کسب و کار مدیریت و رهبری

برنامه آموزشی مدیریت پسماند نیروهای خدماتی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان

Amoozesh_modiriyat_pasmand_bimarestan_vali_asr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه آموزشی مدیریت پسماند نیروهای خدماتی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان”

برنامه آموزشی مدیریت پسماند نیروهای خدماتی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان

اسلاید 1: بنام خدا

اسلاید 2: واحد بهداشت محیط مرکزمرداد ماه 1391برنامه آموزشی مدیریت پسماند نیروهای خدماتی بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان

اسلاید 3: مدیریت پسماندهای بیمارستانی در این مرکز بر اساس دستورالعمل ضوابط و روشهای مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته وزارت بهداشت که به استناد ماده 11 قانون مدیریت پسماندها تدوین گردیده است، درحال اجرا است .

اسلاید 4: تعریف پسماندهای پزشكي ويژهبه كلیه پسماندهای عفوني و زيان آور ناشي از بیمارستان ها، مراكز بهداشتي درماني، آزمايشگاههای تشخیص طبي و ساير مراكز مشابه كه به دلیل بالابودن حداقل يكي از خواص خطرناك از قبیل سمیّت، بیماري زايي، قابلیت انفجار يا اشتعال، خورندگي و مشابه آن كه به مراقبت ويژه(مديريت خاص) نیاز دارند، گفته مي شود.

اسلاید 5: انواع زباله بیمارستانی (تعریف ساده)زباله عادی یا شبه خانگی (کاغذ ، دستمال، پسماند غذاها، قوطی های میوه، پلاستیک و ...) است.زباله عفونی ( هر چیزی که به نوعی با خلط، خون، ادرار، مدفوع و ترشحات بیماران در تماس باشد و تمام وسایل و مواد مصرفی بیماران عفونی را شامل می شود)فلزات سنگین (باطریها، جیوه ترمومترهاو ...)مواد رادیو اکتیو (پسماند بخشهای رادیوگرافی و رادیولوژی و ...)مواد نوک تیز و برنده (سر سوزن، کاتتر، شیشه های شکسته ،سوزن و ...)مواد شیمیایی و دارویی (معرفهای آزمایشگاهی، شربتها،داروها و ...)

اسلاید 6: 1- روش سنتی و عمومی بدون تفکیک2- روش بهداشتی و تفکیک در مبدا تولید روش های جمع آوری زباله ها

اسلاید 7: مزایا:1- فقط راحتی ظاهری کارکنان در دفع زبالهمعایب :1- حجم بالایی از زباله آلوده می شود بنابراین هزینه استریل کردن آنها بالاست2- نسبت به کل زباله ها باید روش محافظتی بهداشتی را اعمال کرد که نیاز به نیروی انسانی، زمان و تجهیزات فراوانی دارد.3- امکان دفع زباله ها با کمک نیروهای بین بخشی(شهرداری و بخشهای خصوصی) امکان پذیر نمی شودروش سنتی و عمومی بدون تفکیک

اسلاید 8: 1- میتوان برای حجم کمی از زباله ها برنامه ویژه امحاء را پیش بینی کرد. 2- در زمان جمع آوری و دفع امکان اعمال مدیریت بهتری وجود دارد. روش بهداشتی و تفکیک در مبدا تولید:

اسلاید 9: نکاتی که باید در تفكیك، بسته بندي و جمع آوري پسماندها رعایت کرد:همکاران بخش خدمات در بخش ها موظفند در ساعات مقرر ( 6:30 صبح، 12:30 ظهر و 5:30 عصر ) و با رعایت موازین بهداشتی، - پسماندهای عفونی موجود در کیسه های زردرنگ،- پسماندهای شبه خانگی (معمولی) موجود در کیسه های سیاه رنگ - پسماندهای ژنوتوکسیک موجود در کیسه های سفید رنگرا جمع آوری و پس از توزین و نصب برچسب (نام بخش،نوع پسماند،تاریخ، وزن و نام جمع آوری کننده) مخصوص به هریک از پسماندها (آبی جهت پسماندهای معمولی، قرمز جهت پسماندهای عفونی و قهوه ای جهت پسماندهای ژنوتوکسیک) در چرخهای مخصوص جمع آوری پسماند مستقر در ورودی بخشها قرار دهند.

اسلاید 10: - آمار مربوط به توزین زباله ها باید توسط خدمات بخش ها در فرم ارائه شده توسط واحد بهداشت محیط ثبت و بصورت ماهانه به این واحد تحویل گردد. - خدمات بخشها موظفند پس از تخلیه پسماندها، سطل ها و چرخهای زباله را با آب داغ (82 درجه بمدت 15 ثانیه) شستشو و با محلول پرکلرین (PPM 500 ) و یا وایتکس (40 سی سی درسطل 20 لیتری که معادل 2/1 سی سی در یک لیتر می باشد) ضدعفونی کنند. - کیسه های زباله داخل سرویس های بهداشتی باید زرد رنگ باشد. - در صورت پاره شدن کیسه های زباله و یا نشت شیرابه از آنها باید آنها را در کیسه زباله دیگری با همان رنگ قرار داده و از ریزش زباله و یا نشت شیرابه جلوگیری کرد.

اسلاید 11: - در صورت مخلوط شدن پسماند عادي با يكي از پسماندهای عفوني، شیمیايي، راديواكتیو و نظاير آن خارج كردن آن ممنوع است. - از فشرده کردن کیسه های زباله جهت کاهش حجم آن ها خودداری شود. - باز کردن درب s.b. ها بعلت خروج سایر زباله هایی که بطور اشتباهی در آنها ریخته شده و یا ریختن محتویات آن در s.b. دیگر اکیدا خودداری نمایید. - جمع آوری نان خشک که بدلیل احتمال انتقال آلودگی در بیمارستان ها بعنوان زباله عفونی تلقی می شود، باید در کیسه های زرد رنگ انجام شده و بطور روزانه دفع گردد.

اسلاید 12: - از دفع البسه و ملحفه بهمراه زباله عفونی اکیدا خودداری نمایید. چون علاوه بر تحمیل بار مالی اضافی باعث از کار افتادن دستگاه امحاء نیز می گردد. - ریختن کیسه های ادرار بهمراه محتویات داخل آنها در کیسه های زباله ممنوع است. - سیفتی باکس ها در صورت پرشدن (بیش از 3/4حجم) توسط خدمات بخش ها به واحد امحاء زباله تحویل و سیفتی باکس خالی تحویل گرفته می شود. - کنترل سیفتی باکس ها از نظر بسته بودن درب و ثبت تاریخ و نام بخش بر روی سیفتی باکس ها الزامی است.

اسلاید 13: - درب سیفتی باکس ها باید تنها به اندازه یک سرنگ باز باشد تا از ریخته شدن ناآگاهانه سایر پسماندها در آن جلوگیری شود. - جهت حمل سیفتی باکس به محل امحاء، استفاده از هر وسیله دیگری غیر از چرخ های حمل زباله ممنوع می باشد.

اسلاید 14: استفاده از وسایل حفاظت فردی و رعایت موازین بهداشتی بهنگام جمع آوری و انتقال زباله الزامی است.

اسلاید 15: با تشکر واحد بهداشت محیط مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) زنجان

اسلاید 16: 16

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید