علوم مهندسی معماری و عمران

بررسی مفهوم مسکن اجتماعی در کشورهای در حال توسعه

maskan01

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بررسی مفهوم مسکن اجتماعی در کشورهای در حال توسعه”

بررسی مفهوم مسکن اجتماعی در کشورهای در حال توسعه

اسلاید 1: بررسی مفهوم مسکن اجتماعی در کشورهای درحال توسعه1

اسلاید 2: 03اهمیت و ضرورت تحقیقمسکن2به نظر کارشناسان یکی از اصلی­ترین نیازهای اجتماع بعد از خوراک و پوشاک داشتن سرپناهی است تا بدون دغدغه خیال، در آن آرام گیرد، لذا اگر بخواهیم از اهمیت مسکن در بخش اجتماعی سخن بگوییم، بیراه نگفته­ایم که بخشی از تأمین سلامت اجتماعی در گرو توجه به وضعیت مسکن و رونق آن به عنوان سرپناه جمعی و در حوزه اقتصادی، صنعتی قدرتمند برای رسیدن به اشتغال پایدار و کم هزینه، خواهد بود در نتیجه توجه به معیارهای توسعه­ای برای بهبود وضعیت این بخش پیشران اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.حوزه مسکن نه تنها در بخش اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است بلکه به راحتی می­توان گفت که بخش­های اجتماعی و سیاسی نیز بدان وابسته است. هرگاه نظامی به سمت تأمین رفاه و عدالت اجتماعی گام برمی­دارد اولین کار مهم آن تأمین محل زندگی مناسب و ارزان برای اقشار مختلف جامعه است که اگر این امر محقق شود مزایای حاصل از آن به بخش های اجتماعی نظیر افزایش ازدواج، زندگی بدون دغدغه، افزایش میزان رضایتمندی و ... نیز خواهد رسید که این امر در بسیاری از کشورها به عنوان هزینه های سیاسی و توجه به خواست جمعی نیز معروف است. (خبرگزاری تسنیم/ اقتصاد آنلاین)

اسلاید 3: 03اهمیت و ضرورت تحقیق3مسکن اجتماعی برای رسیدن به مقصود خود نیازمند موارد زیر است: سرمایه گذاریواگذاری زمین در نقاط مناسبتحویل واحدهای مسکونی بعد از تکمیل امکانات مهم زیر بناییارائه مشوق­هایی برای سازندگان از طریق وام­های کم بهره و فروش واحدهای مسکونی با قیمت مناسب به مشتریان به صورت کنترل شده در شرایط کنونی که بهای مسکن و بازار اجاره و رهن آن با توجه به کاهش میزان سود بانکی و سرازیر شدن مقداری از سرمایه­های مردمی در بازار رو به افزایش است باید فکری به حال جوانان و اقشار کم درآمد برای داشتن سرپناهی امن نمود تا وضعیت کنترلی مجددا در این حوزه مهم ایجاد شود. (خبرگزاری تسنیم/ اقتصاد آنلاین)مسکن

اسلاید 4: 03(Social housing)مسکن اجتماعی 4مفهوم مسکن اجتماعی که بعضا با عناوین دیگری چون مسکن دولتی، عمومی یا مسکن قابل استطاعت هم شناخته می­شود، در کشورهای صنعتی شده اروپایی در ابتدای قرن بیستم ظهور کرد و رشد نمود(Lund, 2011) تا بتواند نیاز مسکن آن اجتماع را به گونه­ای مناسب و درخور برآورده سازد. این نوع مسکن اجتماعی به صورت انبوه ساخته می­شود و به شکل اجاره یا اجاره به شکل تملک در اختیار دهک­های ضعیف جامعه قرار می­گیرد. از نظر آکسلی (Oxley, 2000) مسکن مناسب مسکنی است که نه تنها نیاز به سرپناه خانواده را برآورده می­سازد، بلکه تاثیرات منفی جانبی نه برای افراد و نه برای اجتماع ندارد. اثرات جانبی هم شامل مواردی مانند تولید امراض جسمانی و انواع بیماری­های روحی در اثر نبود امکانات می­شود و هم مواردی مانند ایجاد زمینه­های بروز جرم و بزهکاری را دربرمی­گیرد.مسکن

اسلاید 5: 5

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید