تاریخچه بازاریابی
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم
اسلاید 2: 12354فهرستآغاز تاریخچه و تفکر بازاریابیبازاریابی در ایرانبازاریابی نوینبازاریابی در بحران اقتصادیبازاریابی در بحران کرونا
اسلاید 3: 04010203053تاریخچه بازاریابی در ایران بازاریابی نوین بازاریابی در بحران های اقتصادی بازاریابی در بحران کرونا بازاریابی به سبک قدیمتحقیقات تاریخی در بازاریابی مورخان بازاریابی عموما از سنتی که مدت هاست توسط اقتصاددانان اتخاذ شده است ، یعنی جدا کردن تاریخچه اجرا از تاریخچه اندیشه ها، تبعیت کرده اند و مطالعات شان را بر یکی از این دو مورد متمرکز کرده اند. از این رو، تحقیقات تاریخی بازاریابی به طور کلی به دو دسته تقسیم شده است :1- تاریخچه بازاریابی 2- تاریخچه اندیشه های بازاریابی_ «دوره تولید» که در آن بازاریابی تنها به واسطه محدودیتهای تولید دچار محدودیت بود (تا دهه 1930)_ «دوره فروش» که در آن بازاریابی هر چه شرکت تولید میکرد به بازار تحمیل میکرد (تا دهه 1950)_ «دوره مشتری» که در آن مشتری در مرکز تمام فعالیت های بازاریابی است.(از دهه 1950 به بعد)
اسلاید 4: 04010203054تاریخچه بازاریابی در ایران بازاریابی نوین بازاریابی در بحران های اقتصادی بازاریابی در بحران کرونا رقابت افزایشیافتهدر سال ۱۹۵۰ تعدادی از شرکتها شروع کردند به اضافه کردن این نظریه که بازاریابی خوب، راضی کردن و راضی نگه داشتن مشتری است و اینکه نیاز مشتری را بدانیم و بتوانیم آن را برآورده سازیم.با آغاز دههی ۱۹۶۰، بازارها در بسیاری از صنایع، از رقابت اشباع شدند. در این زمان، برای جذب و حفظ مشتریان، به متخصصانی در حیطهی بازاریابی مستقیم نیاز بود. در این دوره، شرکتها به تمام حوزههای کاریشان، فقط یک هدف را دیکته میکردند و آن، بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت بود.
اسلاید 5: 04010203055تاریخچه بازاریابی در ایران بازاریابی نوین بازاریابی در بحران های اقتصادی بازاریابی در بحران کرونا رشد بازاریابیبرندینگ استراتژیکتاریخچه بازاریابی طی دههی ۱۹۹۰ قدم به مرحلهای جدید گذاشت. محصولات یا خدمات شکل گرفتند و بلافاصله پس از آن، برند توسعه یافت. شرکتها به تدریج دریافتند که میتوانند روی فروش بیشتر محصولاتِ باکیفیت و ساخت یک برند بهتر برای آنها، تمرکز کنند. این هدف منجر به رشدِ سود ناخالص شرکتها و شهرت آنها شد. این امر شناخت عمومی از برند ایجاد شده را نیز بالا برد. برخی از شرکتهایی که برچسب خصوصی داشتند، توانستند سهم بازارشان را، بیش از ۴۹٪ ارتقاء دهند.بازاریابی اینترنتیوبسایتها با تکامل وِب (Web)، به ابزارهای ضروری تجاری شدن تبدیل شدند. در اواخر دههی ۱۹۹۰، وبسایتهای سادهی مبتنی بر متن، به تدریج شکوفا شدند. در آغاز، از این وبسایتها برای ارائهی اطلاعات دربارهی محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده میشد.نخستین شرکتی که کمپین بازاریابی آنلاین داشت، بریستول-مایرز اسکوئیب بود که از این روش برای ترویج ایسیای استفاده کرد. این کمپین موفقیتآمیز بود و بریستول-مایرز اسکوئیب توانست نام دهها هزار نفر را به فهرست مشتریان خود اضافه کند. امروزه، صدها میلیارد دلار، سالانه صرف بازاریابی میشود.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.