کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی)

tejarate_electeronici

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی)”

تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی)

اسلاید 1: 1کار آفرینیزیر نظر استاد فاتحیاحسان هادیاننیمسال اول 94-93تجارت الکترونیک(فروشگاه اینترنتی)تهیه کنندگان:به نام یکتا آفریننده هستیشاهین قاسمیمریم دیمه

اسلاید 2: فهرست مطالب : مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان2NEXTPREVمزایای خرید از فروشگاه اینترنتی برای خریداران   پرداخت اینترنتی ایجاد فروشگاه اینترنتی 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنندمزایای استفاده از تجارت الكترونیكی    7 راز سایت های پول ساز

اسلاید 3: با ایجاد فروشگاه اینترنتی، تبلیغ و اطلاعات كامل محصولات یك شرکت به نمایش در می آید و مشتری با داشتن كارت پرداخت واسطه ویا كارت‌های اعتباری، پس از جستجو و انتخاب، در خواست خرید می کند. سایت واسطه پس از كسر مبلغ محصول از حساب وی، این درخواست را در وهله اول از طریق فکس و یا تلفن (در آینده از طریق کامپیوتر به صورت آنلاین و یا از طریق پیامک و یا تلفن گویا ) به فروشنده ارجاع می دهد و فروشنده می بایست در مدت زمان توافق شده، کالا را برای مشتری ارسال نماید.3NEXTPREV ایجاد فروشگاه اینترنتی :

اسلاید 4: مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان4NEXTPREV1- داشتن ویترینی قابل رویت در سرتاسر كشورهای دنیا2-  داشتن بازدید كنندگان بسیار (شركتها، ادارات، موسسات، بنگاههای تجاری، متخصصان، دانشجویان و ... (

اسلاید 5: در فروشگاه های سنتی به علت كمبود جا، امكان نگهداری تمامی محصولات بر اساس تنوع، اندازه، تركیبات و ... وجود ندارد كه این مسئله در فروشگاه اینترنتی كاملاٌ حل شده است یعنی به دلیل عدم محدودیت در فضا، فروشنده می تواند سبد محصولات تولیدی خود را به متنوع ترین شكل ممكن به همراه توضیحات كامل و بیان برتری های كیفی و فنی به زبان ساده و با درج قیمت ها و عكس های زیبا در معرض دید مشتریان قرار دهد.5NEXTPREV3- وسعت نامحدود فروشگاه های اینترنتیمزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

اسلاید 6: 64- نداشتن محدودیت زمانیNEXTPREVفعالیت فروشگاههای سنتی محدود به ساعات و روزهای غیر تعطیل می باشد اما فروشگاههای اینترنتی مطلقاٌ چنین محدودیتی نداشته و در تمامی ساعات شبانه روز و تمامی روزهای سال در دسترس عموم بازدید كنندگان قرار دارد. 5- كاهش هزینه های جانبی وسود آوری بیشتر در فروش مستقیم محصولات به مشتریان در فروشگاه اینترنتی، هزینه هایی از قبیل كارمزد، خواب سرمایه و سایر هزینه های جانبی كاهش یافته و بنابراین سود بیشتری عاید فروشنده می شود.مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

اسلاید 7: 6- حل مشكل حمل و نقل می توان پس از مذاكره با شركت پست، پیك بادپا، پست 193 و چندین شركت فعال حمل و نقل خصوصی، واگذاری حمل كالا را به آنان سپرد تا شركت حمل طرف قرارداد، كالا را از محل فروشگاه سنتی و یا انبار گرفته و به مشتری تحویل نماید.7NEXTPREVمزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

اسلاید 8: 7 - بیمهاین امکان فراهم می باشد که پس از مذاكرات با چند شركت بیمه، كلیه كالاهای به فروش رفته از طریق فروشگاه اینترنتی، مشمول بیمه شود تا هیچگونه خسارتی متوجه فروشنده و خریدار نگردد.8NEXTPREVمزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

اسلاید 9: 9NEXTPREVمزایای خرید از فروشگاههای اینترنتی برای خریداران   1- عدم برخورد به ترافیك نبودن آلودگی هوا2-  عدم نیاز به رفتن به داخل طرح های ترافیك مانند زوج و فرد و....3- یافتن كالاها با قیمت پایینتر نسبت به فروشگاه های سنتی

اسلاید 10: 104- قابلیت مقایسه قیمتها و مشخصات كالاها در كمترین زمان5- امكان خرید در آرامش منزل وامكان خرید در هر ساعت از شبانه روز6- عدم مشكل حمل و نقل كالای خریداری شده7- تحویل كالای خریداری شده درب منزل8- بیمه بودن كالای خریداری شدهNEXTPREVمزایای خرید از فروشگاههای اینترنتی برای خریداران  

اسلاید 11: 11NEXTPREVپرداخت اینترنتیپرداخت اینترنتی عبارت است از پرداخت توسط كارتهای پرداخت یا اعتباری، كسر از موجودی خریدار و واریز به حساب فروشنده. تمامی مراحل فوق بصورت اینترنتی انجام می پذیرد. به چه طریق می توانید مشتریان خود را راضی كنید؟1- فروشنده می تواند با اختصاص بخش ناچیزی از سود حاصله در هر فروش آنلاین، قیمت محصول خود را كاهش دهد تا مشتری بیشتری را جلب نماید. 2- فروشنده با پرداخت هزینه ناچیز حمل كالا به محل مورد نظر مشتری، رضایت بیشتر آنان را فراهم و كالای خود را در بازار و در مقایسه با محصولات مشابه، رقابتی تر می نماید.

اسلاید 12: 12NEXTPREV3- فروشنده می تواند قیمت محصول را ثابت نگه داشته و در عوض از سود حاصله هدایای زیبایی را از قبیل ملزومات جانبی كالای به فروش رفته خود، كالاهای كوچك تر و ارزان قیمت تر و یا كالای مورد علاقه كودكان و یا هدایای تبلیغاتی را به همراه محصولات خود برای مشتری ارسال نماید. 4- همچنین فروشنده با استفاده از امكانات سایت واسطه می تواند خدمات ثبت نام آنلاین مشتریان برای پر كردن برگ گارانتی و حتی قسمی از خدمات مشتریان خود را انجام داده و رضایت هر چه بیشتر آنان را تامین نماید.

اسلاید 13: 13NEXTPREV۱ - بستر مناسب اطلاعاتی و ارتباطی یكی از امكاناتی كه اینترنت در اختیار تجارت و بازرگانی قرار می‌دهد اطلاعات نسبتاً كامل و گسترده‌ای است كه در مورد هر كالا چه از نظر فنی و چه به لحاظ تجاری می‌توان یافت. امكانی كه در دنیای واقعی، ارزش تجاری بسیار زیادی دارد اما بدون صرف هزینه و زمان زیاد به‌دست نمی‌آید. مزایای استفاده از تجارت الكترونیكی

اسلاید 14: 14NEXTPREV۲ - حذف نسبی واسطه ها حذف واسطه‌ها یكی دیگر از ارزشمندترین دستاوردهای تجارت الكترونیكی می باشد كه باعث كاهش بی‌سابقه قیمت كالاها و خدمات در جهان شده است. براساس برآوردهای انجام شده، حذف واسطه‌ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان بین ۱۵ تا ۵۰ درصد موجب كاهش قیمت تمام شده كالاها و خدمات برای مشتریان شده است.مزایای استفاده از تجارت الكترونیكی

اسلاید 15: 15NEXTPREV۳- افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای جدید برای تولید كنندگان ارتباط اینترنتی فرصتی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد كه بتوانند با طیف گسترده‌ای از تولیدكنندگان در سرتاسر جهان ارتباط برقراركنند و از این طریق به تقاضای مورد نظر خود از بین پیشنهاد‌های مختلف برسند و در مقابل فروشندگان قدرت چانه‌زنی بیشتری برای كسب امتیاز و مزایای بیشتر داشته باشند. مزایای استفاده از تجارت الكترونیكی

اسلاید 16: 16NEXTPREV4- سفارشی كردن محصولات درخواستی و خدمات پشتیبانی قوی 5- پیدایش مؤسسات اقتصادی نو پا و رقابت سراسری. مزایای استفاده از تجارت الكترونیكی

اسلاید 17: 17NEXTPREVاز جمله می‌توان به امكان عرضه و فروش محصولات به تمام مردم جهان اشاره ‌كرد. در واقع تجارت الكترونیكی به تولیدكنندگان امكان جهانی شدن محصولاتشان را با صرف هزینه كم (نسبت به آنچه كه در مقابل به‌دست می‌آید) می‌دهد. شاید جالب باشد كه بدانید به عنوان مثال، جلد پنجم كتاب داستانی هری‌پاتر توانسته است با استفاده از شیوه فروش آنلاین در شب اول انتشار خود فروشی معادل یك میلیون جلد را در جهان داشته باشد.

اسلاید 18: 18NEXTPREV7 راز سایت های پول سازمهم ترین کار یک وب سایت جمع آوری اطلاعات علاقه مندان است. تاکید می کنم جمع اوری اطلاعات علاقه مندان بسیار مهم تر از فروش لحظه ای است.بهتر است آمار تقریبی ارائه بدهم تا بدانید چرا جمع آوری اطلاعات علاقه مندان مهم ترین کار یک وب سایت است. در بازدید اول تقریبا هیچ خریدی انجام نمی شود! حدود 95% از بازدیدکنندگان دیگر هیچگاه به سایت ما بازنمیگردند!غالب بازدیدکنندگان در آن لحظه به محصولات یا خدمات ما نیاز ندارند!پس از تبلیغات اینترنتی انجام دهید و بازدیدکننده را به سایتتان هدایت کنید به احتمال خیلی زیاد، فروش خوبی نخواهید داشت. حتی در بسیاری از موارد پول تبلیغات شما تامین نخواهد شد!1- داشتن صفحه فرود

اسلاید 19: 19NEXTPREV7 راز سایت های پول سازصفحه فرود نه صفحه اصلی سایت، نه صفحه محصول و نه صفحه سفارش است.صفحه فرود صفحه ای بیار ساده از سایت است که مخاطب را ترغیب می کند اطلاعات تماس خود را وارد کند تا هدیه ای دریافت کند. این هدیه میتواند یک فایل رایگان باشد که شامل اطلاعات جالبی برای مخاطب است.صفحه فرود صفحه ای از سایت است که تنها با یک هدف طراحی شده است: بازدیدکننده را متقاعد سازد که علاقه خود را به کسب و کار شما نشان دهد. صفحه فرود صفحه ای است که معمولا بازدیدکننده با کلیک بر تبلیغات شما و یا لینک شما در سایتهای دیگر به آنجا رسیده است.بازدیدکننده در صفحه فرود تصمیم می گیرد که آیا مایل به ادامه ارتباط با شما است یا خیر؟صفحه فرود صفحه ای بسیار ساده است. معمولا با حروف درشت عنوان جذابی دارد و در چند خط توضیحاتی داده شده است. در این صفحه اعتبار خود را به مشتری ثابت می کنید و او را آماده می کنید تا هدیه ای کوچک از شما قبول کند. در ازای هدیه از آنان فقط میخواهید که خودشان را معرفی کنند. هر چه افراد بیشتری را متقاعد سازید که به صفحه فرود بیایند و هدیه را دریافت کنند، فروش بیشتری خواهید داشت.صفحه فرود چیست؟

اسلاید 20: 20NEXTPREV7 راز سایت های پول سازبگذارید پیشنهادی به شما بدهم. از شما 1000 تومان می گیرم و 1000 بازدیدکننده به سایت شما می فرستم. آیا به ظنر شما پیشنهاد خوبی است؟ شاید این پیشنهاد عالی باشد و شاید بدترین پیشنهاد ممکن باشد. چرا؟ زیرا ترافیک به خودی خود ارزشمند نیست، بلکه ترافیک موثر ارزشمند است. بگذارید کمی فنی تر و دقیق تر صحبت کنیم. در بازاریابی اینترنتی معیار بسیار مهمی داریم که بسیاری از صاحبان سایت از آن اطلاع ندارند و اهمیتی به آن نمی دهند. این معیار Bounce Rate یا درصد خروج از سایت نام دارند. این معیار عددی است که معمولا به درصد بیان می شود و نشان می دهد که چند درصد از بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما شده اند از همان صفحه خارج شده اند. به وب سایت الکسا یا Alexa.com مراجعه کنید. اگر صاحب وب سایت هستید و با اینترنت سروکار دارید حتما این سایت را می شناسید. این سایت رتبه شما را از لحاظ ترافیکی در تمامی سایتهای جهان و ایران مشخص می کند.یکی از بهترین روش های ایجاد ترافیک موثر، استفاده از سئو است. SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، علمی است که به کمک آن میتوانید در جستجوهای مرتبط با سایت، در اولین نتایج گوگل قرار بگیرید.2- ایجاد ترافیک موثر

اسلاید 21: 21NEXTPREV7 راز سایت های پول سازیکی از مهم ترین مهارت های مدیر سایت توانایی نوشتن متون تبلیغاتی قدرتمند است. اگر نتوانید متون مناسبی تهیه کنید، فروشی نخواهید داشت. در فضای وب متون کلیشه ای، رسمی و اداری جایی ندارند، بازدیدکنندگان حوصله خواندن متون بی ارزش و خسته کننده را ندارند. مهم ترین صفحات سایت برای فروش، صفحات محصولات یا خدمات شما هستند. اگر در آن صفحات فقط به گذاشتن عکس محصول و چند خط توضیح درباره ویژگی های محصول بسنده کرده اید، توقع فروش های رویایی را نداشته باشید. نوشتن متن صفحات محصول تخصص بسیار باارزشی است. از جمله قسمت های مهم صفحات محصول می توان به عنوان، مزایای محصول، پاسخ به سوالات متداول بازدیدکنندگان، نظرات مشتریان راضی، ضمانت و توضیح دقیق ان، پیشنهاد منحصر به فرد اشاره کرد. 3- استفاده از متن های تبلیغاتی بسیار حرفه ای

اسلاید 22: 22NEXTPREV7 راز سایت های پول سازبهترین روش ارتباطی در دنیای انلاین استفاده از ایمیل است. ایمیل با کمترین هزینه ممکن امکان ارتباطی با ارزش را فراهم می سازد. چرا از کلمه با ارزش استفاده کردم؟ زیرا در ایمیل میتوانید از متن، عکس و حتی فیلم استفاده کنید و مهم تر از آن از لینک استفاده کنید. خواننده ایمیل شما فقط یک کلیک از سایت تان فاصله دارد. او مطمئنا آنلاین است و کافی است ماوس را بر لینک مورد نظر برده و دکمه سمت چپ ماوس را فشار دهد بلافاصله وارد سایت شما می شود.داشتن خبرنامه هفتگی یا ماهانه یکی از بهترین راه های ارتباط با کاربران سایت است. خیلی از کاربران در همان لحظه به محصولات یا خدمات ما نیازی ندارند. ما باید به عنوان بهترین گزینه ممکن در ذهن کاربر نقش ببندیم تا هرگاه زمان خرید فرا رسید، سراغ ما بیاید.ارسال پیامک های هفتگی نیز می تواند موثر باشد.4- داشتن ارتباط مرتب و منظمی با کاربران سایت

اسلاید 23: 23NEXTPREV7 راز سایت های پول سازفرض کنید شخصی به صورت کاملا اتفاقی وارد سایت شما شد و به سایت علاقه مند شد. این شخص به احتمال زیاد چند روز بعد مجددا به سایت شما مراجعه می کند. کافی است سایت هیچ تغییری نکرده باشد. او دیگر هیچگاه برنمیگردد! مقالات احتمال ظاهر شدن سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل را افزایش می دهد. مقالات همچنین میتواند در افزایش رتبه سایت شما در گوگل تاثیرگذار باشد.فرض کنید دستگاه تسویه آب می فروشید. خریدار وقتی در سایت شما مقالات باارزشی در زمینه مقایسه انواع روش های تسویه آب، روش خرید دستگاه تسویه آب مناسب، عواملی که در خرید باید به آنها توجه داشته باشیم و … بیابد، به شما اعتماد می کند و احتمال خرید افزایش می یابد.نکته دیگر آن است که بسیاری از افرادی که میخواهند دستگاه تسویه آب بخرند، در اولین جستجوی خود به دنبال خرید نیستند، بلکه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستند و سایتی که فقط بر فروش محصول متمرکز شده و نه ارائه اطلاعات مفید، موفق نخواهند شد.5-قرار دادن مطالب رایگان و با ارزش به صورت منظم در سایت

اسلاید 24: 24NEXTPREV7 راز سایت های پول سازدر کسب و کار رازی وجود دارد که تمام افرادی که در کارشان موفق هستند آنرا می دانند و آن راز این است : مهم ترین فروش، فروش اول نیست بلکه فروش دوم است! افراد کلاهبردار و فریبکار نیز معمولا فروش اول را به خوبی انجام می دهند، ولی هیچگاه نمیتوانند فروش دوم را انجام دهند، چون خریدار از خرید اولش کاملا ناراضی است. در دنیای آنلاین نیز موفقیت به فروش های مجدد وابسته است. شما یکبار هزینه کرده اید و با تبلیغات و تلاش های دیگر فردی را به خریدار تبدیل کرده اید. حال باید بتوانید به این فرد بارها بفروشید و سود کسب کنید. خریدهای دوم و بعدی معمولا سود قابل توجهی برای یک کسب و کار ایجاد می کنند و حتی در کتاب های مدیریتی پارامتری تعریف می شود که نشان دهنده درصد خریدارانی است که خرید مجدد انجام می دهند.اگر محصولات یا خدمات شما طوری است که خریدار به خریدهای مجدد نیازی ندارد، مثلا اگر تردمیل میفروشید، یا کامپیوتر میفروشید، تکلیف چیست؟ کسی که کامپیوتر می خرد بعید است پس از مدتی مجددا از شما خرید کند. در این موارد باید خریداران را به مبلغان کسب و کارتان تبدیل کنید. یعنی خریدار آنقدر راضی و خشنود باشد که با تمامی دوستان و آشنایان دباره کسب و کار شما صحبت کند و حداقل چند نفر از دوستان و آشنایان را به سایت شما هدایت کند.6- تبدیل نمودن خریدار به مشتری دائمی

اسلاید 25: 25NEXTPREV7 راز سایت های پول سازسایت های موفق هیچگاه خود را به حوزه آنلاین محدود نمی کنند. این نکته مخصوصا در ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا خریدهای اینترنتی سابقه طولانی ندارد و در حال رشد است.عدم اعتماد در اینترنت دو معنی مختلف دارد، معنی اول آن واضح است: یعنی خریدار مطمئن نیست که در پشت صحنه سایت، کسب و کاری واقعی وجود دارد و ترس از عدم دریافت محصول و از بین رفتن پول خود دارد. عدم اعتماد نوع دیگری نیز دارد و معمولا در شرکت های بزرگ تر و با سابقه تر بیشتر دیده می شود. بله نوع دوم عدم اعتماد آن است که به کسب و کار کاملا اعتماد داریم، ولی مطمئن نیستیم که آیا شخصی به سایت توجه دارد یا خیر و حتی آیا هفته ای یک بار اتفاقات سایت را بررسی می کند یا خیر؟چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟ وقتی فردی به هر ترتیب اطلاعاتش را در سایت وارد کرد، سعی کنید با او تماسی آفلاین بگیرید. منظور از تماس آفلاین، تماس تلفنی، ارسال نامه پستی، فکس یا هر روش دیگری است تا دیدگاه بازدیدکننده را عوض کند و شما را نه فقط به عنوان یک وب سایت بشناسد، بلکه بداند کسب و کاری واقعی دارید. این یکی از آسان ترین راه ها برای ایجاد تمایز وب سایت تان است.7- چند برابر نمودن فروش با ارتباطات آفلاین

اسلاید 26: 26NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند ممکن است طی دوران تحصیلتان توانسته باشید یکی دو تا پروژه یا کلاس را پشت گوش بیندازید یا در انجامشان تعلل کنید و اتفاق خاصی نیفتاده باشد اما در اقدام برای شروع یک آرزو، انداختن کارها به دقیقۀ نود مخرب‌ترین عادت است. باید مطمئن باشید که همه چیز در اسرع وقت و زمان مناسب خودش انجام می‌شود. امروز و فردا کردن باعث ایجاد دردسرهای غیر قابل پیش‌بینی می‌شود و تجارت شما را به سمت و سوی مشکلات بزرگی مثل عدم رضایت مشتری سوق می‌دهد.1- تعلل در انجام کارها

اسلاید 27: 27NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند روزهای تی‌شرت و شلوار راحتی دیگر تمام شد. آن نوع لباس پوشیدن برای دانشگاه و فضاهای دوستانه مناسب بود. حالا دیگر باید لباس‌های متشخصانه را از کمد درآورده و درخور یک کارفرما لباس بپوشید. نوع پوشش شما مستقیماً نمایانگر شخصیتتان است. اگر به جلسۀ مهم یا مذاکرۀ سرنوشت‌سازی می‌روید حواستان به خط اتوها باشد.اگر به کمدتان نگاه می‌کنید و بدنبال لباس مناسبی برای محل کار می‌گردید گزینه‌ای را انتخاب کنید که در آن احساس خوب و راحتیدارید و صد البته از بیرون شما را یک شخص حرفه‌ای و مقید معرفی کند.2- لباس نامناسب

اسلاید 28: 28NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند درست است که جهان امروز گرایش به تکنولوژی‌های جدید دارد و یکی از این فناوری‌های بسیار محبوب بین دوستان و همکاران فرستادن پیامک است. اما موقعیت‌هایی هم وجود دارند که در آنباید به جای نوشتن، گوشی تلفن را بردارید و صحبت کنید. یکی از این موقعیت‌ها وقت کسب و کار است. واقعاً اینکار را ممنوع کنید. وقتی در حضور ارباب رجوع همیشه نگران پیامک‌های جدید بر تلفن همراه‌تان باشید به مشتری و کسانی که کنار شما هستند بر می‌خورد و فکر می‌کنند به آنها اهمیت نمی‌دهید. واقعاً کمی گستاخانه بنظر می‌آید. از این به بعد قرار است موقعیت اجتماعی‌تان دستخوش تغییرات مثبت شوند، پس عادات‌تان را هم باید تغییر دهید.3- فرستادن بی‌وقفۀ پیامک

اسلاید 29: 29NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند عکس‌های تعطیلات بهاری و دوستان مختلف‌تان را در صفحات اجتماعی قرار ندهید. این تفریحات تا قبل از فارغ‌التحصیلی و در جمع دوستان و هم‌کلاسی‌ها جالب بود، اما حالا اصلاً فکر خوبی نیست که تمام جزئیات زندگی‌تان را در دسترس عموم قرار بدهید. تنظیمات فضای خصوصی و محرمانگی این سایت‌ها مدام در حال تغییرند و ممکن است متوجه نشوید که اطلاعات خصوصی‌تان در دسترس چه کسانی قرار می‌گیرد. خودتان فکر کنید، کسی که در شرکت شما را با کت و شلوار و پشت میز با کلی احترام می‌بیند، حالا با عکس‌هایی مواجه می‌شود که لب ساحل با شلوارک و رکابی راه می‌روید! اگر می‌خواهید جزئیات تعطیلات و مهمانی‌هایتان را با دیگران در میان بگذارید آن دیگران را فقط به شعاع کوچکی از دوستانتان محدود کنید.4- قراردادن تمام اطلاعات خصوصی در رسانه‌های اجتماعی

اسلاید 30: 30NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند دیگر این مرحله را گذرانده‌اید وفراز و نشیب‌هایش را چشیده‌اید. حالا می‌خواهید چیزی بوجود بیاورید که جهان تا به امروز به چشم ندیده است. بعنوان یک کارآفرین جوان می‌توانید از تجارب و روابط دیگران برای موفقیت استفاده کنید و لازم می‌بینم یادآوری کنم که این تجربیات به دوران دانشگاه ختم نمی‌شود. مکالمه‌های طولانی مدت با قشر بخصوصی از دوستان را فراموش کنید. در عوض باید مکالمات را تا جای ممکن کوتاه اما همه گیر کنید. یعنی دربارۀ مسائلی بحث کنید که در کوتاه مدت به نتیجه می‌رسند و دامنۀ افراد بیشتری را برای شرکت در بحث شامل می‌شود.5- زندگی دانشجویی

اسلاید 31: 31NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند خواب کافی مسئلۀ بسیار مهمی است، بویژه وقتی کارآفرین تازه‌کاری هستید که می‌خواهد تجارت جدیدی را شروع کند. در دوران دانشجویی انتخاب میان شب نشینی با دوستان و در سوی دیگر خواب راحت و کافی واقعاً سخت است. اما وقتی لباس کارفرمایی‌تان را به تن می‌کنید باید همیشه آماده و سرحال باشید تا بتوانیددر مواجهه با مسائل شوار تصمیمات درست بگیرید. برای خوش گذرانی همیشه وقت هست اما دنیای واقعی پیرامون مسائل واقعی و روزهای کاری می‌چرخد و باید بتوانید بین کار و تفریح تعدیل ایجاد کنید.6- مهمانی‌های مکرر

اسلاید 32: 32NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند در طی دوران دانشگاه مکن است حین تقلب کردن مچتان را گرفته باشند و یا از یکی دو تا دروغ مصلحتی قسر در رفته باشید. آن روزها تمام شدند. این خیلی مهم است که یک کارفرما دربارۀ خدمات و محصولاتش با مردم صادق باشد. انتظاراتتان را بیان کنید و انتقاداتان را صادقانه مطرح کنید و تا جایی که ممکن است از غلو کردن پرهیز کنید.7- غیر واقعی بودن

اسلاید 33: 33NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند استفاده از حل المسائل و جزوه‌های کمکی دروس سخت دانشگاهی خیلی وقت‌ها زندگی‌مان را نجات داده‌اند اما در زمینۀ کاری، میانبرها ممکن است دقیقاً بدترین راه حل باشند. کارآفرینی سفری است که در آن هیچ ضمانتی وجود ندارد. وقتی حرف تحقیق، تطابق و تولید به میان می‌آید کارآفرین موفق کسی است که پیگیر و سخت کوش باشد. خلاقیت تقلب کردنی نیست!8- پیدا کردن ساده‌ترین راه

اسلاید 34: 34NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند دانشگاه از بیرون یعنی جایی برای تعامل با همه جور آدم و همه جور تفکر و تلاش برای سازگاری با آن‌ها؛ اما وقتی وارد آن می‌شوید زیاد هم با دبیرستان فرق نمی‌کند. معمولاً با گروهی از افراد رابطه برقرار می‌کنید و دوست می‌شوید که مشابه‌ترین تفکر و منش را با شما دارند و ارزش‌هایتان به هم نزدیک است. اما این افراد لزوماً در زمینۀ کاری هم با شما هم عقیده نیستند و ممکن است باعث پیشرفت شما و تجارت‌تان نشوند. یا اصلاً شاید خود شما نخواهید در شیوۀ ادارۀ کارتان نظر بدهند. بدنبال افراد فرا سو رونده و فعال باشید، مهارت‌هایشان را ارزیابی و در نهایت اگر صلاح دانستید استخدامشان کنید.9- وابستگی به دار و دستۀ خاصی از دوستان

اسلاید 35: 35NEXTPREV 10 عادت بد که کارآفرینان پس از فارغ‌التحصیلی باید فراموش کنند از نظر من واقعاً بدترین عادت دوران دانشجویی زیاده خوانی‌های شب امتحان است. کلاس‌ها تمام شده، کتاب‌خانه‌ها پر و هر کسی را که می‌بینی از کار و مطالعۀ سخت امتحان شکایت می‌کند. واقعیت این است که کارآفرینی یک روند شب امتحانی دائم است. یک درگیری همیشگی که اگر کارآفرین تازه‌کار و باهوش بتواند لذت بردن از این روند ثابت را پیدا کند موفقیتش را تضمین کرده است.10- زیاده خوانی

اسلاید 36: فهرست منابع :36سایت اطلاع رسانی پرشین بلاگ :سایت اطلاع رسانی دانشنامه رشد :www.daneshnameh.roshd.irسایت اطلاع رسانی آفتاب :www.persianblog.comNEXTPREVwww.aftab.irسایت مشاورین بازاریابی نوین (مدیر سبز) :www.modiresabz.com

اسلاید 37: 37PREVپایان با تشکر از صبر و شکیبائیشما عزیزان

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید