علوم انسانی و علوم اجتماعی

اهداف سه ساله حوزه زیربنایی جهاد دانشگاهی

صفحه 1:
پسمه تعالی اهداف سه ساله حوزه زیربنایی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی: ترکیپ على ايمان. تلاش ns /i (72 ie

صفحه 2:
5 ‎P‏ | هدف کلان تاافق ۲ ۲ اولويت | دفتر | واحدهاى 3 اهداف سه ساله ‎)٩۳-۹۵(‏ مت ام ‎ate‏ ‏بهبود نظام های جاری اصلاح ساختار سازمانی جهاددانشگاهی مبتنی | | ل ۳ بر نیازهای برنامه پنجم توسعه ‎ey eee‏ اصلاح نظام حقوق, دستمزد و ياداش 5 ل اصلاح نظام حقوق. دستمزد و پاداش ۱ ۲ اصلاح نظام جذب و استخدام 7 ]اي 7 مستندسازی فر آیندهای کاری و انجام || ۴ |اصلاحات مورد نياز به منظور افزایش بهره وری ‎ELS 1‏ ] توسعه ویکیارچه سازی نظام فناوریاطلاعات | | نل 7 وارتباطات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎—— ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
توانمندسازی منایع انسان طراحی و اجرای نظام آموزش های بدو و ضمن خدمت بهبود هرم نیروی انسانی جهاددانشگاهی توسعه خدمات پرسنا "توسعه خدمات رفاهی پایش و ارتقاء شاخص های سلامت و بهداشت جسمی وروانی پوشش بیمه ای مطلوب اعضاء افزایش رضایتمندی اعضاء از خدمات پرسنلی) و مدیریت منابع انسانی ۱۳ ry rr ۵۳ ۶۲

صفحه 4:
ایجاد نظام جامع جانشین پروری (برای کلیه مشاغل 7 || ۶ ۱ کلیدی مدیریتی) و ارتقای شغلی(برای کلیه اعضاء اعم از کارکنان. مدیران کل و معاونین) 4 ۲ ایجاد و استقرار ارزیابی بهره ورى و بهبود عملکرد اعضاء ايجاد نظام بيشنهادها و تعميق ع ۲-۴ ۳۴ ارکت اعضاء در اداره سازمان نظامهای مدیریتی کار آمد | ۴ ns /i (72 ie

صفحه 5:
افزایش نسبت سهم در آمدهای اختصاصی به در آمدهای دولتی به ‎٠|‏ منابع مالی پایدار با گونه ای که سم در آمد اختصاصی | تاکید بر درآمدهای | ۵ 2 اختصاصی بين 417 نا 48 درصد درآمد كل را پوشش دهد افزایش فضاهای ملکی و ... ب* | منابع فيزيكى ( فضاى بزان کالبدی و تجهیزات | ۶ میزان مستقل) ۶۰۳۶۶ متر مریم تاپایان برنامه ns /i (72 ie

صفحه 6:
om. HD شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی: ترکیپ على ايمان. تلاش خردج ns /i (72 ie

صفحه 7:
چگونگی تشکیل شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهی * شناسایی مسائل و مشکلات کلیدی جهاد در دوره اخیر مدیریت * تهیه فهرست مشکلات کاری جهاد دانشگاهی توسط معاونتها ۶ جمعا ۱" مشکل زیربنایی اولویت بندی و تقسیم فهرست مشکلات جهت یررسی در هر معاونت ۳ مورد مربوط به معاونت معاونت پشتیبانی * ۷ مورد مرتبط پا منابع انسانی * تشکیل شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهی ازتاریخ ‎٩۳/۳/۳۱‏ (۱۱ جلسه) ۰ تشکیل کارگروه فرعی تدوین رسالت/ماموریت چهاد دانشگاهی (۱۶ جلسه) * تشکیل کارگروه فرعی تدوین شاخصهای شایستگی برای تبدیل وضعیت استخدامی (۶ جلسه) * تشکیل کارگروه فرعی تعیین سهمیه تبدیل وضعیت استخدامی واحدها(۱ جلسه) ns /i (72 ie

صفحه 8:
۱۸/۵ vivo ۱۷/۷۰ ۱۷۷۰ wry wo Wy ye vo yurv ۱/۳۰۵ war مشکلات کاری جهاد دانشگاهی «معاونت پشتیبانی» (۷ مورد مرتبط با منابع انسانی) ‎tr‏ ‏شورای راهیردی معاونت پشتیبانی نظام جذب و گزینش توسعه منبع انسانی نظام حقوق و دستمزد نظام جامع فناوری اطلاعات بررسی عملکرد مالی سه سال گذشته توانمندسازی نیروی انسانی نظام جامع امور رفاهى اصلاح فرآیندها نظام بودجه ریزی در جهاددانشگاهی ساخت ساختمان برای دفترمر کزی جهادانشگاهی انتخاب صندوق بیمه بازنشستگی مناسب حق بیمه نیروهای قدیمی بیمه نشده سازو کار استفاده از فرزندان جهادگران در تشکیلات جهاد دانشگاهی اولويت اولویت اول اولویت دوم اولویت سوم ns /i (72 ie

صفحه 9:
دستور کار شورای راهبردی پشتیبا 1- نظام جذب و كزينش الف: هيأت علمى ب: غير هيأت علمي 2 توسعه منابع انساني ‏ . 3 نظام حقوق و دستمزد 4 توانمندسازي نيروي انساني 5 نظام جامع امور رفاهي الف: جهادگران باه 6- صندوق بیمه بازنشستگي 7- حق بیمه نيروهاي قديمي 8- استفاده از فرزندان جهادگر 9-ادامه تحصیل غیر رسمي و رسمي همکاران (دستور کار آموزشی) 0- تقویت فرهنگ جهادی (دستور کار فرهنگی) 1- پیوند بین نسل‌ها (دستور کار فرهنگی) ns /i (72 ie

صفحه 10:
ترکیب اولیه اعضاء (و اعضایی که به تدریج به شورا پیوستند) : *همکاران بازنشسته با تجربه معاونت پشتیبانی: آقایان سعیدی نژاد. کشوری معلم *همکاران با تجربه در امر مدیریت منابع انسانی : جناب؛ پرهیزکار *همکاران با تخصص دانشگاهی در امر منابع انسانی : پورکریمی (تهران)؛ خاکزار (شریف), شیبانی. پورعابدی. صداقت. کیایی. قاضیی حیدری, گودرزی *مسئولین ذینفع در واحدهای بزرگ تهران : صادقی. وثوق, فرهمند, علیجانی *مسئولین ذینفع در واحدهای بزرگ استانها : شمسیان(مشهد) بهرام بادکو(کرمانشاه)/ عطایی(اصفهان) *همکاران در دفتر مرکزی : غفوریان نژاده حامی زاده» خامكى *فرهنگی: فیض *بادکو(رییس شورا» کی ارسلان(دبیر) * (ضمنا تعدادی از اعضاء در چند زمینه صاحب نظر و مرتبط هستند) * خانمها صداقت و کیایی وآقایان قاضیی. حیدری گودرزی» پورکریمی اعضاء یا همکاران گروه پژوهشی مدیریت منابع انسانی جهاد تهران ACECRE

صفحه 11:
اهم جمع بندی ها و مصوبات اهم دستور کار شورای راهبردی پشتیبانی تاکید بر مدیریت منابع انسانی خواهد بود. * وظیفه شورا هم اندیشی یرای شناسایی چالش‌هاء اولویت بندی آنها و ارائه راهکارها نظیر تهیه ‎eal otf thay,‏ دستورالسمل‌ها؛ توصیه‌هاء .. و ارائه اصول کلی مي‌باشد. کارهای زمایر نظیر مطالعه و تحقیق, تهیه رویه هاء ... در خارج از شورا و احیانا در قالب پروژه هایی انجام خواهد شد. . زیر بنا و پیش نیاز مباحث مدیریت منابع انسانی, الگوی شایستگی منابع انسانی (مشخصات نیروی مطلوب جهاددانشگاهی برای انجام موفق مأموریت) میباشد. * زیر بنا و پیش نیاز الگوی شایستگی تعریف شفاف و بدون ابهام از رسالت/ مأموریت سازمانی میباشد. کارگروهی از سوی شورا تشکیل شود و نسبت به تهیه پیش نویس مأموریت/ رسالت جهاد و ببشنهاد به مرجع مورد نظر هيأت رئيسه اقدام نمايد. * پروژه ای از سوی جهاد تهران با عنوان " شناسایی شایستگی‌های شغلی اعضای هیأت علمی جهاددانشگاهی " قبل از تشکیل شورا آغاز شده است که از سوی شورا پیگیری و از نتایج آن بهره برداری میشود. ns /i (72 ie

صفحه 12:
اهم جمع بندی ها و مصوبات این پروژه با کاربرد برای جذب نیرو اعم از علمی/تخصصی و پشتیبانی/ستادی و شامل فرایند جذب نیرو ادامه یافته و کامل شود. از تجرییات فرایند جذب بعضی واحدها استفاده شود. * از این پس در مبحث مدیریت منابع انسانی بجای عبارات هیأت علمی و غیر هیأت علمی از عبارات علمی/تخصصی و پشتیبانی استادی استفاده می‌شود. منظور از نیروهای علمی /تخصصی اعضایی هستند که به فعالیت عملیاتی در زمینه‌های پژوهش, فناوری, آموزشی ... می‌پردازند (خواه در رسته هیأت علمی باشند یا خیر). نیروهای پشتیبانی/ستادی از این فعالیتها پشتیبانی . پروژه تکمیلی یا پروژه جدیدی باید تعریف و انجام شود که الگوی شایستگی (جامع) با کاربرد برای کلیه نظام‌های مدیریت منابع انسانی شامل ‎ole ae‏ ارزیابی؛ نگهداشت. جبران حلدمات آمورشس . را ندوس نماید. پروبوزال این پرون از موی چهادنهران و احبان واحدهای توانمند دیگر در اسرع وقت تهیه شود. * _تجربیات واحدهای مختلف در زمینه فرایند جذب با همکاری آقای خامکی جمع آوری شده و در اختیار جهاد تهران قرار گیرد. ns /i (72 ie

صفحه 13:
اهم جمع بندی ها و مصوبات * جلسه یا جلساتی با حضور آقایان ‎Sal‏ پرهیزکان حق‌شناس. خاکزان شمسیان, عطایی. غفوريان. فرهمند. حسینعلی قبادی» کی ارسلان و منتظری تشکیل و در آن نسبت به تهیه لیست شاخص‌های ویژه سازمانی جهاددانشگاهی به منظور تهیه الگوی شایستگی منابع انسانی اقدام شود " درخواست پروپوزال برای پروژه تدوین الگوی شایستگی (جامع) پا کاربرد براى كليه نظام‌های مدیریت منابع انسانی شامل نظام جذب. ارزیابی, نکهداشت. جبران خدمات. آموزش. ... از گروه مدیریت دانشگاه علم و فرهنگ. جهاد شریف و جهاد تهران تشکیل دو کارگروه برای بحث تبدیل وضعیت(مشروح نتایج در صورت جلسه 6۱۰ کارگروه تشخیص ملاک‌های تعیین سهمیه تبدیل وضعیت برای هر واحد شامل آقایان خامی‌زاده(مسئول) غفوریان. معلم علیجانی؛ وحدانی؛ بادکو. کارگروه تعیین شاخص‌های فردی برای تبدیل وضعیت شامل خانم صداقت(مسئول) و آقایان جناب. پرهیزکان غفوریان» کی ارسلان. ns /i (72 ie

صفحه 14:
اهم جمع بندی ها و مصوبات بحث مدیریت منابع انسانی به صورت یک نظام جامع و منسجم شامل نظام‌های جذب. ارزیابی نگهداشت. جبران خدمات. آموزش, ... و ساختارهای مسئول و متولی دیده شود. در اين نظام به موضوع شناسنامه شغلی اعضاء نگهداری پرسشنامه‌های تکمیل شده و نحوه استفاده و طبقه بندی آنها توجه شود. بسته‌هایی در خصوص شناخت جهاد باید تدوین و با روش‌های مناسب به اعضاء آموزش داده شود. متولی و اجزاء شناخت سازمان در جلسات بعد بررسی می‌شود. * در خصوص اینکه اکثر مدیران ستادی باید پس از کار در مراکز و گروه‌ها و كسب توانمندی‌های پروژه‌ای منصوب شوند در جلسات بعد بحث و بررسی شود. ns /i (72 ie

صفحه 15:
برنامه جلسات آینده : 7 جمع بندی شاحص‌های شایستگی. " بررسی پروپوزال الگوی جامع شابستكى بحث تفصیلی در خصوص نقشه راه نظام جامع منابع انسانی (چگونگی پیشبرد جلسات و ترتیب نظام های مختلف منابع انسانی شامل نظام جذب. ارزیابی. نگهداشت. جبران خدمات. آموزش, ... ) ns /i (72 ie

صفحه 16:
جمع بندی های اولیه از شاخص های الگوی شایستگی قابل استفاده برای جذب و تبدیل وضعیت اعضای علمی /تخصصی و پشتیبانی استادی: ۱- مولفه و شاخص های فردی ۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پشتیبانی ۳- مولفه ها و شاخص های سازمانی (دانشی و بینشی) ns /i (72 ie

صفحه 17:
۱- مولفه و شاخص های فردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و ‎Gs‏ مولفه فرعی احلاق حرفه ای(صداقت. امانتداری, عدالت و حق گرایی . جوانمردی» درستکاری» شناخت و رعایت حقوق دیگران» عدم شایعه پراکنی. اجتناب از بدگویی در مورد همکاران. گذشت. وفای به عهد) ارزشی ‎v v‏ لتزام به رفتارهای دینی (انجام واجبات ترك (اخلاقی) محرمات پوشش مناسب» گفتار مودبانه. = 7 التزام به ارزشهای انقلاب اسلامی 07 7 ضریب هوشی استعداد 024 2۷ اادج 0 الا

صفحه 18:
ل وص واوا اي وا ‎Cc‏ پشتیبانی /ستادی علمی اتخصصی مولفه فرعی 3 ‎v v‏ اعتماد به نفس تحمل فشار روانی(صبوری)/ تحمل استرس ‎v v‏ ارتباطات(مردمداری) ‏7 3 انعطاف پذیری 5 7 7 خودابرازی ‎el‏ ‎v v‏ حل مسثله ‏4 8 مسئولیت پذیری ‎v v ‎ ‏پیشرفت(یادگیری مستمر ميل به موفقیت) ‎Ps an it 2۷ 024

صفحه 19:
۱ v v v 7 مولفه و شاخص هاى فردى تبديل وضعيت اعضاى علمى و يشتيبان 6 ”7 روحيه (تمايل به) كاركروهى ‎v‏ خوشبینی/ مثبت اندیشی 0 وظیفه شناسی ”7 نظم و وقت شناسی (مدیریت زمان) - ۷ اقناع سازی و مذاکره “ ۷ ۷ قدرت درگیری سا تحمل ابهام ا abe Vv ۷ تفکرانتقادی مهارت ‎ey‏ فکری تصمیم

صفحه 20:
شاخص توجه به اولریت امورمحوله واستفاده بهینه اززمان تعیین شده 3 رعایت اصول.قوانین, ضوابط ومقررات درحیطه وظیفه شغلی ۳ 1 ‎vo v 5‏ بي بكاركيرى شيوه هاى مناسب واستفاده از فنآورى هاى جديد و مزثر برای انجام لتر امورمحوله 35 7 7 1 4 انجام به موقع مکاتبات و پیگیری آن تاحصول نتيجه ‎v 2‏ و مستندتمودن فعاليتها 7 = 2 0 ۳ ا 2 ‎v‏ ‏3 خلاقیت ونوآوری در انجام وظایف + | شرکت درجلسات وسمينارها وكاركاه أموزشى مرتبط باوظايف شغلى 5۳ ‎vo vo‏ (2 صرفه جويى خردمندانه وكاهش هزينه هاوضايعات 024 2۷ ]زا ۰

صفحه 21:
۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پ عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شخ اک اه اهب و اد ‎a» Ss‏ 1 ‎٩ ۰ ۰ ٩ ۰۰ ٩ 8‏ كاك ذاه ‎ALCUF ee ‎os, ‎C2) ‎ ‏ارائه به موقم گزارش فعالیتها ‏داشتن استقلال رای واظهارنظر صریح ‏تشخیص نیازهای مربوط به وظایف ‏تشخیص نیازهای حوزه کاری و ارائه راههای مناسب برای رفم آنها سازگاری یاتفییرات محیط کار ‏ارائه بیشنهادات سازنده (ازجمله نظام بيشنهادها) ‏کسب دانش واطلاعات روزوبه کارگیری آموخته های علمی بیگیری امور تا حصول نتایج مطلوب ‏انجام مکاتبات اداری به شیوه ای صحیح ‏رعایت نظم و انضباط اداری ‏مدیریت مناسب یروژه ‏تهیه یرویوزال مناسب و قابل ارائه به کارفرما ‏درآمدزابی و توليد ثروت .=

صفحه 22:
۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پشتیبانی )2( توجه به تحقق چشم انداز و اهداف سازمان و ترغیب همکاران به آن هماهنگی بامسئول مافوق(انجام مکاتبات. مرخصیهاومأموریتها و...) مشارکت در برنامه ها و فعالیت های سازمانی انجام کارتیمی وگررهی ارشاط میت و سازند» با همکاران تلاش براى انتقال دانش ومهارت شغلی به دیگران تقبل وظایف همکار در صورت نیاز زیر دستان) عملکرد اجتماعی(در حوزه روابط با همکاران, مدیران» مقدم شمردن دیگران بر خود در تقسیم منافع حفظ آرامش و تحمل ناملایمات کاری و سازمانی و عدم تسری آن به همکاران > Sn Nii A AR 08 402 a 0 x انجام مذاکرات مناسب و اثربخش با کارفرما ياىبند به ارزشها و اخلاقىات جهاد دانشكاهى 7 7 024 2۷ اال اال

صفحه 23:
۲- مولفه و شاخص های عملکردی تبدیل وضعیت اعضای علمی و پشتیبانی )2( مشارکت در شناسایی. درک و پیش بینی نیازهای حال و آینده ذینفعان مشارکت در شناسایی درک و پیش بینی فعالیت های رتبا انجام فعالیت‌ها منطبق بر خط مشی و سیاست جهاد دانشگاهی تلاش در الگو گیری از سازمان های موفق مشابه تلاش در جهت همسو کردن اهداف شخصی با اهداف جهاد دانشگاهی = AS 3a = 4S ‏اک‎ ارائه راهكارهاى مناسب برای رفع کاستی‌های موجود در خط مشى جهاد عملکرد سازمانی (معطوف به چشم اندا های جهاد دانشگاهی) دانشگاهی ‎i ۹ ۲ ARNE‏ 772 3 ارائه پيشنهادات موثر و عملیاتی به منظور تحقق اهداف و آرمانهای جهاد 5 . دانشگاهی در حوزه کاری خود ‎١‏ ارت ی ا 5 ‎v‏ 2 أ مشارکت در تحلیل مسائل جهاد دانشگامی 3 7 ‎PP‏ پیشقدم در حل مسائل جهاد دانشگاهی ‏024 2۷ ]زا ۰

صفحه 24:
۳- مولفه ها و شاخص های سازمانی (دانشی و بینشی) مم حوزه های فعالیت جهاد دانشگاهی و واحدهای مختلف آن را میشناسد. | میداند دلایا, وجودی جهاد دانشگاه, چیست. میداند جهاد دانشگاهی در آینده به کجا میخواهد برود. روشهاي , را که جهاد دانشگاهم, برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کر ده میشناسد. عوامل محیطی تاثیر گذار بر خط مشی سازمانی را درک میکند. ارزشهای اساسی جهاد دانشگاهی را ميشناسد. به نهادینه کردن ارزشها و اخلاقیات مجموعه اعتقاد دارد. با شاخصهای موفقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد. سطح عملکرد مورد نظر برای رسیدن به شاخصهای موفقیت را میشناسد. ابا قابليتها. مهارتهاء زیرساختها و شرایط کاری مورد نی تبدیل به دو گویه (زیرساختهاشرایط کاری) نقاط قوت و ضعف جهاد دانشگاهی را میشناسد. برای کسب برتری و موفقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد. با فرصتها و تهدیدهای پیش روی جهاد دانشگاهی آشنایی دارد. ذینفعان جهاد و ارزشهای آنهارا میشناسد. 7777 #1 ١

صفحه 25:
کارگروه رسالت/ ماموربت * مصاحبه خارج از جلسه با آقایان منتظری, قبادی. حق شناس اضافه شدن آقایان حیدری و وثوق به کارگروه بحث در خصوص بایدها (خصوصیات ضروری) رسالت/ ماموریت بحث در خصوص تعریف اساسنامه ای و واژه های کلیدی جهاد دانشگاهی ارائه سه پيشنهاد از سوی آقایان فیض. کی ارسلان و فرهمند خردج ‎es elie‏ الج ‎ ‎

صفحه 26:
بایدهای رسالت/ ماموریت )= * برآمده از متون معتبر دینی, مبانی انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی, اساسنامه جهاد دانشگاهی ارزشهای ۳" درونی و انتظارات بیرونی باشد. * تجربه شده و عملیاتی باشد. از عملکرد غالب بدنه اصلی جهاد استخراج شده و باعث افتخار جهاد باشد *_ باید منحصر و متمایز باشد و از اين حیث جهاد دانشگاهی باید تفاوت بارزی با : دانشگاه هاء مراکز آموزشی و تحقیقانی خصوصی و دولتی؛ شرکتهای خصوصی مراکز رشد. دستگاه های دولتی؛ حوزه های علمیه. مراکز تبلیغاتی و فرهنگی, سایر نهادهای انقلابی؛ سازمان پژوهشهاء شرکتهای دانش بنیان. انجمن های اسلامی, بسیج دانشجویی بسیج اساتید. نهاد نمایندگی رهبری, ... داشته باشد. در غير اين صورت ضرورتی برای ادامه فعالیت وجود نخواهد داشت. * فقط یک ماموریت منسجم برای یک سازمان. ماموریت های متعدد و غیر منسجم برای هر یک از بخشهای آموزش, فرهنگ؛ پژوهش, فناوری» خدمات» اشتفال و شرکتها قابل قبول نیست. * کاربردی باشد. نظام های مرتبط با مدیریت منابع انسانی (مخصوصا تعریف متمایز جهادگر دانشگاهی) و ساختارها و فرایندها ... به سادگی از آن قابل استخراج باشد. * _مأموریتارسالت سازمانی کاری است که باید انجام شود و واجب است و الا به وظیفه عمل نشده است. علاوه بر مأموریت نیز کارهایی ‎LU‏ انجام است. ‎rei‏ 1 11 اس اال

صفحه 27:
کاربردهای رسالت و الگو 4 لا الكوى شايستكى منابع انسائى ارائه الكو به متقاضيان ساختارها و فرايندها 1 برون سازمانى (تعريف جامع و مانع از جهادكر دانشگاهی- در مقایسه با سایر “تدوين نظام هاى برنامه ريزى» سیاستگذاری: ۱ سازماندهی مدیریت جهادی, ارتباطات. گردش جهادگران) اطلاعات. مقررات مالی و اداری *اولویت گذاری و درجه بندی هریک از ساختارهای سازمانی. فعالیت ها و پستهای موجود (ضروری. مفید. موقت. مضر) *نقش و جایگاه دفتر مرکزی *استفاده برای ایجاد ساختارهای جدید "موضوع خودگردانی *تدوین نظام های مرتبط با مدیریت منابع انسانی شامل: بران خدمات. توانمندسازی. جانشین پروری: ... امه وٍ مرامنامه برای اعضای جدید یابی. جذب. ‎rei‏ 1 11 اس اال ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
اساسنامه جهاد دانشگاهی و واژه های کلیدی )2( طبق تعریف اساسنامه ای . جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است ‎REE‏ ‏اهداف جهاد دانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی . خدماتی کشور عبارتند از *گسترش تحفیقات و شکوفایی روحبه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی *توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه . دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان *گسترش طرحهای کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری ننایج پژوهش با توجه به اینکه منظور از واژه نهاد همان نهاد انقلاب اسلامی است. تامل در واژگان بکار رفته در تعریف می‌تواند تصویر واضح تری از الگوی جهاد دانشگاهی ارائه دهد. جهاد (مبارزه عالمانه. هدفمند و هوشمندانه. تلاش خخستكى نابذير در راه خدا همراه با از خودكذشتكى در مقابله با دشمن) دانشكاهى (دانش بنيان. پژوهش محور, فرهنگ ساز, انسان ساز, آزاد انديش) نهاد ( ماموريت كراء خودجوش. ياسخكوى نيازهاى جديد و مستمر جامعه. ساختار منعطف و يويا) انقلابى (تحول كراء پیشری پیشرفتخواه آرمانخواه عدالتخواه متعهد. مسوليت شناس. امیدوان هدفمند باانگیزه, با نشاط. ساده زیست. منضبط استبداد ستیزء استکبار ستیز, آزادیخواه استقلال خواه. مردم مدار. عزتمنده ارزش مدار) انقلاب اسلامی (اسلام ناب محمدی-ص اسلام به روایت امام خمینی ورهبری, بدنبال جامعه عدل جهانی [مهدوی)» ايمانى و صالحانه. اخلاق كراء شریعتمدان مردم سالاری دینی؛ ) عمومی ( غیرخصوصی . فارغ از مالکیت و سود شخصی, غیر انتفاعی) غیردولتی ( فارغ از تشکیلات و بروکراسی دولتی, حوداتکا) شورای عالی آنقلاب فرهنگی ( تحت نظر رهبری و با حضور هر سه قوه با هویت انقلابی و فرهنگی, سیاستگذار در فرهنگ, ‎ple‏ و فنادری) ‎rei‏ 1 11 اس اال ‎ ‎

صفحه 29:
اسلام به روایت امام خمینی برگرفته از پیام امام در "برائت از مشرکین ": (مستند سازی توسط آقای فرهمند) مجاهده برای حاکمیت توحید در جهان. کفرستیزی فقرزدایی محرومیت زدایی. دشمن ستیزی. استمرار انقلاب تا ظهور حضرت حجت (ع)؛ رویکرد جهانی. عدالت جهانی. آموزش سیلی زدن به ابر قدرت‌هاء حاکمیت فرهنگ قرآن, کارآمدی دین در اداره جامعه و نظام‌های اجتماعی, اعلام وفاداری به حق و ابراز نفرت و برائت از مشرکین؛ ظلم ستیزی ‎rei‏ 1 11 اس اال

صفحه 30:
3 براى بيشنهادات و سوالات تماس: ع جد جوج 62 دادس روا 77777777۲ ‏اس‎ 11 1 rei

صفحه 31:
UE is Be ACECRE

بسمه تعالي اهداف سه ساله حوزه زیربنایی جهاد دانشگاهي جهاد دانشگاهي :تركيب علم ،ايمان ،تالش ‏www.support.acecr.ac.ir www.support.acecr.ac.ir توانمندسازی منابع انسانی ‏ ‏ 2 ‏ ‏ 1 ‏ ‏ 2 ‏ ‏ 2 طراحی و اجرای نظام آموزش های بدو و ضمن 1-3 خدمت بهبود هرم نيروي انساني جهاددانشگاهي 2-3 توسعه خدمات پرسنلی توسعه خدمات رفاهی پایش و ارتقاء شاخص های سالمت و بهداشت 4-3 5-3 جسمی وروانی ‏ ‏ 2 ‏ ‏ 2 پوشش بیمه ای مطلوب اعضاء افزایش رضایتمندی اعضاء از خدمات پرسنلی و مدیریت منابع انسانی 6-3 7-3 منابع انسانی متعهد و 3 کارآمد ‏www.support.acecr.ac.ir توسعه نظام های مدیریتی ايجاد نظام جامع جانشین پروری (برای كليه مشاغل ‏ ‏ 1 کلیدی مدیریتی) و ارتقای شغلی(برای کلیه اعضاء اعم از 1-4 کارکنان ،مدیران کل و نظامهاي مديريتي كارآمد 4 معاونین) ‏ 2 ايجاد و استقرار ارزیابی بهره وری و بهبود عملکرد اعضاء ‏ ‏ 2 ايجاد نظام پيشنهادها و تعمیق مشارکت اعضاء در اداره سازمان 2-4 3-4 ‏www.support.acecr.ac.ir افزایش Oنسبت سهم درآمدهای اختصاصی به درآمدهای دولتی به 1 گونه ای که سهم درآمد اختصاصی بین 83تا 85درصد درآمد کل را منابع مالي پايدار با تاكيد بر درآمدهاي اختصاصي 5 پوشش دهد افزایش فضاهای ملکی و ...به ‏ ‏ 1 میزان 169.366متر مربع تاپایان برنامه منابع فیزیکی ( فضای کالبدی و تجهیزات مستقل) 6 ‏www.support.acecr.ac.ir شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهي جهاد دانشگاهي :تركيب علم ،ايمان ،تالش خروج ‏www.support.acecr.ac.ir چگونگی تشکیل شورای راهبردی پشتیبانی جهاد دانشگاهي • • • • • • • • • • شناسایی مسائل و مشکالت کلیدی جهاد در دوره اخیر مدیریت تهيه فهرست مشكالت كاري جهاد دانشگاهي توسط معاونتها جمعا 66مشكل زيربنايي اولویت بندی و تقسیم فهرست مشكالت جهت یررسی در هر معاونت 13مورد مربوط به معاونت معاونت پشتيباني 7مورد مرتبط با منابع انسانی جهاد دانشگاهي ازتاریخ 11( 93/3/31جلسه) تشکیل شورای راهبردی پشتیبانی ج@هاد جهاد دانشگاهي ( 14جلسه) تشکیل کارگروه فرعی تدوین رسالت/ماموریت ج@هاد تشکیل کارگروه فرعی تدوین شاخصهای شایستگی برای تبدیل وضعیت استخدامی (4 جلسه) تشکیل کارگروه فرعی تعیین سهمیه تبدیل وضعیت استخدامی واحدها( 1جلسه) ‏www.support.acecr.ac.ir مشكالت كاري جهاد دانشگاهي «معاونت پشتيباني» ( 7مورد مرتبط با منابع انسانی) مالحضات امتياز 20 موضوع اولويت شوراي راهبردي معاونت پشتيباني 18/5 نظام جذب و گزينش توسعه منابع انساني 18/25 نظام حقوق و دستمزد 17/78 نظام جامع فناوري اطالعات 17/75 بررسي عملكرد مالي سه سال گذشته 17/62 توانمندسازي نيروي انساني 17/5 نظام جامع امور رفاهي 17/12 اصالح فرآيندها 16/75 نظام بودجه ريزي در جهاددانشگاهي 16/5 ساخت ساختمان براي دفترمركزي جهادانشگاهي 16/37 انتخاب صندوق بيمه بازنشستگي مناسب 14/25 حق بيمه نيروهاي قديمي بيمه نشده 13/62 سازوكار استفاده از فرزندان جهادگران در تشكيالت جهاد دانشگاهي اولويت اول اولويت دوم اولويت سوم ‏www.support.acecr.ac.ir دستور کار شورای راهبردی پشتيباني با تاکید بر مدیریت منابع انساني 1ـ نظام جذب و گزينش الف :هيأت علمي ب :غير هيأت علمي 2ـ توسعه منابع انساني 3ـ نظام حقوق و دستمزد 4ـ توانمندسازي نيروي انساني 5ـ نظام جامع امور رفاهي الف :جهادگران ب :خانواده 6ـ صندوق بيمه بازنشستگي 7ـ حق بيمه نيروهاي قديمي 8ـ استفاده از فرزندان جهادگر 9ـ ادامه تحصيل غير رسمي و رسمي همكاران (دستور کار آموزشی) 10ـ تقويت فرهنگ جهادی (دستور کار فرهنگی) 11ـ پيوند بين نسل‌ها (دستور کار فرهنگی) ‏www.support.acecr.ac.ir تركيب اولیه اعضاء (و اعضایی که به تدریج به شورا پیوستند) : ‏همكاران بازنشسته با تجربه معاونت پشتیبانی :آقایان سعيدي نژاد ،كشوري ،معلم ‏همكاران با تجربه در امر مدیریت منابع انساني :جناب ،پرهيزكار ‏همكاران با تخصص دانشگاهي در امر منابع انساني :پوركريمي (تهران) ،خاكزار (شريف)، شیبانی ،پورعابدی ،صداقت ،کیایی ،قاضیی ،حیدری ،گودرزی ‏مسئولين ذينفع در واحدهاي بزرگ تهران :صادقی ،وثوق ،فرهمند ،علیجانی ‏Vولين ذينفع در واحدهاي بزرگ استانها :شمسیان(مشهد) ،بهرام بادکو(كرمانشاه)، ‏مسئ مسئولين عطایی(اصفهان) ‏همكاران در دفتر مركزي :غفوريان نژاد ،خامی زاده ،خامکی ‏فرهنگی :فیض ‏بادکو(رییس شورا) ،کی ارسالن(دبیر) * (ضمنا تعدادي از اعضاء در چند زمينه صاحب نظر و مرتبط هستند) * خانمها صداقت و کیایی وآقایان قاضیی ،حیدری ،گودرزی ،پوركريمي اعضاء یا همکاران گروه پژوهشی مدیریت منابع انسانی جهاد تهران ‏www.support.acecr.ac.ir اهم جمع بندی ها و مصوبات ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ اهم دستور کار شورای راهبردی پشتيباني تاکید بر مدیریت منابع انساني خواهد بود. وظيفه شورا هم انديشي يراي شناسايي چالش‌ها ،اولويت بندي آنها و ارائه راهكارها نظير تهيه رويه‌ها ،آئين نامه‌ها ،دستورالعمل‌ها ،توصيه‌ها ... ،و ارائه اصول کلی مي‌باشد .کارهای زمانبر نظیر مطالعه و تحقیق ،تهیه رویه ها ... ،در خارج از شورا و احیانا در قالب پروژه هایی انجام خواهد شد. زیر بنا و پیش نیاز مباحث مدیریت منابع انساني ،الگوي شايستگي منابع انساني (مشخصات نيروي مطلوب جهاددانشگاهي براي انجام موفق مأموريت) میباشد. زیر بنا و پیش نیاز الگوي شايستگي تعریف شفاف و بدون ابهام از رسالت /مأموريت سازماني میباشد. كارگروهي از سوي شورا تشكيل شود و نسبت به تهيه پيش نويس مأموريت /رسالت جهاد و پيشنهاد به مرجع مورد نظر هيأت رئيسه اقدام نمايد. پروژه ای از سوی جهاد تهران با عنوان " شناسايي شايستگي‌هاي شغلي اعضاي هيأت علمي جهاددانشگاهي" قبل از تشکیل شورا آغاز شده است که از سوی شورا پیگیری و از نتایج آن بهره برداری میشود. ‏www.support.acecr.ac.ir اهم جمع بندی ها و مصوبات ‏ ‏ ‏ ‏ ‏Vتادي و شامل فرايند این پروژه با كاربرد براي جذب نيرو اعم از علمي/تخصصي و پشتيباني/س پشتيباني/ستادي جذب نيرو ادامه يافته و كامل شود .از تجربیات فرایند جذب بعضی واحدها استفاده شود. از اين پس در مبحث مدیریت منابع انساني بجاي عبارات هيأت علمي و غير هيأت علمي از عبارات علمي/تخصصي و پشتيباني/ستادي استفاده مي‌شود .منظور از نيروهاي علمي/تخصصي اعضايي هستند كه به فعاليت عملياتي در زمينه‌هاي پژوهش ،فناوري ،آموزشي ... ،مي‌پردازند (خواه در رسته هيأت علمي باشند يا خير) .نیروهای پشتيباني/ستادي از این فعالیتها پشتیبانی میکنند. پروژه تكميلي يا پروژه جديدي بايد تعريف و انجام شود كه الگوي شايستگي (جامع) با كاربرد براي كليه نظام‌هاي مديريت منابع انساني شامل نظام جذب ،ارزيابي ،نگهداشت ،جبران خدمات ،آموزش ... ،را تدوين نمايد .پروپوزال اين پروژه از سوي جهادتهران و احياناً واحدهاي توانمند ديگر در اسرع وقت تهيه شود. تجربيات واحدهاي مختلف در زمينه فرايند جذب با همكاري آقاي خامكي جمع آوري شده و در اختيار جهاد تهران قرار گيرد. ‏www.support.acecr.ac.ir  ‏ ‏ ‏ ‏ اهم جمع بندی ها و مصوبات جلسه يا جلساتي با حضور آقايان بادكو ،پرهیزکار ،حق‌شناس ،خاكزار ،شمسيان ،عطايي، غفوريان ،فرهمند ،حسينعلي قبادي ،كي ارسالن و منتظري تشكيل و در آن نسبت به تهيه ليست شاخص‌هاي ويژه سازماني جهاددانشگاهي به منظور تهيه الگوي شايستگي منابع انساني اقدام شود درخواست پروپوزال براي پروژه تدوين الگوي شايستگي (جامع) با كاربرد براي كليه نظام‌هاي مديريت منابع انساني شامل نظام جذب ،ارزيابي ،نكهداشت ،جبران خدمات ،آموزش ... ،از گروه مدیریت دانشگاه علم و فرهنگ ،جهاد شریف و جهاد تهران تشكيل دو كارگروه براي بحث تبديل وضعيت(مشروح نتایج در صورت جلسه )10 كارگروه تشخيص مالك‌هاي تعيين سهميه تبديل وضعيت براي هر واحد شامل آقايان ‏Vول) ،غفوريان ،معلم ،عليجاني ،وحدانی ،بادكو. خامي‌زاده(مسئ ‌زاده(مسئول)، كارگروه تعيين شاخص‌‌هاي فردي براي تبديل وضعيت شامل خانم صداقت(مسئول) و آقايان جناب ،پرهيزكار ،غفوريان ،كي ارسالن. ‏www.support.acecr.ac.ir اهم جمع بندی ها و مصوبات بحث مديريت منابع انساني به صورت يك نظام جامع و منسجم شامل نظام‌هاي جذب، ارزيابي ،نگهداشت ،جبران خدمات ،آموزش ... ،و ساختارهاي مسئول و متولي ديده شود. در اين نظام به موضوع شناسنامه شغلي اعضاء ،نگهداري پرسشنامه‌هاي تكميل شده و نحوه استفاده و طبقه بندي آنها توجه شود. بسته‌هايي در خصوص شناخت جهاد بايد تدوين و با روش‌هاي مناسب به اعضاء آموزش داده شود .متولي و اجزاء شناخت سازمان در جلسات بعد بررسي مي‌شود. در خصوص اينكه اكثر مديران ستادي بايد پس‌ از كار در مراكز و گروه‌ها و كسب توانمندي‌هاي پروژ‌ه‌اي منصوب شوند در جلسات بعد بحث و بررسي شود. ‏www.support.acecr.ac.ir برنامه جلسات آینده : جمع بندي شاخص‌هاي شايستگي. بررسي پروپوزال الگوي جامع شايستگي بحث تفصيلي در خصوص نقشه راه نظام جامع منابع انساني (چگونگی پیشبرد جلساتو ترتیب نظام های مختلف منابع انسانی شامل نظام جذب ،ارزيابي ،نگهداشت ،جبران خدمات ،آموزش) ... ، ‏www.support.acecr.ac.ir جمع بندی های اولیه از شاخص هاي الگوي شايستگي قابل استفاده برای جذب و تبديل وضعيت اعضای علمی/تخصصی و پشتيباني/ستادی: -1مولفه و شاخص هاي فردي -2مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني -3مولفه ها و شاخص هاي سازمانی (دانشی و بینشی) ‏www.support.acecr.ac.ir -1مولفه و شاخص هاي فردي تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني مولفه اصلی پشتیبانی/ ستادی علمی/تخصصی مولفه فرعی ‏ ‏ اخالق حرفه ای(صداقت ،امانتداری ،عدالت و حق گرايي ،جوانمردی ،درستکاری ،شناخت و رعايت حقوق ديگران ،عدم شايعه پراكني ،اجتناب از بدگويي در مورد همكاران ،گذشت ،وفای به عهد) ‏ ‏ التزام به رفتارهاي ديني (انجام واجبات ،ترك محرمات ،پوشش مناسب ،گفتار مودبانه، -- ‏ التزام به ارزش­هاي انقالب اسالمي ‏ ‏ ضریب هوشی ارزشی (اخالقی) استعداد ‏www.support.acecr.ac.ir -1مولفه و شاخص هاي فردي تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني مولفه اصلی پشتیبانی/ستادی علمی/تخصصی مولفه فرعی ‏ ‏ اعتماد به نفس ‏ ‏ تحمل فشار روانی(صبوری) /تحمل استرس ‏ ‏ ارتباطات(مردمداری) ‏ ‏ انعطاف پذیری ‏ ‏ خودابرازی ‏ ‏ حل مسئله ‏ ‏ مسئVولیت پذیری ‏ ‏ انگیزه پیشرفت(یادگیری مستمر ،میل به موفقیت) هوش هیجانی ‏www.support.acecr.ac.ir -1مولفه و شاخص هاي فردي تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني  روحیه (تمایل به) کارگروهی  خوشبینی /مثبت انديشي  وظیفه شناسی  نظم و وقت شناسی (مديريت زمان)  -اقناع سازی و مذاکره شخصیتی  قدرت درگیری تحمل ابهام  سختکوشی و پشتکار  خالقیت  تفکرانتقادی  تصمیم گیری مهارت فکری ‏www.support.acecr.ac.ir -2مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني ‏www.support.acecr.ac.ir -2مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني عملکرد فردی(در حوزه ی وظایف شغلی) ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ - ‏ - ‏ - ‏ ارائه به موقع گزارش فعالیتها داشتن استقالل راي واظهارنظرصريح تشخيص نيازهاي مربوط به وظايف تشخيص نيازهاي حوزه کاری و ارائه راههاي مناسب براي رفع آنها سازگاري باتغییرات محیط کار ارائه پيشنهادات سازنده (ازجمله نظام پیشنهادها) كسب دانش واطالعات روزوبه كارگيري آموخته هاي علمي پيگيري امور تا حصول نتايج مطلوب انجام مکاتبات اداری به شیوه ای صحیح رعایت نظم و انضباط اداری مدیریت مناسب پروژه تهیه پروپوزال مناسب و قابل ارائه به کارفرما درآمدزایی و تولید ثروت ‏www.support.acecr.ac.ir -2مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني ‏www.support.acecr.ac.ir -2مولفه و شاخص هاي عملکردی تبديل وضعيت اعضای علمی و پشتيباني ‏www.support.acecr.ac.ir -3مولفه ها و شاخص هاي سازمانی (دانشی و بینشی) حوزه های فعالیت جهاد دانشگاهی و واحدهای مختلف آن را می­شناسد. می­داند دالیل وجودی جهاد دانشگاهی چیست. می­داند جهاد دانشگاهی در آینده به کجا می­خواهد برود. روش­هایی را که جهاد دانشگاهی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده می­شناسد. عوامل محیطی تاثیر گذار بر خط مشی سازمانی را درک می­کند. ارزش­های اساسی جهاد دانشگاهی را می­شناسد. به نهادینه کردن ارزش­ها و اخالقیات مجموعه اعتقاد دارد. با شاخص­های مو@فقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد. سطح عملکرد مورد نظر برای رسیدن به شاخص­های موفقیت را می­شناسد. با قابلیت­ها ،مهارت­ها ،زیرساخت­ها و شرایط کاری مورد نیاز برای کسب برتری و موفقیت جهاد دانشگاهی آشنایی دارد. تبدیل به دو گو@یه (زیرساختها/شرایط کاری) نقاط قوت و ضعف جهاد دانشگاهی را می­شناسد. با فرصت­ها و تهدیدهای پیش روی جهاد دانشگاهی آشنایی دارد. ذینفعان جهاد و ارزش­های آنهارا می­شناسد. ‏www.support.acecr.ac.ir کارگروه رسالت /ماموریت • • • • • مصاحبه خارج از جلسه با آقایان منتظری ،قبادی ،حق شناس اضافه شدن آقایان حیدری و وثوق به کارگروه بحث در خصوص بایدها (خصوصیات ضروری) رسالت /ماموریت بحث در خصوص تعريف اساسنامه اي و واژه های کلیدی جهاد دانشگاهي ارائه سه پیشنهاد از سوی آقایان فیض ،کی ارسالن و فرهمند خروج ‏www.support.acecr.ac.ir بایدهای رسالت /ماموریت • برآمده از متون معتبر دینی ،مبانی انقالب اسالمي و انقالب فرهنگي ،اساسنامه جهاد دانشگاهي ،ارزشهای درونی و انتظارات بیرونی باشد. • تجربه شده و عملياتي باشد .از عملكرد غالب بدنه اصلي جهاد استخراج شده و باعث افتخار جهاد باشد • بايد منحصر و متمایز باشد و از اين حيث جهاد دانشگاهي بايد تفاوت بارزي با :دانشگاه ها ،مراكز آموزشي و تحقيقاتي خصوصي و دولتي ،شركتهاي خصوصي ،مراكز رشد ،دستگاه هاي دولتي ،حوزه های علميه، مراكزز Vتبليغاتي و فرهنگي ،ساير نهادهاي انقالبي ،سازمان پژوهشها ،شركتهاي دانش بنيان ،انجمن های مراك اسالمي ،بسيج دانشجويي ،بسیج اساتید ،نهاد نمايندگي رهبري ... ،داشته باشد .در غير اين صورت ضرورتي براي ادامه فعاليت وجود نخواهد داشت. • فقط یک ماموریت منسجم برای یک سازمان .ماموریت های متعدد و غیر منسجم برای هر یک از بخشهاي آموزش ،فرهنگ ،پژوهش ،فناوری ،خدمات ،اشتغال و شركتها قابل قبول نیست. • كاربردي باشد .نظام های مرتبط با مدیریت منابع انساني (مخصوصا تعریف متمایز جهادگر دانشگاهی) و ساختارها و فرایندها ...به سادگي از آن قابل استخراج باشد. • -مأموريت/رسالت سازماني كاري است كه بايد انجام شود و واجب است و اال به وظيفه عمل نشده است. عالوه بر مأموريت نيز كارهايي قابل انجام است. ‏www.support.acecr.ac.ir كاربردهاي رسالت و الگو الگوی شایستگی منابع انساني ارائه الگو به متقاضيان برون سازماني ساختارها و فرایندها (تعريف جامع و مانع از جهادگر دانشگاهي -در مقايسه با ساير جهادگران) •تدوین نظام های مرتبط با مدیریت منابع انساني شامل :ارزیابی ،جذب ،جبران خدمات، توانمندسازي ،جانشین پروری... ، •ميثاقنامه و@ مرامنامه براي اعضاي جديد •آيين نامه شرايط احراز مسوليت •شرح وظایف مدیران •تدوین نظام های برنامه ريزي ،سياستگذاري، سازماندهی ،مدیریت جهادی ،ارتباطات ،گردش اطالعات ،مقررات مالی و اداری •اولويت گذاري و درجه بندي هريك از ساختارهاي سازماني ،فعاليت ها و پستهاي موجود (ضروري ،مفيد ،موقت ،مضر) •نقش و جایگاه دفتر مرکزی •استفاده براي ايجاد ساختارهاي جديد •موضوع خودگردانی ‏www.support.acecr.ac.ir اساسنامه جهاد دانشگاهي و واژه های کلیدی طبق تعريف اساسنامه اي ،جهاد دانشگاهي يك نهاد عمومي غيردولتي زيرنظر شوراي عالي انقالب فرهنگي است .اهداف اهداف جهاد دانشگاهي به عنوان پلي ميان دانشگاه و بخش صنعتي ،خدماتي كشور عبارتند از : •گسترش تحقيقات و شكوفايي روحيه تتبع و استعدادها در سطح جامعه براي نيل به خوداتكايي •توسعه امور فرهنگي در سطح جامعه از طريق همكاري با حوزه ،دانشگاه و ساير مراجع و نهادهاي فرهنگي به خصوص براي نسل جوان •گسترش طرحهاي كاربردي و نيمه صنعتي از طريق پيوند با مراكز علمي و تحقيقاتي به منظور به كارگيري نتايج پژوهش با توجه به اينكه منظور از واژه نهاد همان نهاد انقالب اسالمي است ،تامل در واژگان بكار رفته در تعريف مي‌تواند تصوير واضح تري از الگوي جهاد دانشگاهي ارائه دهد. جهاد (مبارزه عالمانه ،هدفمند و هوشمندانه ،تالش خستگي ناپذير در راه خدا همراه با از خودگذشتگي در مقابله با دشمن) دانشگاهي (دانش بنيان ،پژوهش محور ،فرهنگ ساز ،انسان ساز ،آزاد اندیش) نهاد ( ماموریت گرا ،خودجوش ،پاسخگوی نیازهای جدید و مستمر جامعه ،ساختار منعطف و پويا) انقالبی (تحول گرا ،پيشرو،پیشرفتخواه ،آرمانخواه ،عدالتخواه ،متعهد ،مسولیت شناس ،امیدوار ،هدفمند ،باانگیزه ،با نشاط، ساده زیست ،منضبط ،استبداد ستیز ،استکبار ستیز ،آزادیخواه ،استقالل خواه ،مردم مدار ،عزتمند ،ارزش مدار)‌ انقالب اسالمي (اسالم ناب محمدی-ص ،اسالم به روایت امام خمینی ورهبری ،بدنبال جامعه عدل جهانی{مهدوی}، ايماني و صالحانه ،اخالق گرا ،شريعتمدار ،مردم ساالری دینی) ، عمومي ( غيرخصوصي ،فارغ از مالكيت و سود شخصي ،غیر انتفاعی) غيردولتي ( فارغ از تشكيالت و بروكراسي دولتي ،خوداتکا) شوراي عالي انقالب فرهنگي ( تحت نظر رهبری و با حضور هر سه قوه ،با هویت انقالبي و فرهنگي ،سیاستگذار در فرهنگ ،علم و فناوری) ‏www.support.acecr.ac.ir اسالم به روایت امام خمینی برگرفته از پيام امام در "برائت از مشركين"( :مستند سازی توسط آقای فرهمند) مجاهده براي حاكميت توحيد در جهان ،كفرستيزي ،فقرزدايي ،محروميت زدايي ،دشمن ستيزي، ‏Vتمرار انقالب تا ظهور حضرت حجت (ع) ،رويكرد جهاني ،عدالت جهاني ،آموزش سيلي زدن اس استمرار به ابر قدرت‌ها ،حاكميت فرهنگ قرآن ،كارآمدي دين در اداره جامعه و نظام‌هاي اجتماعي ،اعالم وفاداري به حق و ابراز نفرت و برائت از مشركين ،ظلم ستيزي ‏www.support.acecr.ac.ir www.support.acecr.ac.ir براي پيشنهادات و سواالت keyarsalan@acecr.ac.ir :تماس www.support.acecr.ac.ir

51,000 تومان