حسابداریگزارش‌های دولتیعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایر

ثبت و شناسايی درآمدها در دانشگاه علوم پزشکی

صفحه 1:
بسم الله الرجمن الرحیم ثبت و شناسايي درآمدها در دانشگاه علوم يزشكي تهيه و تنظيم 2 حسن اسحقي

صفحه 2:
مقدمه : سیاست دولت در خصوص خود گرداني بيمارستانهاي دولتي در کشور از سال 1370 تا کنون این مراکز را بسمت و سوي یک بنگاه اقتصادي سوق داده است و مدیران دانشگاه و گردانندگان مراکز بهداشتي و درماني را وادار نموده که نگرش و دیدگاه خود را نسبت به بیمارستان و حتي مراکز بهداشتي و نحوه درمان و تامین منابع ‎dle‏ اين مراکز را تغییر داده است . يكي از مهمترین منایع ‏ بيمارستانهاي دولتي و مراکز بهداشتي و درماني , درآمد اختصاصي نا درامد حاصل ار فروش خدمات وكالا (دارو و لوازم يزشكي ) به بيماران و يا كيرندكان خدمات

صفحه 3:
منابع مالي دانشگاه : 1°- بودجه عمومي دولت (بودجه جاري) ©- درآمد اختصاصي (فروش كالا و خدمات) 37- بودجه طرحهاي عمراني "4 كمك هاي مردمي 5- ساير

صفحه 4:
1- هزینه هاي پرسنلي 2- خرید دارو و لوازم پزشكي 3- خرید خدمات و کالا و لوازم غیر پزشكکي 4- تهیه دستگاهها و تجهیزات 5- پرداخت سایر هزینه هاي سازمان

صفحه 5:
تعريفه درامد: *بهاي كالاي فروش وفته, خدمات انجام شده براي مشتریان و عواید سایر فعاليتهاي عادي یک موسسه در یک دوره مالي که به تحصیل وجه نقد, افزايش سایر دارايي ها و یا کاهش بدهي هاي آن منجر شود در آمد نامیده میشود. *درآمد, در اصطلاح علم اقتصاد, به معني مقدار پولي است ‎aS‏ با فروش محصولات پا خدمات خود به دست مي‌آورند. "هنگامي که یک موسسه خدماتي براي دیگران انجام دهد و يا كالايي به آنان تحویل دهد, در ازاي آن مبلفي از ایشان دریافت مینماید با معادل آن مبلغ از ایشان طلب‌کار میشود. و یا از ایشان سند (چک, سفته و ...) دریافت میکند.

صفحه 6:
م ۰ درامد: اوه که‌از مخموم عامیاه دراد بر مي اند درا ۰ مبالغي اطلاق مي گرددکه از ارائه خدمات و فروش کالا و غیره عاید موسسه مي گردد . در صورتي که این درآمد به طور نقد عايد شود . موجب افزایش در وجوه نقد )صندوق / بانک ) موسسه خواهد شد و در صورتي که تعهد گردد بعدا به موسسه پرداخت گردد , موجب افزایش حسابهاي دريافتني و یا اسناد دريافتني موسسه مي گردد . "در واقع درآمد مطلبي است که موجب افزايش در حساب وجوه نقد و یا حسابهاي دريافتني ونیز افزايش در حساب سرمایه خواهد شد .

صفحه 7:
تلتناسايي وداتاز ه گيري 7 ‎az‏ درآمد ها: شناسايي و اندازه گيري درآمد ها طي دوره مالي مستلزم تحقق شرایط ذیل مي باشد. *درآمدهاي اختصاصي دانشگاههاي علوم يزشكي منحصر به درآمد حاصل از خدمات مي باشد . *برابر استانداردهاي حسابداري در ایران "هرگاه ماحصل معامله اي متضمن ارایه خدمات باشد را بتوان بگونه اي اتکاء پذیر برآورد نمود , درآمد ‎alloc‏ مربوطه باید با توجه یه مران كفلل ان

صفحه 8:
تعاريق و مد د استاندارد حسابداري ۰ ‎rol 2‏ مات است از افزایش در حقوق صاحبان مرو مي‌شود. مفهوم ‎ly‏ هدر گروه "درآمد عملياتي" و "درامد غيرعملياتي" "را در 5 درامد عمليانتي عار ار درامرى است كه از فعاليتهاي اصلي و مستمر واحد تجاري حاصل 3948-00 با عناوین مختافي از قبیل فروش, حق‌الزحمه, سود تضمین شده, سود سهام و حق‌امتیاز مورد اشاره قرار مي‌گیرد.

صفحه 9:
ان ستاندارد - " حسابداري: *مبحث اصلي در حسابداري درآمد عملياتي عمدتاً معطوف به تعیین زمان شناخت درآمد عملياتي است درآمد عملياتي زماني شناسايي میشود که شواهد كافي مبني بر وقوع يك جریان آني ورودي منافع اقتصادي وجود داشته باشد (يعني جریان منافع اقتصادي مرتبط با درامد عملياتي به درون واحد تجاري محتمل باشد) و این منافع را بتوان به گونه اي اتکاپذیر اندازه گيري کرد.

صفحه 10:
فرایند شناسايي و تحقق درامد: فرآیند شناسايي و تحقق درآمد تابعه عوامل زیر است : "جریان منافع اقتصادي مرتبط با معامله به درون واحد اقتصادي محتمل باشد. "مبلغ درآمد عملياتي را بتوان بگونه اي اتکاپذیر اندازه گيري ‎gos‏ ‏میزان تکمیل معامله بگونه اي اتکاپذیر قابل اندازه گيري باشد. " مخارجي که در ارتباط با ارایه خدمات متحمل گردیده یا خواهد شد, بگونه اي اتکایذیر قابل ای اج و

صفحه 11:
جح رامد در ‎le‏ 4255 نامه مالي و معاملاتي: ار 19- منايع مالي موسسه شامل اعنبارات هزینه اي , تملک دارايي و اختصاصي منظور شده در قوانين بودجه سالانه دولت ويا وجوه حواله شده از سوي وزارت متبوع و ‎Ss‏ ‏مراجع دولتي , استاني , وجوه حاصل از تسویه مطالبات سنواتي , مانده اعتبارات مصرف نشده سنوات قبل و ساير منابع و هدایا و کمک هاي مردمي و تسهیلات بانكي مي باشد.

صفحه 12:
- درامد در آیبین نامه مالي و معاملاتي: 1 اختصاصی فاحل کلیم در آمدهایي اس ف ل ل ل تلت ‎Beis Se roe ley ere ere ele ee‏ غذايي , فرهنگي , تبليغاتي ,کنگره ها ,همايشهاي علمي. رقاهي , ورزشي , مشاوره اي, فني و وجوه حاصل از خسارات وارده به اموال منقول و غیر منقول , جرائم غیبت , فروش مواد زائد و بدون استفاده , فروش و يا اجاره خودرو و ماشین آلات و تجهیزات املاك و انيه و امكانات «وسسة : همجن وجوه حاضل ار عدم ‎ee IPs eeg as oes IPs‏ ا 3 1۳ ‎Lael greats‏ ی ها ی و رو بش ی ق رای ان نامه سول کرد وبا حول ان تسیا هات ها ایو ار ‎ ‎

صفحه 13:
تبصره 1 اعنبارات مورد نیاز از محل منابع عمومي دولت جهت هر سال موسسه در سال قبل براساس ‎slg,‏ تمام شده خدمات و كسري سرمايه در دش نوبط موسسكة تنطظعام و لك مراحم ذيصلاح ارائه مي شود تا به صورت کمک در بودجه کل کشور منظور و تصویب شود . تبصره 2 اعنبارات اختصاصي معادل کلیه درآمدهي وصولي ( درآمد ‎Ey A ee ee he ery oe‏ ده ويس از وصول از خزانه كلا قابل هزيته مى باشد . ۷

صفحه 14:
مفاهیم درآمد در قانون محاسبات عمومي کشور: "ماده 14- درآمد اختصاصي عبارت است از درامدهايي كه به موجب قانون براي مصرف يا مصارف خاص در بودجه كل كشور تحت عنوان درآمد اختصاصي منظور مي گردد .

صفحه 15:
شرایط و میعارهاي شناسايي درآمد: 7 تعريف يذيري ( 522126121 01 اصمصهصما۴ 15 جزء مورد نظر ء بايد در تعريف يكي از اجزاي مالي قراركيرد . قابليت اندازه كيري ‎sy ojlail : ( Measurability)‏ صفات کيفي يا وجوه دريافتي باید با ميعارهاي قابل اعتماد صورت كيرد ۰ “مربوط بودن 8۵16728606 با ارایه اطلاعات مربوط , باید قابلیت تاثيرگذاري در تصمیم گيري استفاده کنندگان را فراهم نمود . قابلیت اعتماد 7اثاذطه[۴: اطلاعات مربوط به رویدادها , باید واقع گرایانه , قابل اثبات و بي طرفانه باشد.

صفحه 16:
*بررسي هاي انجام شده در دانشگاه هاي علوم مستقل نشان مي دهد که در اغلب موارد اطلاعات مربوط حساب درآمدها بطور اصولي تهیه ونگهداري نشده است .لازم است , همزمان با اصلاح حساب درامدها , نسبت به استقرار سیستم نرم افزاري عملياتي مرتبط با فعالیتها (سیستم جامع بيمارستاني 115, اموزشي و ..) اقدام شود.

صفحه 17:
ضرورت اصلاح و تغییر رویه و * برخي ازدلایل وضرورتهاي اصلاح و تغییر رویه و شناسايي درآمدها در دانشگاه هاي علوم پزشكي واحد هاي تابعه بشرح ذیل مي باشد: *بدلیل بكارگيري روش نقدي بجاي روش تعهدي دردانشگاه هاي علوم برشكي و واخدهاي تابعه وثيت درامدها بهنكام لوده و درامدهاي تحقق ياقته وصول تشدة در دقائر جسابداري منعكس لمي شود عع ا د ات ع زار ارم یت سم کر مدیران , بویژه در بخش هزینه و فایده را در اختیار قرار نمي دهد . " در اغلب موارد از سیستم هاي نرم افزاري جهت ثبت و کنترل فرایند صدور صورتحساب و شناسايي درآمدها استفاده نشده و در مواردي کارا برد افراراستا من تود رم افسارقاة نوفا كال هاي لازم برخوردار نمي باشد .

صفحه 18:
ضرورت اصلاح و تغییر رویه و شناسايي درامدها *بكايگيري روش تعهدي موجب مي شود ديآمدهاي دانشگاه علوم پزشكي و واحد هاي تابعه, بطور مناسب طبقه بندي و گزارش گردد . ‎gis”‏ گيري دوش تعهدي ساختار کنترلهاي داخلي در بخش درآمدها را به میزان قابل ملاحظه اي تقویت می نماید . ‏"بكارگيري روش تعهدي» لاجرم فرآیند کسب درآمد وا مدون و قانونمند مي نماید . ‏"باتوجه به پراكندگي جغرافياي مراکز دانشگاه علوم پزشكي , بكارگيري روش تعهدي کمك شاياني به یکنواخت نمودن وویه هاي شناسايي درآمد در واحدهاي مختلف مي نمايد ‎

صفحه 19:
*مباني حسابداري» انتخاب زمان شناسايي و ثبت درامدها و هزینه ها در دفاتر حسابداري است., 3 انتخاب هر یک از روشهاي شناسايي و ثبت درامدها و هزینه ها, نوعي مبناي حسابداري محسوب مي شود كه حسب مورد در حسابداري موسسات بازرگاني و موسسات غيرانتفاعي مورد استفاده قرار مي گیرد. (باباجاني,1385)

صفحه 20:
مبناي حسابداري تعهدي: 52° مبناي تعهدي کامل, درامدها زماني, شناسايي و در دفاتر حسابداري منعکس مي گردند که تحصیل مي شوند یا تحقق مي يابند. در اين مبناء زمان تحصیل یا تحقق درامد. هنگامي است که درامد به صورت قطعي مشخص مي شود یا بر اثر ادامه خدمات حاصل مي گردد. لذا زمان وصول وجه در اين روش مورد توجه قرار نمي گیرد بلکه زمان تحصیل يا تحقق درامد در شناسايي و ثبت درامد اهمیت دارد. همچنین در اين مبتاء زمان شناسايي و ثبت هزینه هاء زمان ایجاد ويا تحقق هزینه هاست و زماني که كالايي تحوبل مي گردد یا خدمتي انجام مي شود. معادل بهاي تمام شده کالاي تحويلي و یا خدمت انجام یافته, بدهي قابل پرداخت ایجاد مي شود.

صفحه 21:
مزاياي مبناي تعهدي: *دستيابي سریع به اطلاعات جامع, کامل و دقیق از وضع موجود سازمان + امکان تشیص روم حرح کرد براساس اطلاعاب ی از منابع و نیازها . 2 * مشخص شدن مبزان درآمدهاي وصول نشده هر دوره مالي و امکان برنامه ريزي براي وصول آنها . = * دسترسي به اطلاعات دقیقتر و کاملتر از درآمدها و هزينه‌هاي هر دوره ( اعم از نقدي و غير نقدي ) . ۳ * امکان ایجاد ارتباط بين هزینه‌ها و عملکرد آنها و در نتیجه ایجاد زمینه براي ورود به بحث بودجه عملياتي . اسکان عیس تقط تن باب دراب و هریم در هر دور زا معایسه نت و هزينه‌هاي هر دوره و نتایج حاصل از تهاتر آنها ,

صفحه 22:
اهداف حسابداري تعهدي : شناسایی درآمدها در زمان انجام خدمات يا فروش کالا شناسایی هزینه‌ها در زمان دریافت کالا با خدمات و ایجاد تعهد شناساسی دقیق بدهکاران و بستانکاران سازمان تهیه صورتهای مالی با حساب عملکردبر مبنای تعهدی تهیه صورت سود و زبان با تغییر در خالص دارایی ها ) ليست دارائىها و بدهی‌های سازمان شناسایی و اندازه‌گیری آثار مالسی عملیات . معاملات و رویدادها در سازمان امکان گزارشگری . شفافیت مالی و پاسخگویی به سازمانهای نظارتی

صفحه 23:
درامد: با توجه به سياستهاي كلي وزارت بهداشت درجهت استقرار سیستم حسابداري تعهدي بجاي حسابداري نقدي در دانشگاه هاي علوم يزشكي و واحد هاي تابعه ,اصلاح رویه ها و فرآیند شناسايي درامدها امري اجتناب نايذير مي باشد. *بدلیل بكارگيري نرم افزار در شناسايي درآمد برمبناي تعهدي سرعت دسترسي به اطلاعات بطور قابل ملاحظه اي افزايش مي يابد . " اصلاح حساب درآمدها و بكارگيري روش تعهدي حصول اطمینان از شناسايي تمامي درآمدهاي کسب شده را امکان پذیر مي نماید .

صفحه 24:
مزاياي اصلاح حساب درامد *فراهم شدن امکان مطابقت اقلام مصرف شده جهت هريك از واحدها براي خدمات ‎abl‏ شده (خروجي انبار دارو, مصرفي و..)با درامد هر واحد وصورتحسابهاي ارسالي #بكارگيري روش حسابداري تعهدي منجر به ارائه اطلاعات ات و به عملکرد شده و به مدیریت دراتخاذ ات ‎en‏ مديريتي ياري مي رساند. #بکارگيري روش تعهدي در شناسايي درآمدها موجب ارائه صورتهاي مالي مناسبتر و واقعي تر شده و امکان مقایسه نتایج عملکرد دوره هاي مختلف را فراهم مي آورد .

صفحه 25:
مزاياي اصلاح حساب درامد شناسايي درآمدبه روش تعهدق. فرآیند خسايرسي دانشگاه هاي علوم يزشكي و واحد هاي تابعه را تسهيل مي *رویکرد شناسايي درآمد به روش تعهدي موجب ‎oe‏ در روشهاي اجرايي و فرایند کسب درآمد و بخصوص ‎se‏ ‏مالي (بانك ,صندوق,ترخیص,ارسال صورتحساب به طرفهاي قرارداد و..) شده وضمن تقویت کنترلهاي داخلي در بخش هاي مختلف , موجب افزایش بهره وري مي شود . " فراهم نمودن شرایط لازم براي تهيه سود وزیان بر حسب هريك از واحدها و مراکز درامدي و ارزيابي عملکرد واحد ها (در سطح واحدهاي تابعه/بخش و واحدهاي ارایه کننده خدمات و در نهایت واحدهاي استراتژيك (

صفحه 26:
*در سالهاي آخیر با بكارگيري تدريجي سیستم هاي نرم افزاري حسابداري , استفاده از نرم افزار ها در انواع فعاليتهاي درامدي اعم از فروش ‎ler IS‏ آموزشي,پژوهشي, درماني, بهداشتي و... رایج شده است . نرم افزارهاي فوق , بعنوان بخشي از سیستم و تامین اطلاعات پایه اي سیستم هاي حسابداري محسوب مي گردد ‎(le‏ ۱ نموده و بعنوان مکمل و پیشنیاز نرم افزارهاي مالي جهت ثبت رويدادهاي درآمدي محسوب مي شود بكارگيري روشهاي دستي دربخش اجراي عملیات و صدور صورتحساب ,تقریبا منسوخ شده است .

صفحه 27:
هاي نرم افزاري *سرعت بخشیدن به دسترسي اطلاعات مربوط به درآمدها . *ثبت اسناد حسابداري مربوط به درآمد ها(بصورت روزانه یا ماهانه) از طریق سیستم نرم افزاري . سهولت در دسترسي به اطلاعات مربوط به سود وزیان در دوره هاي مختلف. . اعد ورارشاب میرینی مربوظ به درامدها و مانده مطالبات از طرفهاي قرارداد.

صفحه 28:
30 نرم , افزاري ٩سرعت‏ بخشیدن به فرآیند بستن حسابها در بايان سال مالي وتهيه صورتهاي مالي . #تقويت كنترلهاي داخلي مربوط درآمدها » بويزه در تهيه وارسال صورتحساب ها . "تسريع در عمليات جاري و صرفه جوبي در هزينه هابه دليل الكترونيكي شدن سوابق و مدارك (1655 2361 ) و كاهش زمان مورد انتظار جهت انجام مراحل مختلف عمليات .

صفحه 29:
انرات اصلاح رویه سايي درآمدها بر محاسبه نتایج عملکرد (سود وزیان و تفریغ بودجه) #ثبت و شناسايي درآمدها در زمان تحقق و بر حسب اجزاء و مراکز درامدي نقش موثري در محاسبه سود وزیان خواهدداشت ۰ محاسبه مقداري لوازم و تجهیزات مصرفي را تسهیل مي نماید . " شرایط لازم براي انتساب مصرف موجودیها به مراکز مربوطه را فراهم مي آورد. " صدور اسناد حسابداري درآمدها برحسب منابع و نوع فعالیت , تهیه سود وزیان براي هر فعالیت را تسهیل مي نماید.

صفحه 30:
اثرات اصلاح رویه شناسايي درآمدها بر محاسبه نتایج عملکرد (سود وزیان و تفريغ بودجه) *صدور اسناد حسابداري درآمدها در طي سال مالي محاسبه سود و زیان را در کلیه مقاطع طي سال مالي امکان پذیر مي نماید. *اصلاح رویه شناسايي درآمدها ضمن اثرگذاري برفرآیند تفریع بودجه , اطلاعات مفيدي در نتیجه تفریغ در اختیار قرار مي دهد . ‎ag) col”‏ شناسايي درآمد در فراهم نمودن شرایط لازم براي دسترسي به سود وزیان امکان اتخاذ اقدامات اصلاحي را فراهم ‏"با اصلاح رویه شناسايي درآمدها , شرایط لازم براي دسترسي به اطلاعات بموقع و اثربخش را فراهم شده و در نتیجه موجب بهبود عملکرد واحدها مي شود .

صفحه 31:
a aaa ‏درآمد‎ 1- درآمد حاصل از ارائه خدمات ‎sales -2‏ حاصل ازارائه خدمات بستري 3- درآمد حا ازارائه < 0-6 ر(5 | 1 ۳

صفحه 32:
۱ | 1- ویزیت پزشکان 2- انجام خدمات خاص توسط پزشکان(مب سد....) 3- انجام خدمات ومراقبتهاي پرستاري(بانسمان و نوارفلد ‎Cs‏ 4- مصرف دارو ولوازم پزشکي (در بخشها و سربابي...) 5- مصرف کالا يا خدمات غيردرماني (س وبرود ‎(cage‏ 6- سایر موارد

صفحه 33:
اندازه گيري و شناسايي درامدها: وظایف و فعالیت هاي مرتبط با ارائه خدمات در دانشکده هاي دانشگاه علوم پزشكي, حدود و گروههاي اصلي و منابع درآمدي دانشکده ها بشرح زیر مي باشد: * شناسایی و ثبت درآمد در بخش درمان (بیمارستانها,درمانگاهها....) " شناسایی و ثبت درآمد در بخش بهداشت (شبکه ها و مراکزبهداشتی..) " شناسایی ون درامد در بحش آمورش (دارشکیی ها مراکز آموزشی ...) " شناسایی و ثبت درآمد در بخش پژوهش (مراکز پژوهشی

صفحه 34:
نحوه اندازه 7۳ و زمان شناسایی دریافت وجه از بیماران در موقع ارات حدمت ‎Sails‏ ‏حساب و ارسال به بيمه تهيه صورت حساب دریافت وه از بیماران أرسال قورت مسا مبلغ فروش بن غذا در هنكام تحويل بن فروخته شده زمان فروش و وجوه دريافتي عقد قرارداد و ارائه خدمات بعاه اا و را شرج منابع درآصدى ارايه خدمات درمانى در بخش سريايى ارايه خدمات درمانى در بخش بسترى ارايه خدمات تغذيه اي (همراه با دريافت بن غذا) فروش دارو و لوازم پزشکی (داروخانه...) ارایه خدمات دانشجويي به سایر دانشگاهها (دانشگاه آزاد ....) برگزاري سیمینارها و همایشها (مبال دريافتي بابت برگزاري سیمینارها و همایشها چه بصورت حق شرکت در سمینار و شرکت در نمایشگاهای جنبي آن)

صفحه 35:
نحوه اندازه گيري و زمان ‎alles‏ دريافت شهريه از دانشجویان در موقع ثبت نام و برگزاري کلاسها مبلغ فروش بن غذا در هنكام تحويل بن فروخته شده مبلغ فروش و در هنكام تحويل اقلام فروخته شده وجوه دريافتي در زمان دريافت a وجوه دريافتي در زمان دریافت در بکش آموزش شرح منابع درآمدي aie Sosa ‏دریافت شهریت)‎ ارات ات ‎(oles olen‏ دریافت بن غذا) فروش مجلات و جزوات ارایه خدمات مرتبط با کتابخانه (دریافت حق عضویت کتابخانه و جرایم تاخیر تحویل کتاب ) ارات خویات دا نوی و9 کارت ‎(ces‏ برگزاري سیمینارها و همایشها (مبالغ دريافتي بایت برگزاري سیمینارها و وی 11 ۵ با ی نیا جح تا 2

صفحه 36:
مبلغ فروش و در هنكام تحویل اقلام فروخته ده مفاد قرارداد و وجوه دريافتي مفاد قرارداد و وجوه دريافتي مفاد قرارداد و وجوه دريافتي پس از کسر از لیست حقوق و سایر راب دریافت شهریه از دانشجویان در موقع ثبت نام و برگزاري کلاس فروش لوازم اسقاطي(مبالغ دريافتي پابت فروش لوازم اسقاطي و ضایعات) اجاره محل و فضاهاي آموزشي اجاره محل و فضاهاي غیر آموزشي (بوفه , چاب و تکثیر ...) دريافتي بایت نصب پثر هاي تبليتاني دريافتي اضافه پرداختي( حقوق پرسنلي که قبلا هزینه شده) برگزاري کلاس هاي آموزشي فوق برنامه و فوق العاده 10 11 12

صفحه 37:
اد در استاد ‎١‏ 9 « معاونت ۳۹ دانشگاه *وظایف و فعالیت هاي مرتبط با ارائه خدمات در ستاد 3 معاونت هاي دانشگاه علوم يزشكي, , حدود و گروههاي اصلي و منابع درامدي ستاد دانشگاه بشرح زیر مي باشد:

صفحه 38:
در بخش نحوه اندازه گیری و زمان شناسایی 7 دریافت شهریه از دانشجویان و کارکنان در موقع ثبت نام و برگزاري کلاسها مبلغ فروش بن غذا در هنگام تحویل بن فزوخته شده مبلغ فروش و در هنكام تحويل اقلام فروخته شده وجوه دريافتي در زمان دريافت مبلغ) وجوه دريافتي در زمان دريافت مبلغ) وجوه دريافتي در زمان دریافت مبلغ سح شرج منابع درآمدی ارايه خدمات آموزشي ضمن خدمت (همراه با دریافت شهربه) ارایه خدمات تغذیه اي (همراه با دریافت بن غدا) فروش مجلات و جزوات و کتب آرایه خدمات آزمايشگاهي (آزمایشگاه رفرانس و مواد غذایی ) ارایه خدمات رفاهي (ویلا , هتل و مراکز رفاهي ورزش و استخر ....) ارایه خدمات ستادي (صدور مجوز اکار ؛ پروانه مطب و پروانه ساخت » باهینامه ها ....) ستاد و معاونت ها ردیف

صفحه 39:
مفاد فرارداد و وجوه دريافتي مبلغ فروش و در هنگام تحویل اقلام | فروخته شده مفاد قرارداد و وجوه دريافتي ‎ales‏ فرارداد و وجوه دريافتي ‏وجوه دريافتي در زمان د ناقنت ‎‘els‏ ‎ ‏و معاونت ‏بركزاري سيمينارها و همايشها (مبالغ دريافتي بابت بركزاري سيمينارها و همايشها جه بصورت ‎۱ estore ‏نمايشگاهاي جنبي آن) ‏فروش لوازم اسقاطي (مبالغ ‏دريافتي بابت فروش لوازم اسقاطي و ضايعات ) ‏اجاره محل و فضاهاي در اختيار ‏دريافتي بابت نصب بنر هاي تبليغاتي ‏ضبط سپرده ها و ضمانت نامه ها ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ل ‏و و سر ةنرد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 40:
شناسايي طلب از سازمان های پیمه طرف قرارداد مربوط به سال گذشته : ملاحظا | بستانكار | بدهكار | تفصيل ؟ | تقصیل | تقصیل ۲ | عنوان حساب کد حساب تِ ۲ 57 سازمان های بیمه آی |۲۳۰۲۰۲ طرف قرارداد.به تفکیک سازمان های طرف قرارداد = تعدیلات ستواتی 27071۳

صفحه 41:
عنوان حساب صندوق - به صندوق داران در آمد ارلئه خدمات 7 به تفکیک نوع در آمد که حساپ ۳

صفحه 42:
واريز وجه صندوق داران مه حساب بانك غير قابل برداشت واحد : ملاحطا | بستانکار [بدهکار | تقصیل ۳ تقصیل | تقصیل ۲ |عنوان حساب ات ۳ بالك غير قابل برداشت ‎WHT]‏ oie ax صندوق - به تقصيل صندوق داران | 70۳۰۰ درآمدهاي غير عملباتي كه وجه نقد مربوط به آن به حساب غير قابل ‎poly aia |‏ 19یز ای تب و زتصیل ۲ [ یل 1 ۳عتوان حساب كد حساب ‎TERY] Sai BS pe —‏ ‎ue‏ ی = ود

صفحه 43:
*ارسال نسخ هر ماه به سازمان بیمه طرف تاريخ آخر ماه - عملکرد قرارداد : *در زمان دریافت نسخ : EG بستاتکار بدهکار تقصيل 7 | تتصيل تقصيل 7 عتوان حساب حساب کنترل نسح دریافتی ارسال نشده نترل درآمد نسح ارسال نشده مان ارسال بب سازمادهای ‎esl neni‏ قرارداد. ملاحظات بستانکار تقصيل > | تفصيل 7 عتوان حساج حسابهای دریافتی < به تفضیل سازمانهای طرف قرارداد تترل درآمد نسح آرسال تشد درآمدها (به تقکیک نوع درآمت۲ حساب کنترل نسح دریا ارسال تشده . ی حساب FY کد حساب ۳۳

صفحه 44:
| عنوان حساب بالك غير قابل برداهت برگشت از درآمد و ‎ets‏ ‏حسابهای دریافتی - سازمانهای بیمه طرف قرارداد دریافت وجه سازمان هاي بیمه طرف قرارداد بابت بیمه هاي ارسال شده . کد حساب Wet vO ۳۰:

صفحه 45:
واريز وجه از سوي سازمان بیمه به حساب ستاد : ملاحظا بستانکار eae بدهکار eae eae تفصیل ۲ تقصیل ۲ عتوان حساب حساب رابط درآمت 7 ‎Soe‏ حسابهای دریافتی - سازمانهای بیمه طرف قرارداد عد عساب :۱۳:۲ م Wey

صفحه 46:
انتقال وجه از حساب غير قابل برداشت به حساب ستاد ملاحظ آبستانکا | بدهکا | تقصیل | تقسصي| تقصیل آعنوان حساب ات ار ‎wh‏ ۳۹9 ‎ee‏ حساب رابط درآمد ‎Sea‏ بانى غير قابل برداشت

صفحه 47:
ae تفصیل ۳ تفصیل ۲ ات مددکاری - به تفكيك درآمد آرلته خدمات به تفکیک نوع در آمد اکد حساب 2۰ 2 الما ع

صفحه 48:
كسر از درامد ‎cub‏ ۳ دانشگاه : ملاحظ [بستانگا آب ات 2 ۳ تفص ز vo عتوان حساب درآمد آرسالی به ستاد __ رابط درآمد كد حساب PASS ۱۳۰۳۰ اطلاعات ريالي ثبت فوق در پایان دوره مالي در سایت حسابداري تعهدي وجود داشته و با مراجعه به سایت » واحدها مي توانند کل درامدهاي ارسالي و کل مبالغ دريافتي از محل درآمدي که به ستاد ارسال نموده اند را با

صفحه 49:
*ارسال نسخ بیمه روستايي سطح 2 (بابت رادیولوژي) از بیمارستان ها به شبکه ها : '" بیمارستان : ملاحطا [بستانگار [بدهکار | تقصیل ۳۲| تفصیل | تقصیل ۱ عتوان حساب کد حساب ت ‎i‏ ‏5 حسابهی دریافتی -تفصیل ۰ ۲۳۰۲۳۲۳ | شيعه ‎oe‏ درآمد رادبولوژی ‎Farr‏

صفحه 50:
در زمان دریافت وجه : شبکه : در زمان دریافت صورتحساب ملاحظا | بستانکار |بدهکار | تفصیل ۳ بانک یر قابل برداشت. حسابهای دریافتی - عنوان حساب هزیته آنجام خدمات قراردادی کنترل خرید حدمات (تفضیل شبکه) که حساب ۳۳5 ۳۳

صفحه 51:
عتوان حساب کد حساب کنترل خرید خدمات | ۳۰۹۹۰۲ ‎ee‏ بانک اعتبارات ۱۰۰۰ در زمان پرداخت به بیمارستان : دریافت نسخ از داروخانه هاي خصوصي در شبکه پس از دریافت نسخ از داروخانه هاي خصوصي و پس از بررسي واحد داروئي ثبت زیر زده مي شود .

صفحه 52:
زمان پرداخت به داروخانه خصوصي GS بستانکار پدهکار 28 د تقصیل ۳ جرد عتوان حساب هزينه انجام خدمات قراردادی کنترل حرید خدمات اعنوان عساب کنترل حرید حدمات بانک اعتبارات که حساب ۳ ۳:7

صفحه 53:
مصدومین ترافيكکي زماني که به مصدومین ترافيكکي ارائه خدمت داریم قانون ماده 92 ملاحتا بستانکار [ج و عنوان حساب بدهکارآن درآمد آراته که حساب ۳۹۹ ۶ خدمات

صفحه 54:

صفحه 55:
در زمان دریافت وچه از معاونت, ملاحظ ات پستاتکا 2 لهذا بدهكا 2 نهنا تفصيل ۳ TJ 5 عنوان حساب Sy ‏رابط اعتبارات‎ كد حساب ۳۰7 ۳۳۰

صفحه 56:
شناسايي هزييع: وی دریافت حا | بستاتكار ]يد ‎ae‏ مصدومین ترافيكي كروكي - صورتجلسه - . cay aa عنوان حساب قانون ماده 60 ثبت ها در معاونت درمان بابت بخش خصوصي کد حساب ‎WF‏ Per

صفحه 57:
قبوض اول دوره موجود در شبکه ها : ان 2 ملاحظا | بستانکار لهذا در طي دوره : ملاحسظا | بستاتكار aE بدهکار ee بدهکار ee Yi or aca ae عتوان حساب که حساب طرف رابط قبوض ‎٩۹۸۰۲۰۱۱‏ ‏در آمد رابط قبوض درآمد ۹۸۰۱۰۱ عتوان حساب 2 -]طرق رابط قبوض در آمد حت << | رابط قبوض درآمد کد حساب ۳ 1

صفحه 58:
ماهانه مصرف با نامه درآمد به ستاد اعلام مي شود . ملاحظ ات 2 eee بدهکا 2 ae ۳ - نك ۱ TES 9 عنوان حساب رابط قبوض در آمد طرف رابط قبوض درامد

صفحه 59:
انکار بدهکار | تفصیل 2 عنوان حساب رائط درامد درامد خانه سازماني كد حساب 120201 800203 ثبت مربوط به دریافت درآمد خانه هاي سازماني و ارسال آن به ستاد (ثبت توسط حسابداري ستاد ) ملاحظ ات بستانکا 2 RK ORE بدهکار BRE ORK ۳۳ 3 2 تفصیل 1 نام بان واحد مربوطه عنوان حساب بانك دریافت درآمد ‎ails‏ سازماني رابط درامد خراتم تمرككر درافة خانه سازماني بانك درياقت درامد خانه سازماني كد كعات 10010 7 32020 1 11020 2 10010 7

صفحه 60:
1- محاسبه دقیق پرونده هاي پزشكي براساس تعرفه 2- کنترل دقیق مستندات پرونده پزشکی مقایسه آن با خدمات ارائه شده 3- داشتن مهرو امضای پزشک معالج بخش مربوطه 4- کنترل پرونده بیماران ترخیص شده در واحد مالي با نظارت مسئول درامد و عامل مالي 5- نگهداري اوراق مالي بیمار در پرونده يزشكي و بايگاني در مکان مناسب جهت دسترسي ‎argi -6‏ و تنظیم لیست بیمه و ارسال به موقع آن به سازمانهاي بیمه گر ‏7- کنترل کسور بیمه اي و رفع نقص اسناد ‎-8

صفحه 61:
7 اهمیت کنترل ی و وصولع درآمد نقدي؟ 2 عناسب خدعات ‎ail jl‏ شده با درآمد 3 کنترل و بورسي تخفیفات 4 کنترل قبوض برگشتي 5 کنترل قبوض باطله 6 کنترل فبوض پرداخت 7 کنترل قبوض صفر صادر شده 7 کنترل درآمد واحدهاي پاراكلينيك و مغایرت با صندوق 7 واریز به موقع در آمد صندوق به بانك .عدم پرداخت صندوق جهت هزینه هاي یومیه و اضطراري 7 کنترل مغایرت پرونده پز و مغایرت ماهانه بیمارستان 7 کنترل و سركشي دوره آي عاملین و مسئول درآمد از واحد صندوق > کنترل تراز ماهانه صندوقدارا و کنترل عدم بدهي صندوقداران

صفحه 62:
شرع ‎Sted bid‏ دریافت شهریه از دانشجویان در موقع ثبت. 5 فروش بن غذا به داشجويان و كاركنان عسي فروش مجلات. جزوات و أ, ‎oe‏ كتايخاله و جرايم تاخير تحويل كتاب به لت ا ‎eee‏ نو ان ‎i‏ ‏2 ردیف ‎Sai‏ آموزش رايد بوزشي : 0 ‏(دریافت شهریه) ارایه خدمات تغذیه اي ‏(دریافت شهریه) ‎ ‎ ‏فروش مجلات و جز ‏ارایه خدمات مرتبط یا کتابخانه ‏ارایه خدمات دانشجويي ‎ ‎ ‏و مجوز هاي مرتبط براي دانشجویان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 63:
زمان عقد قرارداد و يس از برگزاري بلافاصله پس از فروش براساس عقد قرارداد و يس از ‎nicl uaa‏ براساس عقد قرارداد و يس از انقهاي دیره جارد پراساس عقد قراردد و پس از نصب بنر بلافاصله پس از کسر از حقوق کارمند. ام واتشخيل مبالغ دريافتي بابت بركزاري سيمينارها و همایشها چه بصورت حق شرکت در سمینار و شرکت در نمايشگاهاي جنبي آن مبالغ دربافتي بابت فروش لوازم اسقاطي و ضایعات در مرکز آموزشي (کاغذ مبالغ دريافتيبابت اجاره محل و فضاهاي آموزشي جهت بركزاري كلاس هاي آموزشي عبالغ دريافتي بابت اجاره محل و فضاهاي و تکثیر -) بابت نصب بنر هاي تبليغاتي غیر آموزشي (بوفه . > مبالغ دربا بيلبرد ها در فضاهاي آموزشي و غير آموزشی ‎he‏ دريفتي اضافه پرداختي حقوق برستلي كه قبلا هزينه شده و از حقوق کارکنان کسر مي کردد ‏مبالغ درفتي بابت برگزاري کلاس هاي ‎ ‏مبالغ دريافتي بابت بركزاري سيمينارها و همایشها ‏فروش لوازم اسقاطي ‏اجاره محل و فضاهاي آموزشي ‏اجاره محل و فضاهاي غیر آموزشي البوفه . جاب و ‎AS‏ ..) ‎ ‏دريافتي بابت تصب بنر هاي تبليغاتي ‏ادريانتي اشافه برداخني عذوق برسئلي كه قبلا هزينه شده ‏برگزاري کلاس هايآموز ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 64:

51,000 تومان