پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تغذیه در دوران شیردهی

taghzie_doran_shirdehi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه در دوران شیردهی”

تغذیه در دوران شیردهی

اسلاید 1: به نام خداوند جان و خرد با سلام و خیر مقدمفرخنده ناظم کارشناس بهداشت تغذیه مرکز شهرستان شیراز- شهدای انقلاب

اسلاید 2: تغذيه در دوران شيردهی

اسلاید 3: انرژی سه ماه اول شيردهی 330 کيلوکالری بيشتر و 6 ماهه دوم شيردهی 400 کيلوکالری بيشتر مادران شيرده نبايستی انرژی کمتر از 1800 کيلوکالری در روز دريافت نمايند دريافت رژيم با کالری کمتر از روزانه 1500 کيلوکالری سبب کاهش توليد شير می شود.

اسلاید 4: مواد مغذی درشیر دهیمصرف مواد مغذی در این دوران : مادر را در تداوم شیردهی کمک میکند.متضمن حفظ بنیه و سلا مت مادر می باشد.همچنین برای تامین نیازهای نوزاد ضروریست.

اسلاید 5: درشت مغذی ها پروتئین : (25 +46( =71 gr کربو هیدرات : 160-210 gr لیپید ها : مانند مواقع معمولی (20 تا 35 درصد کل انرژی دريا فتی )اسيدهای چرب غير اشباع امگا 6 روزانه 13 گرم سيدهای چرب غير اشباع امگا 3 روزانه 3/1 گرم بدين منظور محققين مصرف ماهی يا مکمل روغن ماهی را توصيه می نمايند. زيرا بر اين اعتقادند که مصرف اسيدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی برای تکامل مغز نوزاد سودمند می باشد .

اسلاید 6: ریز مغذی ها

اسلاید 7: ویتامین هامیزان ویتامین های شیرما در انعکا سی از میزان ویتامینهای رژیم غذایی اوست. درصورتی که ميزان ويتامين دريافتی مادر کافی نباشد، غلظت آنها در شير کاهش می يابد و بنابراين نوزاد در معرض کمبود قرار می گيرد.

اسلاید 8: ميزان نياز به ويتامين D‌ و K‌در دوران شيردهی مشابه دوران حاملگی است.ميزان فولات و نياسين توصيه شده در دوران شيردهی کمتر از دوران حاملگی می باشد.نیاز به ویتامین B12 افزایش می یابد .غلظت ويتامين B12‌ در شير زنان گياهخوار کم است و به مکمل ويتامين نياز است. برای زنان شيردهی که در معرض نو خوشيد قرار نمی گيرند و از غذاهای غنی شده با ويتامين D‌ استفاده نمی کنند به مکمل ويتامين D‌ نياز دارند. در مصر ف ویتامین های محلول در چربی بایستی احتیا ط کرد .

اسلاید 9: املاحCa, Zn , P افزایش پیدا میکند در صورت کمبود از ذخایر مدر استفاده می شود.کلسيمزنان 18 ساله و کمتر روزانه 1300 ميلی گرم زنان 19 ساله و بيشتر روزانه 1000 ميلی گرم دريافت مکمل کلسيم برای زنانی که روزانه کمتر از 600 ميلی گرم کلسيم از راه غذا دريافت می کنند، ضروری است

اسلاید 10: رویروزانه 14-12 ميلی گرمیدمیزانش در شیر بستگی به مصرف آن دارد .آهنتا سه ماه بعد از زایمان مانند دوران بارداری و سپس مانند مواقع معمولی .

اسلاید 11: مايعات حداقل روزانه 3-2 ليتر مايع و در هوای گرم مقدار بيشتری بايستی مصرف شود. دريافت ناکافی مايعات سبب دهيدراتاسيون مادر می شود. استراتژی مفيد برای مادر آشاميدن يک ليوان آب، شير يا آب ميوه در هر دفعه شيردهی باضافه دريافت مايعات روزانه و مايعات در موقع تشنگی است. مصرف قهوه و ساير نوشابه های کافئينه اگر به يک تا 2 ليوان در روز محدود شود مجاز است. زيرا کافئين از شير عبور می کند و در برخی نوزادان سبب بی خوابی و عصبانيت می شود.

اسلاید 12: Food Pyramid For Pregnancy & Lactation

اسلاید 13: ورزش و شیردهیمادران بايد به انجام ورزش در چند هفته پس از زايمان تشويق شوند. ورزش هوازی با ضربان قلب 60 تا 70 درصد اثر سوئی بر شيردهی ندارد انجام ورزش های خسته کننده باعث توليد اسيد لاکتيک می شود و توصيه نمی شود. مادری که می خواهد ورزش بی هوازی انجام دهد بايد پيش از ورزش به نوزاد شير بدهد و حداقل 90 دقيقه پس از ورزش مجدد شير بدهد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید