علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

بررسی فرقه های نوظهور معنوی و عرفانی

ferghehaye_nozohore_manavi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی فرقه های نوظهور معنوی و عرفانی”

بررسی فرقه های نوظهور معنوی و عرفانی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: بررسی فرقه‌هاي نوظهور معنوي و عرفاني

اسلاید 3: ضرورت بحث:معنویت ضرورت زندگی بشر است و بدون آن زندگی او سراسر تشویش و اضطراب است انسان دارای سه بعد : جسم ، غریزه و فطرتگرچه غریزه حیوانی انسان ، آدمی را به ظواهر دنیا مشغول میسازد ولی فطرت کمالگرایی او برترین قابلیت و ظرفیت را برای او فراهم میکند و آدمی را شایسته جانشینی خدا میکندپیامبران الهی برای ارشاد و هدایت این خواهش فطری بشر برانگیخته شده اندتا طلب معنوی بشر را به سوی خدای واحد هدایت کنند

اسلاید 4: تعريف اصطلاحاتعرفان : دانستن ، شناختنعرفان حقيقي: شناخت شهودي خداي متعال، اسماء، صفات و افعال او؛عارف با استفاده از عمل به مسائل شرعی در صدد کشف حقائق عالم است به آرامش و به کشف و شهود میرسد مثل حقیقت غیبت . = انجام واجب و ترک حرام – انجام مستحب و ترک مکروه –دقت در انجام مباح

اسلاید 5: عرفان کاذب: هر نوع عرفاني که هدف آن چيزي غير از قرب الهي باشد و راه سلوکي آن نيز مورد تأييد دين نباشد؛عارف با استفاده از اعمال غیر صحیح – ارتباط با شیطان و جن – به کشف و شهود میرسد و آرامش نسبی بدنبال دارد

اسلاید 6: معنويت‌گرايي گرايشي جهاني است؛ هيچ جامعه ی شناخته شده‌اي نيست كه در آن نوعي از دين وجود نداشته باشد. از دهه 50 به بعد : روشنفکری با ادعای ارج نهادن به انسان و کنار گذاشتن معنویت در غرب ( اومانیسم ) شروع به رشد کرد ، صنعت شکل گرفت ، علوم رشد کرد و تکنولوژی تولید شد . ولی چون این شکوفایی بر مبنای التذاذات دنیایی بود بشر غربی را به موجودی لذت جو تبدیل کرد . این سیر تا آنجا رشد کرد که روابط عاطفی و روحی انسان جای خود را به ارتباطات ماشینی داد و همواره احساس کمبود آزار دهنده ای در انسان پدید آمد او که میخواست با رشد تکنولوژی آینده ای روشن را برای خود رقم زند با دست خود دغدغه های فراوانی را پدید آورد ، تکنولوژی جای محبت نشست .

اسلاید 7: 7- تلاش اندیشمندان با روی آوردن به علوم روانشناسی هم کار به جایی نبرد آقای مزلو8- مدرنیزم با توجه به پیشرف فوق العاده خود نتوانت خواسته های فرامادی بشر را برآورده کند 9- در حالی که بحران بی معنایی و پوچی در غرب بیداد میکرد و قربانی میگرفت ، این بحران در آمریکا و اروپا در دهه های 1960 و 1970 به اوج رسید .10- سرانجام بشر مجبور شد تا نگاهی تامل برانگیز به مبانی فکری مدرنیزم انداخته و کاستی های آنرا برطرف کند این سرآغاز دوره پست مدرنیزم یا پسامدرنیته ( باز کاوی سنت و مبانی آن ) شد و نیاز بشر را به معنویت و اخلاق بیشتر احساس کردند .این شروع هجوم به طرف معنویت گرایی و عرفان طلبی است

اسلاید 8: موج بزرگ معنویت خواهی در دنیای غرب از یک سو و ناسازگاری معنویت دینی با حاکمیت غرب از سوی دیگر صاحبان قدرت را بر آن داشت تا برای حفظ حاکمیت خود معنویتی در راستای حفظ حاکمیت و در عرض معنویت دینی پدید آورند لذا اغلب فرقه های معنویت گرای نوپیدای غربی با فرهنگ غرب کاملا سازگاری دارد . تنوع این فرقه ها آنقدر زیاد است که پاسخگوی سلایق گوناگون است .

اسلاید 9: تعداد و تنوع عرفان‌هاي نوظهور علاوه بر تبلیغ علیه وجودخدا به صورت گسترده با روشهای متنوع 1آمار دقيقي از تعداد آنها وجود ندارد.دائرة المعارف اديان جديد، چاپ انگلستان: 2500 دين جديد را که داراي پيروان شناخته‌ شده هستند معرفي کرده است. برخي از آنان بسيار فعال‌اند و برخي بيشتر در فضاي مجازي و اينترنتي فعاليت دارند.به گفته برخی از جامعه شناسان(آقای همیلتون): بيش از پنج‌هزار آيين‌ ديني جديد!تعداد فرقه‌هاي نو ظهور در ايران و ميزان موفقيت آنها: آمار دقيقي وجود ندارد. اما فعاليت آنها در حد بسيار وسيعي است.

اسلاید 10: تلاش غرب براي جهت‌دهي اين گرايش جهاني:توجه به سليقه‌ها و ذائقه‌هاي مختلف؛ برنامه‌ريزي براي سطوح مختلف مخاطبان؛ استفاده از همة ظرفيت‌هاي تبليغي و روان‌شناختي؛

اسلاید 11: در غالب : کارتن و انیمیشن - 2بازی های رایانه ای 2فیلم و 1 -2سریال 2-1سایت و اینترنت 1رمان 2اسباب بازیووو

اسلاید 12: مهم‌ترين فرقه‌هاي معنوي فعّال در ايران

اسلاید 13: مدعیان ارتباط با امام زمان (عج) ، همسریِ امام وادعای امام زمانی

اسلاید 14: لیستی از کسانی که خود را امام زمان معرفی کرده اند :حسن شريعي – محمدبن نصير نميري – احمدبن هلال كرخي – محمدبن علي بن بلال – محمدبن علي شلمغاني – ابوبكر بغدادي - كيسانيه – سفياني – جاروديه – ناووسيه – زيديه – واقفيه – باقريه – اسماعيليه – محمديه – جوازيه – ابومسلم خراساني – منصور دوانيقي – عبدالله سفاح – ابن مقفع – حاكم نصرالله – عبدالله عجمي – محمدبن احمد سوداني – محمدبن علي بن احمد ادريس – ابن سعيد يماني – مهدي مصر – مهدي سوداني – درويش رضا – غلام احمد قادياني (قادياني گري ) – شيخ احمد احسايي – سيد كاظم رشتي – ميرزا علي محمد باب – حاج كريم خان كرماني – ميرزا حسن گوهر – ميرزا باقر – ميرزايحيي ( صبح ازل ) – حسينعلي بهاء الله (بنيان گذارفرقه بهائي ) - عباس افندي – شوقي افندي . 

اسلاید 15: سامر ابوقمر» (نامي كه براي رهبر گروهك جندالسماء مطرح شده است) در زمان رژيم صدام حسين به «همكاري خاص» با حزب بعث فراخوانده شده استوي پس از سقوط صدام حسين در فروردين 1382 مدتي ناپيدا بود ولي بعد مشخص شد كه در منطقه اي بين نجف و كربلا موسوم به «الزرگه» مشغول سازماندهي دوعشيره اي است كه اكثر اعضاي آن روابط فعالي با رژيم صدام حسين داشته و اينك نيز با بقاياي حزب بعث عراق در ارتباط هستند. وي در بين آنان با همان «چهره مقدس» زندگي مي كند و در اين مدت كتاب «قاضي السماء» را به رشته تحرير درمي آورد.سامر ابوقمر پس از نفي اعتقادات اصيل شيعه مدعي مي شود كه خود او «امام زمان» است! وي خود را فرزند بلافصل اميرالمومنين(ع) و فاطمه زهرا(س) معرفي مي كند و مدعي مي شود كه نام حقيقي او «علي بن علي بن ابيطالب» است و برادر امام حسن و امام حسين -عليهما السلام- مي باشد كه در زمان حيات صديقه طاهره، بصورت نطفه اي به آسمان برده شده و در آنجا منجمد گرديده و سپس در اين زمان در رحم مادر (دوم) او «امه السودا» قرار داده شده و او متولد گرديده است!

اسلاید 16: منجیان دیگری نیز بودند که مدت کوتاهی پس از ظهورشان بر دار مجازات آویخته شدند. محمد حسین‌زاده ابوحبیبی معروف به درویش در شهریور1386 در قم ظهور کرد. او نه سوادی داشت و نه اطلاعات دینی درستی. اما با رهبری گروه‌های مختلف به ایجاد انحراف در دین و تغییر در اجرای دستورات الهی همت گماشت! هم‌چنین پس از مدتی رمالی و دعانویسی، ادعای امام زمانی هم کرد و ضمن اشاعه فحشا و فساد به‌طور علنی به حرم‌های پیشوایان معصوم بی‌احترامی نمود.در آذرماه سال 1385 دادستان قم از دستگیری منجی دیگری به نام ع.د خبر داد. این فرد ضمن مبارزه علنی با مسلمات دین، جمکران را قبله معرفی کرده و با چاپ کتابی صد صفحه‌ای درصدد فریب افکار عمومی برآمده بود.

اسلاید 17: جادو ، ارتباط با غیب ، ادعای پیامبری ،

اسلاید 18: تصوف

اسلاید 19: فرقه‌هاي صوفي فعال در ايرانفرقه‌هاي اهل سنت:قادريه (حسيني (در حال حاضر شيخ يحيي حسيني: در شهر بانه، خانقاه مرکزي آنها قرار دارد) کسنزاني (بنيانگذار سيد محمد کسنزاني و رهبر فعلي سيد نهرو کسنزاني، نجاريه (شيخ عبدالقادر نجار، الان ماموستا شيخ محمد نجار؛ در شهر پاوه)نقشبنديه (شمسيه (سيدعبدالله نقشبندي مجددي؛ مشهد، تايباد، ترتبت جام، سرخس، بجنورد، گنبدکاوس، آزاد شهر، بندرترکمن، ...)فرقه‌هاي شيعي:نعمت‌اللهيه: (گناباديه (پرطرفدارترين فرقه در ايران؛ نورعلي تابنده)، مونس عليشاهيه (نورعليشاه: نوربخش)، صفي عليشاهيه، کوثرعليشاهيه)ذهبيه (احمديه (دزفولي‌ها: دکتر گنجويان)، مهدويه (محسني))خاکساريه ((1) جلالي غلامعليشاهي، (2) دوده معصومعليشاهي، (3) دوده نورائي، (4) دوده عجم) اويسيه (نادرعلي عنقا در آمريکا)

اسلاید 20: اديان سنتي: يهوديت، مسيحيت، زردشتيت، صابئينساي‌بابا اوشو (باگوان شري راجينش) اکنکار (سفر باستاني روح) (پال توئيچل؛ هارولد کلمپ)سرخپوستي (کارلوس کاستاندا)فالون دافا (لي‌ هنگجي)دالايي لاما (دالايي= اقيانوس؛ لاما= پير)رام‌الله (پيمان فتاحي؛‌ با اسم معنوي م. م. رام‌الله)عرفان کيهاني يا عرفان حلقه (محمدعلي طاهري)پائلو کوئليومديتيشن متعالي (تي. ام) (ماهاريشي ماهاش يوگي)

اسلاید 21: و حتی ادعای خداییبه گزارش “جهان”، در پی طرح ادعای خدایی از سوی یک شهروند خوزستانی، تعدادی جوان با گرویدن به این فرقه ساختگی، به عبادت و پرستش این شخص روی آورده‌اند.این شخص که «ع.غ» نام دارد و به “صائد” معروف شده است از مدتی پیش با مطرح‌کردن خود به عنوان خدا و آفریننده انسان‌ها، به فریب مردم و به‌ویژه جوانان عرب‌زبان خوزستان روی آورده و به بهانه‌های مختلف آنان را برای پرستش، گرداگرد خود جمع می‌کند.

اسلاید 22: زنان حاضر در جلسه که در اتاق دیگری حضور داشته‌اند،‌ نوزادان خود را برای تبرک به دست پسران جوان می‌دهند تا به دست صائد برسانند و وی آنها را نوازش کند. در ادامه این محفل، پسران حاضر با گذاشتن نوار موزیک‌های پاپ روز و خواندن اشعار عاشقانه به زبان عربی محلی، حدود دو ساعت رقص و پایکوبی می‌کنند و پس از اینکه خسته می‌شوند دور صائد حلقه می‌زنند و تک‌تک با وی به گفت‌وگو و نجوا می‌پردازند.

اسلاید 23:

اسلاید 24: عرفان اوشو – oshoعرفان اوشو توسط راینیش چاندرا موهان جِین معروف به باگوان شری راینیش معروف به اوشو هندی الاصل در سال 1931 متولد شد . سال 1958 لیسانس فلسفه گرفت .در سال 1966 به رتبه پرفسوری رسید . در دهه 80 برای مداوا به آمریکا رفت بعد از مداوا به خاطرترویج مکتب خود و فساد اخلاقی از آمریکا اخراج شد .اوشو : در عالم فقط یک قانون وجود دارد و آن اینکه هیچ قانونی وجود ندارد .اوشو 7000 سخنرانی دارد به 650 تا 700 جلد کتاب تبدیل شده و به 30 زبان دنیا ترجمه شده است .وی در سال 1990 از دنیا رفت .

اسلاید 25: خدا در عرفان اوشو «مردم به نزد من مي‌آيند و مي‌گويند ما آرزوي جستجوي خداوند را داريم. من به آنها مي‌گويم در اين باره با من صحبت نکنيد. اين مقوله را به بحث نکشيد، هر گونه صحبتي دربارة جستجوي خدا بي‌فايده است. هيچ معنا و مفهومي در آنچه مي‌گويند نيست.» «کلمة خدا فقط يک بهانه است.

اسلاید 26: از گفته های اوشو : به كودكان یاد ندھید که سكس گناه است. درعوض، الزامي است که به آنان آموخته شود که سكس بخشي جدانشدني از زندگي است، - زن مي گوید كھ شوھرش فقط باید عاشق او باشد و نباید با ھیچكس دیگر عاشقانھ رفتاركند، جریان عشق شوھرفقط باید بھ سمت او جاري باشد. ولي او درك نمي كند كھ چنین عشقي دروغین است و مسبب این نیز خود اوست.کتاب از سکس تا فراآگاهی

اسلاید 27:

اسلاید 28: شیوع فرقه شیطان پرستی در سطح آموزشگاه های عالی و ...

اسلاید 29: وهابیت وبهائیت

اسلاید 30: عرفانهای نوظهور همگي بر بستر مدرنيته و فرهنگ غرب رويده‌اند؛ به همين دليل با مباني و اصول اين فرهنگ کاملاً سازگارند: دين‌ستيزي؛ شکاکيت‌ معرفت‌شناختي؛ ناواقع‌گرايي معرفتي و ارزشي؛کثرت‌گرايي معرفت‌شناختي و ديني؛ سکولاريسم و اين‌جهان‌گرايي؛مسائل جنسي؛

اسلاید 31: علت تأثيرگذاري عرفان‌هاي کاذبعلت اصلي جهل افراد است: (عامل اصلي همة انحرافات در تاريخ اسلامي را مي‌توان جهل ناميد:)معمولاً اعضاي اين فرقه‌ها دلبسته‌تر و پايبندتر هستند.مخفي کاري آنان اين حالت را در ذهن خيلي افراد ايجاد مي‌کند که حتماً چيز مهمي دارند ...کنترل همة‌ جوانب زندگي مريدان از نوع غذا، محل مسکن، همسر، لباس و ...استفاده از موسيقي، مد و نماد

اسلاید 32: بمباران محبت: وعده شغل، مسکن، تسکين آلام روحي، بهبود امراض مزمن يا صعب‌ العلاج جسمي، قرار گرفتن در محيطي صميمي، يافتن ياران شفيق ... ادعا مي‌کنند که راهي سريع، مرحله‌بندي شده و قابل اجرا براي رسيدن به حقيقت دارند. که نيازي به عمل به دستورات ديني ندارد.ساده و در دست‌رس جلوه دادن تجربه‌هاي معنوي جديدکم‌کاري عالمان و مبلغان ديني در ارائة معارف معنوي

اسلاید 33: راه‌هاي مقابله راه‌هاي علمي:شناخت عرفان حقيقي و عرفان‌هاي کاذبعلم مقدمة عمل است. اگر جهل مهم‌ترين عامل اثرگذاري اين نوع مکاتب است، نخستين گام براي مقابله، شناخت و آگاهي است.طراحي مهندسي اخلاقي و تربيتي در سطح خرد و کلانپرهيز از نگاه بخشي و جزيره‌اي. تأکيد بر عقلانيت و پرهيز از امور خرافي:بيشتر فريب‌خوردگان اين عرصه زنان هستند. رؤيابيني، فال‌بيني، طالع‌بيني، کف‌بيني، سنگ‌درماني و فرادرماني و سحر و جادو و احضار روح و ...جلوگيري از نفوذ خرافات در عزاداري‌ها. به ويژه عزاداري‌هاي خانگي!

اسلاید 34: راه‌هاي عمليافشاگري و ايجاد حساسيت در ميان افراد و خانواده‌هاجلوگيري از فعاليت‌‌هاي خزندة دشمنان و تهاجم اخلاقي و معنوي آناناستفاده از ظرفيت‌ مجالس مذهبي و خانگي و پايگاه‌هاي بسيج براي معرفي عرفان حقيقياحياي ابعاد عرفاني و اخلاقي عاشورا، فاطميه، شعبانيه، دهة فجر، هفتة دفاع مقدس و امثال آن.

اسلاید 35: 4. ارائة الگوهاي عيني:داستان‌هاي عارفان و عالمان راستين؛ داستان‌هاي شهيدان.5. خودسازي به منظور جامعه‌سازي:نيروهاي ارزشي مي‌توانند الگوي عيني و متحرک ارزش‌ها و اخلاقيات اسلامي باشند.

اسلاید 36:

اسلاید 37: طبق یک نظر سنجی در بین زنهای خانه دار آمریکایی اعلام شد که : 70 درصد آنها معتقدند اگر شخصی یک سگ و یک ماشین تویوتا داشته باشد وفاداری اینها بیشتر از شوهرانشان است

اسلاید 38: بازی های رایانه ای

اسلاید 39: ب : ساختن فیلمهای عرفانی – متوسط ساخت فیلم سالانه توسط هالیوود 700 حلقه فیلم سینمایی است در سال 2003و2004 سی درصد از فیلم هایش عرفانی و معنوی بود.فیلم هایی مثل : نمایش ترومن ساخته پیتر وید . که انسان به عنوان رقیب خدا و کسی که میتواند سرنوشت خود را تغییر دهد و به پروردگار نه بگوید .فیلم : چه آرزوهایی که می آیند . ساخته وینست وارد –نشان میدهد : قدرت انسان تا آنجاست که میتواند کنترل زندگی پس از مرگ خویش را بدون دخالت خدا در دست بگیرد . فیلم 300 و سنگسار ثریا و ...

اسلاید 40: داستان فیلم درباره نبرد سپاهیان یکصد بیست هزار نفری پارسی به فرماندهی خشایار شاه  و شکست اغراق آمیز سپاهیان ایران زمین  در برابر گروهی ۳۰۰ نفره از یونانیان در مکانی به نام ترموپیل است. سازندگان این اثر در سرتاسر فیلم سعی کردند که ایرانیان را اقوامی وحشی .خونریز و جنگ افروز به تصویر بکشند عوامل فیلم در صحنه هایی از فیلم جوری به بیننده القا میکنند که خشایار شاه فردی عصبی خودکامه و خونریز و همجنسگرا بوده که در دوران حکمرانی خود به غیر از تجاوز. خونریزی. کشتار . ضلم و ستم به هیچ چیز دیگری نمی اندیشید.محصول 2007 - 1385

اسلاید 41: ذ : ایجاد سایتهای دینی و عرفانی .بیش از 7000 سایت و وبلاگ در حال تبلیغ عرفانهای کاذب هستند . شامل تبلیغ علائم و نمادها ، مجالس شهوانی ، پارتی ها ، تبلیغ موسیقی رپ ، متال ، راک و... می باشد.

اسلاید 42:

اسلاید 43: فطرت واژه ای عربی و به معنی نوع آفرینش استاموری فطری هستند که آفرینش انسان اقتضای آنها را داشته باشد

اسلاید 44: ویژگی های امور فطری :1- در تمام افراد نوع وجود دارد – دارای شدت و ضعف -2- در طول تاریخ ثابت است3- اصل وجود آن نیاز به تعلیم و تعلم نداردبلکه تقویت آن نیاز به تربیت دارد

اسلاید 45:

اسلاید 46:

اسلاید 47:

اسلاید 48: - کشتی گیر: فیلم « کشتی گیر » با بازی میکی رورک یکی از فیلمهای خوب سال 2008 آمریکا بود اما متاسفانه در اواخر فیلم هنگام مبارزه رندی با یک مبارز سرسخت همه چی برای ما به یکباره ناخوشایند می شود!. حریف او در مبارزه فردی است به نام آیت الله ! که در ادامه آن داستان پرچم شکستن و... . اول از همه باید این سوال را از سازندگان پرسید که به واقع آنها چند نفر ایرانی را دیده اند که اسمشان آیت الله باشد؟! آیت الله لقبی است که به روحانی بلند مرتبه داده می شود اما شخصا فکر نمی کنم نام آیت الله یک نام مرسوم ایرانی بوده باشد و بیشتر به عنوان لقب از آن استفاده می شود. البته واضح و روشن است که هدف از انتخاب این نام ، چیزی بیشتر از یک اسم بوده است و صحنه شکستن پرچم ایران نیز این داستان را تکمیل می کند. هنوز هم در مورد این مبارزه در فیلم « کشتی گیر » بحث می شود و این سوال همچنان پابرجاست که چند نفر در ایران نامشان «آیت الله است؟! فیلم « کشتی گیر » به دلیل دخالت بی مورد سیاست در فیلم آن هم به شکلی کاملا بدشکل ، در رده پنجم لیست قرار می گیرد.

اسلاید 49: 4- اسکندر: الیور استون کارگردانی است که به دلیل مطالعه و پرداختن به جزییات به شهرت رسیده است. از او فیلم « جان اف کندی » را بخاطر داریم که با وسواس زیاد ساخته شده بود و تمام زوایای ترور را بررسی می کرد. اما متاسفانه در فیلم « اسکندر » کاملا قضیه برعکس شد! اسکندر خونخوار تبدیل به یک قهرمان شد و البته ما در این مقاله قصد نداریم به فیلم بپردازیم. ما تنها به این دلیل این فیلم را وارد لیست کردیم چون زمانی که در فیلم ،اسکندر به ایران حمله می کند به یکباره کل تاریخ تحریف می شود!. اسکندر با استقبال گرم ایرانیان وارد ایران می شود، از تخت جمشید خوشش می آید ، و وارد قصری می شود که مشخص نیست یکی از کلوب های شبانه آمریکاست یا قصر سلطنتی داریوش !.در همه کتابها به این واقعیت اشاره شده است که زمان حمله اسکندر به ایران ، او ایرانیان را قتل عام کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و دخترزیبای داریوش را به همسری برگزید. اما در فیلم دختری که اسکندر به همسری برمی گزیند دختری سیاه و رقاص است که کوچکترین شباهتی به دختر یک پادشاه ندارد!. نقطه اوج داستان این بود که اسکندر در کاخ داریوش درباره صلح جهانی صحبت می کرد!. این سخنرانی شباهت زیادی به حرفهایی داشت که در آن روزها از دولت آمریکا شنیده می شد. تحریف تاریخی این فیلم حتی صدای مورخان خود آمریکا را هم درآورده بود که معتقد بودند : بابا تو دیگه خیلی داستان رو شورش کردی!. این فیلم به دلیل تبدیل یک خونخوار به یک قهرمان آن هم با توجه به اینکه بخش اعظم ویرانگری او مربوط به ایران می شد باید در رده چهارم این لیست جای بگیرد

اسلاید 50: - بدون دخترم هرگز: اگر گزینه های قبلی مربوط به تاریخ کهن ایران بود ، این فیلم مربوط به زمان نه چندان دور ( بعد از انقلاب اسلامی ) است. خانمی آمریکایی که به همراه همسرش به ایران می آید و سپس دیگر نمی تواند برگردد و بعد با زجر تمام فرار می کند. داستان فیلم کاملا یک طرفه بود، اقرار در فیلم به وفور یافت می شد، خانواده ی ایرانی در این فیلم علاقه ای به زندگی طبیعی نداشت و دائما از باید و نباید ها و بد بودن صحبت می کرد (در این فیلم بد و خوب وجود نداشت و در کل ایرانیها بد بودند ). مردان ایرانی همه متجاوز بودند ! و.. . متاسفانه اطلاعات اندک دینی نویسنده فیلم، مهمترین دلیلی شد که این فیلم را نه در آمریکا بلکه در هیچ جای دنیا قبول نکنند .« بدون دخترم هرگز » یکی از فیلمهایی است که در خود آمریکا که مردمش معمولا هیچ چیز درباره دنیا نمی دانند هم با استقبال کمی مواجه شد زیرا معتقد بودند که فیلم واقعی نیست. جامعه ای که من در آن زندگی می کنم شباهتی به دنیای « بدون دخترم هرگز » ندارد، افراطی همیشه در ایران بوده و خواهد بود اما اینکه همه ایرانیها مذهبی افراطی باشند چیزی است که هیچ وقت نخواهیم دید. این فیلم بدلیل افراطی نشان داد ایرانیان مسلمان و همچنین تحریف فرهنگ عمومی جامعه که برپایه احترام به دیگران و مهمان نوازی بنا شده است، شایسته است که در ردیف اول قرار بگیرد

اسلاید 51: کاوس عطایی قزوین

اسلاید 52: ادیان : الهی و غیر الهی الهی :اهل کتاب ، شیعه و سنی ؛ مستر همفر :

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید