صفحه 1:
صفحه 2:
۰ = _
eo PI eee eee alee) je لا
OVS Os Pano) Wr ae CoA MES ea
0 ا es
آن رفتار SPE كلست عرد رمد سلس /
صفحه 3:
صفحه 4:
آآزمون مهارتهاءا
.
صفحه 5:
تا تلا مت
آموخته ها ومهارتها و استعدادهاى افراد را مى سنجدكه
۱ لا ل Cee
Cn AN Adee ene ديكر ا
صفحه 6:
این دسته از آزمونهای توانایی یا آماد گی فرد را برای انجام
دادن كارهايى كه در يبش دارد وهمجنين ظرفيت او را براى
اد گیربهای ملک می سنجد بطو رکلی این آزمونها اظر ب
یت مر را
صفحه 7:
اين ازمونها دانش ومهارتهايى را كه فرد تا لحظه اجراى
آزمون كسب كرده است اندازه مى كيرد و بر خلاف
آزمونهای استعداد ناظر به گذشته اند يعنى براى تعيين
آموختهای قبلی, است..
ae آزمونهای,وباضی. فیز یک مهار ها فا
صفحه 8:
آزمونهای عاطفی
رمون شخ ۴ | RES PTR وغيره
صفحه 9:
و
om
lee ا Carer eis
می دهد. ی آن اعداد را به ارزشيابى بدل
وت
7 ل ين سن
صفحه 10:
تفارت اندارد ی تست
0 ال
7 EEE
7
صفحه 11:
ey اين ارزشيابى عملكرد فرد با آزمون
ia 2 5
شوند گان دیگر سنجیده می شود.
صفحه 12:
۱
SN داز رس as = همان آزمون را
ae
۳
منظور ميزان ۱
رسیدن به هدفهای 42997 کار شخصیت وسایر جنبه های
ene
ا اك یس
ی صورت طبيعى يراكنده است.
6
صفحه 13:
صفحه 14:
ee eee ea
co
صفحه 15:
6
صفحه 16:
= Bsc ean De
ياد كيرى آزمون شوند كان وروشهاى مناسب رفع مشكل نه كار مى
9)
A en ROPE (5c ci سب
TPP Ce rene Prey toe bromtre rors is
©
صفحه 17:
در ابتدائى
دوره آموزش
we
صفحه 18:
6
صفحه 19:
©
صفحه 20:
اشنايس«ساووتحومء تهيه آزمون يبشرفت تحصيلى از طريق
ی رد > م و وي ا ا
Cy
صفحه 21:
« ینابر تعریف» هدفهای آموزشی رفتاری هدفهای هستند
ليد ار 0 ار سس رفتار قابل آنداژه
كيرى يا اصطلاحاً عملكرة"ناد كيرنده
60
صفحه 22:
>> تا ,منظور,و,رمقصد خود را از به روشنی معلوم نماید که در
ear orl إيايان درس جه انتظارى از
Se CEE n F ۱ آنها می رود.
یس —
eo
صفحه 23:
Ss eS =e ا ا ا ل اد
كتاب علوم سال,رسوم دوردمء راهنمايى تحت عنوان (جرا از
اي 2
لحك
صفحه 24:
xs ها clas
ری در نمونه سوال
تعیین ویز گبهای هدفهای رفت
حل ارالك اس وت ۳
۱
Ca
صفحه 25:
EY eee Sood : براى تهيته طرح درس we
. دادن جوهسیزء محتوا وتکک تکك هدفها را در نظر بگیرد
Cr
صفحه 26:
۳
سل تعیین هدفهای"ژفتاری
eo
صفحه 27:
ere ee OU Jee " نيستند و انتظار
از آزمون,شوندهگان دقیق مشخص نیست.
۳۳ مح نیت
صفحه 28:
te ea نه بخشهای مختلف
cr
صفحه 29:
— Sean =
ot isbe g lls OT cyt pT Bye Sigel
ares ۳" ررك م يف : i = ص
داده شود
حك
صفحه 30:
جدول دو بعدی محتوا وهدف
" این جدول دو بعدی است با تعداد ردیف وستول متناسب با محتوای درس _
fears)
a) Fae bers
eer ere rer roe ic bs
ere es
تعداد سوال
۱7
اک
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
9
صفحه 35:
es ee ee 7 ختی,: آزمونهای rr
1 ا cenit ee) i
رد
es.
صفحه 36:
تن
پاسخ ؛اين آزمونها
حد واسط دو نوع
eer 9
است
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39:
آنجه را كه به نظرشما بايد در يكك برنامه امتحان يكك
كك وررورونوكاكنجانيده شود بنو يسيد؟
0
لحت
صفحه 40:
دراین آزمون که آزمون شونده در ياسخ دادن آزاد
وسستن cere NOY cairn ae ل 0
esi a el ceria coe
صفحه 41:
ee 30 رادي et ۵
ial با ۳
صفحه 42:
الت د لا را
Peon UT ie ا ا Pee
ee ie Neo
(Rien ا
9
صفحه 43:
9
صفحه 44:
نمونه کوچکی ازمحتوای درس و هدفها را اندازه می گیرد.
و سرا رو
ا |
oa
صفحه 45:
1 ليحك
بشتری از هدفهای See eee ene srol
را زک(
به جای 9 توّبت چندین نوبت امتحان به عمل آید.
دقت لازم به هنگام:نوشتن صورت سوالها .تا هم آزمون شوند گان
9
صفحه 46:
رسم جدول مشخصات تا اينکه سوالها به طورمستقیم با هدفهای
موز 0
رت تب مقر
9
صفحه 47:
قواعد تهیه سوالهای
قتریحی در رابطه
— با متن سوالها
ا"
موقعيت جديد
استفاده شود
eS
لمات چه کت
و
صفحه 48:
یز
سب
وس و ا هی نع رت نوی
سس نت | سس تن
بوتوئفي ا ا i a
لضم
9
صفحه 49:
نام صاحان
تصحح مجدد تو سط همکاران دیکر
صفحه 50:
|
پرسش شفاهی را نمی توان نوعى آزمون كه از نتايج آن براق ثمره
گذاری میزان باد گیری استفاده کرد . امّا برای بهبود روشهاء
دا ۱
دانش آموزان ومعلم نکات مهم سوال را برطرف نمایند ومفید بودن
ا 0
ry
صفحه 51:
ات nr
ee seen پایین طرح می شود تشکیل
مى يابد.
—= —— ———
9
صفحه 52:
SOP gale Spee II Ce eS
می شود که پاسخ کوتاهی دارد.
اد کرردنی»نوسووال به صورت یک جمله ناقص نوشته می شود
که |
66
صفحه 53:
دهای ریاضی
وحل کردن معادله
صفحه 54:
Ca
صفحه 55:
مه كاين تر
epi SUSI
— وف سرع ee
وه
صفحه 56:
هر سوال موضوع مهمی باشد
صفحه 57:
صفحه 58:
این گونه سوالها در ریاضیات »علوم rere ie 7
CE) ل ا كه
:امتبازيسهمم[ؤمونهاى مسائل عددى اين است كه مى توان آنها
رادر sete تأزه به كار برد تا توانايى شا کر نامر کر
ند گان كمد
و6
صفحه 59:
۰۰۰ ۰
6
صفحه 60:
arate 0-7 =
ss ك2 mer Sil در تارب
eo
صفحه 61:
صفحه 62:
توضیح مختصر آزمونهای عینی
صحیح و غلط: ل م
ara del i) — 0[
7
سس 0 0 ل عر
66
صفحه 63:
See eee Oe ne ae
00 ee a
66
صفحه 64:
aoe ح ا ال
ors) ‘ee Pe eee nse) rab)
استفاده Ss سس
oa
صفحه 65:
صفحه 66:
ف 8ك سس
ريد اطلاعات جزئی دی تعداد سوالات در هر
لس نی يدل
ل رت cay ae تس جر
arte > -
م0
صفحه 67:
4 رد و اسر 52: en
(ES Si |
We Oe ا ae laa (Oy, =
اا
0
۲
صفحه 68:
صفحه 69:
ا
وروی .تون دیگر نشان دهنده
لك
صفحه 70:
1 Pere D ge ony ee
0 vir
صفحه 71:
صفحه 72:
شام لا ۳9ات که هر یک از آنها از یک قسمت
لقسي ساس هی اس
صفحه 73:
صفحه 74:
۱ ecg
ار
لحاظ oy ac cape i ل باشد امکان حدس زدن
چهار كز ينه اى ,رابج يتويد
صفحه 75:
Pass |
ae
صفحه 76:
*نوع تا گزینه درست
آنوع منفی ۳
6
صفحه 77:
Gre aay) کح
¥ ا eC ۱
امکان,چدس کمتر نسبت به آزمون صحیح وغلط
se.
Ps
یس سس م؟ cor
73 ده
—
صفحه 78:
امکان تنبیه دا نش آموز قوی
صفحه 79:
صفحه 80:
| حوووا ری زا تگرار مطلب |=
— | ور فا مد ۱۱
ad —
PO ge | =
9۰
صفحه 81:
صفحه 82:
سک
وو
صفحه 83:
بهترین شیوه این است که کتاب. رابه دلخواه باز کنید و به صفحه ای
که شماره آن فرد است نگاه کند اگر صفجهای راربا مک
هد ب كنيد و
1
66
صفحه 84:
Mee ۸ 0
گراینه انتعواافی-جای تصادفی داشته باشد
۸4 ری ار
ی
0۳95 ب 22
Ca
صفحه 85:
سب ieee بتإلااى ۳
* کلاس سوم واتجهنارم : سوالهای سه تا چهار گزینه ای
ادن نت 3 زسژالهای چهار,تا,پنچگورینه:
صفحه 86:
اولين كام در اجراى آزمونهاى ييشرفته تحصيلى آماده سازى
el 0
0
1 ۱ 05 ن سؤالهاى
0#
oo
صفحه 87:
صفحه 88:
سوالهای صحیح -غلط
مر ۱
سوالهای چند گزاینهاای
رت لح
66
صفحه 89:
69.
صفحه 90:
طبقهبندی مدفهای مس
براسا س5
فاك ا 00
الت تع ا وتيك و كان Bose
کمک به معلمان » کدام مطلب
۳ آموخته شده کدام مطلب آموخته
۱ نشده است
اا ا eS
شوند گان؟
* =
سازمان اصل مطالب را حفظ كردن ۳
waste ملت به هم خوردن نظم فکری آزمون
شوندگان
صفحه 91:
صفحه 92:
صفحه 93:
صفحه 94:
9
صفحه 95:
al ays
eR a 2 a
" دانش آموزی به ۴۵ سوال پاسخ داده و از اين تعداد ۶ سوّال خلط
۱۱ لت (Deni)
ad —
4
ss 77-1 - نمره اصلاح شده
وه
صفحه 96:
سس ۳ وارسییک به یک سژالها و تعیین میزان دقت و
ad vies Aa
66
صفحه 97:
د _بدون پاسخ
تعداد تعداد
تعداد. . نعداد
صفحه 98:
Sa Sree eee
weet
سس" تعداد افرادٍ گروه بالا را که هر یک از گزینه ها را انتخاب
كرد 7
* تعداد افراد كروه يايينيرا كه هر كك از كزينورهل
اد افر اد
66
صفحه 99:
درصد کل افراد یک گروه که
می دهند ضریب دشواری آن سوال است
اسان بای رح Reape ee 0 2 ارد
— << ضریب
یادا تا سس ۱۳
سرد
۷ توجه : هر آندازهض ریب دشواری به صد نزدیک باشد موا
Peer errs irs)
eo
صفحه 100:
0 2
مرح«
oo
صفحه 101:
See ae ره وید
صفحه 102:
PUI ei ne CD Eee Ieee eS) a
را ری بارس را ار رت
قد ست .د حر اک مق این
oe,
صفحه 103:
توجه : سؤالهاى خوب يكك
سب آزمون آنهایی هستند که
Oa Te
وضریب تمیز بالایی باشند
09
صفحه 104:
هر گزینه انحرافی دست کم باید یکک نفر از افراد گروه
rare 1۱
ت حك 2 گروه تعداد افراد. گ 2
صفحه 105:
۷سوالهایی که ضریب دشواری آنها بسیار بالا يا بسيار يايين
ck eee en — ۱
نظر قرار گیرند..
برد مات مسزت ثر بار
09
صفحه 106:
۳ آشنایی,بلویکی از ویژ گیهای مهم آزمونهای روانی و
پرودی ؛ يعنى OE Ane en
as ۳ لت ی
صفحه 107:
صفحه 108:
ماس ات لب سس 7 آزمون براى تحقق
tary ا ا
OO eee CON
صفحه 109:
صفحه 110:
ee ل سحاد وك
ee 00 CRIP aOR IC RORY) eee) ce
كاف انجام S1S ار ات
سس
0
صفحه 111:
— ager
متسس عي ها
ا 0
صفحه 112:
۱ را
EE mas aa
6
صفحه 113:
COP SINC res yea |
به Ena Me cae 2 Lye
5 siren
*
6
صفحه 114:
eee a trol فقیت
Se ve a
006
صفحه 115:
5 ات —
"سوساج
BEST Beer SRC in Basic aoe
لس رت ا =
6
صفحه 116:
مذال روایی سازه
يكك ا زموونيخواندن و فهميدن (درك مطلب ) در
صورتي داراى.روايى سازه است كه نمرات اك
مستفیما,به 0 0
مطالب خواندنی مریو ۳
ao
صفحه 117:
کرلینجر ( 52۲۷۴۳۲ : «سازه یک مفهوم است اما
بو(
eee تن 0
و کوب 5
ae
صفحه 118:
TC Beaches myo 0r 710 0[
. روابى » تعيين ضَتراتت يايابيئ ونحوه استفاده از آن در
6
صفحه 119:
1 es lee Ome
0 ی ی رس 4.
Te ees
وی ها awl 1۳/۷00 رن
ao
صفحه 120:
00
صفحه 121:
را نب 11 كك
ضریب همبستگی دو نیمه آزمون- 77
صفحه 122:
وت و یی ركم وح
باشد ضریب پایایی کل آزمون برابر است با :
_ =
Ue ات
6C 5 کت
وه
صفحه 123:
در این روش نیز آزمون تنها یک بار اجرا می شود . در این
ا ۱
لور على اب د .اين دو » جهت
وه
صفحه 124:
7
وت رم
—
-
صفحه 125:
| |
eo یا مریع 55 مس لا
تعداد سؤالهاى آزمون- آ
5000
إنسبت دانش موزانى مش ال باخ درست داده اند ۳
وه
صفحه 126:
صفحه 127:
صفحه 128:
كاد el see vers هسیر دح
Deel eee an ES ee ee 1
PRY SRC RSS Petre eT OS ele
66
صفحه 129:
ا ess SPEED INC كه از نظر توانايى مورد
ل ا 0
0 ا ا ا roe
: ور eee عملکید كه
هه
صفحه 130:
حى ار
با استفاده ار ,آنیمی 7 ۳ 7۳
ى ارزمو
190
صفحه 131:
.خطاى معيار_اندازه كيرى عبارت است از انحراف معيار
زا رت تن lel) 0 رو زار
صفحه 132:
حك
ای رح
ار EQ
ضریب,بایانی»[زمون- ۲۱
وه
صفحه 133:
— ح حب ص
Rye re toy reer seen Si ]وس
را رن jt ai Lol ea Ee
معیار اندازه گیری برابر است با
— د
sim=10/1- 0/91=10/0/9=10x0/3=3
رل لس زا ۳
99
صفحه 134: