angizesh_va_teorihaye_an

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انگیزش و تئوری های آن”

انگیزش و تئوری های آن

اسلاید 1: انگیزش وتئوری های آن اسفند92رضا جورابلی

اسلاید 2: نیاز تعریف:به عنوان یک واژه فنی به معنی حالت درونی است که باعث می شود نتیجه یا پیامد خاصی جالب به نظر برسدنیازانگیزهرفتار

اسلاید 3: تعریف انگیزه:انگیزه عبارت است از میل به کوشش فراوان در جهت تامین ارضای نیازهای ارضاء نشدهیانتیجه رابطه متقابل فرد با موقعیت یا وضعیتی که درآن قرار دارد رفتار انگیزه نیاز

اسلاید 4: انگیزه انگیزهنیاز ارضاء نشدهتنشرفتار کوششی(حرکت)نیاز ارضاءشدهکاهشتنش

اسلاید 5: تئوری های انگیزش تئوری سلسله مراتب نیازهای مازلوتئوری داگلاس مک گریکور(تئوری X وتئوری Y )تئوری هرزبرگ یا (تئوری بهداشت- انگیزش)تئوری نیازهای سه گانه مک کللندنظریه E.R.G نظریه ارزشیابی شناختنظریه تعیین هدفنطریه تقویت رفتارنظریه برابرینظریه انتظار(ویکتور روم)

اسلاید 6: سلسله مراتب نیازها(تئوری مزلو)نیازهای فیزیولوژیکی:گرسنگی- تشنگی-پناهگاه و...نیازهای ایمنی:شامل امنیت در برابرخطرات اجتماعی:عاطفه- تعلق خاطر- دوستی و...احترام: احترام درونی (عزت نفس) بیزونی مانند شهرتخود شکوفایی:نیازهایی که فرد بالقوه توانایی رسیدن به آن را دارد.

اسلاید 7: هرم نیازهای مازلو نیازهایرده پاییننیازهای رده بالا

اسلاید 8: تئوری Xو Y(مک گریکور)طبق این نظریهدو دیدگاه در مورد انسان مطرح استدیدگاه مثبت(نظریه Y)دیدگاه منفی(نظریهX )نظر یک مدیر در موردماهیت انسانها متکی است بر یک سلسله پیش فرض هایی که بر اساس آنهابازیردستان خود رفتارکند

اسلاید 9: نظریه X بر اساس این نظریه مدیران چهار پیش فرض زیر را دارند:کارکنان از کار متنفرند و حدالامکان تلاش میکنند ازکارفرار کنندچون کارکنان کار را دوست ندارند پس برای تحقق اهداف بایدآنهاراکنترل نموده و تهدید به تنبیه کردکارکنان از مسئولیت می گریزند و در پی آنند کسی به آنها دستور دهدکارکنان بیش از هر چیزبه امنیت شغلی نیاز دارندوکمتر جاه طلبند

اسلاید 10: تئوری Y این تئوری بر عکس تئوری قبلی است بر این اساس مدیران پیش فرض های زیر را دارند:کارکنان می توانند کار را ماهیتا نوعی سرگرمی یا رفع خستگی قلمداد کنندانسانها اگر به اهداف تعهد داشته باشند خود فرمانی و خود کنترلی را اعمال خواهند کردانسانها میتوانند مسئولیت پذیر باشندیا حتی خود دنبال مسئولیت باشندخلاقیت در میان افراد وجود دارد ولزوما مختص وظایف مدیران نیست

اسلاید 11: تئوری بهداشت-انگیزشتئوري بهداشت انگيزش به وسيله يک روانشناس به نام فردريک هرزبرگ ارائه شد .از نظر هرزبرگ رضايت عکس نارضايتي نيستهرزبرگ عواملي را که در نارضايتي موثر هستند را عوامل بهداشتي ناميد وعواملي که موجب رضايت مي شوند را عوامل انگيزشي ناميد

اسلاید 12: ادامه تئوری بهداشت-انگیزش بنا بر نظریه هرز برگ برخی عوامل بهداشی عبارتند از:سبک مدیریت و سیاست شرکت،روابط بین افراد،شرایط کاری،حقوق و دستمزدو...عوامل انگیزش:پیشرفت،کسب شهرت،ماهیت کار،مسئولیت و رشد که با عث میشوندفرد به پاداش درونی برسد.پس با عوامل بهداشتی می توان آرامش را به سازمان اورد ولی الزاما افراد بر انگیخته نخواهند شد.

اسلاید 13: نظریه سه گانه مک کللند این نظریه نیازهای انسانها را به سه نیاز که با ویژگیهای شخصیتی افراد مرتبط هست تقسیم کرده که عبارتنداز:نیاز به کسب موفقیت:کوشش و پویای برای درخشیدننیاز به کسب قدرت:یعنی دیگران را وادار کنیم مخالف رفتار همیشگی خود رفتار کنندنیاز به ارتباط با دیگران:تمایل به داشتن روابط دوستانه با دیگران

اسلاید 14: نظریه ارزشیابی شناخت طبق این نظریه اگر به افرادی که کار مورد علاقه خودرا انجام میدهند پاداش داده شود (بیرونی)باعث میشود که علاقه ذاتی یا انگیزه درونی فرد به آن کار کاهش یابد.

اسلاید 15: نظریه E.R.Gدر این نظریه که توسط کلینتن آلدر فر مطرح شد نیازهای مازلو به سه دسته تقسیم شد:نیاز هستی یا وجودنیاز به داشتن ارنباطنیاز به رشدطبق این نظریه هر زمان امکان دارد که بیش از یک نیاز در فرد فعال باشداگر یکی از نیازهای رده بالا نتواند ارضاء شود میل به ارضای نیاز رده پایین تر تشدید می گردد.

اسلاید 16: نظريه تعيين هدف تئوري مزبور بیانگر اين است که قصد يا اراده فرد يا سازمان را مي توان به عنوان منبع اصلي انگيزش به حساب آورد .پذيرفتن هدف هاي مشکل توسط کارکنان در مقايسه با هدف هاي آسان باعث ارائه عملکرد عالي تري خواهد شد . در واقع هدف هاي چالشگر و هماورد طلب باعث انگيزش مي شوند .اهداف ترجيحا مشارکتي انتخاب مي شوندتا تعهد افراد بالارود.

اسلاید 17: تئوري تقويت رفتارتئوري تقويت رفتار نقطه مقابل نظريه تعيين هدف استدر تئوري تقويت رفتار به جاي توجه به عوامل دروني به عوامل محيطي توجه مي شوددر تئوري تقويت رفتار بحث قانون علت و معلولي وجود دارد

اسلاید 18: نظریه برابریجی استیسی آدامز در این زمینه نوشت:اگر افراد در سازمان نا برابری و اجحافی را احساس کنندبا اقداماتی که در خلاف جهت اهداف سازمان انجام می دهند در صدد اصلاح این نابرابری ها بر خواهند آمد.فرد رد سازمان ئخود را با چهار مرجع مقایسه خواهد کرد:درون سازمان با خودخارج از سازماندرون سازمان با دیگریخارج از سازمان با دیگری

اسلاید 19: نظریه انتظار گرایش به نوعی عمل یا اقدام در جهتی مشخص در گرو انتظاراتی است که پیامد آن مشخص بوده و نتیجه مزبور مورد علاقه عامل یا فاعل است.این نظریه شامل سه متغیر یا رابطه است:رابطه بین تلاش و عملکرد فردرابطه بین عملکرد و پاداشرابطه بین پاداش و اهداف فردی

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید