بازاریابی بنادر
اسلاید 1: بازاریابی بنادر
اسلاید 2: در بررسي حمل و نقل دريايي،توجه به سه بخش زير ضروري است:شناور: بعنوان وسيله حمل و نقل.كالا : آنچه كه بايد حمل شود.بندر : واسط بين حمل و نقل دريايي و زميني.رابطه اي كه هميشه بين شناور و كالا وجود دارد اين است كه، يا شناور بدنبال كالا است ويا آنكه كالا در جستجوي شناور.و بندر هم واسط بين حمل و نقل دريايي است.بنادر دريك محيط كاملا رقابتي فعاليت مي كنند و از اين رو اهميت بازاريابي در مديريت و توسعه بندر در اغلب بنادر دنيا شناخته شده است.رقابت فزاينده بين بنادرمختلف،به جهاني شدن حمل و نقل و ارتباطات مرتبط مي شود.:مقدمه
اسلاید 3: هدف 1 :جمع آوري اطلاعات بمنظور تشخيص موقعيت بندر در محيط تجاري و صنعتي.جمع آوري اطلاعات.انجام تجزيه و تحليل نقاط ضعف و قوت(swot).انجام تجزيه و تحليل تجاري و صنعتي داخل و خارج بندر.تشخيص بازار.تعيين وضعيت بندر در بازار.تجزيه وتحليل وظايف و كاركردهاي مربوط به بازاريابي:
اسلاید 4: هدف 2 :تعريف استراتژي بازاريابيانتخاب و تثبيت وجهت گيري استراتژي بازاريابي.انتخاب بازارهاي موجود و بالقوه.ارائه استراتژي جديد به مشتريان.پيش بيني تغييرات(سياست بازدارنده).هدف 3 :انتخاب مناسب ترين ابزار بازاريابي با توجه به محدوديت هاي مالي و كارايي مورد نياز.داشتن دانش و ابزارهاي مختلف ترويج.چگونگي استفاده مطلوب و بودجه بندي ابزارهاي مختلف در زمينه كارايي مورد نياز.هدف 4 :ايجاد يك رويكرد بطور كامل اثربخش عملياتي به مشتريان و معرفي اصول مديريت تداركاتي در بندر.اطمينان از اين موضوع كه كاركنان بندر اصلتقدم مشتري را محترم مي شمارند.اجراي اصل مشاركت با مشتري.هدف 5 :هدايت ارزيابي ها و پيگيري فعاليت هاي بازاريابي.دنبال كردن حركت تكاملي تجارت و حمل و نقل از ديدگاه فني و اقتصادي و داده هاي كلان ژئوپلتيك.
اسلاید 5: جمع آوري اطلاعات:براي جلوگيري از غرق شدن در انبوه اطلاعات گران قيمت و بدون استفاده،تهيه فهرستي از اطلاعات سودمند و در انطباق با نيازمندي هاي بندر ضروري بنظر مي رسد و در اين رابطه توجه به اين سوالات ضروري است:نوع اطلاعات مورد نياز چيست؟آيا اطلاعات ،واقعي و قابل دسترسي است؟ و... هدف 1 :جمع آوري اطلاعات بمنظور تشخيص موقعيت بندر در محيط تجاري و صنعتي.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.