صفحه 1:
عربان نفاق 1 ‘GO en ‏ا ا‎ ٩۳ ‏ارریبهشت‎

صفحه 2:

صفحه 3:
Epis 06 Pen US ey On ee 7 7 ۱۱ ۱ 4 ‏پوقلون ۰ (ای بیامبر) «شمثان واقعی‎ . ey ۰ ow Aide Gf ‏لك ا ا ل‎ إلا Oa 7 207 ‏از‎ OA ene . ‏آثان را نلشر هلونه از عقیقت رولررائئر‎ 00

صفحه 4:
مقاء معلء_رهضرى با يريرة تاق هوشمنرائه برخور ركنير » بريره ‎eC‏ 1 ظدرر اسلا جلوشش تت ا ار ا بهترین مومنین را در نچاآییسعنل بلزارر 0

صفحه 5:

صفحه 6:
مقدمه COP eee en Ore el ‏به بحث نفاق و منافقان يرداخته شده است به هيج‎ ‏يديده اى و ياناهنجارى اجتماعى ديكرى برداخته‎ . ‏نشده است‎ ‎nad‏ ل ا ل لك ‎Bid‏ ل اس ‎Dee eT eT he‏ ۱۱ 7 ‎

صفحه 7:
.تعریف نفاق )2 تس و ريشه اين وارْه ررلغتء متعرر است. از ميان اين ريشه ها رو ثاى آن ا ل ‎Oe Udy‏ 1 Urn 1 11 ht ا 2 ريلرزارر و سوراخ هقفى_لانه هوش صدرايى هعروف اس تکه وش متقرارى وقتى زراى خويش لانه مي شارو؟ وو /61 7 رت رت ا نه اي فى اشازر 0 بو زمين فى رسرء آنها ‎Ge 00000‏ تفر رل از رارق ‎VY‏ ‏ا ا ا ل اك 1

صفحه 8:
ب. معنای اصطلامی ل ‎POA‏ ايعان و بنهان 0 ‎OG‏ است ل ل 507 027 آنها را نراشت چون اظهار به م یگررنر) از این رو رز تعاریف اصطلامی نفاق فیز لفته شره ‎oe‏ « ثفاق ترس 0 ‎lal ubiiy sal wali cileolbe alec‏ ره ‎ob‏ حدوين له ‎Caley gee ey (ial Glas‏ شئون ظاهرى اسلا است «ر هال ىله ور باطن اعتقارى به اسلام ا منافق براي فريب ‎Oly‏ و به زبان اظهار ‎OE Ce ee eae de Ee‏ 0 ايمان و يا برفى از اركان آن اعتقارى نراشته و به آنه ا كفر هى ورزر.

صفحه 9:
رسو ل ككراهى اسلا" فرمور: سه فسلت از علامتهاى منافق است اول عور فبرى را م ىكوير دروغ می‌گویر روع زلا که به او اطمینان شور فیافت میک سو”| وقتى وعرهاى هىرهر تفلف ۱ راع اننا 5 ل ا ‎CC‏ ا 0 امانت شمرره شره ۱ ORT ot nn are Se Bibi SD eal flap الف- ارعای اصلاح ررعین افسار ۱ aN ee ORO NS pe NS ONC OD Re An oA PoC ae SME Nona Moe Tin even cnN Ea NOTA ‏و ۳ بقره)‎ ۲ 9 Il)

صفحه 10:
منافقان ارْ جمله رشمنان) ‎a‏ چامعه اسلامی به شمار می آینر. منافقین رر رافل هرر ]| بورئد؛ ‎Cre‏ ا ‎i Gel OY‏ 2 ظر و آماره همكارى با ۷ ييغمبر با رشمن سازمان يافته اى كه آماره ومنتظر عمله است تا ‎YE Oe a‏ رك ثمی رهر؛ اها رشمنى راكه سازمان يافته يست و لهاجتها و رشونيها و ار نا ‎‘oll‏ یلی از «شمن ترب تاره ویر ‎Y Aste OI yy‏ او رفتار بری نلرر. ‎٠‏ درعين هال " ‎ee‏ ل ‎Le‏ ‏است؛ ولی با او مماشات لرر.

صفحه 11:
19 ‏ل ا‎ IOETD) ‏بيغمير نه سراغشان رغت. . در قشیه ی مسجر ضرار اینها‎ 5 - ‏مرلزی درست لررئر؛ با فارج ارْ نظا" اسلامهى‎ yey, Fey AO ale ‏کر ور‎ Ge ‏ار تباط برقرا ركروئر و مقرمه ساز ىلروثر تا.از روة| عليه‎ - 0 CA ‏ا‎ ‏مسجرى رااله سافته بورئد, ويران كرر و سوزائر.‎ Tee LUO ‏ا ا‎ ‏و خطبه هاى نماز جمعه ى تهران 2 'ا/نا/ء رس‎

صفحه 12:
Nps iG) i الف. طمع به مال وثروت ب. ترس ارْ رست راون بان و مال و موقعیت ال OA Nt cL SCY OC ا

صفحه 13:
jg Jia ‏الف. به‎ طمع به مال و مثال رنياء فرص رر به رست توزون ثروت و ملنت یلی از عوامل تفاق 0 ‎Ged Se RCL‏ ۱ به لس بکار فویش رونق بفشر, از این رو اظهار اسلا و ایمان را وسیله رسيرن به فال و ثروت رنیا قرار می:رهر و تا زمان یکه از این بازار سوری عایر و یگررر به مسلمانان اظهار علاقه م کنر و فور را ‎tens‏ اسلامى نشان) مى رهر. YP CAC Ag OR Map ae ee pS aL ee a

صفحه 14:
۱۷ Ee ROMO MCE ey Set nee ee OO ea Ane ENOL RS ACL ENO) ACh Rene) ‏ثفاق شفس منافق به علدت ناتوائى رر مبارزه ب] نظاء] مقتد‎ July er Oe ‏وم به قهز امن م تور تم‎ ‏ا فويش ته رست آورره‎ ers ‏از رست رفتن موقعبت ابتماعی و ار‎ 0 لج سان الال كرف ترا ار ‎OA‏ 7 قبایل و قو۴ و عشیره خویش هسوب می شرنر, نفاقشان به فاطر ترس و مفظ بان و مال و نيز عراست از موقعيت امتماعيشان بوره است. و 9 7 7 0 9 رر قرآن لريم آيات زيارى به اين نوع از نفاق اشاره رارر ارْ آن جمله ا ا ل

صفحه 15:
02 ضربه زرن به اسلا از ررود) يلى از انُلِيزه :ها و علل نفاق ورزيرن برفى از منافقان اين بوركه با اظهار ايمان رر شماز مسلمائان ررآيئر و ث كاه از رافل با اسلام مبارزه 7 1 ا ‎ay‏ اسلامی را فراهع می آورنر. ۱۲ سوره رتوبه به به معرفی سك ا رت َارَبَ الله و و مق یبن ‎Gh‏ 3220 نَم 000

صفحه 16:
د. آرژوی قررت. ‎re RO Spa ENS SO eRe Ley‏ از علل مؤثر ‎Cee kane AC ee OR AOC‏ سور دنيابي ‎pits eS et‏ و آنی هماثثر به رست آوررن مال و 1 سافتن زمین برای ریاست و کلومت در آن جامعه می باشر از ین رو, شفس رل رس هت 2 4 مر زر ‎he‏ مدؤرى و مرالز مهم 7 ‎oy‏ ‎ ‏قرآن لین چسته از منافقان را با عنوان [ لین فی تلوپیجر درف" )معرفی نموره است : "و يقول الزين آمنوا لولا رس 0 و زكر فيها القتال ۳۹ الزین فی قلوبیم مرض ینظرون الک نظرالمفشی علیه من الموت فاولی 00 ‎(Po :,aa0)‏

صفحه 17:
GH obs slo Sire! ‏الف. ویژگیهای افلاقی و روانی‎ ‏لب. ویژگیوای سیاسی‎ ‏ويزليواى اجتماعى‎ 38 Coe

صفحه 18:
کر( ل 2 ‎ee Tee‏ 382 ويرلبواى اجتماعى «. ویژگیهای اعتقاری

صفحه 19:
|۱9 Mica ‎a 2 3 3‏ الف. ویرلیهای افلاقی و روانی : مس 4 ‎hes‏ 4 ‏ا- لبر و فور بزرك پینی ‎cul) -۳‏ ۳- تهیر و سر‌گررانی, ولهره و افطراب كه ‎a)‏ سوگنر 2

صفحه 20:
۱ 11 SP) 4 ‏ی‎ Pe ‏یلی از بارزترین ول های روفی و روائی منافقان فور را برركت‎ 2 ibe ريدت و ريكران را هقیر شمررن اشت. این فصلت یگ پیماری ا ۱ : 7 1 ‏یز‎ Me ek DG eM ‏ار ا ا‎ ae 000 ‏را و‎ ee ‏ل ل ا‎ ee ee : 5 ay WN at ait hk ah ‏رک‎ است.

صفحه 21:
در سوره توبه پنع صفت منافق بیان شره رت و ةا FeO ۲- باز راشتن مررح از لیوا « ولو عن الْمَعرُوف ». ۳ فورراری از انفاق؛ و يقبشون أيريهم] ‎AM‏ AGE Oy ye Me nO oe ‏مدرومان ميشتابئر.‎ eyes: a ‏فنسییع‎ | 7 »

صفحه 22:
۵- فسق منافقان: 0 يعنى منافقان بيرون از رائرة اطاعت. فرمان فراينر و بديهى ا ا را ل ل ل هيشور. ا تقیل مر ‎dee‏ ا ‎La‏ ا ل ك2 0 ‎tT‏ ‏خر یا دی چز یله آنها به فرا و 1 7 2 7 ملر يا اگراهت!»

صفحه 23:
LEN Re Mea Rene. toe ea ‏توهه بهكينه و‎ 7 0 ‏نفرتى 3 ال رت کر لفت: ل 57 لس یکه‎ ‏له زليل است بيرون) 27 لرر» زیرین 7 له .شاهر‎ 4 en 66 yo ‏ا ا ل ا 0 و[‎ e ya 8 0 ‏ل ال ل ل‎ eR eAR CH ‏تصريق نمور و عبرالله ابن ابى را گلژی بکرر .گروهی بر ال باور بورن رکه‎ ed Pe eco a ey ae ‏عبرالله‎ ‎0 pee oe ‏وآله) در هق آنان طلب آمرزش نمایر, وقتق این‎ 1 ۳9 ETN pean ‏عليه ,وآله) زا:سهره برآن عفرت تلق یگرره وگفت:‎ ‏رلفتيز كات اموال قور را يرهم: رادت. النون از فنع‎ fey one re 0 ‏مى‎

صفحه 24:
2 EE ‏تعالوا و رسول ال لووا رئوسیم و رایتیم یسرون و هم‎ 0 a re 1۳ MO OM ape CTI pr Cae PAE A APN ‏ی کرد‎ Ber 0 Keay ae ae فور برتربینی در منافقان 0 007 به سفاهت و نفهمى نسبت. داره برین وسیله آنان را سس مى نمايندء قرآن 2 4 ‎ou 2 ea‏ ‎Gram‏ 51 از فلوه ها ىكبر است ‎SSS ED or‏ رز ‎Onn er TP aeU aOR‏ که (Con er eo Pay CO ayy pe Lee ‏ایمان بیاوریم؟ (بقره:۳)‎

صفحه 25:
0 rey ees ‏و‎ Pee ay a er OURO NC eT Ie Ly 2007 Neo ‏وروانی اس تکه‎ ‏مييرر.‎ ‏الس ىله در وارى لجات بيفترء ضاعب رأى و نظر ثفواهر شرء جرااكه‎ ‏لبامت پرره بسیار ضفیم بر پینش او م یکشر به گونه ا یکه به همه‎ ‏هقایق از منظر فاص فور می پینر, بين انسائى با ايلله ایژارهای مق‎ ‏شناسی را در افتیار چارر اما به حق نمی زسر,‎

صفحه 26:
هفرت على (عليه السلاء) رر اين زمينه مى فرماير: ‎ae 0 7 7 rot aL a‏ 0 نت ‎ee ee LO AO ee ere)‏ ا آفتاب باشر. لباهت آنها سبب شره ‎ECO‏ ۱ ‎a‏ 7 ال ره قرآن مى فرماير :*'لهم قلوب لايفقوون بها ولهم اعين لا يبشرون بها ا 1 2 بر 22 له دار سق في 7 وقرآن از ‎(oul‏ ‎ae 0100 00 00‏ الله عَلَى فَلُوبوم 0 ‎

صفحه 27:
در صلع حریبیه لباهت منافقان بروز یافت : ‎a‏ 1 : ۳ ‎POPE Oe ee Te eae ee ICE‏ ‎Pere map One kee el ea hea tard‏ ‎BEEP OBES SSBB dN GE) CLS 7, YN 2‏ ‎Renae Nasr sige ae‏ 000 اند الا رسي ‎Oe eA CA rN aed Me NEE NOM CN eto‏ منافقان لفت: واى بر تو آيا وقت أن نرسيره له از فواب غفلت بيرار شوى, آيا معهزه م ا | ۳7 ۳ ۶ 5 ‎DE Ay LOTT]‏ ۱ ‎fe awe aS 1‏ ‎mC ee 2‏ ا ‎Oe‏ اى لفت ‎GCA da Cee My MO Ik as el MR ec A CAN ce ed‏ ‎PN VE NOL Rey a eM eA CAL Fey‏ 00 شعری نسبت رار ‏ وگفت: این تشانه فال فوب پاییز اسال اس تکه به علت جایگاه ستاره شعری به ما پاران باریره است. پذانپه ملاهظه می شور لبامت نان ,یشم رل ‎Ede‏ م ا بر 1 00 1 1 ‎ie Mere mee)‏ با هفع سر می پیثر, با له می راثر مق است اما از روی لببازی نمی پزیرر و بر هقاثیت آن لواهی نمی رهر.

صفحه 28:
00 7-7 9 الف. ویژّلی های افلاقی و روانی 7 7 wl, رر ميان ساير ويرّلَى هاى روائى ثفاق: كيرت و سركروائى» ‎URN‏ از همه يُسْمَكيرتر است و از لابه لاى عركات و رفتار منافقان به فوبى بيراست. آنان انسان ‎ae oe ERO eT)‏ ا ۱ هستتر و نه «ر ص ککافران. آنيه باعث مى شور منافقان بيوسته رجار عيرت وسركررائى و دلهره وآضطراب باشئر ‎MO ee ee ke) ROC ed‏ 00 ‎Ope‏ 4 0 سركرزائىء رلهره و اضطراب به سر هى برئر . ۱ LO ee een ‏انررلیره و افطراب دارتر و هرثرای افشاکنتره ای راعلیه فور می پنرارتر : "یضپو‎ 94

صفحه 29:
‎ae ren LC‏ ا ‎eed ee nee ee rea Cheese ‏فاموش م یگنر‎ GEM TESLA ‏رم‎ CGO eae 5 Pee ‏اریلی وسفتالی له چم ها پیزی را نمی پیت‎ Te AO) ‏و اشطرلب و رلهره مي نُور.‎ 0 ‏هنافقان نيز همائئر اين شقص طوفان زره رهار رلهره و اضطراب كار دراي‎ ‎00 ‏ار 2 ان را بر اثير‎ ON re Le ‏ار از نله ار ات ال ل ل ل ‎ ‎ ‎ ‎ee ‏ا‎ ae ee ‏ا‎ SAO) ‏مناعقه. باران شريرى بر سر آثان بباررء ان از ترس مرگ نان 2 قوز‎ ‏اه‎ Ge) ‏هستتر, از این رو ه رگاه از كناره اى افق برق بر نورى مى جهرفورا جند قدم] كام برمى‎ ‏رارك رضم ترق فاموش می شور فورا توق فگرره و هیران و سرگرران همراه پا افطراب‎ ‏ار ا ان‎

صفحه 30:
8 8 2 ۳ الف. ویژلی های افلاقی و روانی کل 10 A pee i +f 2 Ae 2 ۳ Say ppp SEN GEE Nyy Gop py} 22) fC 2 COLUM OD Deez CC erro yt Our, . ‏هست‎ fe tA WY ey SOLEMN) if اماء باقر(عليه السلام) مى فرماير: 'مؤمن ترسو ثيست. ‎a 0‏ 5 ۳ از ‏شفصس مؤسن ازهيج قزرت مارى نمى هراسر زير افر اوثر تليه "لاه مؤمنان است. ‎۳ ۳ ۳ ‏ا موپور «ر هراس است. ‎he‏ ترس در سافقان صرر اسلا این ‎gy‏ 17 آنان اهر روز شاهر قررت ‎af‏ اسلا بورنر از لین رو می ترسیرن كه روزی پرده از راز آنان پرراشته شور و بان ومال وفرژثران آذان به فاطر نفاق ورزی به فطر افتر.

صفحه 31:
تم ‎re 7 ۳ rn 7 5 [ 5 oe‏ آن لریع نیز طی آیات پنری ترس و وهشت مافقان به زیبایی به تصویر لشیره است: و ۲ ‎L Ayes‏ 7 در یک مور می فرمایر: "هتلام یکه لعقات بعرانی و ترس ,پیش می آیر, هی پینی ‎SOMOS‏ مى كنن و يشم هايشا در هرقه می پرف ره گویی می فواهتر ‎ane ee OC ag‏ 0 5 01 7007 7 ۳ a rip ‎TU TEC ML eed‏ 536 یاغارها و یا راهی در رمین پیرا ‎Lae‏ ا ا ل ‎9 a 110 00 5 ۳ Pan ‎By yes‏ ترس و وهشت ی که در رل راشتثر, هرلاه یه بریری تازل می شر می ترسيرئر له مبارا اسرار آثان را فاش) ثمايئر. ' يهزر المنافقون ان تنزل عليهم سورة تثبئهم بمافى قلوبهم قل استهزئوا إن الله هفرع ما تعزرون ""(توبه: 12 ‎ ‎FC yey ne eos ‏رم‎ ‎۱

صفحه 32:
الف. ويرّلى هاى اخلاقئ و روائى 02 ee) 7 ‏ا‎ Oy Dy ene Ure MOLL ENO eee ACM OOP acne sy ee aya) ‏از چشم ها و عمگگررشان را به انفاء مفتلف توبیهکنثر, سوگنر «روغ‎ Panay ‏یلی ازرایج ترین راههای توبیه عمکلرر هریان نفاق. بور.‎ ‏قر نكريع موارر متعرری از سگترهای دروغ منافقان را مورر اشاره قرار راره است.‎ 0 ا ‎PN‏ ‏سولترهاى دروغٌ منافقان بمنظور برره بوش ازلين ارتباظ اشاره م كتر: '"اتفزوا ام عن سپیل ال فلیم عزاب مهین ۰۳ "نان سوگترهای فور را پرره و پوشش فو رگررثر ‎AC Ae AMC es ee Cee‏ ۱

صفحه 33:
027 راك للا ‎e oan oe ite‏ 1 خرا(ص), در ‎ee Ds‏ " به عنوان بانشين خويش معرفى نمورئر. وقتى افرار ريه استراهت 4 ‎eae wer‏ 0 كش تكه م ىكفتئر: به فراسوكئر أكر ازيارانكسرى و قيقر بوديم الان لباس هاى ‎eee)‏ ا + در فال یکه ‎oy‏ بو ‎(yaaa)‏ تست و لاس های فش ‎eat‏ غزاهاى فش مى فوريم و دالا همكه مركش نزويك شره على را جانشين قور 6505 ‎Oy) oe enh‏ ا ۳ ی ‎ey‏ رسول الله را ‎obi Ge 57 7‏ 7 ساژر, وقتی پیامبر( ا ل ل ل ا 0 ‎A A ena Vg Nae‏ 3 اسع زر ‎AC‏ ‏جرئبل این آبات و ‎ae DP‏ وآله) نازل فرمور: ‎ue‏ بالله 2 ولق 00 1 ا 00 ‎oy Sp Otay‏ مك 0 نی مصطلق پیش 55-0077 3 ابى سركرده منافقان اظهار راش تكه وقتى به مرينه'بركورر ‎(CP) aly‏ ,1 افرع ‎Bee‏ ‏اما وقتی فزربی ها وی را بفاطر این سننان ‎By hens‏ وی به سوگنر دروغ متوسل ‎ae I ee Ey or YLT eee‏ 00

صفحه 34:
2 i ee ‏الف. ويرّليهاى افلاقى و روائى‎ A ‏ب. وبرلیهای سیاسی‎ eles) OD 3 ‏ویژگیوای اعتقاری‎ .«

صفحه 35:
ب. ویزژلی های سیاسی 0 اعتنابى وسربيهى ازفرمان صريح يبامبر(صس) و بنهوى .از ‎CSE TW‏ اردق ا 0 ‎ete:‏ عرصه سياسى بوز. در فلك اهزا ب له رول ‎ok QUE N29 DOD IN Ny‏ های ره تفرى رد سنافقان هام یکه چشم مسلمانان ر(رور می ریرنر رست از کار می لشیرتر رسد رت آنان می شرن کار م یگرون. نان هم چنی رون اون گرقتن ارال ‎Ly PAS op Sp Aa hea)‏ ل ال ریم به شاه رفالی گرد اززیربارمسئولیت ومفالفت کررن اوامر پیامبر(می) از سوی منافقان این لونه اشاره مي گنر: ۳ شما را له پشت سر و 2 پس از ریا ى غرار هى لثثر مى رائد. ا یگنر بترسئر ازايئله فتنه اى رامنشان رابليرور يا عذابى زررناك به آنها برسر. ''(ثور: 7۲) ل ارزع 9 21 داكميت طاغوت را با ول وان مى بزيرفشر. منافقى بال نفر يهودى نزلع' ده شفس) ‎RO ERS‏ تت و آن یهوری را به علمیت لعب بن اشرف بهوری رعوت نمور.

صفحه 36:
منافقان به هام توزيع غنائم وصدقات ب بین مسلمانان آلر سیم بيشتري به آتان راره 2111 رشروع به انتقار ل ‎OLY)‏ ل ا ا ‎Ve‏ ‏که عارلانه رفتارنم یکنر و به نز ن فویش سه پیشتری می رهر. منافقان ازايكله صرقات یه فقراء و شاکین زاره می سر بسیا تا رافت پورنر >کلیخ روایت م یکت که مرری از منافقان نزر پیامیر(هن) آمر و اقهار راشت: یا رسول لي ا ا ۱ ن برهی! تک کر رآ رز بن زهير [رئيش فوارّع) نا لض سر ‎ey‏ ‎eye ey‏ الام ‎OU OES‏ لسی به عرالت ‎PY‏ فواه رکررو ‎wif ots‏ به این ویرّگی منافقان ‎POE‏ يلمزك فى ‎ob yp)‏ فان اعطوا منها رضوا وان ‎eee el‏ بسفلون ۲ ,7 ‎Ole‏ ‏آنها ‎eon‏ هستت رکه ر رتقسيم ‎pe‏ به توخرره مى 14 ‎qe’ oF‏ سهمی به آنها ‎ab‏ ۳ راره نشور, ‎Pore eye‏ ‎Ney 0‏ تور 4۸ ‎

صفحه 37:
7 6 20-0 رت ‎TOLER Dy‏ ۱ مؤمنان می فواهثر فرا را نیز ثیرتک بز م رك و و ی ‎ye Od‏ ا ا رت ‎CAs‏ الله وَهُوَ هر رل ا ار ‎SEP IC SM Seen pare hae‏ 110101010 0000 ea Gh at ‏ور‎ ۳ رز 0 به ثماز يرفى فيزن ب ‎ae ie‏ 22 lee ee ELI ay ee ke ayy

صفحه 38:
‎ea‏ ره ‎Nene Ty OE Mee 1‏ 00 عقل ان انفراف است. و همین مرض قلبی باعث می شو رک هکفرشان تيز ازرياز يابد و هر روز به سُلشان افزوره ‎Ue‏ 1 ۳ ‎eg)‏ ‏از طرفی مافقا ن که قصم غریب ارت و ثیرنگ زرف به ويكران را وارئدء ‎Pe Ue) a One eye setae Dexa)‏ آنان براى اله سفنائشان را يه اثبات ‎ee ee‏ براى اثبات ‎WF)‏ می تراشنر 0 این ارله] ۳ و3 و به مرور زمان 2 ون ان مترالم شره وه یت لوب ل ‎Sip‏ ‏فورشای) نیز به آن باورشان می شور ‏قرآن رر اين زمينه مى فرماير: "مى فواهئر خراوثر مؤمئان را فريب رهئدء ا 0

صفحه 39:
از یر ویژلی های رفتار سیاسی منافقان تم و همبستلی آنان ور ‎Re‏ ‎NCO ee a eee NOTICE,‏ ۱ ‎CL Coa eee Os)‏ ۱ عليه ی | رای رب کر ا 0 ‎i‏ 8 1 دس ‎oe‏ همبسلى 0 00 6 له 2 067 0 ‎igs oii ۳9 57 a‏ 1 تیم ‎wat aA AP‏ 0 و و المومنات بعشهع اولیاء بعش ‎A‏ ‏يأمرون بالمعروف و ينهون عن المتكر '")

صفحه 40:
۳ ۳۹ ‏ی ای م2‎ 7 ۳ eNO LS RO) gee ee OL CID Cyr 1 NC Re any: ‏به لیرد ره لت زأن نمست‎ Sp) TS ej) eg ۱(( ۰ 7 Sty CN Na, 2 a io 7 Ahh “a 0 ‏ا ا ا‎ ‏ی س بعش اتمار و يلايّلى ره بلاتر از عامی و ناصر‎ 7 017 و ‎Ne Ne eke ee enn‏ میا 1 0 ا ل ال ا ا ‎Ape‏ ‎ee ACT‏ تررك تداك ار لك ‎SOV GVEA‏ 7 مر ۳ ی ‎whe AG‏ جلسات ىله در آستائه بنك تبوك براى بازراشتن هرم از شركت «ر فنك در منزل ‎a ‏سویلع بهوری تشلیل رارنر.‎

صفحه 41:
ب. ویرژگی های سیاسی ۴ ایهار منك روانی: رایبار مك روانی از ریلر وی های رفتار سیاسی جریان نقاق بوو. ایبار تزلزل و اراس ‎eye‏ امت 7 جامعه, ‎op‏ 9 انعر ‎DD‏ شايعات در 7 2 ‎aoe aby 4 7‏ جریان 17 یناور 2 بيامبرإاصلى الله عليه وآله), مسلماثان و هلومت اسلامى به راه اثرافته بورثر به ‎Peer ny‏ ‏جلوه رادن دشمن و تففیر سپاهیان"اسلاع,شایقه سازی ووارر سافتن انها از جمله موشوعاتی بو رکه جربان نفاق برای ایبار جنک روانی ا آنها سور می مستئر. مريان نفاق با برشمرزن تعرار تفرات .و اروات نظامى رشمن رر استائة ‏ها و ثيزٌ زر هيارين برر و زر برابر با لم جلوة رارن سياه اسلام تلاش مى ‎NO Reacts eae CULO ya 47)‏ 0 ‎Cre‏ چنانهه ررجتک افزاب و تبوک از این مربه پرای تشعیف مسلماثان بهره بررثر.

صفحه 42:
همپنین آنان در مواقع بسیار 0 و بعرانی شایعات رلهره آور در بین ۱ ‎eee‏ رح ‎(CTS AMC ACH OC Kezee Le VA Aye Le‏ معورهای شیعه پرآگنی ‎Selly‏ بور وال رز ات اهر شنز قارط ‎ne CO CAC Ue a en oy ae‏ 0 ‎CC MON sa er mee a OUNCES ROL ROD‏ ارفرتعرار تفرات ‎LID ayy Mea OLN)‏ ۱ ‎ip Ne pe on aro IEC Na oe pp oN ane aor‏ ‎LOLI CMSA PAGS SV PEI‏ را نرارر, چریان ‎cag 6B‏ زر ام بنش ‎un ego (ORIN Cyt yy, SEM OLN ee)‏ وروستور ركارفويش قرار داره بوئركه ثموه عينى وروشن آن ۱ 0 ل) كريم نيز به آن اشاره شره است.( آيات ‎!١‏ تا 7 سوره نور)

صفحه 43:
ee epee ‏بان‎ 4 ‏الات زر ورزر 2000 هاي يريان نفاق بور.‎ ae ‏رر قال ى كه زز قرآ نكريم از روستى با بِيلائلان به شرت نهى شره است؛ منافقان‎ ‏رش رت سر لاه ارال اي‎ yd Ng IIS ‏مراب سل امس‎ Da ‏پر‎ م ال ل برفورر می روث ‎FED TN SEED) a‏ ‎ee are)‏ 2 هم پیمل بوره و۶ 7 2 4 4 ۷۹ نهى ثموره است (انقاء]: /7) 0 مرا ا 0 4 منافقان با بيلائلان بور آنان همه تلاششان اين بو رله خور را به آنا ‎Rea Ore‏ ا ‎DA eye ened‏ های متعرری منافقان را وارار به ایبار رابطه و روستی با ‎oily‏ هى 7 رکه از آن ‎a aero OL}‏ ل ‎CLA C a‏ ۱ رکه قرت نکریم نیز به آن اشاره تموره است. بلوه های روستی يك نموره با آثان

صفحه 44:
منافقا نکه عقره نا۴/سقاع وشهرت دارئد 2 روستي وایبار رابطه با 0 به اين آرزوی فویش رست یایثر و 7 ‎Cpe ees‏ كريم تس ره به ايلله عزت تنها مال فراست منافقان را از ز اه مي فواهنر از طریق ايجار ‎eG MET Ty‏ نماینم» موررسرزنش قرارمی هر( "الزین یتفزون اللافرین ژولیاء من رون المزمنین ‎Cy RC ey II Sea‏ ۱ Py ay aA aN GE ‏منافقان می فواهثر از طریق روستی با بیان لسب عرت نماینر, اسان های جاهل و تارآن‎ i ‏ميتماير: '"ولله رن وللمؤمنين وكلن المنافقين لايعلمون. "دناثقون:‎ Le ‏له ا ارتباط باگفار بر‎ Ce weg 5 ‏کت‎ oe, | ‏و ليرند واضق لويئدهمى تريغ مارثه اى براق ما اتفاق'بيفتد واثياز به‎ شته ا پیروزی و یا ‎eo‏ 78 از سوى غور به نفع مسلمانان پیش بیاورر 2 رسته از آنهه درل پنهان راشته کر ‎So‏ 0 هی رس من باس آنا با فاطر ضعق ويا فقران ايفان از قررت هاى مارى مى هراشتر اث اين روء از ترس يله هبادا در آينرهكافران | قرار تليرر و بتوانئر به ی غویش ارامه رهثر.

صفحه 45:
2 i ee ‏الف. ويرّليهاى افلاقى و روائى‎ ‏ب. ویژگیهای سباسی‎ 0 ج. ويرّليواى اجتماعى . ويرّكيهاى اعتقارى

صفحه 46:
3 ويرّلى های ابتماعی 9 ۳ 4 0 ‏ی‎ Go es Re ee, 2 igs pio ‏دار بس مرت ما بت سم‎ 3 Ye oui Tee eNO ‏شوتر اظهار‎ Oye one ee 200 1 ‏ا‎ [1 10111 0 )1١ ‏كنيع, آثان ر! مسفره مى كنيم. (بقرة:‎ ‎Lie‏ در جريان ثقاق ‎get‏ شر 36 انك تلاس اناك ار ينابي بان تريس ‎Rene MeL‏ ا 0 0210 ۳ ‎ed‏ و ييروزى تسیب مسلمانا ن کرو ‎ee‏ مؤمتان و مجاهران جا زرهء اظهار فى رارئ ركه آيا غا با شما تبوديم و آيا اين لمك هاى ما تبوركه اين بيروزى به رسيت آمدة بنابرلين ما هم رر همه این موفقیت ها و آثار وز یج ماری ومعنوی فاص آزآل با شما شريك هستية.اما الرقضيه برعلس شور وبیروزی ‎iss ne SY Ode Ma ME aay eC ee eer‏ ۱ ‎A eee ENC Ld a O PLOO We CL ee AYO oO ED‏ اینرو ماهم ‎(Onecare ete‏ ‏بدين سان با اين «وكائلى در ار رك تس ۱۳ 9 ‎TO‏ 10 هگقار با خوشالی و شارماتی ب هکار ‎۱ ae Wey ‎ ‎ ‎

صفحه 47:
۱ 38 ب مر به مثلر و انهی ار معرزو رم 11 5 ۳ ار ديلر ويزلى هاى بريان نفاق ی امر به منلر و هی از ‎ey‏ ل ا ا ا ارب ‎OU Me Na Eee SONG) EM dyes ACT‏ ‎DTT ee IC ACY aa‏ ولفتارشان این هرف را مدقق سازئر. آثان با شافت رقیق معروف و مکر, هرر۴ را به ‎Loe‏ ا 7 ‎Tee‏ 7 4 0 ‎OT ACL Ne tat ed ee Aes‏ وقت ‎ae‏ 0 اسرارشان فاش بر ‎١‏ ‏يم به اين ویّلی ‎pees 1 Ge ole‏ م ىكز كيك ‎een oy Ep‏ تس بانمكر وَيَنْوَوْنَ ‎we‏ 7 '"مرران و زنان منافة ‎Hoey‏ ز ی کگروهتر آنان امر به مر م یکنتر و از ‎eer‏ ا م

صفحه 48:
02000 ۳ استهزاء و عیب هویی از مومنان: .استهز ام تمسفر. عیب بوبی وطعله و ریشفترزرن مومنان یلی ویر ازویژگی های بریان نفاق است. آنان رربرزفوروضاى ابتماع شان مؤمنان رابه باوتمسفر و اسؤزاء كرفت و۳۱2 0 تيك ‎TEN‏ . قرآن كريم اين ويرّلى جريان نفاق ‎ay‏ مورر اشاره قرارواره استء '"يعزر المنافقون أن تنزل علیهم سوره تنبئهم بما فى 7 1 ‎MLL zane ack‏ رت ۳ 7 مت پرضر آنان تازل ۲ رود و به آنا ‎Cer ea‏ و کنیرا فراوثر آنچه ‎eye ey ey‏ آنان بياس رإصلى الله عليه وآله) ‎COTTON Oe Dig ICU NO MI‏ می فوانرنر. (بتره: ۳) ‎GT a sal Cap ree ee‏ عیب بوبی منافقان در عصر رسالت ‎Go‏ 7 ارد لروهى از منافقان به مسجرمی رفتتر و ب هگفتلوهای ل ار رين مؤمنان رامورر ا ار رورهم جمع شرة بورئر و أهسته آهسته بايلريلر صفبيت مى كروئر: بياهب ركرامى اسلام متوجه آثان شر,عشرت ‎yee COLE. 4‏ ل ل ل

صفحه 49:
EAC ae SMES Ey OTe ON DO a ane eer MCL) a 9 7 a tae Cupane ‏يم‎ re ۱ ‏م‎ ear er OU hy I eee eae 1 eae NC Ry ae A CLLR oe NOE Tere asa فاطر وورى راه هرف را فاش سافت "ا ليان به جمع آورى آزوقه ببرزازئرء مسلمانان براى تيويز باه Dee tee Aree Leo ae se hee) ‏باغ يلى 2 رستمز رگرفته بور ور 2 دار منافقا نکه ایمان به فراو رسول‎ ‏و فواهان هُلستٌ سياه اسلا بورئرء وقتى:اين فراكارى .و ابراز اقساسات را از سوی مسلمانان‎ Bag ‏اموال زياوي‎ Can ‏ا اثر. آثان‎ 0 Dae eal 4 207 Ui fe ‏نموره بورنر, تهمت ریا زرنر و عملشان را ریا رانه‎ ‏نه انرازه توان هالى غوي شكلم ككرره بورند, تمسفر و تفقي ركرره كقتئر: '“الزين يلمزون المطوعين من‎ eT ree Se SC ‏المؤمتين فی اصرقارت والژین‎ ا ‎Soul‏ لمك های اژهنر لسن فراونر نیز پرره از سوء ثیت 2 ‎ge) roe‏ 0 ‏م‎ ‎OL MeL) Le ERS ‏ا‎ ‎Gyre a eee ON URC a ie er

صفحه 50:
ج. ويرّلى هاى امتماعى one ‏های امتداعی مدفقان) است.آنان به‎ LS eG iK ‏شماتت و سرزنش‎ ۱ 00 0 ora 00 ‏مومنان رانرارنر از این روههرگاه مومتان «پار سفتی و شوئرء فوشفال شره‎ ‏و زبان به سرزئش و شماتت آثان مى لشايز در هه فوشی 00 رت‎ ‏روى هى آوردء انساس اراعتى مى ماين" قرآن كريم زر جند مورر اين ويؤلى‎ cia) 7 ‏راك‎ (Peg ‏است: كسنه‎ Slt ‏تصوير‎ 1 Vy ‏منافقان‎ ‎een Mere Rene ae ap Me ig ‏شوتر ''.(آل عهران:‎ o ‏راس‎ eS gC XC ‏در‎ BPD Ror Ono OI erase 5 AC) 0 fille ‏سستی م یکشانتر‎ od ‏فراری (متافق) هست رکه‎ ‏و ۳ » تا شاهر آن مصیبت‎ ۰ (آل عمران:۰ ۲۰) 03

صفحه 51:
Ce re Cl dee dec AMC Me RCL LE ed : ‏در عبر رسالت وهور رارر‎ EME Nea yy ayn A ee a Cae PRy Te CIPI Meae eT pee RNC AC TM ey A Renae) TEAL CAG OHI, NE eat CINE) ‏هسلمانان‎ ‎aan EE ROL CE mest aC ‏مسلمانان كشوره. سفنان بسيار زشت بر زبان مى رائدثر.‎ DESIR CU IOS ‏یر‎ eae Dra ramen BES Gp rats Col) yeah ‏ریز‎ a ‎Ae‏ و نان می فواستنر,با این سفنان ا ‎CD‏ ‎Bera Cope need)‏ ‎

صفحه 52:
ج. ویژلی های ابتماعی از ويكر از ویژلی های اجتماعی جریان نفاق ایبار فسار و فتثه است., آنان به شیوه هاى مفتلف در روى زمين فسا 0 ‎NN eRe dice‏ اك بورثر, به رثبال هر فثله ‎١ on‏ 2 ‎OLY Spy‏ 000 2027 ای قابل قبولی تیه و تفسیر نماینر. مثلا با اینله ‎Gy?‏ زمين فسار م ىكرونرء هى لفتثر قصرشان ‎Wy ee YO ED O42 CAO Roan‏ ار ا ‎thd Peed‏ الارش رقالوا ائما تفن مصلون, ذلا إنوم هو المفسرون ‎Hae.‏ ‏له به نا نگفته ‎i ard OF ots Dn‏ ‎(Ae ap eee ee Ce rca A‏ در آیات ۷۶۱ ۶۳ سوره تسا نیز به رلیل تراشی و توبیهات منافقان اشاره ۳7

صفحه 53:
ج. وی های امتماعی ‎a6 Obs 7‏ 1 ‎RON EP NOL e M RC AC ae me Oy Ly aay Serene)‏ ‎PRCA Page tCRe UM (ea) ae Tp) Rey‏ استء ''اريع م نكن في ه كان مثافقاً...ازاهر ثكزب وازا وعدأخلف و إزا عاهز غررو إوَا فسنم ‎Cas‏ ‏آت نکه با اقهار اسلاع با پامر پیمان بسته بورث رکه ور هر شرایطی از اسلا و پیامیر(صلی ال ‎PONY. ene Lay OO UNCED ea CELE‏ ‎ke aya Ke ane dy NC ©‏ 0 باايئله ازصعنه برد 9 ا ۱ ساس و بعران یکه رشمتان ‎EO Le ae ICN aa‏ اي تمورثد.

صفحه 54:
‎Ik 7‏ با اشاره به اين) بهان ه۲ لیری های ‎Cie‏ رک ‎REL Ey ay‏ آنان با فراوثر میثی بررفاع ا ‎Nee‏ رت گلررن به رشمئان اسلاء بسته ائدء ‎srry‏ الول و مورر با وات 92 ترفتن منافقان را نسبت به این ‎aoe‏ ‏شَانى متركر مس ‎eT See ee‏ من قبل 1 یلو الْأَرْبَارَ وكانَ یراك مسوُولا) * نان قبل از این با فراعه رکرره بورث رکه پشت به رشمن 00 ‎ae cm you Cr ayer oy aie‏ ۱ ‎DTP NCI OLE Te pin MOLE yey Tye Oye.‏ الله علیه وآله) راهمراهی کلررفر و به مرینه باژلشتتر. ‎ICR MACE)‏ 7 ۱ 00 ‎eye | aks‏ ا ‎ae‏ ‏سك ‎Cpe aay‏ 71 به اين عهرسّلنى منافقان با يهوريان بنى تشير ‎fos)‏ لونه ‎oo)‏ نموره است: تال و 7 ‎oye‏ با آنان بیرون نمی ‎aa) 9‏ ۹ سك حتف نفواهن رکرر و آر 700 ف به ميران نبر رکرره ‎By Rey a Cae OTM eMC Cay ae‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 55:
2 i ee الف. ويرّليواى ی 2 ‎ee Eee)‏ & ويرليياى اجتماعى 2 A ‏ر. ويرّليواى اعتقارى‎

صفحه 56:
ae 8 ‏رت‎ ey ey tye) 7و CUNO I Ne TLE be ie 20 0 2 an ‏ل ار ا‎ MOLY RCL MeL SNe ee A AL ‘ws ۳ ۳ are 5 oes a EY YPN ON LID AY CES Ob 4 Gey) ۱ er nO) 9 PHA 3 7 ‏رك‎ ‏ا الت ل ل ل‎ Yee yo CL 4 ‏موی‎ a 7 02 0 7 7 ‏در ۸۷ سره بقره این ویرّلی آنان را ایتلونه بیان نموره است له نان از‎ ‏ایمان به فرا و روز مزا سفن به میا می آورنر, اما در واقع ایمان نرارنر.‎ ‏آنان مى فواهئر با اين ارعاى ايمانشان فور را در صفوف هؤمنان جازره و‎ 0 ‏اهراف شبطانی فویش را‎

صفحه 57:
4م 5 _د. ويرٌلى هاى اعتقارى ‎POMC NOTE SY IE‏ ‎oe aioe)‏ اعتقارى_منافقان ‎ede‏ سك و ترزيد آثان بين ايمان و ‎oe‏ ‎ell‏ را 7 ‎Uly ap)‏ 000 3 رابه آنان نست راره ‎Ly se)‏ إلى لا نی همّلاء" ‎dre Ba):‏ ريبع 0 0 ۳۵ اليك 7 بين ايمان وكفرراباعث 0 ادل هاشان : ذلك بأئهم آمنوا ثم «کفروافلیع علی قلوبهم فیم لایفقهون " 0000

صفحه 58:
و نیز باعث عر غفران وهرایت ازسوی فراوثر وعر۴ پزیرش توبه آنان بیان نموره است : ون 4 ۳ ‎ie‏ الزين آمنوا ثم |لفروا ۶ آکفروا تا رس سس ‎Oia, erga‏ ‎a, 5 nw‏ و "إن 60 )لفروا بعرايماتهم ثم ازرارواكفرا لن تقبل توبتهم وأولئك هم الشالون «(آل عمران۰ ۰ ف سل ديت رت رات مد مد ‎Dd‏ ‏ه رکر۴۱ غب یافت به ‎Ae‏ این باعث می شو ره آنان از ‎yy‏ ‎Cy ern VO eed eer ey ep‏ وباره ایمای) آورث رو 4 ‎TaN ey‏ ‎NC ar‏ کر ۱ ‎yee ee‏ 0 لك روابطشان را با اسلاع نیز حفظ می نماینر.

صفحه 59:
2 fe, ‏ر. ويزّلى هاى اعتقارى‎ ۳ Ce ae PTS A eR ORC Mee Ne ey Oa ee SAC LOLs Med ae era UM eM ey ae Nee) 0 AC ‏ا ا‎ CL My ae eA ay ‏هق تبورن أن از جمله شبهاتى بو ركه در عر رسالت به وين اسلام] وارر سافتزر.‎ ‏در آستانه جنگ بر عره ای ازضافقان برای پازراشتن مسلمانان از شركت در ينّكء‎ ‏وعرة هاى بيروزى خراوثر 7 زر‎ ‏ورك نرق نیز همین شبهه را مطرح لروثر و تسبت فريب به رين اسلام| واوثر:‎ 21100 RC Oma an ee ty Co aCe SOE AIC ‏فتثره ا وعره های پا به شما مى رهر تعهب ثمى كنيرء به شما مى‎ ‏ری را می پیثر و به زورى آن قصرها به رست‎ Oe Toe Fe Ley ee Me ee Binh) ‏قرآن این ایبارش نه اشاره نموره است:‎ 7

صفحه 60:
شوه بر عق نبوون 0 7 بهاتی بو رکه از سوی منافقان مطرح می شر. 9 جنل ها لست می فوررن, یا عره ای به شهارت می ررسیرنر و فساراتی بر سلمانان وارر می شرء منافقان اين شبوه ار رت ‎AGN Ap, Seals CyB yt jos 7 2) joe‏ ‎Cy Cue Mel py pec 1/907 ee ee‏ های فویش م یکریستنر, منا ‎ee Rn xe‏ ‎ce NOU‏ وت برائكيزئد, همواره این ‎To‏ ا ‎PC‏ رل ری ولشته 1 ‎TOYO ED) Mer a See 00‏ 1 9 لونه اشاره تهودة و م ىلويند (OP Olas Ji).e ee ۳ ‏آلربرهق بوریع»‎ ان همراه با یووریان مریته م ی لفتتر: ‎eas Por‏ نار رك لزن تر و ايلونه وى ويارائش رهار لست نمى شرئر, ألر با ما پورثر ایتلونه لشته نمی شرنر.

صفحه 61:
eee با توبه به اصل جاورائ قرآن در همه اعسار و فرآلیر بورن پیاع الهی نسبت به همه مسلمائان بى ميبريم ‎OL a Ce MOM)‏ ا ا ا ا ار احيه اين لروه متوجه اسلا”| و مسلمائان بوره ورهست و.رر ثتيهه مسلمائان ا ا 00 آمره اس كله مت مشرکین مزر رز طرش ور ره اس را زار ترایز 0 ا ‎SC‏ | تر ا زگزشته لت ‎Se‏ بابراین با بهر هگیری از فرن کریع و عبرت ا رشان ‎ibe Py cfd‏ بوره و آيل سفن فراوثر ‎Oe) ee‏ 000 ترامی اسلاع فرموره ‎one Sy a)‏ رار ‎IAA ed eed ea ae‏ يوفلون " : "ليا ريامبر) رشمئان واقعى ۱ ت00( ‎TCS wat‏ رت را 3

صفحه 62:
Ce OT Pe PAOLO RO ALONE nae TES Dae ead. ort heute (EF No) ee) ٩ Ne Oe 27 0 Seay ‏متافقان مريئه عمرتاربا جثر قبيله يوور.و مشركان ىله ور مرينه و اطراف أن بورئر‎ ye MOA DELO A ‏ارتباط سری و‎ COTE SO OE LN Ue OL yea eL I ۱7 eNO MIT Oe ‏ال‎ Ee ya TaN eee, Ogee OE TRV ee ee en Beh MeO) RC eC ‏ا‎ ‏ميم است‎ faa, ‏ا‎ 9 0 ‏شمن یله جامعه اسلامی ررقبال اتيك ا ا ا‎ RCL reap ap ee MO Cie OI Nn Py)

صفحه 63:
Ne OUTER) ‏مرا‎ Cr ET UNS CC ENCE RNC ee N CH OLD OLN ae ۳ * :فور را به واسلله ييمورن طري قكفر غريب ادير وهلا ككردير: موم )52 ‎Ta‏ ل 0 : ‏ل بيامير (صس).و تابورى. مسلمين). و.برجيره:شرن اساس اسلاء) بورير‎ oe Rely De Orie ا ا ا ‎Cy)‏ 0 ال »؛ و (در همه جيز) لك و تررير راشتير».

صفحه 64:
3 ۳ 5 5 م7 ‎ea‏ ا بي رست ار سر شما برتراشت تا فرمان فرا بر مرلتان فرا رسیر: ‎AW 117 2 0‏ « و غرتلم الآمانى كتى جاء أمر الله »؛ < وآرزوهاى دور و رراز شما را قريب رار تا فرمان خرا فرا ‎pe?‏ ‏سس ‎rarer yt)‏ ل 5 3 ا مر خاطر بوشالی بورن ایمانتان هموازه فریب فورره و مثعرف میشریر: ‎57 re eee ICH eh an ies | CN ‏ار 9 ل‎ ‏فراوئر ريب" رار».‎

صفحه 65:
منايع : ا 00 7 تاریخ تعلیلی اسلاع - سیر جعفر شهیری نفاق و عبرتها - صلاح الرین شمس الرینی ‎os 7 A 3 8‏ 7 مقاله ويزّلى هاى جريإن ثفاق ررعصر ثبوى - خبرلزارى فارس)

صفحه 66:
cdo) pl Za Gos ۲

62,000 تومان