تشویق و تنبیه کارکنان
اسلاید 1: دستورالعمل هاي نحوه تشويق و تنبيه كاركنانموضوع مواد 8 و 12 طرح تكريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع در نظام اداري
اسلاید 2: ماده 1: تعاريفارباب رجوع : شخصي است كه جهت دريافت خدمت يا كالا در چهارچوب قوانين و مقررات عمومي به دستگاه هاي مشمول مصوبه مراجعه مي نمايد.
اسلاید 3: ماده 2:واحدهاي ستادي دستگاه هاي اجرايي كه بطور مستقيم با مردم و ارباب رجوع براي ارائه خدمات در ارتباط نمي باشند با تشخيص دستگاه مربوطه مشمول اين مصوبه نمي گردند.
اسلاید 4: ماده 3:در پايان ارديبهشت هر سال 5 % از كاركنان كه بيشترين درصد برخورد مناسب را داشته اند به شرط اينكه هيچ گونه برخورد نامناسب نداشته اند ، انتخاب و جهت تشويق به رييس دستگاه يا واحد سازماني مربوط معرفي مي نمايد.
اسلاید 5: ماده 4:تشويق ها:تشويق با امضاي رييس دستگاه يا واحد سازماني با درج در پرونده كارگزيني مستخدمحداكثر يكماه حقوق و مزايا بعنوان پاداش موضوع ماده 43 قانون استخدام كشوري
اسلاید 6: ماده 5:ارسال اسامي پرسنل منتخب به شوراي تحول اداري دستگاهبهره مندي از اولويت در استفاده از فرصت هاي شغلييك سال تعجيل در ارتقاي گروه
اسلاید 7: ماده 6:جمعبندي نظرات ارباب رجوع توسط واحد امور اداريارسال نتايج جمعبندي شده نظرات به شوراي پيشنهاداتدر صورت امتياز آور بودن پيشنهادات ، ارائه جايزه به فرد پيشنهاد دهنده
اسلاید 8: ماده 7:رسيدگي به سوء عملكرد كاركنان در اين موارد صورت ميگيرد:گزارش بازرسانشكايات ارباب رجوعساير ساز و كار هاي نظارتي از نتايج نظرسنجي
اسلاید 9: ماده 8:ارجاع 5 % از كاركناني كه در 3 ماه متوالي بيشترين تعداد برخورد نامناسب را بر اساس نتايج فرم جمعبندي ماهانه نظرات ارباب رجوع ويا ساير موارد پيش گفت ، در صورتي كه تخلف آنان از مصاديق قانون رسيدگي به تخلفات اداري باشد، با نظر بالاترين مقام دستگاه به : هيئت رسيدگي به تخلفات
اسلاید 10: تبصره 1:احكام مجازات فوق ، با توجه به قانون رسيدگي به تخلفات اداري كاركنان انجام مي شود.
اسلاید 11: تبصره 2:در مورد كاركنان آ زمايشي ( مشمول قانون استخدام كشوري) اگر در يكسال بيش از سه ماه نسبت عدم رضايت ارباب رجوع در مورد آنان بيش از 20 % باشد :اجراي ماده 20 قانون استخدام كشوري يا حسب مقررات ، لغو حكم آزمايشي
اسلاید 12: تبصره 3:لازم است مديران نسبت به تغيير شغل و يا معرفي جهت دوره هاي آموزشي كاركناني كه برخورد نامناسب با ارباب رجوع توسط آنان تداوم داشته باشد، اقدام نمايند.
اسلاید 13: ماده 9:در صورتي كه امتياز واحد سازماني تحت سرپرستي مديري بر اساس گزارش بازرس كميته تكريم در سه نوبت متوالي در يكسال ، نا مطلوب تشخيص داده شود و يا نسبت عدم رضايت مراجعين در كل واحد سازماني بر اساس ستون هفتم فرم جمعبندي سالانه نظرات ارباب رجوع بيش از 20 % اعلام گردد يا گزارشات واصله از واحد رسيدگي به شكايات حاكي از عملكرد نا مطلوب واحد سازماني باشد، در مرحله اول بر اساس گزارش ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان و يا شوراي تحول اداري از طريق استاندار يا رييس دستگاه مورد تذكر قرار مي گيرد و در صورت تكرار در دوره هاي بعدي ارزشيابي ،موضوع از طريق شوراي تحول اداري دستگاه يا ستاد برنامه ريزي تحول استان به وزير يا رييس دستگاه گزارش ميشود تا اقدام لازم جهت تغيير شغل آنان ( حداقل در يك سطح پايين تر ) صورت گيرد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.