صفحه 1:
۱5۱۲۱8 Modern art Museum,Helsir
صفحه 2:
متولد ۱۹۴۷ م در شهر واشنگتن |
ایشان در سال ۱۹۶۸ از دانشگاه وا
استيون مال تمصیلات فود را در مقطع فوق لیس
ودر سال 9۷۶اعضو انجمن دانشکده معماری لندن
سپسس در همان سال به نیویورک بازگشت و شفل
از هم به طور مل و هم lp ماوراء درياها استفلاه من شد
در این شرکت اتوام کارهای عمومی و خصوصی انبام گرفته مي شد.
اين شركت از لحاظ بين المللى با جوايز متعددى شنافته شده بود.
دراين جا نمايشكاه ها و موزه ها وانواع زيادى از يروزه هاى مختلف طرامی شد و
بر کیفیت ومزیت شر کت افزود.
در فوریه سال ٩۱۳ در تلر دانشکده بیل یک نمایشگاه معماری بر پا کرد و کارهای خود را به معرض دید
عموم گذاشت.
از سال 1901 تا 1484 در دانشكده هاى معمارى و شهرسازی به عنوان استادیار مشغول به کار بود.
يس از يك سرى مطالعات شهرى به طرادى كردن با مقياس كويك ين برد و كار فود رادر زمينه طرامى با
مقياس كويك أغاز كرد.
بيشتر در زمينه آيارتمان مشغول به طرادى شده بود . بعد ها طرم زدن براى يروزه هاى
دیکر(موزه نمایشگاهدانشکده پروژه gla دولتى و...) را نيز اغاز كردكه تحولى در زندكى وى ممسوب ميشود
در Gl ojala NE براى يروزه مجموعه سالن نمايش در نيويورك دريافت كرد
صفحه 3:
Steven Holl Knut Hamsun
Museum
Hamaréy, Norway
Bellevue Art Museum
Bellevue, Washington
Cité du Surf et
6 ۵
Biarritz, France
نمونه موزه هاو لراى
شده_توسط معنا
Beijing
Looped Natural History
Hybrid Museum of Los
Beijing, Angeles County
China Los Angeles, California
صفحه 4:
Knut Hamsun Museum
۲۱۵۳۱۵۲۵۷, 3 /ا
صفحه 5:
Bellevue Art Museum
Bellevue, Washington
صفحه 6:
Cité du Surf et de l’Océan
صفحه 7:
Beijing Looped Hybrid
Beijing, China
صفحه 8:
Natural
History
Museum
of Los
Angeles
County
Los
Angeles,
California
صفحه 9:
11151: 561 1992 15116
كياسما مشتق از حرف یونانی فى به معناى
تبادل يا تقاطع -كلمه رمزى بود كه
استيون هال در تعريف طرم فود براى
مسابقه طرامی موزه ملي جديد منرهاى
.مکاصر در هلسینکی به کار برده بهد
طرم از تلفيق سه عنصر يديد آمده
است.یک نوار آب و و نوار سافتماق
سيك معمارى:ديكانستراكشن
صفحه 10:
اين منطقه دارای
موقعیتی مرکزی می
.باشد
اين ناميه باقيمانده نقطه
:تلاقى دو شبكه شهر
مموطه های راه آهن و
فليم تو تولو است
صفحه 11:
سایت پلان
آینمای درا با
پیکره مانرهایم
درموورت فیبان ۲
صفحه 12:
موزه کیاسما در ملسینکی فتلائد
واقع در جنوب فلیج تولو
صفحه 13:
موزه به صورت
يك مركز فرهنكى
صفحه 14:
مجاورت ها و نیرو ماى سايت
سافتمان مجلسن
وموزه ملی فنلاند
در غرب آن
صفحه 15:
تالار اليل
ما
در شرق
صفحه 16:
پیکره مارشال مانرمایم. پدر فنلاند مدرق
در نزدیک مرز غرجی محل بنا
صفحه 17:
درب ورودی در قسمت جنوبی نمای جنوبی بنا سافتمان از منوب
دالان بين دو قسمت سافتمان تودهای از شکل های هندسی دارای
كه به صورت سريوشيده داراى .كنج هاى تيز است
.بيرون زدتى از سافتمان Go باشد
.ورودى را تعريف كرده است
صفحه 18:
موزدى هنر معاصر کیاسما (۱۹۹۸) در شهر هلسینکی اثر استیون هل با انحناهای شهوانیاش در
فضای آرام و در عين حال مطمان بستر شهرى نشت میکند. هل اتاد کاربرد نور در فضاست و موزه را
به نحوى طرّاحى كرده كه به بهترين صورت از اشعدى افقی خورشید شمالی بهره گیرد. هر طبقه توسط
سيستم ويزداى از نور طبيعى بهرهمند شده است. توالى انحناهاى نامتقارن موزه به كفتدى خود هأل «راز
و شكفتى» را به موزه هديه كردهاند. گالریها برای آثار هنری مختلف در ابعاد مختلف ساخته شدهاند
و به این ترتیب موزه از کاربرد دیوارهای کاذب متحرک که میتوانند هر لحظه ابعاد و تناسبات اتاقهای
آن را بر هم بزنند نجات یافته است. تکتک دستگیرهی درهاء تکتک لامپهاء و کلیهی جزئیات طراحی
شدهاند تا فضای داخل موزه انسجام متعالی خود را به دست آورده باشد. ديوارها از كج سفید سند فينيش
ساخته شدهاند و با دست پرداخت شدهاند و کف بتنی موزه به رنگ سیاه مطلق درآمده آنست.هال
ly ایجاد کنترپوآن, زیبایی کنترلشدهی داخل شهر را از طریق دیوار غربی به داخل موزه دعوت كرده
است. سطوح متناوب شیشههای مات و شاف در طول روز دهلیز را پرهنه و شباهنگام آن را از بیرون
به مشعلی فروزان بدل میسازند.
صفحه 19:
درب ورودى ذر كنار مجسمه ماترهايم
سايبانى از شيشه در قاب فولادي از شكاف عمودص
بین نوارهای بنارو به بیرون امتدلا rah Go تا باز
دید کننند گان را به دافل Al Cages ly
صفحه 20:
انتهای باز قسمت فمیده به فرم غالب بدل شده است.
که به سمت چشم انداز طبیعی قرار گرفته است
قسمتی از بدنه مجم شمالی اتتهای فمیده شمال با انتهان صاف جنوبی در تضلا مي باشد
صفحه 21:
تضاد بدنه شمالی و جنویی
صفحه 22:
بدنه شرقى
تضاد بدنه ac 9 Goh اين بدنه داراى نماى شيشه ای می باشد
lb day غربی
با نماى شيشه اى معدود
صفحه 23:
تعريف مسير بياده
در کنار موزه
صفحه 24:
اتاق كل و كياه f شیب راه
صفحه 25:
تراز ممکف به تجهیزات عمومی رایگان افتصاص یافته,دفاتر و رفتکن ها و تالار گردهمایی
با ثانا صندلی در قسمت شرقی بنا قرار درد.در سمت غرب میز اطلاعات وفروش بلیط
و فروشگاه زه وكافه قرار گرفته که به تراسی عمومی و آینمای آینه ای G0 jb شود.
صفحه 26:
دسترسی سواره برای پا کینگ
و تمویل معموله با ملامظه تمام
ودر تراز پائینی وکنار کار گاه های
موزه و انبار واتاق های تاسیسات
پنهان شده.
صفحه 27:
1 _ هشتي تالار گردهمايي kk گالري هاي دائمي
1 اتاق كل وكياه Ff شيب راه
صفحه 28:
m هاي موقت
eee eae
dys on
_ اتاق بازي و سرگرمي
اتاق استراحت
صفحه 29:
6 گالري هاي دائمي
im كالري هاي موقت
5 کارگاه كودكان
صفحه 30:
برش از قسمت جنویی
صفحه 31:
صفحه 32:
اسکیس اولیه از فضای دافلی گالری (slo دائمی
صفحه 33:
اسكيس او ليه هال شيب راه متصل به كالريها
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
هر گالری دو منبع تور مصنوعی درد
لامپ های فلورسنت که در تاقچه های
پراغ ها پنمان شده است و نور هاى
.متمركز قابل تغييرو برداشتن
افتفاى مراغ ها در كالريها نشانگر
راهیردی است برای مذف
مقياس متوسط به منظور ف
ان کته( معطوف فد هر
کنند نه بنا
صفحه 39:
صفحه 40:
فم بيجيده ديوار شرق
فره دافلي بين دو مهم
بنا صرفا یک مر کت عامدانه
براى ايجاد فرم نيست.
دراين مركت مقاصدى
عملى نهفته است تا نور
افقى كريز يا رادراين
عرض مجغرافيايى شمالى
به بنك آورد.
صفحه 41:
صفحه 42:
موزه در لب
شبها شخصيت تودار بنا متحول Go گردد
موزه كه ازدرون روشن شده مثل يك
... فانوس مى درفشد
: ا on
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
موزه در برف و مه زمستان
صفحه 46:
مسامت فضاهای موجود در موزه
gla Was موزه
كالرى Cail glo
كالرى هاي موقت
تالار كردهماي
كتابفانه
كافه
كتاب فروش
كاركاه كودكان
اتاق بازی و سركرمي
اتاق استرامت
تعداد
9
13
صتطی 230
در دو طبقه
بر ای یر ای
مساقت
مترمريع 900
مترمريع 1500
همراه با اناق يروز كسيون مدود ۳ متر مربع
مدود ٠6ل متر مريع
مدود هت متر مريع
مدود ٠٠١ مر مريع
مدود ٠٠١ مثر مريع
مدود ٠لا متر مريع
مدود عا متر مريع -در مجاورت اتاق بازع و سر آرمی
صفحه 47:
نمونه ای از اثار نمایش داده شده در موزه
صفحه 48: