صفحه 1:
صفحه 2:
ant بررسی
Soe ee ce
عرفانی
صفحه 3:
معنویست ضرورت زندگی بشر است و بدون آبن زندگی او سراسر
تشویش و اضطراب است
۱.انسان دارای سه بعد : جسم . غريزه و فطرت
۲. گرچه غریزه حیولنی انسان » آدمی رابه ظواهر دنیا مشغول میسازد ولی
فطرت کمالگرایی او برترین قابلیت و ظرفیت را برای او فراهم میکند و
آدمی را شایسته جانشینی خدا میکند
۳ پیامبران الهی برای ارشاد و هدایت این خواهش فطری بشر برانگیخته شده اندتا
طلب معنوی بشر را به سوی خدای واحد هدایت کنند
صفحه 4:
تعریف اصطلاحات
#عرفان : دانستن , شناختن
#عرفان حقیقی: شناخت شهودی خدای متعال, اسماء صفات و افعال او؛
#عارف با استفاده از عمل به مسائل شرعی در صدد
کشف حقائثق عالم است به آرامش و به کشف و شهود
میرسد مثل حقیقت غیبت . < انجام واجب و ترک حرام
- انجام مستحب و ترک مکروه -دقت در انجام مباح
صفحه 5:
#عرفان کاذب: هر نوع عرفانی که هدف آن چیزی غیر از
قرب الهی باشد و راه سلوکی آن نیز مور تأبيد دين نباشة؟
#عارف با استفاده از اعمال غير صحيح -
میرسد و آرامش نسبی بدنبال دارد
صفحه 6:
معنویتگرایی گوایشی جهانی است؛ -
#هیچ جامعه ی شناخته شدهاي نیست که در آن نوعي از دین
وجود نداشته باشد.
©از دهه 50 به بعد :
. روشنفكرى با ادعاى ارج نهادن به انسان و كنار كذاشتن معنويت در غرب ( اومانيسم )
شروع به رشد کرد ۰ صنعت سكل كرفت » علوم رشد کرد و تکنولوژی تولید شد .
© ولى جون اين شكوفايى بر مبنای التذاذات دنیلیی بود بشر غربى راجه موجودی لذت
جو تبديل كرد .
°
لين سیر تا آنجا رشد کرد که داد ارتباطات ماشینی جای خود را به روابط عاطفی » روحی انسانو
همواره احساس کمبود آزار دهنده ای در انسان پدید آمد او که میخواست با رشد
تکنولویی آینده ای روشن را برای خود رقم زند با دست خود دغدغه های فراوانی را
پدید آورد » تکنولوزی حای محبت نشست
صفحه 7:
9 8- مدرنیزم با توجه به پیشرف فوق العاده خود نتوانت خواسته های فرامادی
بشر را برآورده کند
6 در حالی که بجران ی معنایی و پوچی در غرب _بیداد میکرد و قربانی
ميكرفت ؛ اين بحران در آمریکا و اروبا در دهه های 1960 و 1970 به اوچ
ريسيد ٠.
© 10- سرانجام بشر مجبور شد تا نگاهي تامل برانگیز به مبانی فکری مدرنیزم
انداخته و کاستی های آنرا برطرف کند ابن سرآغاز دوره پست مدرنیزم با
پسامدرنیته ( باز کاوی سنت و مبانی آین ) شد و نباز بشر را به معنوست و
اخلاق بیشتر احساس کردند ,
© اين شروع هجوم به طرف معنويت كرابن و عرفان طلیناست
صفحه 8:
صاحبان قدرت را بر آن داشت تا برای حفظ حاکمیت خود
— استای ale Unk 5
دینی پدید آورند
9 لدا اغلب فرقه های معنویت گرای نوپیدای غربی با
فرهنگ غرب کاملا سازگاری دارد , تنوع اين فرقه ها
آنقدر زیاد است که باسخگوی سلایق گوناگون است ,
صفحه 9:
۳ سس + 7 0 . > os
تعداد و تنوع عرفانهاي نوظهور
علاوه بر تبلیغ علیه وجودخدا به صورت گسترده با روشهای متنوع ۱
آمار دقیقی از تعداد آنها وجود ندارد.
#دائرة المعارف ادیان جدید. چاپ انگلستان: 2500 دین جدید را که داراي پیروان
شناخته شده هستند معرفی کرده است. برخی از آنان بسیار فعاللند و برخي
بیشتر در فضاي مجازي و اينترنتي فعالیت دارند.
گبه گفته برخی از جامعه شناسان(آقای همیلتون): بیش از پنجهزار آیین ديني
جدید!
تعداد فرقههاي نو ظهور در ایران و میزان موفقیت آنها: آمار دقيقي وجود ندارد.
اما فعالیت آنها در حد بسیار وسيعي است.
صفحه 10:
تلاش غرب براي جهتدهي این گرایش جهاني:
توجه به سلیقهها و ذائقههاي مختلف؛
برنامهريزي براي سطوح مختلف مخاطبان؛
استفاده از همة ظرفيتهاي ل و
روان شناختي؛
صفحه 11:
۳
و کارتن . انیمیشن- 2
Ainge
1 وفيلم -2سريال 1-2
ی
۳۹
۱۹
cre
صفحه 12:
صفحه 13:
مدعیان ارتباط با امام زمان
(عج) » همسری امام وادعاى امام
زمانی
صفحه 14:
#حسن شریعی - محمدبن نصیر نمیری - احملبن هلال کرخی - محملین علی بن بلال -
محمدبن علی شلمغانی - ابوبکر بغدادی - کیسانیه - سفیانی - جارودیه - ناووسیه -
زیدیه - واقفیه - باقریه - اسماعیلیه - محمدیه - جوازیه - ابومسلم خراسانی - منصور
دوانيقى - عبداتم سفاح - لبن مقفع - حاکم نصراه - عبدالّد عجمی - محملبن احمد
سودائی - محمدبن علی بن احمد ادریس - ابن سعید یمانی - مهدی مصر - مهدی
سودانی - درویش رضا - غلام احمد قادیانی (قادیانی گری ) - شیخ احمد احسایی -
سید کاظم رشتی - میرزا على محمد باب - حاج كربيم خان کرملنی - میرزا حسن گوهر -
میرزا باقر - میرزایحیی ( صبح ازل ) - حسینعلی بهاء الله (بنيان كذارفرقه بهلئى ) - عباس
افندی - شوقی افندی .
صفحه 15:
* وي پس از سقوط صدام حسین در فروردین 1382 مدتي ناپیدا بود ولي بعد
مشخص شد که در منطقه اي بین نجف و کربلا موسوم به «الزرگه» مشغول
سازماندهي دوعشیره اي است که اکثر اعضاي آن روابط فعالي با رژیم صدام
حسین داشته و اينك نیز با بقاياي حزب بعث عراق در ارتباط هستند
. وي در بین آنان با همان «چهره مقدس» زندگي مي کند و در این مدت کتاب
«قاضي السماء» را به رشته تحریر درمي آورد.
* سامر ایوقمر پس از نفي اعتقادات اصیل شیعه مدعي مي شود که خود او
> » است! وي خود را فرزند بلافصل امیرالمومنین(ع) و فاطمه
زهرا(س) معرفي مي کند و مدعي مي شود که نام حقيقي او «علي بن علي
بن ابیطالب» است و برادر امام حسن و امام حسین -علیهما السلام- مي باشد
که در زمان حیات صدیقه طاهره, بصورت نطفه اي به آسمان برده شده و در
آنجا منجمد گردیده و سپس در این زمان در رحم مادر (دوم) او «امه السودا»
قرار داده شده و او متولد گردیده است!
صفحه 16:
درویش در شهریور 1386 در قم ظهور کرد. او نه سوادی داشت و نه
اطلاعات دینی درستی. اما با رهبری گروههای مختلف به ایجاد
انحراف در دین و تغییر در اجرای دستورات الهی همت گماشت!
همچنین پس از مدتی رمالی و دعانویسی, ادعای امام زمانی هم کرد
و ضمن اشاعه فحشا و فساد بهطور علنی به حرمهای پیشوایان
معصوم بیاحترامی نمود.
#در آذرماه سال 1385 دادستان قم از دستگیری منجی دیگری به نام
عمد خبر داد. اين فرد ضمن مبارزه علنی با مسلمات دین, جمکران را
قبله معرفی کرده و با چاپ کتابی صد صفحهای درصدد فریب افکار
عصوسی ب رآمده بود.
صفحه 17:
جادو , ارتباط با غیب »
ادعاى 01 ساف cS
صفحه 18:
صفحه 19:
ل در ایر اه
"فرقههای اهل سنت: ر ابران
قادریه (حسینی (در حال حاضر شیخ یحیی حسینی: در شهر بانه. خانقاه مرکزی آنها قرار
دارد) کسنزانی (بنیانگذار سید محمد کسنزانی و رهبر فعلی سید نهرو کسنزانی, نجاریه (شیخ
عبدالقادر نجار, الان ماموستا شیخ محمد نجار؛ در شهر پاوه)
نقشت
یه (شمسیه (سیدعبدالله نقشبندی مجددی؛ مشهد. تایباده ترتبت جام» سرخس-
ینورد گنبدکاوس, آزاد شهره بندرترکمن. ..)
فرقههای شیعی:
نعمتاللهیه: ( ::اداد.ه (يرطرفدارترين فرقه در ايران؛ نورعلى تابنده)» مونس عليشاهيه
(نورعلیشاه: نوربخش/» صفی علیشاهیه. کوثرعلیشاهیه)
ذهبیه (احمدیه (دزفولىها: دكتر كنجويان). مهدویه (محسنی))
* خاکساریه ((۱) جلالی غلاسلیشاهی, (۲)دوده معصومعلیشاهی, (۳)دودهنوراتی, (۴)دوده
عجم)
اویسیه (نادرعلی عنقا در آمریکا)
صفحه 20:
ادیان سنتي: بهودیت. مسیحیت. زردشتیت» سابنیر,
٩ سايبابا
#اوشو (باگوان شري راجینش)
#کنکار (سفر باستاني روح) (پال توئیچل؛ هارولد کلمپ)
سرخپوستي (کارلوس کاستاندا)
فالون دافا (لی هنگجی)
#داللیی لاما (دالایی- اقیانوس؛ لاما- پیر)
#رامالله (پیمان فتاحي؛ با اسم معنوي م. م. رامالله)
#عرفان كيهاني با عرفان حلقه (محمدعلي طاهري)
#پائلو کوئلیو
#آمدیتیشن متعالی (تی. ام) (ماهاریشی ماهاش بوگی)
صفحه 21:
3
ww
#۵به گزارش "جهان؛ در پی طیح ادعای خدایی از سوی یک
شهروند خوزستانی» تعدادی جوان با گررویدن به این ضرقه ساخنگی»
به عبادت و پرستش این شخص روی آوردهاند.
اين شخص كه «ع.غ» نام دارد و به "صائد " معروف شده است از مدتی
ييش با مط حكردن خود به عنوان خدا و آفريننده انسانهاء به ضريب
مردم و بهويشه جوانان ع ربزبان خوزستان روى آورده و به
بهانههاى مختلف آنان را براى يرستشء كردا كرد نود جمع م ىكند.
صفحه 22:
نان حاضر در جلسه که در اتاق دیگری حضور داشتهلند. نوزادان خود را برای تبرک
به دست پسران جوان میدهند تا به دست صائد برسانند و وی آنها را نوازش کند.
# در ادامه لین محفل, پسران حاضر با گذاشتن نوار موزیکهای پاپ روز و خواندن
اشعار عاشقانه به زبان عربی محلی, حدود دو ساعت رقص و پایکوبی میکنند و پس از
اينکه خسته میشوند دور صائد حلقه میزنند و تکتک با وی به گفتوگو و نجوا
میپردازند.
صفحه 23:
صفحه 24:
#7عرفان اوشو - osho
7 عرفان اوشو توسط راینیش چاندرا موهان چین معروف به باگوان
شری راینیش معروف به اوشو هندی الاصل در سال 1931 متولد
شد . سال 1958 لیسانس فلسفه گرفت .
در سال 1966 به رتبه پرفسوری رسید . در دهه 80 برای مداوا به
آمریکا رفت بعد از مداوا به خاطرترویج مکتب خود و فساد اخلاقی
از آمریکا اخراج شد .
7اوشو : در عالم فقط یک قانون وجود دارد و آن اینکه هیچ قانونی
وجود ندارد .
7 اوشو 7000 سخنرانی دارد به 650 تا 700 جلد کتاب تبدیل شده و
به 30 زبان دنیا ترجمه شده است .
"وی در سال 1990 از دنیا رفت .
صفحه 25:
«مردم به نزد من میآیند و میگویند ما آرزوی جستجوی
خداوند را داریم. من به آنها میگویم در این باره با من
صحبت نکنید. این مقوله را به بحث نکشید. هر گونه
صحبتى دربارة جستجوی خدا بیفایده است. هیچ معنا و
مفهومی در آنچه میگویند نیست.» «کلمةٌ خدا فقط یک
بهانه است.
صفحه 26:
به کودکان یاد ندهید که سکس گناه است. درعوض. الزامی است که به
آنان آموخته شود که سکس بخشی جدانشدنی از زندگی است» -
#زن مى كويد كه شوهرش فقط بايد عاشق او باشد و نباید با هیچکس دیگر
عاشقانه رفتا رکند. جریان عشق شوهرفقط باید به سمت او جاری باشد. ولی
او درک نمی کند که چنین عشقی دروغین است و مسبب این نیز خود
اوست.
کتاب از سکس تا فراآ گاهی
صفحه 27:
صفحه 28:
صفحه 29:
صفحه 30:
z 3 -
رويدهاند؛ به همين دليل با مباني و اصول ابن فرهنك كاملا
سازگارند:
of ينستيزي؛
*شکاکیت معرفت شناختي:
*ناواقعگرايي معرفتي و ارزشي؛
*كذرتگرايي معرفت شناخني و ديني؛
*سکولاربسم و اینجهانگرايي؛
*مسائل جنسي؟
صفحه 31:
علت تأثیر کداری
hel cde جهل افراد است: (عامل اصلی dow انحرافات در تاريخ
اسلامی را میتوان جهل نامید:)
٠ معمولاً اعضاى اين فرقهها دلبستهتر و پایبندتر هستند.
._مخفی کاری آنان لین حللت را در ذهن خیلی افراد ایجاد میکند که حتماً
جيز مهمى دارند ...
dod JT جوانب زندكى مريدان از نوع غذاء محل مسکن» همسر لباس
و
عرفانهای کاذب
. استفاده از موسیقی مد و نماد
صفحه 32:
. بمباران محبت: وعده شغل» مسکن, تسکین آلام روحی»
بهبود امراض مزمن يا صعب العلاج جسمی, قرار گرفتن در
محیطی صمیمی, یافتن یاران شفیق ..
۷ ادعا میکنند که راهی سریع, مرحلهبندی شده و قابل اجرا
برای رسیدن به حقیقت دارند. که نیازی به عمل به دستورات
دینی ندارد.
ساده و در دسترس جلوه دادن تجربههای معنوی جدید
+ کمکاری عالمان و مبلغان دینی در ارائة معارف معنوی
صفحه 33:
* راههاي علمي:
1 شناخت عرفان حقيقي و عرفانهاي كاذب
* علم مقدمة عمل است. اگر جيل ميمترين عامل اثركذاري لين نوع مكاتب
است. نخستین گام براي مقابله, شناخت و آكاهي است.
2 طراحي ميندسي اخلاقي و تربيتي در سطح خرد و کلان
* پرهیز از نگاه بخشي و جزيرهاي.
3. تأکید بر عقلانیت و پرهیز از امور خرافي:
؟ بیشتر فریبخوردگان لین عرصه زنان هستند. رژيابيني. فالبيني, طالع بيني»
کفبيني. سنگدرماني و فرادرماني و سحر و جادو و احضار روح و ...
* جلوگيري از نفوذ خرافات در عزاداريها. به ویژه عزاداريهاي خانگي!
صفحه 34:
افشاگري و ایجاد حساسیت در میان افراد و خانوادهها
جلوگيري از فعاليتهاي خزندة دشمنان و تیاجم اخلاقي و
معنوي آنان
استفاده از ظرفیت مجللس مذهبي و خانگي و پايگاههاي بسیچ
براي معرفي عرفان حقيقي
؟ احياي ابعاد عرفلني و اخلاقي عاشورا: فاطمیه. شعبانیه. دهة فجر. هفتة
دفاع مقدس و امثال آن.
صفحه 35:
4. ارائة الگوهاي عيني:
داستانهاي عارفان و عالمان راستین؛
داستانهاي شپهیدان.
5 خودسازي به منظور جامعهسازي:
نيروهاي ارزشي ميتوانند الگوي عيني و
متحرک ارزشها و اخلاقیات اسلامی باشند.
صفحه 36:
صفحه 37:
<<.
طبق یک نظر سنجی در بین زنهای"خانه دار
: آمريكايى اعلام شد كه
ديصدآنها معتقدنداكر شخصريك سكو 70
يكماضيزتويوتا داضته باشد وفلااوعلينها
بسيشتراز شسوهرلنشازلست
صفحه 38:
sl abl, ska تانق
صفحه 39:
اب : ساختن فیلمهای عرفانی - متوسط ساخت
فیلم سالانه توسط هالیوود 700 حلقه els
سینمایی است در سال 200492003 سی درصد از
فیلم هايش عرفانی و معنوی بود.
9فیلم هایی مثل : نمایش ترومن ساخته پیتر وید . که
انسان به عنوان رقیب خدا و کسی که میتواند
سرنوشت خود را تغییر دهد و به پروردگار نه بگوید .
pls? : چه آرزوهایی که می آیند . ساخته وینست وارد
-نشان میدهد : قدرت انسان تا آنجاست که میتواند
صفحه 40:
پلم درباره تبردسباهیان یکصد بیست هزار تقری
پارسی به فرماندهی خشایار شاه و شکست اغراق آمیز
سپاهیان ایران زمین در براب رگروهی ۳۰۰ نفره از یونانیان در
مکانی به نام ترموپیل است. سازندگان این اثر در سرتاسر
فیلم سعی کردند که ایرانیان را اقوامی وحشی .خونریز و جنگ
افروز به تصویر بکشند عوامل فیلم در صحنه هایی از فیلم
جوری به بیننده القا میکنشد که خشایار شاه فردی عصبی
خودکامه و خونریز و همجنسگرا بوده که در دوران حکمرانی
خود به غیر از تجاوز. خونریزی. کشتار . ضلم و ستم به هیچ
jar دیگری نمی انديشید.
#محصول 2007 - 1385
صفحه 41:
*ذ : ایجاد سایتهای دینی و عرفانی .
“بيش از 7000 سايت و وبلاك در حال تبلیغ
عرفانهاى كاذب هستند . شامل تبليغ علائم و
نمادها . مجالس شهوانی , پارتی ها , تبلیغ
موسیقی رپ » متال ۰ راک و.-- می باشد.
صفحه 42:
صفحه 43:
فطرت واژه ای عربی و به معنی نوع آفرینش است
؟اموری فطری هستند که آفربنش انسان اقتضای آنها را
داشته باشد
صفحه 44:
ویژگی های امور فطری :
- در تمام افراد نوع وجود دارد - دارای شدت و ضعف -
©؟- در طول تاريخ ثابت است
fol °° وجود آن نياز به تعليم و تعلم نداردبلكه تقويت آن
نیاز به تربیت دارد
=
صفحه 45:
1 Powe CSE
صفحه 46:
=a |,
7
eels
Caren Scapes—JemifeGamer-—Lofnny Baro Cyclops Satin Keaa Checkers Tower lo
از Soccer Champ
0
مدل ©
17 ا مشلا للك
Sonic te Hedgehog Busy Bee Barton Skate The Cravest ©» MonsterTruck Space Kissing
اه اما America
صفحه 47:
Fantasy Warriors
Find te hicden cbiecis inthe Fantasy
‘arrirs within the tne duration fo get
high score, 29 seconds fom your wil
M52 reduced Tor every wrong click
Baseball Big Hitter
Ale you teauy for Basebal Bi Hite?
Ready to hit that bal right irto the
stands and gat the crowd
seroaming?
Casanova Kisser
Flay to become the best kisser ever!
2 ووع Hunter
1 Thisis our cute hunter bunry chasing
1 after the color eggs! Sut he isnt
۳ رهم good a! fincing thom all Can you
help rim fd the rest? You مه
‘Chocolate Town
Imagine a town which is made of
chocolate! I mean, real and delicious
‘chocclato? Now, wanna make your all
‘reams about chacelata houses core
sy SPongeboD Friendly Race
Iisa race betne2n Spongebob anc
patrick, Can you help spongebob to win
very race?
George OF The Jungle
Flay This George of the Jungle Game
‘and he'p aur cartoon nero to rescue the
fst animale while swinging in re
Jungle.
J on Man Riot OF The Machines
٩ ofeat tne ary of War Machines! A
ign quailty tron Man platformer with
parkour elomonts
صفحه 48:
re >
Sz
S55 1 ft Ee
اره ولد oa
بارز تکرش همه چیی راعما ره
Isp toe Sunes Lest, خرف
میارزه 4 ردو نیمه تام تسا 2
كه در امه اسان سرچم شک
وت اولار همه بابد ليمي وا لها أن
5
2-0 اد
ia Ret eg
أرهم به شكلو املا deta در رده
يتجم ليستقرار معكير:
صفحه 49:
اسکندی: الیور استون کار کیت است که
ايده 2 0
خاطر داریم کر با وسواس a ا ا بو
۳3
عکس شد! | تبدیل به یک
اک ول ار شم
را
ببردازيم. ما تنها به آين onl Jub فيلم”
و دص ان
وج شود اسکندر با
ان وارد ایران آن می شود آز تخت
لد توس يكن أ تلوب مات نت
آمریکاست یا قصر سلطنتی داریوش se
کناب به این واقعیت آشاره شرج است
7 رب مرا امات را سل اي
sel 42 راب نی کید و رای
م به ape gaint 25
دخترى سياه و رقاص أست كه كو
شاه دصر یک هب نداردا. نقطه آوج
gees Sis i داربوش
ابه حر sac.
obs رورت از دول أمريكا شليدة فى شد
Tass 000
ان رو شورش کردی
له به لیا مد سین le
al 2 cor gw ol کر
مربوط به ایرا see ee
دزيارة
صفحه 50:
مربوط به تاریخ کهن bal بود . اي
3 زمان ند چندان دور (بعد از ial اسلامی )
است. خانمی آمریکایی که به همراه همسرش یه
ایران می آید و سپس دیگر نمی تواند برگردد و
بعد با زجر تمام فرار می کند. داستان فیلم کاملا
یک طرفه بود. اقرار در فیلم به وقور یافت می
شد, خانواده ی ایرانی در این فیلم علاقه ای به
زندگی طبیعی نداشت و دائما از باید و نباید ها و
بد بودن صحبت مى كرد (در اين فيلم بد و خوب
وجود تداشت و در كل ايرانيها بد يودند ). مردان
ایرانی همه متجاوز بودند ! و.. . متاسفانه
اطلاعات اندک دینی نویسنده فیلم. مهمترین
دلیلی شد که این فیلم را نه در آمریکا بلکه در
هیچ جای دنیا قبول نکنند .« بدون دخترم هرگز
» یکی از فیلمهایی است که در خود آمریکا که
مردمش معمولا هیچ چیز درباره دنا نمی دانند هم
با استقبال کمی مواجه شد زیرا معتقد بودند که
یلم واققی عبت امعم ایک من در ان
زندگی می کنم شیاهتی به دنیای « بدون دخترم
هرگز » ندارد. افراطی همیشه در ایران بوده و
خواهد بود اما اینکه همه ایرانیها مذهبی افراطی
باشند چیزی است که هیچ وقت نخواهيم ديد. اين
فیلم بدلیل افراطی نشان داد ایرانیان مسلمان و
همچنین تحریف فرهنگ عمومی جامعه که بریایه
احترام به دیگران و مهمان نوازی بنا شده است.
شایسته است که در ردیف اول قرار بگیرد
صفحه 51:
صفحه 52:
ادیان ۰ الهی و عیر الهی
Jali کتاب » شیعه و سنی
: مستر همفر :
|, نفوذ معنوک اسلام در مردم اين تواحی, که از تبرومندک و ثبات کامل
برخوردار بود. و میتوان گفت یک مسلمان عادک از نظر مبانی
اعتقادی, با یک کشیش مسیحی رقابت میکرد. نان به هیچ عنوانی
دست از دين خود برنمیداشتند. در بين مسلمانان؛ بيروان مذشب
تشيع كه در سرزمين ايران حکومت دارند, از حیث عقیده و ایمان,
استوارتر و طبعاً خطرناك ترند,
