صفحه 1:
صفحه 2:
5 يكلم یاه ای دم
|
i ندايي که داننده رازهاست
2101101111111
a
موضوع : سوء استفاده جنسى
cae 3: ف
عبدا... خاکسار ازغندي
2
1392
khaksarabdollah@Gmail. com :نی
صفحه 3:
» بر خلاف میل طرف مقابل و داراي جنبه تجاوزکارانه
ord CRE VFS BRET eC PRB ey
ay 9
» خود ارضايي با وجود دسترسي به جنس مخالف
» ارتباط جنسي با جنس موافق
9 Ee eres rere One,
۲ patty fy
oe Shee
صفحه 4:
2ج
Saye به مه ده تیم ier STs a
1 | آزارهای جسمی: یعنی چنانچه فردی شخص دیگر را-! *
مجیور. به بریقراری ارتباط جنسی کند در حالتی که فرید
مايل به برقرارى اين ارتباط نباشد) تجاوز جنسى(و يا
Reh Ore eis STB: eS Pee)
.رضايت فرد
صفحه 5:
مع یه گازق کزان تین ie +
EEN eee e 0
فرد و آزارهای تلفنی که شخص را مورد فشار. روانی
ee a TSS) 0
eee Nene eee i) 00
لذت جنسى ببرد يك نوع از سوءاستفاده جنسى را
.مرتكب شده
صفحه 6:
Se
© ا Got 5) AS (lLuS jp ad tha
۱ 9 ESL eh Eye een Ey
ce Dee LE RIC rte Paes)
مادر» و اقوام یا رئیسی که از موقعیت خود سوء استفاده
سا OEE oo Le
صفحه 7:
مه اي خی قابل کار ۰
۰ نک ۰
ae eect Ts lS eTown nes)
.راهنماي كودكان دبستاني در شناسايي انواع آزارها
بيشكيري از سوء استفاده جنسي از كودكان . اصول برنامه *
giv. ا لقا فا هاء راهنمايي براي مديران و مربيان مدارس
احساس خوب دوباره : كتاب كار درماني براي مشاوران » درمانكران و *
. والدين
صفحه 8:
وت دی
۱
. تعارض در اطاعت از بزرگسالان *
5000 هي اپ ۰
are See 5
eS Se
صفحه 9:
صفحه 10:
واقعیت
]| 1 | پدیده اي نادر و معدود | سال : 6005 (906) 190 میلیون دختر . 26)میلیون پسر
i i
2 سوء استفاده توسط غریبه ها | سوء استفادم كنندم ها آشنا برليکودکانو والین0/ 80
i
]| اكثريت مرد هستند » اما تعدادگزارش زنان رو به افزایش است
| بسياري از آنهاتوسط؛ دوستان . همکاران و اعضاي خانواده «طبيعي»
| پرخ مصوبمی شود [ از روي طاهر قال تشنوس ایند
روائي و به راحتي قابل اسايي ۱
5 رن اف در مزر كمتر از © 0/0 داستان سازي مي کنند
i .
| دخترازو 0/7 پسران(گزارش: تعداد پسرانرو به 0/ 63
7 وم 1 ٠ كردكن tts JT fe th می راداو حمايت ند
| خود نگرش منفي دارة
8 | كودكان معمولاً سوه استفاده كتنده ۱ | .کودکان به ندرت سرء استفاده را فاش مي کنند
Sia عي
صفحه 11:
بحسو ب ( كلاغ خبر مي أورد.)
وايستگي به شخص آزار دهنده(مادي.عاطفي,رواني)
احساس شرمندگي
رازداري نسبت به فردآزاردهنده(رشوه یا تهدید)
ترس از باور نشدن
ترس از آسیب دیدن نزدیکان توسط فرد آزار دهنده
7۳7
احساس گناهم(تصور اين که خود مقصر است)
ترس از طلاق و از هم پاشيدگي خانواده
عدم آگاهي از پیامدها
oe حافظه(یه عنوان راهي براي حفاظت از
اخود
فقدان توانايي و دايره لغاث لازم براي بيان موضوع
به علت صغر سن
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
pe ۱۳| جنسي:
1 9
صفحه 15:
استفاده از مواد مخدر و مشروبات الكلي
ol
بي قيدي در امور جتسي
فحشام
نشانه ها
تلاش براي خود كشي
اطاعت و فرمانبرداري افراطي
تصوير ذهني ضعیف
اختلال در خوردن
آسیب رساني به خود
صفحه 16:
ماري هاي تاملي غير طبيمي ٠
[ مان نگردد _به ۰
را Beer eae
. خطر مشكلات عاطفي و روابط ميان فردي *
احساس ترس *
. تصویر ذهني ضعیف *
صفحه 17:
یه لت هن رن .
.مرژه بین بازجويي و بي خيالي را پیدا کنید *
SY TS pens 0
. سوال در مورد فعاليت هاي كودك *
. آموزش اينکه «بدن » متعلق به آنهاست *
آموزش «لمس بد » (کتك یا لمس قسمت هاي خصوصي بدن) *
.با «لمس خوب»(نوازش)
RUNS) eo Wane SEs rere se ene SEn e
صفحه 18:
iB ren}
0 م
* هركز كودك را مجبور به نشستن روي زانوي كسي و يادر
0
* آموزش اینکه کودك مي تواند به بزرگسالي که در او احساس
eee the Pee Fens
ی
نيازيي به صحبت در مورد جزئیات ترسناك نیست .
۰ 6 هف آگاهيکودك لستفه ترساز. همه بزرگسا (
. مهمترین مسئله (رمز موفقیت) داشتن ارتباط خوب با کودك است *
صفحه 19:
9 0 n\e || Pr PP cd
en Sr <n yt eS Ty Woe
9 oe ee ESE Ie
.دهید » فکر نکنید
از خودتان مراقبت کنید : رژیم غذايي مناسب. استراحت . *
. ورزش . انجام فعالیت هاي روزانه
ae YES PES oe ee
در صورت استمرار علائم » براي دريافت مشاوره هاي *
.بهداشت رواني به يك متخصص مراجعه كنيد
صفحه 20:
. به آرامي فرد را تشویق کنید که در مورد سوء استفاده با شما صحبت کند
تلاش كنيد تا عكس العمل شدید نشان ندهید. فرد نیاز به حمایت داشته و نباید احساس کند که باعث عصبائیت
. ويا ناراحتي شما شده است
. بگذارید که فرد بداند كه مورد سوء استفاده واقع شدن تقصير او نبوده است
.بگذارید که فردبداند شما به خاطر شهامت او براي گفتن موضوع » خوشحال هستيد
.از فرد بخاطر دادن اطلاعات تشكر و قدرداني كنيد
.بكذاريد كه فرد بداند كه شما به او كمك و از او حمايت مي كنيد
. بگذارید که فرد بداند که دجار درد سري نشده است
صفحه 21:
صفحه 22:
“سواء استفاده جنسي
صفحه 23:
Me ten Saat
.در مدرسه به خويي فعال نیستند *
Se Se ot ee ok Eero
Sar FEC e KOE SB ا is FO
۰ 4 اعتقاد به
ee ier re Pa Torts
۱۳ اس el aed
ae POC B TOTO Foe Se
من احساس بدي دارم پس حتماًآدم بدي هستم *
صفحه 24:
کی
ENN
ردیف
.بعضي وقت ها چيزهاي بدي براي بچه هاي خوب اتفاق مي افتد
.کودکان مسئول کنترل رفتار افراد دیگر بخصوص بزرگسالان نیستند
. اگر کودك همه چيزهايي را که بزرگسالان مي دانند مي دانست » که دیگر کودكك نبود
بزرگترها مستول کنترل رفتار خودشان هستند
( .لگر ببزرگسا لکودگرا فشریبب دهد » مسئولو مقصر وياستفه كودك )
با توجه به چيزهايي که مي دانستي بهترین کارممکن را کرده اي
مخصوصاً مطلع کردن ما (والدین . معلمان)
. در مورد مسئله که اتفاق افتاده تو مسئول نيستي
صفحه 25:
و nee آموزان در فعاليت هاي تيم هاي ورزشي و هنري *
Ss ل ل ل ان
PE se nT Sa eet ter Es)
. چگونگي استحمام
1۱ ee as rer BOE rs Tr)
"0 Sy aoWTar Sere We ee Bare S58)
[۱ ا OST vee em
درمان باهمجنس بهتراست *
۱۰ ۱۳۱ ا il ail)
صفحه 26:
as ارتباط هايدرونيآن yagi qe ite
* 2. بهبوك محيط هايلموزشيو ارتباط دوستانه و نزديكاولياء
مدرسه با کودكو نوجولن .
ac Heo S SIP T ET See oe Pepe Sal poor nes
.و انسانين وجولنرا هفنقرار دهد
10 OE ee eee eo ear ey
Peer eS We ا ا
* بررسيهطويزشكي.5 .
صفحه 27:
عبدا... خاکسار ازفندی
صفحه 28: