tejarate_electronic_4 (9)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجارت دیجیتال”

تجارت دیجیتال

اسلاید 1: . بسم الله الرحمن الرحیم بنگاه دیجیتالی کسب وکارالکترونیک وتجارت الکترونیک استاد:جناب دکترنمامیان گردآورنده:غفارقنبری فر

اسلاید 2: کسب و کارالکترونیک ،تجارت الکترونیک وظهوربنگاه دیجیتالدرجائ که اطلاعات بدون وقفه ازیک بخش سازمان به بخش دیگروازسازمان بسوی مشتریان،تامین کنندگان وشرکای بازرگانی خودجریان می یابدایجادیک زیرساخت فن آوری اطلاعات ضروری است ،لذاشرکت به طور فزاینده ای نیازمندچنین زیرساختی می باشند تا کارآمدترورقابت آمیزباقی بمانند.فن آوری اینترنت وبنگاه دیجیتالی:اینترنت به سرعت درحال تبدیل شدن به زیرساخت اصلی تجارت الکترونیک است زیرا به موسسات بازرگانی راه آسان تروکم هزینه تری رابرای پیوندباافرادوموسسات دیگر پیشنهادمی کنند اینترنت بدون توجه به اینکه سازمانها از چه سیستم رایانه ای یاسکوی فناوری اطلاعاتی استفاده می کنند مجموعه ای جهانی وباکاربری آسان ازفناوری ها واستانداردهایفناوری برای همه سازمانها فراهم می کنند.شرکای تجاری بطورمستقیم وبدون واسطه ها ورویه های چندمرحله ای غیرکارا باهمدیگردرارتباطند.وب سایت ها درتمام 24ساعت شبانه روزدردسترس مشتریان ومصرف کنندگانهستند.فن آوری اطلاعات به شرکتها کمک میکند تاهزینه های مبادله خودرا به طورچشم –گیری کاهش دهند.

اسلاید 3: مدل های جدیدکسب وکاروگزاره های ارزشی:درگذشته دریافت اطلاعات درباره محصولات وخدمات ارتباط تنگاتنگی بازنجیره ارزش فیزیکی آن محصولات وخدمات داشت ،اگریک مصرف کننده می خواست اطلاعاتی درباره ویژگیهاو قیمت وموجود بودن یک یخچال یا یک خودرو بدست آورد مجبور بودازفروشگاه خورده فروشی که آن محصول می فروخت بازدید کند ،هزینه خرید مقایسه ای بسیار بالابود،زیرامردم مجبوربودندکه بهطورفیزیکی ازیک فروشگاه به فروشگاه دیگر بروند اینترنت این رابطه راتغییر داده است هرزمانکه مصرف کننده ارتباط الکترونیکی برقرارکرد اطلاعات مربوط به محصولات وخدمات مستقیماوفورا خودبه خود به سوی اوجریان می یابد.

اسلاید 4: مدل های کسب وکار اینترنتی:اینترنت به شرکتها کمک می کند تاراههای جدید مانندافزودن ارزش افزوده به محصولات وخدمات به ایجادوجذب سود بپردازند.برخی ازمدلهای کسب کاراینترنتی عبارتنداز:1.فروش محصولات فیزیکی به طورمستقیم به مصرف کننده ویا کسب وکارهای فردی (ویترین مجازی)2.اطلاعات محصول،قیمت گذاری وموجود بودن آن برای افرادوموسسات بازرگانی فراهم می کند.با تبلیغاتیاازراه هدایت کردن خریداران وفروشندگان ،سودسهام راافزایش می دهد(کارگزاراطلاعات )3.کاربران ازطریق پردازش آنلاین تراکنش فروش .درپول وزمان صرفه جویی می کنند(کارگزارمبادله)4.یک محیط دیجیتالی فراهم می کند که خریداروفروشنده می توانند ازانجا بازدیدکنندوجست جو،قیمت گذاری محصولات رانمایش دهند(بازارآنلاین)5.ازطریق تهیه محتوای دیجیتالی مانند خبرهای دیجیتالی،موسیقی،تصویرها،یافیلم های ویدویویی برروی وب درامدایجادمی کنند.(تامین کننده محتوا)6.خدمات آنلاین رابرای افرادوموسسات بازرگانی فراهم می کند(تامین کننده خدمات آنلاین)7.محل ملاقات آنلاین رادجائی فراهم می کندکه مردم دارای علاقه های مشابه می توانند ارتباط برقرارکرده واطلاعات سودمندی رابیابند.(جامعه مجازی)8.نقطه اولیه ورودبه وب راهمراه بامحتوای تخصصی وخدمات دیگر تامین می کند.(درگاه)

اسلاید 5: تجارت الکترونیک:اگرچه بیشترمبادلات تجاری هنوزازطریق مجاری مرسوم انجام می گیرد اما شمارمصرف کنندگان وموسسات بازرگانی که درحال استفاده ازاینترنت برای تجارت الکترونیکی هستند روبه افزایش است.طبقه بندی تجارت الکترونیک:برای طبقه بندی مبادلات الکترونیکی راه های زیادی وجود دارد.یکی از آن ها توجه به ماهیت کسانی است که درمبادلات تجارت الکترونیک مشارکت دارند.1.تجارت الکترونیک موسسه بامصرف کننده(B2C)شامل خرده فروشی محصولات وخدمات به خریداران منفردمانند ارائه خدمات بانکها به مشتریان2.تجارت الکترونیک موسسه باموسسه(B2B)شامل فروش خدمات ومحصولات بین موسسه ها مانندارایه خدمات بانکها بایکدیگر3.تجارت الکترونیک مصرف کننده بامصرف کننده(C2C)شامل فروش مستقیم مصرف کنندگان به مصرف کنندگان

اسلاید 6: خرده فروشی مشتری محور:اینترنت برای شرکت ها مجاری جدیدی جهت برقراری ارتباط وتعامل فراهم می آورد.شرکت ها می توانندازوب برای تامین مستمر اطلاعات ،خدمات وپشتیبانی استفاده کنند وتعامل مثبتی با مشتریان ایجادکنند،تاروابط بلندمدت وتکرارخریدها راتشویق کنند.فروش مستقیم ازطریق وب:تولیدکنندگان می توانند محصولات وخدمات خود رابه طورمستقیم به مشتریان بفروشند وواسطه هائی همچون توزیع کنندگان یافروشگاههای خرده فروشی راکناربگذارند.اینترنت درحال شتاب بخشیدن به واسطه زدائی وایجادفرصتها برای انواع جدید واسطه ها درصنایع دیگراست .

اسلاید 7: بازاریابی تعاملی وشخصی سازی:بازاریاب ها از ویژگگی های تعاملی صفحات وب برای جلب توجه مصرف کنندگان باکسب اطلاعات مفصلدرباره ذائقه ها وعلایق آنهابرای بازاریابی تک بهتک استفاده می کنند.وب سایت هامنبع عظیمی ازاطلاعات مفصل درباره رفتار،اولویت ها ،نیازها والگوهای خریدمصرف کنندگان هستند وشرکتها می توانند ازآن برای ارائه تبلیغات ،محصولات ،خدمات وقیمت گذاری مناسب استفاده کنند.ارتباطات وارائه محصول رامی توان به دقت باتک تک مشتریان سازگارکرد،بنگاهها می توانندوب سایت هایشخصی سازی شده منحصربه فردی ایجادکنندکه محتوا یاآگهی های تبلیغاتی رابرای محصولات وخدمات موردعلاقه ویژه هرکاربرنمایش داده شود ،تجربه مشتری راارتقا بخشیدوارزش افزوده ایجادکنند،با استفاده ازفن اوری شخصی سازی وب ،بازاریابها باهزینه های بسیار پائین به مزایای استفاده از فروشندگانمنفرد دست می یابند.

اسلاید 8: سلف سرویس مشتری:وب ودیگر فن آوریهای شبکه درحال مطرح کردن رویکردهای تازه ای ازارایه خدمات به مشتری هستندشرکت های زیادی از وب سایت ها و پست الکترونیک برای پاسخ گویی به پرسش های مشتری یادادن اطلاعات سودمند به آنها استفاده می کنند.شرکت ها درحال پی بردن به کاهش قابل توجه هزینه ها ازطریق برنامه های کاربردی سلف سرویس مشتری مبنی بروب هستند.تجارت الکترونیکی موسسه باموسسه:امروزه حدود80درصدازتجارت الکترونیک موسسه باموسسه برمبنای سیستم اختصاصی تبادل داده هایالکترونیکی (EDI)صورت می گیرد.تبادل تراکنش به طورخودکارازیک سیستم اطلاعات به سیستمی دیگر ازطریق یک شبکه انتقال داده می شوند(سفارش خرید،صورتحساب،بروشورها،خریدها،تبادلات،پردازشها...)

اسلاید 9: شبکه صنعتی خصوصی:اکسترانت های موسسه باموسسه ای هستند که برهماهنگی مستمر فرایند کسب وکاربین شرکت ها ومدیریت زنجیره تامین تمرکزدارد.یک شبکه صنعتی خصوصی که بعنوان یک تبادل خصوصی هم شناخته می شود،یک بنگاه راباتامین کنندگان توزیع کنندگان ودیگرشرکای کلیدی کسب وکارخود برای کارآمدساختن مدیریت زنجیره تامین ودیگر فعالیت های همکاری پیوندمی دهد.بازارگاه شبکه ای:بازارگاه های آنلاینی هستندکه درآنجا چندین خریدارمی توانند با استفاده ازیک سیستم درخواست قیمت پیشنهادی ازچندین فروشنده خرید کنند.

اسلاید 10: سیستم های پرداخت درتجارت الکترونیک:1.کارت اعتباری2.پول نقد دیجیتالی3.کیف پول الکترونیکی4.سیستم پرداخت دیجیتالی ترازانباشته5.سیستم پرداخت ارزش اندوخته6.سیستم پرداخت نظیربه نظیر7.چک های الکترونیکی 8.سیستم پرداخت وارائه صورت حساب الکترونیکی

اسلاید 11: - کارت اعتباری کارتی که مبلغ خریدتوسط بانک صادرکننده تامین وپرداخت می شود.- پول نقددیجیتالی پول ارائه شده به صورت الکترونیکی است که بیرون ازشبکه عادی پول(اسکناس ،سکه،چک،کارت اعتباری) جریان داردوبه کاربران نرم افزارمشتری داده می شودومی توانند پول رابا یک کاربردیگر،پول الکترونیکی دراینترنت یا بایک خرده فروش پذیرنده پول نقد مبادله کنند.کیف پولهای دیجیتالی باحذف نیازخریداران به ورود مکرراطلاعات کارت اعتباری ونشانی خوددرهربارخرید،پرداخت بهای خریدانجام شده در وبراکارآمدترمی سازد.یک کیف پول دیجیتالی به طور ایمنی اطلاعاتکارت اعتباری وشناسائی دارنده کارت راذخیره کرده وآن اطلاعات رادرپیشخوان صندوق یک سایت تجاری الکترونیک ذخیره می کند.سیستم های پرداخت دیجیتالی ترازانباشته ،کاربران راقادرمی سازد تا ریزپرداخت هاوخریدهای روی وب رابا انباشتن مقدار بدهی برروی کارت اعتباری خود یاقبض تلفن به صورت دوره ائی پرداخت کنند.سیستم پرداخت ارزش اندوخته مشتریان راقادر می سازدتا پرداخت های آنلاین آنی به بازرگانان وافراددیگررابراساس ارزش اندوخته دریک حساب دیجیتالی انجام دهند.

اسلاید 12: سیستم های پرداخت نظیربه نظیرجدیدمبنی بروب برای خدمت رسانی به کسانی راه افتاه که می خواهندپول رابرای فروشندگان یاافرادی بفرستندکه اماده پذیرش پرداخت های کارت اعتباری نیستند .طرفی که پولرامی فرستد ازکارت اعتباری خود استفاده کرده دریک وب سایت اختصاص یافته به پرداخت های نظیر بهنظیر ،حسابی راباپرداخت مشخص ایجادمی کند .دریافت کننده بابازدیدازوب سایت ودادن اطلاعات حساب به حساب اوواریز می شود.چک دیجیتالی :به طور کارکردی حساب های چکی موجودراگسترش داده اندکه برای خریدهای آنلاین مورداستفاده قرارمی گیرند کم هزینه ترازکارت اعتباری با امضای دیجیتالی رمزگذاری می شوند .

اسلاید 13: کسب وکارهای الکترونیک وبنگاه دیجیتالی:موسسات بازرگانی درحال یافتن برخی ازبزرگترین مزایای فن آوری اینترنت هستند.مزایای که هزینه های نمایندگی وهماهنگی راکاهش مدهند.اگرچه شرکتهاسالهاازشبکه های داخلی برای اداره کردن وهماهنگ کردن فرایندهای کسب وکارخوداستفاده کرده اند،اینترنت ها به سرعت درحال تبدیل شدن به فن آوری کسب وکار الکترونیک هستند.اینترانت ها ومشارکت گروهی:اینترانت ها مجموعه ای ازابزارهای غنی رابرای ایجاد محیط های همکاری به وجود می آورند که درآناعضای یک سازمان می توانند به تبادل ایده ها بپردازند ،به طورمشترک ازاطلاعات استفاده کنند وباهم روی پروژه ها وتکالیف مشترک ،بدون درنظر گرفتن محل فیزیکی آن ها ،کارکنند.

اسلاید 14: .کاربردها ی اینترانت برای کسب وکارالکترونیک:اینترانت ها درهمه عرصه های کارکردی اصلی کسب وکاردرحال ظهورهستند وبه سازمانها اجازه می دهندکه شماربیشتری ازفرایندهای کسب وکارخودرا به صورت الکترونیکیاداره کنند.مانند فعالیتهای مالی وحسابداری ،منابع انسانی،فروش وبازاریابی وساخت وتولید.مالی وحسابداری:اینترانت برای امورمالی وحسابداری بسیارارزشمند هستندزیرامی تواننددید یکپارچه ای ازاطلاعات مالی وحسابداری رابه صورت آنلاین درقالبی آسان برای استفاده فرآهم آورند.منابع انسانی:آگاه ساختن کارکنان ازمسائل شرکت ونیزفراهم آوردن اطلاعات پرسنلی است ودوره های آموزشی ،آزمون هاوشایستگی ،جابجائی و....فروش وبازاریابی:کارکنان فروش باکمک اینترانت آخرین اخبارقیمت گذاری،تبلیغات،تخفیف ها،رقباومشتریان رابدست می اورندساخت وتولید:اطلاعات ساخت اغلب به زمان بسیارحساس بوده وبازاریابی آن دشواراست زیرافایلها بایستی به روزباشندکه اینترانت این کارراآسان می کند.

اسلاید 15: .اینترنت وتجارت مشارکتی:تجارت مشارکتی یک مجموعه دیجیتالی است که تعامل های مشارکتی بین یک بنگاه تجارتی وشرکای کسبوکارومشتریان راتوانامی سازد.فن آوری اینترنت کمک می کند تاجامعه مشارکتی ،داده ها وفرآیندهائی راکهیک باردرداخل ملاحظه شده بودند به اشتراک گذارد.یک بنگاه که تجارت مشارکتی رابه کارمی گیردهمراه باتامین کنندگان ومشتریان خودبه سطوح جدیدی ازکارایی درکاهش چرخه های طراحی محصول ،حداقل کردن مازادموجودی کالا،پیش بینی تقاضا ونگهداشتن شرکا ومشتریان آگاه دست یابد.

اسلاید 16: .فرصت ها،چالش ها وراه حل های مدیریتی:فرصت ها:اینترنت وفن آوری اینترنت فرصتهای فوق العاده ای برای کسب کارهای مختلف ،به منظوربهره برداری از فن آوری دیجیتالی ایجادکرده است.ازقبیل خلق خدمات جدید ،مجراهای جدید فروش وبازاریابی ،کاهشهزینه های زنجیره تامین ،افزایش کارایی تولیدومحکم کردن روابط بامشتریان چالش های مدیریتی:تواناسازی فرایند کسب وکار برای تجارت الکترونیک وکسب وکار الکترونیک دروب نیازمند تغییرراهکارهای سازمانی است.محیط قانونی هنوز برای تجارت الکترونیک استهکام نیافته وشرکت های که تجارت الکترونیک رادنبال می کنند باید درباره برقراری اعتماد،امنیت وامورخصوصی مشتریان گوش به زنگ باشند.

اسلاید 17: .نتایج مدل کسب وکار اینترنتی:اینترنت مدل های کسب وکار رادر شماری ازصنایع کلیدی (رسانه ،خدمات مالی،سفر،خورده فروشی خودرو)تغییرداده اماهمه مدلهای کسب وکاراینترنتی موفق نبوده اندکسب وکاراینترنتی ازلحاظ هزینه ،الزاما کارامدتر یااثربخش ترازشیوه های کسب وکارسنتی نیست .کسب وکارهایی که راهبردآنلاین آنهاورابطه ان باراهبردکل کسب وکارروشن نیست ممکن است هزارهاوحتی میلیونها دلاررادرساخت ونگهداری ازوب سایتها یی هدردهند که سودمند نیستند.چالش های تغییرسازمانی:کسب وکارالکترونیک وتجارت الکترونیک اغلب به طراحی های سازمانی وفرایندهای مدیریتی جدیدی برایبهره بردن ازمزیت فن آوری اینترنت نیازدارد.شرکتها به جای سعی درجهت پیوستن به فن آوری جدید اقدامات کسب وکار موجود ممکن است به طراحی مجدد تمام فرایندهای کسب کارنیاز داشته باشند.

اسلاید 18: .اعتماد،امنیت وامورخصوصی:تجارت الکترونی نمی تواند رشدکندمگراین که جوی ازاعتماددرمیان خریداران ،فروشندگان ودیگرشرکایدرگیر درمبادله های آنلاین وجود داشته باشد.چون روابط آنلاین بیشترازروایط درتجارت فیزیکی عمومی هستند.مصرف کنندگان همچنین درباره امنیت شماره کارت اعتباری ودیگرداده های شخصی خود که ازروی اینترنت تامین می شوند نگران هستندزیرااینترنت به گونه ای طراحی شده بود که استفاده ازآن برای هرکس آزادباشد.بازدیدکنندگان وب سایت آگاهانه اطلاعات شخصی ،همچون نامها،نشانی سایت الکترونیک وعلاقه های خاصخودرابرای دستیابی به سایت ها ارائه می دهند بدون انکه بدانند سازمان مالک وب سایت چگونه ممکن است ازاین اطلاعات استفاده کنند.

اسلاید 19: .رهنمودهای راهگشا:توانمندسازی دیجیتالی بنگاه تجاری با فن آوری اینترنت مستلزم توجه به این چالش ها وبرنامه ریزی مدیریتیدقیق است.مدیران نیازدارند که به طوردقیق درک کنند ،فن آوری اینترنت چگونه می تواند برای شرکتهای آنها ارزش فراهم کند1- مدیریت کردن تغییرات فرایند کسب وکارمدیران بایستی بادقت تغییرات سازمانی موردنیاز برای انجام کارهای خودراشناسایی کنند.سپس طرح مدیریت تغییررابرای ارتباط باگروه های اثرگذاردرزنجیره خلق ارزش سازمان مانندتامین کنندگان ودیگر شرکای کسب وکارپیشنهاد دهند2-تامین امنیت وحریم خصوصیتجارت الکترونیک مستلزم آن است که شرکت ها آزادترودقیق ترباشند.بدین معنی که شرکتها نیاز دارند برایروبروشدن باطرف های بیرونی مانندمشتریان ،تامین کنندگان وشرکای تجاری آزادباشند.این سیستم همچنین باید دربرابر هکرها ودیگرمتجاوزان به حریم خصوصی وبرای محافظت از اطلاعات مشتریان دقیق ترباشند.

اسلاید 20: .. پایان

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید