کسب و کار مدیریت و رهبری

تربیت دبیر پیشنهادها

amoozeshe_dabirane_nezame_pishnehadha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تربیت دبیر پیشنهادها”

تربیت دبیر پیشنهادها

اسلاید 1: كارگاه آموزشي تربيت دبير پيشنهادها دبيرخانه جشنواره جايزه ملي نظام پيشنهادها مدرس: سعيد فتح الهي راد 8 الي 10 اسفند 91 مركز همايشهاي علمي جهاد دانشگاهي واحد تهران www.cfss.ir دهمین همایش و چهارمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها 15 و 16 بهمن ماه 1391

اسلاید 2: مروری بر مفاهیم کلیدی نظام پیشنهادها

اسلاید 3: ويژگيهاي رویکرد نظام پیشنهادها در شرکتکايزني بودن پيشنهاد ها(کوچک، مستمر و مرتبط با کار خود)بهره گيري از سيستم اطلاعاتي تحت Webتفويض اختيار در بررسي پيشنهادهاتقدم اجراي پيشنهادهاي كايزني بر ثبت پيشنهادپيوند نظام پيشنهادها با ساير نظامهاي سازمانسيستم هدفگذاري کمي شاخص هاي مشارکت توسط مديريتبهره گیری از موتور رقابت برای فعال کردن مدیران و کارکنان استقرار دبیرخانه پویا و پرتحرک برای اداره نظام پیشنهادهابلوغ و كفايت فرآيندهاي نظام پيشنهادهاتفکیک فرآیندها برای پیشنهادهای عادی و ویژه

اسلاید 4: ماموريت اصلي نظام پيشنهادهاماموريت اصلي نظام پيشنهادها ايجاد فرهنگی در سازمان است كه كليه كاركنان را ترغيب نمايد تا در زمينه كاري خويش گامهاي كوچك مستمر رو به جلو بردارند.

اسلاید 5: مسير حركتي نظام پيشنهادهابهبودهاي كوچكدر حيطه كار خود

اسلاید 6: فرآيندهايتان را با رويكرد كايزني ، مهندسي مجدد نماييد.

اسلاید 7: www.themegallery.com مراحل مهندسي مجدد نظام پيشنهادهابازنگري در رويكردبازنگري در فرايندهابازنگري در ساختار اجراييبستر سازي آموزشيبازنگري در سيستم اطلاعاتي14235

اسلاید 8: 8پیشنهاد چیست؟ پیشنهاد ذکر مشکل به همراه ذکر راهکار مشخص و معین است. پیشنهاد بهبودهای کوچک ( و تعداد کمی بزرگ) در حیطه کاری کارکنان است.پیشنهاد می تواند گزارش بهبود انجام یافته باشد.پیشنهاد بایستی فراتر از وظایف مورد انتظار پیشنهاددهنده باشد.نظام پیشنهاد کانال طرح برخی از موضوعات سازمانی نیست.

اسلاید 9: 9پیشنهاد چیست؟ پیشنهاد: ذکر مشکل به همراه ذکر راهکار مشخص و معینایده(طرح خام اولیه)پیشنهادچرا؟(ضرورت و مزایا)چی ؟(تبیین کامل)چطور؟(گامهای اجرا)کجا ؟(مکان اجرا)کی ؟(زمان اجرا)کی؟(مسئول اجرا)

اسلاید 10: چه مواردی به عنوان پیشنهاد قابل ارائه نیست؟ 1 -انتقاد صرف از روش و استاندارد انجام كاري بدون ارائه راه حل 2- طرح شكايت از كاركنان يا واحدها ۳- تذكر و يادآوري صرف براي انجام كارهاي داراي روال معمول در شركت یا واحد 4- ارائه درخواستهاي شخصي ( ملزومات و نيازهاي رفاهي، سخت افزاري ، نرم افزاري و ...)

اسلاید 11: ملاک تفکیک وظیفه از پیشنهاد بهبود است.وظیفه انجام فعالیتهای تعیین شده و مورد انتظار دقیقا طبق استانداردهای جاری( چی؟ چطور؟ چرا؟کی؟ کی؟ کجا؟ ) است(بدون بهبود)لذا بهبود هر چند کوچک که به ابتکارعمل پیشنهاددهنده طرح شود قابلیت طرح به عنوان پیشنهاد را داراست.چگونه پیشنهاد را از وظیفه تشخیص دهیم؟

اسلاید 12: www.themegallery.comمزایای بررسی غیر متمرکز چند برابر شدن ظرفیت و سرعت بررسیچند برابر شدن ظرفیت ترویجبسترسازی مدیریت مشارکتیکاهش موانع و مقاومتهای اجرامزایای رویکرد بررسی غیر متمرکز(ایجاد کمیته های متعدد بررسی پیشنهادها) به روش متمرکز

اسلاید 13: انواع پيشنهادها پیشنهادهای کایزنی (اقدامهای بهبود)-بیش از 95 درصد پیشنهادها- قابل تصمیم گیری در واحدها-پاداش های کم-قابل اجرا در واحدها با امکانات موجود-فرصتهای بهبود نامحدود-زمینه ساز مشارکت سطوح پایینانواع پیشنهادها پیشنهادهای ویژه -کمتر از 5 درصد پیشنهادها- قابل تصمیم گیری در سطوح عالی-پاداش های زیاد-وجود چالشهای اجرا-فرصتهای بهبود محدود-زمینه ساز مشارکت نخبگان

اسلاید 14: پيشنهادهاي كايزني و پيشنهادهاي ويژه

اسلاید 15: اجزای نظام پيشنهادهای مدرننظام پیشنهادهادستورالعمل نظام پیشنهادهاایجاد فرآیندهای نظام پیشنهادهااستقرار دبیرخانه نظام پیشنهادهاسیستم اطلاعاتی نظام پیشنهادهادریافتبررسیپاداش دهیاجراآموزشترویجگزارش دهیارزیابی عملکردنظارتپادش دهی

اسلاید 16: فرآِیند 1:ارائه و دریافت پیشنهادفرآیند 2:بررسی پيشنهادهاو اعلام نتیجهفرآیند3:اجرای پیشنهادهافرآیند 10: برنامه ریزی و بودجه بندیفرآیند ۸: عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادها فرآیند۷: پیوند با سایرنظامهای سازمانی مرتبطفرآیند۹: هدفگذاری کمی، پایش و گزارش دهی میزان تحقق آننقشه فرآیندهای نظام پیشنهادها – سطح اول(۱0 فرآیند سطح ۱)فرآیند ۶: آموزش و ترویج فرآیند ۵: نظارتفرآیند۴:انگيزش

اسلاید 17: فرآِیند 1:ارائه و دریافت پیشنهاد1-1)اعلام موضوعات فراخوان2-1)تعیین محدوده مشارکت۱-۳)دريافت پيشنهاد از ذينفعانفرآیند 2:بررسی پيشنهادهاو اعلام نتیجه1-2)بررسی پيشنهادهاي دريافتي2-2)برنامه ریزی اجرای پیشنهاد3-2)ارزشیابی پیشنهادهای قابل قبولفرآیند3:اجرای پیشنهادها1-3)زمینه سازی اجرا(در صورت لزوم به اخذ تاییدیه و اختصاص منابع براي اجرا)2-3) اجرای پیشنهادفرآیند 10: برنامه ریزی و بودجه بندی1-10)برنامه ریزی سالیانه برای تحقق اهداف 2-10)بودجه ریزی سالیانه نظام پیشنهادهافرآیند ۸: عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادها۸-۱) نظرسنجي از ذينفعان در زمينه نظام پيشنهادها(مديران،کارکنان،دبيران) ۸-۲) بهينه کاوي ۸-۳) عارضه يابي ،تحليل و بازنگري فرآیند۷: پیوند با سایرنظامهای سازمانی مرتبط۷-۱) پيوند مشارکت افراد در سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان ۷-۲)محاسبه و اعمال کارنامه مشارکت واحدها در سیستم ارزیابی عملکرد مدیران۷-۳) محاسبه و اعمال کارنامه مشارکت سالیانه افراد در سیستم ارتقا ۷-۴)محاسبه و اعمال کارنامه مشارکت واحدها در سیستم ممیزی مدیریتفرآیند۹: هدفگذاری کمی، پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن۹-۱)هدفگذاری کمی پاخصهای نظام پیشنهادها ۹-۲)اندازه گیری و انتشار دستیابی به اهداف(سازمان،واحدها و افراد)نقشه فرآیندهای نظام پیشنهادها – سطح دوم(۳0 فرآیند سطح 2)فرآیند ۶: آموزش و ترویج۶-۱) آموزش ۶-۲)گزارش دهی و اطلاع رسانی ۶-۳) ترویج و تبلیغات فرآیند ۵: نظارت۵-۱) نظارت بر کيفيت بررسي و ارزشيابي پيشنهادها در کميته ها ۵-۲)نظارت بر بررسي بموقع پيشنهادها ۵-۳) نظارت بر اجراي بموقع ۵-۴)نظارت بر پيشنهادهاي دريافتي ۵-۵) نظارت بر اجراي پيشنهادها(صحه گذاري اجرا) ۵-۶) نظارت بر تداوم اجراي پيشنهادها فرآیند۴:انگيزش1-4) محاسبه و پرداخت پاداشهاي پيشنهاددهندگان،بررسي کنندگان و مجريان2-4) انتخاب،معرفی و پاداش دهی به برترینهای نظام پیشنهادها

اسلاید 18: اهداف استقرار نظام پيشنهادها 1) ارتقا منابع انسانی و فرهنگ سازمانی - ارتقای روحیه مشارکت فردی و گروهی کارکنان در بهبود سازمانی - همسو نمودن منافع فردی کارکنان با منافع سازمانی - افزایش دانش شغلی کارکنان - ایجاد بستر مناسب برای تبلور خلاقیت و استعدادهای کارکنان2)بهبود عملکرد و نتایج اقتصادي-صرفه جویی اقتصادی از طریق حذف اتلافها -بهبود فرآیندهای کاری در سازمان با اجرای پيشنهادهاي مفید کارکناناهداف استقرار نظام پيشنهادها۳)ايجاد بانک اطلاعاتي قابل دستيابي همگاني به گامها و فرصتهاي بهبود

اسلاید 19: www.themegallery.comهدف گذاری نظام پیشنهادها سرانه ارائهسرانه مصوبدرصد مشارکتسرانه اجراشاخصهای مورد هدف گذاری نظام پیشنهادها

اسلاید 20: ارتباط نظام پيشنهادها با سايرنظامهانظام بازبيني سبك رهبري نظام ارزيابي عملکرد افرادنظام ارزيابي عملکرد مديراننظام آکوردنظام ارتقا کارکنانارتباط نظام پيشنهادها با ساير نظامها

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23: عوامل کلیدی موفقیت نظام پیشنهادها

اسلاید 24: ارکان نظام پیشنهادها و آسيب شناسي مبتني بر آن۴-کارکنان و فرهنگ سازماني۲-مديريت نظام پيشنهادها۱-رويکرد و حمايت مديريتي۳-وضعيت طراحي نظام پيشنهادها و آيين نامه

اسلاید 25: عوامل کلیدی موفقیت نظام پبشنهادهاارائهبررسیاجراپاداش دهیآسان مکانیزهبی واسطهتوسط کمیته های تخصصی مربوطهظرف مهلت مقررتحت نظارت دبیرخانههمراه با ارزشیابی دقیق و عادلانهطبق مهلت مقرررویکرد عاملانهسرعتتنوععدالتگسترهدبیرخانهآموزشترویجهدفگذاریارزیابی افراد مشارکت و واحدها و پیوند با نظامهای ارزیابی عملکرد و پاداشهای بهره وریاطلاع رسانی نتیجه تکمیل کاری و چکش کاری پیشنهاد-روشن بودن معیار تفکیک وظیفه از پیشنهادرویکرد مثبت و پذیرا-پذیرش ریسک بهبود

اسلاید 26: چالشها و موانع اجرای موفق نظام پیشنهادها در سازمانها 1) چالشهای سمت عرضه پیشنهاد2-چالشهای سمت تقاضای پیشنهادچالشهاینظام پيشنهادها3-چالشهای طراحی صحیحفرآیندها و راهبری نظام پیشنهادها

اسلاید 27: وظایف دبیرخانه پویای نظام پیشنهادها

اسلاید 28: www.themegallery.comمحورهاي فعاليت دبيرخانه پوياي نظام پيشنهادهاگزارش دهي و اطلاع رسانيآموزش و فرهنگسازيفعاليتهاي انگيزشيفعاليتهاي نظارتيبرنامه ريزيعارضه يابي و بهبود

اسلاید 29: www.themegallery.comابعاد نظارتي دبيرخانه نظام پيشنهادهاصحت امتيازدهيبررسي بموقع پيشنهادهااجراي بموقع پيشنهادهاتداوم اجراي پيشنهادهاصحه گذاري اجرامحاسبات صرفه جويي پيشنهادهاي ويژهنظارت بر کيفيت پيشنهادهاي دريافتيکيفيت پيشنهادهاي رد شده

اسلاید 30: www.themegallery.comمحورهاي فعاليت دبيرخانه پوياي نظام پيشنهادهاگزارش دهي و اطلاع رسانيآموزش و فرهنگسازيفعاليتهاي نظارتيفعاليتهاي انگيزشيبرنامه ريزيعارضه يابي و بهبود

اسلاید 31: www.themegallery.comمميزي عملکرد دبيران کميته هاي پيشنهاد فعاليتهاي انگيزشياجراي سفرهاي آموزشي/تفريحي دبيران نظام پيشنهادها تهيه لوحهاي تقدير پيشنهادهاي ويژه مميزي ماهيانه عملکرد مشارکت واحدها انتخاب بهترينهاي نظام پيشنهادها ۲-فعاليتهاي انگيزشي دبيرخانه نظام پيشنهادها

اسلاید 32: www.themegallery.comمحورهاي فعاليت دبيرخانه پوياي نظام پيشنهادهاگزارش دهي و اطلاع رسانيفعاليتهاي نظارتيفعاليتهاي انگيزشيآموزش و فرهنگسازيبرنامه ريزيعارضه يابي و بهبود

اسلاید 33: www.themegallery.comآموزش و فرهنگسازيتهيه ،انتشار و آرشيو مطالب آموزشيبرگزاري گردهمايي ماهيانه دبيران۳-فعاليتهاي آموزشي و فرهنگسازي دبيرخانهاستمرار آموزشهاحضور در جشنها و گردهماييهاي سازماني

اسلاید 34: آموزش حكم كاشتن و پيشنهاد حكم برداشتن در مزرعه نظام پيشنهادهاست.ارائه آموزشهاي تخصصي در نظام پيشنهادها موجب افزايش ارائه پيشنهادها توسط كاركنان در زمينه هاي كاري خودشان مي گردد.علاوه بر آموزشهاي تخصصي، ارائه آموزشهاي مخصوص نظام پيشنهادها در حوزه هاي مختلف الزاميست.جايگاه آموزش در نظام پيشنهادها

اسلاید 35: www.themegallery.comبسترسازي اوليه آموزشياستمرار آموزشها پس از اجراي نظام پيشنهادها بر اساس بازخورد اجراانواع آموزشهاي مورد نياز در نظام پيشنهادها

اسلاید 36: www.themegallery.comآموزش ويژه مديران ارشدانواع آموزشهاي مورد ارائه در نظام پيشنهادهاآموزش ويژه كاركنانآموزش ويژه بررسي كنندگان پيشنهادهاآموزش ويژه مديران مياني و سرپرستانآموزش ويژه دبيرخانه اصليآموزش ويژه دبيران (مروجين)

اسلاید 37: www.themegallery.comمحورهاي فعاليت دبيرخانه پوياي نظام پيشنهادهافعاليتهاي نظارتيآموزش و فرهنگسازيفعاليتهاي نظارتيگزارش دهي و اطلاع رسانيبرنامه ريزيعارضه يابي و بهبود

اسلاید 38: www.themegallery.com۴-گزارش دهي و اطلاع رسانيگزارشهاي ماهيانه دستيابي به اهداف مشارکت واحدها گزارشهاي يک صفحه اي ماهيانه نظام پيشنهادها اطلاع رسانيهاي کامپيوتري گزارشات عملکرد افراد براي نظام آکورد و ارتقا اداره تابلو نظام پيشنهادها

اسلاید 39: www.themegallery.comگزارشهاي دوره اي در جلسات مديريتي گزارشهاي يک صفحه اي ماهيانه نظام پيشنهادها برگزاري بازديدها و حضور در همايشها حضور در نشريات گزارشهاي دوره اي در جلسات گردهمايي کارکنان ۴-گزارش دهي و اطلاع رساني

اسلاید 40: www.themegallery.comمحورهاي فعاليت دبيرخانه پوياي نظام پيشنهادهافعاليتهاي نظارتيآموزش و فرهنگسازيفعاليتهاي نظارتيعارضه يابي و بهبودبرنامه ريزيگزارش دهي و اطلاع رساني

اسلاید 41: www.themegallery.com5-وظايف دبيرخانه در زمينه عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادهانظرسنجيهاي دوره اي از مديران،کارکنان و ...جلسات دوره اي کميته راهبري نظام استانداردسازيبهينه کاويبهره گيري از فن فراخوانبهبودهاي نرم افزاريبررسي پيشنهادهاي مربوط به نظام پيشنهادها

اسلاید 42: www.themegallery.comمحورهاي فعاليت دبيرخانه پوياي نظام پيشنهادهافعاليتهاي نظارتيآموزش و فرهنگسازيفعاليتهاي نظارتيبرنامه ريزيبرنامه ريزيگزارش دهي و اطلاع رساني

اسلاید 43: www.themegallery.comبرنامه ریزیپيشنهاد بودجهبرنامه ريزي دستيابي به اهداف۶-وظايف دبيرخانه نظام پيشنهادها در زمينه برنامه ريزيهدف گذاري کمي شاخصهااجراي پروژه هاي بهبود و يا ترويج نظام

اسلاید 44: ويژگيهاي تخصصي/شخصيتي مروجين نظام پيشنهادهاخلاقيت و ذوق هنريتوان تدريس و فن بيانتوان گزارش نويسيتوان علمي و نگرش سيستمي براي راهبري نظامتوان کار با نرم افزارهاي بانک اطلاعاتيروحيه نظارتي و هوشياريروابط عمومي خوب و ميل به پاسخگويي

اسلاید 45: دلايل عدم ارائه پيشنهاد توسط كاركنان

اسلاید 46: بي اطلاعي از نظام پيشنهادهادلايل عدم مشاركت4-نداشتن اعتماد به نفس و ترس از ارائه پيشنهاددلايل معمول عدم ارائه پيشنهاد توسط كاركنانآشنا نبودن با چگونگي ارائه پيشنهاد (فرم، فرآيند، نرم افزار و ...)3-دلخوري از نظام پيشنهادها بدليل برخورد نامناسب با پيشنهاد قبليعدم رغبت به نظام پيشنهادها بدليل شناخت نامناسبآشنا نبودن با مفهوم پيشنهادنداشتن ايده بهبود

اسلاید 47: چگونگي بهره گيري از موضوع فراخوان پيشنهادها

اسلاید 48: نكاتي در مورد روش بهره گيري ازفراخوان پيشنهادها1- موضوع كلي نبوده و مشخص و معين باشد2-موضوع علت و راه حل مشخصي نداشته باشد.3-در هر زمان يك موضوع فراخوان شود4-فراخوان مهلت زمان داشته باشيد.5-به پيشنهادهاي فراخوان بازخورد مناسب داده شود

اسلاید 49: نكاتي در مورد اداره تابلو ها

اسلاید 50: نكاتي در مورد اداره تابلو ها1- تابلو بايد محدوده مجزا داشته باشد.2-در جاي مناسبي نصب شود.3-پوسترها ترجيحا رنگي باشند.4-مطالب بهتر است مصور باشند5-مطالب زمان دار نصب شوند و پس از مهلت برداشته شوند6-اندازه مطالب به گونه اي باشد كه از فاصله 3 متري قابل خواندن باشند.7-در طراحي مطالب خلاقيت اعمال شود تا جالب توجه باشند

اسلاید 51: ارزیابی عملکرد دبیران کميته هاي پيشنهاد واحدها

اسلاید 52: شاخصهای ارزیابی عملکرد دبيران کميته هاي پيشنهاد واحدها1-نمره جلب مشارکت کارکنان واحد:40 نمره از 100 نمره2-نمره بررسي بموقع:10 نمره از 100 نمره بر مبنای شاخص متوسط روز/ بررسی پیشنهادها در کمیسیونهای بهبود مستمر محاسبه می شود3-اجراي پيشنهادهاي پذيرفته شده:10 نمرهبا فرمول ذيل محاسبه مي شود: درصد پيشنهادهاي اجرا شده به پذيرفته شده * 104-اجراي تکنيک فراخوان پيشنهاد(WANTED SYSTEM) :10 نمرهلازم است دبيران ،دبيرخانه نظام پيشنهادها را از اجراي تکنيک فراخوان پيشنهاد مطلع سازند و ترجيحا موضوعات فراخوان را در تابلو واحد نصب نمايند.5-بررسي گروهي پيشنهاد : 5 نمره پيشنهادها حتما مي بايستي در کارگروه هاي پيشنهادهاي قسمتها و بصورت گروهي بررسي شود و از بررسي فردي پيشنهاد و ثبت نتيجه آن اجتناب شود.بدین منظور صورتجلسات بررسی پیشنهادها در کارگروه ها توسط دبیر ان نگهداری شود تا در صورت لزوم ، مورد ممیزی دبیرخانه نظام پیشنهادها قرار گیرد.6-نسبت درخواست تجدید نظر در بررسی پیشنهادها به پیشنهادهای بررسی شده ;کميته ها : 5 نمره7-وجود تابلو نظام پيشنهادها در قسمت(جدا از تابلوي اعلانات معمولي قسمت):5 نمره8-نصب گزارشات ارسالي از دبيرخانه نظام پيشنهادها در تابلوی نظام پیشنهادهای قسمت : 5 نمره9-تهيه و نصب جدول ماهيانه رتبه بندي مشارکت کارکنان قسمت در تابلو(و ارائه به مدير):5 نمره10-حضور مرتب در جلسات فصلی گردهمايي دبيران نظام پيشنهادها :5 نمره بر مبناي حضور و غياب دبيران در جلسات دبيران تعيين مي شود.

اسلاید 53: آشنايي با شاخصهاي عملکردي نظام پيشنهادها

اسلاید 54: ۱- تعداد و سرانه پيشنهادهاي دريافتي کارکنان شرکت شاخصهاي عملکردي کلي نظام پيشنهادها ۸- ميانگين زمان اجراي پيشنهادهاي مصوب(روز/اجرا)۴-تعداد و درصد پيشنهادهاي اجرا شده به تصويب شده ۶-کل و سرانه (پيشنهاد-نفر)ميزان پاداشهاي ريالي سيستم پيشنهادها۹-نرخ مشارکت کارکنان(درصد پيشنهاددهندگان به کل کارکنان)آشنايي با شاخصهاي عملکردي نظام پيشنهادها۵- کل و سرانه (پيشنهاد-نفر)ميزان صرفه هاي ريالي سيستم پيشنهادها۲-تعداد و درصد پيشنهادهاي بررسي شده به کل ۷- ميانگين زمان بررسي پيشنهادها(روز/بررسي )۳- تعداد و درصد پيشنهادهاي تصويب شده به بررسي شده

اسلاید 55: آشنايي با شاخصهاي عملکردي واحدها در نظام پيشنهادهاشاخصهاي واحدهاشاخصهاي عملکردي کميته مرتبط با واحدها۱- تعداد و سرانه پيشنهادهاي دريافتي کارکنان واحد ۲- تعداد و سرانه پيشنهادهاي مصوب کارکنان واحد ۳- تعداد و سرانه پيشنهادهاي اجرا شده کارکنان واحد ۴- نرخ مشارکت(درصد يشنهاددهندگان) کارکنان واحد ۱- تعداد پيشنهادهاي دريافتي۲- تعداد و درصد پيشنهادهاي بررسي شده به دريافتي۳- تعداد و درصد پيشنهادهايمصوب يه بررسي شده۴- تعداد و درصد پيشنهادهاياجرا شده يه مصوب۵-متوسط زمان بررسي پيشنهادها۵-متوسط زمان اجراي پيشنهادهاي مصوب۶-تعداد و درصد درخواستهاي تجديد نظر به بررسي شده

اسلاید 56: ۱- تعداد پيشنهادهاي ارائه کرده شاخصهاي عملکردي افراد در نظام پيشنهادها ۳-تعداد و درصد پيشنهادهاي اجرا شده به تصويب شده فردآشنايي با شاخصهاي عملکردي نظام پيشنهادها: شاخصهاي افراد۲- تعداد و درصد پيشنهادهاي تصويب شده به بررسي شده فرد ۴-تعداد پيشنهادهاي اجرا کرده فرد

اسلاید 57: چگونگي تهيه گزارشات ماهيانه

اسلاید 58:

اسلاید 59: چگونگي تهيه گزارشات ماهيانه

اسلاید 60: مديريت انگيزه مديريت یادگیریمدیریت ذهنخلاقيت ارکان خلاقیتباورهای خلاقفنون خلاقیتآداب خلاقیت

اسلاید 61: بخش اول:مديريت انگيزه فرديانجام كار با تمام وجودعاشق كار خود شدن (انطباق شغل با شوق)نارضايتي از وضع موجود بهبود طلبي هميشگيخود برانگيختگي راه حل گرايي به جايي مشكل گرايياجتناب از بي حوصلگي در فرآيند تفكراجتناب از شتابزدگي در فرآيند تفكرحفظ شادابي و مفرح بودن محيط و فرآيند كارگرايش به همدلي و بهبود روابط به جاي تشنج و تعارض بالا در محيط كاريگرايش به ارزش آفريني در انجام كار به جاي رفع تكليفعمل گراييارتباط با انسانهاي باانگيزه و دوري از محيطهاي انگيزه كش

اسلاید 62: بخش دوم:مدیریت یادگیریبهينه كاوي مستمرتمايل هميشگي به يادگيريانس همیشگی با کتاباشتراك و مطالعه مستمر نشريات تخصصيبهره گيري از كنفرانسها و همايشهاي تخصصيعضويت در انجمنهاي علمي مرتبطبهره گيري موثر از فرصتهاي آموزشيتخصص گرايي به جاي همه چيز دانياستفاده از ظرفيتهاي پژوهشهاي اينترنتيتمرکز مطالعات مرتبط با شغل و تخصص

اسلاید 63: بخش سوم-مهارتهای خلاقیت باورهای ذهنهای خلاقهیچ وضعیتی نیست که نتوانم آن را بهبود دهم.(بهترین وجود ندارد.)حتی کارهای روتین هم بهبود پذیر است.( به دستورالعملها نمی چسبم)رضایتمندی از وضعیت موجود دشمن خلاقیت است.اولین شرط خلاقیت عزم خلاق بودن است.( اصرار و تمرین در دیگرگونه دیدن)موضوعات در دنیای واقعی چند عاملی است و نه تک عاملی.تصميمي گيري بر مبناي خرد و هوشياري را به جاي تصميم هاي واكنشي و عادتي جایگزین می کنم.خیلی مواظب قالبي شدن ذهن هستم.تفکر منطقی و خلاقانه مخالف هم نیستند بلکه مکمل هم هستند.از ظرفیتهای عظیم ضمیر ناخودآگاه و قانون جذب در خلاقیت بهره می برم.همیشه نسبت به ایده های جدید مقاومت وجود دارد و من دلسرد نمی شوم.فرصتهای بهبود در جزییات نهفته است.به ایده های کوچک هم ارزش قائلم.گاها تغییر کوچکی در روشها منجر به جهش بزرگی در نتایج می شود.

اسلاید 64: بخش سوم-مهارتهای خلاقیت عادات و رفتار خلاقانثبت ایده ها به محض خطور به ذهن در دفترچه مخصوصاختصاص زمانی برای تفکرحضور در لحظه و مديريت ذهن بهداشت ذهن کنجکاوی عامدانهپرسشگری مستمرجهت یافتن ایده های بهبودبهره گیری موثر از قوه تخیلیادگیری از خود با ثبت و رجوع به آموخته های خودبهینه کاوی مستمر و یادگیری از تجارب دیگرانتبدیل ایده به پیشنهادبهره گیری مستمر از چند تکنیک خلاقیت

اسلاید 65: 65برخی از فنون خلاقیت مورد کاربرد در نظام پیشنهادهابخش سوم-مهارتهای خلاقیت: آشنایی با برخی از فنون و تکنیکهای خلاقیت5H+1HSCAMPERطوفان ذهنیگراهام والاستوهم خلاقخواب خلاقتصویرسازیاستعارهدرنگ خلاقفهرست خصوصیاتچک لیست ایده سازی ویسواژه تصادفیشش کلاه تفکرموداشناسیبهینه کاویآنالیز فرآیندWanted systemتکنیک piclتحلیل مورفولوژیکتکنیک شکوفه نیلوفر

اسلاید 66: وظایف دبیران کميته هاي پيشنهاد واحدها

اسلاید 67: وظايف دبيران کميته هاي پيشنهاد واحدهاوظايف مربوط به بررسي پيشنهادهاي دريافتي:مراجعه هر روزه به نظام مكانيزه و دريافت پيشنهادهاي ارائه شده مربوط به واحدارجاع پيشنهاد به كارشناس يا واحد مربوطه جهت ارائه نظر كارشناسي اوليه(در صورت لزوم)تشكيل جلسه کمیته پیشنهاد واحد و تعيين نتيجه بررسي پس از طرح نظر كارشناسي اوليهورود نتيجه بررسي پيشنهادها در نظام مكانيزه ظرف مهلت مقرر از ارائه پيشنهادپيگيري اجراي پيشنهادهاي پذيرفته شده توسط همکاران واحد و ارائه گزارش به مدیر واحد ثبت فرم گزارش اجراي پیشنهاد پس از اجرای آن در واحددریافت فرمهای مکانیزه درخواست تجدید نظر در بررسی پیشنهاد،طرح در کمیته و ثبتنتیجه ظرف مهلت مقرراز ارائه درخواست تجدید نظر

اسلاید 68: وظايف مربوط به آموزش ؛فرهنگسازي و ترويج تشويق و دعوت مستمر همكاران واحد به مشاركت در نظام پيشنهادهاتهيه جدول رتبه بندي عملكرد مشاركت كاركنان در نظام پيشنهادها و ارائه آن به مدير واحدحضور منظم در جلسات،بازدیدها وگردهماییهای دبیران کمیته های پیشنهاد واحدهااداره تابلو نظام مشاركت واحد شامل:تهيه پوستر و شعار و اعلانات؛نصب جدول مشاركتکاركنان و نصب موضوعات اعلام شده (فراخوان)جهت ارائه پيشنهاد توسط كاركنانوظايف دبيران کميته هاي پيشنهاد واحدها

اسلاید 69: ارزیابی عملکرد دبیران کميته هاي پيشنهاد واحدها

اسلاید 70: شاخصهای ارزیابی عملکرد دبيران کميته هاي پيشنهاد واحدها1-نمره جلب مشارکت کارکنان واحد:40 نمره از 100 نمره2-نمره بررسي بموقع:10 نمره از 100 نمره بر مبنای شاخص متوسط روز/ بررسی پیشنهادها در کمیسیونهای بهبود مستمر محاسبه می شود3-اجراي پيشنهادهاي پذيرفته شده:10 نمرهبا فرمول ذيل محاسبه مي شود: درصد پيشنهادهاي اجرا شده به پذيرفته شده * 104-اجراي تکنيک فراخوان پيشنهاد(WANTED SYSTEM) :10 نمرهلازم است دبيران ،دبيرخانه نظام پيشنهادها را از اجراي تکنيک فراخوان پيشنهاد مطلع سازند و ترجيحا موضوعات فراخوان را در تابلو واحد نصب نمايند.5-بررسي گروهي پيشنهاد : 5 نمره پيشنهادها حتما مي بايستي در کارگروه هاي پيشنهادهاي قسمتها و بصورت گروهي بررسي شود و از بررسي فردي پيشنهاد و ثبت نتيجه آن اجتناب شود.بدین منظور صورتجلسات بررسی پیشنهادها در کارگروه ها توسط دبیر ان نگهداری شود تا در صورت لزوم ، مورد ممیزی دبیرخانه نظام پیشنهادها قرار گیرد.6-نسبت درخواست تجدید نظر در بررسی پیشنهادها به پیشنهادهای بررسی شده ;کميته ها : 5 نمره7-وجود تابلو نظام پيشنهادها در قسمت(جدا از تابلوي اعلانات معمولي قسمت):5 نمره8-نصب گزارشات ارسالي از دبيرخانه نظام پيشنهادها در تابلوی نظام پیشنهادهای قسمت : 5 نمره9-تهيه و نصب جدول ماهيانه رتبه بندي مشارکت کارکنان قسمت در تابلو(و ارائه به مدير):5 نمره10-حضور مرتب در جلسات فصلی گردهمايي دبيران نظام پيشنهادها :5 نمره بر مبناي حضور و غياب دبيران در جلسات دبيران تعيين مي شود.

اسلاید 71: تعويض دبيران غير فعال بر اساس ممیزیهای ششماهانه دبیرخانه نظام پیشنهادها از دبیران ، دبیراني که عملکرد ضعيفي داشته و نمره ممیزی آنها کمتر از 40% کل امتیازات می باشد می بایستی توسط مدیران واحدهای مربوطه تعویض گردند.

اسلاید 72: ویژگیهای شخصیتی دبیران

اسلاید 73: ويژگيهاي تخصصي/شخصيتي دبيران نظام پيشنهادهاخلاقيت و ذوق هنريتوان تدريس و فن بيانتوان گزارش نويسيتوان علمي و نگرش سيستمي براي راهبري نظامتوان کار با نرم افزارهاي بانک اطلاعاتيروحيه نظارتي و هوشياريروابط عمومي خوب و ميل به پاسخگويي

اسلاید 74: جایگاه سازمانی دبیرخانه نظام پیشنهادها

اسلاید 75: جایگاه سازمانی دبیرخانه نظام پیشنهادهاجایگاههای سازمانی معمول برای دبیرخانه نظام پیشنهادهازیر نظر واحد روابط عمومیزیر نظر واحدبهره وی/مهندسی صنایع/بهبود روشها جایگاه غیر رسمیزیر نظر واحد منابع انسانیزیر نظر مدیر عامل

اسلاید 76: 7-نگاهی به چگونگي طراحي و پياده سازي نظام پيشنهادها

اسلاید 77: اجتناب از ساده نگري در طراحي و پياده سازي نظام پيشنهادها طراحي نظام پيشنهادها متناسب با ويژگيهاي سازمان مشاركت واحدهاي مختلف سازمان در طراحي نظام پيشنهادها و تدوين آيين نامه اجرايي آنويژگيهاي طراحي به روش اصولي و علمي نظام پيشنهادها

اسلاید 78: فرآيند استقرار نظام پيشنهادهافاز مکانیزه سازی:طراحی و نصب سیستم اطلاعاتی مبتنی بر آیین نامهفاز طراحی:طراحی فرآیندها و تدوین بومی آیین نامهفاز بسترسازی آموزشی (مدیران،کمیته ها، دبیران،کارکنانفاز نهادسازی و تشکیل کمیته ها و تعیین دبیرانآغاز بکار نظام پیشنهادهافاز شناخت:امکان سنجی و شناخت آمادگی شرکت

اسلاید 79: مزاياي مدل پيشنهاديايجاد امكان بهره مندي از دانش شناخت سازمان و نگرش جامع و سيستمي در طراحي نظام پيشنهادها بدليل وجود تيم راهبريتسهيل در پياده سازي نظام طراحي شده بدليل مشاركت بخشهاي مختلف سازمان در طراحي نظام و مشاركت اعضا تيم راهبريتربيت و آموزش جامع تيم راهبري براي زمان نگهداري ،عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادهاي استقرار يافتهايجاد و تربيت نهادهاي لازم اجرايي نظام پيشنهادها(كميته عالي،كميته راهبري ،كميته هاي پيشنهاد واحدها و دبيرخانه نظام )بسترسازي كامل آموزش با ارائه آموزشهاي ويژه براي:مديران ارشد،مديران مياني ،نهادهاي اجرايي و كاركنانايجاد آمادگي كامل در سازمان به هنگام آغاز به كار نظام پيشنهادها

اسلاید 80: 9-نگاهی به سيستمهاي اطلاعاتي نظام پيشنهادها

اسلاید 81: www.themegallery.comدو نسل نظام پيشنهادهانسل قديمي نظام پيشنهادها:نسل مبتني بر فرمهاي كاغذي و صندوقهاي پيشنهادنسلهاي قديم و جديد نظام پيشنهادهانسل جديد نظام پيشنهادها:نسل مبتني بر سيستمهاي اطلاعاتينظام پيشنهادها ابزار مديريت دانش

اسلاید 82: www.themegallery.comمسير حركتي اتوماسيون نظام پيشنهادهابهره گيري از سيستمهاي اطلاعاتي تحت WEBبهره گيري از سيستمهاي اطلاعاتي تحت شبكه داخليبهره گيري از بانكهاي اطلاعاتي در رايانه دبيرخانهبهره گيري از دفاتر ثبت در دبيرخانه

اسلاید 83: مزاياي بهره گيري از سيستمهاي اطلاعاتي در نظام پيشنهادهاConceptBECDAحذف زمان و سرعت بخشي به فرايندهاحذف كاغذ سهولت و تسريع فعاليتهاي اطلاع رساني (نامه ،كپي،بايگاني و ...) از دبيرخانه نظام پيشنهادهاكمك به مديريت دانش (ايجاد بانك اطلاعاتي از فعاليتهاي بهبود صورت گرفته در همه زمينه ها)سهولت تهيه و انتشار گزارشهاي عملكردي نظام پيشنهادهاFايجاد امكان بهره گيري از كنترلهاي سيستمي در فرايندها

اسلاید 84: یک نمونه خوب از عملکرد دبیران

اسلاید 85: گزارش عملكرد كميته نظام پيشنهادها درامور تخصصي بازرگاني

اسلاید 86: معرفيتعداد پرسنل امور = 19 نفرتعداد بخش هاي با فرايند مجزا = 3 بخشتعداد اعضا كميته بررسي پيشنهادات = 5 نفرمتشكل از : مدير امور دبير كميته پيشنهادات امور مسئولين سه بخش پيشنهاد دهندگان در صورت نياز

اسلاید 87: عملكرد كميته بررسي پيشنهاداتهدف گذاري ساليانه : 15 پيشنهاد پذيرفته شده و 9 پيشنهاد اجرا شده براي سال 84بررسي پيشنهادات و ثبت نتايج بصورت همزمان در سيستم اوراكلدعوت از قائم مقام معاونت مالي و يا دبير نظام پيشنهادات شركت در مواقع لزوم و هنگام اخذ تصميم درخصوص پيشنهادات مهم و تاثير گذار بر فعاليتهاي شركتتهيه جدول رقابتي و مقايسه با واحدهاي پيشرو

اسلاید 88: ارزيابي از عملكرد كميتهآيا از زمان بررسي پيشنهادات در امور راضي هستيد ؟ 80% بليآيا از نحوه بررسي پيشنهادات در امور راضي هستيد ؟ 90% بليآيا از امتيازات اخصيص يافته راضي هستيد؟ 50% بليآيا در صورت نياز توضيح كافي دريافت كرده ايد؟ 62%بليآيا از دبير پيشنهادات خود راضي هستيد ؟ 90%بلي

اسلاید 89: گزارشات گزارش خلاصه عملكرد بخش /واحدهاي امور تخصصي بازرگانيگزارش عملكرد فردي پرسنل گزراش وضعيت رقابتي امور

اسلاید 90: گزارش عملكرد فردي پرسنل

اسلاید 91:

اسلاید 92: خلاصه عملكرد بخش/ واحدها

اسلاید 93:

اسلاید 94: برگزاري سفرهاي پيشنهاد يابي در خارج از شركت

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید