کسب و کار اقتصاد و مالی

تصمیم گیری در مسائل مالی، ادغام، تحصیل و سرمایه گذاری مشترک

Edgham_tahsil_va_sarmayegozari_moshtarak

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تصمیم گیری در مسائل مالی، ادغام، تحصیل و سرمایه گذاری مشترک”

تصمیم گیری در مسائل مالی، ادغام، تحصیل و سرمایه گذاری مشترک

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: تصميم گيري در مسائل ماليمركز علوم و تحقيقات خوزستان جناب دکتر الله كرم صالحيعبدالامير بابايياستاد مربوطه : سيد رضا مرعشيارائه دهندگان:اسماعيل باوان پورادغام، تحصيل و سرمايه گذاري مشتركعلي معيني

اسلاید 3: تعریف رشد: افزایش در مقدار و حجم فعالیت های اقتصادی 3شرایط استفاده از واژه رشد رشد در فروش افزایش در سود افزایش در دارایی

اسلاید 4: رشد در فروش : معیاری مهم در تعیین میزان رشد واحد اقتصادی و نشانگر توان رقابتی واحد اقتصادی است که شامل رشد در حجم فروش کالا و خدمات ارائه شده می باشد، و بیانگر میزان ثبات واحد اقتصادی در بازار است. معمولا شاخص مستقیمی از رشد عملکرد واحد اقتصادی است .4

اسلاید 5: 5افزایش در سود : مورد استفاده تحلیل گران مالی و سهامداران. نمایانگر توان واحد اقتصادی در دستیابی به سود بیشتر از طریق رشد فروش است. افزایش در سود از طریق افزایش در EPS حاصل می شود.افزایش در دارایی : افزایش در عملیات شرکت ممکن است بعنوان شاخص رشد آن شرکت در نظر گرفته شود ( حداقل روش مطلوب در اندازه گیری رشد).

اسلاید 6: اهداف اصلی فعالیت های تجاری رشد سودآوری ایجاد تنوع برای کاهش ریسکروش های دستیابی به اهداف فعالیت های تجاری 1. درون سازمانی: سرمایه گذاری در داخل شرکت و گسترش فعالیت ها برای کسب سود بیشتر 2.برون سازمانی: تملک دارایی ها و تاسیسات مولد و ابزار بازار یابی شرکت های دیگر 6

اسلاید 7: اشکال مختلف ترکیب شرکت ها رشد خارجی می تواند از طریق تحصیل دارایی ها یا سهام عادی واحد های اقتصادی دیگر صورت گیرد. تامین مالی این تحصیل نیز ممکن است به صورت نقدی یا انتشار سهام و اوراق قرضه صورت گیرد.ادغام تلفیق 7

اسلاید 8: تئوري‌ادغام ادغام و تحصيل باهدف افزايش ثروت سهامداران و به عنوان ارتقاء كيفيت خدمات شركت در تحصيل بازده بيشتر و حفظ موقعيت رقابتي شركت صورت مي گيرد. تصميم گيري در خصوص موضوع ادغام و تحصيل نه تنها سهامداران شركت را تحت تاثير قرار مي دهد بلكه نقش بسزايي در شكل دهي اقتصاد نيز دارد. ادغام براي صاحبان هر دو شركت تحصيل كننده و تحصيل شده ايجاد ارزش مي نمايد. 8

اسلاید 9: انواع ادغام ادغام افقی : ادغام تمام دارایی های دو یا چند شرکت در یک صنعت مشابه ادغام عمودی : ادغام شرکتی با شرکت های فروشنده مواد اولیه. در واقع در این نوع اقدام فعالیت شرکت های ادغام شده مکمل هم می باشند و مانند ادغام افقی با انگیزه ی به دست آوردن قدرت بازار و حذف رقبا می باشد. 9

اسلاید 10: ادغام چند جانبه يا مركب : ادغام شرکت هایی با فعالیت های نسبتا نامربوط به همدیگر. با هدف تنوع بخشیدن به فعالیت در راستای کاهش ریسک و استفاده از صرفه جویی های ناشی از مقیاس 10

اسلاید 11: انواع ادغام و تحصیل ادغام و تحصیل به سه دسته تقسیم می گردند : افقی ، عمودی و مرکب ادغام افقی شامل شرکت هایی است که یک یا چند محصول همانند یا مربوط به هم ودر بازاری مشابه ، تولید می نمایند ، به عبارتی فعالیت های تجاری مشابه دارند. خريد یک شرکت تولید مواد شیمیایی توسط شرکت تولید مواد شیمیایی دیگر نوعی ادغام افقی تلقی می شود.11

اسلاید 12: ادغام عمودی: میان شرکت هایی که قبل از ادغام روابط خریدارـ فروشنده را دارند رخ می دهد. به عبارتی شرکتی با یک شرکت ماقبل در فرآیند تولید(عرضه کننده مواد اولیه) یا ما بعد (توزیع یا مصرف کننده) ادغام شود. ادغام یک تولید کننده مبل با شبکه توزیع مبل نوعی ادغام عمودی است.12

اسلاید 13: ادغام هایی مرکب: از به هم پیوستن دو یا چند شرکت و در صنایع نامرتبط با یکدیگر حاصل می شود. تولید کننده مبل با یک ناشر کتاب نوعی ترکیب است و خود به سه دسته تقسیم می گردند:13

اسلاید 14: توسعه محصول ، توسعه بازار و مرکب. ادغام توسعه محصول شامل شرکت هایی است که از لحاظ عملکرد به تولید یا توزیع پرداخته و فروش محصولات به طور مستقیم صورت نمی گیرد. توسعه بازار شامل شرکت هایی است که محصولات مشابه را در بازارهای مختلف جغرافیایی به فروش می رسانند. ادغام مرکب شامل یکپارچگی دو شرکت که ذاتاً به هم نامربوط می باشند ، می باشد.14

اسلاید 15: دلایل ادغام و تحصیل شرکت ها بنا به دلایل مختلف ، رشد خارجی از طریق ادغام را به رشدداخلی ترجیح می دهند ، برخی از این دلایل به عنوان مزایا عبارتند از: کاهش ریسک فعالیت با استفاده از تنوع بخشی حاصل از ادغام ، مخصوصاً در شرایطی که دارای فعالیت فصلی هستند. برخورداری از مدیریت کارا و مؤثر شرکتهای دیگر. بهره گیری از تأثیرات هم افزایی و صرفه جویی عملیاتی. امکان تحصیل منابعی که شرکت قبلاً فاقد آن بوده است (برخوداری از پشتوانه دارایی شرکتهای دیگر). امکان بهبود توانایی تأمین مالی و بهبود وضعیت درآمدزایی و نقدینگی.15

اسلاید 16: مزاياي ادغام و تحصیل1-امکان افزایش قیمت بازاری سهام. در فرآیند ادغام ممکن است سود شرکت جدید با نرخ سرمایه گذاری پایین تری به سرمایه تبدیل شود ، سهام شرکت بزرگ ، معمولاً قابلیت فروش بیشتری نسبت به سهام شرکت کوچک دارد این ویژگی می تواند به نسبت P/E بالاتر منجر شود.2-امکان تأمین مالی با صرفه تر و راحت تر.3-امکان تحصیل بازده سرمایه گذاری مطلوب تر. خصوصاً زمانی که ارزش بازار شرکت خریداری شده به طول قابل توجهی کمتر از ارزش جایگزینی آن است.4-امکان بهره مندی از منافع و مزیت مالی ، خرید شرکت زیان ده ، این امکان را فراهم می نماید که شرکت بخشی از مالیات خود را به آینده منتقل سازد.5- بهره گیری از توان رقابتی یکدیگر. 16

اسلاید 17: معايب ادغام و تحصیلصرفنظر از مزایای مذکور که بسیار با اهمیت هستند توجه به معایب حاصل از ادغام تحصیل می تواند در تدوین استراتژی های ادغام و تحصیل مؤثر باشد از جمله:1-قطعیت نداشتن نتیجه مورد نظر مالی(عدم قابلیت پیش بینی)2-امکان ایجاد تضاد بین مدیریت دو شرکت.3-امکان بروز مشکلات به دلیل اختلاف عقیده سهامداران اقلیت.4-امکان تعارض با قوانین ضدانحصار دولتی و در نتیجه راکد شدن فعالیتهای ادغام و تحصیل.17

اسلاید 18: تعاریف ادغام و تحصیلادغام ، از بهم پیوستن دو یا چند شرکت به صورت افقی ، عمودی یا مختلط(مرکب) که نتیجه آن شکل گیری یک شرکت جدید با نام جدید یا با حفظ نام قبلی اما با شخصیت حقوقی مستقل و متفاوت از شخصیت های حقوقی دو یا چند شرکت قبل از ادغام به وجود می آید.18

اسلاید 19: تحصیل (خرید): یعنی بهم پیوستن دو یا چند شرکت یه صورت افقی ، عمودی یا مختلط(مرکب) ، به طوري که شرکتی با حفظ شخصیت حقوقی خود ، شرکت یا شرکتهایی دیگر را خریداری می نماید ، شرکتهای تحصیل شده ، شخصیت حقوقی خود را از دست داده اند و در شرکت تحصیل کننده ادغام می گردند. لازم به تاكيد است كه تحصيل دارايي از تحصيل سهام متمايز است. در تحصيل دارايي ، دارايي هاي واقعي مورد مبادله قرار مي گيرند ، در حالي كه در تحصيل سهام ، دارايي هاي مالي خريداري مي شوند. در مورد اولي ، كنترل بر دارايي ها به طور مستقيم و در مورد اخير ، كنترل بر دارايي ها به طور غير مستقيم صورت مي گيرد. 19

اسلاید 20: مهم:تحصيل دارايي از تحصيل سهام متمايز است. در تحصيل دارايي ، دارايي هاي واقعي مورد مبادله قرار مي گيرند ، در حالي كه در تحصيل سهام ، دارايي هاي مالي خريداري مي شوند. در مورد اولي ، كنترل بر دارايي ها به طور مستقيم و در مورد اخير ، كنترل بر دارايي ها به طور غير مستقيم صورت مي گيرد. 20

اسلاید 21: ادغام معمولاً بیشتر در صنایع کم رشد یا بدون رشد که دارای سابقه تاریخی با بازده پایینی هستند تحقق می یابد ، شرکت هاي پربازده ، انگیزه زیادی برای تحصیل (اکتساب و خرید) شرکت های دیگر دارند و آن را بر ادغام ترجیح می دهند.21

اسلاید 22: فرآیند ادغام و تحصیلدر فرآیند ادغام و خرید توجه به موارد زیر حائز اهمیت است:الف ـ برآورد جریانات نقد براساس صورتحساب سود و زیان پیش بینی شده شرکت هدف.ب ـ برآورد نرخ تنزیل.ج ـ محاسبه ارزش فعلی خالص جریانات نقد(NPV) برای ارزیابی توانایی های عملی و مالی ادغام.22

اسلاید 23: فرآیند ادغام و تحصیلهنگام تعیین شرایط مربوط به ادغام و خرید ، عوامل زیر باید در نظر گرفته شود:الف ـ خالص مبلغ سود و نرخ رشد و P/E ب ـ سود سهام پرداختیج ـ قیمت بازار سهامد ـ ارزش دفتری هر سهمه ـ سرمایه در گردش خالص هر سهم23

اسلاید 24: فرآیند ادغام و تحصیلمعانی استراتژیک مالی ادغام و تحصیلاستراتژی مالی به معنی ارتقاء موقعیت رقابتی شرکت است به طوری که سودآوری و نهایتاً ارزش بازار اوراق بهادار آن افزایش یابد. برای شرکتی با رشد بلند مدت ثابت مورد انتظار ، می توان قیمت سهم شرکت را اینگونه محاسبه نمود: 24

اسلاید 25: که در آن:D1= سود تقسیمی مورد انتظار در پایان دوره آیندهK = نرخ بازده مورد انتظار سرمایه گذارg = نرخ رشد سود مورد انتظار در سال های آینده25

اسلاید 26: با ارائه چنین چارچوب ارزیابی ، شرکتی که تنوع بخشی را مورد ملاحظه قرار می دهد می تواند زمانی که ترکیب مهارت ها و منابع دو کسب و کار موجب یکی از شرایط زیر می شوند برای سهامدارانش ایجاد ارزش نماید:•جریان سود(درآمد) با رشدی بیش از رشد هر کدام از دو شرکت به تنهایی•کاهش ریسک و بازده مورد انتظار بیش از آنچه که توسط سرمایه گذاری پرتفوی در دو کسب و کار می توان به آن نائل گشت ـ که همان کاهش ریسک سیستماتیک است.26

اسلاید 27: همانطور که اشاره شد ، بیشتر سودهای ناشی از کاهش ریسک غیرسیستماتیک شرکت از طریق تنوع بخشی سرمایه گذاران فردی نیز قابل دستیابی است. بنابراین یک شرکت نمی تواند برای سهامدارانش تنها توسط تنوع بخشی بدون ریسک غیر سیستماتیک ایجاد ارزش نماید ، زیرا که سرمایه گذاران فردی ، خود می توانند به دور از ریسک غیرسیستماتیک تنوع بخشی نمایند. بنابراین یک شرکت تنها زمانی که بتواند تولید سودی نماید که تنها از طریق تنوع بخشی، پرتفوی قابل دستیابی نباشد ، در این صورت می تواند برای سهامدارانش ایجاد ارزش نماید.27

اسلاید 28: دلایل تنوع بخشی1-عملکرد اقتصاد2-مدیریت ناکارا3-سینرژی مالی28

اسلاید 29: عملکرد اقتصادعملکرد اقتصادی اغلب زمانی که دو شرکت ترکیب می شوند تحقق می یابد. برای مثال، ادغام شرکتهایی که می توانند در بعضی از عملکردهای اداری(مانند حسابداری) یکپارچه شوند و صرفه جویی نمایند. پدیده اقتصادی نمودن تولید ، در موقع دوباره کاری یا حذف تسهیلات اضافی از طریق یکپارچه شدن به وجود می آید. 29

اسلاید 30: 30برای مثال نیروهای فروش می توانند برای جلوگیری از دوباره کاری در پوشش یک منطقه خاص، با یکدیگر یکپارچه شوند. چنین پدیده اقتصادی به نام سینرژی شناخته می شود. نتیجه کارکرد آن از کارکرد یکایک آنها ، بزرگتر از جمع اجزایش می باشد یعنی اثر 5=2+2 را دارد.

اسلاید 31: صرفه جویی به مقیاسصرفه جویی به مقیاس در موقعی که دو شرکت برای کسب مزیت عملکرد اقتصادی ادغام و افزایش کارایی به عنوان نتیجه ، بسیار کوچک باشند ، به وجود می آید. صرفه جویی به مقیاس در موقع کاهش متوسط هزینه ها در اثر افزایش میزان وقوع آن صورت می گیرد. اغلب مدیران به صرفه جویی مقیاس در تولید می اندیشند. در حالی که این امر در خرید و بازاریابی هم امکانپذیر است. این ایده عبارت از افزایش به کارگیری و توسعه کارای منابع فیزیکی ، مالی و نیروی انسانی می باشد. در بسیاری از موارد افزایش میزان وقوع ممکن است که مشکلات زیادی را به بار آورد و واقعاً هزینه ها تشدید یابند.31

اسلاید 32: صرفه جویی به مقیاس و عملکرد اقتصادی اهداف طبیعی در ادغام های افقی(ادغام میان شرکتهایی در صنعت مشابه) می باشد. ادغام عمودی زمانی رخ می دهد که یک شرکت به سمت جلو به سوی مشتری یا به سمت عقب به سوی عرضه کننده مواد اولیه توسعه یابد ، که همچنین ممکن است دلیل این صرفه جویی ها نیز گردد. همچنین برخی از صرفه جوییها ، ادغام مرکب را می طلبد. طرفداران این ایده ، ترکیب یا تقسیم خدمات مرکزی و نقاط قوت مدیریت را دلیل ، چنین صرفه جویی ها می دانند. شواهد نشان می دهند که اثرات سینرژیک در موقع ترکیب خطوط تولید یا کسب و کارهای نامربوط به هم صورت می گیرد.32

اسلاید 33: مدیریت ناکاراشرکت هایی وجود دارند که می توانند درآمد و سود تقسیمی خود را بهبود دهند و عملکرد و یا مدیریت مالی را ارتقاء بخشند. چنین شرکت هایی هدفی طبیعی جهت تحصیل از سوی شرکت هایی که احساس می کنند می توانند دانش و مهارت های مدیریتی خود را به طور موفقیت آمیزی در چالش های رقابتی و فرصت ها به کار گیرند ، به شمار می روند. 33

اسلاید 34: برای مثال الرت دریافت که سرمایه گذاران شرکت های تحصیل شده قبل از ادغام نرخ بازده کمتری را برای چندین سال به دست می آورند. ادغام تنها روش بهبود مدیریت نیست ، بلکه راه حل ساده تر و عملی تر حل مشکلات و افزایش کارایی مدیریت می باشد.34

اسلاید 35: سینرژی مالیمنافع مالی به طور مشخص محرک هر خرید می باشند. دراین بخش برخی از نیازهای مالی که ممکن است از جمله دلایل تحصیل تلقی شوند بیان گردد.. 35

اسلاید 36: الف ـ استفاده از بودجه هاي اضافی و افزایش سرمایه شركتاگر یکی از شرکت های ادغام شده وجه نقد اضافی داشته باشد ، این وجه نقد را می توان در واحدهایی با کسر بودجه به کار گرفت و نیاز به تأمین مالی خارجی را کاهش داد. افزایش مجدد سرمایه و استفاده از وجوه اضافی اولین محرک در ادغام های مرکب می باشد.36

اسلاید 37: ب ـ هزینه بدهی کمترهزینه های استقراض با افزایش اندازه شرکت کاهش می یابد و بنابراین برای ادغام شوندگان مشوق دیگری را مهیا می سازد. در ادغام شدن ، شرکت های بزرگتر می توانند بر سرمایه شرکت های کوچک غیروابسته با هزینه های کمتری بیافزایند.37

اسلاید 38: ج ـ سپر مالیاتی استفاده نشدهقوانین مالیاتی در اغلب اوقات محرکهای اقتصادی را برای ادغام شوندگان فراهم می سازد. اگر شرکتی هزینه های مورد قبول مالیاتی داشته باشد اما درآمد آن برای کاستن این هزینه ها کافی نباشد ، می تواند گزینه جذابی برای تحصیل توسط شرکتی باشد که بتواند از این مزیت ها استفاده نماید. بنابراین استفاده از مزیت مالیاتی و ایجاد منفعت اقتصادی می تواند برای شرکت های درهم ادغام شده امکان پذیر گردد در صورتی که برای هر کدام از شرکت ها به طور جداگانه امکانپذیر نبود.38

اسلاید 39: د ـ رقابت کاسته شدهنتیجه ادغام می تواند افزایش قدرت انحصار و مونوپولی باشد که اجازه می دهد شرکت ادغام شده درآمدهایش را بیش از هزینه ها افزایش دهد. قیمت های بالاتر که سود و جریان نقدی را افزایش می دهند باید ارزش بازار شرکت را نیز افزایش دهند. اگر رقبا بتوانند به راحتی وارد صنعتی گردند ، کسب سودهای بیشتر استمرار نداشته و افزایش در ارزش کالاهای تولید شده توسط ادغام نیز دائمی نخواهد ماند.39

اسلاید 40: تئوری سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاری مشترک به روابط کسب و کاری اطلاق می شود که بین دو یا چند طرف برقرار می گردد تا با یکدیگر به انجام برخی فعالیت های اقتصادی بپردازند ، به طوری که شخصیت حقوقی هریک از طرفین حفظ می شود و توافق می کنند تا در سود(زیان) های ناشی از سرمایه گذاری مشارکت داشته باشند و مخاطره آن تنها برای یک پروژه خاص می باشد. سرمایه گذاری مشترک از فرآیند سیستماتیک برخوردار است که دو یا چند شرکت با توجه به اهداف بلندمدت خود ، شریک تجاری خود را شناسایی و در فعالیت مشترک سرمایه گذاری می نمایند. 40

اسلاید 41: تئوری سرمایه گذاری مشترک سرمایه گذاری مشترک به روابط کسب و کاری اطلاق می شود که بین دو یا چند طرف برقرار می گردد تا با یکدیگر به انجام برخی فعالیت های اقتصادی بپردازند ، به طوری که شخصیت حقوقی هریک از طرفین حفظ می شود و توافق می کنند تا در سود(زیان) های ناشی از سرمایه گذاری مشارکت داشته باشند و مخاطره آن تنها برای یک پروژه خاص می باشد. سرمایه گذاری مشترک از فرآیند سیستماتیک برخوردار است که دو یا چند شرکت با توجه به اهداف بلندمدت خود ، شریک تجاری خود را شناسایی و در فعالیت مشترک سرمایه گذاری می نمایند. 41

اسلاید 42: دلایل سرمایه گذاری مشترکسرمایه گذاری مشترک در صنایع نفت و گاز بسیار معمول است به طوری که اغلب شراکت ، در سرمایه گذاری مشترک بین شرکتهای داخلی و بین المللی صورت گرفته است که دلایل زیادی می توان برای آن برشمرد که می توان به عنوان مزايا از آن نام برد:42

اسلاید 43: الف - دلایل داخلی1- توزیع هزینه و مخاطرات 2- توسعه دسترسی به منابع مالی3- بهره مندی از صرفه جویی به مقیاس4- دسترسی به فن آوری و مشتر یان جدید5- دسترسی به توانمندی مدیریتی حاصل از نوآوری و خلاقیت6- بهره مندی از مزایای مالیاتی حاصل از شرکت43

اسلاید 44: ب – اهداف رقابتی1- غلبه بر موانع ورود به بازار و نفوذ بر تحولات صنایع2- بهره مندی از مزایای رقابتی 3- نفوذ موثر بر اتحادیه ها و تراست ها4- ورود کالاها به بازارهایی که قبل از تولید نمی توانستند وارد آنجا شوند44

اسلاید 45: ج- اهداف راهبردی1- هم افزایی (سینرژی)2- انتقال فن آوری و مهارت ها3- تنوع بخشی 4- محدودیت های سیاسی در مورد گزینه های دیگر45

اسلاید 46: معایب سرمایه گذاری مشترک1-مخاطره ایجاد یک رقیب جدید2-ترکیب فرهنگ های ناسازگار 3-فقدان کنترل در مورد تکنولوژی4-نرخ بالای شکست5-توانایی محدود برای هماهنگی استراتژی بین المللی در برابر رقبا6-توانایی محدود در شناسایی منحنی تجربه و صرفه اقتصادی7-تعارض بین طرفین در مورد اهداف سرمایه گذاری مشترک و فعالیت های کاری46

اسلاید 47: انواع سرمایه گذاری مشترک1-سرمایه گذاری مشترک اولیه : دو شریک از دو کشور مختلف2-سرمایه گذاری مشترک بین گروهی : دو شریک از دو کشور در یک گروه از کشورها نظیر کشورهای در حال توسعه3- سرمایه گذاری مشترک فراشرکتی : دوشعبه خارجی از یک کشور4- سرمایه گذاری مشترک بین ملیتی : دوشریک با یک ملیت مشابه ، شراکت محلی در شرکتهای مختلف 5- سرمایه گذاری مشترک جدید : با شیوه نوین متفاوت از بندهای مذکور صورت می گیرد.47

اسلاید 48: تلفیق واحد های تجاری ترکیب دو یا تعداد بیشتری از شرکت ها ست که نهایتا شرکت جدیدی با جذب کلیه دارایی ها و بدهی های شرکت های ترکیب شده، شخصیت حقوقی جدیدی با ترکیب سهامداران شرکت های اصلی تشکیل می دهد. مبنای قانونی و مشخصات مالی تلفیق همانند ادغام می باشد. 48

اسلاید 49: در موارد زیر تلفیق بر ادغام برتری دارد :برای شرکت هایی با اندازه برابر وقتی اساسنامه جدیدی مورد درخواست است : معمولا اساسنامه ها در بدو تاسیس شرکت ها تعیین می گردد. در بسیاری از موارد که اساسنامه ها دارای موارد نامطلوبی است که شرکت را از رسیدن به رشد باز می دارد ، تلفیق شرکت ها امکان ایجاد شرکت جدید با اساسنامه جدید با ویژگی های بهتر را می دهد. شرکت های هلدینگ: شرکت هلدینگ شرکتی است که دارنده یا مالک ، تعداد کافی از سهام عادی یک یا چند شرکت است. به نحوی که قادر به کنترل آنهاست. در بسیاری از موارد درصد کمی مثل 10% از سهام یک شرکت فرعی ممکن است برای اعمال مالکیت در جهت کنترل شرکت فرعی کافی باشد .آنچه در اینجا حائز اهمیت است کنترل شرکت فرعی می باشد 49

اسلاید 50: نحوه عمل شرکت های هلد ینگ شرکت هلدینگ سهام شرکت های دیگر را می خرد ، بدون اینکه آن شرکت ها منحل شوند، کنترل آنها را به دست می آورد . در این نوع موارد شرکت دارنده هیچ گونه عمل بازرگانی انجام نمی دهد. یکی از شرکت ها به صورت شرکت هلدینگ در می آید در حالیکه عملیات بازرگانی و فعالیت معمولی خود را ادامه می دهد و تمام یا قسمتی از سهام شرکت های دیگر را به دست می آورد و کنترل آنها را در دست خود می گیرد.50

اسلاید 51: مزایای شرکت های هلدینگ 1.سهولت مالکیت : می تواند سهام عادی سایر شرکت های تجاری را بدون هیچ مشکلی از عموم خریداری کند،بدون نیاز به تصویب یا تایید رسمی توسط مجمع عمومی صاحبان سهام2.تحصیل به بهای کمتر : اگر سهام سایر شرکت ها در یک دوره زمانی خاص به صورت جز به جز و در دفعات متعدد تحصیل شود، قیمت سهام شرکت تحصیل شده تحت تاثیر این امر قرار نمی گیرد اما خرید به صورت یکجا موجب افزایش قیمت سهام می شود.3.نفوذ و کنترل : با فرض اینکه بقیه سهام شرکت تحصیل شده در دست تعداد زیادی از مردم باشد ، شرکت هلدینگ توانایی کنترل بر مقادیر زیادی دارایی شرکت تحت کنترل را با انجام یک سرمایه گذاری کوچک به دست می آورد . در حالیکه در ادغام باید شرکت تحصیل کننده برای کنترل تقریبا همان اندازه دارایی، باید مبلغ بسیار زیادی را سرمایه گذاری کند .51

اسلاید 52: 4. متنوع سازی : شرکت هلدینگ می تواند با تحصیل سهام شرکت های فرعی مختلف ،تنوع پذیری را در سرمایه گذاری های خود به وجود آورد و با این کار ریسک سرمایه گذاری را نیز کاهش می دهد .5. جلوگیری از وجود شرکت خارجی : یک شرکت سهامی داخلی بر مبنای مقررات محیطی که در آن فعالیت می کند ، تاسیس می شود و یک شرکت خارجی بر مبنای قوانین خارج از آن محیط سازماندهی می شود. از آنجا که بسیاری از دولت ها از شرکت های داخلی از طریق اخذ مالیات کمتر و اعطای دیگر امتیازات حمایت می کنند، یک شرکت بزرگ ممکن است قادر باشد، یک شرکت هلدینگ داخلی را برای هدایت عملیاتش در چنین محیط هایی به وجود آورد و اگر شرکت مادر مستقیما در این کشور اداره بشود، آن منافع ناشی از شرکت های داخلی را از دست می دهد .52

اسلاید 53: 53با سپاس از بذل‌ توجه عزيزان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید