برنامه جامع بازاریابی
اسلاید 1: گردآوری : مهندس غیاث الدین فخریمدرس دانشگاه و کارشناس ارشد تجارت الکترونیکتابستان 1399برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
اسلاید 2: مارکتینگ چیست ؟تعریف دکتر فیلیپ کاتلر از مارکتینگ Dr. Philip Kotlerبازاریابی عبارت است از علم و هنر کشف ، خلق و انتقال ارزش به مشتری و بازار هدف برای ایجاد رضایت و سود برای آنان است .برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
اسلاید 3: اجزای مارکتینگ :مارکتینگ شامل توسعه محصول ، تحقیقات بازار ، بازاریابی ، تبلیغات ، برندینگ ، رسانه ، روابط عمومی ، ارتباطات ، فروش ، خدمت به مشتری و تحلیل بازار است.برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
اسلاید 4: آمیختههای بازاریابی:1-محصول ( Product )شامل ویژگی های فیزیکی و کارکرد محصولات و نحوه ارایه خدمات است.2-قیمت ( Price )قیمت گذاری باید علاوه بر رقابتی بودن و هم بیشترین سود ممکن را برای سازمان فراهم کند. 3-توزیع ( Place ) شامل نحوه رساندن محصول به مشتری و محل ارایه محصول به مشتری می شود.4-ترفیع ( Promotion )پیشنهادهایی برای ترغیب مشتری به خرید و ایجاد انگیزه بیشتر برای خرید بیشتر مشتری.برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
اسلاید 5: ضعف آمیخته بازاریابی4p آمیخته بازاریابی 4p به عنوان آمیخته بازاریابی سنتی دارای نقاط ضعف است.زیرا برخی از فعالیتهای مهم بازاریابی را حذف نموده و یا کم توجهی میکنند.آمیخته بازاریابی سنتی رفتار مشتری را در نظر نمیگیرد و درونگرا است. و آمیخته بازاریابی سنتی مشتریان را منفعل در نظر میگیرد؛ تعامل را اجازه نمیدهد و نمیتواند موجب جذب و ایجاد ارتباط قوی شود.آمیخته بازاریابی سنتی عناصر منحصر به فرد بازاریابی خدمات را در نظر نمیگیرد.تمرکز بر محصول است، اما اکثر شرکتها محصول را به صورت جداگانه نمیفروشند. فروشندگان علاوه بر محصول ، برند و احترام را نیز میفروشند.آمیخته بازاریابی سنتی در خصوص تجربه مشتری / مصرف کننده استراتژی خاصی ندارد.برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)21 آمیخته بازاریابیمحصول Productقیمت (بهاء) Priceمکان (محل ارائه) Placeترویج (ترفیع) Promotionافراد (اشخاص) Peopleفرایند Processشواهد فیزیکی Physical Evidenceبسته بندی Packagingمتقاعدسازی Persuasionمشارکت Participationنظیر به نظیر (ارتباط دوسویه) Peer to Peer اجازه Permissionدرد Painلذت Pleasureبخش Partطرح Plotقول Promiseحفاظت Protectionجایگاه یابی Positioningسند Proofهول، فشار Push
اسلاید 6: آمیخته بازاریابی خدمات – مدل P7 در بازاریابی خدماتمردم ( People ) محصول ( Product )توزیع ( Place )قیمت ( Price ) ترفیع ( Promotion )فرایندها ( Processes ) شواهد فیزیکی ( Physical Evidence ) برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
اسلاید 7: دیجیتال مارکتینگ چیست ؟نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف هندی که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست اینگونه پاسخ میدهد:«دیجیتال مارکتینگ به هرگونهای از بازاریابی محصولات و خدمات میگویند که از طریق دستگاههای الکترونیکی انجام میشود».برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
اسلاید 8: نکات بازاریابی و تبلیغات1 – تبلیغات فرایندی بلند مدت و مستمر می باشد.2 – در شرایط بحران مالی کاهش هزینه تبلیغاتی اجتناب ناپذیر بوده اما قطع تبلیغات برای هر سازمانی برند سازی آن متوقف خواهد شد.3 – یک نام تجاری قوی به مشتریان اطمینان می بخشد و به قیمت های بالاتر و تقاضای بیشتر منجر می گردد.4 – بازاریابی عبارت است اداره کردن ارزش ادراک شده از مشتریانبرنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
اسلاید 9: برنامه تبلیغاتیتبلیغات محیطیسایت های پر بازدیدسایت شرکتکانال های تلگرامیصفحات اینستاگرامزمانمهرآبانآذردی بهمناسفندنکته :جدا از برنامه ریزی ماهیانه بایستی برای هر ماه روزانه برنامه ریزی تبلیغاتی صورت گیرد.برنامه جامع بازاریابی ( اجرایی)
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.