مشاهده سبد خرید و ادامه جهت پرداخت “برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی” به سبد خرید شما افزوده شد.
کسب و کار مدیریت و رهبری

برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی

systemhaye_etelaati_modiriat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی”

برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی

اسلاید 1: سيستم هاي اطلاعاتي مديريتفصل سوم

اسلاید 2: برنامه ريزي سيستم هاي اطلاعاتي اصطلاح برنامه ريزي سيستمهاي اطلاعاتي، بر برنامه ريزي براي ايجاد سيستمهاي كاربردي مبتني بر كامپيوتر دلالت دارد. اين برنامه ريزي ممكن است شامل فعاليت‌هايي نظير تعريف نيازها به سيستم كاربردي، طراحي برنامه، و تخصيص منابع خاص براي ايجاد آن باشد. اما اصطلاح برنامه ريزي سيستم اطلاعاتي، مفهوم وسيع تري دارد كه به معني برنامه ريزي براي تعيين نياز به سيستمهاي اطلاعاتي است به گونه اي كه بتواند نيازهاي بلند مدت و كوتاه مدت سازمان را برآورده سازند. متدولوژي برنامه ريزي سيستم اطلاعاتي ابزار مفيدي است كه يك سازمان مي تواند به كار گيرد. متدولوژي برنامه ريزي اهداف عمومي سعي دارد تمامي سيستمهاي كاربردي را براي ارضاي نيازهاي سازماني تشخيص دهد. در حالي كه متدولوژي برنامه ريزي اهداف خاص روي برنامه ريزي سيستمهاي خاصي متمركز مي شود.

اسلاید 3: دیدمان آنتونی آنتوني تحت عنوان سيستمهاي برنامه ريزي و كنترل، وظايف مديريت را در سه سطح تعريف مي‌كند كه به ديدمان آنتوني[Anthony’s Paradigm] معرف است:1.برنامه ريزي استراتژيك: فرايند تصميم گيري در خصوص اهداف، منابع مورد استفاده براي رسيدن به اين اهداف و نيز تدوين استراتژي‌ها و خط مشي‌هايي كه براي تهيه منابع، آماده سازي، و نحوه استفاده از منابع لازم است.2.كنترل مديريت: فرايندي است كه توسط آن، مديران مطمئن مي شوند، منابع سازماني به طور كارامد حاصل شده و به طور موثر در جهت تحقق اهداف سازماني به كار گرفته مي شوند.3.كنترل عمليات: فرايند حصول اطمينان از اينكه وظايف به طور موثر و كارامد انجام مي شوند.

اسلاید 4: مدل ارل سازمان نياز دارد نگرشي را به وجود آورد تا برنامه ريزي سيستمهاي اطلاعاتي را با فرايندهاي كلي مديريت و برنامه ريزي كاري درهم آميزد. ارل (1989) پنج نگرش عمده را در برنامه ريزي سيستمهاي اطلاعاتي مطرح مي سازد كه بر بلوغ سازماني فزاينده دلالت دارد. با نگاه به مدل ارل اثربخشي پيوند بين برنامه ريزي سيستمهاي اطلاعاتي و استراتژي سازماني را مي‌توان دريافت. مطابق اين مدل پنج نگرش برنامه ريزي در هر مرحله از بلوغ سازماني شكل مي‌گيرد:نگرش تكنولوژي مدار[Technology Led]: اين نگرش در مرحله اول، عمدتاً متخصصين فناوري اطلاعات براي برپاساختن بنيادها و معماري تكنولوژي اطلاعات اعمال، و سيستمها و فناوري اطلاعات در سازمان نگاشت مي‌شود.نگرش روش مدار[Method driven]: در مرحله دوم، روش هاي كاري مورد تحليل قرار مي‌گيرند تا نياز به سيستم هاي اطلاعاتي به طور منطقي تعريف شود. جهت گيري سازمان در خصوص IS/IT توسط مديريت ارشد تعيين مي‌شود.

اسلاید 5: مدل ارل 3. نگرش اداري[Administrative]: در مرحله سوم، برنامه ريزي تفصيلي سيستم هاي اطلاعاتي تحقق مي يابد، و بودجه هزينه اي و سرمايه اي براي نيل به كاركردهاي سيستم هاي اطلاعاتي تامين مي‌شود. 4. نگرش كارمدار[Business Led]: در مرحله چهارم، كسب مزيت رقابتي از طريق فرصت هايي كه IS/IT در اختيار سازمان قرار مي دهد، دنبال مي‌شود. برنامه هاي كاري مورد تحليل قرار مي‌گيرند تا نقش كليدي IS/IT در برآورده ساختن نيازهاي كوتاه مدت و ميان مدت مشخص شود. جهت گيري در مورد سيستم هاي اطلاعاتي توسط مديريت ارشد، و كاربران تعيين مي‌شود. 5. نگرش سازمان مدار[Organizational led]: در مرحله پنجم، يكپارچه سازي استراتژيهاي كاري و سيستمهاي اطلاعاتي دنبال مي‌شود. اين اجماع وجود دارد كه IS/IT مي‌تواند در برآورده ساختن اهداف كلي سازمان كمك كند. ائتلافي از كاربران، مديريت، و متخصصين فناوري اطلاعات جهت گيري سازمان را در به كارگيري IS/IT تعيين مي كنند.

اسلاید 6: شناخت و بكارگيرى IS/ITبرنامه ريزى راهبردى سازمان مدار IS/ITبرنامه ريزى راهبردىكارمدار IS/ITبرنامه ريزى كنترل مدار IS/ITتعريف نياز به IS/IT در روش هاى كارىبلوغ سازمانىرویکردهاى برنامه ريزىتكنولوژى مدارروش مداركنترل ادارىكارمدارسازمان مدارنگرش هاى برنامه ريزى IS/IT(ارل، 1989)

اسلاید 7: CSISPCompetitive Strategy (CS)IS Plan (ISP)ارتباط دهي يا برازش استراتژي با برنامه IS، بستگي به تشخيص فرصت‌ها و تهديدهاي فعلي و آينده SIS دارد. همان طور كه در نمودار ديده مي شود، ارتباط بين استراتژي رقابتي و برنامه IS از طريق SIS برقرار مي شود. براساس اين مدل ساده اگر برنامه هاي IS با استراتژي رقابتي مرتبط نباشند، سيستمهاي اطلاعاتي از جايگاه با ثباتي در سازمان برخوردار نخواهند شد و سطح SIS شكل نمي گيرد.ارتباط دهي استراتژي رقابتي با برنامه ريزي سيستمهاي اطلاعاتي

اسلاید 8: برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعاتی برنامه ريزي استراتژيك سيستمهاي اطلاعاتي[SISP] فرايند تشخيص بدره سيستمهاي كاربردي است كه سازمان را در اجراي طرح ها و تشخيص اهداف كاري‌اش كمك مي كند (لدرر  و ستي، 1992). راولي (1379) برنامه ريزي استراتژيك سيستمهاي اطلاعاتي را فرايند تدوين يك برنامه براي اجرا و استفاده از سيستمهاي اطلاعاتي به شيوه اي كه اثربخشي منابع اطلاعاتي سازمان را بهينه سازد و از آنها براي پشتيباني اهداف تمام سازمان استفاده نمايد، تعريف مي كند.

اسلاید 9: موانع به كارگيري SISPلدرر و ويجي (1991) مسائل و مشكلات SISP به شرح زير مطرح ساخته اند:الف. مشكلات سازمانيروش SISP استراتژيها و اهداف سازمان را ناديده مي گيردروش SISP كاربرد سيستم هاي اطلاعاتي موجود را ناديده مي گيردروش SISP كاربران را به اندازه كافي درگير نمي كند.روش SISP تصور اشتباهي از اندازه سازمان دارد.ب. مشكلات اجراييبه سختي مي توان مديريت عالي را مجاب به انجام طرح كردخروجي نهايي خيلي قابل استفاده نيست.روش SISP مسائل مربوط به اجراي برنامه را در نظر نمي گيردجهت اجرايي كردن خروجي هاي SISP (پروژه ها و معماري داده‌ها) نياز به واكاوي هاي گسترده بعدي داردخروجي ها در راستاي خواسته هاي مديريت نيست.

اسلاید 10: موانع به كارگيري SISPج. مشكلات پايگاه داده‌ايخروجي SISP اولويتي براي ايجاد پايگاه هاي داده ها تعريف نمي كندخروجي SISP موضوع مديريت داده ها را در سازمان به اندازه كافي بررسي نمي كندخروجي SISP معماري داده هاي سازماني را تعريف نمي كندد. مشكلات سخت افزاريخروجي SISP برنامه جامع سخت افزار سازماني را تعريف نمي كندخروجي SISP برنامه جامع ارتباطات داده‌اي را تعريف نمي كنده. مشكلات هزينه‌ايطراحي بسيار طولاني مدت اسنتطراحي مي تواند بسيار پرهزينه باشدو. پيدا كردن افراد واجد شرايط طراحي بسيار مشكل استز. طراحي ها معمولاً گروه مديريت جديدي تعريف نمي كندح. برنامه مالي براي سيستم اطلاعاتي تعريف نمي كند.

اسلاید 11: ابعاد شش گانه SISPجامعيت: اين مفهوم براي توصيف حدود يا قلمرو راهكارها در فرايند برنامه ريزي استراتژيك به كار گرفته مي شود. جامعيت يعني توجه جامع به فرايند كه شامل: 1) جمع آوري دامنه وسيعي از گزينه ها: 2) بررسي دامنه كاملي از اهداف؛ 3) ارزش گذاري دقيق هزينه ها و ريسكهاي مختلف؛ 4) پيمايش اطلاعات براي ارزيابي راهكارها؛ 5) قضاوت در خصوص گزينه ها بر مبناي اهداف؛ 6) بازبيني پيامدهاي منفي و مثبت تمام گزينه هاي شناخته شده؛ 7) انتخاب طرح هاي تفصيلي با امعان نظر در مقتضيات اجرايي راهكارهاي انتخابي.رسميت: رسميت به وجود فنون، رويه هاي مكتوب و خط مشي هايي اشاره دارد كه راهنماي فرايند برنامه ريزي است. يك سيستم برنامه ريزي با رسميت بالا يك فرايند منطقي براي ساختن برنامه هاي استراتژيك محسوب مي شود.

اسلاید 12: ابعاد شش گانه SISPتمركز(Focus): تمركز به توازن بين خلاقيت و جهت گيري نظارتي در درون فرايند برنامه ريزي استراتژيك اشاره دارد.جريان(Flow): متناسب با حدود اختیارات، جريان برنامه ریزی ممکن است جهت (بالا-پايين) يا (پايين-بالا) داشته باشد. جريان بالا-پايين منجر به مشاركت محدود مديران سطوح پايين در فرايند برنامه ريزي استراتژيك مي­شود. يعني مديران سطوح پايين بيشتر در اجراي استراتژي درگير مي شوند، و بر عکس. مشاركت: در حالي كه جريان برنامه ريزي با جهت گيري عمودي سيستم برنامه ريزي مرتبط است، مشاركت بر حدود درگيري افراد در برنامه ريزي استراتژيك تاكيد دارد. ثبات رويه (Consistency): اين بعد برنامه­ريزي به فراواني فعاليت هاي برنامه ريزي و نيز فراواني ارزشيابي/بازبيني گزينه هاي استراتژيك اشاره دارد. بنابراين، ثبات رويه بالا با ويژگي برنامه ريزي مستمر با جلسات فراوان و ارتباطات زياد ميان افراد درگير در برنامه ريزي شناخته مي شود.

اسلاید 13: ابعاد شش گانه SISPابعاد شش گانه SISPجامعيترسميتمشاركتسازگارىجريانتمركز

اسلاید 14: فرایند SISP1. شروع و آمادگي[Start-up & Preparation]: در اين مرحله، مديريت يك سيستم برنامه­ريزي را سازماندهي مي كند و وظايف پروژه و نقشها را تعريف ميكند. يك مسئول پروژه انتظارات پروژه را براي تيم تشريح ميكند، به طوري كه همه اعضا از قلمرو و اهدف پروژه آگاهي پيدا كنند.2. تحليل استراتژي سازماني[Enterprise Strategy Analysis]: در طي اين مرحله، تيم برنامه ريزي با مديران مصاحبه مي كند تا سازمان كار، استراتژي هاي سازماني، فرايندهاي عمده، و نيازهاي اطلاعاتي سازمان را مستندسازي كنند. اين اطلاعات سپس در قالب مجموعه اي از استراتژي ها تركيب مي شوند كه جهت استراتژيك سازمان را تعريف و پايه مدل سازماني را شكل مي دهد.

اسلاید 15: فرایند SISP (ادامه)3. ارزيابي سيستم اطلاعاتي فعلي[Current IS Assessment]: در طي اين مرحله، تيم برنامه ريزي محيط سيستمهاي اطلاعاتي در وضع موجود را ارزيابي ميكند تا اصلاحات كوتاه مدت براي سيستمهاي موجود را پيشنهاد كند. براي انجام اين كار تيم كاري بدره سيستمهاي اطلاعاتي كاربردي و نيز اجزاي تكنولوژي را مورد بررسي قرار ميدهد.4. تحليل عمليات سازمان[Enterprise Operations]: در اين مرحله، مستند سازي اقدامات كاري در سطوح عملياتي صورت ميگيرد. تيم برنامه ريزي با مديران عملياتي مصاحبه ميكند تا نيازهاي اطلاعاتي، فرايندها، استراتژي هاي سازمان را تشخيص دهد. اين داده ها مدل حجمي سازمان را نشان ميدهد. تيم آن را با نيازهاي استراتژيك مديريت ارشد مقايسه مي كند تا شكاف موجود بين نيازهاي ادراكي مديريت ارشد و عمليات را نشان دهد.

اسلاید 16: فرایند SISP (ادامه)5. تكميل مدل سازماني[Enterprise Model Completion]: در اين مرحله، مدل سازماني نهايي ميشود و از طريق مديريت ارشد اصلاحات و موارد تكميلي مورد بررسي قرار ميگيرد. سپس تيم، با استفاده از برنامه هاي كليدي، مدل سازماني به مدلهاي كاري در زمينه هاي مختلف تقسيم ميکند، استراتژيهاي فرعي، واحدهاي سازماني، داده ها، و فرايندهاي كاري شكل ميگيرند.6. بهبود معماري اطلاعات سازماني[Enterprise Information Architecture Development]: در اين مرحله، تيم كاري معماري اطلاعات سازماني را تعريف ميكند كه شامل سيستمهاي كاربردي، تكنولوژيها، داده ها، و مديريت سيستمهاي اطلاعاتي در سازمان است. در اين مرحله گام هاي اجرايي فهرست ميشوند

اسلاید 17: فرایند SISP (ادامه)7. طراحي برنامه استراتژيك IS[Strategic IS Plan Development]: در اين مرحله، تيم پروژه هاي كوتاه مدت و بلند مدت را تعريف ميكند. اين مرحله شامل تعيين اولويت پروژه ها و تخمين هزينه هاي هريك از پروژه هاست. بعد از تاييد بالاترين مقام سازماني، طراحي پروژه هاي اولويت دار شروع ميشود. 8. بازبيني و ارزيابي[Planning Phase Review & Assessment]: در اين مرحله، تيم برنامه ريزي كار خودش را در طي مرحله برنامه ريزي مورد بازبيني و ارزيابي قرار ميدهد. اين ارزيابي فعاليتهاي برنامه ريزي آينده را تكميل و يادگيري براي برنامه ريزي موثر را ارتقا ميدهد.

اسلاید 18: بدره كاربردى فعلىمديريت استراتژيك IS/ITمحيط خارجىمحيط داخلىتدوين استراتژى هاى IS/ITاستراتژى ISاستراتژى IT تعيين جهتاستراتژيك IS/ITبدره كاربردى آتىاهدافچشم انداز وماموريتاجرا و ارزشيابىاستراتژى

اسلاید 19: بدره سيستم هاى اطلاعاتى

اسلاید 20: معيارهاي تشخيص محل سيستم كاربردي در بدرهآيا سيستم اطلاعاتي:1. به كسب مزيت رقابتي براي يك فعاليت كاري منجر مي‌شود؟ بليخير2.تحقق اهداف كاري خاص يا عوامل كليدي توفيق را ممكن مي سازد؟ بليخير3.به كاستي هاي فعاليت كاري در رابطه با رقبا غلبه مي‌كند؟ بليخير4.از ريسك هاي كاري قابل پيش بيني اجتناب مي‌كند كه مي‌تواند در آينده نزديك به مسائل عمده تبديل شوند؟ بليخير5.بهره وري فعاليت كاري و به تبع آن هزينه هاي سازماني را در بلند مدت كاهش مي دهد؟ بليخير6.سازمان را قادر مي سازد به تامين نيازهاي قانوني بپردازد؟ بليخير7.مزاياي سيستم هنوز شناخته نشده است، اما ممكن است به موارد 1 و 2 منجر شود. بليخير

اسلاید 21: پرسش نامه تعيين نوع سيستم اطلاعاتي

اسلاید 22: تحلیل وضعی بدرهمنظور از تحليل وضعي بدره سيستمهاي اطلاعاتي آن است كه نقاط قوت و ضعف هر سيستم اطلاعاتي در بدره كاربردي به همراه فرصت ها و تهديدهاي خارجي آن مورد تحليل قرارگيرد. وقتي يك سيستم كاربردي مورد تحليل قرار مي‌گيرد، ممكن است برحسب يكي از گزينه هاي زير در مورد آن تصميم گيري شود:آينده بالقوه اي را براي سيستم ترسيم ميكنيمبا گسترش سيستم اثربخشي آن بيشتر خواهد بودافزايش مزاياي سيستم در صورت ادغام با ديگر سيستم­هاسيستم كاربردي نقش حياتي دارد، اما كيفيت داده ها ضعيف و مسئله ساز هستند (بهبود سيستم)سيستم ديگر ارزشي ندارد و بايد كنار گذاشته شود (حذف سيستم)سيستم به طور رضات بخشي كار مي‌كند و نيازي به تغيير نيست (تداوم سيستم)سيستم در آينده اهميت كمتري خواهد داشت و لازم است سيستم ديگري را جايگزين آن كرد (جايگزيني).تحليل بدره موجود در تركيب با نيازهاي اطلاعاتي سازمان مي‌تواند بدره وضع مطلوب را نشان دهد.

اسلاید 23: بدره سيستم هاي كاربردي در محيط هاي مختلف IS/ITتزريق (اثر)انتشار (توسعه)سنتيستون فقراتپيچيدهفرصت طلبانهSuبدره سيستم هايكاربرديبدره سيستم هايكاربرديبدره سيستم هايكاربرديبدره سيستم هايكاربرديSuSuSuKOKOKOStStStHPپايينپايينبالابالا

اسلاید 24: تعيين جهت استراتژيك تعيين چشم انداز، ماموريت، و اهداف عناصر اصلي جهت استراتژيك محسوب ميشوند.مك نورلين و همكاران (1989) چشم انداز به صورت زير تعريف كرده اند: بيانيه اي است از آنچه كه يك فرد باور دارد آينده خواهد بود يا چگونه او ميخواهد آينده باشد.چشم انداز بوئينگ در سال 1966 به شرح زير بود: كسب سهم درست در محل درست در زمان درست. در دهه 1980 چشم انداز آن به صورت زير تحول پيدا كرد: ايجاد يك جريان اطلاعاتي پيشرفته“.بيانيه ماموريت مقصد كلي سازمان را نشان مي‌دهد، در حالي كه بيانيه چشم انداز تصوير از آينده ترجيحي را توصيف مي‌كند. در بيانيه ماموريت به فلسفه وجودي سازمان اشاره مي‌شود، در حالي كه در بيانيه چشم انداز آنچه كه سازمان مي‌خواهد باشد به تصوير كشيده مي‌شود.

اسلاید 25: تدوين استراتژي هاي IS/IT در اين مرحله استراتژيهاي مديريت سيستم هاي اطلاعاتي، سيستمهاي اطلاعاتي، و تكنولوژي اطلاعاتي تدوين ميشوند. لازم به توضيح است كه استراتژيهاي IS/IT بايد به گونه اي تدوين شوند كه انسجام لازم بين استراتژي كاري و استراتژي هاي IS و IT به وجود آيد.1.استراتژي كاري: تدوين استراتژي كاري در خيلي از موارد پيش شرط تعيين نيازهاي سيستم هاي اطلاعاتي است. البته IS/IT به عنوان يك ورودي همانند ديگر عوامل در تدوين و تعريف استراتژي كاري مدنظر قرار مي‌گيرد.2.استراتژي سيستم هاي اطلاعاتي: اين استراتژي بايد براساس تحليل محيط و استراتژي كاري صورت گيرد. هدف ايجاد تقاضا براي به كارگيري سيستمهاي اطلاعاتي در برنامه ها و حل مسائل كاري است.3.استراتژي تكنولوژي اطلاعات: اين استراتژي چگونگي تامين نيازهاي تكنولوژيك را در سيستمهاي اطلاعاتي تعريف مي‌كند.

اسلاید 26: استراتژيهاي اجرايي بدره سيستم هاي اطلاعاتياستراتژي سيستم اطلاعاتي از نگاه درون سازماني عبارت است از طرح كلي كه مسير نيل به هدف را نشان ميدهد، در حاليكه استراتژي سيستم اطلاعاتي از نگاه برون سازماني عبارت است از الگوي رفتاري كه منعكس كننده استراتژي سيستم اطلاعاتي است.وقتي بدره اي از سيستمهاي اطلاعاتي كاربردي تشخيص داده شد، استراتژيهاي عام را مي‌توان براي تشخيص مسير رسيدن به تركيب مورد نياز در آينده بكار گرفت. 1.استراتژي برنامه ريزي متمركز: اين استراتژي بيشتر براي سيستم هاي استراتژيك مناسب است كه در آن نيل به اهداف كاري معيني به سرمايه گذاري سيستمهاي اطلاعاتي بستگي دارد. 2.استراتژي پيشگامي: اين استراتژي بر اين منطق استوار است كه بكارگيري تكنولوژي مي‌تواند به كسب مزيت رقابتي منجر شود و سازمان را در موضع پيشگامي قرار دهد.3.استراتژي بازار آزاد: فلسفه بازار آزاد آن است كه مديران صفي در رابطه با عملكرد فعاليتهاي كاري در حوزه مسئوليت خود پاسخگو هستند و آنها بايد در اتخاذ تصميمات اثربخش در مورد IS/IT آزاد باشند.4. استراتژي انحصاري: اين استراتژي برعكس بازار آزاد است و براي مديريت ارشد نقش تعيين كننده اي در فرايند تصميم گيري براي سيستمهاي اطلاعاتي از نوع عمليات كليدي قائل است.5.استراتژي منابع كمياب: اين استراتژي اساساً جنبه مالي دارد و سعي مي‌كند هزينه هاي مرتبط با فناوري اطلاعات را از طريق بودجه كنترل كند. اين به مفهوم آن است كه هر سرمايه گذاري عام سيستمهاي اطلاعاتي از نظر مالي توجه پذير باشد.

اسلاید 27: استراتژى هاى عام مديريت بدره ISاستراتژيكبالقوهعمليات كليدىحمايتىبرنامه ريزى متمركزانحصارىبازار آزادپيشگامىبازار آزادمنابع كمياب

اسلاید 28: مقايسه استراتژيهاي بازار آزاد و انحصاري

اسلاید 29: منطق و نيازهاي استراتژي هاي عام

اسلاید 30: تبديل جهت گيري راهبردي سازمان به جهت گيري سيستم(king, 1978)كاركنانبستانكاراندولتسهامدارانمشتريانجامعهمديريتويژگي هاي راهبردي سازمانراهبردهاي سازماناهداف سازماناهداف سيستم هاي اطلاعاتيمحدوديت هاي سيستم هاي اطلاعاتيراهبردهاي طراحي سيستم هاي اطلاعاتي

اسلاید 31: جهت گیری های راهبردی سيستم هاي اطلاعاتيجهت گيري استراتژيك سيستمهاي اطلاعاتي شامل عناصر زير است:1. اهداف سيستماهدف سيستم مقاصدي را تعريف ميكند كه سيستمهاي اطلاعاتي بايد در خدمت آن باشند. به عنوان مثال، اهداف سيستم اطلاعاتي ممكن است جمع آوري و پردازش داده هاي هزينه اي و تامين بموقع اطلاعات مورد نياز كاربران باشد. 2. محدوديتهاي سيستممهمترين محدوديت خارجي سيستمهاي اطلاعاتي نيازهاي گزارش دهي صنعت و دولت است و نياز به اينكه سيستم بايد با ديگر سيستمها نظير سيستم هاي سفارش مرتبط باشد. مهمترين محدوديت داخلي سيستم اطلاعاتي، درجه پيچيدگي طراحي، و بودجه طراحي و استقرار آن است. 3. راهبردهاي طراحي سيستماز ميان راهبردهايي كه طراحي سيستم را هدايت ميكنند، راهبرد صرفه جويي است. ديگر راهبرد طراحي كه با ماهيت سيستم سروكار دارد عبارتنداز: سيستم بايد در پايش اهداف بستانكاري، در نقش گزارش دهي موارد استثنايي ظاره شود. ديگر راهبردهاي طراحي ممكن با معيارهايي سروكار دارند كه در ارزشيابي سيستم بكار گرفته ميشوند. به عنوان مثال، سيستم هم برمبناي سودمندي ادراك شده توسط كاربران و هم قابليتهاي فني ارزشيابي خواهد شد. ( كينگ، 1976).

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید