بابیت و بهائیت
اسلاید 1: بابیت و بهايت
اسلاید 2: امام خميني (ره) :بهائي ها يك مذهب نيستند يك حزب هستند يك حزبي كه در سابق انگلستان پشتيباني آن ها را مي كرد و حالا هم آمريكا دارد پشتيباني مي كند . اين ها جاسوسند. صحيفه نور ج 17 ص 267
اسلاید 3: آل عمران آيه 19 :ان الدين عند الله الاسلام و ما ختلف الذين اوتو الكتاب الا من بعد ما جاءهم العلم بغيا بينهم و من يكفر بايات الله فان الله سريع الحساب.همانا دين پسنديده نزد خدا آيين اسلام است ، و اهل كتاب را اختلاف نپيمودند مگر پس از آگاهي به حقانيت آن ، و اين را از حسد در ميان آوردند. و هر كس به آيات خدا كافر شود (بترسد كه ) محاسبه خدا زود خواهد بود
اسلاید 4: سیاست های استعمار پس از ورود به ایران سیاست های استعمار پس از ورود به ایراننسخ اسلاممسخ اسلامبه معنی از بین بردن اسلام به معنی تحریف اسلام
اسلاید 5: ابزار نسخ اسلام توسط استعمارمیسیونرهای مسیحیفرقه صوفیهفرقه اسماعیلیهمراجع شیعهابزار نسخ اسلام
اسلاید 6: میسیونرهای مسیحی توسط تبلیغ شیعیان ومسلمانان را به دین مسیحیت فرامی خواندند که مورد اقبال شیعیان و مسلمانان قرار نگرفته است.
اسلاید 7: فرقه صوفیهصوفيان براي جدا كردن مردم از علما از چه حربه اي استفاده ميكنند؟صوفیان ،علما را اهل دنيا و آلوده به ريا و خود نمائى و دوروئى معرفى كنند و به اين گونه اشعار متمثل شوند: واعظان كين جلوه در محراب و منبر مىكنند چون به خلوت مىروند آن كار ديگر مىكنند مشكلى دارم ز دانشمند مجلس بـــاز پرس توبه فرمـــايان چرا خود توبه كمتر مىكنند گر چه بر واعظ شهر اين سخـن آسان نشود تــــا ريـــا ورزد و سالوس مسلمان نشود اين تقوى ام بس است كه چون واعظان شهر نـــــاز و كـــرشمه بر سر منبر نمـىكنمضمناً براى تحقير سرماية علمى علما كه خطرناكترين اسلحه براى كوبيدن منطق هاى غير علمى صوفيها به شمار مى رود، از آن به عنوان «علم رسمى» و «علم ظاهر» و «علوم قيل و قالى» و «الفاظ و اصطلاحات» و مانند اينها ياد ميكنند و علماء بزرگ دينى را قشرى و ظاهرى و گاهى پا را بالاتر گذارده «راه زن راه حق» مى خوانند و نيز مى گويند اگر ما را «اهل بدعت» و يا در بعضى از موارد «ملحد» معرفى كردهاند، بواسطة همين بوده كه به عمق مطالب باريك ما نرسيدهاند، يا به اصطلاح اهل دل آشنا نبودهاند. البته اين گونه تبليغات سوء، كار خود را در افراد بى اطلاع نموده و يك حس بدبينى و تنفر شديد در آنها ايجاد مىكند، بطورى كه بعضاً حاضر نيستند كوچكترين توضيحى دربارة وضع مسلك خود بشنوند و يا يك صفحه از كتابهاى مربوط به اين قسمت را بخوانند و اين مطالب را سد راه وصول حق بدانند
اسلاید 8: فرقه اسماعیلیهاسماعيل، بزرگترين پسر امام صادق (ع) بود، امام صادق (ع) او را بسيار دوست مىداشت. به خاطر اين محبت زياد و بزرگتر بودن او، گروهى از شيعيان در همان زمان گمان مىكردند كه پس از امام صادق (ع)، اسماعيل، امام شيعيان خواهد بود. اسماعيل هنگام حيات پدرش امام صادق (ع) وفات كرد. امام صادق (ع) در مرگ او بسيار غمگين گرديد و در وقت تشييع بدن اسماعيل، بدون كفش و بدون عبا پيشاپيش تابوت راه مىرفت. در وقت تشييع، به دستور امام چند بار تابوت را بر زمين گذاشتند و امام كفن را از چهرهى اسماعيل كنار مىزد و با اسماعيل خداحافظى مىكرد و تشييعكنندگان را متوجه مرگ اسماعيل مىكرد. امام مىخواست به اين وسيله، گمان كسانى را كه اسماعيل را امام دانستند، از بين ببرد. با مرگ اسماعيل، اكثر آنان كه او را امام مىپنداشتند، دست از پندار خود برداشتند، ولى گروهى از آنان مرگ اسماعيل را منكر شدند و گفتند: اسماعيل زنده است و گروهى هم معتقد شدند كه با مرگ اسماعيل، امامت به پسرش محمد منتقل شده است. به هر دوى اينها اسماعيليه گفته مىشود. گاهى اسماعيليه را «هفت امامى» مىنامند. اسماعيليهاى كه تا عصر حاضر ادامه يافته و منقرض نشدهاند، كسانى هستند كه به امامت اسماعيل و نسل او معتقد هستند گروهى پسر ديگر امام صادق (ع) به نام عبداللّه را امام دانستند كه به نام «فطحيّه» معروف شدند. گروهى پسر ديگر امام صادق (ع)، محمد را امام دانستند و گروهى هم در خود امام صادق (ع) توقف كردند و گفتند كه ديگر امامى نيستفرقههاى كوچك شيعه همه منقرض شدند، فقط زيديه و اسماعيليه ماندهاند، ولى شعيه اماميه، از آغاز تا به امروز ثابت و استوار مانده است. زيديه و اسماعيليه در يمن، هند، لبنان و بعضى جاهاى ديگر زندگى مىكنند .اسماعيليه در حال حاضر جماعتى آرام و معتدل هستند، ولى در آن زمان، جهان اسلام را تكان دادند .در حال حاضر، از اسماعيليه دو گروه باقى هستند: آقا خانيّه كه در بمبئى هند هستند و بهره كه در هند و يمن زندگى مىكنند. كلمهى بهره به معناى تلاش و عمل است و اينها بسيار تلاشگر هستند و حتى در آنان يك نفر هم فقير يافت نمىشود .
اسلاید 9: مراجع شیعهمراجع شیعهاخباریاصولی
اسلاید 10: اخباری يا شیخیهاصول دین در اخباریهمنابع استنباط احکام1- توحید 2- امامت 3- نبوت 4- رکن رابع1- قرآن 2- سنّت
اسلاید 11: اصولیاصول دین در اخباریهمنابع استنباط احکام1- توحید 2-معاد 3- نبوت 4- عدل 5-امامت1-قرآن 2-سنّت 3- عقل 4-اجماع
اسلاید 12: تاریخچه شیخیه:رهبران اصلی شیخیه عمدتا در دوره فتحعلی شاه زندگی میکردند و بابیه به رهبری یکی ازشاگردان دومین رهبر این فرقه در دوره محمد شاه ظهور نمود . رهبران شیخیه:1- شیخ احمد احسایی2- سید کاظم رشتی
اسلاید 13: شیخ احمد احساییاوایل قرن سیزدهم هجری بود که شیخ احمد احسایی در عراق شهرت یافت و مریدانی به دورش جمع شدند که بعد ها شیخیه نام گرفتتند.سید کاظم رشتیسید کاظم رشتی در سال 1212 در رشت متولد شد و پس از سفر به یزد یکی از شاگردان شیخ احمد احسایی شد و به دستور ایشان به کربلای معلی جهت اقامت سفر نمودو در سال 1259 وفات یافت.
اسلاید 14: ظهور بابیتپس از وفات سید کاظم رشتی در سال 1259 قمری با توجه به تاکیدات شیوخ اخباریه بر رکن رابع شاگردان این فرقه با توجه به تبلیغات وسیعی که شده بود 12 نفر خود را رکن رابع نامیدند از جمله محمد علی باب در جمادی الاول سال 1260 قمری که خود را راه ارتباط با امام زمان (عج )می دانست. همه مدعیان سرکوب شدند و نامی از آنان باقی نمانده و تنها فرقه ای که حیات دارد فرقه ضاله بهائیت است.
اسلاید 15: روز شمار تاريخ باب و بهاءجمادي الاول 1260 قمري : ادعاي بابيت توسط ميرزا علي محمد باب در شيراز 1261 قمري : ذكر عبارت (اشهد ان عليا قبل نبيل باب بقيه الله)رمضان 1262 قمري : فرار باب به اصفهان1263 قمري: حبس باب به دستور محمد شاه قاجاردر زندان ماكو به مدت نه ماه و تدوين كتاب بيان.جمادي الاول 1264 قمري : انتقال باب به زندان قلعه چهريق در حوالي اروميه به مدت 27 ماه.1264 قمري : اجتماع بابيان در دشت بَدَشت شاهرود.1265 قمري: تعيين ميرزا يحيي نوري به عنوان جانشين باب در سن 19 سالگي.1265 و1266 قمري : آشوب خونين بابيان در نقاط مختلف ايران و سركوب آنان توسط امير كبير.27 شعبان 1266 قمري: اعدام باب به دستور امير كبير 1266 قمري : تبعيد ميرزا حسين علي نوري به عراق .1268 قمري : قتل امير كبير در حمام فين كاشان .رجب 1268 قمري : بازگشت حسين علي نوري از عراق به دعوت ميرزا آقا خان نوري.1268 قمري : اعدام قره العين در تهران .
اسلاید 16: روز شمار تاريخ باب و بهاء صفحه دوشوال 1268 قمري : ترور نافرجام ناصر الدين شاه و دستگيري سران بابي ها از جمله ميرزا حسين علي نوري.1268 قمري : آزادي حسين علي از زندان با وساطت سفير روس (دالكوركي) و تبعيد مجدد وي به عراق.ذيقعده 1279 قمري : تبعيد بهاء از بغداد به استانبول با درخواست ايران.رجب 1280 قمري : تبعيد بهاء و صبح ازل به شهر ادرنه .ربيع الثاني 1285 قمري : تبعيد حسين علي به عكا و صبح ازل به قبرس( تدوين كتاب اقدس توسط ميرزا حسين علي نوري در زندان عكا)1309 قمري مرگ حسين علي و نزاع بين پسران او (محمد و عباس افندي ) بر سر جانشيني پدر .1320قمري: مرگ صبح ازل در سن 82 سالگي.1327قمري : سر نگوني عبدالحميد ثاني ( سلطان ضد صهيونيست عثماني) به دست ژون ترك ها و آزاديكامل فعاليت عباس افندي.1329 قمري : سفر عباس افندي به اروپا.1332 قمري (1914) : آغاز جنگ جهاني اول بين متفقين ( روسيه ، انگليس ، فرانسه ، ايتاليا و آمريكا ) و بين متحدين ( آلمان ، اتريش و عثماني ) و همدتي عباس افندي با ارتش بريتانيا.شعبان 1338 قمري: اعطاي لقب سِر و نشان مخصوص نايت هود ( شواليه گري ) طي مراسمي به عباس افندي توسط دولت انگليس.ربيع الاول 1340 قمري : مرگ عباس افندي و جانشيني شوقي افندي.1327 شمسي : تاسيس رژيم اشغالگر اسرائيل و حمايت شوقي از آن .1336 شمسي : مرگ و دفن شوقي در لندن .1342 شمسي : تشكيل اولين بيت العدل اعظم در فلسطين اشغالي.
اسلاید 17: علت موفقیت محمد علی شیرازی(باب)دایی های باب در بوشهر به عنوان افراد تاجر شهره بودند و در آن زمان تجارت تریاک آزاد بود و از این راه سرمایه زیادی به جیب زده اند و باب نیز به عنوان یکی از پرسنل در نزد ایشان کار می کرده است پس از مدتی با علما بنی اسرائیل (یهودیان عراق) که به تجارت تریاک از خاورمیانه به انگلستان مشغول بودنند آشنا می شود ، داوود ساسون یکی از یهودیان بغداد پس از مدتی با خانواده ملکه انگلستان وصلت می نماید که خانواده ساسون هم اکنون از سرمایه داران انگلستان محسوب می شوند ، داوود ساسون محمد علی باب را برای اجرایی نمودن طرح انگلیسی به بریتانیا معرفی کرد.
اسلاید 18: مراحل ادعاهای بابنتیجهادعای بابیت نفی روحانیت ادعای الوهیت ادعای نبوت ادعای مهدویتادعای اعلام قیامتنفی اصل امامت و قائمیتنفی خاتمیت و قرآن و اسلامنفی توحیدنفی معادنتیجهنتیجهنتیجهنتیجه
اسلاید 19: بهائيت و پشتوانه استعماري 1- حكومت ديكتاتوري روسيه تزاريسفير كبير روسيه( كينياز دالكوركي) عكاسي از جنازه باب و ارسال به روسيه و نجات جان حسين علي نوري پس از ترور ناصرالدين شاه و اجازه ساخت اولين معبد بهايئان در روشيه (مشرق الاذكار) در استخدام بودن فاميل ها حسين علي در سفارت روسيه و پدرش عباس نوري دستيار شاهزاده قاجار امام وردي معرف به روس فيل بود.2- دولت انگليساعطاي لقب (سِر)و نشان (نايت هود) به عباس افندي3- دولت غاصب اسرائيلدو فرقه استعماري و قبل از برقراري دولت اشغالگر اولين رئيس مهور اسرائيل با عبدالبها مشورت هايي داشت.4- آمريكا
اسلاید 20: ساختار سازماني1- محفل روحاني محلي2- محفل روحاني منطقه اي3- محفل روحاني ملي (كشوري)4- بيت العدل اعظم ( بين المللي)
اسلاید 21: برخي از احكام بهاييتسن تكليف: پسر و دختر از 15 سالگي تا سن 70 سالگي محاكمه و بررسي باب و بهاء ج2، ص85طهارت و نجاست:مطهرات 5 چيزند 1- آب 2- آتش3-خاك4- هوا5- كتاب خدا (بيان و اقدس) محاكمه و بررسي باب و بهاء ج2، ص85وضو: ابتدا دستها تا مچ و سپس صورت شسته شود به همراه دعاي خاصه محاكمه و بررسي باب و بهاء ج2، ص87غسل : هر هفته يك بار واجب است و ناخن گرفتن هفته اي يكبار تاريخ جامع بهائيت ج 5 ص 310نماز : نماز صغير – نماز وسطا- نماز كبير – نماز 9 ركعتيقبله: بها ا... خود را قبله پيروان مسلك بهائيت قرار دادهنماز جماعت: حرام شده است مگر نماز ميت روزه : يك ماه است و هر سال 19 ماه و هر ماه 19 روز است كه آخرين ماه سال و فطرشان نوروز است.حج: زيارت خانه باب سيراز – زيارت باغ رضوان در بغداد – زيارت مقبره باب عكا فلسطين اشغالي. زن ها معافند مگر آنكه در شيراز متولد شود آن هم در شب طواف نمايد.
اسلاید 22: بهاييت در ساريدر شهرستان ساري حدود 3500 نفر از بهائيت در اقصي نقاط شهرستان زندگي مي كنند كه تعدادي از اين جمعيت در بخش چهاردانگه روستاهاي پشتكوه ، كندسبن و شعبانخيل زندگي مي كنند و تعدادي نيز در احمدآباد كليجان رستاق و همچنين در روستاي ماهفروجك بخش مركزي ساري سكونت دارند ضمن اينكه در روستاي ايول از بخش چهاردانگه بيشترين جمعيت بهائيت را داشتيم كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تا سال 62 بدليل فشار روحي و مقاومت افراد مسلمان ساكنين روستاي ايول از محل كوچ و بعضاً به خارج از كشور و تعدادي نيز در ساري سكونت نمودند. لازم به ذكر است تعداد زيادي از جمعيت بهائيت در سطح شهر ساري بصورت پراكنده زندگي مي كنند و بدليل تحركات سياسي و ضد امنيتي آنان از ديد و نظر عوامل اطلاعاتي غافل نيستند و تحت نظر هستند. در روستاي ايول هيچ يك از بهائيت در روستا ساكن نيستند تمام خانه سرا آنان تخريب شده است و بصورت يك مخروبه درآمده و در چند سال اخير بعلت شرايط خاص و يا سوء استفاده از رأفت نظام مقدس جمهوري اسلامي عزيمت در فصلهاي مختلف به منطقه دارند بويژه در ايام كاشت ، داشت و برداشت كشاورزي . اما همچنان دست از شيطنت بر نمي دارند و با طرفندهاي مختلف از قبيل آتش زدن منازل ، سرقت و تخريب باغات و غيره مظلوم نمائي و سعي در تحريك افكار عمومي و انعكاس موضوع به رسانه هاي بيگانه و ارتباط با بستگان در خارج و عليه مسلمانان توطئه دارند و با اين اقدام اهالي و ساكنين را مورد اذيت و آزاد و توهين قرار مي دهند و به دفعات با تشكيل پرونده اهالي را به محاكم قضائي ، انتظامي مي كشانند .
اسلاید 23: آمار بهاييت در چهاردانگه ساريپشتكوه 15 خانوار 34 نفر جمعيت كندسبن 7 خانوار 20 نفر جمعيت شعبانخيل 5 //17 نفر جمعيت
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.