صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
ی سای اس زب ‎i |‏ 6 نسخ اسلام سیاست هاي | او رت استععار پس از - انس ورود به أيران مسخ اسلام ‏اس لطس ‎ ‎

صفحه 6:
مراجع شيعه

صفحه 7:
توسط تبلیغ شیعیان ومسلمانان را به دین مسیحیت فرامی خواندند که مورد اقبال شیعیان و مسلمانان

صفحه 8:
فرفه صوفیه صوفیان برای جدا کردن مردم از علما از چه حربه ای استفاده میکنند؟ صوفیان .علما را اهل دنیا و آلوده به ریا و خود نمائی و دوروئی معرفی کنند و به این گونه اشعار متمثل شوند: واعظان کین جلوه در محراب و منبر می‌کنند. چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند مشكلى دارم ز دانشمند مجلس باز يرس توبه فرم‌ایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند کر چه بر واعظ شهر این مخت آسان نشود تار‌اورزد و سالوس مسلمان نشود این تقوی ام بس است که چون واعظان شهر نس از و کسسرشمه بر سر متیر نصی‌کنم ضمنا برای تحقیر سرماية علمی علما که خطرناکترین اسلحه برای کوبیدن منطق های غیر علمی صوفیهابه شمار حی رود. از ن‌به عنوان «علم رسمی» و «علم ظاهر» و «علوم و قالی» و «الفاظ و اصطلاحات» و مانند اینها یاد میکنند و علماء بزرگ دینی را قشری و ظاهری و گاهی‌پا را بالاتر گذارده «راه زن راه حق» می خوانند و نیز می گویند اگر ما را «اهل بدعت» و یا در بعضی از موارد «ملحد» معرفی کردهاند. بواسطة همین بوده که‌به عمق مطللب بارییک ها نرسیدهاند. یابه اصطلاح اهل دل آشنا نبودهاند. البته لین گونه تبلیغات سوء کار خود را در افرادبی اطلاع نموده ویک حس بدبینی و تنفر شدید در آنها ایجاد می‌کند. بطوری که بعضاً حاضر نیستند کوچکترین دربارة وضع مسلک خود بشنوند و ایک صفحه از کتابهای مربوط به این قسمت را بخوانند و لین مطالب را سد راه وصول حق بدانند

صفحه 9:
اسماعیل. بزرگترین پسر امام صادق (ع) بود. امام صادق (ع) او را بسیار دوست می‌داشت.به خاطر این ت زياد و بزرگتر بودن او گروهی از شیعیان در همان زمان گمان می‌کردند که پس از امام صادق (ع)» اسماعیل. امام شیعیان خواهد بود. اسماعیل هنگام حیات پدرش امام صادق (ع) وفات کرد. امام صادق (ع) در مرگ او بسیار غمگین گرمید و در وقت تشییع بدن اسماعیل, بدون کفش و بدون عبا پیشاپیش تابوت راه می‌رفت. در وقت تشییع.به دستور امام جند بار تابوت را بر زمین گذاشتند و امام کفن را از چهرهی اسماعیل کنار می‌زد وبا اسماعیل خداحافظی می‌کرد و تشییعکنندگان را متوجه مرگ اسماعیل می‌کرد. امام می‌خواست‌به لین وسیله. گمان کسانی را که اسماعیل را امام دانستند. از بین‌ببرد.با مرگ اسماعیل, اکثر آنان که او را امام می‌پنداشتند. دست از پندار خود برداشتند. ولی گروهی از آنان مرگ اسماعیل را منکر شدند و گفتند: اسماعیل زنده است و گروهی هم معتقد شدند کهبا مرگ اسماعیل. امامت‌به پسرش محمد منتقل شده است. به هر دوی اینها اسماعیلیه گفته می‌شود. گاهی اسماعیلیه را «هفت املمی» می‌نامند. اسماعیلیهای که تا عصر حاضر ادامه یافته و منقرض نشدهاند. کسانی هستند که‌به امامت اسماعیل و نسل او معتقد هستند گروهی پسر دیگر امام صادق (ع)به نام عبدالّه را امام دانستند که‌به نام «فطحیّه» معروف شدند. گروهی پسر دیگر امام صادق (ع). محمد را امام دانستند و گروهی هم در خود امام صادق (ع) توقف کردند و گفتند که دیگر امامی نیست فرقههای کوچک شیعه همه منقرض شدند. فقط زیدیه و اسماعیلیه ماندهاند. ولی شعیه امامیه. از آغاز تا به امروز ثایت و استوار مانده است. زیدیه و اسماعیلیه در یمن. هند. لبنان و بعضی جاهای دیگر زندگی می‌کنند اسماعیلیه در حال حاضر جماعتی آرام و معتدل هستند. ولی در آن زمان. جهان اسلام را تکان دادند . در خال حاضرء از اسماعیلیه دو گروه بلقی هستند: آثا خاننه که در بمبئی هند هستند و ببره که در هند و یمن زندگی می‌کنند. کلمهی بهرمبه معنای تلاش و عمل است و اینها بسیار تلاشگر هستند و حتی در آنانیک نفر هم فقیر یلفت نمی‌شود

صفحه 10:

صفحه 11:
اخباری با شیخیه اصول دین ‎Oo‏ توحيد ۲- امامت ۳-نبوت ۴-رکن راب در اخباربه ۳ ‎fa‏ ۳ [- قرآن | ‎om‏ سنت احکام ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
اصولی ‎١ 1 tet‏ توحيد ۲-معاد - نيوت ۴-عیبل ۵-امامت ‎mae‏ ‎ ‎7 Lio ‏استباط 47 |-قرآن !سنت |-عقل ۴-+جماع‎ ‏احكام‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
ثار بخچه شیخیه: رهبران اصلی شیخیه عمدتا در دوره فتحعلی شاه زندگی میکردند و بابیه به رهبری یکی ازشاگردان دومین رهبر اين فرقه در دوره محمد شاه ظهور نمود . ر هیر آن شیکیه: ۹ سمخ ‎I‏ دهد اخسانی ؟- سيد كاظم رشقى

صفحه 14:
i ed ae Chad vanes اوایل قرن سیزدهم هجری بود که شیخ احمد احسایی در عراق شهرت بافت و مریدانی به دورش جمع شدند .که بعد ها شیخبه نام گر فتتند سید کاظم رشتی در سال ۲ در رشت متولد شد و پس از سفر به یزد یکی از شاگردان شیخ احمد احسایی شد و به دستور ایشان به کربلای معلی جهت اقامت سفر .نمودو در سال ۱۳۵۹ وفات بافت

صفحه 15:
ظهور با پیت پس از وفات سید کاظم رشتی درسال ۱۲۵۹ قمری با توجه به تاکیدات شیوخ اخباریه بر رکن رلبع شاگردان لين فرقه با توجه به تبلیغات وسیعی که شده بود ۱۲ نفر خود را رکن رابع نامیدند از جمله محمد على باب در جمادی الاول سال ۱۲۲۰ قمری که خود را راه ارتباط با امام زمان (2 آمی دانست. همه مدعیان سرکوب شدند و نامی از آنان باقی نمانده وتنها فرقه ای که حیات دارد فرقه ضاله بهائیت است.

صفحه 16:
و & ۳1 عم ۲ روز شمار تاريخ باب و بهاء جمادى الاول 1750 قمری : ادعای بابیت توسط میرزا علی محمد باب در شيراز ۱ قمری :ذکرعبارت (اشهد ان عليا قبل نبيل باب بقيه الله) رمضان ۱۲۹۲ قمری : فرار باب به اصفهان ۳ قمری: حبس باب به دستور محمد شاه قاجاردر زندان ماكو به مدت نه ماه وتدوين كتاب بيان. جمادى الاول 1754 قمرى : انتقال باب به زندان قلعه جهريق در حوالى اروميه به مدت ۲۷ مامب 5 قمرى : اجتماع بابيان دردشت بدّشْت شاهرود. ۵ قمرى: تعیین میرزا یحیی نوری به عنوان جانشین باب درسن ۱۹ سالگی. ۵ و۱۲۹ قمری : آشوب خونین بابیان در نقاط مختلف ایران و سرکوب آنان توسط امیر کبیر. ۷ شعبان ۱۲۹۷ قمری:اعدام باب به دستور امیر کبیر ۱ قمری : تبعید میرزا حسین علی نوری به عراق . ۸ قمری : قتل امیر کبیر در حمام فين كاشان . رجب ۱۲۹۸ قمری : بازگشت حسین علی نوری از عراق به دعوت میرزاآقا خان نوری. ۸ قمرى : اعدام قره العين در تهران . x

صفحه 17:
روز شمار تاردخ داب و بهاء صفحه دو شوال ۱۲۹۸ قمری : ترور نافرجام ناصرالدین شاه و دستگیری سران بابی ها از جمله میرزا حسین علی نوری. ۸ قمرى :آزادى حسين على اززندان با وساطت سفير روس (دالكوركى ) و تبعيد مجدد وى به عراق. اذيقعده 1717/4 قمرى : تبعيد بهاء از بغداد به استانبول با درخواست ا رجب ۱۲۸۰ قمری : تبعید بهاء و صبح ازل به شهر ادرنه . ربیع الثلنی ۱۳۸۵ قمری : تبعید حسین علی به عکا و صبح ازل به قبرس ( تدوین کتاب اقدس توسط میرزا حسین علی نوری در زندان عکا) ۹ قمرى مرك حسين على و نزاع بين بسران ار (محمد وعباس فندی ) برسر جانشينى بدر. ‎٠‏ قمرى: مرك صبح ازل درسن 81 سالكى. ‏۷ قمری : سر نكوتى عبدالحميد ثانى ( سلطان ضد صهيونيست عثمانى ) به دست زون ترك ها وأزاديكامل فعاليت عباس افندى . ‏۹ قمرى : سفر عباس افندی ب ۲ قمری (۱۹۱4) آغاز جنگ جهانى اول بين متفقين ( روسيه » انكليس » فرانسه »تالا آمریکا )ین متحدین (آلمان اویش و أعثمانى ) وهمدتى عبا. أشعبان .11070 قمرى: اعطلى لقب سر ونشان مسخصرص نابت هود ( شواليه كرى ) طلى مراسمى به عباس افندى توسط دولت اتكليس . بيع الاول ‎184٠‏ قمرى : مرك عباس افندى و جانشينى شوقى افندى. ‏۷ شمسی :تاسیس رژیم اشفالگراسرانیل و حمایت شوقی ازآن . ‏۱۳۳۹ شمسی :مرگ و دفن شوقی درلندن . ‏۲ شمسی : تشکیل اولین بیت العدل اعظم در فلسطین اشغالی. ‎pf ‎ ‏افندی با ارتش بریتانا. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
دلیی های باب در بوشهربه عنوان افراد تاجر شهره بودند و در آٌن زمان تجارت ترباک آزاد بود و از اين راه سرمایه زیادی-به جیب زده لند و باب فیزسبه عنوان یکی از پرسنل در نزد ایشان کارعی کرده است‌پس از مدتی با علما بنی اسرائیل (یمودیان عراق) که به تجارت تریاک از خاور مبلنه جه انگلستان مشغول بودنند آشنا می شود » داوود ساسون یکی از بهودیان بغدادپس از مدتی با خانواده ملکه انگلستان وصلت عی نملید که خانواده ساسون هم اکنون از سرمایه داران انگلستان محسوب می شیند » داوود ساسون محمد علی باب را برای اجرایی نمودن طرح انگلیسی به بریتانیا معرفی کرد.

صفحه 19:
‎cub ctor‏ |[ 3 قاری( ‎ ‏) نفی اصل امامت و قائمیت [ ۱ نفی خاتمیت و قرآن و اسلام ( | فلی‌توحید ‏ ] ا ‏ادعای مهدويت [ | ادعاىنيوت )| | ‏| ادعاى الوهيت ‏ | ادعای اعلام قیامت ‏ || ‎ ‎ ‎56 ‏انتیجه 5 نتیجه‎ les ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
‎Cradle‏ و دشئوانه استعماری ‏۱- حکومت دیکتاتوری روسیه تزاری ‏سفیر کبیر روسیه( کینیازدالکورکی ) عکاسی از جنازه باب وارسال به روسیه و نجات جان حسین علی| نوری پس از ترور ناصرالدین شاه و اجازه ساخت اولین محبد بهاپتان در روشیه (مشرق الاذکار) در استخدام بودن فامیل ها حسین علی در سفارت روسیه و پدرش عباس نوری دستیار شاهزاده قاجار امام | وردی معرف به روس فيل بود. ‏۲ دولت انگلیس ‏اعطاى لقب (سر)و نشان (نايت هود) به عباس افندى ‏۳- دولت غاصب اسرائيل ‏دو فرقه استعماری و فبل از برقراری دولت اشغالگر اولین رئیس مهور اسرائیل با عبدالبها مشورت هايى | داشت. ‏6- آمریکا ‎

صفحه 21:
ساختار سارمانی ۱- محفل روحانی محلی ۲- محفل روحانی منطقه ای ۳- محفل روحانی ملی ( کشوری ) 4- بیت العدل اعظم ( بین المللی )

صفحه 22:
درخی از احکام ‎ates‏ اسن قكليف:ة بسر و دختر ازه١‏ سالكى تاسن ‎١‏ سالگی سک رررسبب ریدح»سده طهارت و فجاست: مطهرات ه جيزند .- وضعو ابتدادستها تا مج و سبس صورت ثسته شود به همراه دعاى خاصه دص ,يرس يبد هد اشسال : هر هفته يك بارواجب است و ناخن كرفتن هفته لى ب ‎ld‏ 8 نماز صغیر - نما وسطا- نمازکبیر < نماز ‎٩‏ ركعتى أقبالهة بها .... خود را قبله بيروان مسلك بهانيت قرارداده 8 حرام شده است مكر نماز ميت 8 یک ماه است و هرسال ۱۹ ماه و هر ماه ‎۱٩‏ روزاست که آخرین ماه سال و فطرشان نوروزاست. زیارت خانه باب سیراز - زیارت باغ رضوان در بغداد - زیارت مقبره باب عکا فلسطین اشغالی. زن ها معافند مگر آنکه در شیرازمتولد شود آن هم در شب طواف نماید. خاک عرو کاب دا ال دس )حاکن ورس اب یاج یهار

صفحه 23:
دهاییت در ساری ادر شهرستان ساری حدود ۳۵۰۰ نفر از بهائیت در اقصی نقاط شهرستان زندگی می کنند که تعدادی از این جمعیت در بخش چهاردانگه روستاهای پشتکوه . کندسبن و شعبانخیل زندگی می کنند و تعدادی نیز در احمدآباد کلیجان رستاق و همچنین در روستای ماهفروجک بخش مرکزی ساری سکونت دارند ضمن اینکه در روستای ابول از بخش چهاردانگه بیشترین جمعیت بهائیت را داشتیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۶۲ بدلیل فشار روحی و مقاهمت افراد مسلمان ساکنین روستای ایول از محل كوج و بعضاً به خارج از کشور و تعدادی نیز در ساری سکونت نمودند. لازمبه ذکر است تعداد زیادی از جمعیت بهاثیت در سطح شهر ساری بصورت پراکنده زندگی می کنند و بدلیل تحرکات سیاسی و ضد امنیتی آنان از دید و عولمل اطلاعلتی غلفل نیستند و تحت نظر هستند. در روستای ایول هیچ یک از بهائیت در روستا ساکن نیستند تمام خلنه سرا آنان تخریب شده است و بصورت يك مخروبه در آمده و در جند سال اخير بعلت شرلیط خاص وبا سوء استفاده از رآفت نظام مقدس جمهوری اسلامی عزیمت در فصلهای مختلف به منطقه. ‎aisle‏ بویژُه در ایام کاشت . داشت و برداشت کشاورزی . اما همچنان دست از شیطنت بر نمی دایند و با طرفندهای مختلف از قبیل آتش زدن منازل . سرقت و تخریب باغات و غیره مظلوم نملئی و سعی در تحریک افکار عمومی و انعکاس موضوع به رسانه های بیگانه و ارتباط با بستگان در خارج و علیه مسلمانان توطئه دارند وبا لین اقدام اهللی و ساکنین را مورد اذیت و آزاد و توهین قرار می دهند وبه دفعات با آتشکیل پرونده اهالی را به محاکم قضائی . انتث

صفحه 24:

صفحه 25:
خدا را آنگونه عبادت کن که گویی او را می‌بینی اگر تو او را نمی‌بینی همانا او تو را می‌بیند

میسیونرهای مسیحی فرقه صوفیه ابزار نسخ اسالم مراجع شیعه فرقه اسماعیلیه !لمانان را به !غ شیعیان ومس !ط تبلی توس دی!ن مس!یحیت فرام!ی خواندن!د که مورد اقبال شیعیان و مسلمانان !ه است .قرار نگرفت صوفيان براي جدا كردن مردم از علما از چه حربه اي استفاده ميكنند؟ صوفیان ،علما را اهل دنيا و آلوده به ريا و خود نمائى و دوروئى معرفى كنند و به اين گونه اشعار متمثل شوند: چون به خلوت مىروند آن كار ديگر مىكنند واعظان كين جلوه در محراب و منبر مىكنند توبه فرمـــايان چرا خود توبه كمتر مىكنند مشكلى دارم ز دانشمند مجلس بـــاز پرس تــــا ريـــا ورزد و سالوس مسلمان نشود گر چه بر واعظ شهر اين سخـن آسان نشود نـــــاز و كـــرشمه بر سر منبر نمـىكنم اين تقوى ام بس است كه چون واعظان شهر ضمناً براى تحقير سـرماية علمـى علمـا كـه خطرناكتريـن اسـلحه براى كوبيدن منطـق هاى غير علمـى صـوفيهابـه شمار مـى رود ،از آـنبـه عنوان «علـم رسـمى» و «علـم ظاهـر» و «علوم قيل و قالـى» و «الفاظ و اصـطالحات» و ماننـد اينهـا ياد ميكننـد و علماء بزرگ دينـى را قشرى و ظاهرى و گاهـى پـا را باالتـر گذارده «راه زن راه حـق» مـى خواننـد و نيز مـى گوينـد اگر ما را «اهل بدعت» و يا در بعضى از موارد «ملحد» معرفى كردهاند ،بواسطة همين بوده كـهبـه عمـق مطالـب باريـك مـا نرسـيدهاند ،يـابـه اصـطالح اهـل دل آشنـا نبودهاند .البتـه ايـن گونـه تبليغات سـوء ،كار خود را در افرادبـى اطالع نموده و يـك حـس بدبينـى و تنفـر شديـد در آنهـا ايجاد مىكنـد ،بطورى كـه بعضاً حاضـر نيسـتند كوچكتريـن توضيحـى دربارة وضـع مسـلك خود بشنونـد و يـا يـك صـفحه از كتابهاى مربوط بـه ايـن قسـمت را بخواننـد و ايـن مطالب را سد راه وصول حق بدانند اسـماعيل ،بزرگتريـن پسـر امام صـادق (ع) بود ،امام صـادق (ع) او را بسـيار دوسـت مىداشت .بـه خاطـر ايـن محبـت زياد و بزرگتـر بودن او ،گروهـى از شيعيان در همان زمان گمان مىكردنـد كـه پـس از امام صـادق (ع)، اسـماعيل ،امام شيعيان خواهـد بود .اسـماعيل هنگام حيات پدرش امام صـادق (ع) وفات كرد .امام صـادق (ع) در مرگ او بسـيار غمگين گرديـد و در وقـت تشييع بدن اسـماعيل ،بدون كفـش و بدون عبـا پيشاپيش تابوت راه مىرفت .در وقـت تشييع ،بـه دسـتور امام چنـد بار تابوت را بر زمين گذاشتنـد و امام كفـن را از چهرهى اسـماعيل كنار مىزد و بـا اسـماعيل خداحافظـى مىكرد و تشييعكنندگان را متوجـه مرگ اسـماعيل مىكرد. امام مىخواسـتبـه ايـن وسـيله ،گمان كسـانى را كـه اسـماعيل را امام دانسـتند ،از بينبـبرد.بـا مرگ اسـماعيل، اكثـر آنان كـه او را امام مىپنداشتنـد ،دسـت از پندار خود برداشتنـد ،ولـى گروهـى از آنان مرگ اسـماعيل را منكـر شدنـد و گفتنـد :اسـماعيل زنده اسـت و گروهـى هـم معتقـد شدنـد كـهبـا مرگ اسـماعيل ،امامـتبـه پسـرش محمد منتقل شده است. بـه هـر دوى اينهـا اسـماعيليه گفتـه مىشود .گاهـى اسـماعيليه را «هفـت امامـى» مىنامند .اسـماعيليهاى كـه تـا عصـر حاضـر ادامـه يافتـه و منقرض نشدهانـد ،كسـانى هسـتند كـهبـه امامـت اسـماعيل و نسـل او معتقـد هسـتند گروهـى پسـر ديگـر امام صـادق (ع)بـه نام عبداهّلل را امام دانسـتند كـهبـه نام «فطح ّيـه» معروف شدند .گروهـى پسـر ديگـر امام صادق (ع) ،محمد را امام دانستند و گروهى هم در خود امام صادق (ع) توقف كردند و گفتند كه ديگر امامى نيست فرقههاى كوچك شيعه همه منقرض شدند ،فقط زيديه و اسماعيليه ماندهاند ،ولى شعيه اماميه ،از آغاز تا به امروز ثابت و استوار مانده است .زيديه و اسماعيليه در يمن ،هند ،لبنان و بعضى جاهاى ديگر زندگى مىكنند . اسماعيليه در حال حاضر جماعتى آرام و معتدل هستند ،ولى در آن زمان ،جهان اسالم را تكان دادند . در حال حاضـر ،از اسـماعيليه دو گروه باقـى هسـتند :آقـا خان ّيـه كـه در بمبئـى هنـد هسـتند و بهره كـه در هنـد و يمـن زندگـى مىكنند .كلمهى بهرهبـه معناى تالش و عمـل اسـت و اينهـا بسـيار تالشگـر هسـتند و حتـى در آنان يـك نفـر هـم فقير يافـت نمىشود . اخباری اصولی اخباری يا شیخیه اصول دین در اخباریه منابع استنباط احکام اصولی اصول دین در اخباریه منابع استنباط احکام اوایل قرن سیزدهم هجری بود که شیخ احمد احسایی در عراق شهرت یافت و مریدانی به دورش جمع شدند .که بعد ها شیخیه نام گرفتتند سید کاظم رشتی در سال 1212در رشت متولد شد و پس از سفر به یزد یکی از شاگردان شیخ احمد احسایی شد و به دستور ایشان به کربالی معلی جهت اقامت سفر .نمودو در سال 1259وفات یافت پس از وفات سید کاظم رشتی در سال 1259قمری با توجه به تاکیدات شیوخ اخباریه بر رکن رابع شاگردان این فرقه با توجه به تبلیغات وسیعی که شده بود 12نفر خود را رکن رابع نامیدند از جمله محمد علی باب در جمادی االول سال 1260قمری ک ه خود را راه ارتباط با امام زمان (عج )می دانست. همه مدعیان سرکوب شدند و نامی از آنان باقی نمانده و تنها فرقه ای که حیات دارد فرقه ضاله بهائیت است. جمادي االول 1260قمري :ادعاي بابيت توسط ميرزا علي محمد باب در شيراز 1261قمري :ذكر عبارت (اشهد ان عليا قبل نبيل باب بقيه اهلل) رمضان 1262قمري :فرار باب به اصفهان 1263قمري :حبس باب به دستور محمد شاه قاجاردر زندان ماكو به مدت نه ماه و تدوين كتاب بيان. جمادي االول 1264قمري :انتقال باب به زندان قلعه چهريق در حوالي اروميه به مدت 27ماه. 1264قمري :اجتماع بابيان در دشت َب َدشت شاهرود. 1265قمري :تعيين ميرزا يحيي نوري به عنوان جانشين باب در سن 19سالگي. 1265و 1266قمري :آشوب خونين بابيان در نقاط مختلف ايران و سركوب آنان توسط امير كبير. 27شعبان 1266قمري :اعدام باب به دستور امير كبير 1266قمري :تبعيد ميرزا حسين علي نوري به عراق . 1268قمري :قتل امير كبير در حمام فين كاشان . رجب 1268قمري :بازگشت حسين علي نوري از عراق به دعوت ميرزا آقا خان نوري. 1268قمري :اعدام قره العين در تهران . شوال 1268قمري :ترور نافرجام ناصر الدين شاه و دستگيري سران بابي ها از جمله ميرزا حسين علي نوري. 1268قمري :آزادي حسين علي از زندان با وساطت سفير روس (دالكوركي) و تبعيد مجدد وي به عراق. ذيقعده 1279قمري :تبعيد بهاء از بغداد به استانبول با درخواست ايران. رجب 1280قمري :تبعيد بهاء و صبح ازل به شهر ادرنه . ربيع الثاني 1285قمري :تبعيد حسين علي به عكا و صبح ازل به قبرس( تدوين كتاب اقدس توسط ميرزا حسين علي نوري در زندان عكا) 1309قمري مرگ حسين علي و نزاع بين پسران او (محمد و عباس افندي ) بر سر جانشيني پدر . 1320قمري :مرگ صبح ازل در سن 82سالگي. 1327قمري :سر نگوني عبدالحميد ثاني ( سلطان ضد صهيونيست عثماني) به دست ژون ترك ها و آزاديكامل فعاليت عباس افندي. 1329قمري :سفر عباس افندي به اروپا. 1332قمري ( : )1914آغاز جنگ جهاني اول بين متفقين ( روسيه ،انگليس ،فرانسه ،ايتاليا و آمريكا ) و بين متحدين ( آلمان ،اتريش و عثماني ) و همدتي عباس افندي با ارتش بريتانيا. شعبان 1338قمري :اعطاي لقب سِر و نشان مخصوص نايت هود ( شواليه گري ) طي مراسمي به عباس افندي توسط دولت انگليس. ربيع االول 1340قمري :مرگ عباس افندي و جانشيني شوقي افندي. 1327شمسي :تاسيس رژيم اشغالگر اسرائيل و حمايت شوقي از آن . 1336شمسي :مرگ و دفن شوقي در لندن . 1342شمسي :تشكيل اولين بيت العدل اعظم در فلسطين اشغالي. !ر شهره بودند !وان افراد تاج !ه عن !ر ب !ی های باب در بوشه دای و در آ!ن زمان تجارت تریاک آزاد بود و از این راه !ه عنوان یکی از !ز ب !د و باب نی !ب زده ان !ه جی !رمایه زیادی ب س !ی با !س از مدت !ت پ !ی کرده اس !نل در نزد ایشان کار م پرس !ه به تجارت تریاک از !رائیل (یهودیان عراق) ک !ی اس !ا بن علم خاورمیان!ه ب!ه انگلس!تان مشغول بودنن!د آشن!ا می شود ، داوود س!اسون یکی از یهودیان بغداد پ!س از مدت!ی با خانواده ملکه انگلس!تان وص!لت م!ی نمای!د که خانواده !وب می !تان محس !رمایه داران انگلس !م اکنون از س !اسون ه س !ی باب را برای اجرایی !د عل !اسون محم !د ،داوود س شون نمودن طرح انگلیسی به بریتانیا معرفی کرد. ادعای بابیت نتیجه ادعای مهدویت نتیجه نفی اصل امامت و قائمیت ادعای نبوت نتیجه نفی خاتمیت و قرآن و اسالم ادعای الوهیت نتیجه نفی توحید ادعای اعالم قیامت نتیجه نفی معاد نفی روحانیت -1حكومت ديكتاتوري روسيه تزاري سفير كبير روسيه( كينياز دالكوركي) عكاسي از جنازه باب و ارسال به روسيه و نجات جان حسين علي نوري پس از ترور ناصرالدين شاه و اجازه ساخت اولين معبد بهايئان در روشيه (مشرق االذكار) در استخدام بودن فاميل ها حسين علي در سفارت روسيه و پدرش عباس نوري دستيار شاهزاده قاجار امام وردي معرف به روس فيل بود. -2دولت انگليس اعطاي لقب (سِر)و نشان (نايت هود) به عباس افندي -3دولت غاصب اسرائيل دو فرقه استعماري و قبل از برقراري دولت اشغالگر اولين رئيس مهور اسرائيل با عبدالبها مشورت هايي داشت. -4آمريكا -1محفل روحاني محلي -2محفل روحاني منطقه اي -3محفل روحاني ملي (كشوري) -4بيت العدل اعظم ( بين المللي) سن تكليف :پسر و دختر از 15سالگي تا سن 70سالگي طهارت و نجاست:مطهرات 5چيزند -1آب -2آتش-3خاك -4هوا -5كتاب خدا (بيان و اقدس) محاكمه و بررسي باب و بهاء ج ،2ص85 وضو :ابتدا دستها تا مچ و سپس صورت شسته شود به همراه دعاي خاصه محاكمه و بررسي باب و بهاء ج ،2ص87 غسل :هر هفته يك بار واجب است و ناخن گرفتن هفته اي يكبار تاريخ جامع بهائيت ج 5ص 310 نماز :نماز صغير – نماز وسطا -نماز كبير – نماز 9ركعتي قبله :بها ا ...خود را قبله پيروان مسلك بهائيت قرار داده نماز جماعت :حرام شده است مگر نماز ميت روزه :يك ماه است و هر سال 19ماه و هر ماه 19روز است كه آخرين ماه سال و فطرشان نوروز است. !ج :زيارت خانه باب سيراز – زيارت باغ رضوان در بغداد – زيارت مقبره باب عكا فلسطين اشغالي .زن ها معافند ح مگر آنكه در شيراز متولد شود آن هم در شب طواف نمايد. محاكمه و بررسي باب و بهاء ج ،2ص85 در شهرستان ساري حدود 3500نفر از بهائيت در اقصـي نقاط شهرستان زندگي مـي كننـد كه تعدادي از اين جمعيت در بخـشـ چهاردانگـه روسـتاهاي پشتكوه ،كندسـبن و شعبانخيل زندگـي مـي كننـد و تعدادي نيز در احمدآباد كليجان رستاق و همچنين در روستاي ماهفروجك بخشـ مركزي ساري سكونت دارند ضمن اينكه در روسـتاي ايول از بخـش چهاردانگـه بيشتريـن جمعيت بهائيت را داشتيم كـه بعـد از پيروزي انقالب اسالمي تـا سـال 62بدليل فشار روحـي و مقاومـت افراد مسـلمان سـاكنين روسـتاي ايول از محـل كوچ و بعض ًا به خارج از كشور و تعدادي نيز در ساري سـكونت نمودند .الزمبـه ذكر اسـت تعداد زيادي از جمعيت بهائيت در سطح شهـر سـاري بصـورت پراكنده زندگـي مـي كننـد و بدليل تحركات سـياسي و ضـد امنيتـي آنان از ديـد و نظر عوامـل اطالعاتـي غافـل نيسـتند و تحـت نظـر هسـتند .در روسـتاي ايول هيچ يـك از بهائيت در روسـتا ساكن نيسـتند تمام خانـه سـرا آنان تخريـب شده اسـت و بصـورت يـك مخروبـه درآمده و در چنـد سـال اخير بعلت شرايـط خاص و يـا سوء استفاده از رأفت نظام مقدس جمهوري اسالمي عزيمت در فصلهاي مختلف به منطقه دارنـد بويژـه در ايام كاشـت ،داشـت و برداشـت كشاورزي .امـا همچنان دسـت از شيطنـت بر نمـي دارنـد و با طرفندهاي مختلـف از قبيل آتـش زدن منازل ،سـرقت و تخريـب باغات و غيره مظلوم نمائـي و سعي در تحريك افكار عمومي و انعكاس موضوع به رسانه هاي بيگانه و ارتباطـ با بسـتگان در خارج و عليه مسلمانان توطئـه دارنـد و بـا ايـن اقدام اهالـي و سـاكنين را مورد اذيـت و آزاد و توهين قرار مـي دهنـد و بـه دفعات با تشكيل پرونده اهالي را به محاكم قضائي ،انتظامي مي كشانند . پشتكوه 15خانوار 34نفر جمعيت 20نفر جمعيت كندسبن 7خانوار 17نفر جمعيت شعبانخيل // 5

51,000 تومان