کسب و کارفروش و بازاریابی

الفبای مشتری مداری

صفحه 1:

صفحه 2:
ا 7 , أكارمنذان ثان ضروريات توجه بة مشتر: خواننده مداری) را دریابندءهیخ راهی بهتر از این نیست که آنها را با | مداری آشنا کنید. پس در اين فایل سعی نموده ام آنها را برای شما ‎elke‏ Lol aS ‏هید وارم‎ ‎ay‏ اجامج در آنرسسن جسستم مظا لاف ی پرناشه زبری سا زان سيدرب وانید از آنها به تو احستن ‎DAE I AS Cave alana‏ ‏ولاك

صفحه 3:
القباى مشترى مداری ‎whe‏ الف) احترام و محبت : عاملى كه مى تواند مشترى را شيفته شما سازد. ب) بازدهى بالا : جيزى كه مشتريان از شما انتظار دارند. يي پستیباتی : هاکتوری کهرمتستری را تسبت بة,سما وهادار حوا هوه تاشر: وبلاگ علی بستان ‎[alibostan.blogsky.com]‏

صفحه 4:
ul! ‏مشتری مداری‎ shall Ali Bostanm! ‏ت) توجه به جزتئیات : وقتی که مشتری دریابد که شما حتی به مسائل‎ ‏کوچک نیز توجه دارید به راحتی درخواهد یافت که چگونه مسائل اصلی‎ برای شما مهم خواهد بود. ج) جهش و تعالی در خدمات : یکی از عوامل جذب مشتریان جدید و عامل حفظ ضبیریان فعلی و,وقاداری:عشعرنان قدیتن: ایس خ) خدمات اضافی و جنبی(خدمات پس از فروش) : عاملی که مشتریان شما را راضی و خوشحال خواهد نمود. تاشر: وبلاگ علی بستان ‎[alibostan.blogsky.com]‏

صفحه 5:
القباى مشترى مداری ‎whe‏ ف)اذقت دز کار ‎nga else Gl‏ راضایت ماتتر نانن! است: ‎G‏ روشهای جدید(ابداع و نوآوری) : فاکتوری که می تواند باعث افزایش تعداد مشتریان و بالا رفتن میزان رضایت آنان گردد. س) سرعت در کار : لازم به توضیح نیست , همه خوب می دانیم وقت طلاست,خصومفا بای تربار تاشر: وبلاگ علی بستان ‎[alibostan.blogsky.com]‏

صفحه 6:
اس القبای مشتری مداری و2 الق ش) شکایات : عامل مجانی رشد خدمات شما ( در صورت توچه به شکایات و خواسته های مشتریان ‎no‏ توانید خدمات خود را بهبود بخشید). ص) صداقت : در نظر بگیرید یک مشتری متوجه شده شما در ارائه اطلاعات یا خدماتتان صادق نبوده اید ببینید چه به دنبال خواهد داشت. ع) عمل به قول : مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان می باشد. ناشر: وبلاگ علی بستان 3 [alibostan.blogsky.com)

صفحه 7:
اس القبای مشتری مداری ف) فداکاری و از خود گذشتگی : عاملی که اگر گروه کاری شما با آن آشنا شوند و به آن بپردازند نسبت وفاداری مشتریان به میزان دو سوم افزایش خواهد یافت. ق) قانون طلایی : هميشه حق با مشتری است حتی اگر حق با او نباشد. ک) کیفیت : کیفیت محصول,خدمات,روشها و آداب شما تاشر: وبلاگ علی بستان ‎[alibostan.blogsky.com]‏

صفحه 8:
اس القبای مشتری مداری کگ) گوش دادن فعال : چیزی که تمام مشتریان به آن نیاز دارند. ل.) لبخند بدون ریا : لبخند محبت آمیزی که می تواند سخت ترین قلوب را نیز نرم سازد م) مشاهده و پیگیری کارها(مانیتورینگ) : عاملی که مشتریان به آنها نیاز دارنداعتن قبل از نگ خودشان از تما وزاخوانست ليد تاشر: وبلاگ علی بستان ‎[alibostan.blogsky.com]‏

صفحه 9:
ن) نتايج قابل إعتماد و واقعى : اين عامل خصوصا در ‎ately‏ ‏بسيار قابل توجه خواهد بود, خودتان را جاى یک متقاضی بگذارید که نتایج غیر واقعی را تحویل گرفته و بر مبنای آن می خواهد نسبت به یک نوع کار مهندسی اظهار نظر نماید. 5( وفاداری : فاکتوری که با انجام خدمات شایسته آن را برای خود خواهید خرید. ۰) هر روز بهتر از دیروز(کایزن) : کلمه ژاپنی به معنای رشد و اصلاح دائمی امور (بهبود مستمر) تاشر کوب رون خوب رآ پشت سر گذآشتیه ‎ul‏ مشتریان راضی و ‎Talibostan.blogsky.com‏

درباره من علی بستان دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی وبالگ ‏alibostan.blogsk ‏y.com ایمیل ‏alibostan@chm ‏ail.ir الفبای مشتری مداری 1 سخنی با اگر می خواهید کارمندان تان ضروریات توجه به مشتری(مشتری خواننده مداری) را دریابند،هیچ راهی بهتر از این نیست که آنها را با الفبای مشتری مداری آشنا کنید .پس در این فایل سعی نموده ام آنها را برای شما بنگارم. ردیان،اصغر،مدیریت کیفیت جامع،تهران،نشر موسسه مطالعات و برنامه ریزی سازمان گسترش امیدوارم که بتوانید از آنها به نحو احسن استفاده نمایید. 2 الفبای مشتری مداری الف) احترام و محبت :عاملی که می تواند مشتری را شیفته شما سازد. ب) بازدهی باال :چیزی که مشتریان از شما انتظار دارند. پ) پشتیبانی :فاکتوری که مشتری را نسبت به شما وفادار خواهد نمود. ناشر :وبالگ علی بستان []alibostan.blogsky.com 3 الفبای مشتری مداری ت) توجه به جزئیات :وقتی که مشتری دریابد که شما حتی به مسائل کوچک نیز توجه دارید به راحتی درخواهد یافت که چگو]نه مسائل اصلی برای شما مهم خواهد بود. ج) جهش و تعالی در خدمات :یکی از عوامل جذب مشتریان جدید و عامل حفظ مشتریان فعلی و وفاداری مشتریان قدیمی است. خ) خدمات اضافی و جنبی(خدمات پس از فروش) :عاملی که مشتریان شما را راضی و خوشحال خواهد نمود. ناشر :وبالگ علی بستان []alibostan.blogsky.com 4 الفبای مشتری مداری د) دقت در کار :از عوامل مهم رضایت مشتریان است. ر) روشهای جدید(ابداع و نوآوری) :فاکتوری که می تواند باعث افزایش تعداد مشتریان و باال رفتن میزان رضایت آنان گردد. س) سرعت در کار :الزم به توضیح نیست ،همه خوب می دانیم وقت طالست خصوصا برای مشتریان. ناشر :وبالگ علی بستان []alibostan.blogsky.com 5 الفبای مشتری مداری ش) شکایات :عامل مجانی رشد خدمات شما ( در صورت توجه به شکایات و خواسته های مشتریان می توانید خدمات خود را بهبود بخشید). ص) صداقت :در نظر بگیرید یک مشتری متوجه شده شما در ارائه اطالعات یا خدماتتان صادق نبو]ده اید ببینید چه به دنبال خواهد داشت. ع) عمل به قول :مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان می باشد. ناشر :وبالگ علی بستان []alibostan.blogsky.com 6 الفبای مشتری مداری ف) فداکاری و از خود گذشتگی :عاملی که اگر گروه کاری شما با آن آشنا شوند و به آن بپردازند نسبت وفاداری مشتریان به میزان دو سوم افزایش خواهد یافت. ق) قانون طالیی :همیشه حق با مشتری است حتی اگر حق] با او نباشد. ک) کیفیت :کیفیت محصول،خدمات،روشها و آداب شما ناشر :وبالگ علی بستان []alibostan.blogsky.com 7 الفبای مشتری مداری گ) گوش دادن فعال :چیزی که تمام مشتریان به آن نیاز دارند. ل) لبخند بدون ریا :لبخند محبت آمیزی که می تواند سخت ترین قلوب را نیز نرم سازد م) مشاهده و پیگیری کارها(مانیتورینگ) :عاملی که مشتریان به آنها نیاز دارند حتی قبل از آنکه خودشان از شما درخواست کنند. ناشر :وبالگ علی بستان []alibostan.blogsky.com 8 ن) نتایج قابل اعتماد و واقعی :این عامل خصوصا در خدمات مهندسی الفبای مشتری مداری بسیار قابل توجه خواهد بود ،خودتان را جای یک متقاضی بگذارید که نتایج غیر واقعی را تحویل گرفته و بر مبنای آن می خواهد نسبت به یک نوع کار مهندسی اظهار نظر نماید. و) وفاداری :فاکتوری که با انجام خدمات شایسته آن را برای خود خواهید خرید. ه) هر روز بهتر از دیروز(کایزن) :کلمه ژاپنی به معنای رشد و] اصالح دائمی امور (بهبود مستمر) بستان خوب را پشت سر گذاشتیه اید ،مشتریان راضی علیروز وبالگیک ناشر:ی) []alibostan.blogsky.com 9

51,000 تومان