علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

جامعه شناسی ۱۱ درس دوم فرهنگ جهانی

farhange_jahani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “جامعه شناسی ۱۱ درس دوم فرهنگ جهانی”

جامعه شناسی ۱۱ درس دوم فرهنگ جهانی

اسلاید 1: جامعه شناسی یازدهمدرس دومZ.ZPPT.IR

اسلاید 2: فرهنگ جهانی

اسلاید 3: فرهنگ­ های مختلف، گستره جغرافیایی و تداوم تاریخی یکسانی ندارند. در طول زمان در یک سرزمین واحد، فرهنگ ­های متفاوتی، پدید می­ آیند و در زمان واحد در سرزمین­ های متعدد، فرهنگ های گوناگونی شکل میگیرند. برخی از فرهنگ­ ها عمری کوتاه دارند و برخی مدتی طولانی دوام می­ آورند. برخی در مناطقی محدود به وجود می آیند و از مرزهای جغرافیایی خود عبور نمی­ کنند ولی برخی دیگر گسترش بسیاری دارند. نه تنها فرهنگ ها بلکه عناصر و اجزای فرهنگ ­ها نیز اینگونه ­اند؛ برخی عناصر فرهنگی، تداوم تاریخی و گسترش جغرافیایی بیشتری دارند و برخی اینگونه نیستند.

اسلاید 4: فرهنگ جهانی چیست؟ آیا چنین فرهنگی وجود دارد؟پاسخ های متفاوتی به این سوال ها داده شده است.اما اکثر قریب به اتفاق جامعه شناسان همان گونه که فدرستون معتقد است حتی در فقدان همگنی و همگرایی فرهنگی که یک دولت جهانی می تواند آن را تامین کند به نظر می رسد که فرهنگ های جهانی وجود دارند که از طریق شبکه هایی که در پیوند با هیچ حاکمیتی یا محیط فرهنگی ملی خاصی نیستند منتقل می شوند.

اسلاید 5: چه فرهنگ هایی جهانی میشوند؟

اسلاید 6: فرهنگی که از مرزهای جغرافیایی و قومی عبور می­ کند و در پهنه جهان گسترش می­ یابد فرهنگ جهانی است. فرهنگ هایی که عقاید و ارزشهای آنها ناظر به قوم و منطقه خاصی است از محدوده قومی و منطقه­ ای خود فراتر نمی­ روند و جهانی نمیشوند مگر اینکه نسبت به سایر اقوام و مناطق نگاه سلطه جویانه داشته باشند. در طول تاریخ، فرهنگ هایی وجود داشته اند که از مرزهای جغرافیایی خود عبور کرده و به سوی جهانی شدن گام برداشته اند. این فرهنگ ­ها دوگونه­ اند:

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید