صفحه 1:

صفحه 2:
۰ = _ eo PI eee eee alee) je ‏لا‎ ‎OVS Os Pano) Wr ae CoA MES ea 0 ‏ا‎ es ‏آن رفتار‎ SPE ‏كلست عرد رمد سلس‎ /

صفحه 3:

صفحه 4:
آآزمون مهارتهاءا .

صفحه 5:
تا تلا مت آموخته ها ومهارتها و استعدادهاى افراد را مى سنجدكه ۱ ‏لا ل‎ Cee Cn AN Adee ene ‏ديكر ا‎

صفحه 6:
این دسته از آزمونهای توانایی یا آماد گی فرد را برای انجام دادن كارهايى كه در يبش دارد وهمجنين ظرفيت او را براى اد گیربهای ملک می سنجد بطو رکلی این آزمونها اظر ب یت مر را

صفحه 7:
اين ازمونها دانش ومهارتهايى را كه فرد تا لحظه اجراى آزمون كسب كرده است اندازه مى كيرد و بر خلاف آزمونهای استعداد ناظر به گذشته اند يعنى براى تعيين آموختهای قبلی, است.. ‎ae‏ آزمونهای,وباضی. فیز یک مهار ها فا

صفحه 8:
آزمونهای عاطفی رمون شخ ۴ | ‎RES PTR‏ وغيره

صفحه 9:
و ‎om‏ lee ‏ا‎ Carer eis ‏می دهد. ی آن اعداد را به ارزشيابى بدل‎ ‏وت‎ 7 ل ين سن

صفحه 10:
تفارت اندارد ی تست 0 ‏ال‎ ‎7 EEE 7

صفحه 11:
‎ey‏ اين ارزشيابى عملكرد فرد با آزمون ‎ia‏ 2 5 شوند گان دیگر سنجیده می شود. ‎

صفحه 12:
۱ ‎SN‏ داز رس ‎as‏ = همان آزمون را ‎ae‏ ‏۳ ‏منظور ميزان ۱ رسیدن به هدفهای 42997 کار شخصیت وسایر جنبه های ene ا اك یس ی صورت طبيعى يراكنده است. 6

صفحه 13:

صفحه 14:
ee eee ea co

صفحه 15:
6

صفحه 16:
= Bsc ean De ‏ياد كيرى آزمون شوند كان وروشهاى مناسب رفع مشكل نه كار مى‎ 9) A en ROPE (5c ci ‏سب‎ TPP Ce rene Prey toe bromtre rors is ©

صفحه 17:
در ابتدائى دوره آموزش we

صفحه 18:
6

صفحه 19:
©

صفحه 20:
اشنايس«ساووتحومء تهيه آزمون يبشرفت تحصيلى از طريق ی رد > م و وي ا ا Cy

صفحه 21:
« ینابر تعریف» هدفهای آموزشی رفتاری هدفهای هستند ليد ار 0 ار سس رفتار قابل آنداژه كيرى يا اصطلاحاً عملكرة"ناد كيرنده 60

صفحه 22:
>> تا ,منظور,و,رمقصد خود را از به روشنی معلوم نماید که در ‎ear orl‏ إيايان درس جه انتظارى از ‎Se CEE n F‏ ۱ آنها می رود. یس — ‎eo

صفحه 23:
‎Ss eS =e‏ ا ا ا ل اد كتاب علوم سال,رسوم دوردمء راهنمايى تحت عنوان (جرا از اي 2 ‎ ‏لحك

صفحه 24:
xs ‏ها‎ clas ری در نمونه سوال تعیین ویز گبهای هدفهای رفت حل ارالك اس وت ۳ ۱ Ca

صفحه 25:
EY eee Sood : ‏براى تهيته طرح درس‎ we . ‏دادن جوه‌سیزء محتوا وتکک تکك هدفها را در نظر بگیرد‎ Cr

صفحه 26:
۳ سل تعیین هدفهای"ژفتاری eo

صفحه 27:
‎ere ee OU Jee "‏ نيستند و انتظار از آزمون,شوندهگان دقیق مشخص نیست. ‎ ‏۳۳ مح نیت ‎

صفحه 28:
‎te ea‏ نه بخشهای مختلف ‎cr

صفحه 29:
— Sean = ot isbe g lls OT cyt pT Bye Sigel ‎ares ۳"‏ ررك م يف : ‎i‏ = ص داده شود ‏حك

صفحه 30:
جدول دو بعدی محتوا وهدف " این جدول دو بعدی است با تعداد ردیف وستول متناسب با محتوای درس _ fears) a) Fae bers eer ere rer roe ic bs ere es تعداد سوال ۱7 اک

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
9

صفحه 35:
es ee ee 7 ‏ختی,: آزمونهای‎ rr 1 ‏ا‎ cenit ee) i رد es.

صفحه 36:
تن پاسخ ؛اين آزمونها حد واسط دو نوع ‎eer‏ 9 است

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
آنجه را كه به نظرشما بايد در يكك برنامه امتحان يكك كك وررورونوكاكنجانيده شود بنو يسيد؟ 0 لحت

صفحه 40:
دراین آزمون که آزمون شونده در ياسخ دادن آزاد وسستن ‎cere NOY cairn ae‏ ل 0 ‎esi a el ceria coe‏

صفحه 41:
ee 30 ‏رادي‎ et ۵ ial ‏با‎ ۳

صفحه 42:
الت د لا را ‎Peon UT ie‏ ا ا ‎Pee‏ ‎ee ie Neo‏ (Rien ‏ا‎ 9

صفحه 43:
9

صفحه 44:
نمونه کوچکی ازمحتوای درس و هدفها را اندازه می گیرد. و سرا رو ا | oa

صفحه 45:
1 ليحك بشتری از هدفهای ‎See eee ene srol‏ را زک( به جای 9 توّبت چندین نوبت امتحان به عمل آید. دقت لازم به هنگام:نوشتن صورت سوالها .تا هم آزمون شوند گان 9

صفحه 46:
رسم جدول مشخصات تا اينکه سوالها به طورمستقیم با هدفهای موز 0 رت تب مقر 9

صفحه 47:
قواعد تهیه سوالهای قتریحی در رابطه — با متن سوالها ا" موقعيت جديد استفاده شود eS ‏لمات چه کت‎ ‏و‎

صفحه 48:
یز سب وس و ا هی نع رت نوی سس نت | سس تن بوتوئفي ا ا ‎i a‏ لضم 9

صفحه 49:
نام صاحان تصحح مجدد تو سط همکاران دیکر

صفحه 50:
| پرسش شفاهی را نمی توان نوعى آزمون كه از نتايج آن براق ثمره گذاری میزان باد گیری استفاده کرد . امّا برای بهبود روشهاء دا ۱ دانش آموزان ومعلم نکات مهم سوال را برطرف نمایند ومفید بودن ا 0 ry

صفحه 51:
ات ‎nr‏ ‎ee seen‏ پایین طرح می شود تشکیل مى يابد. —= —— ——— 9

صفحه 52:
SOP gale Spee II Ce eS ‏می شود که پاسخ کوتاهی دارد.‎ اد کرردنی»نوسووال به صورت یک جمله ناقص نوشته می شود که | 66

صفحه 53:
دهای ریاضی وحل کردن معادله

صفحه 54:
Ca

صفحه 55:
مه كاين تر ‎epi SUSI‏ — وف سرع ‎ee‏ وه

صفحه 56:
هر سوال موضوع مهمی باشد

صفحه 57:

صفحه 58:
این گونه سوالها در ریاضیات »علوم ‎rere ie‏ 7 ‎CE)‏ ل ا كه :امتبازيسهمم[ؤمونهاى مسائل عددى اين است كه مى توان آنها رادر ‎sete‏ تأزه به كار برد تا توانايى شا کر نامر کر ند گان كمد و6

صفحه 59:
۰۰۰ ۰ 6

صفحه 60:
arate 0-7 = ss ‏ك2‎ mer Sil ‏در تارب‎ eo

صفحه 61:

صفحه 62:
توضیح مختصر آزمونهای عینی صحیح و غلط: ل م ‎ara del i) —‏ 0[ 7 سس 0 0 ل عر 66

صفحه 63:
See eee Oe ne ae 00 ee a 66

صفحه 64:
‎aoe‏ ح ا ال ‎ors) ‘ee Pe eee nse) rab)‏ استفاده ‎Ss‏ سس ‎ ‎oa

صفحه 65:

صفحه 66:
ف 8ك سس ريد اطلاعات جزئی دی تعداد سوالات در هر لس نی يدل ل رت ‎cay ae‏ تس جر arte > - م0

صفحه 67:
4 ‏رد و اسر‎ 52: en (ES Si | We Oe ‏ا‎ ae laa (Oy, = اا 0 ۲

صفحه 68:

صفحه 69:
ا وروی .تون دیگر نشان دهنده لك

صفحه 70:
1 Pere D ge ony ee 0 vir

صفحه 71:

صفحه 72:
شام لا ۳9ات که هر یک از آنها از یک قسمت لقسي ساس هی اس

صفحه 73:

صفحه 74:
۱ ecg ار لحاظ ‎oy ac cape i‏ ل باشد امکان حدس زدن چهار كز ينه اى ,رابج يتويد

صفحه 75:
Pass | ae

صفحه 76:
*نوع تا گزینه درست آنوع منفی ۳ 6

صفحه 77:
‎Gre aay)‏ کح ‏¥ ا ‎eC‏ ۱ امکان,چدس کمتر نسبت به آزمون صحیح وغلط ‎se. ‎Ps ‏یس سس م؟ ‎cor‏ ‏73 ده ‎— ‎

صفحه 78:
امکان تنبیه دا نش آموز قوی

صفحه 79:

صفحه 80:
| حوووا ری زا تگرار مطلب |= — | ور فا مد ۱۱ ad — PO ge | = 9۰

صفحه 81:

صفحه 82:
سک وو

صفحه 83:
بهترین شیوه این است که کتاب. رابه دلخواه باز کنید و به صفحه ای که شماره آن فرد است نگاه کند اگر صفجهای راربا مک هد ب كنيد و 1 66

صفحه 84:
‎Mee ۸‏ 0 گراینه انتعواافی-جای تصادفی داشته باشد ‏۸4 ری ار ‏ی ‏0۳95 ب 22 ‎Ca

صفحه 85:
سب ‎ieee‏ بتإلااى ۳ * کلاس سوم واتجهنارم : سوالهای سه تا چهار گزینه ای ادن نت 3 زسژالهای چهار,تا,پنچگورینه:

صفحه 86:
اولين كام در اجراى آزمونهاى ييشرفته تحصيلى آماده سازى ‎el‏ 0 0 1 ۱ 05 ن سؤالهاى 0# oo

صفحه 87:

صفحه 88:
سوالهای صحیح -غلط مر ۱ سوالهای چند گزاینهاای رت لح 66

صفحه 89:
69.

صفحه 90:
طبقهبندی مدفهای ‏ مس براسا س5 فاك ا 00 الت تع ا وتيك و كان ‎Bose‏ ‏کمک به معلمان » کدام مطلب ۳ آموخته شده کدام مطلب آموخته ۱ نشده است اا ا ‎eS‏ ‏شوند گان؟ * = سازمان اصل مطالب را حفظ كردن ۳ ‎waste‏ ملت به هم خوردن نظم فکری آزمون شوندگان

صفحه 91:

صفحه 92:

صفحه 93:

صفحه 94:
9

صفحه 95:
al ays eR a 2 a " ‏دانش آموزی به ۴۵ سوال پاسخ داده و از اين تعداد ۶ سوّال خلط‎ ۱۱ ‏لت‎ (Deni) ad — 4 ‎ss 77-1‏ - نمره اصلاح شده ‏وه

صفحه 96:
سس ۳ وارسییک به یک سژالها و تعیین میزان دقت و ad vies Aa 66

صفحه 97:
د _بدون پاسخ تعداد تعداد تعداد. . نعداد

صفحه 98:
Sa Sree eee weet سس" تعداد افرادٍ گروه بالا را که هر یک از گزینه ها را انتخاب كرد 7 * تعداد افراد كروه يايينيرا كه هر كك از كزينورهل اد افر اد 66

صفحه 99:
درصد کل افراد یک گروه که می دهند ضریب دشواری آن سوال است اسان بای رح ‎Reape ee‏ 0 2 ارد — << ضریب یادا تا سس ۱۳ سرد ۷ توجه : هر آندازهض ریب دشواری به صد نزدیک باشد موا Peer errs irs) eo

صفحه 100:
0 2 مرح« oo

صفحه 101:
‎See ae‏ ره وید ‎

صفحه 102:
PUI ei ne CD Eee Ieee eS) a ‏را ری بارس را ار رت‎ ‏قد ست .د حر اک مق این‎ oe,

صفحه 103:
توجه : سؤالهاى خوب يكك سب آزمون آنهایی هستند که Oa Te ‏وضریب تمیز بالایی باشند‎ 09

صفحه 104:
هر گزینه انحرافی دست کم باید یکک نفر از افراد گروه ‎rare‏ 1۱ ت حك 2 گروه تعداد افراد. گ 2

صفحه 105:
۷سوالهایی که ضریب دشواری آنها بسیار بالا يا بسيار يايين ‎ck eee en —‏ ۱ نظر قرار گیرند.. برد مات مسزت ثر بار 09

صفحه 106:
۳ آشنایی,بلویکی از ویژ گیهای مهم آزمونهای روانی و پرودی ؛ يعنى ‎OE Ane en‏ ‎as ۳‏ لت ی ‎

صفحه 107:

صفحه 108:
ماس ات لب سس 7 آزمون براى تحقق ‎tary‏ ا ا ‎OO eee CON‏

صفحه 109:

صفحه 110:
‎ee‏ ل سحاد وك ‎ee 00 CRIP aOR IC RORY) eee) ce‏ كاف انجام ‎S1S‏ ار ات ‎ ‎ ‎ ‏سس ‎ ‎ ‎0

صفحه 111:
— ager متسس عي ها ا 0

صفحه 112:
۱ ‏را‎ ‎EE mas aa 6

صفحه 113:
COP SINC res yea | ‏به‎ Ena Me cae 2 Lye 5 siren * 6

صفحه 114:
‎eee a trol‏ فقیت ‎ ‎ ‎Se ve a ‎006

صفحه 115:
5 ات — "سوساج BEST Beer SRC in Basic aoe ‏لس رت ا‎ = 6

صفحه 116:
مذال روایی سازه يكك ا زموونيخواندن و فهميدن (درك مطلب ) در صورتي داراى.روايى سازه است كه نمرات اك مستفیما,به 0 0 مطالب خواندنی مریو ۳ ao

صفحه 117:
کرلینجر ( 52۲۷۴۳۲ : «سازه یک مفهوم است ‏ اما بو( ‎eee‏ تن 0 و کوب 5 ae

صفحه 118:
‎TC Beaches myo 0r 710‏ 0[ . روابى » تعيين ضَتراتت يايابيئ ونحوه استفاده از آن در ‎ ‎6

صفحه 119:
1 es lee Ome 0 ‏ی ی رس‎ 4. Te ees وی ها ‎awl‏ 1۳/۷00 رن ao

صفحه 120:
00

صفحه 121:
را نب 11 كك ضریب همبستگی دو نیمه آزمون- 77

صفحه 122:
وت و یی ركم وح باشد ضریب پایایی کل آزمون برابر است با : _ = Ue ‏ات‎ ‎6C 5‏ کت ‏وه

صفحه 123:
در این روش نیز آزمون تنها یک بار اجرا می شود . در این ا ۱ لور على اب د .اين دو » جهت وه

صفحه 124:
7 وت رم — -

صفحه 125:
| | ‎eo‏ یا مریع 55 مس لا تعداد سؤالهاى آزمون- آ 5000 ‏إنسبت دانش موزانى مش ال باخ درست داده اند ۳ ‎ ‏وه

صفحه 126:

صفحه 127:

صفحه 128:
كاد ‎el see vers‏ هسیر دح ‎Deel eee an ES ee ee‏ 1 ‎PRY SRC RSS Petre eT OS ele‏ 66

صفحه 129:
ا ‎ess SPEED INC‏ كه از نظر توانايى مورد ل ا 0 0 ‏ا ا ا‎ roe : ور ‎eee‏ عملکید كه هه

صفحه 130:
حى ار با استفاده ار ,آنیمی 7 ۳ 7۳ ى ارزمو 190

صفحه 131:
.خطاى معيار_اندازه كيرى عبارت است از انحراف معيار زا رت تن ‎lel)‏ 0 رو زار

صفحه 132:
حك ای رح ار ‎EQ‏ ضریب,بایانی»[زمون- ۲۱ وه

صفحه 133:
— ح حب ص ‎Rye re toy reer seen Si‏ ]وس را رن ‎jt ai Lol ea Ee‏ معیار اندازه گیری برابر است با ‏— د ‎sim=10/1- 0/91=10/0/9=10x0/3=3 ‎ ‎ ‏رل لس زا ۳ ‎99

صفحه 134:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان