jade_hedayat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جاده هدایت”

جاده هدایت

اسلاید 1: جاده هدایت1. مقدمه: الف) می دانیم که انسان مدنی الطبع است، یعنی ذاتاً نیازمند زندگی اجتماعی است.ب) از سویی زندگی جمعی نیازمند قانون است.

اسلاید 2: سوال: چه کسی قانون را وضع کند؟ چه کسی قانون را اجرا کند؟

اسلاید 3: چی گفت؟«وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ»: و هنگامى كه پروردگارت به فرشتگان گفت: سناریو خداوند و کشف بزرگ ملائکه:«إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً»من برآنم كه در زمين جانشينى قرار دهم. ملائکه چی گفتند؟ عکس العمل آنها چه بود؟«قالُوا:» گفتند:«أَ تَجْعَلُ فِيها مَنْ يُفْسِدُ فِيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ»: آيا كسى را در زمين قرار مى‏دهى كه در آن فساد كند و خون‏ها بريزد؟ فرشتگان فسادکنندگی و خونریز بودن انسان را از کجا فهمیدند؟

اسلاید 4: مثال:فرض کنید یک ماشین عجیب و غریبی از یک جای ناشناخته ای برای انسان ها فرستاده شود که ما در خیابان ها با آن رفت و آمد کنیم. ما قبل از روشن کردن و استفاده کردن از آن، ماشین را بررسی می کنیم. کیلومتر شمارش را نگاه می کنیم، فرض کنید اولین درجه کیلومترش 100 کیلومتر را نشان می دهد و آخرینش 1000 را، فوراً می فهمیم که کمترین سرعتش 100 کیلومتر در ساعت است. با دیدن این ماشین و کیلومترشارش چه نتیجه ای می گیریم؟ قطعا می گویم این ماشین به درد این دنیا نمی خورد زیرا امکاناتش نسبت به امکاناتی که در اختیار ما است بالاتر است و امکان استفاده از این ماشین در این دنیا فراهم نمی باشد.

اسلاید 5: (ملائکه از کجا فهمیدند که آدم -علیه السلام- در روی زمین فساد و خونریزی می کند؟ آدم -علیه السلام- که هنوز خلق نشده بود، این گفتگو قبل از خلقت آدم -علیه السلام- بین خداوند و فرشتگان صورت گرفته.)پس سوال این است که:اصلاً آیا ملائکه معنای کلام خداوند را درک نمودند یا نه؟ و اگر معنای کلام خداوند را فهمیدند، که فهمیدند، خُب، از کجای کلام خدا فهمیدند که آدم فساد می کند؟ اگر نمی فهمیدند، چرا خداوند تصمیم خود را با آنها مطرح می نماید؟

اسلاید 6: الف) شک نداریم که ملائکه به عمق معنا و مفهوم کلام خداوند پی بردند؛ این از پاسخ دقیقی که دادند فهمیده می شود، پاسخی که آن را در نهایت ادب و در قالب یک سوال و درخواست بیان نمودند. «نحنُ نسبّحُ بِحمدِکَ و نُقدّسٌ لَک» خُب، چگونه فهمیدند؟ ب) ثانیاً آنچه را که فهمیدند، از همین یک جمله:«إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» فهمیدند و نه از جای دیگری.

اسلاید 7: خلیفه = جانشینخلیفه یا جانشین برای چه کسی؟ برای خداوند، اولاً جانشین خداست، ثانیاً در روی زمین است. این دو کلمه جانشین و زمین نظر ملائکه را به خود جلب نموده. و از همین دو کلمه فساد و خونریزی انسان را نتیجه گرفتند.اما چگونه؟

اسلاید 8: آیا ملائکه خدا را می شناختند یا نه؟اگر خدا را می شناختند، که قطعاً می شناختند، آیا خداوند را موجودی محدود می شناختند یا او را موجودی نامحدود و دارای ذات و صفاتی نامحدود می دانستند؟آیا قدرت خدا را محدود می دانستند یا نامحدود؟آیا ثروت، علم، حکمت، حیات، رحمت، فیض، لطف و دیگر صفات خداوند را محدود می دانستند یا نامحدود؟

اسلاید 9: ویژگی های خلیفه:اکنون آیا ویژگی های جانشین خدا در زمین را می دانستند یا نه؟ خلیفه و جانشین خدا در زمین را چگونه موجودی تصور می کردند؟آیا او را موجودی ضعیف، محدود، ناتوان و... تصور می کردند؟ یا او را در برخی صفات همانند خداوند نامحدود می دانستند؟پس ملائکه انسان را موجود دارای اختیار، قدرتمند، توانمند، ثروتمند و دارای صفات بینهایت که قرار است جانشین خداوند در زمین باشد می شناختند. چون جانشین خداست، پس باید برخی صفات خداوند را داشته باشد.

اسلاید 10: از کجای این مطلب فساد فهمیده می شود؟ اینکه یک موجودی جانشین خداوند باشد که فساد و خونریزی ندارد، پس ملائکه فساد را از کجا فهمیدند که درست هم فهمیدند؟

اسلاید 11: ویژگی های زمین:آیا ملائکه زمین را می شناختند یا نه؟ آیا ویژگی های زمین را می دانستند یا نه؟آیا زمین را محدود می دانستند یا نامحدود؟ آیا می دانستند که ماده محدود است و درعالم ماده تزاحم و تعارض وجود دارد؟ یعنی نمی شود که یک موجود مادی در یک زمان واحد در دو مکان جداگانه باشد.

اسلاید 12: اگر بخواهید یک حوض آب را در یک لیوان شیشه ای بریزید ایجاد فساد می کند و همه جا را خیس می کند. یک حوض آب در یک لیوان:اگر بخواهیم یک حوض آب را در یک لیوان کوچک بریزیم و سر ریز نکند و فساد نکند نیاز به چه چیزی داریم؟ نیاز به قانون داریم. قانون یعنی اندازه گیری، یعنی یک حوض آب هزار لیوان یک لیتری می شود.

اسلاید 13: نا محدود در محدود = فساداگر موجودی که خواسته هایش بی نهایت است را در جایی قرار دهید که محدود باشد و او نتواند به خواسته هایش برسد، به طور طبیعی طغیان و سرکشی و فساد می کند.پس در نتیجه از همین دو مطلب یعنی محدود بودن زمین و بی نهایت بودن خواسته های خلیفه و جانشین، فهمیدند که این جانشینی که خداوند می خواهد در روی زمین قرار بدهد، دست به خونریزی و فساد خواهد زد.

اسلاید 14: قانون گذار:پس در نتیجه، زندگی خلیفه بی نهایت خواه و نامحدود در روی زمین محدود نیاز به قانون دارد. اکنون سوال این است که چه کسی باید این قانون را بنویسد و ابلاغ کند؟قانون باید الهی باشد یا باید بشری باشد؟ الهی باشد کاملتر است یا بشری باشد؟چون خداوند انسان را خلق کرده، علم به تمام خصوصیات او دارد؛ قطعا قانونی که او وضع می کند همه خواسته های بشر را در نظر می گیرد، پس کامل تر است.

اسلاید 15: اما انسان ها علاوه بر اینکه علم به تمام خصوصیّات بشر ندارند، حتی اغراض و سلیقه های شخصی خود را نیز در وضع قانون دخالت می دهند.لذا چون علم خدا به انسان نامحدود است و تعیین قانون اغراض شخصی ندارد، لذا قانون خدا کاملتر است و قانون بشر بخاطر محدودیتش در شناخت خود ناقص است.پس قانونگذار خداست.

اسلاید 16: مجری کیست؟اکنون که متوجه شدیم قانونی که منشاء الهی دارد کاملتر است، این سوال پیش می آید که آیا قانون به تنهایی کافی است یا نیاز به مجری دارد؟ مجری قانون را چه کسی تعیین کند؟ چون قانون الهی است قطعا مجری آن باید الهی باشد. چگونه می شود خداوند قانون را وضع کند و روش اجراء و مجری آن را تعین و معرفی نکند؟

اسلاید 17: «الله اعلم حیث یجعل رسالاته» خداوند آگاه است که چه کسی قابلیت دارد تا این وظیفه را بر عهده اش قرار دهد. خُب، این مجری کیست؟مجری قانون یا بشر است به انتخاب خداوند و یا بشر است به انتخاب بشر.آیا گزینه دیگری وجود دارد؟

اسلاید 18: یک گزینه دیگری وجود دارد که معمولا در زمان ما به آن اشاره نمی شود و بیشتر در آیات قرآنی است.بیشترین اشکالی که کفار و منافقین به پیامبران داشتند این بود که می گفتند: این چه پیامبری است که مثل ما می خورد و می آشامد و مثل ما می خوابد؟!! فکر می کردند که خداوند باید مجری قانون را از میان فرشتگان انتخاب کند.خٌب، چه اشکالی وجود دارد که فرشتگان نمی توانند مجری قانون برای بشر باشند؟!

اسلاید 19: جواب این است که فرشتگان بعضی از صفات انسانها را ندارند.مثل قوه شهوت، خشم، غضب و ...پس وقتی نمی دانند انسان درحال عصبانیت و خشم چه وضعیتی دارد، در حالت شهوت چگونه است، انسان را چگونه راهنمایی و نصیحت کنند که وقتی خشمگین شدی خشمت را برای رضای خدا فرو کش کن، در حالی که اگر از او سوال کنی که خشم چیست؟ چون برایش به وجود نیامده قطعا نمی تواند جواب شما را بدهد. پس از این جهت که ملائکه نمی توانند الگو برای انسان باشند و حجت را بر انسان ها تمام کنند مجری قانون الهی هم نمی توانند باشند.

اسلاید 20: و دقیقا انسان است که می تواند از هم نوعش الگو بپذیرد پس مجری قانون باید از میان خود انسان ها باشد. «انما انا بشر مثلکم یوحی الیه» پیامبران از جنس ما هستند با این تفاوت که به آن ها وحی می شود پس آن ها هستند که می توانند مجری قانون الهی واقع شوند و ملائکه از بحث خارج می شوند. حال چه انسانی باید مجری واقع شود؟ انسانی که به انتخاب خداوند است یا انسانی که به انتخاب انسانها است؟

اسلاید 21: عده ای قائلند که مجری به انتخاب انسان است، یعنی «حسبنا کتاب الله» کتاب خدا برای ما کافی است، پس کسی را که خودمان انتخاب می کنیم مجری قانون است. ولی شیعه معتقد است: فردی که خداوند انتخاب کرده مجری قانون است و قانون الهی نیاز به مجری الهی دارد.

اسلاید 22: بله مجری قانون به نصب خاص خداوند پیامبران و اهل بیت-علیه السلام- هستند. حال این سوال پیش می آید که بعد از پیامبران و اهل بیت چه کسی وظیفه اجرای قانون را دارد؟ آیا مردم باید یک نفر را انتخاب کنند؟ یا روش دیگری وجود دارد؟

اسلاید 23: اصل تنزل تدریجی: فرض کنیم یک نفر به جراحی حساس چشم نیاز دارد، قطعا دنبال کسی می گردد که تخصص جراحی چشم را دارد یعنی کسی که صد در صد در کارش خطا نباشد، حالا اگر آن شخص را پیدا نکرد، آیا دنبال کسی می رود که پنجاه درجه از متخصص اول پایین تر است یا نزد کسی می رود که یک درجه از شخص اول پایین تر است و به او از نظر تخصص نزدیک تر است؟

اسلاید 24: عقل حکم می کند پیش کسی برود که نسبت به شخص اول یک درجه پایین تر است.در مثال ما، معصومین علیهم السلام همان اشخاصی هستنند که صد درصد در کارشان خطا نیست، پس بعد از معصومین علیهم السلام باید به اشخاصی رجوع شود که از نظر خصوصیّات نزدیک ترین افراد به معصومین (ع) باشند،یعنی کسانی که مطیع امر خدا باشند و غالب بر نفس خویش باشند، آگاه به مسائل زمانه باشند و ....

اسلاید 25: پس عقل حکم می کند که بعد از معصوم (ع) کسی را انتخاب کنیم که بیشترین شباهت را به معصوم (ع) داشته باشد.  او کیست؟ او همان ولی فقیه است.

اسلاید 26: روش مجری در اجرای قانون:

اسلاید 27: 6) خط کشی می کنند.4) دوباره شن ریزی می کنند، با قلتک می کوبند.2) بعد شن ریزی می کنند. 3) سپس پل های لازم را می سازند. 1) اول خاکبرداری می کنند. برای ساختن جاده5) و بعد آسفالت می کنند.7) درانتها تابلوهای لازم را نصب می کنند.

اسلاید 28: جاده هدایت یا روش اجرای قانون:الف) ساختن جاده با تشکیل یک نمونه حکومت بر اساس قرآن (حکومت نبوی در مدینه)ب) تابلو گذاری جاده به وسیله ائمه علیهم السلام.

اسلاید 29: ب) یا مانع را معرفی می کند؟الف) مانع را از سر جاده برمی دارد؟کار تابلو چیست؟چه کسی روی جاده رانندگی می کند؟الف) فقط ماشین های راه سازیب) یا ساخته اند تا همه مردم رانندگی کنند؟جواب: مانع را معرفی می کنندجواب: مردم رانندگی می کنند.

اسلاید 30: رسالت و نقش پیامبر خاتم صلوات الله علیه:ساختن جاده و مسیر هدایت بر اساس آیات قران برای تمام بشر و برای تمام زمانها بصورت ساختن جامعه اسلامی و نظام ولایی (امام و امت). یعنی یا آیه قران نازل می شد و پیامبر طبق آن اقدام می نمود و یا اینکه پیامبر، اطرافیان، کارگزاران، مسلمانان و یا منافقان و مخالفان حکومت نبوی و... اقدامی انجام می دادند که بلافاصله پیرامون آن اقدام و رفتار از طرف خداوند حکیم موضع گیری و آیه نازل می شد.

اسلاید 31: جاده اسلام:تشکیل حکومت اسلامی یا نظام ولایی بر اساس آیات قرآن به مدت 10 سال در مدینه

اسلاید 32: موانع موجود در مسیر جاده اسلام برای تشکیل حکومت:شیاطین و طاغوتها

اسلاید 33: هدف شیطان و طاغوت ها:جواب صحیح: خداوند تضمین کرده که قرآن و اسلام حفظ می شود، پس گزینه (ب) صحیح است.ب) ایجاد مانع در مسیر تحقق دستورات قرآن از طریق حکومتهای طاغوتی و معرفی مدل تقلبی از اسلام.الف) نابود کردن اسلام و از بین بردن قرآن.

اسلاید 34: در اصل:تلاش اصلی شیطان و طاغوت های آشکار و پنهانی که مخالف تشکیل نظام امام و امت یا نظام ولایی و توحیدی برگرفته از قرآن و دستورات الهی، این بود که نسخه بدلی و تقلبی اسلام را به مردم ارائه، و بر آنان تحمیل می نمایند. چرا؟چون می دانستند که حذف و نابود کردن قرآن و حکومت توحیدی و ولایی که بر اساس:«اطیعوا الله و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم ...» و شور و شعور انقلابی و تعهد و مسئولیت دینی امت و امام تشکیل شده باشد، امکان پذیر نیست. لذا درسدد معرفی نسخه ی بدل و نسخه تقلبی اسلام و نظام سیاسی برآمدند. خلافت اولی، دومی و سومی

اسلاید 35: رسالت و نقش اهل بیت -علیهم السلام- بعد از تشکیل نظام ولایی در مدینه:الف) نابود کردن اسلام تقلبی.ب) نابود کردن طاغوت و موانع.ج) معرفی کردن طاغوت و مانع به تمام بشر در تمام زمانها.جواب صحیح: گزینه (ج)

اسلاید 36: ائمه (ع) تابلو معرفی موانعنقش اصلی ائمه و امامان معصوم -علیهم السلام- شناسایی و معرفی نسخه های بدلی و اسلام تقلبی است که طاغوت و ابلیس به مردم قالب نموده است. یعنی موانعی که در مسیر تشکیل حکومت ولایی ممکن است بوجود بیاید را به تمام بشریت تا روز قیامت معرفی نمودند.اینکه هیچکدام از ائمه - علیهم السلام - تقریباً بجز امیرالمومنین -علیه السلام - نتوانستند در طول حیات خود و علی رغم تلاش های زیاد، حکومت تشکیل بدهند در اصل دارند مانع سر راه حکومت ولایی را معرفی می کنند.

اسلاید 37: سیاست ائمه (ع) یعنی منِ امام معصوم تا سرحد شهادت تلاش کردم که حکومت ولایی تشکیل بدهم ولی موانعی مثل طاغوت هایی که از میان همین امت اسلام ایجاد شده بودند نگذاشتند که حکومت الهی تشکیل شود. من اگر هدفم فقط حکومت بود می توانستم تشکیل بدهم اما هدف من معرفی موانع بر سر راه تشکیل حکومت الهی است. لذا ما تلاش کردیم و اینکه نگذاشتند، یعنی مانع معرفی شد. آنکه نگذاشت او همان مانع سر راه تشکیل نظام ولایی است، او طاغوت است، اکنون که شما می خواهید نظام ولایی( امت و امام) تشکیل بدهید حواستان باشد اگر با چنین مانعی برخورد نمودید، مانع را بشناسید و آن را به مردم معرفی کنید، مردم خوب می فهمند چون ما قبلاً چنین مانعی را به آنها معرفی نمودیم. زندگی سیاسی ما برای شما الگوست.

اسلاید 38: پس هرکدام از ائمه -علیهم السلام- یک یا چند مانع بر سر راه تشکیل نظام ولایی که قرار است توسط انسانهای غیرمعصوم (ولی فقیه) تشکیل بشود را معرفی نمودند. آیا ثمره اسلام:جواب: بله، نتیجه و ثمره اسلام تربیت نظام امام و امت استب) یا تربیت جامعه و نظام امام و امت خوب است؟الف) فقط تربیت افراد خوب است؟

اسلاید 39: کدام یک بهتر است:الف) اگر یک میلیارد انسان نماز خوان و روزه بگیر و بی آزار داشته باشیم که زیر سلطه یک طاغوت زندگی می کنند بهتر است یا؟ب) یا یک روستای چند هزار نفره دارای جامعه و نظام امام و امت؟ کدام بهتر است؟؟

اسلاید 40: نقش حضرت علی (ع)الف) نابود کردن و برداشتن موانع و نسخه های بدلی!!؟؟ پاسخ صحیح: معرفی موانع (خلفا و معاویه) ب) یا معرفی موانع و نسخه بدلی به تمام بشریت.

اسلاید 41: روزی حضرت علی –علیه السلام- در مسجد کوفه مشغول تشویق مردم برای جنگ با معاویه بودند که شخصی سوال نمود؛ یا علی؛ مگر شما همان قهرمان خیبر و حنین و احد نیستید؟ چرا با قدرت خود معاویه را به دَرَک واصل نمی کنید؟ راوی می گوید: حضرت پایشان را تکان دادند و فرمودند معاویه در ید قدرت من است، سپس تکیه ای موی بافته شده که نگینی به آن آویزان بود را جلوی آن شخص انداختند؛ بگیرید این از معاویه است. بعداً مورخین گفتند روزی معاویه بر روی تخت سلطنت غاصبانه نشسته بود که ناگهان عرشه به اندامش افتاد و از تخت بر زمین افتاد، او را بلند کردند؛ دیدند تکیه ای از موهای پلید او ناپدید شده، هرچه گشتند پیدا نکردند.

اسلاید 42: نقش امام مجتبی -علیه السلام- الف) برداشتن و نابود کردن مانع و طاغوت؟ب) یا معرفی مانع و معرفی خطر تبدیل شدن حکومت به سلطنت موروثی به تمام بشریت.

اسلاید 43: نقش امام حسین -علیه السلام- ب) یا معرفی یزید و فساد حکومتی یزید؟ یا انجام امر به معروف و نهی از منکر و تعیین حدود آن، (با طاغوت بیعت نکن ولو به قیمت کشته شدن خود و فرزندان و اسارت خاندانت باشد.)الف) کشتن و نابود کردن یزید؟

اسلاید 44: نقش امام سجاد -علیه السلام- نقش امام باقر -علیه السلام- نقش امام صادق -علیه السلام- ررنقش امام رضا -علیه السلام- نقش دیگر ائمه -علیهم السلام- ؟؟

اسلاید 45: نقش امام زمان -علیه السلام- معرفی غایت و انتهای جاده ی هدایت. (حکومت جهانی)

اسلاید 46: امام زمان(عج) می گوید:آیا زمینه سازان حکومت جهانی امام زمان (عج) چه کسانی هستند؟ ب) یا بیائید تا به من برسید، تلاش کنید تا به حکومت جهانی برسید.الف) بایستید تا من بیایم؟؟!!

اسلاید 47: نقش ولیّ فقیه:حرکت در جاده هدایتی اهل بیت با تشکیل نظام ولایی

اسلاید 48: نقش مردم:شناخت ولیّ، شناخت اندیشه های ولی و به حاکمیت رساندن ولی فقیه و امام امت.

اسلاید 49: ویژگی های ولی فقیه و امام امت:2-باید قوانین رانندگی در جاده هدایت یا تشکیل حکومت ولایی را بشناسد، یعنی مانع را بشناسد و راه برخورد و معرفی مانع را بداند.1-باید جاده را خوب بشناسد، یعنی نظام ولایی که قرآن معرفی نموده یا حکومت نبویی که پیامبر بر اساس قرآن در مدینه برقرار نموده.

اسلاید 50: باید تابلو هایی که ائمه نسب نمودند را خوب بشناسد، یعنی موانعی که هرکدام از اهل بیت معرفی نموده اند را خوب بشناسد، پس یعنی زندگی سیاسی و تاریخ سیاسی ائمه را خوب بداند، طاغوت های زمان ائمه را خوب بشناسد، راهکار های ائمه در مواجهه با این طاغوت ها را بشناسد. مجتهد بودن و قدرت استنباط احکام داشتن فقط یکی از شرایط ولی فقیه است، اجتهاد تابلویی است که امام باقر و امام صادق برای معرفی فرقه های فقهی طاغوتی و غیر الهی بلند نمودند، اما تابلویی که امام جواد بلند نمود، تابلوی دیگری است، تابلوی امام هادی نیز فرق دارد، پس ولی فقیه باید همه ی این تابلو ها را بشناسد.

اسلاید 51: حضرت امام خمینی(ره) موانع انقلاب را چگونه به مردم و جهانیان معرفی کرد؟ معرفی آمریکا به تمام دنیا به عنوان شیطان بزرگ، معرفی شوری، معرفی بنی صدر، منتظری و ....

اسلاید 52: امام خامنه ای:1) جاده خیلی خوب می شناسد، حتی قبل از اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی به پیروز برسد. 28جلسه سخنرانی پیرامون «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در سال 1353 در مشهد مقدساز کجا می گویید؟؟

اسلاید 53: 2) شناخت و تحلیل دقیق زندگی سیاسی ائمه(ع) از کجا می گویید؟؟کتاب «انسان 250 ساله» که می فرمایند اندیشه و فکر نوشتن این کتاب از سال 1350 در ذهن من بود

اسلاید 54: اکنون قضاوت با شماستصلواتمعرفی طاغوت های داخلی و خارجی به دنیا

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید