کسب و کار مدیریت و رهبری

الگوی تحلیل و برنامه ریزی راهبردی سیستم های سازمانی

barnamerizi_esteratezhik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “الگوی تحلیل و برنامه ریزی راهبردی سیستم های سازمانی”

الگوی تحلیل و برنامه ریزی راهبردی سیستم های سازمانی

اسلاید 1: برنامه‌ريزي استراتژيکالگوي تحليل و برنامه‌ريزي راهبردي سيستم‌هاي سازماني

اسلاید 2: تغييرات سيستمدوره زمانيتغييرات محيط سيستمنمودار مفهومي چارچوب راهبري سيستم‌ها (سازمان‌ها) محيط موجود سيستمسيستم موجودمحيط آينده سيستمسيستم آيندهزمان فعليزمان آينده2

اسلاید 3: فرآيند کلي برنامه ريزی راهبردي سازمان هافاز اول: شناخت و ارزيابی وضعيت موجودفاز دوم: تحليل و پيش بينی تغييرات محيطیفاز سوم: تحليل و تعيين دوره و افق برنامه ريزیفاز چهارم: تحليل و پيش بينی وضعيت آيندهفاز پنجم: تحليل و طراحی تغييرات سازمان

اسلاید 4: فرآيند تحليل و طراحی تغييرات سازمانفعاليت اول: تحليل و طراحی اهداف راهبردی سازمانفعاليت دوم: تحليل و طراحی راهبردهای تغيير سازمانفعاليت سوم: طراحی برنامه جامع اقدامات سازمان

اسلاید 5: فاز پنجم - فعاليت دوم: تحليل و طراحی راهبردهای تغيير سازمان

اسلاید 6: فرآيند تحليل و طراحی تغييرات سازمانفعاليت اول: تحليل و طراحی اهداف راهبردی سازمانفعاليت دوم: تحليل و طراحی راهبردهای تغيير سازمانفعاليت سوم: طراحی برنامه جامع اقدامات سازمان

اسلاید 7: تعريف راهبرد (استراتژي)تعاريف متداول براي راهبرد:عبارتست از رويکرد سيستم يا سازمان در تعيين اقدامات عملياتي جهت دستيابي به اهداف يا آرمان تعيين شدهعبارتست از جهت‌گيري سيستم يا سازمان در حرکت از وضع موجود به سمت وضعيت آيندهنکته مهم: دسته‌بندي اوليه راهبردهاي سازمانيراهبردهاي ايجاد تغيير در سازمانراهبردهاي ماموريتی سازمان همان جهت گيری ها برای تعامل و حفظ تعادل نسبت به محيط مي باشدشامل مدل کسب و کار، ترکيب محصولات ارائه شده و ...

اسلاید 8: تعريف راهبرد (استراتژي) اجزاء مفهومی اصلی در تعريف راهبرد:ظهور و بروز آن در ترکيب اقدامات بهم پيوسته و مرتبط براي دستيابي به اهداف مي‌باشد.کلي بوده و داراي يک خروجي معين و مشخص عملياتي نيست.مي‌تواند با توجه به شرايط محيطي و داخلي سازمان، مصاديق و اشکال متفاوتي داشته باشد.نکته: جهت‌گيري هر سازمان يا سيستم براي رسيدن به وضعيت آينده را مي‌توان در قالب عبارات مختلفي توصيف نمود.

اسلاید 9: تعريف راهبرد (استراتژي)نکته: تعريف راهبردهاي يک سيستم يا سازمان، همواره بايد با توجه به موقعيت محيط دروني و محيط بيروني سازمان و روند‌هاي موثر در اين رابطه صورت پذيرد.نکته: مفهوم تفکر و تحليل استراتژيکبه معناي استفاده از چارچوب تفکر استراتژيک براي تحليل نحوه راهبري سيستم يا سازماننکته: مفهوم برنامه‌ريزي استراتژيکبه معناي استفاده از چارچوب تحليل استراتژيک، جهت تدوين مجموعه‌اي از اقدامات براي راهبري سيستم يا سازمان

اسلاید 10: تعريف راهبرد (استراتژي)نکته: مفهوم تصميم‌گيري استراتژيکبه معناي مبنا قراردادن چارچوب تحليل استراتژيک سيستم يا سازمان در اتخاذ تصميم‌گيري‌ها در سطوح مختلف، در طول يک دوره زمانينکته: مفهوم مديريت استراتژيکعبارتست از انجام مستمر فرآيند تحليل چارچوب راهبردي، طراحي راهبردها و اقدامات راهبردي، پياده‌سازي اقدامات راهبردي و کنترل و بروز آوري راهبردها و اقدامات راهبردي در سيستم يا سازمان

اسلاید 11: نکات مهم در خصوص تعريف راهبرد (استراتژي)نکته:‌ اهميت وجود مدل راهبردي در سازمانوجود محور منطقي در تعيين راهبردها و اقدامات راهبردي در سازمان در هر زمانايجاد ارتباط منطقي بين تصميم‌گيري‌ها و اقدامات مختلف در سازمانايجاد امکان توجيه تصميم‌گيري‌هاي مختلف در راستاي وضعيت آينده و اهداف سازمان

اسلاید 12: نکات مهم در خصوص تعريف راهبرد (استراتژي)نکته: محتواي متداول و الزامي راهبردهاحفظ بقاء و موجوديت سازمان يا سيستمتضمين ايجاد يا حفظ برتري نسبت به رقبااز بين بردن نقاط ضعف + افزايش نقاط قوتايجاد سرعت بيشتر در دستيابي به برتري نسبت به رقبانکته: الزام سازمان در داشتن استراتژيهر سازمان بالاجبار براي انجام ماموريت و دستيابي به وضعيت آينده نيازمند راهبرد خواهد بود.راهبردهاي سازمان مي‌تواند بصورت آشکار (Explicit) يا به صورت ضمني (Implicit) باشد.

اسلاید 13: نکات مهم در خصوص تعريف راهبرد (استراتژي)نکته: تاثير دسترسي به فناوري اطلاعاتدسترسي سازمان‌ها به اينترنت، طراحي راهبرد و محصولات سازماني را بسيار متنوع‌تر و در نتيجه پيچيده‌تر خواهد نمود.سازمان‌ها به تدريج به اهميت سرمايه‌گذاري در توسعه زيرساخت‌ها و سيستم‌هاي اطلاعاتي وقوف پيدا مي‌نمايند.سازمان‌ها بتدريج فناوري اطلاعات را در عرضه محصولات (کالا +‌خدمات) جديد وارد مي‌نمايند.محور برای تحقيق:کاربرد ابزارها و فرآورده های فناوری اطلاعات در فرآيند برنامه ريزی و مديريت راهبردی

اسلاید 14: نکات مهم در خصوص تعريف راهبرد (استراتژي)نکته: اصلي‌ترين منبع دانش در تشخيص راهبردها دانش خبرگان (Experts) و تجارب قبلي سازمان، اصلي‌ترين منبع دانش در تدوين راهبردها مي‌باشدعدم کفايت دانش خبرگان در تدوين راهبردهاتفاوت‌هاي شرايط جديد سيستم (سازمان) با گذشتهلزوم استفاده از خلاقيت و نوآوري در راهبري حرکت سازمان به سمت آينده

اسلاید 15: معيارهاي اصلي در ارزيابي راهبردهاي سازمانريسک‌ها: شامل مالي، مديريتي و عکس‌العمل رقبادرجه و ميزان قابليت‌هاي تهاجمي:قابليت‌هايي که با ايجاد آنها، سازمان فعالانه و غيرمنفعل عمل مي‌نمايد.ميزان تناسب ساختار سازماني:ميزان توانايي موجود در اجراي استراتژي يا بازنگري در آن

اسلاید 16: نحوه بيان راهبردهاي سازماني يادآوري:جهت‌گيري مورد نظر در رسيدن به اهداف و وضعيت آينده سازمان را مشخص نمايد.مصداق يا شکل مشخصي از اقدامات را مورد اشاره قرار ندهد.نتيجه:راهبرد سازماني بايد بگونه‌اي بيان گردد که خروجي آن کلي باشد.نتيجه يا خروجي اجراي راهبرد سازماني مي‌تواند داراي اشکال متفاوت و گوناگوني باشد.

اسلاید 17: نحوه بيان راهبردهاي سازمانياجزاي مفهومي پيشنهادي براي بيان راهبردها:عمل يا فعل راهبرد:در کل همان فعل تغيير يا تعابير مختلف آن می باشد. بيان‌کننده جهت،‌ روند يا عمل مورد نظر برای تغيير در اجزای سيستم می باشد.حداقل عمل يا فعل در بيان راهبرد, فعل (تغيير) می باشد.موضوع راهبرد:بيان‌کننده محور يا موضوع مورد نظر در راهبرد مي تواند هر يک از اجزاء معماری سازمان (مثلا محصولات) يا سيستم مورد نظر باشدمثال اوليه:تغيير محصولات سازمان:مثلا اضافه شدن يا حذف محصولتغيير فعاليت های سازمانمثلا برون سپاری يا درون سپاری فعاليت سازمان

اسلاید 18: نحوه بيان راهبردهاي سازمانينکته بسيار مهم: ماهيت راهبردهای تغيير سازمانکدام اجزاء از معماری سازمان بايد تغيير نمايد؟ (موضوع تغييرات)برای انجام بهترين واکنش در برابر محيط موجود, آينده و تغييرات آناجزاء معماری سازمان چگونه تغيير نمايد؟ (کيفيت تغييرات)برای بهترين انطباق با وضعيت موجود و آينده محيط و تغييرات آن نکته:در راهبردهای تغيير سازمان, مسئله تعيين سناريوی تغيير در معماری سازمانی است.راهبردهای تغيير سازمان, در واقع همان بيان ابعاد مختلف سناريوهای تغيير در محيط داخل سازمان می باشند.

اسلاید 19: نحوه بيان راهبردهاي سازمانينکته بسيار مهم: ماهيت راهبردهای ماموريتی سازماندر هر مقطع زمانی بايد کداميک از تعاملات سازمان با محيط را بيشتر مورد توجه و تاکيد قرار داد؟ (موضوع توجه و تاکيد)در هر مقطع زمانی چگونه بايد تعاملات سازمان با محيط را مورد توجه و تاکيد قرار داد؟ (کيفيت توجه و تاکيد)نکته: موضوع اصلی در راهبردهای ماموريتی سازمانچه محصولي به چه نوع مخاطبي, با چه شرايطی, با چه حجمی و ... داده شود؟چه محصولي از چه عنصر محيطی, با چه شرايطی با چه حجمی و ... دريافت شود؟

اسلاید 20: نحوه بيان راهبردهاي سازمانيمثال: در نظام آموزش عالی کل کشورتوسعه بخش آموزش عالي غيرانتفاعيابعاد توسعه مي‌تواند کمي يا کيفي باشد.در هر بعد از توسعه مي‌توان اقدامات متنوعي را انجام داد.بروزآوری محتوا و سرفصل دروس در رشته های موجودطراحی رشته های جديد در گروه های آموزشیتوسعه خدمات دولت الکترونيکیتوسعه خدمات الکترونيکی در دانشگاه ها

اسلاید 21: نحوه بيان راهبردهاي سازمانيمثال: در وزارت نيرو – هدف: کاهش مصرف انرژی (برق)تقويت سامانه مديريت مصرف انرژي در بخش خانگيتقويت مي‌تواند در ابعاد مختلفي، نظير تقويت قدرت تفکيک نوع مصرف، تقويت دقت، تقويت روش احتساب هزينه‌ها، تقويت قدرت اعمال مديريت و ... اتفاق افتد.سامانه مديريت مصرف انرژي نيز مي‌تواند در ابعاد مختلفي مورد توجه قرار گيرد.نتيجه: ترکيب دو بخش بالا مي‌تواند در عمل و اقدام داراي اشکال و خروجي‌هاي متفاوتي باشد.تشويق عرضه محصولات برقي کم مصرف

اسلاید 22: نمونه‌هاي اوليه از راهبردي‌هاي سازمانهدف: افزايش سود بنگاهراهبرد: تغيير ساختار سازمانیراهبرد: تغيير سبد محصولاتهدف: افزايش بهره‌وري منابع سازمانراهبرد: تسهيل در جريان داده و اطلاعاتاقدام: راه‌اندازي سامانه مديريت منابع بنگاه (ERP) راهبرد: بازمهندسي و بروزآوري جريان‌هاي کاري سازمانراهبرد: اصلاح نحوه چينش پرسنل در ساختار سازمانی

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید