کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

توسعه کسب و کار توسعه کارآفرینی

tosee_kasb_va_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توسعه کسب و کار توسعه کارآفرینی”

توسعه کسب و کار توسعه کارآفرینی

اسلاید 1: توسعه کسب و کارتوسعه کارآفرينيمحمود احمدپور داريانيعضو هيات علمي دانشگاه تهرانقرارگاه خاتم الانبیاآبان 1390

اسلاید 2: دکتر محمود احمدپور دارياني تحصيلات: دکتراي مديريت منابع انساني تربيت مدرس سوابق تجربي: 30سال مديريت سازمان هاي بزرگ سوابق علمي: عضو هيات علمي دانشگاه تهران دانشکده کارآفريني تاليفات: تعداد 23جلد کتاب در خصوص کارآفريني آدرس سايت: www.karafarini.ir پست الکترونيکي: ahmadpord@gmail.com تلفن : 22035377 تلفن همراه : 09121111767

اسلاید 3: کتاب هاي دکتر احمدپور تجارب كارآفرينيانتشارات امیرکبیرجنگل استراتژيانتشارات جاجرمیكسب و كار اينترنتيانتشارات محراب قلم

اسلاید 4: كارآفرينيانتشارات محراب قلماين كتاب رئيس شماستمعاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفانكارآفريني يك دقيقه ايانتشارات محراب قلمکتاب هاي دکتر احمدپور

اسلاید 5: 101 تكنيك حل خلاق مسئلهانتشارات امیرکبیركارآفرينيتعاریف. نظریات. الگوهاانتشارات جارجرمیمباني كارآفرينيانتشارات سریراکتاب هاي دکتر احمدپور

اسلاید 6: کسب و کار خانگیانتشارات امیرکبیرچه می شود اگر...؟انتشارات محراب قلمکتاب جامع کارآفرینیانتشارات کتابخانه فرهنگکتاب هاي دکتر احمدپور

اسلاید 7: کارآفرینان اجتماعیانتشارات راه دانطراحی و تدوین طرح کسب و کارانتشارات راه دانکسب و کار جوانانانتشارات اخلاصکتاب هاي دکتر احمدپور

اسلاید 8: مجموعه مقالات کارآفرینی خانه کارآفرینان ایرانهنر آغاز کسب و کارانتشارات راه دانفرنچایزینگ و کارآفرینیانتشارات قرنیکتاب هاي دکتر احمدپور

اسلاید 9: کسب و کار خانوادگیانتشارات پویندگان پارسکارآفرینی پیشرفتهانتشارات راه دانتئوریهای کارآفرینیانتشارات اخلاصکتاب هاي دکتر احمدپور

اسلاید 10: مفاهيم کليديکسب و کار کاآفرينيکارآفرینی سازمانی

اسلاید 11: چرا يک مديراز مدير ديگر موفق تر است؟ چرا يک شـرکـت از شرکـت ديـگرعملـکـرد بهتردارد؟ چرا يک سـازمان از سـازمان ديگر عملکرد بهتر دارد؟ چرا يک کشــور از کشـور ديگــر بـهتــر اسـت؟ چراهاي موفقيت

اسلاید 12: الكاسب حبيب الله كسب و كارکسب و كار عبارت است از خريد و فروش كالا ها، توليد كالا يا عرضه ي خدمات به منظور بدست آوردن سود است.

اسلاید 13: کسب و کار = دلالي، آقا زاده بودن، راحت طلب، ثروت باد آورده، سرمايه دار، زالوصفت نمي باشد. پيامبر گرامي مي فرمايد: الکاسب حبيب الله توسعه فرهنگ کسب و کار: فرآيند آشنايي از کودکي درخانواده تا ورود به نهادهاي کسب و کار اصول کسب و کار : آشنايي با نام شرکتها آشنايي با نام محصول آشنايي با نام بنيان گذار آشنايي با مهارتهاي كسب و كار آشنايي با کسب و کار

اسلاید 14: نگاه کسب و کارانهحساس شدن نسبت به محيط اطراف خود در زمينه انواع کسب وکارمردم چگونه از طريق ايجاد كسب و كار پول در مي آورند.

اسلاید 15: كسب و كار خانگي Home Businessكسب و كار خانوادگي Family Business كسب و كار روستايي Rural Businessكسب و كار مجازي:Virtual Business کسب و کار اينترنتي و E- Businessکسب و کار بدون کارخانهانواع كسب و كار

اسلاید 16: عناصر کسب و کار کسب و کار صنعتيIndustry ,manufacturing کسب و کار خدماتيService کسب و کار تجاري Tradeفناوري هاي جديد(Nano Tech. IT.Bio Tech…)

اسلاید 17: اصول کسب و کار آشنايي با نام شرکت‌هاآشنايي با نام محصولآشنايي با نام بنيان گذارآشنايي با مهارت‌هاي كسب و كار

اسلاید 18: مهارتهاي کسب و کار بازاريابي – خريد و فروشمديريتICT زبان کسب و کارمالي و اقتصادي

اسلاید 19: ماتریس کسب و کار

اسلاید 20: واژه شناسي كارآفريني واژه كارآفرين : از كلمه فرانسوي Entreprenure به معناي متعهد شدن (Undertake) نشات گرفته است .روند تحول زندگي از دوران غارنشيني تاكنون به شيوه هاي متفاوتي توصيف شده است؛ اما آنچه كه در تمامي تحليل ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل تغيير “ (Change Agent) يا در واقع همان نيرويي است كه پيشرفت مادي را سبب شده است . امروزه متوجه شده ايم كه اين “ عامل تغيير “ از ابتدا تاكنون وجود داشته و در آينده نيز نقش آنرا كارآفرينان ايفاء خواهند نمود .

اسلاید 21: کارآفرين فردي است كه با تشخيص فرصت و تبديل ايده و فکر جديد به يک کسب و کار ( کسب و کار خانگي ، کسب و کار اينترنتي، کسب و کار خانوادگي، کسب و کار کوچک و متوسط...) و با بسيج منابع که توأم با مخاطره مالي ، اجتماعي آبرويي و حيثيتي مي باشد محصول و خدمت جديد به بازار ارائه مي نمايد.تعاريف كارآفرينکارآفريني (احمدپور 1999)

اسلاید 22: 1- ايده و فکر جديد = خلاقيت 2- ايجاد کسب و کار= چگونه طرح کسب وکار ( PB ) و مراحل اجرا را طي کنيم. ( بسيج منابع و مخاطره يعني چه ؟) 3- محصول و خدمت جديد به بازار= نوآوري - بازارنکات مورد توجه در تعريف کارآفريني:

اسلاید 23: با کارآفرين چيست؟مدير سرمايه گذارمخترعنوآورخلاقتفاوت

اسلاید 24: مدير کارگر سرمايه گذار متخصص کارشناسآيا کارآفرين يک شغل است ؟

اسلاید 25: طبق نظروي كارآفرين نيروي محركه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد . وي مشخصهكارآفرين رانوآوري مي داندوفرايندكارآفريني را“تخريب خلاق“(Creative Destruction) مي نامد .بعبارت ديگر ويژگي تعيين كننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جديد و يا ابداع روشهاي نوين در انجام كارهاي جاري است . روش نوين همان “ تخريب خلاق “ مي باشد . از نظروي نوآوري در هر يك از زمينه هاي ذيل كارآفريني محسوب مي شود .- ارائه كالاي جديد- ارائه روشي جديد در فرايند توليد- گشايش بازاري تازه- يافتن منابع جديد- ايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعتتعاريف كارآفرينژوزف شومپيتر Josep Schumpeter 1934

اسلاید 26: نگاه کارآفرينانه:كارآفرينان، افرادي هستند كه فرصت‌ها را درك مي‌كنند و خلاء‌ها را مي‌بينند. درك فرصت‌ها توسط اين افراد، ممكن است از طريق بازارگردي(ارتباط با محيط زندگي، بازار و ...) و يا ارتباط با افراد (در جلسات) يا نگاه به تلويزيون، رسانه‌ها، شبكه اينترنت و ... حاصل شود، كه به آن نگاه كارآفرينانه (يا نگاه جستجوگرانه، نگاه فرصت‌گرايانه، در پي شكار فرصت و...) گفته مي شود.خلاءهاي بازار با نگاه كارآفرينانه، به خوبي ديده مي‌شود و انگيزه‌اي براي اقدام به راه‌اندازي كسب و كار مي‌باشد؛ به عبارت بهتر، افرادي كه تمايل به ايجاد كسب و كار دارند، بايستي اين نگاه را در خود تقويت نمايند. با توسعه و ترويج اين ديدگاه در درون خانواده‌ها، مدارس و ... به تقويت اين نگاه كه در كل منجر به نوآوري و ايجاد كسب و كار مي شود، كمك خواهد شد.

اسلاید 27: 7 اصل موفقيت کارآفرينی1- همگام بودن با تغييرات جهانی2- کسب و کار گرا بودن3- بازارگرا بودن4- مديريت استراتژيک5- دانايي – مديريت دانش6- نوآوری7- رشداقتصاد ملی به اقتصاد جهانی(مهارتهای کسب و کار)جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی(مهارتهای دانش محور)انقلاب کارآفرينی(مهارتهای کارآفرينانه)

اسلاید 28: خانوادهمدرسهدانشگاهواحد کسب و کار( بنگاه)رئيس جمهور کارآفريندولت و مجلسنهادهاي پشتيبان توسعهمدل جامع توسعه كارآفريني

اسلاید 29: انواع كارآفرينانكارآفرينيفردي Individual Entrepreneurshipشركتي ( سازماني )CorporateEntrepreneurshipانتفاعي و بدنبال ثروت profit - Making & Opportunity Seekingغيرانتفاعي - انسان دوستانه Non - Profit & Philanthropyفراكارآفريني يا كارآفريني سازمان Intrapreneurship or Corporate Venturingسازمان كارآفرينانهEntrepreneurial Organizationموسسات غيرانتفاعي Non - Profit Institutions موسسات دولتيGovgernmental Organizationنوسازي Renewalتغيير قوانين رقابتChanging the Competition Rules اجتماعي social Entrepreneurshipکارآفريني ملي National Entrepreneurshipرئيس جمهور کارآفريندولت کارآفرينوزير کارآفرين

اسلاید 30: کارآفريني سازمانيبا رويکرد فرديIntrapreneurshipبا رويکرد سازمانيCorporate Entrepreneurshipبا رويکرد رهبري – رهبر کارآفرينBottom UpTop DownChange Agent as a CEOاحمدپور

اسلاید 31: كارآفرينيكارآفرينان سازمانيكارآفرينان آزادسازمانهاي بزرگسازمانهاي كوچك و متوسط+ بستر مناسب سازماني-بستر مناسب محيطي +-خدماتكشاورزيكشاورزيخدماتصنايعبزرگصنايع كوچكو متوسط توسعه صنعتيفرايندتوسعهصنعتي ازطريق كارآفريني

اسلاید 32: اختراعInventionكارآفرينيُُEntrepreneurship توليد انبوهMass ProductionEconomy of Scaleكارآفريني سازمانيIntrapreneurship1900193019451985عوامل رشد و توسعه در چرخه هاي اقتصادي( موتور رشد و توسعه ) روند رشدو توسعه جهاني

اسلاید 33: AutonomyProactivenessRisk TakingInnovativenessIntrapreneurshipEntrepreneurial Behavior(Corporate Entrepreneurship)Entrepreneurial OrientationCorporate VenturingStrategic RenewalInternal corporate venturingPotential outcomes: integration new divisionsExternal corporate venturingPotential outcomes: Joint ventures Spin offSustained regenerationDomain redefinitionOrganizational rejuvenationBusiness model reconstruction

اسلاید 34: ضرورت کار آفريني در سازمانامروزه بسياري از شرکتها به لزوم کارآفريني پي برده اند که اين رويکرد در پاسخ به سه نياز تحميل شده به آنها ميباشد:افزايش سريع رقباي جديدايجاد حس بي اعتمادي نسبت به روشهاي مديرت سنتي در شرکتها خروج بهترين نيروهاي کار از شرکتها واقدام آنها به کار آفريني مستقل How Can An Elephant Ice Skate?چگونه يک سازمان بزرگ در محيط پر تلاطم ادامه ايفاي نقش مينمايد؟

اسلاید 35: كسي كه درزيرچتر يك شركت محصولات ؛ فعاليتها و تكنولوژي جديد را كشف و به بهره برداري مي رساند . Intrapreneur: is one that generates and exploits new technologies products or business under corporate umberella Intrapreneur فراكارآفرين يا كارآفرين سازمانيگات و گينزبرگ 1993 Guth & Ginsberg :

اسلاید 36: اين واژه را از تركيب دو واژه Entrepreneurship & Intracorporate ابداع نمود . كارآفرين سازماني به فردي گفته مي شود كه موفقيت او ايجاد سرمايه خيزهاي جديد در يك شركت مي باشد. او محصولات ؛ خدمات و فرآيندهاي جديد ارائه مي كند كه شركت را قادر به رشد و سودآوري مي سازد. Intrapreneur فراكارآفرين يا كارآفرين سازمانيپينکات Pinchot 1985 :

اسلاید 37: كانتر Kanter :افرادي كه درسازمانهاي بزرگ حيثيت شغلي خودرا برروي نتايج حاصل از نوآوري شرط بندي مي نمايند. Intrapreneur فراكارآفرين يا كارآفرين سازماني

اسلاید 38: سير تاريخي ابداع واژه ها در خصوص القاي کارآفريني در سازمانها

اسلاید 39: مدلهاي كارآفريني سازماني

اسلاید 40: حادثه ناگهانيقابليت دسترسي منابعتوانايي غلبه بر موانعاجراي تفکرويژگيهاي سازماني- حمايت مدبراختيار کاريپاداش/ تقويتاختصاص زمانموانع سازمانيويژگيهاي فرديتمايل به مخاطره پذيريتمايل به آزادي عمل و استقلالنياز به توفيقهدفگراييتصميم به انجام فعاليت کارآفرينانه سازماني برنامه ريزي کاري – امکان سنجي مدل تعاملي کارآفرين سازماني

اسلاید 41: تأثير ديدگاه مشترک در موقعيتديدگاهمشترکمشارکت درعملکردتشويقمشارکتبرخوردارياز پاداشکاهش ميزان شکست ومشارکت بيشتر کارکنان تشويق براي موفقيت، و تثبيت عملکردپيشرفت توليد و خدمات،انگيزش و دلگرمي کارکنانشناسايي افراد موفقو کنارگذاري افراد نالايق

اسلاید 42: مدل كارآفريني سازماني لامپكين و دس (1996)

اسلاید 43: وروديفرايندخروجيويژگي هاي شخصيتيويژگي هاي جمعيت شناختيتوسعه بينش مشترکتشويق نوآوريشيوه هاي جديد پاداشتفويض اختيارتوسعه تيم هاي کارآفرينيسياست دولتوجود کمک هاي مالي و غيرماليرقابت/ عدم رقابتپويايي/عدم پوياييهمگوني/ ناهمگونيمرحله شکل گيري تفکرتدوين برنامه کارآفريني سازمانيمرحله اجراي تفکرشکل گيري چشم انداز کارافرينيتصميم به اقدام کارآفرينانهشناسايي و ارزيابي فرصت هامهندسي مجدد تفکر سازمانياستراتژي:کارآفريني سازماني با محوريت فردتجديد حياتچارچوب شکنيبسيج منابعتامين منابعاجراي تفکرمحصول جديدخدمات جديدبازار جديدفرايند يا روش توليد جديدمنابع يا مواد اوليه جديدايجاد واحد تحقيق و توسعهايجاد واحد طراحي و مهندسيايجاد توانايي رقابت با رقيب خارجيايجاد توانايي رقابت با شرکت هاي داخليايجاد توانايي جايگزيني ماشين آلاتتعديل نيروي انسانيآموزشافزايش ميزان توليدافزايش ميزان فروشافزايش ميزان سودافزايش ميزان رفاه کارکنانافزايش ميزان صادراتسرمايه گذارينوآوريرشدايجادتوانايي فرديعوامل سازمانيعوامل محيطيغلبه بر موانعمدل کارآفريني سازماني احمدپور دارياني

اسلاید 44: سازمان با اجراي ۴ استراتژي تهاجمي اصلي مي تواند مسير رشد را بپيمايد : خريداري سازمانهاي کوچکتر.شناسايي بازار جديد براي محصولات کنوني ؛گسترش بازار کنوني براي محصولات کنوني ؛ارائه محصولات جديد و متنوع ؛

اسلاید 45: 1- عزم و اراده بالاي رهبر کارآفرين2- تيم مناسب کارآفرينانه2-1- پيشگامي3- دگرگوني ساختارها 3-1- روابط مناسب 3-2- روشها4- ديدگاه مشترک5- فرهنگ کارآفرينانه5-1- توانايي يادگيري5-2- توانايي حل مشکلات6- نظام جبران عملکردالزامات کارآفريني سازماني

اسلاید 46: افزايش انگيزه‏هاي پرسنلبهبود ارتباطات تعهد مشترك اهدافارضاءشغليتكنولوژيهم‏افزايي و افزايش بهره‏وريافزايش مهارتهاي شغلي افزايش خلاقيتافزايش انعطاف‏پذيريمحاسن كار تيمي

اسلاید 47: - نيازبه توجه ؛ اعتماد ؛ احترام ؛ تشويق و حمايت - نياز به آزادي در انتخاب نقش خود در سازمان- نياز به آزادي در انتخاب همكاران و پرسنل خود- نياز به ارتباط نزديك ؛ سريع و راحت با خارج سازمان- نياز به آزادي از زنجيره فرمان و سلسله مراتب سازماني- نياز به آزادي از كارهاي تكراري ؛ روزمره و يكنواخت- نياز به آزادي عمل در نحوه انجام كارها- نياز به دراختيارداشتن“زمان آزاد“ براي پيگيري ايده هاي نونيازهاي کارآفريني سازمانيبسيار کمکممتوسطزيادبسيار زياد

اسلاید 48: - نيازبه دراختيارداشتن“منابع آزاد“ و بدون كنترل و پاسخگويي ؛ جهت استفاده در طرحها و ايده هاي نو شخصي- نياز به اطلاعات ؛ به موقع ؛ موثق ؛ مرتبط- نياز به اخذ سريع نتيجه كار و عمل خود- نياز به آموزش- نياز به سرعت عمل ( عدم بوروكراسي )- نياز به كار مفرح ( ضمن شوخي )نيازهاي کارآفريني سازماني

اسلاید 49: ۱- اعتقاد به سازمان: اگر سازمان خود را بهترين بدانيد کافي نيست. بايد اعتقاد راسخ داشته باشيد که سازمانتان بهترين است. سازماني اين چنين, همواره بر خود ميبالد و آرزوي کارکنانش آن است که سازمان مسير رشد را ادامه دهد. سازمانهاي کار آفرين, تنها درباره موفقيت و کيفيت محصول حرف نمي زنند, بلکه همواره داراي اين ويژگي ها هستند . ۱۰ گام موثر در مسير کار آفرين نمودن سازمان:

اسلاید 50: ۲- ترسيم چشم انداز: سازمان کارآفرينانه توانسته است چشم اندازي از آينده خويش را در برابر ديدگان اعضاي خود قرار دهد. احساس وجود يک آينده روشن همواره منشا پيشرفت خواهد بود و افراد را به تحقق روياي خود ترغيب مي نمايد. البته هدفها بايد قابل دستيابي و مشخص باشند زيرا اگر اعضاي سازمان اهداف آتي را مبهم يا دست نيافتني بدانند ناکام مانده, سرانجام با شکست رو به رو خواهند شد.

اسلاید 51: ۳- شناخت کافي از مشتري: در سازمان کارآفرينانه مشتري يک منبع ارزشمند اطلاعاتي است. در اين سازمان شکايت هاي مشتريان مورد استقبال قرار مي گيرد. زيرا هدف, آموختن درسهاي جديد و اقدامات اصلاحي در سايه اشتباهات گذشته است . ۴- تجزيه و تحليل محيط: اگر سازمان تلاش نکند عوامل فعال در محيط خارجي خويش را درک کند, هر قدر به بازار جهاني نزديک مي شود با اين عوامل نا آ شنا تر مي گردد و در نهايت بهترين فرصتها را از دست خواهد داد.

اسلاید 52: ۵- درک سازمان: سازمانهاي موفق هرگز تصويري ايده آل و مقدس از خود ترسيم نمي کنند . درک سازمان به معني شناسايي نقاط ضعف و اجراي سياستهايي به منظور کاهش نقاط ضعف است. يکي از زمينه هاي آسيب پذيري سازمان در رابطه با امور جاري و روزمره است . در مورد امور عادي سازمان بايد مقرراتي وجود داشته باشد تا اطمينان يابيم که سازمان درکارهاي روزمره نيز مانند فعاليت هاي کارآفريني از تعهد لازم برخوردار است.

اسلاید 53: ۶- محاسبه ريسک: سازمان کارآفرينانه ريسک پذير است, ولي هنگامي پذيراي ريسک خواهد بود که نقش و اثر عوامل داخلي و خارجي را محاسبه نموده و ضريب موفقيت خود را بيش از هزينه هاي مربوط به شکست بداند . ۷- تحمل شکست و آموختن درسهاي جديد از آن: هر سازماني که آماده ريسک پذيري است ممکن است روزي با تجربه اي تلخ مواجه شود و شکست بخورد. تلاش براي شناسايي علت شکست و تحليل آن؛ نه به منظور شناسايي فرد خطا کار و سرزنش وي بلکه براي جلو گيري از تکرار اشتباه, از ويژه گيهاي سازمان کار آفرين است.

اسلاید 54: ۸- ارزش قائل شدن براي افراد و شاد نمودن محيط کار: ممکن است افراد براي کسب پول به سازمان بپيوندند. اما اگر سازمان براي اين افراد و مهارت آنها احترام کافي قائل نشود و آنها از محيط کار خود لذت نبرند, وفاداري به سازمان و به تبع آن توليد کاهش مي يابد.

اسلاید 55: ۹- اهميت کارهاي روزانه و تقدير از کساني که اين کارها را انجام مي دهند: کارکنان اداري که کارهاي روزانه را انجام مي دهند وظيفه دارند از اقدامات ديگران (که حالت ابتکار و خلاقيت دارد) حمايت کنند. در عين حال که سازمان بايد تلاش کند کار همه افراد را مهم بشمارد و از اين ديدگاه تلاشهاي آنان را مورد تقدير قرار دهد. ۱۰- چه بازاري تا چه زمان سود آورتر است؟ سازمان هاي کارآفرينانه براي پاسخگويي به اين پرسش از اطلاعات و تحليل هاي کافي برخوردارند. فراموش نکنيد که تنها با برداشتن اين ۱۰ گام مي توان استراتژي تهاجمي اتخاذ نمود.

اسلاید 56: 57نقش هاي رهبري کارآفرينانه

اسلاید 57: Macro Level Studyرئيس جمهور کارآفرين

اسلاید 58: رئيس جمهور کارآفرينامروزه يكي از دغدغه هاي ايرانياني كه خواهان ايراني آباد هستند، انتخاب رئيس جمهور سرنوشت ساز براي چهار سال آتي كشور است. سوالهاي زير موردتوجه است كه از ابعاد مختلف مي بايستي موردتوجه قرار گيرد. رئيس جمهور آينده بايد از چه ويژگيهاي (شخصيتي، مهارتي، توانايي) رهبري، مديريتي برخوردار باشد؟ سابقه تاريخي و تجربه كشورهاي ديگر (از قبيل مالزي - چين - تركيه - كره) كه مسير موفقيت را جديد و سريع طي كرده اند چگونه بوده است؟ شرايط خاص ايران براي انتخاب رئيس جمهور آينده چه الزاماتي را فراهم مي كند؟ ويژگيهاي متمايز رؤساي قبلي جمهور و كانديداهاي فعلي باتوجه به مسئول اول چگونه است؟ ارائه برنامه ها و معرفي تيم آتي چگونه است؟

اسلاید 59: رئيس جمهور کارآفرينويژگيهاي شخصيتي(CHARACTERISTIC): نوآوري و خلاق بـودن نياز به توفيق داشتن، تحمل بالا، سخت كوشي - مخاطره پذير بودن - جسارت و شجاعت بالا، تحول گرا بودن - عامل تغيير بودن - رويكـــــرد به تغيير ازطريق چارچوب شكني به جاي باور در تغيير تدريجي. تجربيات و سوابق مرتبط (RELATED EXPERIENCE) تحصيلات آكادميك يا حوزه اي؛ تجربه ايجاد يا اداره شركتها يا سازمانهاي بزرگ و متنوع؛ تجربه سياستگذاري و تصميم گيري در شرايط بحراني (اقتصادي، سياسي، نظامي، فرهنگي)؛ تجربه مديريتي - سرپرستي و رهبري در دستگاههاي دولتي؛ داشتن تجربه ايجاد كسب و كار و دارابودن نگاه اقتصادي، مالي، و درك واقعي مفهوم هزينه - منفعت و اصول اقتصاد خرد و كلان. دارابودن تجربه اجتماعي - فرهنگي سياسي و درك واقع بينانه از مشكلات مردم.

اسلاید 60: رئيس جمهور کارآفرينتوانايي و شايستگي (COMPETENCY -CAPABILITLY - توانايي حل مسئله؛ - تـــوانايي و دارا بودن ديد استراتژيك و چشم انداز عميق، بصيرت بالا؛ - توانايي بالا در تعامل بين المللي و دارابودن ديدگاه و نگاه جهاني؛ - توانايي ارتبــــاط موثر با ديگران (تمامي ذينفع هاي مداخله گر در كشور)؛ - توانايي پذيرش نقد و انتقاد؛ - توانايي سازماندهي و رهبري، نظارت و استفاده موثر از ديگران؛ - توانايي فضاسازي و تصويرسازي موثر براي ايفاي نقش همه ايرانيان در توسعه كشور؛ - توانايي تعامل با حوزه هاي قدرت رسمي و غيررسمي در كشور.

اسلاید 61: تجربه كشورهايي كه مسير موفقيت را سريع طي كرده اند: تغييرات و تحولات اخير كشورهايي از قبيل مالزي - سنگاپور - كره - تركيه - چين و... همه حاكي از وجود نقطه مشترك عامل اصلي تغيير (CHANGE AGENT) يعني وجود رئيس جمهور كارآفرين در توفيق سريع كشورهاي فوق است. به عنوان نمونه هيچ كس در ايفاي نقش ماهاتير محمد در توسعه مالزي؛ تورگورت اوزال در توسعه تركيه؛ دنگ شيائوپنگ در توسعه چين؛ ژنرال لي، كيم در توسعه كره جنوبي ترديدي نمي كند. نقطه مشترك همه مقامات پيش گفته، باور در تغيير راديكال (RADICAL CHANGE) و چارچوب شكن به جاي باور در بهبود و تغيير تدريجي بوده است. به بيان ديگر، وجود رئيس جمهور كارآفرين به عنوان عامل اصلي تغيير در اين كشورها ايفاي نقش مي كند. و اين جسارت، شجاعت و سرعت در تصميم گيري و باور نگاه جهاني و استفاده از فرصتهاي جامعه اطلاعاتي به عنوان استراتژي هاي جديد اين كشور در گرفتن سهم بازار جهاني بوده است كه اين كشورها را با فضاسازي و تصويرسازي مثبت به حركتي روبه جلو رهنمون ساخته كه نتيجه آن توسعه، ايجاد اشتغال، رفاه اجتماعي بهتري نسبت به قبل بوده است.رئيس جمهور کارآفرين

اسلاید 62: شرايط خاص ايران: آنچه كه واقعيت انتخاب رئيس جمهور آتي را رقم مي زند حاكي از اختيارات نسبتاً بالاي نامبرده به عنوان دومين فرد كشور و ضرورت هماهنگي با اهداف نظام، مقام معظم رهبري، قوه قضائيه، مجلس، مجلس خبرگان، حوزه هاي علميه، احزاب و توانايي تعامل و ارتباط بسيار قوي با كليه اركان ساختار قدرت در ايران است. رئيس جمهور کارآفرينآيا كشور تاب و تحمل فرصتهاي از دست رفته را دارد؟

اسلاید 63: رئيس جمهور کارآفرينارائه برنامه ها و معرفي تيم كاري: مسلم است كه وجود احزاب در كشورها باعث ايجاد نظامي جهت تعيين سياستها و برنامه ها و تعيين سيستم كاري مي گردد. متاسفانه به علت نهادينه نشدن احزاب در ايران نوعاً مردم، كانديداهاي گوناگون را بدون لحاظ كردن برنامه ها و تيم كاري انتخاب مي كنند. انتظار مردم از رئيس جمهــــور آتي ارائه برنامه هاي ذيل است: 1 - برنامه هاي سياسي، اقتصادي، امنيتي، اجتماعي، نظامي و فرهنگي. 2 - ارائــــه استراتژي هاي خود باتوجه به برنامه هاي چهارم و اينكه مي خواهند با چه سرعتي و چه نحوي برنامه ها را به اجرا درآورند؛ 3 - اعلان اولويتهاي خود؛ 4 - تحليل جامع از نگاه خود به مسائل و معضلات مردم؛ 5 - تبيين اولويتها بويژه اقتصادي؛ 6 - معرفي تجربيات و عملكرد تيم كاري خود.

اسلاید 64: تجربيات کارآفريني سازماني

اسلاید 65: 1- کارآفريني سازماني در دفاع مقدس2- کارآفريني سازماني در نهادها3- کارآفريني سازماني در صنايع4- کارآفريني سازماني در بانکها5- کارآفريني سازماني در دانشگاهها

اسلاید 66: کارآفريني در دفاع مقدس

اسلاید 67: سطوح رهبري کارآفرينانه (فرماندهي تغيير)سطح ستادسطح لشگرهاسطح افرادکارآفريني در دفاع مقدس

اسلاید 68: ابعاد مديريتي- فرماندهي حاج احمد کاظميالگوهاي نقشي همچون انبيا و ائمه (ع) و رهبران ديني، فرماندهان سپاهي و بسيجي و ارتشي، هنرمندان متعهد، قهرمانان ورزشي، مديران مجاهداز نظر مديريتي وجود الگوهايي نظير شهيد همت، شهيد باکري و شهيد خرازي چه القابي مي توان به آنها داد: بسيجي، سپاهي، نظامي، ارتشي، مدير، رهبر سازماني، کارآفرين، نوآور، ....؟در مواجهه با واژه هايي همچون قهرمان، جسور، ماجراجو، جستجوگر، تحولگراتاثير اين شهيدان در الگوي نقش قرار گرفتن جوانان چيست؟در سبد آرزوهاي شغلي/رفتاري جوانان ما نقش اين شهيدان چگونه مي باشد؟

اسلاید 69: جدول الگوي نقش جوانان از افراد موفق

اسلاید 70: ابعاد ويژگي هاي شخصيتي احمد کاظميفرماندهي مديريتيبسيجيکارآفرينيمهارتهافرهنگي معنويعملياتهاسبک رهبريبرنامه ريزيخاکي بودنرويا پردازدانش پايه بودنتوکلجبهه نثارهاقتدارسازماندهينترس بودنخلاق و نوآورمهارتهاي فنياهل تدبر در قرآنعمليات فتح المبين- ساخت قطعات ساخت حمام سيارجذبههماهنگيبرخورد يکسان در ارتباط با ديگرانفرصت گرا جستحو گراماجراجوتجربه گراتوسل به ائمه علي الخصوص حضرت زهرا (س)عمليات بيت المقدس- ساخت قطعات تويوتاابهتهدايتعدالت در رفتارريسک پذيرعمل گراکسب و کار احمد لشکر بود عمليات خيبرتصميم گير سرعت، دقتآلنترناتيوهاي تصميمنشست و برخاست با همهتوانمندي حل مسئلهولفع گرامعامله با خداعمليات بدرتغيير و تحول گرانظارت دقيق بر منابع فيزيکي، انساني، آموزشخستگي ناپذيرهوش و ذکاوت بالامحصول او شها دت في سبيل ا...عمليات کربلاي 4- ساخت فطعات تانکطرح ريزي وتحليلگرکنترل قبل، حين و بعد از عملخلوصعمليات کربلاي 5

اسلاید 71: پيام شهادت احمد- مسير شهادت- مسير خدمتگونه شناسي مسيرها مختلف خدمت و شهادتگونه شناسي مثال1- بعضي ها روزهاي اول شربت شهادت مي نوشيدندزهير در حضور امام حسين (ع)، شهيد شاه آبادي و اعلمي، فکوري، پورکيان، جعقري، غيوراصلي2- بعضي ها جوهر وجودي حود را در جبهه ها سيقل دادنداکثر شهدا، همت، باکري، خرازي، چمران، بابايي، 3- بعضي ها شهادتشان دو مرحله اي بود. خيلي دوست داشتند شهيد شوند، در ميدان توسلات و خودسازي به دامن ائمه چسبيدند و راه شهادت را پيمودنداحمد کاظمي، صياد شيرازي و...4- بعضي ها از فرصت شهادت در جبهه غافل ماندند اما دست از تلاش براي خدمت در مسير اسلام برنداشتند و راه تلاش علمي و گره گشايي از کار مردم و مساعدت به ايتام، محرومان و خدمات اجتماعي، فرهنگي و سازندگي را پيش گرفتنو خود را وقف در راه خدا و خلق خدا مي دانند.مانند بسياري از سربازان، بسيجيان، جهادگران و خادميني که بي نام و نشان و بدون چشمداشت فعاليت مي کردند و همچنان در کمين نوشيدن شربت شهادتندبعضي ها نه تنها از فرصت شهادت و خدمت را در جنگ استفاده نکردند، راه انحراف خدمت بعد از جنگ و دنياطلبي و عافيت طلبي و زراندوزي و شهوت را پيش گرفتند.خدايا عاقبت ما را ختم به خير بگردان

اسلاید 72: آيا آنها که شهيد شدند انتخاب شده بودند؟ آيا نقش انسان در تعيين و دريدن پرده هاي بين خود و خدايش اکتسابي است؟ انجام تکليفشهادتجهاد علميجهاد سازندگياحسان مال- ابتام و محرومانحل مشکل مردمخدمت خالصانهوقفحل معضل مردمطلب رزق حلالمسيرخدمت- شهادتمسير خدمت-شهادتبي تفاوتيزنده اند و زندگي ميکنندياس و نااميديغفلتاسير شهواتاسير دنياطلبيقدرت طلبيانحراف فکري از دينتحت سلطه شيطان بودناحمد مسير سبز شهادت را توام با خدمت صادقانه و خستگي ناپذير و ايثارگرانه وآکاهانه انتخاب کردمسير قرمزمسير سبز

اسلاید 73: از همرزمان چه ياد گرفتيم؟امام (ره) فرمودند جنگ نعمت بود. دانشگاه دفاع مقدس سراسر يادگيري بودنام همرزمانويژگي شخصيتي که از آنها آموختمنام همرزمانويژگي شخصيتي که از آنها آموختمآقا محسنصلابت و روياپرداز و استراتژيستشهيد حسن باقريذکاوت و هوش فراوانشهيد صيادخستگي ناپذيريشهيد مجيد بقاييمظيوميتشهيد چمراندور انديشي و سازماندهي بالااحمد کاظميشجاعت و رفاقتآقا رحيمشفقت و رافت و ولايتيمرتضي قربانيشجاعت وخستگي ناپذيريعلي شمخانيآينده نگري و کشف استعدادسليمانيجسارت و دقت و عاطفه بوي شهيد مي دهدحاج محسن رفيق دوستسخاوت و بخششقاليبافعزم و اراده بالا توام با توانايي رشد ظرفيتهاي متنوعرشيدتحليلگري و تدبراسديصداقتشهيد محلاتيرافتعلي فضليجانشين سازيشهيد ميثميصفا و صميميت و صداقتشهيد رضويدستور پذير و انجام تکليفشهيد خرازينجابتمتوسليان و شهيد همت عظمت، غرش، ابهتعزيز جعفريتدبر شجاعت غلامپورصبور و شکيبا و اطاعت پذيري

اسلاید 74: نقش شهيد سردار علي هاشمي در نوآوري دفاع مقدسيکي از ويژگيهاي متمايز سپاه در دوران دفاع مقدس طرح ريزي عملياتهائي بود که جنبه نوآوري، غافلگيري و حفظ ملاحظات حفاظتي را داشت. پس از طرح ريزي و اجراي عملياتهاي حصر آبادان، سوسنگرد، فتح المبين، بيت المقدس و فتح خرمشهر، سپاه بدنبال ورود در عرصه هائي بود که کمتر شخصي تصور آن را مي نمود. يکي از آن مناطق، که علي هاشمي فرماندهي قرارگاه در آنجا را برعهده داشت، واقع در منطقه هورالعظيم و در محل عمليات خيبر و بدر مي بود که با اذعان به ويژگي اطلاعاتي و عملياتي اين فرمانده بزرگوار، بحق بايد نام او را سردار هور ناميد و از او به عنوان آغازگر و مبتکر عملياتهاي آبي خاکي در دوران دفاع مقدس ياد نمود.سه کار بسيار مهم را انجام داده اند. 1- شناسايي منطقه هورالعظيم 2- طرح ريزي عملياتي 3- آماده سازي و نمونه سازي تجهيزاتي که در منطقه خاص هورالعظيم کاربرد داشت (از قبيل قايق طراده– سکوهاي متحرک و برج هاي ديده باني خاص- بلدوزرهاي دوزيست،انواع پل هاي متحرک، لباسهاي غواصي و ...) پل هاي متحرک براي عبور تويوتا اين سپاه بود که براي اولين بار مفهوم توليد بدون کارخانه را نيز امتحان کرد

اسلاید 75: همه اين اقدامات مديون تلاش نوآورانه سردار رشيد اسلام علي هاشمي و هم رزمانشان بود که پديد آورنده دست آوردهاي زير بودند:پايه گذاري اولين کارگاه تحقيق و توسعه (نمونه سازي تجهيزات دريايي) در منطقه هورالعظيم. ساخت اولين نمونه قايقهاي جديد، پل ها­ي نفر رو، پل هاي خيبري و ...ساخت اولين تجهيزات تسليحاتي قابل کاربرد درآب.ساخت اولين بلدوزر دوزيست (قابليت استفاده در آب و خاک)رشد و توسعه صنعت فايبرگلاس که مديون تقاضاهاي فراوان برگرفته از اين منطقه عملياتي است.توانمندي دفاعي بخشي از نيروي دريايي سپاه، امروزه مديون حرکت هاي آغازين اين شهيد بزرگوار است. نقش شهيد سردار علي هاشمي در نوآوري دفاع مقدس

اسلاید 76: معاونت لجستيک سپاه

اسلاید 77: بنياد مستضعفان

اسلاید 78: زمزم

اسلاید 79: شهرداري تهران

اسلاید 80: نيروي انتظامي

اسلاید 81: صنايع خودرو سازي

اسلاید 82: بانکهاکشاورزيپارسيانپاسارگاددانشگاه آزاد

اسلاید 83: پايانبا تشکر از توجه شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید