پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری های پریونی

bimari-pryooni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری های پریونی”

بیماری های پریونی

اسلاید 1: موضوع:بیماری های پریونی

اسلاید 2: چکیدهبیماری های پریونی نوعی بیماری مسری و کشنده عصبی در حیوانات و انسان هایی که عامل عفونی در آنها نوعی پروتئین پریون سلولی با تا خوردگی ناصحیح است. این بیماری ها می توانند تک گیر یا اسپورادیک، ارثی یا اکتسابی باشند. زوال عقل به سرعت پیش رونده و آتاکسی یا ناهماهنگی و بی نظمی حرکات عضلات می تواند از تظاهرات رایج بالینی آن باشد، این ها می توانند با طیف وسیعی از سندرم های عصبی یا روانی همراه باشند. بررسی نوروپاتولوژیکی بافت مغز تنها راه تشخیص قطعی آن است، اما پیشرفت های زیادی در تصویربرداری مغز با رزونانس مغناطیسی، مانند تصویرگری دیفیوژن و سنجش های پریون مایع مغزی نخاعی، صورت گرفته و ثابت شده است که ابزارهای تشخیصی پیش از مرگ قابل اعتمادی هستند. تجزیه و تحلیل ژن پروتئین پریون برای رد فرم های مندلی و فراهم کردن زنوتایپ کدون ۱۲۹ که تاثیرات زیادی بر دوره کمون، حساسیت، مدت زمان بیماری، فنوتیپ بالینی و نوروپاتولوژی دارد نیز توصیه می شود. در حال حاضر، هیچ درمان موثری برای بیماری های پریونی وجود ندارد.

اسلاید 3: مقدمهبیماری های پریونی گروهی از بیماری های نورودژنراتیو شامل اسکرایی گوسفندی، انسفالوپاتی اسفنجی شکل گاوی و بیماری کروتزفلد جاکوب است. بیماری های پریونی انسانی به سه دسته اسپورادیک، ارثی یا اکتسابی تقسیم میشوند. پزشکان باید این بیماری ها را در معاینه بیماران دارای علائم زوال پیشرونده عقل و یا آتاکسی و آنهایی که زوال عقل همراه با دیگر علائم روانشناختی و عصبی دارند، محتمل بدانند.

اسلاید 4: عامل عفونی حاوی اشکال غلط تاخورده پروتئین پرون سلولی میزبان است. در شکل طبیعی خود، پروتئين پريون (PrPC) در سطح سلول یافت می شود و ساختار عمدتا آلفا هلیکس را می گیرد. پروتئین پریون غلط تاخورده (PrP5c) مجموعه های آمیلوئید غنی از ساختار صفحات بتارا تشکیل میدهد که در برابر تخریب پروتئاز مقاوم هستند اساس قابلیت انتقال بين افراد (و گونه های مختلف) توانایی PrP5c است که می تواند به عنوان الگویی عمل کند که PrPc را به PrP5c تبدیل می کند. در حال حاضر به طور فزاینده ای مشخص شده که پروتئین های غلط تا خورده در سایر بیماری های نورودژنراتیو، مانند آمیلوئید بتا در بیماری آلزایمر و الفا سينوكلئين در بیماری پارکینسون، می توانند با مکانیسم مشابه شبه پريون گسترش یابند.اساس مولکولی بیماری های پریونی

3,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید