علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

امنیت در مهندسی نرم افزار

amniate_dar_shabake

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۳ پاورپوینت امروزه در حالی که الزامات امنیتی سامانه ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند، اغلب شاهدیم ویژگی ها و راهکارهای امنیتی همچون فایروال ها، آنتی ویروس و دیگر تجهیزات، به صورت واکنش گرایی بکارگرفته می شوند تا امنیت اطلاعات و پردازش های با ارزش سازمانها را تامین نمایند. همین دیدگاه باعث شده در حالی که سازمانها به دلیل وابستگی کسب و کار، در تلاش برای تولید فرآورده های نرم¬افزاری بیشتری هستند، کمتر در زمینه امنیت این سیستمهای نرم¬افزاری موفق باشند. نرم¬افزارها از الزامات امنیتی متعدد و پیچیده ای در چرخه عمر خود برخوردارند، و راهکار و تجهیزاتی که شیفتگی خاصی در بازار برای آنها ایجاد شده، راه حلی برای تامین این الزامات ارایه نمی نمایند و شاهدیم که سوءاستفاده از این شکافهای امنیتی در حال گسترش است. وجود هرگونه آسیب پذیری عمدی یا سهوی در این نرم افزارها می تواند داراییها، اعتماد مشتریان، خدمات و در یک کلام کل کسب و کار اصلی مؤسسات مالی و اعتباری را دچار مخاطره کند؛ آسیب پذیریها ممکن است عامدانه در داخل نرم افزار طراحی شوند و یا در هر مرحله ای از چرخه عمر توسعه سامانه (SDLC) به دلیل اشتباه انسانی و یا ضعف در ابزارها یا فرایندهای توسعه ایجاد شده باشد. ضمن این که ممکن است پس از بهره ¬برداری از نرم افزار، برخی آسیب پذیری ها در عملکرد منطقی آن بروز کند یا کشف شود، لذا لازم است که با کشف به موقع، نسبت به ارتقا یا نصب وصله های امنیتی، اقدام عاجل شود. با توجه به این دو رویکرد، تعبیه امنیت در کل چرخه عمر توسعه و نگهداری محصولات نرم افزاری ضروری است. تعبیه صحیح و به موقع فرآیند امنیتی در چرخه توسعه امن نرم افزار، از تخطی از زمان بندی ها جلوگیری کرده و هزینه ها را صرف جویی می نماید و در عین حال، اشکالات به موقع شناسایی و رفع می شوند. در حالی که رویکرد آزمون و خطای رایج موجود در روش های سنتی توسعه نرم افزار، منجر به انحراف زمانی قابل توجه و در نتیجه ریسک تاخیر در تحویل محصول نهایی افزایش می یابد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1608 بازدید, 0 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “امنیت در مهندسی نرم افزار”

امنیت در مهندسی نرم افزار

اسلاید 1: فصل اول: چرا امنیت در نرم افزار مطرح می شود؟

اسلاید 2: 1.1 مقدمهنرم افزار همه جا هست. (در خودرو ها -کنترل گوشی های تلفن همراه- سرویس های ارائه شده در بانک ها-آب و گاز و پرواز از یک نقطه به نقطه دیگر[مک 2006]. حتی اگر متوجه این امر نشویم در هر صورت همه اینها توسط سیستم های پیچیده نرم افزاری در بستر اینترنت محقق شده است.سازماندهی،استقرار ،عملیات اجرایی یک نرم افزار که بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی طراحی شده باشد مانند راه رفتن روی سیم بدون توری امنیتی در زیر آن است (شکل 1-1).درجه خطر را می توان با مقایسه فاصله ای که شما می توانید سقوط کنید در نظر گرفت.

اسلاید 3: 1.1 مقدمه

اسلاید 4: 1.1 مقدمهدر این درس موضوع مورد بحث دلیل امنیت است که به طور فزاینده یک مشکل نرم افزاری است. تعریف ابعاد مختلف اطمینان و امنیت نرم افزار. هدف بعدی شناسایی تهدید هایی است که نرم افزار با آن روبروست که البته دلایل اصلی آن کاستی در فرایند توسعه نرم افزار است که می تواند نرم افزار را آسیب پذیر نماید.و در پایان معرفی برخی از راه حل های عملی هستند که در فصلهای بعدی به آن پرداخته می شود. کل این فصل مربوط به مدیران، مدیران پروژه و رهبران فنی.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان