تحلیل و بررسی آثار زاها حدید
اسلاید 1: تحلیل و بررسی آثار زاها حدیدمرکز فرهنگی حیدر علی اف و موزه ریورساید
اسلاید 2: مرکز فرهنگی حیدر علی افمرکز حیدر علی اف یک مرکز فرهنگی در باکو آذربایجان است. این مجموعه یک ساختمان با مساحت 57500 متر مربعمی باشد.در سال 2007 زاها حدید، معمار عراقی بریتانیایی برنده مسابقه طراحی معماری این مرکز شد. مرکز دارای یک سالنکنفرانس، یک گالری و یک موزه است. به دلیل نزدیکی این بنا به مرکز شهر، نقشی اساسی را در زمینه پیشرفت شهردارا می باشد. این اثر زاها حدید نیز همانند دیگر آثار او از قوس، حجم، حرکت و جریان تاثیر می گیرد.هدف از ساخت مرکز1- انجام برنامه های فرهنگی کشور 2- کنار گذاشتن اصول معماری به جا مانده از دوران شوروی 3- بیان احساسات وخوشبینی مردم آذربایجان از آینده
اسلاید 3:
اسلاید 4:
اسلاید 5:
اسلاید 6: طرح مرکز فرهنگی حیدر علی اُف، ارتباطی سیال و پیوسته بین درون و بیرون ساختمان برقرار کرده است.
اسلاید 7:
اسلاید 8:
اسلاید 9:
اسلاید 10:
اسلاید 11: فرم و حجم ساختمانساختاری استادانه با امواج وانشعاب،تاشدگی ها، انعطاف ها، ساختمان رابه چشم انداز معمارانه مبدل نموده کهعملکرد های بسیاری راایفا میکند:1- خوش آمدگویی۲- دعوت۳- پذیرایی ۴- هدایت بازدیدکنندگان به سطوح مختلف درون بنا
اسلاید 12: نورپردازیدرروزحجم ساختمان نوررامنعکس میکند وبراساس حرکت خورشید ونقطه دید پرسپکتیو جلوه ساختمان پیوستهدرتغییر است.استفاده ازشیشه نیمه انعکاس دهنده به بیننده جلوه های کوتاه متناوب ارائه میکند ونگاه را کنجکاوانه به دنبالخود میکشد. درهنگام شب این خصیصه توسط وسایل نورپردازی درزیر لایه ها که سطوح داخلی را نسبت به بیرون کاملا متمایزمیکند به کاررفته ویک ترکیب بندی رسمی برای برنامه های دربرگیرنده اش ارائه میدهد والبته پیوستگی میان درونوبیرون رانیز حفظ می نماید .
اسلاید 13: مصالحبتن ها وپلی استر تقویت شده حاوی الیاف شیشه،به عنوان مواد شیشه ای ایده آل،به دلیل امکان شکل پذیریقدرتمند، دراین ساختمان انتخاب شدند.حجم لایه ها توسط آجرهای سفید رنگ فرش شده است.
اسلاید 14: هندسه ساختمانهندسه ی ویژه ی ساختمان نیازمند یک سازه ی بی قید وشرط و شگرف بود. به همین جهت ستون های خمیده یچکمه ای درسازه به کار رفت که ساخت پوسته واژگون شده سطوح را ازسطح زمین تاغرب ساختمان امکان پذیرسازد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.