tosee_chist

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توسعه چیست”

توسعه چیست

اسلاید 1: UNDP- 2003توسعه چيست؟تغييركمي و كيفي در جهت بهبود سطح زندگي و نه فقط رشد اقتصادي کارگاه آموزشی تئوری پايگاههای تحقيقات جمعيتی،دکتر مجد زاده وهمکاران

اسلاید 2: ضرورت تحقيق در امر توسعهيك ابزار قدرتمند براي ايجاد تحولات اجتماعيبراي تهيه و يا سنجش شواهد و مدارك بر ادعاهاي واردشده بنيان گذاردن توان و ظرفيتهاي تحقيقي، در جامعه

اسلاید 3: دلايل انجام تحقيقبراي فراهم كردن اطلاعات جهت برنامه‎ريزي آگاهي يافتن از موارد بيشتر با ديدگاه تاثيرگذاري بر سياست ها.

اسلاید 4: در چه شرايطی تحقيق می تواند موثر باشدزمانيكه هيچ كس اطلاعات بيشتري در مورد آن موقعيت بخصوص نداشته باشدزمانيكه تنها اخبار «نامعتبر» از يك مشكل «پنهان» وجود باشدزمانيكه افراد گروهي كه با آنها فعاليت مي كنيد براين باورند كه نظرياتشان شنيده نشده است.زمانيكه سياستگذاران، مثلا در دولت، درصد ايجاد تحول در سياست‎ها هستند و مي خواهند تاثير احتمالي آنرا مورد بررسي قرار دهند.در شرايطي كه ضروري به نظر مي رسد كه شما ديدگاههاي افراد را دقيق و به وضوح منعكس كنيد.زمانيكه بدانيد تلاشهاي انجام گرفته درگذشته، براي توجه به اين مورد از طريق برنامه ريزي ها، با اشتباهاتي همراه بوده اند.

اسلاید 5: زماني كه انجام تحقيق نمي تواند روش موثري باشد زمانيكه نيازها و اولويتها مشخص اند، اما هيچ كس در مورد آنها دست به كار نشده است.زماني كه مي خواهيد تصميم بگيريد اجراي برنامه ريزي خود را درمحيطي شناخته شده از كجا شروع كنيد.زمانيكه درگيري هاي سياسي و فشار دولت فوق العاده شديد است.زمانيكه در مورد جامعه مورد نظر تاكنون تحقيقات زيادي انجام گرفته باشد.زمانيكه هيچ منبع و يا امكانات مالي براي حمايت و ادامه دادن تحقيق در اختيار نباشد.براي اجتناب از اتخاذ تصميم

اسلاید 6: چه كسي بايد مجري انجام تحقيق درامر توسعه باشد تمركز دانش و مهارت ها تنها در سطح بالاي اجتماع و نزد نخبگان وجود داشت، براي افراد سطوح پايين و يا غير دانشگاهيان فرصت و امكانات چنداني براي يادگيري تحقيق وجودندارد. اطلاعات ممكن است، هرگز به منطقه اي كه به آن مربوط مي شدند، بازگردانده نشود.تصوري ايجاد شده بود كه پاسخها تنها نزد كارشناسان و افراد خارج از منطقه است و نه نزد كساني كه مستقيماً درگير مشكلات هستند.

اسلاید 7: بهبود مهارت هاي تحقيق در ذی نفعانهرجا كه ممكن بود، سعي كنيد از جامعه، محقق بگيريد.براي دست اندركاران محلي امكانات آموزشي فراهم كرده و آنها را با گونه هاي مختلف روشهاي تحقيق و انواع فرآيندهاي پژوهشي آشنا كنيد. به دنبال آن باشيد كه ايده هاي تحقيقي كه متعلق به منطقه است (در آنجا ايجاد شده است) را گسترش داده و فراموش نكنيد كه اين اطلاعات حتي اگر توسط افراد خارج از منطقه به دست آمده باشند، بايد در اختيار مردم منطقه قرار گيرند.

اسلاید 8: اطمينان حاصل كنيد كه فرآيند انجام تحقيق به روشي آشكار انجام گيرد و براي تمامي شركت كنندگان، مسايل مربوطه توضيح داده شده و ابهام زدايي انجام شود.سعي كنيد به عنوان بخشي از سير اقدامات توسعه، توسط كاركنان براي آنها كارگاههاي آموزشي برپا كرده و مهارتهاي تحقيق را به آنان آموزش دهيد. دقت كنيد در چه جايگاههايي محققان غير حرفه اي مشغول به كار هستند و سعي كنيد از افراد باتجربه تر براي رهبري و نظارت بر كار محققان تازه كار استفاده كنيد.

اسلاید 9: انواع تحقيق در امر توسعهتحقيق متمرکز بر برنامه ريزیتحقيق متمرکز بر موضوع(سياست ها)

اسلاید 10: ويژگي هاي اصلي تحقيق متمركز بر برنامهبايد سريعا” در جهت ايجاد تحول در منطقه موردنظر اقداماتي ايجاد كندتمركز مناسب بر موضوع بايد از طريق جنبه هاي مختلف عملي برنامه و نه بر اساس تئوري ايجاد شودهمكاري با آژانس ها و سازمانهاي درگير مي تواند بسيار مفيد باشدمشاركت آزمودنيها در تحقيق منجر به افزوني احساس مالكيت بر يافته‎ها و همكاري بيشتر در عمل مي شودفرآيند تحقيق بايد همگام با برنامه پيشروي داشته باشد.محققان بايد درك و تجربه مناسبي از موضوعات موردنظر متخصصان داشته باشند.

اسلاید 11: ويژگي هاي اصلي تحقيق متمركز بر موضوع براي تاثير بر سياست‎بايد سريعا در جهت ايجاد تحول فراتر از منطقه موردنظر اقداماتي ايجاد كند.هرچقدر سوالات مربوط به تحقيق بهتر توضيح داده شوند تحقيق موثرتر خواهد بود.بايد به مخاطبان و اينكه چه چيزهايي مي تواند بر آنها تاثير بگذارد توجه شود.مي تواند مشاركت مستقيم افراد تحت مطالعه را ايجاد كند و يا براي حمايت از يك فرآيند مشاركتي انجام گيرد.محققان لازم است اطلاعات بيشتري درباره ابعاد وسيع موضوع پيدا كنند، مثلا” بداند درحال حاضر چه اطلاعات ديگري خارج از منطقه راجع به موضوع وجود دارد

اسلاید 12: براي تاثيرگذاشتن تحقيق بر سياست هاكيفيت تحقيق بايد بالا باشدبا پيش فرضهاي موجود چالش داشته و ديدگاهي جديدارائه دهد.مفهوم آن براي اقدام واضح باشد.با مخاطب مرتبط باشد.به موقع (از نظر زماني) باشدبه طور واضح بيان شده و به خوبي انجام شود.آزمودنيها را در اظهار نظر مشاركت دهد.سياست گذاران را در فرآيند تحقيق دخيل كند.

اسلاید 13: تحقيق مشاركتي در امر توسعههدف اين نوع تحقيق قادر ساختن افراد – كه به طور سنتي تنها موضوعات مورد مطالعه تلقي مي‎شوند – براي اينكه نقش فعال در رسانيدن صدا و نظريات خود داشته باشند، مي باشد. تحقيق مشاركتي مي تواند آنچنان در فرآيند امر توسعه تثبيت شود، درحالي كه تحقيق سنتي هرگز نمي تواند تا اين درجه مفيد واقع شود.

اسلاید 14: هسته اصلي فعاليت، دادن امكان به شركت كنندگان براي ابراز تصوراتشان از يك مشكل بخصوص، پيدا كردن دلايل مشترك و سپس درگير كردن گروهي از افراد براي تشخيص و آزمايش برخي از راه حلهاي احتمالي است. در اين روش فرآيندي وجود دارد كه تمامي افراد درگير و مربوط به اين تحقيق را نسبت به اطلاعات موجود آگاه مي‎سازد، اين امر به طور اخص در شرايطي كه متخصصين محلي ، قدرت لازم را براي انجام اقدامات ضروري نداشته باشند، مفيد خواهد بود.

اسلاید 15: اصول تحقيق مشارکتیدر قلب اين روش تاييد صحت آگاهي و دانش مردم عادي قرار داردتحقيق و يادگيري لزوما با يكديگر پيوند يافته و توجه به فرآيندهايي متمركز است كه در طي آن افراد به واقع چيزي بياموزند، نه اينكه تنها به ايده ها و حقايقي پرداخته شود كه مفهومي انتزاعي داشته باشند. ويژگي مهم كليدي ديگر همراه بودن با عمل است. يك تحقيق مشاركتي براي منجر شدن به راه حلهاي مشكلات، فرصت و شانس بيشتري دارد، چرا كه مستقيما افرادي را درگير مي كند كه بيشترين درك و سهم را از شرايط موجود دارند

اسلاید 16: خود فرآيند تحقيق – از نظر تهيه گزارش و ساير موارد ديگر – شايد از نتايج و پيامدهاي آن پراهميت‎تر باشد.تحقيق مشاركتي رويكردي است كه مي تواند پيشرفت افرادجامعه را تسهيل كند، نه اينكه تنها هدف آن استخراج اطلاعات از آنها باشد

اسلاید 17: محققان بايد نسبت به تاثير نگرش، رفتارها و احساسات خود هوشيار بوده و نسبت به واگذاري كردن قدرت به ديگران ، پيشگام، ملتزم و متعهد باشند. هدف قادر ساختن افراد براي درك موقعيت خود و انجام اقدامات به نفع خودشان است. تحقيقات مشاركتي به عنوان يكي از انواع روشهاي استفاده شده براي تسهيل مشاركت اعضا جامعه در تصميم گيريهاست .

اسلاید 18: مشاركت براي ....... هدف تحقيق مشاركتي به طور ضمني ايجاد تحول و تغيير در جامعه است. اما طريقي كه در طي آن اين تحول صورت مي گيرد متفاوت است؛ سطح آموزش واعتماد به نفس افراد اجتماع در قادر ساختن آنها براي اقدام موثر در جهت منافعشان امري است ضروري و تعيين كننده نتايج كليدي اينگونه تحقيق مي تواند بيشتر با قادرسازي اين افراد مرتبط باشد تا تهيه گزارشهاي رسمي و ايجادتحولات در سطوح بالا

اسلاید 19: تحقيق متمركز بر برنامه ريزي/ تعيين نيازها تحقيق متمركز بر سياستگذاري/موارد (موضوعات) غير مشارکتی: مشارکتی:دستور کار توسط دستور کار توسطسازمانهاتعيين و جامعه تعيين تنظيم می شود می شود

اسلاید 20: از آنجايي كه هدف اصلي، توانمندسازي افراد جامعه است، حقيقتاً در كار تحقيق مشاركتي جستجوي پيوند بين جوامع محلي و چهارچوب سياستگذاري ها از ضروريات كار است.

اسلاید 21: مشاركت توسط .....افراد جامعه افراد سازمانهاي مرتبطگروههاي آسيب پذيرشامل : زنان، كودكان و افراد معلول ،فقير و محروم

اسلاید 22: مشاركت در .....؟طراحي كردن تحقيقروشن سازي تمركز دقيق تحقيقارتباط با افراد تحت مطالعه از طريق روشهاي دوسويهبرقراركردن، كارميداني – مصاحبه ها. بحثهاي گروهيتحليل داده ها، معني كردن يافته هاترويج يافته هامديريت تحقيق. مثلا عضوگيري از گروههاي مشاوره ايجلب حمايت ها با استفاده از نتايج تحقيق

اسلاید 23: تا چه مقدار مشاركت مناسب است؟سطح مناسب مشارکت بستگی به هدف نهائی تحقيق داردساير عوامل:تمايل افراد جامعه براي شركت كردن در اين فرآيند – سطح قبول مسووليتمقوله اي كه سازمان مي خواهد در مورد آن تفحص انجام دهد و انطباق آن با مشكلات وموضوعات محليوجود ارتباط با ذينفعان – آيا سازمان و بنيادي كه در اين زمينه فعاليت كند در آنجا وجود دارد؟مدت زماني كه در اختيار است. (هم زمان روز به روز و هم مهلت اتمام كامل پروژه)سطح حمايت هاي موجودمهارتهاي افرادي كه با اعضاء‌ جامعه كار مي كنندمهارتها و تجارب فعلي افراد جامعه

اسلاید 24: طرح ريزي نحوه مشاركت افراد اجتماع در تحقيق

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید