بازارهای الکترونیکی
اسلاید 1: بازارهای الکترونیک
اسلاید 2: بازار الکترونیکدامنه خاصی از اینترنت است که درآن فروشندگان و خریداران به مبادله کالاوخدمات در جهت کسب درآمد و سود و رفع نیازها می پردازندبازاری است که عملیات آن صرفاً از طریق شبکه مخابرات و اینترنتی بین المللی انجام می گیرد و در مجموع جای معینی ندارد. بازاری است که طی آن فروشندگان، تولیدکنندگان و عرضهکنندگان کالا و خدمات با بهرهگیری از بستر الکترونیکی و مجازی در اختیار آنان قرار میدهد، مبادرت به عرضه و فروش محصولات خود به صورت مجازی و اینترنتی میکند.
اسلاید 3: وظایف اصلی بازار الکترونیکآشنایی و هماهنگی بین خریداران و فروشندگانفراهم نمودن امکانات مبادله اطلاعات ، محصولات،خدمات،پرداخت هاایجاد زیرساخت ها و چارچوب قانونی برای افراد و سازمان ها
اسلاید 4: اجزای بازار الکترونیک فروشندگان:محصولات و خدمات خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم عرضه و به فروش می رسانندمحصولات:به دو دسته فیزیکی و دیجیتالی(مبادله وانتقال توسط اینترنت ) میباشدواسطه ها:عهدار آشنایی فروشنده و خریدار و تکمیل مبادلات میباشند توسط سیستم های کامپیوتری فعال می شودپشتیبانی اولیه:طریقه تعامل خریداران با بازارکه شامل کاتالوگ-سبدخرید-متورجست و جوپشتیبان نهایی:تمام فعالیت مربوط به مدیریت موجودی ها و امور مختلف انجام میدهدزیر ساخت:شامل شبکه الکترونیکی ، سخت افزار و نرم افزارخریداران:از طریق اینترنت جست و جو استخراج اطلاعات محصولات و خدمات پرداخته و در نهایت به انتخاب و پرداخت مالی انجام داده که شامل افراد و سازمان آنها می شوند
اسلاید 5: انواع بازار های الکترونیکمراکز خرید الکترونیکیهمانند مراکز خرید فیزیکی،مراکز خرید الکترونیکی یک مکان فروش آنی هستند که از چندین فروشگاه اینترنتی تشکیل شده اندمانند وسایت هاوایی محصولات فروشگاه های هاوایی بفروش میرسانند فروشگاه الکترونیکیمنظور از فروشگاه الکترونیکی وب سایت یک شرکت مستقل است که محصولات و خدمات خود را در آن عرضه کرده و به فروش می رساندمانند سایت شرکت دل
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.