در سال 1389 اين نسبت در شهرداري تهران برابر 1 بوده است ، يعني عوارض بر ارزش زمين 5/1 % و عوارض بر ارزش ساختمان 5/1 % ارزش زمين و ساختمان محاسبه گردید ) که در آن نسبت بین عوارض بر ارزش زمین به عوارض بر ارزش ساختمان افزایش یافت ، پیشنهاد می گردد شهرداری تهران از این رویه پیروی نماید . این روش می تواند مدل اجرایی کارایی را در اختیار شهرداری تهران بگذارد و قابل الگوبرداری است .

اسلاید 26: پیشنهادات در راستای فرضیه اول تحقیق : 3- با افزایش عوارض بر ارزش زمین ، عدم استفاده بهینه از زمین توجیه اقتصادی خود را از دست می دهد . در این شرایط هزینه نگهداری زمین و مسکن بلا استفاده بیشتر شده و انگیزه های غیر تولیدی در بازار زمین و مسکن کاهش می یابد لذا اجرای صحیح این سیاست منجربه افزایش عرضه زمین های بلا استفاده و خانه های خالی به بازار می شود. مالکان با توجه به اینکه می بینند نرخ عوارض بر ارزش زمین نسبت به عوارض بر ارزش ساختمان بیشتر شده است اقدام به ساخت زمین های خودمی نمایند که همین موجب رونق ساخت و ساز و افزایش واحدهای خالی می گردد که مي تواند منجربه کاهش قیمت ملک در شهر گردد . همچنین با وضع مالیات بر ارزش زمین، با توجه به ترغیب مالکان به سرمایه گذاري در ملک خود، از هزینه هاي شهرداري به منظور بازسازي بافت هاي فرسوده کاسته می شود .4- با توجه به آنکه قیمت های زمین در جدول اداره املاک وزارت دارایی که ماخذ محاسبه عوارض بر ارزش زمین شهرداری تهران است از سال 1384 تا کنون تغییر نکرده است و قیمت های آن فاصله زیادی با قیمت های واقعی زمین دارد و با توجه به نوسانات شدید قیمت زمین ، پیشنهاد می گردد کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره املاک وزارت دارایی ، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری مرکز تشکیل و در جهت تعیین قیمت واقعی زمین در مناطق 22 گانه شهر تهران برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند .

اسلاید 27: پیشنهادات در راستای فرضیه اول تحقیق : 5- عامل دیگري که باعث رونق ساخت و ساز می شود،کاهش نرخ فروش تراکم و هزینه صدور پروانه ساختمانی می باشد. با توجه به اینکه درآمدهاي عوارض بر ارزش زمین، جایگزین درآمد حاصل از فروش تراکم و صدور پروانه هاي ساختمانی می شود، لذا کاهش هزینه خرید تراکم و هزینه صدور پروانه، عملاً به معناي کاهش هزینه هاي ساخت می باشد و در نتیجه شاهد افزایش حجم ساخت و ساز خواهیم بود . 6- با توجه به پیشنهادات و مزایای فوق الذکر در خصوص افزایش نرخ عوارض بر ارزش زمین و از سوی دیگر همان طور که ذکر شده بیش از 75% از عوارض های شهرداری تهران از محل عوارض های ناپایدار یعنی از محل عوارض بر ساخت و ساز تامین می شود ، با این شرایط پیشنهاد می گردد به مرور و به صورت تدریجی نرخ عوارض بر ارزش زمین افزایش داده شود زيرا تابع ضمانت اجرایی است و از دید معاونان مالی و روسای اداره درآمد یک منبع درآمدی پایدار است و آن را جایگزین عوارض ناپایداری همچون عوارض بر ساخت و ساز نماییم . بنابراین درآمد حاصل از فروش تراکم که درآمدي ناپایدار، ضد تولید و داراي اثرات منفی اقتصاد شهري است، می تواند با درآمد پایدار عوارض بر ارزش زمین که حاوي اثرات مثبت اقتصادي است جایگزین شود.

اسلاید 28: پیشنهادات در راستای فرضیه دوم تحقیق : 7- با توجه به سابقه موفقیت آمیز شهرداری تهران در پروژه های شهری با مشارکت مردمی مانند پروژه نواب که از طریق انتشار اوراق مشارکت تامین مالی گردید پس از جلب اعتماد مردم نسبت به شهرداری تهران و روشن ساختن تمامی نقاط مبهم برای عموم مردم، پیشنهاد می گردد مدیران شهری شرایطی را فراهم آورند تا اوراق مشارکت متنوع با حق انتخاب هاي متعدد به نحوي تعریف شود که هر سرمایه گذاري را با هر علاقه و منافعی به سوي خود جذب نماید و از سوي دیگر از این طریق منابع لازم را براي طرحهاي شهري تأمین نماید .8- با توجه به آنکه شهرداری تهران از دیدگاه معاونان مالی و روسای ادارات درآمد و کارشناسان، بازارهای مالی و پولی متنوع ای ندارد پیشنهاد می گردد نسبت به متنوع سازی در بازارهای پولی از طریق توسعه بانک شهر اقدام نماید و عرصه فعالیت های بانک را گسترش دهد و با تعدد شعبات در سطح شهر تهران قدرت نقدینگی شهرداری را افزایش دهد .

اسلاید 29: پیشنهادات در راستای فرضیه دوم تحقیق : 9- پیشنهاد می گردد شهرداری تهران با پیاده سازی اصول حاکمیت شرکتی، نسبت به جلب اعتماد و مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری در پروژه های شهری اقدام نماید و از این توان بالقوه نهایت استفاده را در جهت تامین مالی و درآمد زایی حاصل نماید .10- پیشنهاد می گردد شهرداری تهران با رجوع به بازارهای پولی و مالی خارجی و با توجه به نبود قوانین دست و پاگیر داخلی در این نوع از موارد تامین مالی ، اقدام به اخذ وام جهت سرمایه گذاری در پروژه های شهری را نماید و پشتوانه مالی قوی برای پروژه های عظیم شهر تهران را فراهم آورد .

اسلاید 30: پیشنهادات در راستای فرضیه سوم تحقیق : 11- افزایش قیمت حامل هاي انرژ ي (موسوم به طرح هدفمند ساز ي یارانه ها) نظام مالیه شهرداري تهران را از دو کانال اصلی ( درآمدها و هز ینه ها ) متأثر می کند. در بخش درآمدها ي شهردار ي، عوارض ساخت و ساز به عنوان مهمتر ین قلم درآمدي با کاهش مواجه خواهد شد. زیرا با افزایش قیمت حامل های انرژی ، قیمت تمام شده مواد اولیه افزایش می یابد و سبب کاهش تعداد پروانه ساختمانی می گردد و در ادامه کاهش صدور پروانه ساختمانی و در نهایت کاهش عوارض شهرداری تهران می گردد . همچنین نتا یج نشان می دهد با افزایش قیمت حامل هاي انرژ ي،هز ینه اداری ، هز ینه برنامه قطار شهر ي، و هز ینه عمرا نی با افزایش چشم گیری همراه است. زیرا با افز ایش قیمت بنز ین و گازو ئیل و برق مستقیماً هز ینه خدمات حمل و نقل درون شهر ي، حمل زباله، روشنایی پارك ها و خیابان ها و نظا یر آن افز ایش می یابد. لذا به دلیل در نظر نگرفتن کمک هایی از سوی دولت جهت مرتفع نمودن مسائل ناشی از این برنامه پیشنهاد می گردد دولت نسبت به جبران این هزینه ها اقدامات لازم را در این خصوص برنامه ریزی و اجراء نماید .12- پیشنهاد می گردد با توجه به قوانین محدود کننده بانکی ، دولت به حذف بعضی از قوانین دست و پاگیر که ضرورت آن احساس نمی شود اقدام نماید تا بانک شهر نیز بتواند در عرصه بازارهای پولی رقابت نماید .

اسلاید 31: پیشنهادات در راستای فرضیه سوم تحقیق : 13- پیشنهاد می گردد جهت تنظیم روابط مالی شفاف و ایجاد معیارهای مشخص برای توزیع کمک های دولت به شهرداری تهران همانند سایر کشورها ، کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت ، مجلس شورای اسلامی ، شورای شهر و شهرداری تهران تشکیل گردد و هر ساله همراه با تنظیم بودجه دولت اقدام به پیشبینی روابط مالی به همراه معیارهای مشخص و شفاف نمایند .14- با توجه به اهداف دولت در زمینه کوچک سازی بدنه دولتی و اقدام در جهت نقشهای حاکمیتی به جای نقش تصدی گری و همچنین با توجه به آنکه شهرداری تهران اطلاعات دقیق تری در خصوص املاک شهر تهران دارد لذا پیشنهاد می گردد شهرداری در تثبیت نرخ عوارض و ارزشیابی قیمت زمین نقش داشته باشد و مصوبات شورای شهر توسط دولت مورد حمایت قرار گیرد .15- با توجه به مطالعات تطبیقی در شهرهای مختلف دنیا کمک های میان حکومتی امری ضروری برای شهرداری ها است . زیرا بعضی از افراد از شهرهای مختلف وارد شهر مورد نظر می شوند و از امکانات آن شهر استفاده می کنند اما عوارض آن را به شهرداری نمی دهند و دولت از آنها مالیات اخذ می کند .همچنین مالیاتهای دولت بر مبناي درآمدها است و از رشد سريع تري نسبت به عوارض ها برخوردار است و قدرت نقدینگی بالایی دارد اما عمده عوارض های شهرداری ها از محل دارایی ها است ، لذا با توجه به افزایش هزینه های شهر نیاز است که کمک های میان حکومتی در ایران نیز جز درآمدهای شهرداری محسوب گردد .

اسلاید 32: پیشنهادات در راستای فرضیه چهارم تحقیق : 16- با توجه به آنکه کارکنان نظام تشخیص و وصول عوارض شهرداری در اولویت دوم در جهت رسیدن شهرداری تهران به درآمدهای پایدار( با توجه به آزمون فرضیات ) شناسایی شدند و آموزش می تواند در جهت توانمندسازی کارکنان در امر شناسایی و وصول عوارض تاثیر انکار ناپذیری داشته باشد طبق اظهار نظر معاونان مالی و روسا و کارشناسان اداره درآمد کلاس های آموزشی به اندازه کافی برای کارکنان برگزار نمی گردد ، لذا پیشنهاد می گردد مسئولین نسبت به برنامه ریزی و اجراء کلاسهای آموزشی با توجه به اطلاعات و شناسایی درآمدهای جدید شهرداری تهران و جهان و به صورت مستمر و با قرار دادن سرانه آموزشی طبق برنامه برای هر نفر اقدام نمایند . 17- پیشنهاد می گردد کارگروهی در جهت شناسایی توان نهفته شهر تهران در قالب جذب منابع درآمدی تشکیل و اقدام به شناسایی درآمدهای جدید و همچنين در جهت آسيب شناسي وپياده سازي موارد منفعت –هزینه در خصوص درآمدهای مورد استفاده تشكيل گردد .  

اسلاید 33: پیشنهادات در راستای فرضیه چهارم تحقیق : 18- با توجه به اهمیت به روز بودن بانک اطلاعات املاک شهرداری تهران و قابلیت انعطاف و گزارش دهی آن در كمك به تصمیم گیری در اخذ عوارض ها ، پیشنهاد می گردد ستاد های ممیزی به جای هر 4 سال 1 بار، هر ساله اقدام به ممیزی املاک و شناسایی موارد مشمول عوارض نمایند . 19- با توجه به آنكه شهرداري تهران در انتهاي سال 1389 اقدام به تغيير كدبندي نظام درآمدي خود نموده و از كدينگ وزارت كشور استفاده كرده است ، در جهت تحقق اهداف شهرداری تهران در رسیدن به درآمدهای پایدار ، پیشنهاد می گردد شهرداری تهران اقدام به اصلاح نظام کدبندی درآمدی شهر تهران مبتني بر استانداردهای جهانی و شهرداري هاي موفق در جهان نماید .

اسلاید 34: با تشکر از صبر و حوصله ای که به خرج دادید .تهیه کننده :مرتضی آقائی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید