صفحه 1:

صفحه 2:
ا 5

صفحه 3:
1 00 79

صفحه 4:
are) Adis

صفحه 5:
موم 7 ورن ل توحید" ال ا ار بر را را ار زا قرار دارد که قرآن مجید از آن به عنوان ظلم عظیم و گناه نابخشودنی تعبیر ‎reer SC:‏ ار ار

صفحه 6:
‎Fi Cleve preset sR pe Rede een Fe cece Breed (a neter es) |‏ ‎cul aly 12> slizo 229058 came cul arly righa> rile 53 ro oS yl size (¢)‏ ‎Briere bea Dire OCR rer ROCs Cae PCIe re ere ert): ae)‏ لعا اي ا مقصود يكى از اعداد باشد. جون هر جيزى كه دومى نداشته باشد داخل در عدد نيست آيا تمى بينى أكر كسى بكويد ثالث ثلاثه (خداوند يكى از سه تاست) كفر است؟ همجنين اكر کر را رن سين 500

صفحه 7:
. جنان! كه كذّلة مي شود فلاني يكى از مردم است جون ذر اين صورت خداوند رااتشبية توه است. ار ۱ موجودات براى خدا شبيهى نيست. و ديكر اين كه مراد از واخد اين باشذ كه خداوند متعال در ‎r ere ry‏ ا ااا ا ‎TCE E Wr et) |‏ ال ا ا 6 ل 550 ‎Pyare’‏ ۱ همتایی اوست ‎5021 I anesEy ‎ee]

صفحه 8:
۳ توحید دانی به معنأی نفی شریک, شبیه و جزء از دات خداوند است, بعنی بی ‎eer en Te es‏ پروردگار یگانه است,مثل و مانند ندارد. ماسوا همه مخلوق اوست. آیه کریمه “ليس كمئله شىء” و ما آيه ”و لم يكن له كفوا اعد مین توحید دانی است

صفحه 9:
2 | 7 > ذات بروردكار نيستند. همه صفات خداوند به يك جيز برمى كردد و آن ذات خداوند است و تمام اين صفات عين ذات خذاونذ هستند ‎U Ry‏ ا ل ا ا ا ل ا ا ‎paises eee ean pee eS mre eens fo) Peller ge Ber kor ee wel Peer growed pres Carer) pe ee Meer grorn) On hear) ees ‏«است‎ ‏م م30 شريك نيست

صفحه 10:
۳۳ توحيد افعالى يعنى همه افعال (از جمله افعال انسان) به مشيت و اراده خداوند است. به تعبير ديكر همانگونه 3 موجودات م ‎dol‏ وجود خود وابسته به ذات او هستند در «تأثير و فعل خود نيز جنين هستند

صفحه 11:
: آيات ىله یه تومیر در عبارت اشاره چارثر ما در هر امتى رسولى فرستاديم كه خداى يكتا را بيرستيد و از طاغوت اجتناب 1 ‏ا ل ا‎ CSS TTR) ‏جز من نیست فقط مرا عبادت کنید.‎

صفحه 12:
۱ ante ‏هست . با این تفاوت که توحید مورد نظر معتزله که مشخصه مکتب آنها به‎ ‏ار را‎ lay is ori ise evergreen Peeper Reopen. Gn cll) Ly ‏مورد انکار معتزله است. قبلا گفتیم که توحید ذاتی و توحید در عبادت چون‎ ‏ایا ی‎ CIE lem 2 eS eed ator crea aC ae Wu UB SLY tea e BYE Pie PL OvOe re] Ce ve Peay 0] vie eon) tape Teer were] BEST Te] ‏افعالى مى شود. يعنى شيعه در بحث صفات طرفدار توحيد صفاتى است و‎ ‏رت ار ا ل‎ "9 0 ‏متقاوت انسسب: تود افقالى اد ندرا توحيد اتفال‎ alerts ‏مغايرت دارد. توحيد صفاتى معتزله به معنى خالى بودن ذات از هر صفتى و‎ ibis Nery ‏لا ا 1 5 ال‎ ‏شیعه به معنی عینیت صفات با ذات است‎

صفحه 13:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان