اوتیسم در کودکان
اسلاید 1: اختلال اوتیسم در کودکان
اسلاید 2: محور اصلی پاورمقدمه تعریف و علايم اختلالات طیف اوتیسمعلل بروز اتیسم در مراحل اولیه رشد جنینیتشخیص اوتیسمسطح شدت اختلال طیف اوتیسممداخلات درمانی، توانبخشی و آموزشی تاریخچه اوتیسم
اسلاید 3: مقدمه
اسلاید 4: مقدمه اختلال طیف اوتیسم (ASD)، حداقل با تأخیر یا کارکرد ناهنجار در یکی از حوزه های تعامل اجتماعی ظهور می یابد. کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم در دنیای درون خود زندگی می کند و از آنجا که برقراری ارتباطات مناسب اجتماعی نیازمند دریافت و پردازش صحیح اطلاعات حسی و اتخاذ رفتار مقتضی، مبتنی بر این اطلاعات است، در این دنیای درونی شده، ارتباط وی با دنیای بیرون قطع می شود.در ایران، میزان شیوع اختلالات طیف اتیسم را ۹۵/۲ در ۱۰ هزار نفر گزارش کرده اند . تا اواسط قرن بیستم میلادی، هیچ نامی برای اختلالی که هم اکنون تحت عنوان اختلال اتیسم یا درخودماندگی شناخته می شود، وجود نداشت. در اواسط قرن بیستم یعنی سال ۱۹۴۳، دکتر لئو کانر در بیمارستان هاپکینز، یک گروه ۱۱ نفری از کودکان را مورد مطالعه قرار داد که دارای ویژگیهایی چون تنهایی، درخودماندگی، ناتوانی در ارائه ژستهای بدنی خاص و قابل انتظار، تأخیرات تحولی، تکرار یا پژواک کلام، وارونگی ضمیر، یکنواختی صدا و کلام، حافظه طوطی وار و عالی، رفتارهای کلیشه ای، اصرار بر یکنواختی محیط و ممانعت از تغییر در آن، تماس چشمی ضعیف، رابطه غیرطبیعی با دیگران، تصاویر و اشیاء بیجان بودند. هرچند که در آن سال ها کانر، به این کودکان برچسب اتیسم یا درخودماندگی را داد اما تا سال های ۱۹۸۰ میلادی، این کودکان در طبقه عقب ماندگی ذهنی و یا اسکیزوفرنی کودکی جای می گرفتند. بعدها مشخص شد ، گرچه این اختلال می تواند همراه با اسکیزوفرنی کودکی باشد اما دو پدیده مجزا از یکدیگر هستند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.