مشاهده سبد خرید و ادامه جهت پرداخت “تربیت ارزیاب و خودارزیابی بر اساس مدل سرآمدی EFQM” به سبد خرید شما افزوده شد.
کسب و کار مدیریت و رهبری

تربیت ارزیاب و خودارزیابی بر اساس مدل سرآمدی EFQM

Khodarzyabi_bar_asas_model_EFQM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

  1. فاطمه

    سلام میشه این فایل برای من ایمیل کنید؟ممنون

    • admin

      با سلام و احترام
      فایل به ایمیل شما ارسال شد.

نظر خود را بنویسید

تربیت ارزیاب و خودارزیابی بر اساس مدل سرآمدی EFQM

اسلاید 1: تربيت ارزياب و خودارزيابي بر اساس مدل سرآمدي EFQM

اسلاید 2: QMS AGمشاوره در حيطه كسب و كار با بيش از 100 مشاوردفاتر در آلمان, اروپا, جنوب آفريقا و خاور دورحوزه هاي اصلي مشاوره: كيفيت, محيط زيست, انگيزش سازماني, TQMبيش از 100 پروژه TQM در تمامي حيطه هاي كسب و كارآموزش بيش از 6500 ارزياب EFQMعضو و بزرگترين امتياز رسمي از EFQM

اسلاید 3: در پايان اين دوره شركت كنندگان قادر به:درك مدل سرآمدي EFQMبا استفاده از مدل قادر به ارزيابي سازمان خود مي باشند.قادر به بررسي و جاري سازي اطلاعات و داده هاي لازم براي خود ارزيابي خواهند بود.هدف از اين دوره

اسلاید 4: EFQMبنياد مديريت كيفيت اروپا

اسلاید 5: EFQMEFQM ...يك سازمان غير انتفاعي است.در سال 1988 توسط 14 مديرعامل شركت هاي اروپايي تاسيس شد.بيش از 800 عضو در سطح اروپا و سازمان هاي صنعتي بزرگ دارد.

اسلاید 6: اعضاي EFQM در سال 1988

اسلاید 7: ماموريت:نيروي محركي براي سرآمدي پايدار در سازمان هاي اروپاييچشم انداز:دنيايي كه در آن سازمان هاي اروپايي سرآمد هستند.ماموريت و چشم انداز EFQM

اسلاید 8: فعاليت هاي EFQMروش هاي بهبود و پيشرفت براي مديريت سرآمدسازمان دهي دانش و پروژه هاي الگوبرداريتبليغات و ارائه EQA – جايزه كيفيت اروپاEFQM

اسلاید 9: جوايز بين المللي كيفيتجايزه دمينگابتدا در سال 1951 ارائه شد.JUSE (همبستگي مهندسين و دانشمندان ژاپني)جايزه ملي كيفيت ماكولم بالدريجدر سال 1987 عرضه شد. اين جايزه بر اساس برنامه كار بهبود زير نظر رئيس جمهور وقت ريگان پايه گذاري شد.جايزه كيفيت اروپا (EQA)ابتدا در سال 1992 ارائه شد.EFQM در مشاركت با EOQ و EU

اسلاید 10: جوايز بين المللي كيفيت

اسلاید 11: اهداف جايزه كيفيت اروپادر جهت شناسايي شركت هايي كه الگويي هستند براي تعالي (مديريت و نتايج)در جهت ترغيب اذهان عمومي سازمان براي استفاده از مدل در رسيدن به سرآمدي

اسلاید 12: زمانVDAQS 9000TS 16949ISO 9001-2000ISO 9001-1994بهبود عملكردEQAجايزه كيفيت اروپاجديدسطوح سرآمدي

اسلاید 13: سطح يكاهتمام به سرآمديسطح دواشتهارد به سرآمديسطح سهفيناليست جايزه كيفيت اروپاسطح چهاربرنده جايزه EQAسطح پنجمبرنده EQA

اسلاید 14: Prize Winners and Award Winners 1992 - 1997جايزه كيفيت اروپا

اسلاید 15: Large businesses and business unitsPrize Winner:BT - Nothern Ireland NETAS - Northern ElectricSollacYellow PagesAward Winner:TNTSME independentPrize Winner:DiEUAward Winner:Schindlerhof Klaus Kobjoll GmbHSMEAward Winner:Beko TicaretPublic SectorPrize Winner:AVE European Quality Award Prize Winners and Award Winners 1998

اسلاید 16: Large businesses and business unitsPrize Winners:BT Northern Ireland (UK/ Telecommunication)ELAIS (HE / Food)Sollac (F / Steel)Award Winner:Yellow PagesProduction and marketing of electronic and print media / market share 20%, 3.145 Employees/ 486 Mio. Pfund turnoverOperational UnitsAward Winner:Volvo Cars Gent (B)Automotives / 3881 Employees / 2.740 Mio. Euro turnoverEuropean Quality Award Prize Winners and Award Winners 1999 (1/2)

اسلاید 17: Independent small and medium-sized enterprisesAward Winner:DiEUTraining Institute/ 72 Employees (55 full time) / 14,8 Mio. Euro turnoverSubsidiary small and medium-sized enterprisesPrize Winners:Banc Internacional d’ Andorra i Banka Mora (AND / Bank)Burton-Apta Refractory Manufact. Ltd (H /Ceram. Ind.)Award Winner:Servitique Network Services (Xerox France)Information Technology / 201 Employees / 20,3 Mio. Euro TurnoverEuropean Quality Award Prize Winners and Award Winner 1999 (2/2)

اسلاید 18: Large businesses and business unitsPrize Winners:Arcelik AS (Turkey)Eczacibasi Vitra (Turkey)IRIZAR (Spain)Award Winner:Nokia Mobile Phones, Europe & Africa (Finland)Public SectorPrize Winners:Arbejdsformidlingen Ringkoebing AMT (Denmark) Foxdenton School and Integrated Nursery (UK)Award Winner:Inland Revenue, Account Office Cumbernauld (UK, Scotland)Subsidiary small and medium-sized enterprises Prize Winners:Avaya Ireland Ltd (Ireland)Gewinner:Burton-Apta Refractory Manufacturing Ltd (Hungary)Independent small and medium-sized enterprises Prize Winners:Water Team srl (Italy) Zahnarztpraxis (Switzerland)European Quality Award Prize Winners and Award Winner 2000

اسلاید 19: Large businesses and business unitsPrize Winners:DHL (Portugal)Westel Mobile Telecommunications CO.Ltd(Hungary)Public SectorAward Winner:St Mary`s College (North Ireland)Subsidiary small and medium-sized enterprises Prize Winners:Siemens Tele Industry SA (Greece)Independent small and medium-sized enterprises Prize Winners:Maxi SA Coco Mat (Greece)QMS AG (Germany)Award Winner:Zahnarztpraxis (Switzerland)European Quality Award Prize Winners and Award Winner 2001

اسلاید 20: Sub-category: Large Organisation & Business Units Prize Winners:Dexia - Sofaxis, FranceSub-category: Operational UnitsPrize Winners:Bosch Sanayi ve Ticaret, Turkey Sub-category: Public Sector Prize Winners:Customs and Tax Region Aarhus, DenmarkSub-category: Subsidiary SMEsPrize Winners:Banc International d´ Andorra – Banca Mora, Principality of AndorraIndependent SMEsPrize Winners:ASLE, Workers Incorporated Companies Association, SpainPrize Winners:Maxi SA Coco-Mat, GreeceAward Winner:Springfarm Architextural Mouldings Ltd., Northern Ireland European Quality Award Prize Winners and Award Winner 2002

اسلاید 21: Large Organisations and Public SectorLarge Organisations and Business unitsPrize Winners:Siemens Nederland, (Results Orientation and Leadership and Constancy of Purpose )Finalists:Fagor Electrodomesticos, SpainMedicor Kèzimüszer RT., HungaryTNT Express, NetherlandsOperational UnitsAward Winner:Bosch Sanayi ve Ticaret, TurkeyPrize Winners:Bosch Sanayi ve Ticaret AS, Turkey (Leadership and Constancy of Purpose)Grundfos A/S, Denmark (Leadership andConstancy of Purpose)Solvay Martorell Site, Spain (CorporateSocialResponsibility)TNT Post Group Information Systems, UK(People Development and Involvement )European Quality Award Prize Winners and Award Winner 2003

اسلاید 22: Large Organisations and Public SectorPublic SectorAward Winner:Runshaw College, UKPrize Winners :Runshaw College, UK (Leadership and Constancy of Purpose)Kocaeli Chamber of Industry, Turkey(Results Orientation)Finalists:Begonazpi Ikastola, SpainFundacion Novia Salcedo, SpainKossuth Lajos Secondary Grammar School, HungarySmall and Medium-sized organisations (SME´s)Subsidiary SME´s Award Winner:Maxi SA – Coco-Mat, GreecePrize Winners :Maxi SA – Coco-Mat, Greece (Result Orientation)Schindlerhof, Klaus Kobjall GmbH, Germany (Customer Focus)Robur SPA, Italy (Leadership and Constancy of Purpose)Hunziker & Co. Haustechnik, Switzerland (Customer Focus)Microdeco S.A., Spain (Corporate Social Responsibility)European Quality Award Prize Winners and Award Winner 2003

اسلاید 23: Small and Medium-sized organisations (SME´s)Independent SME´s Award Winner :Edingburgh International Conference Centre Limited, Scotland, UKPrize Winners :Edingburgh International Conference Centre Limited, Schottland, UK (People Development and Involvement)European Quality Award Prize Winners and Award Winner 2003

اسلاید 24: جاري سازياهداف و شاخص هاخودارزيابيمطالعاتآموزشپايه (بستر سازي)

اسلاید 25: مفاهيم بنيادي سرآمديمفاهيم بنيادي مدلمراحل تكامل

اسلاید 26: مفاهيم بنيادي سرآمدينتيجه گراييمشتري مداريرهبري و ثبات اهدافمديريت از طريق فرآيندها و واقعياتبهبود و مشاركت منابع انسانييادگيري, نوآوري و بهبود مستمربهبود شراكتمشاركت در مسئوليت هاي اجتماعي

اسلاید 27: مفاهيم بنيادي تعالي (سرآمدي)بهبود شراكتيادگيري, بهبود و نوآوري مستمرنتيجه گراييمشتري مداريمديريت بواسطه فرآيندها بهبود و نوآوري منابع انسانيرهبري و ثبات اهدافمشاركت در مسئوليت هاي اجتماعي

اسلاید 28: نتيجه گراييمفهومسرآمدي, دستيابي به نتايجي است كه منافع كليه ذينفعان را در بر گيرد.فوايدايجاد ارزش افزوده براي تمامي ذينفعانموفقيت پايدار براي تمامي ذينفعانشناسايي الزامات عملكرد جاري و آينده براي ايجاد اهدافتوازن و تمركز در كل سازمانرضايت و خشنودي ذينفعان

اسلاید 29: نتيجه گراييسرآغازتمامي ذينفعان وابسته شناسايي مي شوند.در مسيرنيازهاي ذينفعان به يك روش ساختار يافته اي ارزيابي مي گردد.بلوغمكانيسم واضحي براي انتظارات متعادل ذينفعان وجود دارد.

اسلاید 30: مشتري مداريمفهومسرآمدي سبب ايجاد ارزش پايدار براي مشتري مي گردد.مزايارضايت و خشنودي مشتريوفاداري و ابقاء پايدار مشتريافزايش سهم بازارحفظ موفقيت سازمانيايجاد انگيزه در كاركناندرك و شناسايي مزاياي رقابتي

اسلاید 31: سرآغازارزيابي رضايت مشتريدر مسيراهداف با نيازهاي مشتريان و انتظاراتشان در ارتباط هستند.نيازمندي‌هاي مشتري براي ايجاد وفاداري بررسي مي‌شوند.بلوغفعاليت‌هاي كسب و كار و مسائل مربوط به وفاداري; درك, اندازه گيري و به فعل در مي آيند.تمركز بر مشتري

اسلاید 32: رهبري و ثبات اهدافمفهومسر‌آمدي همانا رهبري بلند نظرانه و الهام‌بخش توام با ثبات هدف مي‌باشد.مزاياوضوح اهداف و هدايت سازمان يك شناخت روشن درون سازمانيتسهيم مجموعه اي از ارزش ها و اخلاقياترفتارهاي منسجم و سازگار و نمونه در سازماناطمينان و اعتماد در سازمان حتي در مواقع آشفتگي و زمان‌هاي تغيير

اسلاید 33: رهبري و ثبات اهدافسرآغازچشم انداز و مأموريت سازمان تعريف مي شود.در مسيرخط مشي, منابع انساني و فرآيندها با هم همسو و همراستا مي شوند.رهبران بعنوان الگو وجود دارند.بلوغ الگوهاي (نمونه هاي) اخلاقي و ارزش ها در تمام سطوح سازمان وجود دارند.

اسلاید 34: مديريت بر اساس فرآيندها و واقعياتمفهومسرآمدي، مديريت سازمان با استفاده از سيستم‌ها، فرايندها و واقعيت‌هاي مرتبط و وابسته به هم است.مزاياافزايش اثربخشي و كارايي در پيشبرد اهداف سازمان و محصولات و خدماتتصميم گيري موثر و واقع گرايانهمديريت موثر ريسكافزايش اعتماد ذينفعان

اسلاید 35: سرآغازفرآيندها در جهت دستيابي به نتايج مطلوب تعريف مي شوند.در مسيرداده هاي مقايسه‌اي و اطلاعات به منظور ايجاد اهداف مورد استفاده قرار مي گيرد.بلوغتوانايي فرايند كاملاً شناسايي و درك شده و در جهت بهبود عملكرد استفاده مي‌شود.مديريت بر اساس فرآيندها و واقعيات

اسلاید 36: توسعه و مشاركت كاركنانمفهومسرآمدي, حداكثر نمودن مشاركت منابع انساني از طريق دخيل نمودن و توسعه آنان مي باشد.مزاياتسهيم مالكيت اهداف سازمانينيروي كار متعهد, وفادار و راغبدستيابي به بالاترين سطح عملكرد و سرمايه فكري كاركنانكسب توانايي و استعداد

اسلاید 37: سرآغازكاركنان مسئوليت حل مشكلات را به عهده مي گيرند.در مسيركاركنان در پيشبرد اهداف سازمان خلاق و نوآورند.بلوغكاركنان در اقدامات و به اشتراك گذاري دانش و تجارب توانمند شده اند.توسعه و مشاركت كاركنان

اسلاید 38: يادگيري, نوآوري و بهبود مستمرمفهومسرآمدي به چالش گرفتن وضعيت موجود و ايجاد تغيير از طريق يادگيري و ايجاد فرصت هاي نوآوري و بهبود مي باشد.مزايابهبود در ايجاد ارزشبهبود كارايي و اثربخشيافزايش رقابت‌پذيرينوآوري در محصولات و خدماتكسب دانش و به اشتراك گذاري آن با ديگرانچابكي سازماني

اسلاید 39: سرآغازفرصت هاي بهبود شناسايي و در جهت پيش‌برد آن‌ها اقدام مي‌شود.در مسيربهبود مستمر يك هدف معمول براي هر فرد است.بلوغنوآوري و بهبود به‌صورت گسترده و منسجم انجام مي‌شود.يادگيري, نوآوري و بهبود مستمر

اسلاید 40: توسعه شراكت‌هامفهومسرآمدي توسعه و حفظ شراكت هاي با ارزش افزوده مي‌‌باشد.مزاياافزايش ارزش براي ذينفعانبهبود رقابت‌پذيريبهينه سازي صلاحيت هاي كليديبهبود اثربخشي و كاراييبهبود در شانس بقاء (ماندگاري)تسهيم هزينه ها و ريسك

اسلاید 41: سرآغازفرآيندي براي انتخاب و مديريت تامين كنندگان وجود دارد.در مسيردستاوردها و ميزان دستيابي تامين كنندگان به بهبود تعيين و شركاي خارجي كليدي شناسايي مي‌شوند.بلوغسازمان و شركاي اصلي بهم وابسته‌اند.برنامه‌ها و خط‌مشي‌ها تواماً بر اساس دانش به اشتراك گذاشته بهبود مي يابند.توسعه شراكت‌ها

اسلاید 42: مسئوليت‌هاي اجتماعيمفهومسرآمدي, پيش گرفتن از حداقل چارچوب هاي قانوني است كه سازمان به آن عمل مي كند و همچنين پاسخگويي به توقعات طرف هاي ذينفع در جامعه مي باشد.مزايا افزايش تصورات و اذهان عمومي در:افزايش ارزشدستيابي بهتر به منابع مالينيروي كاري ايمن و سالم‌‌ترمديريت ريسك بهتركاركنان با انگيزه (ترغيب كاركنان)وفاداري مشتريافزايش اطمينان و اعتماد ذينفعان

اسلاید 43: سرآغازالزامات قانوني درك و برآورده مي شوند.در مسيرمشاركت فعالانه در جامعه وجود دارد.بلوغانتظارات اجتماعي اندازه گيري و جاري مي‌شوند.مسئوليت‌هاي اجتماعي

اسلاید 44: مدل سرآمدي EFQMتوانمندسازها و نتايجمعيارها, معيارهاي فرعي و موارد مرتبط با آنها

اسلاید 45: مدل سرآمدي EFQM

اسلاید 46: توانمندسازها و نتايجچگونهسازمان (شركت, واحد) به خواسته هايش در راستاي موفقيت و دستيابي به نتايج مطلوب, دست مي يابد.آنچهسازمان در نظر دارد به آن برسد

اسلاید 47: مدل سرآمدي EFQMنتايج كليدي عملكردنتايج جامعهنتايج كاركناننتايج مشتريرهبريفرآيندهاشراكت ها و منابعكاركنانخط مشي و استراتژيتوانمندسازهانتايجنوآوري و يادگيري

اسلاید 48: مفاهيم بنيادي سرآمدينتيجه گراييمشتري مداريرهبري و ثبات در مقاصدمشاركت و توسعه منابع انسانيتوسعه شراكتهامديريت بر اساس فرآيندها و واقعياتيادگيري, نوآوري و بهبود مداوممسئوليت هاي اجتماعي

اسلاید 49: معيار, معيار فرعي و موارد مرتبطمعيار فرعي xdمعيار فرعي xc معيار Xمعيار فرعي xbمعيار فرعي xaموارد مرتبط...

اسلاید 50: تعريف:رهبران سرآمد ماموريت و دورنما را تدوين و شرايط دستيابي به آنها را تسهيل مي نمايند. آنها ارزش هاي سازماني و سيستم هاي مورد نياز براي موفقيت پايدار را ايجاد و از طريق اعمال و رفتار خود به اجرا در مي آورند. در دوره تحولات آن ها ثبات در مقاصد دارند. هر كجا كه لازم باشد چنين رهبراني قادر هستند كه جهت سازمان را تغيير داده و سايرين را براي پيروي از آن تسهيج نمايند.معيار 1: رهبري (2/1)

اسلاید 51: معيار 1: رهبري - معيارهاي فرعي / ارتباطاتآنچه انتظار مي‌رودچگونه به انتظارات برسيمشراكت خارجيايجاد تغييرتقويت اخلاق.c1تعامل با مشتريان، شركا و جامعه.d1انتقال اطلاعات، انگيزش، حمايت و تقديرازكاركنان .b1توسعه و اجراي سيستم‌هاي مديريت و سازمان.a1هدف، مسير و فرهنگ سرآمديe1. شناسايي و پشتيباني از تغييرات سازماني

اسلاید 52: معيار 1: رهبري (2/2)a1. رهبران, ماموريت, چشم انداز و ارزش هاي سازمان را ايجاد و خودشان به عنوان الگوي فرهنگ سرآمدي عمل مي نمايند.b1. رهبران شخصاً براي اطمينان يافتن از ايجاد و توسعه و به كارگيري سيستم هاي مديريت و بهبود مستمر آنها مشاركت مي نمايند.c1. رهبران با مشتريان, شركاء و نمايندگان جامعه در تعامل هستند.1d. رهبران فرهنگ سرآمدي را با همكاري كاركنان سازمان استحكام مي بخشند.e1. رهبران تغييرات سازماني را شناسايي و حمايت مي نمايند.

اسلاید 53: اين معيار مي تواند شامل موارد زير باشد:توسعه: ماموريت, چشم انداز و فرهنگ سازمانالگويي براي ارزش ها, اخلاقيات و مسئوليت ها جهت پشتيباني از فرهنگبازنگري و بهبود اثربخشي رفتارهاي شخصي مديريتحضور و مشاركت فعال در بهبود فعاليت هاa1. رهبران, ماموريت, چشم انداز و ارزش هاي سازمان را ايجاد و خودشان به عنوان الگوي فرهنگ سرآمدي عمل مي نمايند. (2/1)

اسلاید 54: اين معيار مي تواند شامل موارد زير باشد:ايجاد تحرك و تشويق در جهت توانمندسازي, خلاقيت و نوآوري مثلاً از طريق تغيير ساختار سازماني, سرمايه گذاري در يادگيري و فعاليت هاي بهبود و توسعهتشويق, حمايت و عمل بر اساس يافته هاي فعاليت هاي يادگيرياولويت بندي فعاليت هاي بهبودترغيب و تشويق همكاري (تشريك ساعي) درون سازمانa1. رهبران, ماموريت, چشم انداز و ارزش هاي سازمان را ايجاد و خودشان به عنوان الگوي فرهنگ سرآمدي عمل مي نمايند. (2/2)

اسلاید 55: تعريف:سازمان هاي سرآمد ماموريت و چشم انداز خود را از طريق در پيش گرفتن يك استراتژي متمركز بر ذيفنعان با در نظر گرفتن بازار و بخشي كه در آن فعال هستند, اجرا مي نمايند. خط مشي, برنامه ها, اهداف و فرآيندها براي تحقق استراتژي ها توسعه يافته و جاري مي گردند.معيار 2: خط مشي و استراتژي (2/1)

اسلاید 56: معيار 2: خط‌مشي و استراتژي- معيار فرعي/ ارتباطات2a- نيازمندي‌هاي حال/ آيندة ذينفعان2b- عملكرد، اندازه‌گيري، تحقيقات و يادگيريدروندادها2c- توسعه، بازنگري و به‌روزآوري2d- انتقال اطلاعات وجاري‌سازي آنها از طريق فرآيندهاي كليديتوسعة خط‌مشيجاري‌سازي خط‌مشي

اسلاید 57: معيار 2: خط مشي و استراتژي (2/2)a2. خط مشي و استراتژي مبتني بر نيازها و انتظارات حال و آينده ذينفعان مي باشد.b2. خط مشي و استراتژي مبتني بر اطلاعات حاصل از اندازه گيري عملكرد, تحقيقات, يادگيري و ساير فعاليت هاي مرتبط برون سازماني مي باشد.c2. خط مشي و استراتژي بهبود, بازنگري و به روز مي گردد.d2. خط مشي و استراتژي در سازمان انتقال يافته و با يك ساختاري از فرآيندهاي كليدي تسري مي يابد.

اسلاید 58: تعريف:سازمان هاي سرآمد تمامي توان بالقوه منابع انساني خود را در سطوح فردي, تيمي و سازماني مديريت نموده, بهبود داده و از آن بهره مي برند. آنها عدالت و برابري را ترويج داده و منابع انساني خود را در امور مشاركت داده و توانمند مي سازند. اين سازمان ها منابع انساني خود را به گونه آيا حمايت, با آنها ارتباط برقرار مي نمايند و آنها را مورد تشويق و تقدير قرار مي دهند كه منجر به ترغيب كاركنان و ايجاد تعهد در آنها گشته تا از مهارت ها و دانش خود براي منافع سازمان استفاده نمايند.معيار 3: منابع انساني (2/1)

اسلاید 59: معيار 3: كاركنان – معيار فرعي / ارتباطات3a- برنامه‌ريزي، مديريت و بهبود منابع3e- تشويق، قدرداني و توجه3b- دانش و صلاحيت3c- مشاركت و توانمندسازي3d- ارتباط دوسويه (گفتمان)محيط مثبتتمركز بر قابليت‌ها با توجه به اهدافاقدام

اسلاید 60: a3. منابع انساني برنامه ريزي, مديريت و بهبود مي يابند.b3. دانش و شايستگي كاركنان شناسايي, توسعه حفظ مي گردد.c3. كاركنان مشاركت داده شده و توانمند مي گردند.d3. كاركنان و سازمان گفتمان دارند.e3. كاركنان مورد تشويق, تقدير و توجه قرار مي گيرند.معيار 3: منابع انساني (2/2)

اسلاید 61: تعريف:سازمان هاي سرآمد مشاركت هاي برون سازماني, تامين كنندگان و منابع داخلي خود را به منظور پشتيباني از خط مشي و استراتژي و اجراي اثربخشي فرآيندها, برنامه ريزي و مديريت مي نمايند.معيار 4: شراكت ها و منابع (2/1)

اسلاید 62: معيار 4: شراكت‌ها و منابع – معيار فرعي / ارتباطاتهمسو سازي4a- شراكت ‌هاي برون سازماني 4b- منابع ماليمعيار 2 خط مشي و استراتژي4c- ابنيه، تجهيزات و مواد 4d- فن‌آوري 4e- اطلاعات و دانش همسو سازيهمسو سازيهمسو سازيهمسو سازي

اسلاید 63: a4. شراكت هاي برون سازماني مديريت مي گردند.b4. منابع مالي مديريت مي گردند.c4. بناها, تجهيزات و مواد مديريت مي گردند.d4. فناوري مديريت مي شود.e4. اطلاعات و دانش مديريت مي گردند.معيار 4: شراكت ها و منابع (2/2)

اسلاید 64: تعريف: سازمان هاي سرآمد فرآيندها را به منظور كسب رضايت كامل و ايجاد ارزش فزاينده براي مشتريان و ساير ذينفعان, طراحي, مديريت و بهبود مي بخشند.معيار 5: فرآيندها (2/1)

اسلاید 65: معيار 5: فرآيندها – معيار فرعي / ارتباطات5a- طراحي و مديريت5b- بهبود فرآيندهامديريت فرآيندهاي عمومي5c- طراحي و توسعهمحصولات و خدمات5d- توليد، تحويل و خدمات5e- ارتباطات با مشتريمعيار 6 نتايج مشتريمديريت و توسعهمشتري گرائي

اسلاید 66: a5. فرآيندها به طور نظام مند طراحي و مديريت مي گردند.b5. فرآيندها به منظور كسب رضايت كامل مشتريان و ساير ذينفعان و افزايش ارزش براي ايشان در صورت نياز با استفاده از نوآوري, بهبود مي يابند.c5. محصولات و خدمات بر اساس نيازها و انتظارات مشتري طراحي مي گردند.d5. محصولات و خدمات توليد, تحويل و پشتيباني مي گردند.e5. روابط با مشتري مديريت و تقويت مي گردد.معيار 5: فرآيندها (2/2)

اسلاید 67: تعريف: سازمان هاي سرآمد بطور فراگير نتايج برجسته مرتبط با مشتريان خود را اندازه گيري نموده و به آنها دست مي يابند.معيار فرعيa6. شاخص هاي برداشتي.b6. شاخص هاي عملكردي.معيار 6: نتايج مشتري

اسلاید 68: معيار 6: نتايج مشتري – معيارفرعي / ارتباطات6b- شاخص‌هاي عملكردي معيارهاي داخلي 6a- معيارهاي برداشتي ديدگاه مشتريانعملكردبازخورد

اسلاید 69: a6 شاخص هاي برداشت مشترياين شاخص ها برداشت مشتريان از سازمان مي باشند (براي مثال از طريق مطالعات بر روي مشتريان, گردهمايي متمركز, فروشنده ها, تحسين و شكايات)بر اساس اهداف سازمان كه مي تواند شامل موارد زير باشد:تصور (بازتاب)محصولات و خدماتفروش و پشتيباني پس از فروشوفاداري

اسلاید 70: b6 شاخص هاي عملكرداين شاخص ها, شاخص هاي درون سازماني هستند كه به منظور پايش و نظارت, درك, پيش بيني و بهبود عملكرد سازمان و براي پيش بيني انتظارات مشتريان برون سازمان بكار مي روند.اين شاخص ها بر اساس اهداف سازمان مي باشند, براي مثال اين شاخص ها مي توانند شامل موارد زير باشند:تصور (بازتاب)محصولات و خدماتفروش و پشتيباني پس از فروشوفاداري

اسلاید 71: تعريف:سازمان هاي سرآمد بطور فراگير نتايج برجسته مرتبط با منابع انساني خود را اندازه گيري نموده و به آنها دست مي يابند.معيار فرعيa7. شاخص هاي برداشتيb7. شاخص هاي عملكرديمعيار 7: نتايج كاركنان

اسلاید 72: معيار 7 : نتايج كاركنان - معيار فرعي/ ارتباطات 7b- شاخص‌هاي عملكردي معيارهاي داخلي 7a- معيارهاي برداشتي ديدگاه مشتريانعملكردبازخورد

اسلاید 73: a7 شاخص هاي برداشتياين شاخص ها برداشت مشتريان از سازمان مي باشند (براي مثال شامل, مطالعات, گروه هاي متمركز, مصاحبه ها, ارزيابي هاي ساختار يافته مي باشند).اين شاخص ها بر اساس اهداف سازمان مي باشند, براي مثال اين شاخص ها مي توانند شامل موارد زير باشند:انگيزشرضايت مندي

اسلاید 74: b7 شاخص هاي عملكرداين شاخص ها, شاخص هاي درون سازماني هستند كه سازمان از آنها به منظور نظارت, درك, پيش بيني و بهبود عملكرد منابع انساني سازمان استفاده مي كند و انتظارات آنها را پيش بيني مي نمايد.با توجه به اهداف سازمان اين شاخص ها مي توانند شامل موارد زير باشند:پيشرفت ها (دست آوردها)انگيزه و مشاركترضايت منديخدمات ارائه شده به كاركنان سازمان

اسلاید 75: تعريف: سازمان هاي سرآمد بطور فراگير نتايج برجسته مرتبط با جامعه را اندازه گيري نموده و به آنها دست مي يابند.معيار فرعيa8. شاخص هاي برداشتيb8. شاخص هاي عملكرديمعيار 8: نتايج جامعه

اسلاید 76: معيار 8: نتايج جامعه – معيار فرعي / ارتباطاتعملكردبازخوردمعيار 4 شراكت‌ها و منافعمعيار 5 فرآيندها8b- شاخص‌هاي عملكرديمعيارهاي داخلي8a- معيارهاي برداشتي ديدگاه جامعه

اسلاید 77: a8 شاخص هاي برداشتياين شاخص ها, شاخص هاي مربوط به انتظارات جامعه از سازمان مي باشند (براي مثال شامل اطلاعات, گزارشات, مقالات نشريات, گردهمايي ها, نمايندگان, اختيارات دولتي مي باشند) برخي از اين شاخص هاي برداشتي مي توانند در بخش شاخص هاي عملكردي نيز مورد دوره استفاده قرار گيرند يا برعكس.بنا به اهداف سازمان اين شاخص ها مي توانند شامل موارد زير باشند:تصوراتعملكرد بعنوان يك در مسئوليت تابعهمشاركت در جوامعي كه سازمان در آنها كار مي كند.كاهش و پيشگيري از مزاحمت و صدمات ناشي از عملكرد و يا چرخه عمر محصولات و خدمات گزارشدهي بر فعاليت ها به منظور كمك در حفظ و پايداري منابع

اسلاید 78: b8 شاخص هاي عملكرداين شاخص ها, شاخص هاي درون سازماني هستند كه سازمان به منظور نظارت, درك, پيش بيني و بهبود عملكرد سازمان در جهت پيش بيني انتظارات جامعه استفاده مي كنند.اين شاخص ها بر اساس اهداف سازمان مي باشند كه مي توانند شامل موارد زير باشند:مديريت تغييرات در سطوح استخدامبرخورد با اختيارات در مسائل گوناگونتشويقات و جوايز دريافت شده

اسلاید 79: تعريف: سازمان هاي سرآمد بطور فراگير نتايج برجسته مرتبط با عناصر اصلي خط مشي و استراتژي را اندازه گيري نموده و به آنها دست مي يابند.معيار فرعيa9. نتايج كليدي عملكرد.b9. شاخص هاي كليدي عملكردي.معيار 9: نتايج كليدي عملكرد

اسلاید 80: معيار 2 خط‌مشي و استراتژيمعيار 4 شراكت‌ها و منابع9b- شاخص‌هاي كليدي عملكرديمعيارهاي داخلي9a- نتايج كليدي عملكرد معيارهاي نتيجهپيش‌بيني‌هادستيابي به برنامهمعيار 5 فرآيندهامعيار 9: نتايج كليدي عملكرد – معيار فرعي/ ارتباطات

اسلاید 81: a9 نتايج كليدي عملكرداين شاخص ها نتايج كليدي هستند كه در سازمان شناسايي و مورد موافقت در حوزه خط مشي و استراتژي ها مي باشند.بر اساس مقاصد و اهداف سازمان برخي از اين شاخص هاي نتايج كليدي عملكرد امكان دارد قابل استفاده در شاخص هاي كليدي عملكرد باشند و برعكسنتايج مالينتايج غير مالي

اسلاید 82: b9 شاخص هاي كليدي عملكرداين شاخص ها, شاخص هاي عملكردي هستند كه به منظور نظارت و درك فرآيندها پيش بيني و بهبود نتايج كليدي عملكرد استفاده مي شوند.اين شاخص ها با توجه به اهداف سازمان مي باشند و بعنوان مثال اين شاخص ها مي توانند شامل موارد زير باشند:ماليغير مالي

اسلاید 83: مدل سرآمدي EFQMنتايج كليدي عملكردنتايج جامعهنتايج كاركناننتايج مشتريرهبريفرآيندهاشراكت ها و منابعكاركنانخط مشي و استراتژيتوانمندسازهانتايجنوآوري و يادگيري

اسلاید 84: ارزيابي معيارهاتوانمندسازهانتايج

اسلاید 85: RADARResultApproachDeploymentAssessmentReview

اسلاید 86: تعيين نتايجطرح‌ريزي و توسعه رويكردهاجاري سازي رويكردهاارزيابي و بازنگري رويكردها و جاري سازي آن‌هاRADAR

اسلاید 87: نتايجبازنگريارزيابي ورويكردجاري سازيمنطق RADAR

اسلاید 88: توانمندسازها: رويكردبراي هر معيار فرعي, رويكرد شامل آنچه كه يك سازمان انجام مي دهد يا برنامه دارد كه انجام دهد, به همراه دلايل انجام آن, مي باشد.

اسلاید 89: رويكردويژگي هاي زير مورد توجه قرار مي گيرند:مناسبرويكرد, منطقي واضح داشته باشد.بر اساس فرآيندها تعريف و توسعه داده شده باشد.بر نيازمندي هاي تمام ذينفعان تمركز داشته باشديكپارچهرويكرد, خط مشي و استراتژي را پشتيباني مي نمايددر صورت نياز رويكرد با ديگر رويكردها مرتبط شده اند.

اسلاید 90: توانمندسازها: جاري سازيجاري‌سازي, آنچه را كه سازمان در جهت تحقق رويكرد انجام ميدهد, مي باشد.

اسلاید 91: جاري سازيويژگي هاي زير مورد توجه قرار مي گيرند:اجرا شده رويكرد بصورت عمودي و افقي در تمامي سطوح فرآيندهاي مرتبط در تمامي عمليات مرتبط آيا تحقق يافته است.جاري سازي اجرا شده باشد (چند درصد؟)نظام‌مند آيا در يك چارچوب يا ساختار معين انجام مي شود.رويكرد به صورت ساختار يافته جاري شده باشد.

اسلاید 92: توانمندسازها: ارزيابي و بازنگريارزيابي و بازنگري, آنچه را كه سازمان براي بازنگري و بهبود رويكرد و جاري سازي آن انجام مي‌دهد مي‌باشد.

اسلاید 93: ارزيابي و بازنگريويژگي هاي زير مورد توجه قرار مي گيرند:اندازه گيرياندازه گيري منظم اثربخشي رويكرد مورد نظر و جاري سازي آنيادگيريفعاليت هاي يادگيري جهت شناسايي و تسهيم بهترين روش ها و فرصت هاي بهبود و استفاده مي شوند.بهبودخروجي‌هاي اندازه گيري تحليل، و سپس جهت شناسايي, اولويت بندي، برنامه‌ريزي و اجراي بهبودها استفاده مي شوند.

اسلاید 94: ارزيابي و بازنگري (AR)اندازه گيرييادگيريبهبودرويكرد (A)مناسبيكپارچهجاري سازي (D)اجرا شدهسيستماتيكنتايج(A) رويكرد(D) جاري سازي(AR) ارزيابي و بازنگريارزيابي: توانمندسازها

اسلاید 95: سرآمدي نتايجنتايج, آنچه را كه سازمان به آن دست يافته است را در بر مي گيرد.

اسلاید 96: نتايج: دامنه كاربرددامنه كاربرد شامل هر آنچه است كه سازمان اندازه مي‌گيرد.

اسلاید 97: 1- نتيجههدف2- نتيجه3- نتيجهالگوبرداري در كلاس جهانيآيا اين كه نتايج برگرفته از رويكرد است اثبات شده است؟123456هدفارزيابي: نتايج

اسلاید 98: نتايجبه هنگام امتيازدهي به موارد زير توجه مي شود:روندهاروندها مثبت هستند و يا يك دوره زماني بلند مدت عملكرد مثبت مي باشد.اهدافاهداف محقق شده‌انداهداف مناسب هستند

اسلاید 99: نتايجمقايسه هاانجام مقايسه با سازمان هاي خارجينتايج با متوسط صنعت يا در ”بهترين در كلاس“ مقايسه مي شود.علت هانتايج منتج از رويكرد هستند

اسلاید 100: دامنه كاربردسازمان آيا نتايج كلاً سازمان را مخاطب قرار مي دهد؟معيار فرعيآيا نتايج بر مضامين معيارهاي فرعي به طور كامل اثرگذار است؟

اسلاید 101: در سازمان چه رخ مي‌دهد؟...............................................................................................................خروجي‌هاي اصلي كدامند؟...............................................................................................................مشتريان اصلي چه كساني هستند؟...............................................................................................................ورودي‌هاي اصلي چيست؟...............................................................................................................تأمين‌كنندگان اصلي كيستند؟...............................................................................................................ذينفعان اصلي چه كساني هستند؟...............................................................................................................محيط بيروني چيست؟...............................................................................................................تعيين محدوده سازمان

اسلاید 102: فرايند ارزيابي

اسلاید 103: در نظر گرفتن نقاط قوت و فرصت‌هاي بهبود: امتيازدهيبرنامه‌ريزي بازديد ازمحلانجام بازديدتهيه بازخوردبازنگري امتيازگزارش بازخوردي به سازمانجمع‌بندي آراء توسط ارزياب ارشدبازديد از محل؟دريافت مدارك ارائه شده توسط ارزيابانخيربليفرآيند ارزيابي

اسلاید 104: شناسايي نقاط قوت براي توانمندسازهادر جستجوي اطلاعاتي مرتبط با شواهد زير باشيد:رويكردي منطقي و يكپارچهجاري سازي سيستماتيك در كليه حوزه هاي مرتبط سازماناندازه گيري انجام شده باشد.فعاليت هاي يادگيري انجام پذيرفته باشد.بهبود بعنوان نتيجه و پيامد اندازه گيري و يادگيري

اسلاید 105: شناسايي فضاهايي براي بهبود در توانمندسازهاجستجو كنيد:نتايج ارائه شده اي كه توانمند ساز ندارندرويكردي كه بر خلاف انتظار با ساير رويكردها ارتباط ندارد.فقدان شفافيت فرآيند (ها)جاري سازي ضعيف و غير سيستماتيكعدم وجود شواهد مبني بر اندازه گيري و / يا يادگيريعدم وجود بهبود مبتني بر اندازه گيري و يادگيريمواردي كه معلوم نيست و انتظار داشتيد ببيند. (موارد از قلم افتاده)

اسلاید 106: شناسايي نقاط قوت براي نتايججستجو كنيد:روندهاي مثبتاهدافي كه محقق شده اندمقايسه با ديگر سازمان ها (درون و / يا برون سازماني)نتايج حاصل از رويكرددامنه كاربرد شاخص هايي كه نواحي مرتبط را پوشش مي دهد.

اسلاید 107: شناسايي فضاهايي براي بهبود در نتايججستجو كنيد:روندهاي منفي يا ضعيف براي تداوم عملكرد خوباهدافي كه محقق نشده اندمقايسه معدود (اندك) با ديگر سازمان هاعدم وجود درك شفافي از علل نتايجدامنه كاربرد نتايج, كليه حوزه هاي مرتبط حاصل از توانمندسازها را پوشش نمي دهد.عدم وجود ارتباط شفاف بين شاخص و نتايج حاصل

اسلاید 108: بازديد از محل

اسلاید 109: اهداف:درك كامل از اهداف و اهميت بازديد از محلدرك چگونگي شناسايي و ثبت بازديدهاي مناسبفرصت هاي براي يادگيري, تمرين و بهبود در شناسايي مهارت هاي بازديد از محلآمادگي براي بازديد از محل

اسلاید 110: هدف از بازديد محلبه منظور:صحه گذاري به اعتبار مستندات ارائه شدهروشن سازي هر گونه جنبه هاي غير شفاف و مبهم در مستنداتبدست آوردن احساسي از جو حاكم بر سازمانكمك در رسيدن به امتياز نهاييكمك در كسب شواهد لازم به منظور فراهم آوردن بازخوردهاي با ارزش افزوده در سازمان مورد ارزيابي

اسلاید 111: پيامدهاي بازديد از محلپيامدها (موضوعاتي) در مورد:تصديق آنچه كه در مستندات مي باشد.تصديق آنچه كه در مستندات مبهم مي باشند.كنترل جاري سازي رويكردها

اسلاید 112: طرح كلي بازديد از محل5-3 روز بسته به اندازه و پيچيدگي سازمانبرنامه ريزي تمامي بازديدهاي از محلموضوعات از طريق مصاحبه گروه هاي متمركز و توجه به اطلاعات و داده ها و ... مورد ملاحظه قرار مي گيرند.تمام تيم ارزيابي در كار مشاركت دارند.

اسلاید 113: امتيازدهي بر پايه كتابچه امتيازدهي

اسلاید 114: واژگان كليدي- توانمندسازها

اسلاید 115: امتيازدهي توانمندسازها

اسلاید 116: واژگان كليدي- نتايج

اسلاید 117: RADAR: نتايج

اسلاید 118: چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه ؟چگونه ؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه ؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه ؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟چگونه؟رويكردجاري سازيارزيابي بازنگريجاري سازيارزيابي وبازنگريمناسبيكپارچهاجرا شده سيستماتيكاندازه گيرييادگيريبهبودتوانمندسازهامعيار 5-1رويكردبازنگري منطق RADARكدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كدام ؟كيفيت نتايجدامنه كاربردروندهااهدافمقايسه هاعلت هاسازمان ميعار فرعينتايجمعيار 9-6نتايجكل سازمان كل معيار فرعي

اسلاید 119: فرايند اجماع

اسلاید 120: اهداف:اطمينان به شركت كنندگان در:درك كامل اهميت دستيابي به اجماع و فرايند استفاده شده در دستيابيفرصتي براي يادگيري, تمرين و بهبود- تكنيك هاي دستيابي به اجماعدستيابي به اجماع

اسلاید 121: فرآيند اجماع- تعريفدر فرآيند ارزيابي ”شبيه سازي جايزه“ اجماع عبارت است از:يك اتفاق نظر تيمي در نقاط قوت, فرصت هايي براي بهبود و بازديد از محل در مورد هر كدام از زير معيارهايك (بازديد قبلي) امتيازي كه بر اساس نظر تيم باشد.

اسلاید 122: استفاده از نتايج اجماعشناسايي موارد بر جسته در بازديد از محلورودي براي بهبود گزارشات بازخوردي

اسلاید 123: فرآيند دستيابي به اجماع آراء (1)انجام ارزيابي توسط هر ارزيابارسال نسخه تكميل شده كتابچه امتيازات براي ارزياب ارشدايجاد فهرست هاي يكپارچه كلي توسط گروهچرخش ميان كليه اعضاي گروهجلسه براي دستيابي به اجماع گروه

اسلاید 124: فرآيند دستيابي به اجماع آراء (2)توافق: نقاط قوت, حوزه ها و فرصت هاي قابل بهبود, موارد حاصل از بازديد از محل براي هر معيار فرعيامتيازدهي مجدد به هر معيار فرعيتيم كتابچه اجماع امتياز را كامل مي كنددر صورت نياز طرح ريزي بازديد از محل/ تهيه گزارش بازخورديمتوسط امتيازهدايت بحث به منظور كاهش گستره توسط ارزياب ارشدگستره امتياز ارزيابيگستره > 25%گستره < 25%

اسلاید 125: آمادگي براي جلسات اجماعارزياب ارشد كتابچه هاي تكميل شده را از تمامي اعضاي تيم ارزيابي دريافت مي نمايد.نظرات مربوط به هر كدام از معيارهاي فرعي مكتوب مي شود (بصورت دستي يا الكترونيكي)نظرات مربوط به هر كدام از معيارهاي فرعي در يك ليست بصورت پيش نويس ادغام و يكپارچه مي شوند.نسخه هاي ليست هاي ادغام شده بين اعضاي تيم گردش دارد.

اسلاید 126: نوسان در امتيازهاي پيش از اجماعوجود نوسان به دلايل زير امري طبيعي است:امتيازدهي, علمي دقيق نيستممكن است امتيازات بر اساس نقاط قوت و فرصت هاي بهبود شناسايي شده مختلف و تفاوت در موارد زير باشند:درك مدل, و / يادرك منطق RADAR, و / يادرك سازمان مورد ارزيابي قرار گرفته

اسلاید 127: ارتباط بين معيار و معيار فرعي

اسلاید 128: توانمندسازنتيجهتاخير, اختلاف زماني(A) رويكرد(D) جاري سازي(AR) ارزيابي / بازنگرياندازه گيرييادگيريبهبوداطلاعات !!!!ارتباط و پيامد آن

اسلاید 129: 6b6a8b8a7b7a9b9aشاخص هاي پيشروشاخص هاي تأخيريارتباط و پيامد آن

اسلاید 130: 371a, 1c, 2, 5e64a, 4c, 4d8فرآيندهاشراكت هاامورماليابنيه, تجهيزات و غيرهفناوري (تكنولوژي)دانش و اطلاعات54a 4b4c4d4e9b1c9ارتباط و پيامد آن

اسلاید 131: سفر به سوي سرآمدي

اسلاید 132: جاري سازياهداف و شاخص هاخودارزيابيمطالعاتآموزشپايه (بستر سازي)

اسلاید 133: تهيه گزارش بازخورد

اسلاید 134: موضوعات اصلي - اهدافبدست آوردن يك ديد همه جانبه از عملكرد سازمانفراهم آوردن اساسي براي مديريت فوري و اجرايي در گزارشهاي بازخورديكمك به تمركز بر مسائل مهم در بازديد از محل

اسلاید 135: موضوعات اصلي - تعريفموضوعات بنيادي كه اساس عملكرد سازمان را تشكيل مي دهد و بر ماهيت كلي اشاره دارد كه تيم ارزياب خواهان بازخورد دادن به سازمان است.براي مثال:فرهنگ محكمي در سرآمدي xxx وجود دارد و مديريت ارشد تيم نقش يك الگو را بازي مي كندتمركز بر دستيابي به نتايجي است كه باعث رضايت ذينفعان مي شود و اين مسئله بوضوح در بهبود استراتژي و فرآيندهاي ايجاد هدف نشان داده مي شود.جاري سازي منابع انساني در ارتباط رويكردها در بخش هاي تجاري مختلف, بسيار گوناگون و متنوع بود.

اسلاید 136: اهداف:درك كامل هدف و اهميت گزارشات بازخورديدرك و شناخت ساختار و مضمون گزارش باخورديفرصتي براي يادگيري, تمرين و بهبود مهارت هاي تدوين گزارش بازخورديتهيه و تحويل گزارشات بازخوردي

اسلاید 137: هدف از گزارش بازخورديتبادل اطلاعات با سازمان مورد ارزيابي در يافته هاي حاصل از ارزيابي به يك روش كاملاً ساختار يافته و شفافتشويق سازمان در تحقق بخشيدن به بهبودارائه بازخورد ارزش افزا كه جنبه هاي مثبت سازمان را در اينكه كداميك را ايجاد و كداميك نياز به بهبود دارند را شناسايي مي نمايداز طريق امتيازات, الگوبرداري مناسب پيشنهاد مي گردد كه در امر مقايسه و يادگيري از ديگر سازمان ها نقش تسهيل كننده دارد

اسلاید 138: مضمون گزارش بازخورديشرح و توصيف فرآيند ارزيابيچكيده اجرايي 2 يا 1 صفحه ايبازخورد مشروح براي هر معيار فرعيجدول امتيازات در مورد:درصدي براي هر معيار فرعي و هر معيار كليوزن خالص كل براي هر معيار و براي كل سازمان

اسلاید 139: شرح و توصيف فرايند ارزيابيشامل:استقرار تيم ارزيابفرآيند ارزيابي مجزاءفرآيند ادغام و يكپارچه سازيفرآيند اجماعفرآيند طرح ريزي بازديد از محلفرآيند عمليات بازديدفرآيند تهيه گزارش بازخورديچارچوب زماني

اسلاید 140: چكيده اجرايي1 يا 2 صفحه در گزارش بازخورديچكيده يافته هاي حاصل از تيم ارزيابي بر اساس موضوعات اصليمورد استفاده براي تيم اجراي (مديريت) سازمانتشويق به مطالعه مشروح تر

اسلاید 141: بازخورد مشروحبراي هر معيار فرعي:نقاط قوتفرصت هايي براي بهبود

اسلاید 142: رهنمودي بر آماده سازياستفاده از بازخورد مشروح به منظور تمركز بر نقاط قوت و فرصت هاي بهبود كه بصورت تقريبي بر اساس اهميت فهرست مي شوندسازگار بودن با امتياز دهي (معيار فرعي با امتياز بالا معمولاً چندين نقطه قوت و تعداد كمي فرصت براي بهبود دارد و برعكس)استفاده از عباراتي كه توصيه ها را به حوزه هاي مرتبط با مستندات, معيارها و كارت امتياز متصل نمايد.اطمينان حاصل نماييد كه اظهارات دقيق و قابل درك براي سازمان خواهند بود.پرهيز از مشاوره دادن

اسلاید 143: بيان نقاط قوت به اندازه كافيرويكرد توسط CRF مورد بازنگري سالانه قرار گرفته و تغييراتي در آن حاصل مي گردد (مثل دفاتر طرح و برنامه باز, مقالات و جلسات ناهار هفتگي و ماهانه ...)اتصال واضحي بين نتايج حاصل از تبادل نظرات بهبود استراتژي و اهداف در كارت امتياز متوازن SMT وجود دارد.Natwon سيستم هايشان را با تمامي مشتريان مرتبط با فرآيندشان, يكپارچگي داده هاي مشتري اطلاعات محصول و رابطه هاي فروش در چارچوب تكنولوژي واحد هم راستا نموده است.بنا به نتايج تهيه شده همگي روند سه ساله ثبت داشته اند. 50% هدف گذاري شده بودند كه يا به اهداف رسيده اند يا بهتر از آن عمل نموده اند. نشان ميدهد كه 40% الگوبرداري دست يافته يا فراتر از آن رفته اند و همگي در راستاي رويكردها بوده اند.

اسلاید 144: بيان كافي فرصت هايي براي بهبودمشاركت تيم مديريت ارشد در بهبود فعاليتها, حدود را نمايان مي سازد كه گواهي است بر همبستگي با رويكرد سازمانشواهدي مبتني بر پشتيباني سيستم جمع آوري داده هاي سالانه ؟توصيف رويكرد بهبود محصول تنها بر مشتريان موجود تمركز دارد كه هيچ گونه شواهدي بر چگونگي نيازهاي بالقوه مشتريان شناخته شده وجود ندارد.نتايجي مبني بر شناخت سطوح, حجم آموزشي و ايده هاي نو ارائه نشده در حاليكه تمامي اين موارد بعنوان ملاحظات رويكردهاي منابع انساني است (معيار 3)يك تعداد از نتايج, اهدافي را نشان مي دهد كه ؟

اسلاید 145: مثال هايي از نقاط قوت و فرصت هايي براي بهبودبهبودهاي جامع (فراگير)اتصال بين عملكرد و پاداش چيست؟مستندات بخوبي تدوين و قابل درك نيست.مطالعات در منابع انساني بايستي انجام و مداوم باشد.تنها 4 ايده جديد براي هر كارمند خيلي پايين مي باشد.شركت هزينه كيفيت را اندازه گيري نمي كند.

اسلاید 146: بازخورد از سازمان‌هاگزارش‌دهي و امتيازات معيارهاي فرعي بسيار سودمند مي‌باشد.دريافت بازخورد بصورت الكترونيكي بسيار سودمند مي‌باشد.شفاف, ساختار مناسب و درك آسانناسازگاري با گزارشات پيشين بازخوردي يا برداشت خود سازماناهميت هر بخش از بازخورد آشكار نيستدر گزارش بازخوردي برخي از خطاهاي واضح از سوي ارزيابان مي توان ديد.

اسلاید 147: خودارزيابي

اسلاید 148: خودارزيابي يك بازنگري منظم, سيستماتيك و جامع از فعاليت‌هاي سازمان و نتايج آن بر اساس يك مدل تعالي سازمان مانند مدل EFQM است. فرايند خودارزيابي به سازمان اجازه مي‌دهد بطور شفاف نقاط قوت و نيز حوزه‌هاي نيازمند بهبود را شناسايي نمايد.مفهوم خود ارزيابي

اسلاید 149: نقاط قوت سازمان و حوزه‌هاي نيازمند بهبود شناسايي مي‌گردند. منجر به شناخت دقيق‌تري از سازمان مي‌گردد.كاركنان سازمان را در تمامي سطوح در فرايندهاي بهبود درگير مي‌كند.يك زبان مشترك و چارچوب مفهومي در شيوه مديريت و انجام بهبودها در سازمان ايجاد مي‌كند.تجارب مفيد را در سازمان شناسايي كرده و اشاعه مي‌دهد.با استفاده از مجموعه‌اي از معيارهاي فراگير, امكان مقايسه با ديگر سازمان‌ها را تسهيل مي‌كند.مزاياي خود ارزيابي

اسلاید 150: ايجاد تعهد نسبت به انجام خود‌ارزيابيطرح‌ريزي خودارزيابيتشكيل تيم‌هاي خود‌ارزيابي و آموزش آنهااطلاع رساني و ترويج برنامه خود‌ارزيابيانجام خود‌ارزيابيتهية برنامة اقداماتانجام اقداماتبررسي روند پيشترفتفرآيند خود ارزيابي

اسلاید 151: پرسش‌نامه‌اي (Questionnaire)كارگاهي (Workshop)استفاده از پروفرما (Pro Forma)شبيه‎سازي فرآيند اخذ جايزه (Award Simulation)روش‌هاي خود ارزيابي

اسلاید 152: معيارهاي انتخاب خودارزيابي- تفاوت‌هاي موشكافي و شواهد / نظراتكارگاه خود ارزيابيدقت كممبتني بر شواهددقت زيادمبتني بر نظراتپروفرماپرسشنامهشبيه‌سازي جايزه

اسلاید 153: معيارهاي انتخاب خود ارزيابي – تفاوت‌هاي بلوغ / تلاششبيه‌سازي جايزه يا كاربرد جايزهپروفرما ضمن تغيير همتايانپرسشنامهكارگاه خودارزيابيسازمان بالغشبيه‌سازي جايزه در يك واحد (آموزشي)پروفرماكارگاه خودارزيابيپرسشنامه و كارگاه كارگاه خودارزيابيدر مسير حركتپرسشنامه اختصاصيكارگاه خودارزيابيپرسشنامه دقيقترپرسشنامه مقدماتيآغاز سفر به سوي سرآمدتلاش زيادتلاش متوسطتلاش كم

اسلاید 154: خود ارزيابي و منحني متغير

اسلاید 155: تكنيك پرسشنامه - فرآيندپرسشنامه وگروه نمونه را انتخاب كنيدتوضيح مختصري به افراد بدهيد تا بتوانند پرسشنامه را تكميل كنندپاسخ‌ها را به منظور شناسايي امتيازات كم و زياد جمع‌آوري و تحليل كنيدعلل امتيازات يا نتايج كم / زياد/ غير عادي را بيابيديافته‌ها را ارائه گروه و برنامه اقدامات ايجاد بهبود را اولويت‌بندي و تهيه نماييد

اسلاید 156: پرسشنامه – امتيازدهي فردي #1آيا برنامه براي كاركنان (مثلاً به كارگيري، آموزش، ارتقاء) مستقيماً از نيازمندي‌هاي برنامه‌هاي استراتژيك و اهداف مشتق شده است و مي‌تواند موجب اطمينان از تحقق برنامه‌ها و اهداف شود؟آيا سازمان اطمينان حاصل مي‌كند افرادي كه به استخدام درآورده است با ارزش‌هاي سازمان منطبق بوده و فرآيند ارزشيابي (كه كاركنان بدان معتقدند) براي همسو كردن اهداف و آموزش‌هاي فردي با نيازمندي‌هاي سازماني وجود دارد؟آيا سازمان شما فرآيندي براي مشاركت كليه كاركنان در ايجاد بهبود دارد و آيا كاركنان به طور فزاينده به نحوي توانمند مي‌شوند كه بدون ايجاد خطر براي سازمان تصميم گرفته و تغييراتي ايجاد نمايند.آيا ارتباط دو جانبه موثر با كاركنان ايجاد شده است و آيا كاركنان معتقدند كه به خوبي از امور آگاه شده و عقايدشان محترم شمرده مي‌شود؟آيا از تلاش‌هاي كاركنان در جهت ايجاد بهبود مشاركت در موفقيت‌ سازمان قدرداني شده و معادل با ساير عوامل پاداش مي‌گيرد (مانند كميسيون فروش، سابقه كار، صلاحيت‌هاي و غيره)D C B A

اسلاید 157: پرسشنامه – امتيازدهي فردي #2= تعداد كل ضربدرها (*)= ضريب وزن= ارزش (حاصلضرب تعداد ضربدرها در ضريب وزن)= جمع (D+C+B+A)%= دستاورد (جمع تقسيم‌بر5)DCBA03367100

اسلاید 158: تكنيك پرسشنامهسازمان:واحد/ كميته اجرايي:فرايند(هاي) مورد ارزيابي:پرسشنامه ارزيابي عموميبر اساس مدل سرآمدي EFQMتاريخ خودارزيابي:شماره سري خودارزيابي:ويرايش:00سازمان:واحد/ كميته اجرايي:فرايند(هاي) مورد ارزيابي:معيار1: رهبري تاريخ خودارزيابي:شماره سري خودارزيابي:ويرايش:00پرسش ارزيابيشواهدشواهدشواهدشواهدشواهدشواهدشواهدشواهدشواهدشواهدشواهدشواهددرجه ارزشيابيكاملا اجرا شدهكاملا اجرا شدهشواهد نسبتا كاملشواهد نسبتا كاملشواهد نسبتا كاملشواهد كمشواهد كمشواهد كمبدون شواهدبدون شواهدبدون شواهددرجه ارزشيابي10987654321

اسلاید 159: تكنيك كارگاه خودارزيابي - فرآيندآموزش و افزايش آگاهي كاركنان درگيرگردآوري داده‌هاكارگاه خودارزيابيفرآيند اولويت‌بنديارائه و انجام برنامه اقدامات براي بهبود

اسلاید 160: تكنيك كاربرگ – فرآيند انتخاب و آموزش گروه جهت ارزيابيگردآوري داده‌ها و شواهد، شامل مصاحبه‌ها به منظور تكميل كاربرگكاربرگ به صورت انفرادي ارزيابي شده و در داخل گروه به گردش در مي‌آيدارزيابان به اجماع آراء رسيده و گزارش نهايي كاربرگ را تهيه مي‌كنند ارائه به گروه مديريتاولويت‌بندي موارد، تعيين و اجراي برنامه اقدامات

اسلاید 161: شبيه‌سازي جايزه – فرايند آموزش گزارش‌نويسي و انتخاب گروه ارزياب معمولاًگردآوري داده ها و مصاحبه به منظور گزارش نويسي(بر اساس اظهارنامه)تائيد و امضاء گزارش توسط مديريتارزيابان گزارش را دريافت كرده و به طور انفرادي ارزيابي مي‌كنندارزيابان جلسه‌اي براي اجماع آراء تشكيل مي‌دهندتهيه گزارش بازخوردي براي گروه مديريتتهيه و اجراي برنامه اقدامات

اسلاید 162: تكنيك شبيه سازي جايزه براي خودارزيابي تكنيكي مبتني بر واقعيت براي خودارزيابي تكنيك شبيه‌سازي جايزه

اسلاید 163: تربيت ارزياب و خودارزيابي بر اساس مدل سرآمدي EFQM

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید