مشاهده سبد خرید و ادامه جهت پرداخت “اندیشه مهدویت” به سبد خرید شما افزوده شد.
andishehye_mahdaviat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اندیشه مهدویت”

اندیشه مهدویت

اسلاید 1: معرفییحیی صالح نیا:بیست سال پژوهش کلامی وفقهیکارشناسی علوم سیاسی(مؤسّسۀ امام خمینی قدس سرّه)دکترای فقه واصول( حوزۀ علمیّۀ قم)بیش ازده کتاب و شصت مقالۀ منتشرشده در موضوعات دینیمؤسّس مرکز مطالعات راهبردی وآرمانیتدریس فقه، اصول ومباحث کلامی در حوزه ها ودانشگاههای مختلف

اسلاید 2: اندیشۀ مهدویّت

اسلاید 3: ضرورت پرداختن مربیان به مباحث امامت ومهدویّت این اندیشه اصل، شاخصه وپایۀ مکتب اهل بیت است.(ویژگی اعتقادی) انس با امام بهترین راهکار برای رشد و تربیت افراد و اجتماعات است.(سلام حضرت اثر پیراهن یوسف را دارد.) ظرفیّت بسیار بالایی در ایجاد و حفظ معنویّت معطوف به حاکمیّت در جامعه دارد. برای عموم مردم بویژه جوانان جذّاب است.(فطری بودن) دشمنان دین از این اندیشه می ترسند و در صدد تخریب یا تحریف آن هستند.( به لحاظ دشمن شناسی)

اسلاید 4: ضرورت بازانگاری اندیشۀ مهدویّت آموزه استراتژی دکترین گزارۀ اعتقادی اندیشه مادر، نظام بخش ومدل ساز

اسلاید 5: مهدویّت اندیشۀ مادر، نظام بخش ومدل ساز مدل های فکری ونظری تیپ های رفتاری و عملی

اسلاید 6: سامانۀ تبلیغ دینیجهت گیری کلّی تربیت دینی : تربیت دینی از شؤون ولیّ الهی است ووظیفۀ ما قراردادن دست مردم در دست ولیّ الهی است.شاخصه های ولیّ ومربّی: آگاهی(علم) به روشها- آزادی(عصمت) ازکشش هامشروعیّت: پیش فرض قرآن در تبلیغ حجّت زنده است.اصالت ها : عقل، تربیت، نماز، ازدواج، مسجد، مخاطب، نرم افزار، حقیقت (چهره به چهره) نه مجاز، عمل، حاکمیّتعینیّت: تدیّن کار انسان است. باید با حسّ نیاز همراه شود.آرمانی: نگاه دین حدّ اکثری است نه حدّ اقلّی.جذب ودعوت: نه دعوت به جذب - کار محمّد امین (صلوات الله علیه وآله) در بالای کوه صفا و در یوم انذارالعشیره الاقربین - شروع دعوت از محبّت و اعتماد نه استدلال - سنّت محور: فرمولهای صد در صدی : لیس للانسان الّا ما سعی/ انّک لا تهدی من احببت ولکن الله یهدی من یشاء / ساع سریع نجی/ وما علی الرسول الّا البلاغ المبین / ابی الله ان تجری الاشیاء الّا باسبابها/ یا مسبّب الاسباب من غیر سبب

اسلاید 7: اصول کلّی در تربیت دینی

اسلاید 8: مدل دهم: جریان سازی ودرگیرکردنسربازی......

اسلاید 9:

اسلاید 10: ذکر لفظیسلام به ولیّ الهی سلام واجب ومؤثر ایشان را به دنبال خواهد داشت.دعای عهد – زیارت آل یس: اثر پیراهن یوسفگزارش شخصی اعمال به حضرت قبل از گزارش فرشتگانامیر المؤمنین: مواظب حرفهایت باش که تبدیل به اعمالت خواهد شد.

اسلاید 11: ذکر ذهنیتأثیر مستقیم گفته ها وشنیده ها در اندیشه سیر مطالعاتیمطالعۀ مؤثرمبادی اراده: یقظه، میل ، شوق، شوق اکید، محبّت، عشق، پرستش

اسلاید 12: ذکر قلبیتنظیم عواطف واحساسات بر اساس حبّ وبغض ولیّ الهی

اسلاید 13: ذکر عملیآیینۀ ولیّ الله شدن در رفتارهای جوانحی وجوارحی

اسلاید 14: مدل دوّم: تربیت آرمانیالشيعۀ تربّی بالامانیّ منذ مأتی سنۀ. کافی، ج2، ص192.مهدویّت کارکرد تربیتی کارکرد حکومتی

اسلاید 15: راهبردهاتربيت نيروي كيفي كم (رجال المهدی)1. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ أَنَّهُ دَخَلَ عَلَيْهِ بَعْضُ أَصْحَابِهِ فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ ... مَا أَكْثَرَ شِيعَتُكُمْ فَقَالَ لَهُ ... أَبُو عَبْدِ اللَّهِ: أَمَا لَوْ كَمُلَتِ الْعِدَّةُ الْمَوْصُوفَةُ ثَلَاثَمِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ كَانَ الَّذِي تُرِيدُونَ. غيبت نعماني، ص203، ح4. 2. عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ... يَا سَدِيرُ لَوْ كَانَ لِي شِيعَةٌ بِعَدَدِ هَذِهِ الْجِدَاءِ مَا وَسِعَنِي الْقُعُود... هِيَ سَبْعَةَ عَشَر. كافي، ج‏2، ص242، ح4.

اسلاید 16: آثار تربیت آرمانیحسّ مبارزه دائمی بین ولایت الهیّه وولایت طاغوتتربیت حماسیامکان حیات طولانی وپربرکت:طول عمر امام–پروفسور ربکهقانع نشدن به کم ها وطلب آرزوهای بزرگ: رسیدن بشر به نفت، انرژی های پاک و فن آوری تلفن همراهسازندگی فردی وجمعی برای رسیدن به جامعه آرمانی

اسلاید 17: مراتب یاوران امام: مقامات تربیتیوزراءابدال: 30 نفر - دوران غیبتحکام 313نفرمرد – 50 نفراز بانوانعیسی بن مریمخضرحلقهانصار اشیاعاولیا

اسلاید 18: مدل نهم: خانوادۀ مهدوی خانواده محور رشد حقیقی: درمقابل کانونهای دیگر مثل مراکز آموزشملاک حاکم: همراهی لذّت آفرین در مسیرعبودیّتملاک انتخاب: معرفت، اخلاق، کفویّت، سادگیاستاندارد: انسانهای بزرگ درخانه ای ولو کوچک نه انسانهایی کوچک در خانه ای حتما بزرگ( ازدیاد نفس)مراحل تربیت کودک: سیادت، خدمت، وزارتظواهر: اسامی آرمانی، قصص آرمانی، مکالمه های آرمانی، هدیه های آرمانی، سفرهای آرمانی، ارتباطات آرمانی، تحصیلات آرمانی.

اسلاید 19: مدل اوّل: مباحث انتظارتعریف انتظار : عنصر امید، عنصر عمل، عنصر اعتقادماهیّت: احتراز، اعتراض یا تقیّه : سنگر گرفتن در خانه های ضعف دشمن و تهیّؤ: پرکردن خانه های ضعف خویش

اسلاید 20: مدل اوّل : مباحث انتظارویژگی ها: رابطه نه حالتعاقلانه وعاشقانه بودنسنخیّت ساز فرصت ساز نه اتلاف وقت

اسلاید 21: مدل اوّل : مباحث انتظارارزش معنوی: مانند قتیل صبرافضل اهل کل زمان اجر هزار شهید از شهدای بدر واحد اجر 50 صحابی

اسلاید 22: مدل اوّل : مباحث انتظارلوازم انتظار: نفی وضع موجودنهضت مداوم اصلاحگرانه با تکیه بر اصولراهبرد انتظار: ورع حسن خلق عبادت وعبودیّت تولّی شهادت طلبی

اسلاید 23: مدل اوّل : مباحث انتظارآسیب شناسی: نگرش تک بعدی(خوابها وتشرّفات) توقّع رؤیت در زمان غیبت افراط وتفریط مرید ومراد بازی علم زدگی نگاه به غرب

اسلاید 24: مدل سوّم: مهندسی بلوغ اجتماعیانّ الله لا یعجل لعجله العباد انّ لهذالامر غایه ینتهی الیها فلو قد بلغوها لم یستاخرو ساعه ولم یستقدموا وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وشاخصه های بلوغ اجتماعی:رغبت اجتماعی: رسیدن بشر به نفت، انرژیهای پاک، فن آوری تلفن همراهشکوه اجتماعی: عنصری به نام مردماستعانت اجتماعی: سنّت نصر

اسلاید 25: مدل چهارم: تز زمینه سازی نظرات راجع به ماهیّت ظهورتحصیلی بودن: حضرت امام، رهبری، غالب فقها و غالب مدیران وغالب نویسندگان مهدوی، دشمنان مهدویّت( صهیونیست ها و...)حصولی بودن: آقای وحید، تفکیکیان، بنی هاشمی، ...:راز پنهانی ورمز پیدایی

اسلاید 26: دلایل تحصیلی بودن ظهور:1. ولو انّ اشیاعنا وفقهم الله لطاعته کانوا علی اجتماع من القلوب للوفاء بالعهد علیهم لما تأخّر عنهم الیمن بلقائنا2. واکثرواالدعاء بتعجیل الفرج فانّ فی ذلک فرجکم3. لا یأتی الّا بعد ایاس منه4. اما لو کملت العدّه الموصوفه کان اللذی تریدونسنّت های الهی: انّ الله لا یغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم، لیس للانسان الّا ما سعی، ...5. انسان به هرچه که مضطر شده رسیده است.استفادۀ فقهایی مثل پدر علامۀ حلّی وسیّد بن طاووس در زمان هلاکو خان ر.ک: مصاحبه با فارس

اسلاید 27: سیرۀ امام)

اسلاید 28: الف) سیرۀ شخصیفوالله مالباسه الّا الغلیظ وماطعامه الّا الجشب یسیر بسیره رسول الله ولا یعیش الّا عیش امیر المؤمنینيكون من الله على حذر، لا يضع حجراً على حجر، ولا يقرع أحداً في ولايته بسوط إلاّ في حدالْمَهْدِيُّ كَأَنَّمَا يُعْلِقُ الْمَسَاكِينَ الزُّبْدَ .تأوي إليه اُمته كما تأوي النحلة الى يعسوبهاعلامة المهدي أن يكون شديداً على العمال جواداً بالمال رحيماً بالمساكين

اسلاید 29: الف) سیرۀ مدیریتی سرّ الاسرار مدیریّت حجّت: تغییرذائقه و مبدأ میل بشر به سمت عالم معناقارّۀ جدید کشف شده در عالم عصر ظهور: قارّۀ معنی«إذا قام قائمنا وضع يده على رؤوس العباد فجمع بها عقولهم وكملت به أحلامهم»ويملا قلوب امة محمد غنى، ويسعهم عدله، حتى انه يامر مناديه فينادي: من له حاجة الي؟ فما ياتيه احد الا رجل واحد ياتيه فيساله!! فيقول: ائت السادن حتى يعطيك. قال: فياتيه فيقول له: انا رسول المهدي، لتعطيني مالا، فيقول له: احث فيحثي فلا يستطيع ان يحمله، فيلقي حتى يكون قدر ما يستطيع حمله، فيخرج به، فيندم. فيقول: اذا كنت اجشع امة محمد نفسا، دعتني الى هذا المال، وقدتركه غيري، قال: فيرجع، فيرده عليه، فيقول له: هذا المال لا نقبل منه شيئا،اعطيناكه.

اسلاید 30: الف) سیرۀ مدیریتی لایأخذ حاجبا ولا بوّابا1. سیستم رجوع وارجاع منتفی می شود.2. وابستگی مردم به دیوان سالاری حکومتی کم می شود.3. اولویّتهای زندگی مردم از مادّی به معنوی تغییر می یابد.4. حکومت ها، قوانين، ساختارها وروش هايي که ديني نيست ( که لزوماً ممکن است ضدّ ديني هم نباشد) نسخ مي شوند. موارد ذيل را مي توان مصداق اين نسخ دانست:قوانين محدود کنندۀ سياسي، اقتصادي، فرهنگي مبتني بر تفکيک کشورها مانند:قوانين تابعيت، سکونتقوانين گمرکيقوانين ملّي مبتني بر ملّيتقوانين فراديني عرفيبرخی قوانين محدود کنندۀ مسافرت( مانندلزوم گرفتن ویزا وگذرنامه)قوانين محدود کنندۀ مالکیّت جز برای افراد خاصّ وقوانین محدود کنندۀ ازدواج افرادی که از نظر شرعی به هم حلال هستند ولی از دو نژاد یا منطقه یا ملّیت وقومیّت متفاوتند.ساختارهاي سياسي، اقتصادي وفرهنگيمرزهاي جغرافيايي وسازمانهاي مبتني بر آن مانند سازمان ملل متحدسازمانهاي تجاري که بخشی از نظام استکباری وغیر عادلانۀ امروز هستند. مانند سازمان تجارت جهانيسازمان هاي فرهنگي غيرديني که به اشاعۀ تمدّن مادّی بپردازند.نهادهاي مبتني بر دمکراسی وانتخابات مردمی صرف مانند پارلمان ها و....

اسلاید 31: الف) سیرۀ مدیریتی مردم داری: هو اشفق علیهم من آبائهم وامّهاتهمخوف و رجا یا شدّت ورحمت: شدید علی العمّال رحیم بالمساکینتشویق وتنبیه: «يُزاد المحسن في إحسانه ويُتاب على المسيء»دقّت وعدالت : لایضرب احد فی ولایته بسوط الّا فی حدّولا يقبل صاحب هذا الامر الجزيه كما قبلها رسول الله ..يُفَرِّجُ اللَّهُ بِالْمَهْدِىِّ عَنِ الْاُمَّةِ، يَمْلَأُ قُلُوبَ الْعِبادِ عِبادَةً وَ يَسَعهُمْ عَدْلُهُ، بِهِ يَمْحَقُ اللَّهُ الْكَذِبَ وَ يُذْهِبُ الزَّمانَ الْكَلِب، وَيُخْرِجُ ذُلَّ الرِّقِّ مِنْ أَعْناقِكُمْ يؤيده الله بملائكته ويعصم أنصاره وينصره بآياته ويظهره على أهل الأرض حتى يدينوا طوعاً وكرهاً، ويملأ الأرض عدلا وقسطاً ونوراً وبرهاناً، يدين له عرض البلاد وطولها حتى لا يبقى كافرٌ إلاّ آمن ولا طالح إلاّ صلح ويصطلح في ملكه السباع وتخرج الأرض بركاتها وتنزل السماء بركتها وتظهر له الكنوز، يملك مابين الخافقين أربعين عاماً، فطوبى لمن أدرك أيامه وسمع كلامهيرضى عنه ساكن الأرض وساكن السماء

اسلاید 32: الف) سیرۀ مدیریت مالی «التسوية في العطاء» «إذا قام قائمنا اضمحلت القطائع فلا قطائع»«يحثو المال حثواً»«يملأ الله قلوب اُمة محمد(صلى الله عليه وآله) غنىً ويسعهم عدله»مسند أحمد: 3 / 37، ملاحم ابن المنادي: 42، ميزان الاعتدال: 3/ 97.

اسلاید 33: الف) سیرۀ مدیریتی امداد های مدیریّتینصرة الملائكة البدريين له امتلاكه قميص يوسف عصا موسى وحجره خاتم سليمان درع رسول الله(صلى الله عليه وآله) وسيفه ورايته سائر مواريث الأنبياء(عليهم السلام) وإظهاره لها

اسلاید 34: الف) سیرۀ جهادیبا هرکس به سلاح خود می ستیزد. و ينادى مناديه الا لاتتبعوا موليا ولا تجهزوا على جريح و يسير بهم كماسار على (ع ) يوم البصرة امام ، در همه مراحل دعوت و فعاليت ، به تبيين اهداف و علل اقدامات خود مى پردازند و جواب و نقطه ابهامى را براى مردم باقى نمى گذارد. مخالفان سياسى و مذهبى ، با استفاده از جو آرامى كه امام ايجاد مى كند، به بيان مواضع خود مى پردازند و جواب مى شنوند.تظهر الملائكة في عسكره المبارك ويراها الناس كما كانوا يرونها إلى عهد ادريس النبي عليه السلام، وتظهر في جيشه عساكر من الجن.ليس في عسكره طعام ولا شراب الاّ حجر يحمل وان طعامهم وشرابهم من ذلك الحجر.عن المفضل قال: سمعت أبا عبدالله (عليه السلام) وقد ذكر القائم (عليه السلام) فقلت: إني لارجو أن يكون أمره في سهولة، فقال: لا يكون ذلك حتى تمسحوا العرق والعلق.

اسلاید 35: الف) سیرۀ قضاییيبلغ من ردّ المهدي المظالم، حتى لو كان تحت ضرس إنسان شيء انتزعه حتى يرده فيبلغ من عدله أن (تتمنى الأحياء الأموات) يحكم بحكم سليمان وداود في قضائه; أي بالعلم (اللدني) دون الاحتجاج بالبينة

اسلاید 36: الف) سیرۀ اقتصادیسمح بالمال يملأ الله قلوب اُمة محمد(صلى الله عليه وآله) غنىً ويسعهم عدلهيعيد المهدي الموعود ـ عجل الله فرجه ـ نظام (التسوية في العطاءإذا قام قائمنا اضمحلت القطائع فلا قطائعليبعثن الله عزوجل في هذه الامة خليفة يحثي المال حثيا ولا يعده عدایملأ قلوب امه محمد غنیويعمل فيهم بسنة نبيهم صلى الله عليه وآله وسلم حتى انه يامر مناديا فينادي: من له حاجة الي؟ فلا ياتيه الا رجل واحد

اسلاید 37: سیرۀ دینی در مقابل ادیان ومذاهبولا يبقى في الأرض بقعة عبد فيها غير الله إلاّ عُبد الله فيها ويكون الدين كله لله ولو كره المشركون يقوم بإخراج التوارة والإنجيل غير المحرّفين من غار بأنطاكية ويحاجج اليهود والنصارى بهما ويستخرج حُلي بيت المقدس ومائدة سليمان ويردها الى بيت المقدس، ويدعمه في موقفه هذا عيسى(عليه السلام) الذي (يحتج به على نصارى الروم

اسلاید 38: دین جدیدتعبير دين جديد در روايات عصر ظهور وجود ندارد و تعبيراتي مانند «سلطان جديد، امر جديد، قضا جديد، سنة جديدة» فارغ از بحث های سندی موجود در روایات مشتمل برآنها ناظر به این است که اوّلاً بسياري ازمعارف اسلامي، متناسب با سطح فرهنگ و فكر اجتماعات گذشته نبوده،يا زمينه عملى آنها وجود نداشته ثانیا اصول و احكام فراوانى دچار تحريف و دگرگونى معنوى يا موضعى گشته وثالثاً تحولات ژرف و روزافزون زندگى و حوادث عظيم جهانى و رخدادهاى گسترده و مهمى كه در همه بخشهاى زندگى انسان پديد گشته است ، راه حلها و پاسخهاى نو و تازه مى طلبد، كه رهبرى يگانه اجتماعات بشرى در اين ارتباط بايد معيارها و اصول جديد عرضه كند.

اسلاید 39: سیرۀ علمی وتکنولوژیکی – بهداشت وسلامتإذا قام قائمنا وضع الله يده على رؤوس العباد، فجمع بها عقولهم وكملت به أحلامهم إن قائمنا إذا قام مدَّ الله عز وجل لشيعتنا في أسماعهم وأبصارهم حتى لا يكون بينهم وبين القائم بريد; يكلّمهم فيسمعون وينظرون إليه وهو في مكانهإذا قام القائم أذهب الله عن كل مؤمن العاهة ورد إليه قوته

اسلاید 40: الف) سیرۀ عمرانییأمرهم بعمران المدن

اسلاید 41: سیرۀ زمان غیبتانّا غیر مهملین لمراعاتکم ولا ناسین لذکرکمدعا: روزی صد بارعیادت تشییع جنازه(يشهد الموسم فيراهم ولا يرونه)

اسلاید 42: برخی از اصلاحات حضرتهدم المقاصير التي ابتدعها بنو أمية في المساجد لعزل الإمام عن المأمومين،(15) ويعيد مقام ابراهيم(عليه السلام) الى موضعه الأصلييصنع كما صنع رسول الله(صلى الله عليه وآله)، يهدم ما كان قبله كما هدم رسول الله(صلى الله عليه وآله) ما كان قبله ويستأنف الإسلام جديداً

اسلاید 43: فتن آخر الزمانفصل اوّل: کلّیّات و مفهوم شناسیمفهوم فتهملاحمبلاء وابتلاءآخرالزمانغیبت و ظهوراشراط الساعهتحفّظ و تحفیظمصونیت و صیانت

اسلاید 44: فتن آخر الزمانفصل دوّم: مبانی و ریشه های بحثمبادی و فرایند شکل گیری فتن و ابتلائات با تأکید بر تأثیرغیبت ولیّ الهی قلمرو وحوزه های فتن و ابتلائاتمصداق شناسی فتن وابتلائات آثار فتن و ابتلائات

اسلاید 45: فتن آخر الزمانبررسی راهکار های پیشگیری از فتن و ابتلائاتبررسی راهکار های مقابله با فتن و ابتلائاتنقش ولیّ غایب درجلوگیری ودفع فتن وابتلائاتوظیفۀ علمای ربّانی درجلوگیری ودفع فتن وابتلائاتنقش حکومتهای اسلامی عصرغیبت درجلوگیری ودفع فتن وابتلائاتبررسی کارکرد سایر عناصر جامعۀ شیعی در جلوگیری ودفع فتن وابتلائات

اسلاید 46: فتن آخر الزمانإنتشار الظلم, وشيوع الجور, وانعدام الأمن والإستقرار، وشيوع الحرب والخسوف والكسوف.ينزل بأمّتي في آخر الزمان بلاء شديد من سلطانهم لم يسمع بلاء أشد منه, حتّى تضيق عنهم الأرض الرحبة, وحتّى تملأ الأرض جوراً وظلماً, لا يجد المؤمن ملجأ يلتجى إليه من الظلم, فيبعث الله عز وجل رجلاً من عترتي, فيملأ الأرض قسطاً وعدلاً كما ملئت ظلماً وجوراً, يرضى عنه ساكن السماء وساكن الأرض ... تتمنى الأحياء الأموات مما صنع الله عز وجل بأهل الأرض من خيرهخروج الدجال.قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم: (إني خاتم ألف نبي وأكثر, ما بعث نبي يتّبع إلاّ قد حذر أمّته الدجال, وإني قد بُيّن لي من أمره ما لم يُبيّن لأحد, ... معه من كل لسان, ومعه صورة الجنّة خضراء يجرى فيها الماء, وصورة النار سوداء تداخن)

اسلاید 47: فتن آخر الزمانخروج السفياني.والكلام هل أنه شخص, أم أسرة, أم فكرة؟ وهكذا الكلام في العلامة السابقة, وقد أسلفنا أن الهدف المتوخي من هذه العلامات الإشارة إلى التحذير في الوقوع في مدارس الضلال والإنحراف ومدارس الازدواجية الفكرية والمدارس الالتقاطية. نعم, لا بأس بالتعرض للحركات الممهدة قبل الظهور والحركات المناوئة قبل الظهور وحين الظهور على المستوى التنظيمي والشخصي.6 _ كسوف الشمس والقمر قبل خروج المهدي عليه السلام.أكّد الرسول الكريم صلى الله عليه وآله وسلم أن الشمس ستنكسف في شهر رمضان مرتين قبل خروج المهدي.في سنن الدار قطني: عن جابر, عن محمّد بن عليّ عليه السلام قال: (إن لمهدينا آيتين لم تكونا منذ خلق السماوات والأرض, ينكسف القمر لأوّل ليلة من رمضان, وتنكسف الشمس في النصف منه, ولم تكونا منذ خلق الله السماوات والأرض).(34)

اسلاید 48: فتن آخر الزمانالبلاء الشامل وامتلاء الأرض بالظلم والجور.مظاهر البلاء والظلم: أ _ الفتن. ب _ امتلاء الأرض بالظلم والجور والعدوان. جـ _ الحرب والطاعون.

اسلاید 49: مدل پنجم: حیات طیّبه مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (97) نحللذّات: 1. وهمی 2. خیالی 3. حسّی 4. عقلانیدرک لذائذ عقلانی در پرتو تربیت حجّت

اسلاید 50:

اسلاید 51: اصالت روحنظرات در باب ماهیّت انسانپوزیتیویستها مانند روانشناسان کلاسیک:تک ساحتی(جسم)غالب فلاسفۀ مسلمان: دوساحتی(جسم وروح)عرفان اسلامی: تک ساحتی (روح) با مرکبهای مختلف تکیۀ قرآن به روح در تعریف وتجلیل از انسانتکرار قلب وروح ونفس دربیان جوهر انساناصيل بودن روح در مقابل کانونهای دیگری مثل ذهن وقلبپایداری روحیّات در مقابل ذهنیات وخلقیات ورفتارها

اسلاید 52: اصالت عبودیتهدف خلقت انس وجن در لسان قرآنمبهم بودن الفاظی مثل کمال وتکامل برای توضیح هدف خلقتعام وخاص مطلق بودن عبودیّت وکمال

اسلاید 53: اصالت دیندلیل اصالت: انتساب به خالقانتساب به خالق دلیل لزوم تبعیّت از نسخۀ آخر دینتفاوت دین با دین وارهتبیین مفهومی ومصداقی دین توسط خود شارعشروع وختم دین با حجّت: بکم فتح الله وبکم یختمتطبیق مصداقی: شروع توحید از حجّت زندۀ هر عصرخطرمساوی بی دینی باتدیّن بدون توجّه به نسبت آن باحجت عصر

اسلاید 54: اصالت الحجّهجریان ولایت الهیّه در عالمشفاعت تکوینی وتشریعی حجج الهی در عالمسریان ولایت درهمۀ اجزای عالمجریان امام هادی وشیرهای نقاشیجریان امام عسکری ومرد راوی

اسلاید 55:

اسلاید 56: مدل هفتم: جغرافیای ظهورعلائم غیر حتمیفراگیری ظلم وجورظهور بدعتهاعلنی شدن منکراتترک امر به معروف ونهی از منکرچاچلوسی آشکارتحلیل محرمات وتحریم محللاتقلب جایگاهها در خانوادهزخرفه المساجد ... ر.ک: کتاب، صص122-126علائم حتمیخروج سفیانیخروج یمانیصیحۀ آسمانیقتل نفس زکیّهخسف در بیداءشیخ صدوق، کمال الدین وتمام النعمه، ص650.

اسلاید 57: شرایط: (زمینه‌ها، بسترها) اموری که برای قیام امام عصرلازم است. (واژة به کار رفته در روایت «یوطئون» است.)علائم: جمع علامت و به معنای نشانه است.مَلاحِم: جمع ملحمه و به معنای جنگ و کشتار است. فِتَن: جمع فتنه و به معنای آزمایش و امتحان است. أشراط: جمع شَرَط و به معنای نشانه و سر آغاز کار است.ساعه: یعنی رستاخیز. أشراط الساعه یعنی نشانه‌های قیامت. راهبرد شرایط وعلائم

اسلاید 58: 1. نشانه‌ها تنها کاشف از ظهور هستند (مانند موی سفید که نشان پیری است) اما شرایط ظهور تحقق بخش ظهور است.2. نشانه‌ها خارج از اراده‌اند اما شرط‌ها عادی و ارادی است.3. نشانه‌ها خود حاصل می‌شوند اما شرط‌ها را باید تحصیل کرد.4. نشانه‌ها لازم نیست با هم در یک زمان جمع شوند اما شرط‌ها را باید همه جمع باشند.5. نشانه‌ها دوام ندارند اما شرایط پایدار هستند.6. نشانه‌ها قابل تشخیص هستند اما شرایط چنین نیست.7. احتمال بداء در نشانه‌ها وجود دارد.8. نشانه‌ها از روایات استفاده می‌شود اما شرایط از قواعد عقلی فهمیده می‌شود.نتیجه: با توجه به موارد یاد شده شرایط مهم‌تر از نشانه‌ها هستندتفاوت شرایط ظهور با نشانه‌های ظهور

اسلاید 59: مدل یازدهم: جریان شناسی شبهات

اسلاید 60: از نگاه کتاب و سنّتاز نگاه علوم زیستی : علاقه مندی پروفسور یوخن ربکه آلمانی به اسلام به خاطر طول عمر امامطول عمر

اسلاید 61: مدل دوازدهم: ساز وکارمهندسی دینی در قرآن وحدیثتفسیر بعضی از آیات و تأویل بسیاری از آنها در موضوع مهدویت است.کتاب معجم الاحادیث الإمام المهدی: 398 آیه کتاب الامام المهدی فی القرآن و السنّة: 531 آیه در نتیجه می‌توان 400 تا 500 آیه از قرآن را مهدوی دانست که فراوانی آیات این موضوع را در قرآن شریف نشان می‌دهد.

اسلاید 62: کتاب معجم أحادیث الإمام المهدی: در هشت جلد 563 حدیث (چاپ قدیم 560) از پیامبر اسلام867 حدیث از ائمه 422 حدیث تفسیری در منتخب الاثر سه جلدی این آمار به 1287 حدیث رسیده است. این کتاب روایات را به صورت موضوع بندی آورده است.ساز وکار مهندسی در حدیث

اسلاید 63: مدل سیزدهم: ازمنظر دشمن شناسیفهمی هویدی : کلید فهم تحقق انقلاب ایران :ولایت فقیه، امام غایب و غیبت کبری «ایران من الدخل» جیمز دار مستر: می‌توان چنین افرادی (اهل شهر حلّه) را کشت اما نمی‌توان مطیع کرد. انتظار، ش1، ص97 گزارش مبلغان شمال آفریقا: یکی از مشکلات ما در تبلیغ، اعتقاد به آمدن مهدی است. انتظار، ش2، ص36 رضا شاه: قضیة امام زمان برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است.مارتین کرامر شیعه شناس و دبیر کنفرانس دانشگاه تاریخ تل آویو در سال 1365 که سیصد تن از شیعه شناسان درجة یک با سیصد مقاله کاملا تفصیلی به مدت سه روز شرکت کرده بودند، می‌گوید: موضوع کنفرانس شناخت مفاهیم محوری در تمدن شیعه بود که به نگاه سبز و نگاه سرخ رسیدیم که انقلاب ایران با امام حسین و امام زمان حفظ شده است.

اسلاید 64: مهدویّت استراتژی وحدت وحرکت وحدت حدّ اقلّ کارکرد مهدویّت است.حرکت به سمت بیداری اسلامیحرکت به سمت فتح جهان توسّط اسلام

اسلاید 65: مهدویّت استراتژی وحدت وحرکت دیدگاه استراتژیک جمهوری اسلامی نه صرفا تاکتیکمقام معظّم رهبری: «مسئله‌ى مهدويت در اسلام هم جزو مسلّمات است؛ يعنى مخصوص شيعه نيست. همه‌ى مذاهب اسلامى غايت جهان را كه اقامه‌ى حكومت حق و عدل به وسيله‌ى مهدى (عليه الصّلاة و السّلام و عجّل اللَّه فرجه) است، قبول دارند. روايات معتبر از طرق مختلف، در مذاهب گوناگون، از پيغمبر اكرم و از بزرگان نقل شده است.» بیانات در جمع اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت 1390/4/18

اسلاید 66: وحدت تئوریک از نگاه آماریبيش از سي جلد كتاب از بزرگان اهل سنّت در موضوع مهدويت الإمام المهدى(علیه السلام)، شیخ محمد باقر ایروانى، ص 11.مجموعه روایات در مورد حضرت مهدی (عج) قریب به ۶ هزار، و برخی گفته‌اند ۷ هزار روایت در كتب اهل سنت و تشیع وجود دارد.1- ابن سعد (متوفى 230 هـ) 2- ابن ابى شیبه (متوفى 235 هـ)3- احمد بن حنبل (متوفى 241 هـ) 4- بخارى (متوفى 273 هـ)5- مسلم (متوفى 261 هـ) 6- ابن ماجه (متوفى 273)7- ابوبكر اسكافى (متوفى 273 هـ) 8- ترمذى (متوفى 279 هـ)9- طبرى (متوفى 380) 10- ابن قتیبه دینورى (متوفى 276)11- بربهارى (متوفى 329) 12- حاكم نیشابورى (متوفى 405)13- بیهقى (متوفى 458) 14- خطیب بغدادى (متوفى 463)15- ابن اثیر جزرى (متوفى 606).كتاب‌هایی وباب هايي در میان شیعه و سنی داریم كه قبل از تولد حضرت نوشتند.

اسلاید 67: محور های وحدتكتاب، نبيّ، سنّت، عقل، اجماع، قبلهدشمن مشتركمشكل مشترك:تجزیه،اشغال،ترور،تخریب،سلطه (فلسطین،عراق، افغانستان،سوریّه، بحرین، ...)شگرد دشمن:اختلافات نژادی وقومی(عرب،کرد وفارس وترک وبلوچ)، اختلافات سیاسی ومرزی(نطفۀ جنگ: رود و...، تفاوت های فقهی وکلامی(تکفیر)شگردقرآن:المسلمون ید واحده علی من سواهم،کافران مشترک: غلات ونواصبمحبّت به اهل بیت وارادت به اصحاباگرمراد باز گشت به سیرۀ نبی واصحاب است همۀ ما سلفی هستیم.منظوراز وحدت زندگی در کنار همدیگر نه کنار گذاشتن بی دلیل عقاید

اسلاید 68: مستندات محوریّت مهدویّت در وحدت شیعه وسنّی 1كتاب عون المعبود كه شرح كتاب سنن ابى داوود : بدان كه در طول اعصار، مشهور بین همه اهل اسلام، این است كه حتماً، در آخرالزمان، مردى از اهل بیت(علیهم السلام) ظهور مى كند كه دین را یارى، و عدل را آشكار مى كند... نامش، مهدى است و عیسى، بعد از مهدى یا هم زمان با مهدى، نزول، و او را در كشتن دجال یارى، و در نماز به او اقتدا مى كند. احادیث مربوط به مهدى (عج) را عدّه اى از بزرگان آورده اند، از آن جمله است، ابوداوود، ترمذى، ابن ماجه، حاكم، طبرانى، ابویعلى. سند این احادیث، برخى، صحیح و برخى دیگر، حسن و یا ضعیف است. عون المعبود، (شرح سنن ابى داود)، ج 11، ص 362 احادیث مهدى(علیه السلام) به طرق گوناگون و متعدّد، از صحابه نقل، و بعد از آنان، از تابعان، نقل شده است، به گونه اى كه مجموع آن ها، مفید علم قطعى است. به همین دلیل، ایمان به ظهور مهدى، واجب است، همان گونه اى كه این وجوب، در نزد اهل علم ثابت بوده و در عقائد اهل سنت و جماعت، مدوّن شده است. نظم المتناثر فى الحدیث المتواتر، ص 226. 

اسلاید 69: مستندات محوریّت مهدویّت در وحدت شیعه وسنّی 2ابن كثیر : مهدى، در آخرالزمان مى آید و زمین را پر از عدل و قسط مى كند، همان گونه كه پر از جور و ظلم شده است. ما، احادیث مربوط به مهدى را در جلد جداگانه اى گرد آوردیم، همان گونه كه ابوداوود در سنن خود، كتاب جداگانه اى را به آن اختصاص داده است.البدایه و النهایه، ج 6، ص 281.ا

اسلاید 70: مستندات محوریّت مهدویّت در وحدت شیعه وسنّی 3 عن النبى(صلى الله علیه وآله): «لا تقوم الساعهُ حتّى تملأ الأرض ظلماً و جوراً و عدواناً ثم یخرج من أهل بیتى مَن یملأها قسطاً وعدلا كما ملئت ظلماً و جوراً مسند احمد، ج 3، ص 36، ح 10920 كنزالعمال، ج 14، ص 271، ح 38691.عبدالله بن عمر : المهدى الذى ینزل علیه عیسى بن مریم و یصلى خلفه عیسى(علیه السلام) الفتن، ج 1، ص 373، نعیم بن حماد المروزى، مكتبه التوحید، قاهره، چاپ اوّل، 1412. « المهدی (عج) من عترتی من ولد فاطمه(س) ». السنن الوارده فی الفتن و غوائلها و الساعه و اشراطها، عثمان بن سعید المقری، ج 5، ص 1057حافظ سلیمان حنفی می گوید: «خبر معلوم نزد محققان و موثقان این است که ولادت قائم (عج ) در شب پانزدهم شعبان (255 ق) در شهر سامرا واقع شده است».  ینابیع المودة، شیخ سلیمان قندوزی حنفی، ص179. آیه الله العظمی صافی بیش از هفتاد و هفت نفر از علمای اهل سنت را نام می برد که هر یک، به نحوی، ولادت آن حضرت را بیان کرده اند. امامت و مهدویت، ج2، ص 56 ـ 241، چاپ بهمن، نوبت اول .فتاوای چهارگانه صادره در حق فرد منکر اعتقاد به ظهور امام مهدی (عج) است.(ابن حجر هیثمی شافعی، 2. شیخ احمد ابوسرور بن صباحنفی، 3. شیخ محمد بن محمد خطابی مالکی، 4. شیخ یحیی بن محمد حنبلی.): شخص منکر اعتقاد به ظهور باید مجازات شود و تصریح کرده اند که واجب است که چنین شخصی را بزنند و او را تحقیر کنند، تا ادب شود و به حق روی آورد و در غیر این صورت واجب القتل و مهدور الدم است. البرهان علی علامات مهدی آخرالزمان، ص183 – 187.اختلافات: نسب(حسن،حسین، عباس)، غیبت وطول عمر، عصمت

اسلاید 71: شذوذات در ردّ مهدویّتابن خلدون در تاریخ خود، احادیث مهدویّت را ضعیف مى شمارد. تاریخ ابن خلدون، ج 1، ص 199.رشید رضا (مؤلف تفسیر المنار) در ذیل آیه ى سى و دوم سوره ى توبه، به ضعیف بودن احادیث مربوط به مهدویت اشاره مى كند. تفسیر المنار، ج 10، ص 393، ج 9، ص 499 ـ 507.خود ابن خلدون، در بیان عقیده ى مسلمانان در مورد امام مهدى(علیه السلام)مى نویسد: مشهور بین همه ى اهل اسلام، این است كه حتماً، در آخرالزمان، مردى از اهل بیت(علیهم السلام) ظهور مى كند كه دین را حمایت، و عدل را آشكار مى كند و مسلمانان از او پیروى مى كنند و او بر ممالك اسلامى استیلا مى یابد. آن شخص، مهدى نامیده مى شود.» تاریخ ابن خلدون، ج 1، ص 555، فصل 52.

اسلاید 72: مسأله شناسی 1:رجعتچهل و ششم : انقطاع سلطنت جابران و دولت ظالمان در دنيا، به وجود آن جناب كه ديگر در روى زمين پادشاهى نخواهند كرد؛ زيرا دولت آن حضرت ، متّصل شود به قيامت ، بنا بر راءى بعضى از علما، يا به رجعت ساير ائمه عليهم السلام ، بنابر راءى جماعتى و ظواهر اخبار بسيار بلكه تصانيف متعدّده در اين باب تاءليف فرمودند يا به دولت فرزندان آن حضرت .چنانكه شيخ مفيد در (ارشاد) فرمود كه : (نيست بعد از دولت قائم عليه السلام براى احدى دولتى ، مگر آنچه در روايت رسيده از سلطنت فرزندان آن ان شاء اللّه تعالى و به نحو قطع و بَت نرسيده .)بيشتر روايات اين است كه : (نمى رود مهدى عليه السلام مگر چهل روز پيش از قيامت .) تا آخر كه فرموده و مكرّر حضرت صادق عليه السلام به اين بيت مترنّم بودند:لكل اناس دولة يرقبونها ودولتنا فى آخر الدهر يظهرو در (غيبت ) نعمانى روايت شده از امام باقر عليه السلام كه فرمود: (دولت ما آخر دولتهاست و نمى ماند اهل بيتى كه براى ايشان دولتى است مگر آنكه سلطنت خواهند كرد پيش از ما، تا اينكه نگويند هرگاه كه بينند سيره و سلوك ما را كه هرگاه ما سلطنت مى كرديم ، سلوك مى نموديم مثل سلوك اين جماعت و اين است قول خداى عزّوجلّ: وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ.(59)در (غيبت ) فضل بن شاذان همين خبر را به سند صحيح روايت كرده از حضرت صادق عليه السلام .پوشيده نماند كه از آنچه ذكر كرديم نمونه اى است از خصايص و تشريفات الهيّه مهدويّه كه معلوم مى شود اندكى از مقامات عاليه آن حضرت صلوات اللّه عليه و بزرگى سلطنت آن جناب كه كسى نديده و نشنيده و نخواهد ديد و رفع مى شود استغراب بعض آنچه وارد شده در حق آن حضرت .شيخ نعمانى در (غيبت ) خود روايت كرده كه : كسى پرسيد از حضرت صادق عليه السلام كه : (آيا قائم عليه السلام متولد شده ؟)فرمود: (نه ! اگر من او را درك كنم ، هر آينه خدمت مى كنم او را، در ايّام حيات خود.)ر. ک: النجم الثاقب، باب سوّم، فصل دوّم، مطلب چهل وششم

اسلاید 73: مسأله شناسی 1:رجعتاحادیث: لا خير في العيش بعدهوذكر الطبرسي في اعلام الورى في آخر الباب الرابع أنه قد جاءت الرواية الصحيحة أنه ليس بعد دولة المهدي عليه السلام دولة الا ما ورد من قيام ولده مقامه الا ما شاء الله ولم ترد على القطع والبت وأكثر الروايات انه لن يمضي من الدنيا الا قبل القيامة بأربعين يوما يكون فيها الهرج وعلامة خروج الاموات وقيام الساعة والله اعلم. أقول: قد ورد في ذلك روايات وقد ذكرها المصنف - رحمه الله - في المجلد السابع باب الاضطرار إلى الحجة منها ما رواه الصدوق في كمال الدين ج 1 ص 339 باب اتصال الوصية باسناده عن عبد الله بن سليمان العامري عن أبي عبد الله عليه السلام قال: ما زالت الارض الا ولله تعالى فيها حجة يعرف الحلال من الحرام، ويدعو إلى سبيل الله، ولا تنقطع الحجة من الارض الا أربعين يوما قبل القيامة، وإذا رفعت الحجة، أغلق باب التوبة فلا ينفع نفسا ايمانها لم تكن آمنت من قبل الاية. اولئك شرار خلق الله وهم الذين يقوم عليهم القيامة. وروى مثله البرقي في المحاسن كتاب مصابيح الظلم الباب 21 تحت الرقم 202 (ص 236) بتغيير يسير، والظاهر أن ذلك كان معتقد الشيعة في الصدر الاول

اسلاید 74: آدرس سایت مرکز مطالعات راهبردی وآرمانیwww.imis.epage.irsaviour255@gmail.com09192511802

اسلاید 75: معرّفی کتابصالح نیا، یحیی، تنها بر فراز(درسنامۀ پژوهشی مهدویّت)، مؤسسۀ آینده سازانمکیال المکارم، موسوی اصفهانی، محمد تقی، جمکرانتو می آیی، صفائی، علی، مؤسسۀ لیله القدر

اسلاید 76: فیلمها ونواهاتشرف علی بن مهزیارتوضیح نقشه شهید عزیز اللهیاصرار نوجوان

اسلاید 77: مهدویّت وآخرالزمان در آئینۀ رسانه

اسلاید 78: مبنای اختلاف در کار رسانه ایتقسیم فلسفی لذّات: 1. وهمی 2. خیالی 3. حسّی 4. شهودی و عقلانیجهت گیری رسانۀ دوست: قبول لذائذ سه گانۀ اوّل و ترویج درک لذائذ عقلانی در پرتو تربیت حجّتجهت گیری رسانۀ دشمن: ترویج لذائذ سه گانۀ اوّل و غفلت زایی و ذائقه سوزی در درک لذائذ شهودی و عقلانی

اسلاید 79: محتوای آسیب های احتمالی در رسانهامید زدایی(با توجّه به تعریف وکارکرد انتظار فرج)عمل زداییاعتقاد زداییمحبّت زدایی ( خشن وانمود کردن منجی)خرافاتی نشان دادن(غیر معقول وانمود کردن) – خرافاتی کردننگرش تک بعدی(خوابها وتشرّفات)نگاه به غربشکل دهی بسیاری از ارزش های اخلاقی و دینی کودکان و نوجوانان :فرشته، شیطان، مسیح، منجیسینما و فیلم از جنس سرگرمی است و روحیّه را ناخود آگاه شکل می دهد.اگر هالیوود را تعطیل کنند فروش البسه و اسلحه آمریکایی به یک چهارم تنزل پیدا می کند مدیریت آخرالزمانی تنها با اعتقادات آدمی کار ندارد بلکه با مدل موضع گیری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی او نیز سروکار دارد.جرج بوش خیلی از این ادبیات مانند محور شیطانی که محور شرارت بود، استفاده می کرد که مشخص است آموزه های شبکه تی بی ان به تدریج دارد وارد سیاست می شود.

اسلاید 80: قالب های آسیبتخریب و هدم (فراموشاندن وصورت مسأله را پاک کردن)تحریف و تغییر(مسخ اعتقاد و تبدیل نقطۀ قوّت به نقطۀ ضعف)تبدیل(بدل سازی وسوء استفاده از همان عقیده)ترویج وتوسعه وجهت دادن( به نام مهدویّت وبه کام شیطان پرستی و عرفان های بدلی)

اسلاید 81: روش نقدتوصیفتحلیلتفسیرارزش گذاری

اسلاید 82: نقد نقدبزرگ کردن دشمنغلو در برنامه ریزی دقیق آنهانماد سازیزنده کردن ایدئولوژی های مردۀ غرب وشرقنادید گرفتن سنن الهی و مشیّت تامّۀ الهیترویج سکس وخشونت و فرقه ها ونمادها به بهانۀ نقدورود ناقد در عرصه های غیر کارشناسی(مثل مستند 50 قسمتی)

اسلاید 83: ژانر آخر الزمان•آخرالزمان طبیعی: •آخرالزمان تکنولوژی و علمی- تخیلی• آخرالزمان اسطوره ای و قهرمانی• آخرالزمان دینی

اسلاید 84: آخرالزمان طبیعی: وقوع حوادثی مانند: گردباد، سیل، زلزله، آتشفشان و برخورد شهاب سنگهای عظیم به کره زمین و پیدایش شرایط آخرالزمانیدر برخی موارد هم مشاهده می شود که به دلیل دخالتهای نابجای انسان در پروسه های طبیعی و دستکاریهای ژنتیک، هیولاهای ناشناخته ای از دل طبیعت پدیدار می شوند و حیات بشر را به مخاطره می افکنند. نمونه ها: فیلمهایی نظیر: برخورد عمیق، آرماگدون، قله دانته، دنیای آب، گودزیلا و پارک ژوراسیک، روز پس از فردا ، فیلم 2012نتیجه و پایان فیلم: ظهوریک منجی غربی - کشف علت حادثه -نجات جهان – تنبیه خطاکاران

اسلاید 85: 2012

اسلاید 86: آخرالزمان تکنولوژی و علمی- تخیلینمونه ها:دکتر فرانکشتاین ترمیناتور 1-3ماتریکس 1-3مرد عنکبوتی 1-4 بتمن(آغاز( بتمن(سلطان تاریکی( بتمن(بازگشت سلطان تاریکی)تبدیل شونده ها 1-2مرد آهنین 1-2 روز استقلال(1996)چالشی وسیع میان انسان و مصنوعات ساخته دست بشر(ماشین های قوی یا موجودات زنده ای که با مهندسی ژنتیک تغییر کرده اند )عنصر پنجمجنگ ستارگان 1-6سیاره میمون ها(1968( غارتگر 1-2پسر جهنمی 1-2ادیسه 2005

اسلاید 87: آخرالزمان اسطوره ای و قهرمانی«آخرالزمان اسطوره ای»:آنتاگونیست از آن سوی مرز واقعیت و رؤیا و از دنیای رمزآلود افسانه و اسطوره های کهن سر برمی دارد و به دنیای امروز پا می گذارد و پارادوکس ماهوی آنتاگونیست با دنیای مدرن امروز، شرایط آخرالزمانی را پدید می آورد. در این گونه آثار، منجی و یاران او هیچ چاره ای جز سفر به دنیای اسرارآمیز اسطوره و خیال ندارند؛ زیرا هیچ سلاح و شیوه مدرنی بر آنتاگونیست ما قبل تاریخی کارگر نیست و صرفا او را با تمهیدات اسرارآمیزی از جنس خود او می توان از میان برداشت. سرانجام با کشف یک طلسم یا ابزاری سحرآمیز، قدرت جادویی آنتاگونیست باطل می شود و بحران فرو می نشیند. مصادیق : «مومیایی»، «بازگشت مومیایی»، «عقرب شاه» و «ارباب حلقه ها»، نارنیا، افسانه آرتور، مجموعه های کره ای

اسلاید 88: آخرالزمان دینی«آخرالزمان دینی» : این رویکرد به دو شیوه: پرداخت مستقیم یا رویکرد نمادین و استعاری، شرایط آخرالزمانی را به تصویر می کشد. در این رویکرد آنتاگونیست در قالب یک ضد ارزش دینی (مثلاً: شیطان، ضد مسیح یا دجال) در یک زمان خاص از زندان خود رها می شود و حیات بشر را بر روی کره زمین مورد تهدید قرار می دهد. طبعا در این قبیل آثار، منجی یک شخصیت متدین (مثلا یک کشیش یا یک قدیس) است که با تلفیقی از ایمان و شهامت و ایثار، آنتاگونیست را شکست می دهد و سحر شیطان را باطل می کند. در این قبیل آثار گاهی مسیح و گاهی پیروان او محور مقابله با شرارت اند و در پروسه ای تقدیری و حساب شده، شیطان را مقهور و منکوب می کنند. فیلمهایی نظیر، «جن گیر ۱و۲»، «طالع نحس ۳» و «پایان روزگار» ،امگاکد2

اسلاید 89: فیلمها و مستنداتشگردها و نمونه هادرسینمای غرب

اسلاید 90: اسلام هراسیلینک اسلام با خشونت

اسلاید 91: مجموعۀ صحنه های وحشت زا از اسلام

اسلاید 92: پاسپورت

اسلاید 93: لورنس عربستان

اسلاید 94: لینک ایرانیها با شرارت درعین ضعف ونادانیایرانیها قوم زمینه ساز ظهور منجی اند.

اسلاید 95: آرگو

اسلاید 96: تبلیغات سامسونگ

اسلاید 97: بدون دخترم هرگز

اسلاید 98: 300

اسلاید 99: Jerusalem Countdown

اسلاید 100: آشوب

اسلاید 101: تخریب نماد های اسلامی ایرانی پرچم ایران

اسلاید 102: کشتی گیر

اسلاید 103: …قرآن، شهادتین، تکبیر، عمامه، چفیه، عرقچین، :body

اسلاید 104: شرطی کردن منفی به عناوین اسلامی

اسلاید 105: اسم رهبران مسلمانان

اسلاید 106: علی مولا

اسلاید 107: حضرت امام

اسلاید 108: رهبر ایران

اسلاید 109: ایجاد تصوّرات موهوم وشیطانی از منجیسوء استفاده از اشعار نوستراداموس

اسلاید 110: سوء استفاده از اشعار نوستراداموس

اسلاید 111: سوء استفاده از اشعار نوستراداموس

اسلاید 112: نوسترآداموس

اسلاید 113: نقد فیلم ماتریکس به عنوان نمونهسه گانه ماتریکس از موفق آمیز ترین این فیلمها بوده است. ماتریكس مجموعاً در سه قسمت، فروشى قریب به پنج برابر هزینه ساخت، یعنى 5/2 میلیارد دلار (قریب دو هزار میلیارد تومان) داشته است. بیشتر بینندگان این فیلم ایرانى ها بوده اند.(به نقل از خبرگزاری فارس:شهریور89)توصیف: فیلم ماتریکس در صدد است تا دنیای ساختگی در دویست سال آینده را به تصویر کشد که در این دنیا، بشریت محدود و زندانی در دستان نوعی از تکنولوژی است که خود سازنده آن بوده، که این تکنولوژی فوق پیشرفته، دامن گیر خودش شده و باعث سلطه این تکنولوژی بر انسان ها می شود. ماتریکس در جستجوی معرفی یک منجی است تا مردم را از دست سلطه این تکنولوژی پیشرفته برهاند. نیو  همان منجی است که آموزش هایی دیده و مهارتهایی دارد که به یاری آنها به کمک مردم می شتابد و با مبارزه خستگی ناپذیرش با مأمورهاُ، بالاخره آن ها را شکست می دهد وباعث رهایی نسبی خود و گروهش از دست مأمورین می شود. تحلیل: این فیلم با خلط مفاهیمی تازه، میان حقیقت و مجاز و با استفاده از مفاهیم فلسفى و اسطوره ها و نمادهاى بسیار، به ترویج انواع سوفیسم، شك گرایى و نسبى اندیشى مى پردازداین فیلم که به دست برادران یهودی واچوفسکی ساخته شده، می خواهد سرزمین موعودی را به نام زایون یا همان صهیون را به مخاطب معرفی کند و اینطور بگوید که قرار است کسی از این سرزمین ظهور  کند که منجی بشریت است. این فیلم علاوه بر نقد فضاى فناورى زده معاصر، وابستگى قطعى بشر به ابزار ساخته شده تمدن غرب را هم به رسمیت مى شناسد. این فیلم برخى انسان ها را اسیر و دربند فناورى ماتریكس نمایش مى دهد، ولى راهكار برون رفت از این معضل را هم مادى تعریف مى كند و زندگى بدون ماشین را محال مى داند.

اسلاید 114: ماتریکس

اسلاید 115: نابودگر

اسلاید 116: جن گیر

اسلاید 117: تأثیر گذاری مثبت مهدویّتاسلام خواهی در بین غیر مسلمین

اسلاید 118: هوگو چاوز

اسلاید 119: اختاپوس هالیوود و فیلمهای آخرالزمان

اسلاید 120: آدرس سایت مرکز مطالعات راهبردی وآرمانیwww.imis.epage.irsaviour255@gmail.com09192511802

اسلاید 121: معرّفی کتابصالح نیا، یحیی، تنها بر فراز(درسنامۀ پژوهشی مهدویّت)، مؤسسۀ آینده سازانمکیال المکارم، موسوی اصفهانی، محمد تقی، جمکرانتو می آیی، صفائی، علی، مؤسسۀ لیله القدر

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان