کشاورزی و دامپروری

تناوب در دیمکاری

tanavob_dar_deymkari_asli

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تناوب در دیمکاری”

تناوب در دیمکاری

اسلاید 1: موضوع: تناوب در دیم کاری بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: دیم کاری: دیم کاری به معنی کشت بدون آبیاری است وبه زراعتی گفته میشود که با آب باران رشدونمو مینماید

اسلاید 3:

اسلاید 4: اهمیت و ضرورت دیم کاری: سطح زیرکشت دیم درایران بین ده تادوازده میلیون هکتار براورد شده که سالیانه ورودنصف آن کشت وبقیه به مدت 1تا3سال آیش گذاشته میشودهرچندموفقیت در زراعت دیم بستگی به نزولات آسمانی ورحمت کافی ومنظم الهی دارد اما اعمال شیوه های صحیح کشت تاثیر بسیارعمده ای در بهبودوضعیت زراعت ودرنتیجه افزایش تولید دارد.

اسلاید 5: زراعت غلات دیم در ایرانزراعت گندم و جو دیم در ایران اهمیت فوق العاده ای دارد و همیشه مورد احترام ایرانیان بوده و یکی از مهمترین محصولات برای تغذیه و خوراک انسان و دام به شمار می رود. دیم کاری در ایران عمدتاً به گندم و جو اختصاص دارد. البته در تمام نواحی نیمه خشک کره زمین دیم کار یعمدتاً بر اساس کشت گندم است زیرا سازگارترین محصول در این شرایط می باشد ولی در نقاط مختلف ایران محصولات دیگری از قبیل: حبوبات، آفتابگردان،ذرت خوشه ای، زیره، هندوانه و خربزه و درختان میوه ای مانند انگور، پسته و بادام نیز بصورت دیم کشت می شوند.اراضی زیرکشت سالیانه گندم و جو بصورت آبی و دیم حدود 7/5 میلیون هکتار است.

اسلاید 6: مسائل اصلی زراعت دیم در ایرانمهمترین عواملی که در میزان تولید محصول درزراعت دیم مؤثرند به غیر از عوامل اقلیمی و آب و هوا عبارتند از :1- شناخت خصوصیات خاک زراعتی،بافت خاک،عمق خاک،نفوذپذیری شیب و سایر خصوصیاتی که در تولید محصول دیم مؤثرند.2- طرز تهیه زمین و روش کار بمنظور ذخیره سازی رطوبت در زراعت دیم.3- استفاده از ماشین آلات مناسب و ادوات کشاورزی مخصوص زراعت دیم.4- استفاده صحیح و بموقع از نهاده ها در زراعت دیم.5- برقرار نمودن تناوب و آیش بطور صحیح و برحسب نیاز منطقه.6- مبارزه صحیح و بموقع با علفهای هرز در طول فصل آیش.7- کاشت صحیح بذر و رعایت موقع کشت آن، با استفاده از بذور مناسب و گواهی شده.

اسلاید 7: تأثیر عوامل اقلیمی در زراعت دیم:کمبود در رطوبت هوا و نزولات آسمانی یکی از خصوصیات بارز مناطق خشک است. مناطقی که نزولات آنها عملاً در یک فصل باریده و بقیه سل تقریباً خشک هستند.کلیه مناطق خشک از نظر مقدار متوسط نزولات سالانه دارای نوساناتی می باشند و بعضی نواحی در داخل این مناطق کمتر از نواحی دیگر باران دریافت می نمایند. هر منطقه نیمه خشکی دارای حد پائینی از نزولات است که در آن حد تولیدات گیاهی اقتصادی نیست این حد از یک منطقه به منطقه دیگر متغیر است.علاوه بر نزولات و سایر منابع تأمین کننده رطوبت،نور،حرارت و باد نیز سایر عوامل اقلیمی هستند که بر تولید محصول در زراعت دیم تأثیر زیادی دارند.

اسلاید 8: تاثیر عوامل اقلیمی در زراعت دیم: 1-باران:منبع اصلی تامین کننده رطوبت زمین2-شبنم :قطرات آب که به بوسیله تقطیرمستقیم بخار آب ازهوای صاف روی سطوحی که در نتیجه تشعشع شبانه سرد شده اند می نشیند.3-مه:عامل مهمی در تعیین÷راکنش ÷وشش گیاهان طبیعی.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید