کسب و کارفروش و بازاریابی

بازاریابی ویروسی

صفحه 1:
مصطفی عابدینی دانشكاه بين المللى ايران(1لا!) بهار ۸۸

صفحه 2:
ma HR از [ تسس ] ای ویو یا ل ا ‎ih lal‏ ل لس سرد ‏می کند و به صورت دائمی ."10.2 سلول میزبان را تغییر می دهد. ‏ار

صفحه 3:
٩ RTE SSO Serna e *_پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان - می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد.

صفحه 4:
الیل marketing ‏ال 9 آمده است. بايكاه‎ ۱0۱۹۸۸ ۰ aan 10 ‏إيك نمونه بسيار عللى از لين بإزاريلبى أسست و‎ 811 ‏ديكرى در دنيا رشد كرد.‎ ۱ ‏ل ا الل ا ل‎ La ee ١ 101575 © 2.51 ‏وبسبه صورت مجلنى بودند. نام 1131161130 21لا اولين بار توسط روزنامه‎ ‏انتشارات 81 در سال 1991 استفاده شد. در 110613311 آقاى 6م23 11103 شركت را وادا,‎ ‏و‎ ‎Tm er . ‏وب داشته باشد به صورت‎

صفحه 5:
[ تسس ] ای ریات وزرا * تعداد مشترکین |۲۵۲۹۵. در طی ۱۸ ماه از صفر: * البته ۲10۴00۵11 از روش های دیگر بازاریلبی نیز | ‎ge ee Le Sn green peaeeerysy‏ ار 5000005

صفحه 6:
لكك بابى وبر [ تسس ] ای ریات وزرا بازاریابی ویروسی و تبلیغات ویروسی به تکنیک های بازار ا ا ل اا مانند نشر ویروس در کامپیوتر استفاده می کند. بازاريابى ويروسى كاهى اوقات به مبارزات بازاريابى مخفى مبتنى بر ا ‎es‏ ‏ل ا ا ‎BG ele yee eae ee meee ene‏ RU ERe pes neRearer ne

صفحه 7:
سس ‎Wh 1 Ha ۳‏ نل ‎i‏ باز 0 [ تسس ] ای ریات وزرا بر پلبی ویروسی با تیدیل شبکه این ۰ ۳۳۰۰ به دهان پخش می کنند. شرکت را در معرض دید همه قرارمم 0 می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد. ‎PC‏ و ‏سا و

صفحه 8:
Ae My ‏دو بينش بازار‎ ۱۷۱۲۵۱ ۳ marketing * دنيايى كه در آن بازاريابان مى توانند با هزينه هاى *_پیشنهاد می کند که ارتباطات ازحالت " بازارياب - مصرف ۱ ۳۱ ۳" مصرف کننده- مصرف کننده" جا به جا شود. در واقع. بیشترین قدرت در فروش محصولات و ایده ها از طریق بازاریاب به مشتری صورت نمی گیرد.بلکه از طریق مشتری به مشتری انجام می شود.

صفحه 9:
Pom eee Ps ۳ tae : ۸

صفحه 10:
‎i‏ نا ‎ ‎ ‎۲ Reser were ee) ‏ارتباط برقرار كندو هر كدام از اين صد نفر نيز به نويه خود‎ ‏می توانند. با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند.‎ ‏در واقع هرم ارتباطی می تواند در مدت یک روز ساخته ۵

صفحه 11:
ی ارتباط برقرار

صفحه 12:
ویروسی مار ييجى

صفحه 13:
ی ۳ ی ۳ @ ۳ ۳ ۳ MN ars ‎Viral —‏ ریات وزرا ‏درللين حالت افراد تجربيات با كيفيت خود را با ديكران سهيم ‎1 Rone ete ty ie ‏محصول را امتحان کند.‎ ‏2 در این حالت محصولات باید به اندلزه کافی خوب باشند تا منجر به ترغیب افراد شو:

صفحه 14:
=. 1 7 ۳ ۳ Jt 7 i 1 sf ova a

صفحه 15:
[ تسس ] ای ریات وزرا ey ea rere] يك محصول ار ا ا ا ا ا ل

صفحه 16:
عدا [ تسس ] ای ریات وزرا فرد الف سعی می کند تا فرد ب را متقاعد کند که محصو| در صورت استفاده فرد ب از آن محصول. فرد الف پاداشی 1 bree ome eect reser] eae per hee ese rr Pei nto er emnpe ary RU ‏ل‎ ديكران بتوان ريسك كرد.

صفحه 17:
[ تسس ] ای ‎marketing‏ eShop ‏ا‎ renee ere eae ‏نیاز دارند.‎ فرد الف مى خواهد در تج 0 4 هط 00 See SCN OP ee eee res ry) a nome

صفحه 18:
= ها وماعع امهم ee

صفحه 19:
Viral ۳ marketing aes or rear re] OS Ra eel ad SCE eae Rete a Ss ee ene محصولات و کالاهای اجباری مناسب این طبقه نیستند..

صفحه 20:
Te ۳ وبروسى نا خوشا [ تسس ] ای ‎marketing‏ eee ree rE Ee RYT Pee aeel ben See ar ‎CROPS en na‏ یه آست نیست. با محصولاتی که استفاده کننده حالت مزورانه‌ای را در آن محصول مشاهده می‌کند. ‏این نوع ویروس را ایجاد می‌کند.

صفحه 21:
[ تسس ] ای ریات وزرا ۴ ۷۷۵9 0۴ ۷۷۵۲۵: نوشتردر ی کقا ۷۷6 مبتنی‌سر برمى كرداند و براى دريافت كنندكان مى فرستد. ‎of Email *‏ ۱۳۱۴ و 8 قول ها و عكس هاى توافقى. ‏ال تي ل ۱

صفحه 22:
لل [ تسس ] ای ریات وزرا ۰ ‏ی‎ of IM (Instant message) * Oe ae ‏ا‎ ote Recon ese Ui ea ieee US eet eat oe ai Coed pred acre Nd Cae aaNet OE Dans coed 010002 ne coer

صفحه 23:
[ تسس ] ای fi i i ۱ : i Hh روش هاى انتقال بازار ریات وزرا وکا اههط ١داءه5‏ : نكهدارى كردن آدرس. تا ۱ ٩ دارند. گردآوری می کنند. ا ا ا ا ل م رگ می دهند.

صفحه 24:
[ تسس ] ای ی ریات وزرا ‎Da)‏ ا ل رز مکالمه کارت های -0۵51 مبادله می کنند که پروتکل ارت اطلاعات 051 را به ديكران انتقال دهد. Fors 000 epeomcmrn ‏ل‎ ویدیوهای پیشرفته ای بتواند به صورت ویروسی بین 1310015615 هایشان توزیع شود

صفحه 25:
[ تسس ] ای ریات وزرا ۴ ۴۳۵۱:616۷ 8۱09 : مقتییهبیلرباعقاید کافی‌در ه می‌کنند معمولابه 0109 های‌دیگر هم پخش‌خولهد شدء

صفحه 26:
ی ‎i ۱ =‏ / موانع برسرراه ۱ ‏[ تسس ] ای ‎marketing‏ ‏* اندازه: اكر ويروس محتوايش شامل ويدئو كليب باشد. ممكن خیلی بزرگ باشد ام امروزه 000 00 ‎eee ge atl We Coe BOM e nt peer) ‎a My Reel eet Tet LCL SRS ote eee Data ‏بيش ترافراد نتوانند استفاده كتند.‎

صفحه 27:
موانع برسرراه بازا ۱ eh, ریات وزرا 7 * 61311-363111611: بسيايواز افراد بيامهارا هن محل‌کار هستند و نرم‌لفزایهای6 50۴۲۷۷5۲ ۰۷۲5 می‌تسولند از دوبافتها دید نلیر‌سمیمه ها بسه وسیله لفراد > سس سازوکار ارجاع طاقت فرسا: برای موقیت یک نبرد بز آسان باشد.

صفحه 28:
موانع برسرراه با [ تسس ] ای ریات وزرا *_کارشکنی: مخصوصا در مورد سبک مخفی بازاریلبی, 5 و لول دس رت 7

صفحه 29:

صفحه 30:
TM و نشان — marketing YUE eb al ie) 8 oS az oy) pS ay cSs v ‏ممکن است توسط افرلدی غیر از مخاطبان هدف به پایان بره‎ 7" در بعضی موارد افرلد ممکن است. پیام را تعدیل یا چیزی را به ن اضا متفاوت افراد از نام ونشان تجارى شركت شود. جيزى كه مورد ‎a‏

صفحه 31:
i [ تسس ] ای ریات وزرا ۱ cede Cd eae ed Seat TCLS EL) * درسالهاى اخير هات ميل يكى از 2 LCS RENTON NTE Se oe es چنین مسیرهای رشدی ممکن است منجر به تغیبرات ناگهلنی و غیر منتظره در مسیر ‎Fee ean oan ern ay er ene ney rere pete ep peor]‏

صفحه 32:
‎Hatin‏ از ‏اا ۱ ‏[ تسس ] ای ریات وزرا ‎ ‎ ‏* شركت هميشه نمى تواند فردى را كه بست هاى الكترونيك رأ ذ, ‏می دهده پیگیری کند. ‎۱ em acy eee ese) ‏بيكيرى و اندازه كيرى اين موضوع‎ ‎ ‏تکنیک‌های بازاریابی ویروسی امکان پذیر نیست. بنایر

صفحه 33:
[ تسس ] ای ‎marketing‏ Ae ‏ا‎ Ses ees خدشه دار کردن موقعیت بزایاب شود. Ce Ce eee es enero ‏ا‎ ‏ان‎ اين نامه را برليش ارسال كرده است. تضعيف كند كه لين موضوع ممكن است باعث / يك دوست و عصبانيت از بازلرياب شود كه اين بيام نا خواسته را براى فرد ارسال کرده است

صفحه 34:
[ تسس ] ای ریات وزرا 00 1 الکترونیکی خود بهره مند شوند. منبع و امكان جاب مجدد مقاله رأ ۲ اجازه دهید دیگران از هر هدیه رایگان شما به عنوان جایزه 00 کنند. ۳ اجازه دهید دیگران از صفحه تبادل نظر 01011106 شما روی وب سایت خود استفاده کنند. بعضی افراد. صفحه را در اختیار ندارند. می توانید در ازای اجازه استفاده دیگران از این صفحه بتر خود را در بالای صفحه: اضافه كنيد.

صفحه 35:
ی با ۲۰ ۱ res Sit) [ تسس ] ای ‎marketing‏ ‎ce enemy Ce Soe as‏ ا ‏كه در اختيار آنها قرار مى دهيد. از فضاى تبليغاتى وب ساب ‏. به ديكران اجازه دهيد لينك سايت خود را در دفترجه راهنماى رايكان ‏قراردهند و در مقابل از آنها بخواهيد لينك وب سايت شما را در وب سایت خود قرار دهند.

صفحه 36:
Mi) ne ۲۰ ۱ res Sit) ا تین ‎marketing‏ ( ‏یت‎ eee ‏ل‎ nee en aa ۱ ۰ ‏وب سایت خود ارائه نمائید. به دیگران اجازه دهید از ایب‎ بر کیرد ۷ به دیگران اجازه دهید نرم افزار های رایگان شما را به دوستان خود هدیه د: ROR CT AYN Ed Tes ۸ امکان بهرهگیری از نمونه طرح های گرافیکی وب سايت و يا خبرنامه را براى ديكران فراهم آوريد تا از ‎oor Pe)‏ ا ‎Bree‏

صفحه 37:
ااه 1 ده روش موثر براى بازا — رتیت ی به ياد داشته باشيد با اين كار ء آنها كتاب الكترونيكى شما ري[ در اسر سب ردیح بر | ‎Reis coe fen‏ بر الکترونیکی شمارا به ا ‎eRe ees ee‏ ۱ ‏حقیقت تبلیغ شما و محصولات و خدمات شما در اینترنت می شود. ‏دیدکنندگان خود ارائه نمایند. ‎ ‎7 1 ‎

صفحه 38:
a ny i ۳ ۱ we [ تسس ] ای ریات وزرا ‎cere eden Setar eter eee‏ اس سا ارلئه بيامهاى مهم را داشته باشد و همه قوانين ومقررات ‎Card ROT‏ ا که اگر کند و چیزی کمتر از انتظار خود را مشاهده کند. شرکت در امر بازار ‏نخواهد شد و بايستى جدى تر به اين قضيه نكاه كند. ‏= ا ا ا ا ا ا 00 ‎ted‏ ل ۱

صفحه 39:
Viral marketing _.1 Viral Marketing By: Steve Jurvetson and’Tim Draper, May 1, 1997 -2http://www.masternewmedia.org/indexshtmk: Shttp://www.emarketingway.ir/articles/articles002.asp http://www.mydocument.ir w.tmba.ir/article ‏سا اوقت عون جر‎ ‏ةط‎ ‎1/۷/۷۱۸۲ 1 ww.imi.ir/tadbir/tadbir-183/

ویروسی بازاریابیویروسی بازاریابی عابدینی مصطفیعابدینی مصطفی )IUI ایران()IUI المللیایران( بینالمللی دانشگاهبین دانشگاه بهار8888 بهار ویروس ویروس ‏ ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing پروتئيني است که شامل مواد ژنتيک است. ويروس ،يک پوشش ويروس ،يک پوشش پروتئيني است که شامل مواد ژنتيک است.  ويروس حمله کننده از پوشش پروتئيني خود براي اتصال به يک سلول سالم استفاده مي کند. ويروس حمله کننده از پوشش پروتئيني خود براي اتصال به يک سلول سالم استفاده مي کند.  اولي,ن بار ک,ه اتص,ال محک,م و قاب,ل اطمينان,ي ص,ورت پذيرف,ت ،ويروس مواد ژنتي,ک خود را وارد س,لول سالم اولي,ن بار ک,ه اتص,ال محک,م و قاب,ل اطمينان,ي ص,ورت پذيرف,ت ،ويروس مواد ژنتي,ک خود را وارد س,لول سالم مي کند و به صورت دائمي D.N.Aسلول ميزبان را تغيير مي دهد. مي کند و به صورت دائمي D.N.Aسلول ميزبان را تغيير مي دهد.  يک ويروس نسبتا مؤثر مي تواند سلول ميزبان را تبديل به يک کارخانه تکثير ويروس كند. يک ويروس نسبتا مؤثر مي تواند سلول ميزبان را تبديل به يک کارخانه تکثير ويروس كند. بازاريابي در ويروس ويروس در بازاريابي ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ از همين خاصيت ويروس در بحث بازاريابي ويروسي استفاده مي شود .بازار يابي ويروسي با تبديل شبکه اينترنتي مشتريان و مشترکان به ماشين عظيمي که خبرها را دهان به دهان پخش مي کنند ،شرکت را در معرض ديد همه قرار مي دهد. ‏ پيام تبليغي يک شرکت با استفاده از ترغيب مشتريان به معرفي آن شرکت به دوستان و آشنايان مي‌تواند به طور چشمگيري افزايش يابد. تاریخچه تاریخچه ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ایده اص4لی بازاریاب4ی ویروس4ی از مدل اس4تفاده شده توس4ط Hotmailدر س4ال 96آمده است .پایگاه Hotmailی4ک نمون4ه بس4یار عال4ی از ای4ن بازاریاب4ی اس4ت وب4ه طور شگف4ت انگیزی نس4بتب4ه ه4ر شرکت دیگری در دنیا رشد کرد. ‏ در سال Sabeer Bhatia ،1996و Jack Smithپیشگامان محصول پست الکترونیک 4تحت وب4ب4ه ص4ورت مجان4ی بودند .نام Viral Marketingاولین بار توس4ط روزنامه NETSCAPEاز انتشارات DFJ 4در س4ال 1997اس4تفاده شد .در Hotmailآقای Tim Draperشرکت را وادار کرد که هر پیغامی که از طری4ق پست الکترونیک تح4ت وب 4فرستاده می شود یک 4اتصال به آدرس پایگاه وب داشته باشد به صورتGet your email at hotmail 4 تاریخچه تاریخچه ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ تعداد مشترکین ،Hotmailدر طی 18ماه از صفر نفر به 12میلیون نفر رسید. ‏ البت4ه Hotmailاز روش های دیگ4ر بازاریاب4ی نیز اس4تفاده کرده اس4ت برای مثال در سایت های پ4ر ترافیک زیادی ،لین4ک Free Emailرا دارد ول4ی از آ4ن طری4ق اعضای کمی را جذب کرده است. ویروسی بازاریابیویروسی بازاریابی ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing بازارياب,ي ويروس,ي و تبليغات ويروس,ي ب,ه تكني,ك هاي بازارياب,ي اطالق م,ي شود كه از شبكه هاي ارتباط,ي اجتماع,ي براي افزاي,ش ب,ه منظور آگاه,ي نام تجاري از طري,ق خود همتاس,ازي عمليات ويروسي مانند نشر ويروس در كامپيوتر استفاده مي كند. ‏ بازاريابي ويروسي گاهي اوقات به مبارزات بازاريابي مخفي مبتني بر اينترنت اطالق مي شود كه شامل استفاده از website blogهاي به ظاهر آماتور ،كه براي خلق ايجاد شهرت و شايد براي كاال و خدمات جديد طراحي شده اند. ویروسی بازاریابیویروسی بازاریابی ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing بازار ياب,ي ويروس,ي ب,ا تبدي,ل شبک,ه اينترنت,ي مشتريان و مشترکان ب,ه ماشي,ن عظيم,ي ک,ه خبرها را دهان به دهان پخش مي کنند ،شرکت را در معرض ديد همه قرار مي دهد. ‏ پيام تبليغ,ي ي,ک شرک,ت ب,ا اس,تفاده از ترغي,ب مشتريان ب,ه معرف,ي آ,ن شرک,ت ب,ه دوستان و آشنايان مي‌تواند به طور چشمگيري افزايش يابد. ‏ در واق,ع شرکت از مشتريان خود براي انجام کار استفاده مي كند و مشتري ب,ا هر بار استفاده‌، بي اختيار فروشنده محصول شرکت مي‌شود. ويروسي يابيويروسي بازاريابي بينشبازار دوبينش دو ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ دنيايي که در آن بازاريابان مي توانند با هزينه هاي تقريبا معادل صفر مشتري ايجادکنند. ‏ پيشنهاد مي کند که ا,رتباطات ازحالت " بازارياب -مصرف کننده" به طرف " مصرف کننده -مصرف کننده" جا به جا شود .در واقع ،بيشترين قدرت در فروش محصوالت و ايده ها از طريق بازارياب به مشتري صورت نمي گيرد،بلكه از طريق مشتري به مشتري انجام مي شود. ویروسی بازاریابیویروسی محبوبیتبازاریابی دالیلمحبوبیت دالیل ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ شبکه هاي اجتماعي کامال به سمت وب حرکت کرده اند .اکنون بخش بزرگي از دوستان و اعضاي خانواده هر شخص روي خط است يا به زودي به آن متصل مي شود. r ‏f ویروسی بازاریابیویروسی محبوبیتبازاریابی دالیلمحبوبیت دالیل ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ تماس شخصي بر روي وب تقريبا به صورت رايگان است. ‏ هر شخص 4مي تواند در عرض کمتر از يک روز با صد نفر ارتباط برقرار کندو هر کدام از اين صد نفر نيز به نوبه خود مي توانند با بيش از صد نفر ديگر ارتباط برقرار سازند. در واقع هرم ارتباطي مي تواند در مدت يک روز ساخته شود. ویروسی بازاریابیویروسی محبوبیتبازاریابی دالیلمحبوبیت دالیل ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ ‏ تأثير شبکه نقش مهمي را ايفا مي کند. همانطور که افراد بيشتري ثبت نام مي کنند ،آنها مي توانند با گروه بزرگتري ارتباط برقرار کنند و به زودي تعداد کل به صورت تصاعدي افزايش مي يابد. ويروسي ارزشي ويروسي ناخوشايند انواع بازاريابي ويروسي ويروسي حيله اي ويروسي مار پيچي ويروسي حياتي ارزشي ويروسيارزشي ويروسي ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ در ا,ين حالت ا,فراد تجربيات با کيفيت خود را با ديگران سهيم مي شوند. ‏ فرد ا,ل,ف محص,ولي را امتحان م,ي کن,د و آ,ن را خ,وب مي‌يابد .پ,س او ب,ه فرد ب م,ي گوي,د ک,ه او ني,ز اين محصول را امتحان کند. ‏ در اين حالت محصوالت بايد به اندا,زه کافي خوب باشند تا منجر به ترغيب افراد شوند. ويروسي ارزشي Viral Viral marketing marketing ارزشي ويروسيارزشي ويروسي ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ استفاده از جمله زیر ا4ين 4م4و4ض4و4ع 4ر4ا4ب4ر4ا4ي د4و4س4ت4ا4ن 4خ4و4د4ب4ه‌4ص4و4ر4ت 4ر4ا4يگ4ا4ن4ا4ر4س4ا4ل 4ک4ن4ي4د ‏ ‏ يک محصول را ويروسي نمي کند بلکه آنها فقط به استفاده کنند گان اجازه مي دهد تا درباره محصوالت خوب با ديگران صحبت کنند. اي حيلهاي ويروسيحيله ويروسي ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ فرد الف سعي مي کند تا فرد ب را متقاعد کند که محصول را امتحان کند ،زيرا ممکن است در صورت استفاده فرد ب از آ ن محصول ،فرد الف پاداشي دريافت کند. ‏ در اين حا لت استفاده کننده بايستي احساس کند که پاداش ارزشمند است و اينکه محصوالت به اندازه کافي خوب باشند که براي نارضايتي احتمالي ديگران بتوان ريسک كرد. حياتي ويروسيحياتي ويروسي ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing افراد م4ي خواهن4د ت4ا در تجربيات خودب4ا کس4اني شريک شون4د ک4هب4ه محص4والت معي4ن و ويژه اي نياز دارند. ‏ فرد الف مي خواهد در تجربه يك محصول با فرد ب شريک شود و فرد ب نياز به محصول ديگر دارد و الي آخر. ‏ در اين حال4ت اس4تفاده کننده اس4ت ک4ه بايس4تي احس4اس كن4د ک4ه آ4ن تجرب4ه و محص4ول ارزشمند است تا عالوه بر ايجاد تغيير در خود شخص ،دليلي براي ارسال آن به ديگران نيزداشته باشد. حياتي ويروسيحياتي ويروسي Viral Viral marketing marketing ويروسي مار پيچي ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ افراد مي خواهند تا در تجربيات شاد ،و يا جالب با ديگران شريک شوند. ‏ فرد الف مي خواهد تجربه خود را با فرد ب در ميان بگذارد ،به خاطر اينکه او فکر مي کند که فرد ب نيز آن موضوع را مثل خودش شاد ،و يا جالب مي داند. ‏ محصوالت و کاالهاي اجباري مناسب اين طبقه نيستند. خوشايند ويروسيناناخوشايند ويروسي ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ افراد به ديگران درباره تجربيات منفي خود هشدار مي‌دهند. ‏ فرد الف محصول را امتحان مي کند و در مي يابد که محصول خيلي بدي است‌ .سپس او مانع استفاده فرد ب از اين محصول مي شود. ‏ كسي كه محصوالتي با کيفيت پايين ايجاد مي‌کند که مطابق با نظر و سليقه استفاده کننده نيست .يا محصوالتي که استفاده کننده حالت مزورانه‌اي را در آن محصول مشاهده مي‌کند، اين نوع ويروس را ايجاد مي‌کند. ويروس بازاريابيويروس انتقالبازاريابي هایانتقال روشهای روش ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ آن4ط4العاترا ب44ه Email : word of webن4وش4تندر يك webم4بتنيب44ر ق4ا4لبيكه ا برمي گرداند و براي دريافت كنندگان مي فرستد. ‏ : word of Emailاين نوع خيلي معمول است؛ ارسال E-mailمثل جوك ها ،نقل قول ها و عكس هاي توافقي. ‏ 4هان : word of mouthد4هانب44ه د . ويروس بازاريابيويروس انتقالبازاريابي هایانتقال روشهای روش ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ) : Word of IM (Instant messageش4ايد س4ريع ت44رينش4يوه 4ب44ه و4جود 4ت4نتقلم4يش4ود) آمده 4در ا4ن4تقا4لب44اشد4( .پ44يام هاييكه ب44ه س4رعتب44ينكار4برا4ندر ا4ينترن م ‏ بحث هاي مردمي :بسياري از انجمن هاي Onlineداراي اجتماعي هستند كه با عنوان هاي بسياري سر و كار دارد ،اين عنوان هاي مردمي مي تواند بار مثبت يا منفي داشته باشد كه بستگي به فرهنگ انجمن دارد. ويروس بازاريابيويروس انتقالبازاريابي هایانتقال روشهای روش ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ : Social bookmarkingنگهداري كردن آدرس يك websiteدر favorites listsدر كامپيوتر :افراد لينك ها را در websiteها قرارمي دهند، سپس websiteها اين لينك ها را براي افرادي كه به هر يك از اين linkها عالقه دارند ،گردآوري مي كنند. ‏ پاداش براي رجوع :گاهي اوقات بازاريابي شركت ها ،پاداشي را براي رجوع مشتري پيشنهاد مي دهند. ويروس بازاريابيويروس انتقالبازاريابي متدهايانتقال متدهاي ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing پروتكل مخابراتي (ارتباطي) :مثال در راديوهاي غيرحرفه اي ،متدهاي تازه كار در پايان هر مكالمه كارت هاي QSLمبادله مي كنند كه پروتكل ارتباطي انتظار دارد از هر فردي اطالعات QSLرا به ديگران انتقال دهد. ‏ : Bluetooth )9استفاده گسترده از تلفن هاي موبايل اين امكان را پديد آورده كه ويديوهاي پيشرفته اي بتواند به صورت ويروسي بين handsetsهايشان توزيع شود . ويروس بازاريابيويروس انتقالبازاريابي هایانتقال روشهای روش ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ : Blog Publicityو4ق4تير4ه4برا4نب44ا ع4قايد كاف4يدر ص4نعتدر م4ورد ب44رخ4يچ4يزها ب44حث م4يكنند ،م4عموال ب44ه blogهايد4يگر ه4مپ44خشخ4وا4هد ش4د. ويروسي بازاريابيويروسي برسرراهبازاريابي موانعبرسرراه موانع ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing اندازه :اگر ويروس محتوايش شامل ويدئو كليپ باشد ،ممكن است براي دريافت كننده خيلي بزرگ باشد اما امروزه اين مشكل برطرف شده چنان كه mailboxداراي ظرفيت بيشتري براي دريافت فايل هاي بزرگ شده اند. ‏ ساختار واسطه :يك نبرد بازاريابي ويروسي موفق نخواهد بود ،اگر پيام در فرمتی باشد كه بيش ترافراد نتوانند استفاده كنند. ويروسي بازاريابيويروسي برسرراهبازاريابي موانعبرسرراه موانع ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing 4ت4يكنند كه در :email-attachmentب44سيار4ياز ا4فراد پ44يام ها را ه4نگام4يدر4ياف م م4حلكار ه4ستند و ن4رما4فزار4هاي Anti-Virus Softwareيا firewallsش4ركت 4يدن4ينض4ميمه ها ب44ه و4س4يلها4فراد ج4لوگ4يريكند. م4يت44وا4ند از در4ياف4تيا د ا ‏ سازوكار ارجاع طاقت فرسا :براي موفقيت يك نبرد بازاريابي ويروس بايد استفاده از آن آسان باشد. ويروسي بازاريابيويروسي برسرراهبازاريابي موانعبرسرراه موانع ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ كارشكن4ي :مخص4وصا در مورد س4بك مخف4ي بازارياب4ي ،كش4ف ماهي4ت بازارياب4ي يك مبارزه مردمي ممكن است علت ارتباطات اجتماعي مشابهي باشد براي مطلع كردن مردمي كه قصد و ني4ت تجارت4ي دارن4د و يك تحريم رس4مي يا غي4ر رس4مي براي شركت يا كاالي مورد بحث را ترويج مي دهند. تهديد روابط شخصي کنترل نام و نشان تجاري مشکالت بازاريابي ويروسي رشد بدون نمودار فقدان سنجش و اندازه گيري تجاري نشانتجاري ناموونشان کنترلنام کنترل ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketingنام و نشان تجاري خود ندارد. شرکت کنترلي بر روي ‏ شرک,ت نمي‌دان,د ک,ه در آينده چ,ه کس,ي قص,د برقراري ارتباط را دارد .در نتيج,ه ،بس,ياري از پيامها ممکن است توسط افرا,دي غير از مخاطبان هدف به پايان برسد. ‏ در بعض,ي موارد افرا,د ممک,ن اس,ت ،پيام را تعدي,ل ي,ا چيزي را ب,ه آ,ن اضاف,ه كنن,د ک,ه اي,ن باعث ادراک متفاوت افراد از نام ونشان تجاري شرکت شود ،چيزي که مورد نظر شرکت نبوده است. نگاره) نمودار(نگاره) بدوننمودار( رشدبدون رشد ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ بازاريابي ويروسي مي تواند به مسيرهاي رشد غير قابل پيش بيني منجر شود. ‏ درس4الهاي اخي4ر هات مي4ل يک4ي از تهي4ه کنندگان پيشروي پس4ت الکتروني4ک در هندوستان است. ‏ اين موضوع ک4ه چني4ن رشدي مورد انتظار شرک4ت بوده ياخيرواينک4ه حت4ي اص4ال شرکت خواستار اين رشد بوده يا نه ،بدرستي مشخص نمي شود. ‏ چني4ن مس4يرهاي رشدي ممک4ن اس4ت منج4ر ب4ه تغييرات ناگهان4ي و غي4ر منتظره در مسير استراتژيک شرکت شود که مي تواند به صورت معمايي حل نشده در آيد. گيري اندازهگيري سنجشوواندازه فقدانسنجش فقدان ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing ‏ شرکت هميشه نمي تواند فردي را که پست هاي الکترونيک را دريافت مي‌كند و آنچه را که وي انجام مي دهد ،پيگيري کند. ‏ در بسياري از موارد مشخص کردن اينکه چه افرادي خدمات شرکت را ا,نتخاب کرده‌اند ،از طريق تکنيک‌هاي بازاريابي ويروسي امکان‌پذير نيست .بنابراين پيگيري و اندازه گيري اين موضوع دشوار است. شخصي روابطشخصي تهديدروابط تهديد ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing اگراي,ن نوع بازارياب,ي ب,ه ص,ورت ضعيف,ي عم,ل کن,د ،اي,ن نوع بازار ياب,ي م,ي توان,د درابعاد وس,يع باعث خدشه دار كردن موقعيت بازارياب شود. ‏ دريافت يک پست الکترونيک تجاري توسط يک دوست به طور نا خواسته ،مي‌تواند روابط فرد را با شخصي که اي,ن نام,ه را براي,ش ارس,ال کرده اس,ت ،تضعي,ف كن,د ک,ه اي,ن موضوع ممک,ن اس,ت باع,ث از دست دادن يک دوست و عصبانيت از بازا,رياب شود که اين پيام نا خواسته را براي فرد ارسال كرده است. ويروسي بازاريابيويروسي برايبازاريابي موثربراي روشموثر دهروش ده ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing . 1به ديگران اجازه دهيد از مقاله هاي شما براي استفاده در وب سايت ،مجله الكترونيكي ،خبرنامه ها و كتب الكترونيكي خود بهره مند شوند .منبع و امكان چاپ مجدد مقاله را در انتهاي آن قرار دهيد. . 2اجازه دهيد ديگران از هر هديه رايگان شما به عنوان جايزه براي فروش محصول يا معرفي خدمات شما استفاده كنند. .3اجازه دهيد ديگران از صفحه تبادل نظر onlineشما روي وب سايت خود استفاده كنند .بعضي افراد اين صفحه را در اختيار ندارند .مي توانيد در ازاي اجازه استفاده ديگران از اين صفحه ،بنر خود را در باالي صفحه اضافه كنيد. ويروسي بازاريابيويروسي برايبازاريابي موثربراي روشموثر دهروش ده ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing .3به ديگران اجازه دهيد بر روي سرور شما وب سايتي به رايگان ايجاد كنند .به ازاي فضاي رايگاني كه در اختيار آنها قرار مي دهيد ،ا,ز فضاي تبليغاتي وب سايتهاي آنان استفاده كنيد. . 5به ديگران اجازه دهيد لينك سايت خود را در دفترچه راهنماي رايگان وب سايت سايت شما قراردهند و در مقابل از آنها بخواهيد لينك وب سايت شما را در وب سايت خود قرار دهند. ويروسي بازاريابيويروسي برايبازاريابي موثربراي روشموثر دهروش ده ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing onlineرايگاني مانند emailرايگان ،ثبت رايگان در موتورهاي جس,تجو گر و ...در .6سرويس هاي وب سايت خود ارائه نمائيد .به ديگران اج,ازه دهيد از اين سرويس ها در وب سايت يا مجله الكترونيكي خود بهره گيرند. . 7به ديگران اجازه دهيد نرم افزار هاي رايگان شما را به دوستان خود هديه دهند.فراموش نكنيد تبليغات خود را در داخل برنامه ها قرار دهيد. .8امكان بهره ,گيري از نمونه طرح هاي گرافيكي وب سايت و يا خ,برنامه را براي ديگران فراهم آوريد تا از آنها استفاده نموده يا به ديگران هديه دهند .شما فقط تبليغات خود را در آنها بگنجانيد. ويروسي بازاريابيويروسي برايبازاريابي موثربراي روشموثر دهروش ده ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing الكترونيكي داريد ،به ديگران اجازه دهيد تبليغات خود را به رايگان در آن اضافه كنند. .9اگر كتاب به ياد داشته باشيد با اين كار ،آنها كتاب الكترونيكي شما را ,در اختيار بازديدكنندگان وب سايت خود يا مشتركين مجله الكترونيكي خود قرار مي دهند. .10امكان ا,س,تفاده از كتاب الكترونيكي خود را براي ديگران فراه,م آوريد .اجازه دهيد ديگران كتاب ا,لكترونيكي شما را به بازديدكنندگان خود ارائه نمايند .بازديد كنندگان جديد نيز بايد بتوا,نند كتاب را در ا,ختيار ديگران بگذارند .ادام,ه اي,ن كار موج,ب پخ,ش شدن ويروس,ي كتاب الكترونيكي شما و در حقيقت تبليغ شما و محصوالت و خدمات شما در اينترنت مي شود. گيري نتيجهگيري نتيجه ‏ ‏Viral ‏Viral ‏marketing ‏marketing درک اين موضوع ضروري است که اگر چه ممکن است شرکتي مهارت و زبردستي خاصي در ارائ4ه پيامهاي مه4م را داشت4ه باش4د و هم4ه قواني4ن ومقررات مربوط4ب4ه پس4ت الکتروني4ک را نيز در نظ4ر داشت4ه باش4د ،ول4ي مهمترين مس4ئله اين اس4ت ک4ه اگ4ر مص4رف کننده از س4ايت بازديد کن4د و چيزي کمت4ر از انتظار خود را مشاهده کن4د ،شرک4ت در ام4ر بازارياب4ي ويروس4ي موفق نخواهد شد و بايستي جدي تر به اين قضيه نگاه کند. ‏ در واق4ع ،شناس4ايي و بر آورده س4اختن خواس4ت مص4رف کننده ب4ه عنوان مهمترين عامل موفقيت در اين نوع بازاريابي محسوب مي‌شود. منابع منابع Viral Viral marketing marketing .1Viral Marketing By: Steve Jurvetson and Tim Draper, May 1, 1997 .2http://www.masternewmedia.org/index.html .3http://www.emarketingway.ir/articles/articles002.asp .4http://www.mydocument.ir .5http://www.tmba.ir/article_fa/Article/523.html .6http://www.tmba.ir/ .7http://www.tagfa.com .8Http://www.imi.ir/tadbir/tadbir-183/

51,000 تومان