صفحه 1:
صفحه 2:
نهاذهای دولتی سازمانهانوریا تقتکیلاتی میباشتد dy AS
منظور منافع عمومي خاصي و بر اساس مجموعه اي از
قوانین کا رسوم و یا معيارهايي که از قوانین و يا ارتباطات
جار :ذر سافعة :ويا اجتماع نشاك متكيرتك:
صفحه 3:
ز عرفهای سازه مانی
نمونه هايى از عرفهاى
a 5
" قوانين كار
۴ سينا
* رویهها
* چارچویها
* حقوقی
* خطی مشی
* قوانین
٠ كروهها د
ات
in I
صفحه 4:
توسعة ۳۷
ايجاد سيازماندهى
مشاركت اجتماعى
مشا ركت سهامداران در تصميم كيرى
مشا ركت بانوان در تصميم كيسرى
- ظررفیت و توانایی های سازمانی
ایجاد محیط سازمانی
چارچوبهای حقوقی و سازمانی
رویه و قوانین کار و غیره
توسحه منابع انسانی
توسعه شبکه های مبادله دانش و اطلاعات
۳7
thar ord Wael Sect ra
صفحه 5:
صفحه 6:
گرینه های سازمانی ele کیت زدایی مدیریت دولتی
دولتی
- ايالته استان» بخش
SA
-شبه دولتى
کارکردی
محوز حوضه رودخانه
مجوز آبخیزداری
مجوز سفره های آب
تشکیلات اجتماعی
انجمن مصرف کنندگان آب
شورای آب شهری
سازمانهای غیر دولتی
- اعطای امتیاز انحصاری و
استیحاریء فراردادهای مدیریتی»
۱004"
صفحه 7:
سازماندهی رویه ها در مدیرریت عمومی
ee
منطقه اىيا كا ركرردي ذياهرردو).
eS rege
خود ردان یم متصرکن؛ وکالتی
ae
Sith خصصوصى (اتحصارىء استيجارى).
خصوصى (موسسه» اتن )
شبد غيس مولتى (وابسته به مولت ).
- نمایندگی
مات ویدء و پشتانی(نمه (ae
واسطبه نیمه دولتی
نوا متررات خام
نهادهای شکتی تحت مدیریت دولت.
- شبه دولتى ؛ شركت با مسئولیت محدود (نیمه مستقل)-
- سازمائهاى اجتماعيء ادارات آب (مستقل).
صفحه 8:
استقلال معیارهای
روند تصمیم گیری مستقل (محیار حقوقی: خودگردانی متعلق
به شخص یا ار گان دیگری نباشد )
انتصاب و انتخاب کا رکنان حرفه ای اصلی
مالکیت دا راییها
- سیستم سهامداری
تامین سرمایه مستقل
* آزادی تخصیص بودجه
صفحه 9:
صفحه 10:
rural users
Urn and | Water Users
صفحه 11:
تمهیدات سازمانی
خط مشی های جهانی برای تامین آب و بهداشته
ees Ce)
| )تسس
صفحه 12:
اهداف توسعه دراین هزاره (اجلاس رهبران کشورها در یوهانسبورگ در
سال ۲۰۰۲ درخصوص توسعه پایدار)
* هدف اول: ريشه کن سازی فتر و گسنگی مفرط
هدف دوم: بهرمند ساختن عموع از آموزش در سطح ابتدایی
هدف سوح: ترويج برابرى ميان زن و مرد و اختیار دادن به زنان
* هدف چهارم: کاهش مرگ ومیر کودکان
هدف پنجم : بهبود سلامت مادران
* هدف ششم: مبارزه با ايدزء مالارياه و سایر بیماریها
* هدف هفتم: صیانت از پایداری محیط زیست
* هدف هشتم: ایجاد مشارکت جهانی در امم توسعه
صفحه 13:
:هدق هفتم
:اهداف توسعه در این هزاره
صیانت از پایداری محیط زیست
هدف 9: تجمیع اصول توسعه پایدار و برنامه ها و خط مشی های کشور و
معکوس گردن روند تخریب منابع زیست محیطی
*؟ هدق۱۰: کاهش پنجاه درصدی تعداد اضراد محروم از دسترسی پایدار به آب
آشامیدنی سالم و بهداشت تا سال ۲۰۱۵
* _ هدف ۱۱: بهبود قابل توجه زندگی حد اقل ۱۰۰ میلیون از ساکنان محله های
فقیرنشین تاسال ۲۰۲۰
صفحه 14:
ia توزيع
ميليارد نفر دسترسم).0
نداوند
میلیارد. نفر از خدمات66
صفحه 15:
هدف هشتم: ایجاد مشارکت جهانی در ام توسعه
* هدف ۱۳: ایجاد نظام مالى و تجاری آزاد» قانونمند» قابل پیش بینی و غیس تبعیضی
( شامل تعهد به نظارت درست» توسعه و کاهش فقر داخلی و بین المللی )
* هدف ۱۸: همکاری با بخش خصوصی شامل مهیا ساختن شرایط استقاده از
فناوری جدید مخصوصا اطلاعات و ارتباطات
صفحه 16:
مشا رکتهای خصوصی- دولتی
* مشارکت خصوصی -دولتی (۳۳۳)همکاری میان عاملان مختلف که معمولا
یکی از بخش خصوصی و دیگرری از بخش دولتی می باشد که پا استفاده از
Sr» خاص و تکمیلی یکدیگ بای دستیابی به منافع مشتر ک همکاری
* مشارکت انجمن خصوصی- دولتی (46۳6۳60 نوعي از 4۳66 است که
در آن شرکا از حضور انجمنی محلی بهره میبمند و یا یکی از طرفین خود آن
انجمن میباشد
صفحه 17:
صفحه 18:
ANALYTICAL FRAMEWORK FOR
PRESENT ‘TRANSITION TO INTEGRATED WRM.
‘SITUATION AND INSTITUTIONAL REFORM
AND TRENDS
“MONITORING & EVALUATION:
PERFORMANCE INDICATORS
| EVALUATION CRITERIA
DESIRED IWRM
SITUATION
صفحه 19:
ANALYTICAL FRAMEWORK FOR
‘TRANSITIONTO INTEGRATED WRM
AND INSTITUTIONAL REFORM.
=
۳1
سس
ae
وت تک
INSTITUTIONAL FRAME,
NANCE SECONDS
Ete,
“ating ond Capac Bulking for ۳۳
۳ سس
صفحه 20:
صفحه 21:
سس
Oore Ontivities
ovus oo Wana Resouces & Ieetiuicca Developers
Institutional
Capacity Building
Standard Setting for
Water Education
Research &
Development
Human
Resources Network &
Postgraduate and Partnership
Programmes Institutional Building
Tailor-made Policy Forum
Training Courses Function
صفحه 22:
9000"
صفحه 23:
سهامداران
تصمیم گیررنده های بخش آب
دانشمندان
بخ تن ۳۲۳/۵
مربيان
نماين د كان تشكيلات غيس دولتى
مصرف کنندگان
جامعه بطور کلی
غيره
وا
لىع ae
صفحه 24:
مومسلل ل ل ل ل سس
آموزش و سایر نیازها
* آگاهی از موضوع
* ظرفیت و تواناییهای انسانی
برنامه های آموزشی
* دوره های تحصیلی
* ظرفیتهای سازمانی
اببزار و شیوه های آموزشی
* وسايل كاربردى
صفحه 25:
مخاطبین مورد نظس
تصمیم گیرندگان» سیاستمداران
متخصصین
ole
کاررشناسان قتی
دانشجویان
بانوان (جنسیت مداری)
مصرف كتندكان 1
صفحه 26:
تمهیدات سازمانی
سازماندهی شبکه بای اهداف آموزشی و پررورشی و تحقیقات کاربمردی
*_تعلیم؛ آموزش و پژوهشهای کاریردی از لحاظ موضوع و ساختار یکسانند
* مقررات كا ركرد
*_بطور مثال» دادن اعتبار و اختيار و امور حسابرسى
* هيئت شبكه بین الملل (شررکای اصلی)
هیئت متخصصین (هیئت علمی )
سازماندهی نظام واحدی
8 یکپارچگی در آموزش و تعلیم و پژوهش کاربردی
*_تفکیک بر اساس منطته (در صورت مجاز بودن)
۳7
thar ord Wael Sect ra
صفحه 27:
ساخت شبکه فعالیتها S شکه
گرینش کارکنان 5 5
دورههای کوتاهقدت
دوره کارشناسی ارشد
دوزه دکترا
برنامه ریزی درسی
سیستم واحدی شامل واحدهای اصلی ء تخصصی و اختیاری
تفکیک بر اساس منطقه
le aah اعطای اعتبار و اختیار
پروهشهای کاربردی
(Sous
تامینبودجه تحتیخ: رای تحقیقات ناض در سنطع قوق دكترا
تقویت نودال *
ای سی تی (فناوری کامپیوتر و اطلاعات)
لابراتوارها
ب
Seto in ran ا
صفحه 28:
صفحه 29:
دورههای آموزشی
*_دورههای ارزیابی/ کارگاهها/ سمینارها
* دورههای کوتاهمدت
دورههای سنارشی
واحدی
*_آموزش الکتررونیکی و آموزش از راه دور
دوره های آموزشی با اعطای مدرک
* کارشناسی ارشد بر اساس نظام واحدی
* گواهینامه معادل(واحدی)
آموزش از راه دور
پدوهشی
* فوقدکترا
صفحه 30:
ابرار و شیوههای آموزش
*' ینعی 7 فوزه ی کته نت
۰ سخنرانی ها
* پژوهشها
* ایفای نقش
* بازیهای شبیه سازی
* آموزش الکترونیکی
آموزش از راه دور
BOLO مراکنر ۶
صفحه 31:
ساس ابزرار
ساختمان
تجهیزات دفتری
انواع لابراتوارها
كامييوترها
شبکههای 10*۳
نرم افزار / سایتهای لینترنتی
کنفرانسهای تلفنی (تله کنفرانس)
سایر موارد
صفحه 32:
ویزگیهای سیستم واحدی
یک موضوع جامع (دوره کوتاه مدت)
مدت دوره حدود سه هفته (7۰ ساعت فشرده)
سیستم ارزیابی بم اساس نمره
تقسیم بندی واحدهای اصلی؛ تخصصی و اختیاری به زیرمجموعه های ممکن
sl» مثال تخصص در مدیرریت آب» علوم؛ مهندسی؛ آبشناسی و تامین آب
تفکیک بر اساس منطقه بلامانع میباشد.
مبادله و یا جذب دانشجو بلامانع میباشد.
مدا رک مشترک
مدرک کارشناسی ارشد در ۷۷16660" با تخصص <
صفحه 33:
Aotercativod Dusters oP Griewe
Decree preys? (Oeoilrsciowe عاص(
Deer Rromarcre Dexa 00
وم مس Dow
0
و
0 یه
و0 له پم هوف نی
مسجت ood Dread روسلمسبرا
سوه راست بو
Corecerr ns اوه جوا
موه بیج لس
۳۳ at مه ام بقل ول Dae Dosey
صفحه 34:
خلاصه رويكرد
يائل ومشكلات در بيش أب بوسر ! سهامداران مربوطه إيعتى 3
مووز سا ان آب و بخش حخصوصی مشخص
مسائل و مشکلات در موض و تس کم
از طریق تحقیق بر رسی میگدند)
موضوعات و مباحث بصورت واحدهايی درآمده که در دوره های کوتاه دت سه
هفته ای ارائه میگردند
دوره کارشناسی ارشد متشکل از تعدادی از واحدهای مصوب بعلاوه پایان نامه
میباشد
نظام واحدی میتواند شامل واحدهای اصلی ؛ تخصصی و مجموعه ای از واحدهای
اختیاری باشد
صفحه 35: