کسب و کار برنامه‌ریزی

تدوین استراتژی‌های مدیریت دانش (Knowledge Management Strategy Development)

tadvine_modiriyate_danesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تدوین استراتژی‌های مدیریت دانش (Knowledge Management Strategy Development)”

تدوین استراتژی‌های مدیریت دانش (Knowledge Management Strategy Development)

اسلاید 1: مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 2: تدوین استراتژیهای مدیریت دانش Knowledge Management Strategy Developmentارائه دهنده : دکتر آمنه خدیورkhadivar@modares.ac.irتدوین استراتژیهای مدیریت دانش - ارائه دهنده :دکتر آمنه خدیور

اسلاید 3: An organization ability to learn and translate that learning into action rapidly is the ultimate competitive advantage.مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیورJack WelchChairman , General Electronic

اسلاید 4: مقدمهچرا تدوین استراتژی مدیریت دانش ؟مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 5: توانایی یک سازمان در یادگیری و تبدیل سریع یادگیری به اقدام ، نهایت مزیت رقابتی برای یک سازمان است .مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیورJack WelchChairman , General Electronic

اسلاید 6: باز تعریف دانشدانش،مهمترين نوع سرمايه هاي معنوي سازمان که اولين منبع استراتژيک سازمانهاي ياد گيرنده در عصر دانش است .مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 7: مديريت استراتژيک دانش به کار گیری مفاهیم مدیریت استراتژیک در مدیریت دانشمجموعه اي از فرايندها براي فهم و به كارگيري منبع استراتژيك دانش در سازمانها مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 8: برنامه ريزي استراتژيک مديريت دانش برنامه ريزي استراتژيك مديريت دانش فرآيند ايجاد يك چشم انداز از دانش سازماني ، ایجاد استراتژي مديريت دانش ، طراحي معماري مديريت دانش و سازماندهي يك سري از فرآیندها ،فعاليتها و منابع براي پياده سازي آنها است . مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 9: مديريت استراتژيك دانشبرنامه ريزي استراتژيك مديريت دانشتدوین استراتژی مديريت دانش انتخاب استراتژي نهایی مديريت دانشارزيابي استراتژی های مديريت دانشارتباط مفاهیم مدیریت استراتژیک دانشمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 10: مديريت دانش و مزيت استراتژيک مديريت دانش نباید به وجود ‌آيد، مگر اينکه منجر به ایجاد مزيت رقابتي برای سازمان شود.سوالبه نظر شما مدیریت دانش چگونه می تواند برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد کند ؟مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 11: بررسی چند چارچوب و مدل با رویکرد استراتژیک به KMمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 12: A Strategic Framework for Mapping Knowledgeمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 13: در اين چارچوب مديران سازمان خود را با رقبا در زمينه سه نوع دانش پايه اي ، پيشرفته و خلاقانه مقايسه مي کنند و وضعيت خود را در مقايسه با رقيبان مي سنجند نتيجه اين مقايسه ممکن است نشان دهد که سازمان در ريسک مي باشد ،نسبت به رقيبان خود عقب افتاده است ، در رقابت پاياپاي با رقيبان است يا در وضعيتهاي مساعد رهبر و خلاق قرار دارد.مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیورA Strategic Framework for Mapping Knowledge

اسلاید 14: سوالآیا سازمان شما از وضعیت دانش خود آگاه است ؟آیا سازمان شما رقبای خود در کسب و کار را می شناسد؟آیا سازمان شما از وضعیت دانشی سازمانهای رقیب آگاه است ؟آیا سازمان شما می تواند با استفاده از این مدل جایگاه دانشی خود در بین رقبا را متوجه شود؟مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 15: Gap Analysis Modelمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 16: Minsoo Knowledge Strategy Frameworkمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 17: استراتژی های اصلی مدیریت دانشاستراتژیهای انسان گرای مدیریت دانشاستراتژیهای سیستم گرا مدیریت دانشاستراتژی تمرکزاستراتژی بالانساستراتژی پویامدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 18: استراتژي سيستم محور(System Oriented)مديريت دانش سازمان‌هايي كه از استراتژي سيستم محور مديريت دانش استفاده مي‌كنند، تأكيد بيشتري بر كدگذاري و استفاده دوباره از دانش -به ويژه از نوع آشکار آن- را دارند. در اين استراتژي معمولا دانش آشکار بهتر تقسيم مي‌شود و نيز مي‌توان از استفاده دوباره اطلاعات كدگذاري شده، به سطح مناسب‌تري از دانش دست يافت. اين استراتژي تحت عنوان استراتژي کد گذاريCodification نيز شناخته شده است . مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 19: استراتژي كدگذاري اين استراتژي قادر است از طريق استفاده مجدد از دانش كدگذاري شده ابزارهایی غالبا مبتنی بر سيستمهاي اطلاعاتي ارائه دهد كه ضمن داشتن اعتبار از كيفيت و سرعت بالايي برخوردار مي باشد.  مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 20: استراتژي انسان‌محور(Human Oriented)مديريت دانش تأكيد استراتژي انسان محور، بر پايه تقسيم ‌‌دانش‌هاي ضمني است. در اين روش، اطلاعات از راه شبكه‌هاي فردي غيررسمي بر پايه دانشهاي فردي توزيع مي‌شود و تمرکزآن بر مديريت دانش با رويكرد منابع انساني و توجه خاص به تجربيات افراد است . اين استراتژي نيز با نامهاي استراتژي شخصي سازيPersonalization يا استراتژي هاي مبتني بر اجتماعي نمودن نيز شناخته شده است . مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 21: استراتژي شخصي سازي اين استراتژي قادر است با ردو بدل كردن تجربيات افراد بين يكديگر پيشنهادات و راه حلهاي خلاقانه اي كه مورد تجزيه و تحليل خبرگان قرار گرفته اند و منجر به ایجاد دانش جدید می شوند، ارائه دهد. مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 22: استراتژی متوازن در برابر تمرکزاستراتژی تمرکز:توجه ویژه به یک نوع استراتژی پایه ای استراتژی متوازن :توجه همزمان و یکسان به هر دو استراتژی شخصی سازی و کد گذاری و ابزارها و روشهای آنهامدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 23: استراتژي پوياي مديريت دانش (Dynamic) استراتژی پویای مدیریت دانش از دانش سازمانی و ماهیت پویای آن تاثیر می گیرد.سازمان‌هايي كه از روش پويا استفاده مي‌كنند، به هر دو نوع دانش ضمني و آشکار و فرآیندهای خلق و انتشار آن، توجه ویژه دارند.استراتژي پويا همزمان هر دو نوع استراتژي انسان گرا و سيستم گرا را در بر مي گيرد و هدف نهايي از چنين استراتژي نگاه داشتن سازمان در نوعي تعادل از هر دو نوع دانش آشکار و ضمني است . مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 24: سوال: کدام مدل مفهومی مدیریت دانش به پویایی دانش سازمانی توجه کرده است ؟ مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 25: یاد آوری مدل نانوکا و تاکوچياجتماعي نمودندانش آشكارفرددانش پنهانفرددانش آشكارجمعدانش پنهانجمعترکيب کردن دروني نمودنخارجي نمودنمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 26: یاد آوری مدل نانوکا و تاکوچيآشكار به آشكار (تركيب)مثل استخراج يك گزارش پیچیده از اطلاعات پایگاهههای دادهترکيب (Combination) : حركت از دانش آشكارفردي به دانش آشكار جمعي (توسعه و ترکیب دانشهای فردی موجود، ایجاد دانش از داده ها و اطلاعات سازمانی )آشكار به نهان (دروني‌سازي)مثل آموختن ازخواندن/ شنيدن يك گزارشدروني نمودن :(Internalization) تلاش براي دروني نمودن دانش های كسب شده در سازمان (استفاده از دانش موجود در مستندات برای حل یک مسئله کاری)نهان به آشكار (بيروني‌سازي)مثل گفتگو درون گروه، پاسخ سئوالاتخارجي نمودن (Externalization) : تبديل دانش غيرمشهود به دانش مشهود. يك فرد مي‌تواند دانش خود را در قالب مطالب منظم شده (سمينار – كارگاه آموزشي) به ديگران ارائه نمايد.نهان به نهان (اجتماعي كردن)مثل نشست‌ها و مباحثات يك گروهاجتماعي نمودن : (Sozialization)انتقال دانش غير مشهود يك فرد به فردي ديگر رفع یک مشكل به صورت گروهی- روابط استاد شاگردی)نهان به آشكار (بيروني‌سازي)مثل گفتگو درون گروه، پاسخ سئوالاتخارجي نمودن (Externalization) : تبديل دانش غيرمشهود به دانش مشهود. يك فرد مي‌تواند دانش خود را در قالب مطالب منظم شده (سمينار – كارگاه آموزشي) به ديگران ارائه نمايد.مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 27: نحوه حمايت انواع استراتژي‌ها از انواع دانشمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 28: نگاه ساده به برنامه‌ريزي استراتژي مديريت دانش برنامه‌ريزي استراتژي مديريت دانش، بايد بخشي از استراتژي كلي شركت بوده، با فلسفه مديريت هدف‌ها و قابليت‌هاي سازمان، تناسب و همخواني داشته باشد و همچنين با مد نظر قرار دادن تهديدها، فرصت‌ها، ضعف‌ها و قوت‌هاي (SWOT) مربوط به دانش طراحي شود.مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 29: SWOT بر مبناي دانش براي يك سازمان نمونهمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 30: نگاه دقیق به عوامل تاثير گذار بربرنامه ریزی استراتژي مدیریت دانش استراتژي‌هاي عمومي کسب و کارفرهنگ سازمانيساختار سازماني سطح انواع دانش سازماني و فرآيندهاي خلق و انتشار مديريت دانشاستراتژي ITاستراتژي منابع انسانيمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 31: همسویی Alignmentارتباط بين استراتژيهاي كلي سازمان ، استراتژيهاي منابع انساني واستراتژيهاي مديريت دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 32: مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیوراستراتژي عمومي سازماناستراتژي منابع انساني استراتژي مديريت دانشاستراتژي رهبري هزينه هامديريت منابع انساني بوروكراتيكاستراتژي كد گذاري تلاش در راستاي كاهش هزينه هاو ارتقاي كارايي مديريت منابع انساني بوروكراتيكاستفاده مجدد از دانش براي كاهش هزينه هايي كه هر آيتم از اطلاعات براي سازمان ايجاد مي كند .سخت گيري در كنترل هزينه هانظارت دقيق و نزديك براي كم كردن خطاهاتاكيد زياد روي استفاده مجدد از دانش و تاكيد كمرنگ بر تعاملات ميان فردي بين كاركنانتاكيد بر روش هاي بهينه عملكردشرح شغل شفاف و دقيقدانش آشكارفرآيندهاي عملكرد استاندارد و ساده شده ارزيابي عملكرد نتيجه گرا به عنوان يك مكانيسم كنترليروش انتقال دانش استاندارد و سيستماتيكطراحي محصول با تاكيد بر تسهيل فرآيند توليدآموزشهاي محدودايجاد مستندات مفيد و قابل استفاده موجود در پايگاه داده هايي با مقياس بزرگتوصيف شفاف از مسئوليتهاكارمندان در تصميم گيريهاي مديريتي مشاركت ندارند .دانش از طريق تعاملات بين كارمندان از طریق زير ساختهاي فناوري اطلاعات انتقا پيدا مي كند .

اسلاید 33: مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیوراستراتژي تمايزاستراتژي مديريت منابع انساني ارگانيگاستراتژي شخصي سازيتلاش در راستاي افزايش خلاقيت و مسئوليت پذيريدسته بندي عريض از مشاغل، همراه با گروههاي بين بخشي ارائه محصول يا خدمات خاص به منظور ارضاي نيازهاي خاص مشتريتاكيد روي توانايي هاي بازاريابي به اندازه توسعه و طراحي محصولحل مسئله از طريق كار تيمي تاكيد روي تعاملات اعضاي سازمانتاكيد روي كيفيت خدمت و محصولواگذاري اختيار به كارمندانتشويق كارمندان با پاداش و تنبيه به خلق ، تسهيم و انباشت دانش از طريق سيستمهاي مديريت دانش مسئوليت در قبال تقاضاي مشتريتوجه به توسعه و آموزش منابع انسانيدانش ضمنياستفاده از كاركنان خلاق با قابليتهاي فني بالااستخدام كاركنان خلاق با توانايي هاي فني بالا ارزيابي عملكرد فرآيند –گراكه به عنوان پايه اي براي توسعه كاركنان محسوب مي شود .اتتقال دانش فقط به طريق استاندارد شده و سيستماتيك انجام نمي شود .

اسلاید 34: روشها و متدولوژی های برنامه ریزی استراتژیک مدیریت دانشمدل مسينگهاممدل منطقه موثر مديريت دانشمتدولوژي P2KSPمتدولوژيCELEVERمتدولوژي شش مرحله ای ....مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 35: عوامل تاثير گذار بر استراتژي سازي مديريت دانش در متدولوژی های مختلفمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 36: عوامل تاثير گذار بر استراتژي سازي مديريت دانش در متدولوژی های مختلفمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 37: چرا متدولوژی برای تدوین استراتژی لازم است؟ کدام متدولوژی را انتخاب کنیم ؟مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 38: معرفی متدولوژی شش مرحله ای تدوین استراتژی مدیریت دانشمطالعه موردی:تدوین استراتژی KMدر یک سازمان ایرانیمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 39: متدولوژي شش مرحله ای ایجاد استراتژي پوياي مديريت دانشمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 40: مرحله اول متدولوژي شناسايي استراتژي عمومي سازماناستراتژي هاي تمايزاستراتژي هاي رهبري در هزينه هااستراتژي هاي انسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانساستراتژي هاي ترکيبياستراتژي هاي پويااستراتژي هاي تمرکزتناظر ميان استراتژيهاي عمومي کسب و کار و استراتژي هاي کلان مديريت دانش SYSsb= Xbss* WbsHUMsb= Xbsh* Wbsمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 41: ارتباط بين فاکتورهای شناسایی استراتژی کسب و کار وفاکتورهاي شناسايي نوع استراتژي KMمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 42: ارتباط بين سوالات فاکتورهای شناسایی استراتژی کسب و کار وفاکتورهاي شناسايي نوع استراتژي KMمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 43: اقدامات انجام شده جهت آناليز استراتژي عمومي سازمان مورد مطالعهانجام مصاحبه با خبرگان واحد استراتژيمطالعه و بررسي سند برنامه ريزي راهبردي سازمان مورد مطالعهتوزيع پرسش نامه شناخت استراتژي عمومي کسب وکار از منظر مديريت دانشجمع آوري اطلاعات و آناليز نتايج حاصل شده از پرسش نامهمحاسبه ضريب همسويي SYSsb,HUMsbجمع بندي کليه اطلاعات اجرای مرحله اول متدولوژي در سازمان مورد مطالعه شناسايي استراتژي عموميمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 44: نتیجه نهایی آنالیز استراتژی عمومی کسب وکار سازماناجرای مرحله اول متدولوژي در سازمان مورد مطالعه شناسايي استراتژي عموميمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 45: مرحله اول متدولوژي آناليز ساختار سازماني ساختار هاي ترکيبيساختارمکانيکي(سلسله مراتبي)و بروکراتيکساختار ارگانيکي(ساختار تخت)استراتژي هاي انسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانساستراتژي هاي پوياSYSst= Xsts* Wst5 – Xsts= XsthHUMst= Xsth * Wst تناظر ميان انواع ساختار و استراتژيهاي مديريت دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 46: عناصر مد نظر درآناليز ساختار سازماني مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 47: SYSst=(Xst*Wst)/5= 3.5SYSst=(Xst*Wst)/5= 3.5SYSst=(Xst*Wst)/5= 3.5SYSst=(Xst*Wst)/5= 3.5SYSst=(Xst*Wst)/5= 3.5SYSst=(Xst*Wst)/5= 3.5SYSst=(Xst*Wst)/5= 3.5HUMst= (Xsth * Wst)/5=1.5HUMst= (Xsth * Wst)/5=1.5HUMst= (Xsth * Wst)/5=1.5HUMst= (Xsth * Wst)/5=1.5HUMst= (Xsth * Wst)/5=1.5نتيجه آناليز ساختاراجرای مرحله اول متدولوژي در سازمان مورد مطالعه شناسايي ساختارمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 48: مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور01234512345فرهنگاجتماعي سازي و درونی سازیفرهنگترکيب و آشکار سازیاستراتژي پويای KM01234512345استراتژي هايانسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرافرهنگ دانشيمرحله اول متدولوژي شناسايي فرهنگ دانشی سازمانتناظر ميان فرهنگ های دانشی و استراتژي هاي کلان مديريت دانش

اسلاید 49: مرحله اول متدولوژي آناليز عوامل فرهنگي رابطه بین فاکتورهای فرهنگی و استراتژی های KM مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 50: مرحله اول متدولوژي آناليز عوامل فرهنگي تاثير گذار رابطه بین فاکتورهای فرهنگی و استراتژی های KM مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 51: مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیورنتیجه شناسايي فرهنگ دانشی در سازمان مورد مطالعهاجرای مرحله اول متدولوژي در سازمان مورد مطالعه شناسايي فرهنگ دانشی012345123453.12.4امتیاز فرهنگ دانشي سازمانفرهنگاجتماعي سازي و درونی سازیفرهنگترکيب و آشکار سازیSYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4SYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4SYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4SYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4SYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4SYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4SYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4HUMcu= (Xcu * Wcu)/5=3.1HUMcu= (Xcu * Wcu)/5=3.1HUMcu= (Xcu * Wcu)/5=3.1HUMcu= (Xcu * Wcu)/5=3.1HUMcu= (Xcu * Wcu)/5=3.1

اسلاید 52: مرحله چهارم تصميم گيري و انتخاب استراتژي كلان مديريت دانش SYSsb ,HUMsbSYSst, HUMstSYScu ,HUMcuکه درجه نزديکي هر سه عامل را با دو نوع استراتژي (انسان گرا و سيستم گرا) نشان مي دهند .در اين مرحله با گرفتن ميانگين از هر دسته به عدد نهايي نزديکي ميزان نزديکي استراتژي مناسب سازمان با هر يک از انواع استراتژيها مي رسيم :SYS=(SYSsb+ SYSst+ SYScu)/3HUM=( HUMsb+ HUMst+ HUMcu)/3مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 53: مرحله چهارم تصميم گيري و انتخاب استراتژي كلان مديريت دانشاستراتژي هاي انسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانسمحدوده استراتژي مناسب براي اين سازمان(استراتژي پويا)SYSHUMانتخاب استراتژي نهايي مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 54: تجمیع نتایج مرحله اولSYSsb ,HUMsbSYSst, HUMstSYScu ,HUMcuSYS=(SYSsb+ SYSst+ SYScu)/3=(2.4+3.5+2.8)/3=2.7HUM=( HUMsb+ HUMst+ HUMcu)/3=(2.4+1.5+3.1)=2.3نتیجه اجرای مرحله اول متدولوژي در سازمان مورد مطالعه مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 55: استراتژي هاي تمايزاستراتژي هاي رهبري در هزينه هااستراتژي عمومي کسب و کار 012345123452.82.4ساختار سازماني 012345123453.51.5ساختار ارگانيکيساختار مکانيکي012345123453.12.4فرهنگاجتماعي سازيفرهنگترکيبمحدوده استراتژي مديريت دانش 012345123452.3فرهنگ دانشي استراتژي هايانسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرا2.7SYS=(SYSsb+ SYSst+ SYScu)/3=2.7HUM=( HUMsb+ HUMst+ HUMcu)/3=2.3نتیجه اجرای مرحله اول متدولوژي در سازمان مورد مطالعه مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 56: انتخاب محدوده استراتژي كلان مديريت دانش بر اساس اطلاعات فعلي استراتژي هاي انسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانسمحدوده استراتژي مناسب براي سازمان(استراتژي پويا)SYSHUM02.72.3نتیجه اجرای مرحله اول متدولوژي در سازمان مورد مطالعه مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 57: مرحله دوم متدولوژی:انتخاب ناحيه دانش بر ناحیه دانش بر به چه بخشی از سازمان اطلاق می شود؟بيشترين انباشت دانش آشکار و پنهان نرخ بالای خلق و انتشار و استفاده از دانشدارای دانش از نوع استراتژیک : درباره محصول يا خدمت سازمان دارای فرآيندهاي هسته اي در زنجيره ارزش سازمانتغيير و بهبود در دانش فرآيندهای این ناحیه منجر به افزايش ارزش افزوده سازماني شود که همان معني دانش استراتژيک سازماني است مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 58: ناحيه هاي دانش بر انتخاب شده عبارتند از :طراحي و توسعه محصولبازاريابي صادرات معاونت مالي و اقتصاديیکی از بخش های تولیدیاجرای مرحله دوم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه انتخاب ناحیه دانش برمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 59: مرحله سوم متدولوژی : آناليز سطوح دانش و فرآيندهاي خلق و انتشار دانش به وجود آوردن تعادل بين دانش ضمني و آشکار سازماني يکي از اهداف متدولوژی تدوین استراتژی پویای KM است.هدف دیگر مرحله ارزيابي وضعيت فعلي فرآيندهاي خلق دانش در سازمان است .در اين متدولوژي براي شناسايي فرآيندهاي خلق و انتشار دانش از مدل نوناکا و تاکوچي استفاده مي شود .لذا هر يک از چهار فرآيند ترکيب ، اجتماعي سازي ، دروني سازي و آشکار سازي از طريق پرسش نامه استانداردي که توسط چوي و لي در سال 2005 براي اندازه گيري اين فرآيندها طراحي شده است ، ارزیابی مي شود .مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 60: مرحله سوم متدولوژی آناليزفرآيندهاي خلق و انتشار دانشSOC=اجتماعي سازيEXT=بيروني سازيCMB=ترکيبINT=دروني سازي مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 61: نتایج بررسی واحد طراحی محصولمولفه مورد اندازه گیریامتیازضمنی فردی3.4اجتماعی سازی2.9ترکیب2.6آشکار فردی3.3آشکار سازی2.6آشکار سازمانی2.3درونی سازی3ضمنی سازمانی3.5اجرای مرحله سوم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آناليز سطوح دانش و فرآيندهاي خلق و انتشار دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 62: نتایج بررسی واحد طراحی محصولاجرای مرحله سوم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آناليز سطوح دانش و فرآيندهاي خلق و انتشار دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 63: ارزیابی سطح بلوغ فرآیندهای خلق و انتشار دانش در واحد طراحی محصولاجرای مرحله سوم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آناليز سطوح دانش و فرآيندهاي خلق و انتشار دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 64: نتیجه نهایی حاصل شده از اجرای مرحله سوم در کل ناحیه دانش بر متغیر مالیطراحیبازاریابیصادراتتولیدکل مناطق دانش بر دانش ضمنی فردی3.33.43.23.23.23.3 اجتماعی سازی3.02.92.82.63.12.9 ترکیب2.82.62.62.62.72.7 دانش آشکار فردی3.23.32.83.13.03.1 اشکار سازی2.72.62.52.42.62.6 دانش آشکار سازمانی2.62.32.32.22.62.4 درونی سازی3.13.02.92.72.62.9 دانش ضمنی سازمانی3.53.53.43.23.23.4اجرای مرحله سوم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آناليز سطوح دانش و فرآيندهاي خلق و انتشار دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 65: نتیجه نهایی حاصل شده از اجرای مرحله سوم در کل ناحیه دانش براجرای مرحله سوم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آناليز سطوح دانش و فرآيندهاي خلق و انتشار دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیورتولید

اسلاید 66: اجرای مرحله سوم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آناليز سطوح دانش و فرآيندهاي خلق و انتشار دانش نتیجه نهایی حاصل شده از اجرای مرحله سوم در کل ناحیه دانش برمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیورتولید

اسلاید 67: مرحله چهارم متدولوژی تصميم گيري و انتخاب استراتژي كلان مديريت دانش اولويت دهي به فرآيندهاضرايب همسويي فرآيندهاي چهارگانه از مرحله يک عبارتند از :SYS : براي ترکيب HUM : براي اجتماعي سازيCui :براي دروني سازيCUe : براي آشکار سازيو نتايج ارزيابي فرآيندها از مرحله دو عبارتند از:SOC : اجتماعي سازيEXT: بيروني سازيCMB: ترکيبINT : دروني سازي مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 68: مرحله چهارم متدولوژی اولويت دهي به فرآيندهاارزيابي وضع موجودضرايب همسويي1234فرآيند داراي اولويتمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 69: مرحله چهارم-تصميم گيري و انتخاب استراتژي کلان مديريت دانش اعداد نهایی به دست آمده از ترکیب نتایج دو فاز Combination (2.7,2.8) Socialization (2.9,2.3)Internalization(2.9,3.1)Externalization (2.6,2.4)اجرای مرحله چهارم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولویت دهی به فرآیندهامدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 70: نتايج اجراي مرحله چهارم استخراج استراتژی KMسازمان مورد مطالعهاجرای مرحله چهارم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولویت دهی به فرآیندهامدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 71: نتايج اجراي مرحله چهارم استخراج استراتژی KMدر سازمان مورد مطالعهضرایب همسویی1234فرآیندهای دارای اولویت 12345012345ECSIامتیاز وضعیت فعلی فرآیندها اجرای مرحله چهارم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولویت دهی به فرآیندها مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 72: مسائل اصلي استراتژيکپايين بودن سطح بيروني سازي دانش و متعاقب آن پايين بودن سطح خلق دانش آشکار سازمانيپايين بودن سطح ترکيب دانش و متعاقب آن پايين بودن سطح خلق دانش آشکار سازمانيوجود ذخيره دانش ضمني مناسب چه در سطح فرد و چه در سطح سازمان در سازمان مورد مطالعه و در عين حال سطح پايين آشکار سازي آنهاوجود بسترهاي مناسب فناوري اطلاعات و عدم استفاده از قابليتهاي موجود جهت فرآيندهاي ترکيبفرآیندهای دارای اولویت : آشکار سازی و ترکیباجرای مرحله چهارم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولویت دهی به فرآیندهامدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 73: مرحله پنجم متدولوژی :آناليز استراتژيهاي HRM و IT استراتژي هاي مديريت منابع انساني ارگانيکاستراتژي هاي مديريت منابع انساني بروکراتيکاستراتژي هاي انسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانساستراتژي هاي ترکيبياستراتژي هاي پوياارتباط ميان بلوغ IT و استراتژيهاي مديريت دانش تناظر ميان انواع استراتژيهاي مديريت منابع انساني و استراتژيهاي مديريت دانش استراتژي هاي انسان - گرابلوغاستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانسکنترلشيوعشروعمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 74: استراتژيهاي حمايت کننده مديريت منابع انساني از انواع فرآيندهاي خلق و انتشار دانش فرآينداستراتژي KMاستراتژيهاي حمايت کننده HRMاجتماعي سازي انسان - گرااستخدام کارکنان مسلط به کار با سيستمهاي کامپيوتري و داراي سواد اطلاعاتيبرنامه هاي آموزشي مرتبط با فناوري اطلاعاتايجاد سيستمهاي انگيزش جهت استفاده از پورتالها و اينترانت داخلي سازمان و برقراري تعاملات الکترونيکيارزيابي عملکرد فرآيندگرا براي تشويق تعاملات و ديالوگهاي از راه دورسيستم - گرااستخدام کارکنان مسلط به کار با سيستمهاي کامپيوتري و داراي سواد اطلاعاتيبرنامه هاي آموزشي مرتبط با فناوري اطلاعاتايجاد سيستمهاي انگيزش جهت استفاده از پورتالها و اينترانت داخلي سازمان و برقراري تعاملات الکترونيکيارزيابي عملکرد فرآيندگرا براي تشويق تعاملات و ديالوگهاي از راه دوربيروني سازيانسان – گرااجراي طرحهاي اکتساب دانشاجراي طرحهاي مستند سازي تجربيات پروژه ها مانند PMBOKاجراي طرحهاي انگيزشي براي تشويق افراد به ارائه دانش خودانتشار مجلات و گاهنامه هاي داخلي به قلم پرسنلگردآوري مجموعه دانش هاي شخصي توسط خود افراد و استفاده از ابزارهاي مديريت دانش فرديتهيه شرح شغلها ، وظايف،دانش فني و ...با مشارکت خبرگانترکيبسيستم گرااستخدام افرادي در نقش مهندس دانش جهت شرکت در طرحهاي KAحمايت از تهيه سيستم هاي کامپيوتري جهت KAحمايت از يکپارچه سازي سيستمهاي پيشنهادات ، تسهيم دانش وسيستمهاي پاداش سازماني مثل آکوردارزيابي عملکرد با رويکرد ميزان ارائه دانش جديد در پايگاه هاي دانش سازماني مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 75: استراتژيهاي حمايت کننده مديريت منابع انساني از انواع فرآيندهاي خلق و انتشار دانش مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 76: استراتژيهاي حمايت کننده فناوري اطلاعات از انواع فرآيندهاي خلق و انتشار دانش فرآينداستراتژي KMاستراتژي هاي حمايت کننده ITاجتماعي سازي انسان - گراافزايش تعاملات دانشکاران از طريق برگزاري نشستهاي الکترونيکيافزايش تعاملات دانشکاران از طريق همکاريهاي همزمان[1]افزايش تعاملات دانشکاران از طريق استفاده از گروه افزارها[2]Iافزايش تعاملات دانشکاران وخبرگان از طريق استفاده از سيستمهاي مکان يابي متخصصان [3]افزايش تعاملات دانشکاران از طريق ملاقاتهاي همزمان (شامل کنفرانس هاي ويدئويي و نوشتاري )سيستم - گرااستفاده از سيستمهاي الکترونيکي مديريت ارتباط با مشتريانE-CRM جهت وارد کردن علايق مشتري در طراحي محصول نهاييارتقاء روابط با ذينفعان از طريق توسعه سيستمهاي الکترونيکي ارتباط با تامين کنندگان وذينفعان مانند E-SCMافزايش سطح اطلاع رساني و ارتباطات اجتماعي از طريق طراحي و پياده سازي پورتال سازمانيارتقاء روابط با ذينفعان از طريق رد و بدل کردن اطلاعات و دانش در سيستمهاي اشتراک دانش[4]افزايش تعاملات دانشکاران از طريق طراحي و پياده سازي سيستمهاي گپ داخلي افزايش تعاملات دانشکاران از طريق توسعه اينترانت داخلي سازمانخريداري و توسعه ابزارهاي ارتباط از از راه دورترکيبانسان –گراارتقاء استفاده از تکنولوژي اطلاعات براي رسيدن به حداکثر استفاده از کارآيي اطلاعات مانند استفاده ازسيستمهاي پشتيبان تصميم گيري[5] ، سيستمهاي خبره [6]، هوش مصنوعي[7] در انجام فعاليت هاي روزانه و فرآيندهاي تصميم گيري سازمان مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 77: مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 78: مرحله پنجم :آناليز استراتژيهاي HRM و IT استراتژي هاي مديريت منابع انساني ارگانيکاستراتژي هاي مديريت منابع انساني بروکراتيکاستراتژي هاي انسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانساستراتژي هاي ترکيبياستراتژي هاي پويااستراتژي هاي انسان - گرابلوغاستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانسکنترلشيوعشروعارتباط ميان بلوغ IT و استراتژيهاي مديريت دانش تناظر ميان انواع استراتژيهاي مديريت منابع انساني و استراتژيهاي مديريت دانش اجرای مرحله پنجم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آنالیز استراتژیهای HRMو ITمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 79: نتایج نهایی پرسش نامه استراتژی منابع انسانیاجرای مرحله پنجم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آنالیز استراتژیهای HRMو ITمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 80: مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیوراستراتژي هاي انسان - گرااستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانساستراتژي هاي پويااستراتژي هاي انسان - گرابلوغاستراتژي هايسيستم - گرااستراتژي هاي بالانسکنترلشيوعشروعتناظر ميان وضعیت بلوغ فناوری اطلاعات و استراتژي هاي مديريت دانش مرحله پنجم متدولوژي آنالیز استراتژیهای HRMو IT

اسلاید 81: نتايج ارزیابی بلوغ IT درسازمان مورد مطالعهبلوغاستراتژي هايسيستم - گراکنترلشيوعشروع011.522.533.544.553.62اجرای مرحله پنجم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه آنالیز استراتژیهای HRMو ITمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 82: مرحله ششم متدولوژی :تدوين استراتژي نهايي مديريت دانش در اين مرحله به ترتيب به تدوين چشم انداز ، ماموريت و ارزشهای دانشي سازمان پرداخته مي شود .سپس با توجه به نتيجه حاصل شده از مرحله چهارم استراتژي KMسازمان شرح داده شده و در مرحله بعد با توجه به فرآيند انتخاب شده به عنوان اولويت برتر ، مجموعه استراتژيهاي مرتبط با آن فرآيند از جدولهاي مربوط به استراتژي فناوري اطلاعات و استراتژي مديريت منابع انساني استخراج شده و روشها ، ابزارها و پروژه هاي مربوط به آن استراتژيها تشريح مي شود . مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 83: مرحله ششم : تدوين استراتژي نهايي مديريت دانش معرفی لایه های مختلف سند استراتژی مدیریت دانشاهداف بنیادینراهبردهای بنیادینراهبردهای عملیاتی راهکارهاپروژه هااجرای مرحله ششم متدولوژي در سازمان مورد مطالعه تدوين استراتژي نهايي مديريت دانش چشم انداز ، ماموریت ، اارزشهامدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 84: مهمترین چالشهای سازمانهای ایرانی در تدوین استراتژی مدیریت دانش چیست ؟مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 85: مهمترین چالشهای سازمانها در تدوین استراتژی مدیریت دانشعدم اطلاع و آموزش کافی درباره مدیریت دانشعدم استقبال مدیرانابزار زدگیعدم وجود اطلاعات و اسناد بالادستی لازمطولانی شدن فرآیند برنامه ریزیاجرایی نشدن استراتژی عدم وجود مشاوران متخصصمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 86: از این جلسه چه چیزی با خود به سازمانمان خواهیم برد؟مدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

اسلاید 87: پایان پاسخ به سوالاتبرای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به:مدیریت استراتژیک دانش ، از نظریه تا اجراتالیف :آمنه خدیور و شعبان الهیمدیریت استراتژیک دانش - ارائه دهنده : آمنه خدیور

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید