علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

اندیشه اسلامی ۲، فصل ۲، بخش اول

andishe_eslami_fasl2_bakhshe_aval

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اندیشه اسلامی ۲، فصل ۲، بخش اول”

اندیشه اسلامی ۲، فصل ۲، بخش اول

اسلاید 1: فصل دوماهدافابعادوقلمرو دین

اسلاید 2: ضرورت وحی و پیامبرینبوت باور به این حقیقت است که خداوند متعال و حکیم و فیاض انسان هایی والا و شایسته را برای هدایت و سعادت انسان ها بر انگیخته است تا برنامه های هدایت را دریافت نموده و به انسان ها برسانند.

اسلاید 3: محورهای نبوت1.وحی2. پیام آور وحی

اسلاید 4: انواع نبوت1.نبوت عامه که بحث از شرایط نبوت به طورعام است.2. نبوت خاصه که بحث از یک پیامبر خاص مثل پیامبراسلام ص است.

اسلاید 5: ضرورت های نبوت1. خالق هستی حکیم است.2. هدف از خلقت بشر رسیدن به کمال مطلوب است.3.زندگی انسان محدود به زندگی دنیوی نیست و اعمال و افکارش در زندگی ابدی او موثر است و نیازمند شاخت خود جهان و خداست.4. این آگاهی شایسته از عهده عقل و حس و علوم بشری و شهود خارج است و تنها از عهده پیامبر ساخته است.

اسلاید 6: منابع شناخت آدمی1.حس2.عقل3. شهود4. وحی

اسلاید 7: ضرورت وحیاز آنجا که حس و عقل و شهود و دانش بشری محدودند و به تنهایی نمیتوانند راه سعادت همه جانبه را باز شناسند، نیازمند شناخت بی خطایی هستیم که ما را به نهایت کمال انسانی برساند و آن وحی است.

اسلاید 8: تعالیم پیامبرص قرآن هدف از فرستادن پیامبران الهی را آموزش تعالیمی می داند که هرگز انسان توانایی شناخت آن ها را ندارد.یعلمکم مالم تکونوا تعلمون(بقره 151)

اسلاید 9: ضرورت نبوت در بیان امام رضا(ع)چون قوای اندیشه بشری قادر به درک کامل سود و زیان خود نیست و خداوند برتر از آنهاست که مستقیما بر انسان تجلی نماید رسول خدا ص و با آنان سخن بگوید. ناگزیر بین او و مردم واسطه می شود تا امر و نهی آداب او را به آنان انتقال دهد و انان را به سود و زیان خود آگاه سازد.(بحارالانوار ج 11 ص40)

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید